update: cocalarul se face că nu înțelege. a semnalizat o dată din trei situații, deci a semnalizat, deci eu mint. cocalar.
Conducând ca un cocalar: cu geamul deschis, ca să nu pornim aerul condiționat, cu o mână pe geam și fără să semnalizăm. Bonus, ascultând Radio ZU, ca orice tractorist care se respectă. Pentru că au glume bune, mă!
Servitorul Ford Adrian Ciubotaru, care se laudă cu aceste isprăvi pe blogul lui, spune că scoate un consum de 7% cu Fiesta cu motor de 1 litru ecoboost. Mișto. La un drum de 466 kilometri, din care 160 în localitate și restul afară, mașina mea cu motor de 1.9litri și veche de cinci ani are un consum similar: 7,1%. Și eu merg destul de tare, cu aerul condiționat pornit, cu luminile aprinse, semnalizez mereu și nu ascult ZU.
Așadar, de ce și-ar lua cineva o mașină cu motor leșinat când consumul e la fel ca la una normală? Exact, Ford, exact. Ați stricat orzul pe gâscan.
pentru costuri de intretinere mai mici. taxe, asigurari, revizii, etc
pai, dacă e vechi meganul trebuie schimbat. cati km are?
@andrei: 90.000.
Ce ai ma, eu scot mai bun cu 1.2 din 08. Si nu inteleg ce ai tu cu Ford. Americanii sunt general recunoscuti pentru motoarele lor mici si economice. :))
Plm, eu cu masina veche de 10 ani si motor de 1.6 am consum de 6.9-7. Eu zic ca problema e intre volanul si scaunul fordului.
Uite aici alte cifre: 1100km într-o zi, medie orară 97.9 km/h (da, mult pe autostradă), motor pe benzină de 2l, de trei ani, 7.4%.
Şi chiar nu înţeleg de ce eşti cocalar dacă mergi cu geamul deschis. Dacă afară sunt între 15 şi 30 de grade, şi eu merg cu geamul deschis, pentru că îmi place aerul curat.
@Sabotor, ai o p*** consum de 7% cu Benzină 1.6 în București.
Astra mea din 2007 de 1.4 benzina, cu 90 de cai si cutie automata, cu 3 oameni de categorie medie si bagaje de stat la cort 6 zile (2 din cele 3 locuri de pe bancheta din spate erau pline de chestii), a scos 6.3% pe 1100km. Si am avut si autostrada (130, regulamentar), si Transfagarasan, si forestier.
@Ciuby
nu, ce-i drept, am consumul ala pe autostrada, cand ii dau cu 160 si peste. Daca as merge cu 110-120, probabil as avea pe la 5.
@sabotor: 1.6 MPI si scot 9-10% in oras…
@Adrian:aer curat in trafic? Glumesti? In trafic respiri noxele celor din fata!
@PlayActive: nu. „aer curat în bucurești?”
@sabotor: ce masina ai si ce tip de motor? chiar sunt curios cum ai reusit consumul ala mai ales pe autostrada la 160.
Cu motor de 0,8, vechi de 20 de ani, am consum de 5% mixt, benzina iar cu unul vechi de 30 de ani, turbodiesel 1,6, cu motorina țâșnind pe la chestiile alea de la motor am avut aceleași valori … chiar nimeni, înafară de volvo, nu e în stare să facă un motor care să consume mai puțin decât altul proiectat când prietena mea nici nu era născută?!
Alexx, poze cu prietena ta?
Motorizarea 1.9 dCi a avut cel mai bun raport consum/putere din gama Renault…
Franta-Romania consum mediu maxim 6.5.. Nu o lasam sub 170- 180.
La 2.0dCi se schimba totul.. Acelasi drum, acelasi mers, medie 9.7% , 9.8%..
PS: Am condus o Skoda Octavia 2.0tdi DSG de la Timisoara la Craiova, 5 persoane+ bagaje+mers sportiv = medie 5.9..
Ps2: sa ma pis pe ele de ford, schimbat volanta la 40.000 km + injectoare la 90.000 + caseta directie + admisie spartã.. Si lista continua.
Romanul are o boala de a raporta consumuri mici. Eu m-am dat cu Focus 1.8 benzina prin Bucuresti cu 14% consum, nu era masina stricata si nici nu-s mandru de mine. Promit ca urmatoarea o sa fie o masina economica, Laguna 2.0T
@Titi: Scutesti la taxe de nu mai poti, maxim 100 de lei fata de un 1.6 iar la intretinere combinatia dintre turbina si ulei ieftin s-ar putea sa nu tina prea mult, deci adio si intretinere ieftina.
