„Nu cred că o taxă de poluare doar pentru automobile ar rezolva problema la nivel naţional, iar mesajul meu este că atunci când ai o strategie de retehnologizare pe termen lung, reducerea poluării este sustenabilă pe termen lung”, a declarat, joi, ministrul Finanţelor Publice, Florin Cîţu.
Deci omul nu vrea să își asume ce nici PSD nu a vrut să își asume: să le spună românilor să nu-și mai cumpere gioarse, că murim cu toții din cauza lor.
OK, înțeleg că nu vrea să facă asta acum, când e vorba de anticipate. Ar pierde mai mult decât pierd deja nefăcând nimic. Dar poate folosi pălăria aia pe care o are ca să nu-i plouă în gât și să facă două chestii:
- un drum pe la Ministerul Sănătății și să întrebe cam cât de sănătos e pentru oameni să inhaleze poluarea de la mașini. vreo 6 luni constant. sunt studii pe tema asta, nu trebuie să inventeze ei roata.
- un exercițiu de logică, înarmat cu informațiile de la punctul 1: care e echilibrul dintre retehnologizarea asta iluzorie și inhalarea de noxe?
Că situația e simplă: cu cât se face ceva mai repede, ieri dacă se poate, cu atât evităm bolile pulmonare și alte minuni amuzante pe viitor. Că nu inhalezi azi și mori mâine. Inhalezi 6 luni sau 2 ani și mori peste 10 ani. Când Cîțu o să facă pe el și n-o să mai știe de ce n-a luat nici o măsură când a fost rândul lui să o facă.
Nu ii intereseaza boss chestiile astea. Sa castige ei alegerile de anul asta si pe urma vor vedea daca e cazul sa ia masuri. Unde ai vazut tu politicieni romani care sa fie interesati sa rezolve probleme pe termen lung? Ca daca era asa aveam si noi autostrazi, spitale, scoli etc.
Citu e mai libertarian un pic, antitaxare. In esenta, nu spune prostii, ideal ar fi sa se urneasca lucrurile spre retehnologizare, ca asta ar creste si economia un pic. In practica, cel mai simplu ar fi sa se bage o lege cu interzicerea masinilor sub Euro 3 `de la anul si a celor cu Euro 4 de peste trei ani si interzicerea inmatricularii masinilor cu ceva mai jos de Euro 5. Si rezolvi cumva si problema cu gioarsele. Eventual, vorbesti si cu vecinii bulgari sa faca la fel. Dar na, vorba ta, an electoral.
libertarienii sunt in general cam cei mai prosti din curtea scolii, nici socialistii extremisti nu-s asa de prosti ca ei macar inteleg ideea de comunitate si ce poate fi facut la comun
Nu poti interzice inmatricularea oricaror masini vechi cu orice norme de poluare. Pentru ca masini clasice, pt ca drepturile omului…Dar, poti descuraja inmatricularea cu niste taxe babane in functie de norma de poluare!
@perkele bine boss, bine ca ai studiat tu esenta problemei si arunci judecati de valoare.
E o diferenta intre comunitate si asociere voluntara si asociere cu forta.
Da, uite o idee buna. Hai nu va luam gioarsele de acum. Dar interzicem înmatricularea lor cum ai spus tu. Anul asta Euro 3, peste 2-3 ani Euro 4 si inca 2-3 ani euro 5. Iar peste 20 de ani interzis total. Si in felul asta masinile care vor fi fabricate inca 10 ani isi vor fi trait viata.
@Alxzen perkele e cel mai destept de aici, n-ai ce dezbate cu el.
@Alex Mihaileanu: tu pleci de la premisa ca cei din conducere au principii, doctrine care le ghideaza modul de guvernare. Cand interesul o cere, sa vezi ce o sa taxeze liberalii sau social-democratii sa liberalizeze.
Sunt de acord să se taxeze emisiile de noxe în interiorul localităților. Aveți idee cam cât ar trebui să plătească cei care au centrală sau sobă pe lemne?! Cât CO2 o ieși după ce arzi 10 tone de lemn pe iarnă?
1 interzis euro 3 acum, 4 peste x, 5 peste y. baiul e ca peste y ani euro 5 vor fi mai naspa ca euro 3 acum. deci nu faci nimic in felul asta.
