Muncitori la autostrăzile din Moldova s-au întors din Italia, pentru că…
„Da, ce vedeți aici, suntem întorși în România din Italia. Împreună cu familiile. Am lucrat 15 ani tot la autostrăzi, dar în Italia. Umbrărescu ne-a făcut oferte de nerefuzat. Vă spun sincer, ne-a dat salariu mai mare ca în Italia. Am făcut ședințe de familie, cu toții, și am hotărât să ne întoarcem acasă. E bine, suntem mulțumiți, sperăm că statul român îi va da domnului Umbrărescu lucrări 10-20 de ani de-acum înainte, ca patronul să ne poată plăti în continuare, noi să facem autostrăzi și toată lumea să fie mulțumită”, au spus salariații UMB, care lucrează la podul din Buzău de pe A7. (sursa)
Atât de simplu este. Dai salarii mari, oamenii sunt mulțumiți, lucrează cu spor, tu faci profit de Q8. Nu îți iei Q8 și apoi te plângi prin presă că angajații vor salarii decente, din care să poată trăi.
Și sunt convins că patronul nu moare de foame dacă dă salarii bune. Nu am auzit până acum de așa ceva. “A dat faliment că a dat salarii mari, aia l-a ruinat”.
‘daca vor bani, sa se faca patron, ca mine’
Pai nu te plangeai tu ca e prea scump 4 miliarde pentru Ploiesti-Brasov? Uite de-aia costa atat, ca dau salarii prea mari!
Chiar așa. Cum sa dea salarii mari la aia care au plecat din tara sa le fie bine și la cei care au rămas nu…..un fel de „nu au mâncat salam cu soia” de 2024….o aștept și pe asta
Sorin este și semnalizează.
Se pare ca sunt si trebuie sa semnalizez cu /s
Costa atât pentru că mafia PSDPNL nu lucreaza pe gratis
@CR
Până la urmă ăia ce vin de-acolo au lucrat acolo și au experiență cu munca făcută acolo. Nu știu cum e cu umbrărescu, dar în Bihor orice drum făcut de firmele locale se unduiește ca valurile dunării după câteva luni de zile.
Pe sectorul de autostradă de la vamă la Biharia, inaugurat cu surle și trâmbițe e una, dar după ce ai trecut vama îți dai seama că ăia știu face autostrăzi mai drepte și mai plane. Efectiv se simte diferența cum ai intrat în țară.
Nu înțeleg sincer, și pe centură și peste DN-uri, firmele românești nu pot scoate aceeași calitate. Toate-s vălurite.
Țin minte când a făcut Strabag drumul Oradea Satu mare acum 10-15 ani, n-am mai văzut în viața mea așa ceva (în România, pe dincolo eram obișnuit), cred că dacă te uitai din Biharia, vedeai intrarea în Satu-Mare, așa era de plană. Puteai ține cafeaua pe bord fără capac la 180.
Așa că îl înțeleg de ce uneori merită să le dai mai mult celor pe care-i aduci de dincolo.
@ Manu
Te înțeleg perfect. Si sunt de accord sa fie plătiți oamenii corect si poată trai decent in tara lor. Vroaiam doar sa subliniez cum gandeste o parte a societății despre cei din diaspora.
Subscriu, referitor la calitatea lucrarilor efectuate in Bihor de firmele locale.
Singurele sosele pe care te poti duce lin sunt cele facute de Strabag si Porr, in rest… valurit. Nu la modul grav, dar e enervant.
Aparent, nu prea exista un control a calitatii in mod real.
Din ce am inteles, pe straini ii verifica la sange inainte sa le faca receptia, mostre duse la laborator, verificari cu laseru, masurat la milimetru.
Firmele locale primesc receptia din pix, evaluare ochiometrica.
Ce e drept, strainii nu dau „dreptu”, nu vin cu porcu’ in portbagaj.