Bonus: cu oprire pe dreapta si pornit de pe loc fara semnal, ofcorsea pentru ca Fordul a investit ultimul dolar in ecoboost si a uitat de semnalizatoare.
@vali petcu … cand oi vedea linkul de pe 500px aici o sa te anunt … daca o sa-mi pun vreodata pozele de genul asta pe 500px
Audi 3.0 TDI quattro, pe autostrada la 180 kmh consumul e 7,5-8. 7.5 daca e pe cruise control, 8 daca ma joc eu cu acceleratia.
Nu trebuia sa incepi iar aceasta dilema legata de consum! E o caracteristica romaneasca, de a te lauda cu consumul tau mic si sa fii si invidiat! Eu conduc un astra h 1,9d, 150 cp, nu am scos niciodata sub 6, media e de 6,4-8 litrii/100 km, ac cand e nevoie, faruri auto! In timpul asta, mai am cate o cunostinta cu E, Cls, ce mi se lauda ca ei consuma 5l si au 400 cai! Nimic mai fals! Chiar si un vecin tot cu Astra, cu un 1,6 lesinat mi se lauda ca el scoate si 4l, si cum eu am jaf si el o super masina. Asta e romanul!
Daca tot ne laudam: c220 cdi , Iasi-Oradea 4.8- 4.9 . dixit.
@Alin.: erai tractat?
Skoda Octavia 1.9 TDI 105cp veche de 5 ani – consum oras 7-8%, consum afara 5.3-5.7% (cu mers sportiv si AC).
Deci nu mi-as lua un kkt de motor de 1 litru pt nimic in lume!
@razvanbb – hai sa fim seriosi, cat poate sa consume?
@Jordan: 20 la sută. are o gioarsă din aia cu rezervorul spart.
dacă te hotărăști sa vinzi mașina pana face suta de mii sa ma treci și pe mine pe lista de posibili cumpărători.
@andrei: de ce?
Sa va zic cat consuma masina mea?
Mai bine nu
Mazda 6 2.2diesel drum 600km cu clima, 130km/h, regulamentar in localitati, 6.8l/100
@PlayActive: eu circul mult într-un oraş în care pot deschide geamul. Acuma, nu sunt nici fanatic, adică închid geamul dacă:
– plouă
– merg cu mai mult de 60
– am vreo cădelniţă de rabă primprejur care lasă şi ceaţă după ea, nu numai noxe
– etc, ai prins ideea.
Şi pentru că toată lumea se laudă cu consumuri mici, eu la Cielo aveam 15 litri la sută în oraş! În afară nu ştiu, că n-aveam curaj să ies din oraş cu el
@Sabotor, ai o p*** consum de 7% cu Benzină 1.6 pe autostradă la 160+ viteză susținută (sau „de croazieră”, vorba românului).
@Vali de maxim sase cai:-)
Asta e consumul meu pe ruta aia.
Pe iasi – italia face cam 5.5 media. Toate felurile de strazi.
BMW 520d 2008 188cp, manuala, Efficient Dynamics – Cluj – Constanta si retur pe Transalpina: consum mediu 6 fix (clima pornita nonstop si 4 oameni in masina cu portbagajul plin). Si nu am mers incet …
Titi, daca tu crezi ca acele costuri de intretinere sunt mici la ford, mai informeaza-te. 890 lei un furtun de servodirectie de 15 cm lungime si 1 cm in diametru. maxim 1 cm. cu tot cu manopera, recunosc. deci da, ieftin. 200 euro.
Cu motor de 2.5 litri benzina, forjand prin oras am scos 9-10% , iar cu motor de 3.5 litri (tot benzina), fara prea mare forja, am scos 12-13% . M-am gandit sa expun si eu cat consum
@Ciuby
Daca spui tu mastre, nu te pot contrazice. La o adica, cine stie, poate pompa aia unde am facut din nou plinul o fi fost decalibrata si mi-a bagat mai multi litri decat indica :P.
Acu intr-o nota mai serioasa, ca mi se tot cer explicatii:
– distanta totala 650 km (MyTracks spune asta)
– distanta autostrada ~400 km (+/- 10 km) in general parcursa cu 150-160 km/h, exceptand centura Budapestei. Iar restul de 250 dupa cum a fost norocul, ca mai sunt tiruri, biciclete, trotinete si orase.
La toate astea am avut viteza medie 93.8 km/h si viteza maxima 169 km/h (date luate de pe MyTracks). Consumul l-am stabilit de la plin la plin.
n-am sustinut ca am mers constant cu 160. Pula mea, e si imposibil, ca se gasesc destui boi sa doarma pe banda a 2-a, sau tiruri ce se depasesc, ca deh, unu’ merge cu 88, iar celalalt vrea cu 90. Dar in general ii dadeam cu 150-160.
