Civilizația se învață: parcări și rable

După ce ai desființat parcarea aia mare din spatele ARO, ca să facă o piațetă la doi pași de Piața Sfatului (în stânga pozei), oamenii au început să parcheze mai aiurea, dar totul se rezolvă cu o reclamație. Și încă o reclamație. Și încă o reclamație. Până învață.

Iar cu rablele, fiți atenți la faza asta absolut mondială: Primăria pune Poliția Locală să facă un recensământ al rablelor. Ăștia fac asta de capul lor și cu apeluri de la cetățeni. Se întocmește o listă, se publică undeva, se pun avertismente în geam la rable. Rezultatul?

Din cele 180 de maşini abandonate pe domeniul public identificate de Poliţia Locală Braşov, aproximativ 40 au fost ridicate de proprietari, după ce au fost notificați să își ridice rablele. (sursa)

Nasol să plătești 2.000 lei ca să îți recuperezi rabla. Mai bine o duci tu la REMAT de capul tău. Sau o duci la mă-ta la țară. Nu o lași prin oraș să ocupe locuri de parcare aiurea.

Din cele două rable reclamate de mine, au dispărut zilele astea amândouă. Simplu.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

30 comentarii

  1. parcarea din spate de la ARO a disparut din motive de ” parcati ba si la aia cu plata de la spitalul militar”.

    00
  2. In Ploiesti inca duc lupte grele cu municipalitatea, care da dovada de o mare nepasare. A doua audienta la Primarie, promisiuni, graba sa declaram probemele rezolvate, eu nu si nu.
    Exista rulote parcate pe domeniul public, desi este interzis acest lucru. Exista cum am mai spus, camioane de armata parcate pe domeniul public, in zona in care PUZ-ul si studiile de specialitate spun ca nu sunt locuri de parcare suficiente. Masina cu notificare in geam, dusa in curte, trecut pericolul scoasa din nou pe domeniul public. Trimit poze, trec doua saptamani – nimic. Partea cea mai proasta e ca sunt singur in tot demersul asta. Vecinii cu clanta mare cum ca locul X sau Y e al lor, ca ei stau acolo de 35 de ani, au tacut malc. Proprietarul camioanelor este avocat, cica ar fi reprezentat si interlopi, iar sotia este judecator la Curtea de Apel. Astora (vecinilor) le e frica sa reclame (unora), lene (altora), dar pe mine, sponsorizat de Soros, ma doare-n p**a ce functii au ei. Pentru mine sunt niste trepadusi de provincie, care n-ar trebui sa sperie pe nimeni. Dar… lumea e proasta, si inghite multe.
    Daca as mai gasi 2-3 ca mine in oras, i-am capia pe cei de la Primarie cu reclamatii si sesizari. Dar unde sa-i gasesc? Pe SSC posteaza 4-5 amarati, care mai si scot coltul cand le atrag atentia ca in afara de latrat de ani de zile pe forum n-au ridicat un deget sa faca ceva concret. E atitudinea aia defetista gen „oricum nu se rezolva nimic”.
    Nu stiu daca e voie cu link aici, dar pe FB este un nebun care se duce pe strada si filmeaza tot felul de nereguli. De ex: o vulcanizare cu autorizatie, dar care nu are pic de spatiu pentru servisarea masinilor, adica o fac in strada, chiar si pe trecerea de pietoni. A fost amenintat cu bataia, injurat, scuipat, pentru ca din nou, orasul e plin de prosti, si de ciorumbei cu 4 clase.

    00
  3. Pozele astea nu iti fac cinste Vali. Or fi disparut alea doua rable dar nici cu tine nu mi-e rusine. Cu pozele asta te-ai teleportat direct la nivelul Can-Can, Antena 3, Romania TV si al altor recenzori de rable care traiesc de pe urma abandonului unor rable nevinovate.

    Acum doua-trei saptamani in urma te bateai cu pumnul in piept de pe margine ca tu nu tragi de rable. Uite asa te ajunge adevarul din urma.