@Manu, drumurile se unduiesc ca valurile Dunarii pentru ca se foloseste materie prima proasta si la limita inferioara, nu pentru ca Dorel nu stie sa imprastie pietrisul corespunzator.
Daca vrei un exemplu concret, vezi podul de la Braila, la care nu s-a facut nici acum receptia din cauza problemelor constructie.
Si a fost realizat de o asociere dintre o firma italieneasca si una japoneza. Dar este facut prost pentru ca pur si simplu asa s-a „negociat” in urma spagilor date.
Deci se poate!
Intotdeauna s-a putut. Singurul lucru care difera acum e ca se va mai taia din marjele de profit ale companiilor, iar patronii vor scoate mai putini bani din dividende pe viitor.
Da, doar ca fitzuica din care e articolul e ziarul de casă al baronului local, ex și actualmente europarlamentar. Eu aș lua cu un bob de sare tot ce scriu propagandiștii lui în el.
Asta nu face mai puțin valabilă argumentația lui Vali.
Bineînțeles ca argumentația e absolut valabilă. De aia am zis “da” la început. 😜
Argumentatia este corecta insa e scoasa din context. Umbrarescu nu are concurenta, el are niste contracte cu statul si ca sa fie sigur ca nu are probleme isi plateste bine muncitorii si asta e o idee buna.
Insa e o diferenta intre o firma care e abonata la contracte cu statul pe proiecte mari, pe ani de zile si o firma care produce sau misca un produs si este in concurenta zilnica cu inca 30 de firme si fiecare ban conteaza.
@BigBear nu e obligatoriu sa fie toți patroni. Nu exista „fiecare ban contează”. Sau,mai simplu, nu interesează pe nimeni. Punct.
@bigbear ai perfecta dreptate, dar mai sunt si altii ca el care tot salariul minim il dau cu toate ca n-au grija banilor. E vorba de mentalitate, iar noua ne lipseste cu desavarsire.
Nu moare de foame:
https://www.google.com/maps/@46.1267017,27.1570539,1100m/data=!3m1!1e3?entry=ttu&g_ep=EgoyMDI0MTExMy4xIKXMDSoASAFQAw%3D%3D
Murphy, Realtime, M.V.Kelly , Carey, etc etc firme de civil engineering „capusate” de români care construiesc pt UK. Nu este lucrare mare in UK unde sa nu toarne romanu betonul, asfaltul sau să așeze piatra…
Si este f bine, ca se califica oamenii si la altceva decat spart seminte si iata, vin in Ro cu experienta de dincolo.
Problema va fi să continue să aibă „comenzi”. Altfel după ce se termină șantierele actuale acei oameni vor rămâne fără locuri de muncă.
Nu pare că în următorii 10-15 ani șantierele pentru drumuri de orice fel se vor opri…
Așa e, dar nu înseamnă și că UMB le va lua pe toate sau va continua să aibă asemenea volume de muncă precum are în prezent, de unde a apărut și nevoia de a „importa” forță de muncă.
Sau, poate, cu niște șpăgi va fi posibil să continue în ritmul actual.
Andreiski, tu crezi ca austriecii, turcii sau chinezii care vor castiga viitoarele contracte vin cu muncitori de la ei de acasa? Daca nu angajeaza UMB angajeaza altii.
Chiar ar fi benefic pentru nivelul salarial sa fie mai multe firme cu mai multe proiecte pe piata, care sa se bata pe aceiasi oameni calificati.
Ideea e sa nu se opreasca investitiile de tot, ca mai lent decat acum nu prea au cum sa se faca.
@sorin nu, isi aduc deja sclavi din Asia. La proiectele astea publice ar trebui salarii minime mai mari, altfel pretul cel mai mic il scot din salariul minim pe care il accepta indienii, pakistanezii etc.