2 amuzanta partea cu „nu poti interzice”. e cum nu? armele sunt interzise. drogurile sunt interzise. ddt-ul e interzis. si multe altele sunt interzise. ah, ca nu o poate interzice un stat corupt si cu o sustinere din partea populatiei care bate usurel spre 0… pai cine e de vina aici? nu tot statul si in final tot poporul care il alege?
cum zice taleb, eu nu am „skin in the game”, fac eu lucrurile pe care vreau sa le vad la altii: mi-am luat benzinara euro 6 cu riscul ca la orice gratar „la rude” sa fiu privit ca prostalaul ala care nu stie de autovit si sa trec prin explicatii cu ce avioane „puteam sa imi iau de banii aia”.
De un an am renuntat la masina in drum spre birou, si logic ca mi-ar conveni sa nu mai inghit toate noxele. Am luat-o in brate pe aia cu: Be the change you want to see in the world.”
Da nu mi se pare corect sa tai scara de sub picioarele altora, masinile pentru multi sunt o iesire din saracia nu fitza. Ce drept am eu sa ii iau, adica sa ii interzic, aluia oportunitatea asta daca omul e de buna credinta si cumpara un bun si il ingrijeste? Nu cei de buna credinta reprezinta ponderea covarsitoare a externalitatilor care ne afecteaza. Trebuie intai trasi la raspundere aia care incalca legile actuale: rar-ul cand da unor rable adevarate dreptul sa fie inmatriculate, ITP-istii spagari, aia care umbla cu dfp-uri dezactivate.
Pana una alta, inainte sa ma astept la stat sa bage o taxa buna, poate imi returneaza si mie banii pe aia proasta. Ca pana acum am vazut doar pe aia de la prima masina.
@Alex
Mai ții minte când Câțu mânca căcat de Teodorovici că e spion rus că e în board-ul băncii ăleia a CAER-ului? A mai zis ceva pe tema asta acum că e el în board, că locul de-acolo e pentru ministrul finanțelor?
În esență ai dreptate, Câțu nu spune prostii. El minte intenționat, care deja e altă mâncare de pește.
@zamaraii: bă, ar trebui sa fiti taxati la norma de prostie. E greu sa intelegem ca norma de poluare nu inseamna nimic, ca un euro 10 fara dpf polueaza mai mult/unitate de timp de functionare decat un euro 4 benzina, sau ca taxarea in sine nu va reduce poluarea asa cum amenda de la rutiera nu reduce numarul idiotilor din trafic.
@ionutO: si daca iti iei anul asta masina noua ajungi s-o casezi inainte sa iasa din garantie. Ceea ce ar trebui sa se intample si cu baietii astia plini de idei despre cum trebuie gestionata proprietatea altuia.
in primul rand ar trebui interzise toate dizelurile in oras, scurt, frumos, ai bagat dizelu in oras ti-am luat masina, la fel si pentru orice benzinara sub euro 4(plus taxa in plus pt euro 4). rezolvat oxygen 140%
@nix, nu sunt de acord cu solutia ta, dar doar principial. colegul @naim mai sus ne zice ceva despre proprietate. dar ignora cu gratie faptul ca, de exemplu, trebuie sa ai rca, itp, nu ai voie (cel putin in teorie) sa parchezi unde vrei, limite de viteza, diverse conditii tehnice care trebuiesc indeplinite. cam multe restrictii in ce priveste proprietatea MEA, nu-i asa?
Ce simpatic esti. Tu inca ai impresia ca (mai ales) politicienii din guvernarea actuala sunt acolo pentru cetatenii acestei tari. Adorabil.
Pai e vorba despre ce impresie dau. El alege sa fie de partea celor cu harburi, nu de partea celor anti poluare imediata. Deci pt cei cu harburi chiar face ceva nepunand taxa.
@S
aici nu e vorba numai de impresie. Aia o fac deja, prin discursuri in care plang pe umerii poporului.
Aici e vorba de niste decizii cu impact major si neplacut la nivel individual pentru multi cetateni. Nu mai e de impresie, o asemenea masura e pe bune.
O taxa, de una singura, nu poate rezolva problema. Ca la taxe mari, oamenii cauta supape: inmatriculare pe Bulgaria, sau pe Moldova, acte pe varul din Italia, adusa pe fundatie, pe biserica, etc.
Vrei aer curat? Faci sosele de centura, transport cu autobuze noi (eventual electrice), limite de 30 prin centru si camere radar care dau singure amenzi, etc. Tehnologii noi, cum zice el.
Apoi iei la puricat santierele, ca acum nu spala nici dracu rotile la iesire, prelatele de protectie sunt o gluma proasta, iar containerele pentru gunoaie mai mult nu-s.
Sau pui o taxa noua, o botezi „oxygen” si o vinzi frumos.
„Vrei aer curat? Faci sosele de centura[…].”