    00
  4. Parcarea aia de la Spitalul Militar e o porcarie buna sa iti zgarii masina.Ala care a proiectat-o o are foarte mica.Este suficient sa privesti ce urme si ce lovituri are pe pereti si a doua oara nu o mai pui acolo.Pana si in exterior este foarte incomod sa iesi cu masina.De evitat.

    00
    • Am parcat de zeci de ori acolo, masina mea e medie spre mare, e joasa si mai ating cu prelungirea de la spoiler la coborarea de pe rampe (asta e „vina” mea oricum ca am schimbat suspensia, imi asum neplacerile). Daca vezi ca nu te-ai bagat bine dai putin in spate, misti de chestia aia rotunda numia volan, si trebuie sa fi putin prost sau total nepriceput la condus sa o dai de pereti, cu orice masina normala.
      Dar da, sunt multi si lasa urme pe pereti.

      00
    • AlexM crede ca o are peste medie dar e mica. a mea e mai mare si la final era sa fac la fel ca cei credinciosi cand am reusit sa cobor fara sa ating nimic

      e ca la parcul de distractii – mergi 1 data vezi care e senzatia, scuipi in san si a 2a oara nu mai calci pe acolo

      00
    • Nu mai mergeti fratilor, mie imi place sa gasesc loc acolo mereu.

      00
    • Asa zic si eu. Parcati in alta parte, lasati-o pe aia de la Sp. Militar pentru soferi care stiu sa conduca.

      00
    • NOU
      #21

      Cam, tare destept si superior esti tu. Ce legatura are soferia cu faptul ca parcarea aia este imbecil proiectata. Crezi ca lumea se plange doar ca sa se afle in treaba? Daca era asa, de ce nu auzi pe nimeni plangadu-se de alte parcari subterane/etajate?
      Desteptule!