Ce ma amuza asta cu 10-15 ani santierele vor dudui. Cu bani de unde? A fost veselia asta acum cu banii din PNRR la care nu s-a intrebat nimeni ce si cum se construieste. Si dupa aia cand se termina vaca de muls de unde bani? O sa inceapa iar sa se screama sa dea in trafic 2-3 km pe an cum faceau si pana sa vie pnrr-ul ce nu se face acum si pierde trenul papa. Macar sa apuce sa termine A8-ul ca nu cred ca mai incep alta autostrada.
@danny: cat timp vom avea Ucraina la nord, o sa se tot construiasca la noi
Ma si totusi, vorbim de firme imense, contracte imense, unde client e statul si acum curg banii europeni.
Asta e o exceptie dpdv economic, pentru ca in mod normal incepea santierul, apoi banii nu ajungeau, se bloca un an, se renegocia, se astepta ajustare bugetara, se rezilia etc.
Avem 20 de ani de asa exercitii.
Firmele mici/medii nu isi permit sa plateasca salarii ca in vest, pentru ca nici preturile real nu sunt ca acolo, oricat ne place sa facem comparatii intre elemente ce ne convin.
Am firma mea, mica.
In jurul meu e la fel si stiu cum este ca la sfarsitul lunii sa iti joace fundul ca nu ai lichiditate pentru salarii si taxe.
Industria romaneasca e superba, cu plata la 30-60 de zile, credit furnizor si taxe peste taxe.
Da, sunt luni cand scot de juma de seria 5, dar vin luni cand aduc banii de acasa.
Oamenii vor salarii. Mari! Nu ii intereseaza cum si de ce, desi adesea nu fac niciun efort in plus si exista totusi o limita fizica a muncii.
Da acestea sunt asteptarile de la companii in 2024 in Romania sa dea salarii mari. Asa cum tu stai si tastezi aici ca vrei ca politicienii sa munceasca, sa faca drumuri, scoli spitale si sa nu fure si etc asa se asteapta de la tine sa dai salarii bune.
RaduS
Oamenii au nevoie de salarii mari, nu vor!
Cei care lucreaza in firma ta sunt oameni care au nevoie de bani pentru curent, gaz, mancare, familie etc si daca vir sa isi cumpere si slte chestii, e treaba lor. De aia muncesc si nu stau la cersit pe strada, caxsa fie tratati cu respect nu sa fie judecati ca au “pretentii”.
Oamenii angajați la privat văd salarii mari la bugetari. Poți să-i condamni că vor să aibă și ei salarii de milițieni, procurori, judecători, șefi de birouri din primării?
RaduS poți să o închizi. Nu prea interesează pe nimeni. Nu toți trebuie sa fie patroni. Scurt și simplu. A ne scuti cu restul explicațiilor.
Eu stiu ca nu intereseaza pe nimeni, dar eu simt ca situatia e foarte tensionata in economie si e usor sa te obisnuiesti cu binele.
Cand elasticul face poc, capitalistii sunt de vina.
Pai nu vii cu bani de acasă, vii cu bani din lunile alea în care scoți juma’ de seria 5. Sau tu vrei în fiecare luna sa scoți câte juma’ de seria 5. De ce ar face ei efort suplimentar? Ai avut luni în care ai scos super profit și l-ai împărțit cu ei? Și nu ma refer la 200 lei aruncați la mișto. Prestează pentrucat sunt plătiți.
În sinteză, „De la fiecare după capacități, fiecăruia după nevoi”!
Atenție la lucrări,că prin Genoa s-a prăbușit un pod de autostradă.
Am trecut de cîteva ori pe cel nou. Cu camionul. Am descoperit adevăratul sens al expresiei ,,ce-o fi, o fi”.
“Buzăul nu e in Moldova, va rog sa nu ma jigniți”
Oricat de mult se dau multi cu curul de pamant despre Romania, realitatea este ca la noi au crescut mult salariile, in timp ce in Spania / Italia au ramas cam la fel. Decizia e simpla: castig 1500 de euro, dar chiria e 800.