Acum, te rog, explica-mi cum n-am avut eu consumul ala, ca stii tu mai bine. Sau, pendula mea, ia-ma la rost ca n-a fost numai autostrada, uite, 250 de km au fost drumuri nationale si de acolo mi-am scos consumul (desi nu neg ca consuma mai putin la viteza mai mica, dar cat de putin ar trebui sa consume sa echilibreze consumul de pe autostrada?)
Motorul de 1.2 de pe Dokker scoate ~7%. Deci da, motorul de la Ford e’ motorul secolului.
Era sa uit, la o medie de viteza de ~ 130km/h
Treaba cu consumul la masini e ca faza cu virusii pe calculator. Vrei sa fii ferit de virusi, deconectezi pc-ul de la net si-l tii inchis, vrei ca masina sa nu consume, o tii in parcare. Pana la urma achizitionarea unei masini tine de preferinte, dar mai ales de bugetul pe care il ai alocat pentru ea (achizitionare +intretinere), faci o medie si alegi ce e mai bun pentru tine. Ca idee, n-am observat nicaieri o lupta pe consum intre cei care detin masini cu multi cmc si cai putere. Oare de ce? Poate ca nu-i intereseaza pentru ca-si permit. Lupta asta pe consum cred ca se naste din frustrare, daca mai mult nu poti, macar sa iesi si tu in evidenta cu ceva.
Geaba ai consum bun, daca in momentul in care ti-au intrat in masina, din neatentie, doua ditamai muste si motorul ala „lesinat” nu mai poate urca panta. Sau poate asta e ideea, cobori din masina treci pe manual (o impingi) si ajungi la consum 0… aplauze!
Nu zic ca motoarele mici nu sunt bune. Sunt bune si au rostul lor, dar totusi sa incepi sa te mandresti cu ele si cu performantele lor… e cam mult.
Numai bine!
Noul logan, motor de 1.2, inca in rodaj: 6.6% pe traseul Bucuresti – Tulcea – Pardina – Bucuresti (650 km). 120-130 pe autostrada, 60-80 in sate, 100-110 pe dn si vreo 55 de km facuti pe un dig ciuruit in vitezele 1 si 2. Inainte sa-mi iau loganul am facut test drive si cu Ford fiesta 1.0. Am ramas cu loganul si vreo 3000 eur in buzunar si am renuntat la depasirile din scurt
Cacat, eu cu un Sandero 1.6 la distanta aia scot 6,2 la suta :))
Postul lui Arhi de mai sus vrea sa ne arate cat de bine o duce Arhi ca-si permite sa dea 200 de euro pe un furtun?! :)))
Bmw 2.0 benzina 143 cp, am condus 2300 km, din care 900 km pe autostrada. Pe autostrada 130-140 km/h, 2 persoane in masina cu porbagajul plin. Media a fost de 6,3 pe bord.
Deviind putin discutia de la consum, eu chiar nu inteleg cine-l baga in seama pe ala (ma refer la companii). Lasand la o parte faptul ca i se pare realizarea secolului ca masina aia are consumul ala care-l are (dupa cum scriu si altii, vo’ 6 in Bucuresti cu un mers batranesc, fara A/C si noaptea, cand nu-i nimeni pe sosea, insa 10 in conditii normale) in pana mea, are 2-3 comentarii la articole. Ori tu daca vrei sa promovezi o chestie, o faci cu unu’ care reuseste sa stranga macar 10 comentarii pe articol, nu? De exemplu, la articolul despre fordul electric a strans _FIX_ 1 comentariu, un trackback de la NwRadu, dintr-un articol despre aceeasi masina. In 3-4 articole despre Ford nu cred ca reusit sa stranga nici macar atatea comentarii cate avea NwRadu la acel singur articol.
@Sabotor: omul tot vrea să ia muie. îl ignor, îl las, dar dacă lui îi place…
E clar Vali Petcu. Ai ceva cu Ford, Fiesta si Ecoboost. Am vazut si postul cu Fiesta care nu urca dealu’ si la sfarsit dupa toate comentariile ai zis ca avea 80 Cp. Adica nu era Ecoboost. Chiar crezi ca ala a luat degeaba 2 ani la rand cel mai bun motor al lumii? Tot ridici in slavi Renaultul ala. Poate ai placerea de a posta commentul meu. Ms.
@marius ionita: ăla e motor de oraș. eu nu caut așa ceva. n-am nimic cu ford. am ceva cu servitorii ford.
Arad -Bucuresti consum 0%.Masina a fost adusa pe platforma.
As cumpara un fiesta st 1.6 turbo…cine stie cum este masina asta? aveti vreo cunostinta care detine una?