      00
  5. Apropo de ce a scris Leo mai sus (simt ca e un spirit pereche…):
    Locuiesc la casa in Bucuresti in zona Valea Ialomitei. Preventiv, in urma cu 6 ani m-am agitat (singur) sa se introduca restrictie de tonaj de 3,5 t pe toate strazile cu case din zona in care locuiesc. Am anticipat atunci ca se vor intampla lucruri nasoale pe terenurile virane din zona, adiacente cartierului meu…
    In fine, in mai anul acesta au inceput niste evrei din Israel (bine conectati cu reteaua de crima organizata, adica cu administratia locala a Sectorului 6, in buna traditie reprezentata de Poteras) sa ridice un bloc de 8 etaje cu adresa formala pe bdul Timisoara, dar fara sa faca acces direct pe acolo (ca sanchi, ar costa prea mult sa ingroape pe o portiune de 20 m o magistrala de termoficare supraterana). Asa ca de 6 luni baietii au bagat fara nicio jena camioane si betoniere de 30 t pe restrictie de tonaj de 3,5.
    Din 134 de case cred ca am fost singurul care m-am agitat… Chemat Sectia 25, poze. Nimic, „nu avem atributii”… In timpul asta treceau camioanele prin spatele politistului. Eu, „Amendeaza-i!”. El, „Veniti la sectie sa depuneti o sesizare scrisa!”. Depun sesizarea, anexez poze etc. Primesc raspuns ca a fost redirectionata lucrare la Brigada Rutiera. Apoi, primesc hartie la misto de la Brigada ca pozele nu sunt de pe aparatura omologata, ca au verificat si totul e in regula… Ba, esti nebun! Adica eu intreb clar daca Brigada Rutiera le-a aprobat la smecheritii aia ridicarea restrictiei de tonaj, iar ei nu-mi confirma lucrul asta, dar imi spun ca au verificat si nu au sesizat incalcarea legislatiei? Si daca pozele mele nu au valoare, politistul ala care a fost pe teren de la Sectia 25 si si-a notat de gura mea niste date dupa taloanele la doua camioane, nici chestia asta nu are valoare constatatoare?
    Pac, mai bag o tidula la IGP… Astia trimit Corpul de Control la Sectia 25 si ii dau o mustrare scrisa la politistul care a fost pe teren si care imi bagase si niste texte de corason de genul ” ce te superi asa, domne, o sa treaca camioanele astea numai cat ridica constructia”… Adica, 48 luni. Ce sa-i mai explici lui asta ca nu e corect ca banu gros sa intre in buzunarul la combinatorii aia si, in afara de poluarea noastra sonora si cu noxe, Primaria ramane si cu drumurile distruse, cand ar putea sa le ia niste taxe de tranzit consistente si sa urmareasca ca acele camioane sa treaca pe o ruta cat mai scurta si la ore bine reglementate? In rest, camioanele treceau in continuare intr-o veselie. Ramasese cum s-a stabilit…
    Si sa vezi tehnica pe urma! Ma suna un gigel de la Brigada Rutiera care imi spune cat de mult empatizeaza el cu sufletelul meu, „ca e un vid in legislatie si daca nu e flagrant nimic nu e”. Si-i zic, ce vrei coaie, sa bag masina in fata camionului, sa-ti faci tu flagranul? Ca sa o dam in penale ca am blocat un drum public, nu-i asa? Baa, nu v-au invatat aia la Baneasa metoda operativa „panda”? El, ca suntem putini, ca una, ca alta… In fine, chiar daca nu ma plateste Brigada Rutiera cu jumatate de norma, zic ai sa fac pe senzorul de trafic pentru ei. Si da-i telefoane la politistul asta de la Brigada Rutiera, al mai competent organ cu solutionarea, dai sms ziua si noaptea, ca duduiau camioanele si pe la 12 noaptea. Numai vrajeli: „uite acuma trimit un echipaj, stai pe faza”, „aaa, ce rau imi pare, trebuie sa ne ocupam de o delegatie” si tot asa de vreo trei – patru ori.
    Si pac, mai bag o hartie si la ministreasa de Interne unde pun cu nume si prenume toti ciumpalii astia, si pun in copie si toate adresele alea agramate pe care le-am primit ca raspunsuri de la subordonatii ei, si fac si misto asa putin de ei, in sensul ca induc ideea asa finut ca ar exista trei explicatii posibile privind rezistenta lor la aplicarea legii: incompetenta, indolenta si/sau coruptie…Si sa vezi minune! Tocmai ma pregateam sa fac un ravas la premier cu toata povestea (nu sunt tampit, stiu ca hartia mea nu se apropie nici la 50 m de „decidenti” astia valorosi ca secretara din Videle sau nenea ala care ocupa scaunul pe care odinioara au stat Bratienii, deoarece in toate institutiile e un negru la un birou de petitii care redirectioneaza minuni de-astea. Insa mai stiu ca nu le place la giboni din Politie sa-si vada numele cum circula pe o hartie dintr-un birou in altul si se mai hlizesc si subordonatii de ce scrie pe acolo), ca am primit acum cateva zile un raspuns de la Interne, corect gramatical si politicos, prin care mi-au adus la cunostinta ca au constatat si amendat firma respectiva pentru 72 sanctiuni privind incalcarea restrictiilor de tonaj). Probabil, au pus un echipaj fara insemne sa inregistreze traficul auto din una – doua zile.
    Vazusem eu ca de o saptamana ca aveam o liniste mormantala pe strada, dar am crezut ca s-a cam incheiat sezonul de constructii.
    Deci, tovarasi, se poate! Si cu un stat slab, anchilozat si parazitat ca asta in care traim, mai exista posibilitatea ca acesta sa mai aiba cate o zvacnitura din pozitia de rigor mortis daca ai strategie, persuasiune si perseverenta.
    Si la fel ca si Leo ma intreb ce barbati or trai in alea 134 de case din vecinatatea mea? De cata nesimtire si lasitatate poti sa dai dovada si sa-ti lasi copii sa se plimbe cu bicicletele printre camioanele alea si sa nu incerci sa faci nimic? Cum plm poti sa te uiti in oglinda si sa te preocupi numai de cotetul tau si sa lasi sa se degradeze in ultimul hal vecinatatea ta imediata fara sa faci nimic?
    Nu-ti trebuie decat un fax sau un email, alfabetizare de 8 clase si 15 minute pe luna. Si totusi sa astepti ca altii sa-ti poarte propriile lupte, ca cine stie, poate vine Mossadul sau Militia sa te traga la raspundere. Sau iei in brate lozinca „nu se poate face domne nimic, sunt aranjamente mari”…Ma gandesc ca prin aia 4.000.000 de emigranti ai nostri care au avut determinarea sa lupte pentru un alt mod de viata, dincolo de hoti si curve, am pierdut definitiv ca popendulatie o masa critica care ar fi putut produce o schimbare in bine. Cu oamenii aia in tara poate ca din 134 de case ne-am fi strans 20 – 30 de barbati care am fi oprit camioanele ale a doua zi dupa ce ar fi inceput sa ne strice linistea. Si nu vorbesc de petitii si alte cacaturi de-astea muieresti, ci de actiuni mai serioase.