Nu prea cred că muncitorul din construcții dă 800 de euro pe chirie. Și acolo, (ca și la noi, și de altfel în toată lumea) cei din construcții sunt cazați în barăci, cât mai aproape de șantier.
@ Marcos: Mananci cacat. Nu mai vorbi din auzite sau din ce iti imaginezi tu ca inseamna constructii.
In ce priveste Europamunvitorii in constructii nu stau prin baraci decat daca aleg ei sa faca asta. In ideea ca mai salveaza niste bani. Dar sunt putini care fac asta.
Eu sunt instalator, am intrat in contact cu sute de muncitori romani in constructii de diverse meserii. Te asigur ca niciunul nu statea la baraca, nu se caca in boscheti si nu manca paine cu ceapa.
Hai sa mai renuntam la mitul asta al muncitorului in constructii rapanos, slinos, care ragaie a bere si salam.
Da, in UK unde stau eu, se practica sa stai mai multi intr-o casa. Unii sunt tineri si n-au nevoie de o casa cu 3 camere numai pt ei. Altii au familiile in tara si din nou, trimiti mai multi bani acasa daca inparti.
Concluzie: asocierea muncitor constructii-baraci-mizerie-alcoolism e gresita.
@Ovidiu Prietene, așa cum te exprimi, așa și gândești. Analfabetismul funcțional e boală gravă. Unde am spus eu de muncitori răpănoși și slinoși? Nu e nimic degradant să stai într-o baracă, dacă acolo ai și baie, și apă caldă, și toaletă. Ai, vrei să fim corecți politic și să spunem container? Condițiile pot fi foarte bune, tot locuință temporară este. De altfel, îți dai cu presupusul greșit. Dacă de exemplu de duci să lucrezi într-o zonă izolată (aka Transfăgărașan) unde găsești locuințe de închiriat?
Apoi, intri în conflict cu ideea de chirie de 800 de euro: „in UK unde stau eu, se practica sa stai mai multi intr-o casa”. Să zicem 4 oameni, aritmetică elementară=3200 de euro pe lună. Asta pentru ceva gen HLM (dacă știi ce e aia). Unde plătești 3200 pe lună? În centrul Londrei?
@CapitanulPtk
Chiria o fi 800 de euro in centrul Romei si nu acolo unde se construiesc autostrazi, nu mai manca cacat.
Ma amuza cum toti aia carora le curge scuipatul din gura de prosti ce sunt, stiu ei ca chiriile prin alte tari sunt 1000 de euro, ca asa le-a zis lor verisorul nepoatei cumnatei lor, care e plecat „dincolo”.
Foarte bine că sunt oamenii mulțumiți.
Totuși:
1. Cât era, concret, salariul în Italia și cât e aici? Și la ce autostrăzi a lucrat, că italienii cam au autostrăzi pe unde vrei și unde nu vrei, și asta încă de pe la sfârșitul anilor 70 (s-au construit inclusiv prin Sicilia, gurile rele spun că Mafia și-a tras partea ei)?
2. Dacă era angajat pe alte loturi UMB (gen centura Galați, Margina-Holdea, unde nu prea se lucrează – n-am nimic nici cu UMB, nici cu API, că de la o vreme parcă e război civil pe rețele – era la fel de bine plătit?
3. Vedem după alegeri ce și cum, că nimeni nu suflă o vorbă în campanie despre blasfemii precum deficit bugetar, curs valutar artificial etc.
Riscam sa devenim iar milionari, despre asta e vorba de fapt.
Asa ajung bani pentru toti.