Poate nu ma prea pricep eu dar cum ar rezolva soselele de centura problema poluarii? Aerul poluat nu se duce si spre centrul orasului? Si daca Romarlania rezolva problema poluarii, daca nu o rezolva si Bulgaria si ceilalti din vecinanate, aerul poluat de la ei nu vine si la noi si invers?
@Crimsonware: masinile nu polueaza atat pentru ca merg ci pentru ca stau in ambuteiaje interminabile. Asta e de fapt problema cu masinile in orase mari si nu e general valabila. In sate nu ai poluare de la masini. Atat de mare incat sa devina o problema, bineinteles.
Am o intrebare…daca noi cumparam gioarse din Germania, atunci cui le vindem? Moldova? Ucraina?….sau mor cu noi aici?
O știre legată de retehnologizare…
https://lifenews.ro/2020/02/14/renault-confirma-lansarea-unui-model-electric-dacia
Nu e atat vorba de lege cat despre credite mai flexibile si dealer auto cu bun simt.Dar cand toata lumea vine la prosteala in tara asta…
Pentru cei care propun interzicerea diverselor „Euro”.
De la Euro 4 „benzina”, s-au schimbat doar limitele pentru NOx, pe care in afara de 6d si peste, nu prea le respecta nimeni. Asa ca e futil sa interzici Euro 4, etc.
Problema se schimba la Diesel. Aici sub Euro 5/DPF nu as lasa nimic sa mai circule. Si as introduce controale, sa-l prinda pe gigelu care merge cu filtru dezactivat/scos, supapa de recirculae blocata, sau aia care iau premiul, cei cu Euro 6 si sistem de AbBlue dar care umbla cu rezervorul de uree gol (fie nu au idee ca trebuie si asa ceva, fie o fac dinadins sa nu dea bani).
Interzis la inmatriculare si alea care mai circula, supraimpozitate.
Am mai scris şi eu o dată chestia asta, dar nu ai cu cine discuta. După cum vezi în comentarii (mai noi sau mai vechi), toţi şi-au cumpărat doar maşini cu ultimul muget în materie de emisii, cutii automate, motoare de 200+CP, maşini pe care le ţin pînă le vine vremea de Remat, nu le vînd la fraierii pe care-i înfierează ulterior că au jafuri cu norme de poluare vechi. Nu? Sau sînt doar nişte ipocriţi.
Din cate stiu eu, alea cu AdBlue nu pot merge cu rezervorul de uree gol, ca nu mai merge masina. Iti da o alarma cand mai ai pentru cateva sute de Km si cand scade sub o limita, nu mai porneste.
loganul nou ala cu adblue zice in carte. se aprinde becul in bord cam cu 1000 de km inainte si daca se goleste o mai iei cu platforma de acolo si o duci direct la service autorizat, ca altfel e buna de bibelou.
evident ca exista baezti care o rezolva si in afara „sistemului”, dar vorbim de utilizatorul obisnuit aici.
Tu nu intelegi ca ne doare in coor de poluare? Noi vrem dizale, sa fie mari, sa ocupam doua locuri de parcare. Sa faca zgomot cat mai mult. Sa putem baga porcul si soacra in portbagaj. Iar poluarea nu exista, e o inventie a uniunii europeene, ca sa ne saraceasca si mai mult tarisoara. Cat de greu e sa intelegi …
Cica exista o statistica in care se vede ca peste jumatate din masini sunt gioarse si cica exista si un plan de taxare destul de indraznet (euro 4 de la cateva sute de lei pe an)Evident ca daca ar da vreo lege/hg/oug in acest moment ar fi sinucidere curata in an de alegeri. Poate se mai intalneste Vali cu Ludovic si ii explica cum banii din taxarea poluatorilor pot construi autostrazile de care avem nevoie (sau cel putin le putem cofinanta)- spuneau ceva ca le trebuiesc 4mld/an in urmatorii 10
Amuzant cum se discuta de masini si poluare, sa faca politicienii, dar sunt pline orasele de soferi care conduc binar (talpa acceleratie, talpa frana). Parca pe aici am vazut articole despre cum avem consum de 18% in oras, cum lasam BMW-uri in urma in curbe, etc. Cand incepem cu o schimbare de la noi?
5 min boss, si incepem schimbarea
Hai ma, ca unii dintre ei chiar incearca, isi iau hibride in test ca sa o mearga eco, 9-10 la suta.
Pentru mine Catu e 10/10 la finante, MRGA.
ti-ai gasit de ce sa te legi, dupa ce se ocupa de poluare ministrul de finante ar trebui sa rezolve si problema fumatului la minori?