    00
    • da, ai dreptate si felicitari pt perseverenta. iti zic eu care este explicatia. poate am idei preconcepute, dar eu asa imi explic: cine si-a facut casa calumea, in principiu a facut o combinatie. nus bani munciti. ii doare in p*** de ce se intampla in jurul lor pt ca la randul lor asa ar proceda sau au procedat si ei.
      cand ai pus osul sa faci bani, cand ti-ai facut casa si ai pus osul sa mai cari si tu niste materiale ca dadeau muncitorii ochii peste cap ca n-au ce face si furnizorul zice ca n-are masina azi, te cam doare de ce se intampla in jurul tau.

      00
    • Matale esti din Star Wars si nu ne spui si noua…

      00
    • @Bazil – frumos! Sigur ca se poate. Depinde doar de cat timp si cati nervi esti pregatit sa aloci. Eu sunt foarte calm cu ei, am rabdare, sa nu zica dupa aceea ca i-am batut la cap din doua in doua zile. Mult succes in continuare!

      00
  6. ala cu Sir o fi popa de la biserica de acolo. fix pe locul ala pana prin 92-93 a fost un cimitir, apoi s-a facut parcul

    00
  7. Eu n-am curaj sa chem sa vada ca sunt rable in jurul blocului, sunt patit cu geamul masinii spart acum cativa ani dupa ce am reclamat ca ma tot bloca unul si politia locala i-a spus cine a facut reclamatia…Am 2 rable la scara vecina, alte 3 le-am vazut in parcarea din fata colegiului Antipa, plus 5-6 rable langa piata de haine vechi Traian. Din toate astea doar 1 e pe lista primariei.

    00
    • cartelă telefonică, te cheamă daniel dumitru, apartament 2.

    • Prezenta rablelor ma deranjeaza doar estetic, eu imi platesc si blochez locul de parcare si deocamdata, din fericire, seara si in weekend se gasesc inca usor locuri in zona …Da, il blochez, pentru ca platesc pentru a-l folosi tot anul. (Asta e pentru idiotii care considera ca de la 8 la 16 e si al lor. Nu, asa e regulamentul in Brasov, respectati-l. Eu nu parchez pe ale altora, prefer sa merg la 2-3-500 m mai incolo.)

      Am mai facut acum ceva timp sesizare sa se toaleteze mestecenii din fata blocului, au zis initial ca da, se rezolva, apoi de la spatii verzi au zis ca nu se poate, ca creeaza bariera fonica pentru liceu, chit ca aia au inaltime de 5-6 etaje si cad mereu crengute din ei la orice vant mai puternic. Ulterior au venit si au toaletat crengi de la baza, dar coroana de sus care se misca puternic la uragane tip „Olaf” e la fel de periculoasa. Pana intr-o zi.

      00
  8. Bravo Bazil, Bravo Leo
    Respect!

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.