Acolo nu știu, dar aici am câteva informații adunate din diverse surse:
Necalificați 7000-8000 lei
Macaragiu, șofer camion 12-14.000 lei
Ingineri 18000-20000 lei
Toate sumele sunt nete
@Flavius 7000-8000 pentru necalificat e o sumă frumușică. Celelalte, cu atât mai mult. Bine, și munca e foarte grea (vorbesc din proprie experiență). Mă bucur să aud așa ceva, într-o țară în care pe de o parte patronul autohton se plânge de toate cele (inclusiv de străinii cei răi care vin să-i facă concurență), pe de altă parte (cu câteva excepții) visează să-și transforme angajații în sclavi pe plantație.
Pe de altă parte, vorbim de un obiectiv punctual (podul de peste Buzău), de aici a pornit discuția.
Ca să ne facem o idee, ar trebui să vedem cât plătesc alți constructori. Că dacă salariile ar fi derizorii la Porr sau Strabag (să zicem) muncitorii de acolo ar dezerta în masă și ar da buluc la UMB. Caz în care, am vedea forfota de pe Buzău-Focșani și pe loturile de la nord de Focșani. Loturi începute de primăvara trecută.
Mai e ceva: muncitorii morți în explozia de anul trecut. Nepalezi, srilankezi, ce vor fi fost ei, nu erau în nici un caz localnici.
Cine ar fi crezut ca investitiile in infrastructura si niste oameni decenti pot face ca oamenii sa vina acasa. De fapt noi suntem prosti, aia de guverneaza de treij de ani stiu mai bine, si se vede ca in moldova este el dorado
A citit cineva comentariile din sursa? De genul: “GVVY
16 noiembrie 2024 la ora 6:02 pm
O mare MARE vrajeala, sunt foarte multe nereguli in firmele lui Umbrarescu dar ITM nu calca neam pe acolo…praf in ochii fraierilor. „muncitorii” astia care s-au intors din Italia pe salarii mai mari sunt facuti la comanda. Salariile astea nu apar pe hartie pt ca se dau la negru fara sa fie contabilizati, contractele se fac pe salarii cel mult medii iar zilele libere NU se atesc niciodata, si la fel niciun accident de munca, orice accident cu vatamare corporala sau materiala e trecut in contul muncitorului indiferent cine e vinovat, plus multe alte nereguli,as putea scrie o carte cate magarii si ilegalitati face omul asta. Asa ca nu va mai kkti pe voi,ca patronul tot patron ramane si nimeni nu te jupoaie ca romanul ajuns patron.”
Exista și reversul medaliei. De ZECI DE ORI Umbrarescu le-a pus avion privat la dispoziție să se duca de sărbători acasă la familii. Cine mai face asta? Un zbor din ăla e cat un X6 nou.
Hahha:))
Pai poa sa plateasca umb salarii mari din 3 motive:
1. Nu tre’ sa trimita 3-5-10 % catre tara mama de unde e firma. Toate firmele mari de infrastructura cu sediu in vest fac asta.
2. Faptul ca are productivitati mari si isi forjeaza oamenii si utilajele
Concret una e ca un utilaj sa lucreze 220 h luna sau 320-340 h luna. Si sa si lucreze! Sa fie al tau,sa nu se fure motorina si sa nu aj f mukti subcontractori.
3. Faptul ca isi produce grinzi si alte prefabricate,le transporta si le monteaza ajuta mult.
In spate la toate astea mai sunt:
– pe unele lucrari,soferii dormeau in camion.
– le asigurau tuturor muncitorilor 3 mese pe zi
– am auzit ca te zboara imediat pentru indisciplina,ceea ce e de inteles,la 3000-4000 de angajati
– ritmul de lucru e horror. Se lucreaza zi lumina 6 zile pe saptamana,in schimburi de 4-5 saptamani,cu o saptamana libera
Si da,si la alte firme sunt salarii mari. Pentru ca inca sunt ceva scutiri de taxe. In plus de asta e o lipsa acuta de personal. De la ingineri la mesteri.
Turcii desi sunt zgarciti,s-au trezit ca tre sa dea la personal tesa intre 12-17 mii net unui inginer de birou. Cazare si poate chiar si masina.
Pai stai asa, ca pe romanii au plecat din cauza justiției, sistemului de sănătate, birocrației… Oh, wait, se întorc mercenarii
mă bucur că îl căutați și în cur pe umbrărescu și firmele similare, dar nu despre asta voiam să vorbim, ci despre firmele în care directorul are 3-4 mașini nouțe, bagă un concediu de 20.000€ la 3-6 luni cu soția, unul cu amanta și se plânge că nu are de unde mări salariile.
Observ si in comentarii ca se vorbeste despre salarii mari, sau mici, etc…. insa pana cand nu sunt sume clare, sunt relative toate. Asa ca… m-am uitat in Italia, ca tot se vorbeste de Italia in articol, ca in alimentara laptele de 3.5% grasime costa 1.1-1.2-1.5 euro, in Carrefour Bucuresti este peste 7.5-8-9 lei produsul similar, adica 1.6 eur si tot asa multe alte produse. Rosiile asta vara au fost pe la 1.5-2-2.5 eur in Esselunga si Carrefour Milano, In carrefour Bucuresti am prins doar o saptamana cu 6-7 lei, dupa au saltat la 8-9-10 lei. Iar preturi comparabile. Ardeii la fel, si tot asa. La haine si incaltaminte, depinde de calitate, cu 5-10% mai mici in Bucuresti. Chiriile sunt pe la 60-75% in Bucuresti fata de Milano. Deci costurile vietii Bucuresti vs Milano sunt similare la consumabile, mai jos cu 10-15% in Romania.
Costul per km de autostrada in Romania este la fel sau putin mai mare decat in vest, din ce am citit… Impozitarea in Romania este insa putin mai mica decat in Italia…
Deci la costul vietii similar, costul contractelor per km similar si impozitare mai mica, este mai profitabil lucrul in Romania. Daca organizarea este buna de la management, lucrurile se desfasoara bine. Si se pare ca asta se face la UMB.
Chiar daca plata se face in lei si in Italia sunt euro, din cum se vede din acest grafic https://www.la-bursa.ro/curs/BNR/EUR-RON.php pretul euro-leu din 2021 a fost destul de stabil in jur de 4.95-4.97 cu exceptia verii 2022, 1-2 luni. Deci as spune ca sunt comparabile multe lucruri intre Italia si Romania, asa ca reintoarcerea in Romania are sens nu doar sentimental ci si economic.
Pai na,cand faci bani usor ii si spargi usor. Firme de constructii aparute peste noapte,cu relatii, care iau lucrari si fac calitate nu. Si in 3 ani diapar .
Cam in fiecare judet sunt 2-3 firme de constructii,despre care poti spune ca au traditie. Sau ma rog istoric. Sunt foste firme desprinse din directii sau cum se numeau.
A fost o vreme,cand a batut vantul in constructii. Anii 2008-2012 au fost grei. Chiar si 2012-2016. In special pentru angajati. Acum s-a intors roata.
Vorbea cineva de firme straine si lucrari in ro. Cand au venit,toti au facut treaba. Pentru ca standarde. Vezi n drumuri nationale reabilitate in anii 2005-2010 care sunt bine si azi. Timisoara Lugoj. Lugoj Caransebes. Sibiu Medias. Sibiu Brasov.
Ma rog,schimba astia uzura la 2 ani. Ca na,e de facut bani.
Alt caz,firma mica,schimbau masinile in fiecare an. Cifra de afaceri de 3-4 mil. euro. 40-70 angajati. Pantofi si haine numa vuitoane.
Primavara n-aveau niciodata bani. Inainte de sarbatori ti-ar fi platit concediu si pe anu’viitor,numa sa se scape de bani. Prime,niciodata!
Politica lor?
Salarii mici,ca si asa ne fura oamenii. Ceea ce se si intampla. Ii rupeau soferii si operatorii la motorina.
Ca si personal tesa vezi cati bani se fac,invart,scot,intra in firma. Si? Cand le-am zis,ba…stiti, uite noi pitem sa facem,bla bla bla….putem creste etc,ascultati de noi, mortii mei. Ii luasera pandaliile ca ii invatam noi cum se face business. Aveau impresia ca suntem tineri si prosti. Si nu eram. Cand din inginer productie am ajuns si pe tehnic,decontare,magazioner,aprovizionare, sofer si psiholog la oameni…le-am zis ba. Banii sau imi bag picioarele. Replica? Tu ai invatat la noi,ai „crescut” si te-au „furat” oamenii le-am zis mars ma! M-am tirat! Pe smecherii mei a scris in 4 ani faliment. Nu din cauza ca am plecat eu,da am plecat toti tinerii din firma,intr-un an. Si nu poti sa faci tu ca patron ce fac „puletii”.
Am patit o faza,m-au sunat dupa vreo 3 ani dupa ce am plecat sa ma intorc. Iti dai seama ce si-au calcat pe orgoliu :))Le-am cerut efectiv un sac de bani. S-au coit. N-as fi mers oricum.
Si da,nu mareau salariile,ba mai mult cand a intrat legea cu scutiri de taxe,le-au micsoarat salariile la oameni. Oamenii ii furau pentru ca muistu de patron le daduse voie la oameni sa ia 5 l de motorina zilnic,de „tigari”.
Cand am plecat de la astia,am mers la unii care m-au muncit la fel de mult,dar pe bani multi si intr-un mediu ok. Colegi faini,ne distram cand ne vedeam toti.
Concediu in iarna o luna platit,3-4 team buildinguri pe an,prime sarbatori. Masina la liber. Da erai cam „casatorit” cu ei. Suna telefonu de la 6 dimineata la 7-8 seara. Am avut luna cu 7500 de km. 100 de apeluri pe zi era normal. Da astia au crescut „organic” si au ajuns la 100 mili euro pe an. Cand am plecat de la ei,mi-a zis sefu,iti dau bani. I-am zis ca vreau timp. Pentru mine,mai mult.
La firma unde activez acuma,cauta sa angajeze 3-4 oameni de 6 luni, pe 1500-2000 € net,cazare si nu gasesc. Ba din contra,se tot cara oameni.
In constructii e o situatia tare ciudata acum. Eu am mai tot scris aici.
Fac parte dintr-o generatie unde din 10 oameni care am fost la constructii am ramas in tara 3.
Firmele straine vin cu management,
platit pe carci de bani,da care in birocratia din romania nu stiu sa scoata capu. Si atunci ai nevoie de romanASI! Si da,tre’ sa ii platesti ca sa ii ai. Si sa ai grija de ei.
Pe la Vrancea știe toată lumea că UMB plătește bine. Când s-a anunțat că a câștigat multe loturi din autostradă toată lumea era convinsă că o să vină pe bune. Și repede. Și făcută cum trebuie.
Sunt câteva drumuri făcute de UMB acum mulți ani (înainte de 2012, cf gmaps). Cu mentenanță minoră arată așa acum:
https://www.google.com/maps/@45.8876818,26.7727139,3a,75y,318.04h,78.97t/data=!3m7!1e1!3m5!1spVVCtwnMJX9E5srsyBZUSA!2e0!6shttps:%2F%2Fstreetviewpixels-pa.googleapis.com%2Fv1%2Fthumbnail%3Fcb_client%3Dmaps_sv.tactile%26w%3D900%26h%3D600%26pitch%3D11.031760149489358%26panoid%3DpVVCtwnMJX9E5srsyBZUSA%26yaw%3D318.0403512784044!7i16384!8i8192?entry=ttu&g_ep=EgoyMDI0MTExMy4xIKXMDSoASAFQAw%3D%3D