10/10 de prost
După ce a mărit cursul și s-a împrumutat de 3x mai mult decât teodorovici bisnitarul valutar câtu se ocupa și de mediu între cele 25 de minciuni pe care a zis că le face in primele 48 h dupa ce ajunge PNL la guvernare.
@mihai
Si tu ai nevoie de explicații legate de datoria de stat?
S-a împrumutat mai mult pt ca au ajuns la scadenta obligațiuni care nu ajunseseră la scadenta când era teodorovici. Pt ca obligațiunile ajunse la scadenta se plătesc prin împrumuturi noi (refinanțare) . Plus a trebuit sa se împrumute pt acoperirea deficitului (cheltuieli mai mari decât venituri) lăsat de PSD.
E atat de 10/10 la finante incat anunta criza economica in Romania din 2015 si criza economica la americani dim 2012 incoace.
A, si a cheltuit in 3 luni cat guvernul PSD in restul anului.
postacii la interval, ms da nu ms bosilor, eu stiu despre ce vb. voi nu prea.
@S – pai bisnitarul valutar catu când era în opoziție ne explica cum el nu va face nici un împrumut și va plăti toate datoriile din incasari.
@DanielV – bisnitarul când era în opoziție săptămânal mai anunță o apocalipsa economică în timp ce INS tocmai a anunțat pt 2019 o creștere economică de 4.1% – a doua cea mai mare din ue după ce în 2018 creșterea a fost de 4.4% iar în 2017 de 7.1%, la fel printre cele mai mari din ue.
@alxzen – clar postacii penelisto-pedelisti știu despre ce vorbesc – crizele economice din 96-99 cu cfr – adică pntcd+PNL+PDL+alții mai mici și cea din 2009-2012 – pdl acum rebranduiti in PNL.
vinzi castraveti gradinarului. Boss, lasa vreajeala si postaceala.
Trebuie un om care a incasat macar 1 salariu muncit in viata lui, accept si valutisti, sa taie din radacina mizeria de revolutie fiscala PSD, daca face asta Citu is ma man. ATAT are de facut si e MRGA.
In rest ma doare la basca, taxe verzi fix pix.
@alxzen – așa de profesionist e bisnitarul că l-au dat afara de la ing în 2008, la presiunile lui isarescu, după ce împreună cu alti băieți „deștepți” din bănci au dat un atac speculativ pe leu.
oaa, m-ai spart cu chestia asta. Adica e soros de romania? vai, aflu pentru prima data! asa ceva nu se poate!
citu ma man, arunca si tu niste coco la baiatu daca tot postacesc pt tine
Si cat de simplu ar fi zbang reducem poluare credite auto simplificate ? USR se aude ? Multi ar renunta la ghioarse….
adica subventionat, adica bula… fratele meu nu ne invatam minte.
Mie imi place ca bula usr sunt niste mici socialisti „principiali”.
Nu renunta nimeni la o gioarsa daca costul ei de exploatare e mult sub cel al achizitionarii si exploatarii unui autovehicul nou.
Sa faci tu cadou, din buzunarul tau, autovehicule electrice cu 1000 de euro bucata.
@Alxzen simplificat = subventionat la tine ?
Un amic in Spania si-a luat in rate un BMW 318 din 2016 la care plateste 300 de euro pe luna tot inclus.
Dar cand incasezi 300 si ceva de milioane de euro din rovigneta clar nu e in interesul nimanui.
cum simplifici boss un contract intre doi privati? eu si banca?
Poti sa scazi riscurile creditelor neporformante cu subventii, cam atat. Bagam si o prima masina pe langa rabla?
@alxzen pai gresesti banca opereaza dupa niste reguli reglementata de tara gazda.
Ti am dat exemplul din Spania.
Tu in Romania nu stiu daca iti iei duster full in banii astia.
Pe avarii*
Câtu nu vrea sa se pune rău cu stapanirea, la cine-si mai vând germanii toate cazanele ?
Asta e o chestie super meschina. Indraznesc sa spun ca nu e prost cine vinde, ci cine cumpara.
@hash – e corect ce zici daca stăpânirea n-ar avea grija să mențină salariile de sclavi cu care îți poți lua doar cazane rupte.
Daca ar avea și romanul că jermanul 3-4 000 de euro salariu nu și-ar mai lua toate gioarsele.
iarasi o fractura de logica. ‘Stapanirea’, cred ca prin asta intelegi firmele (ca statul sigur arunca cu banii), dau salarii pe masura productivitatii. Atat poate piata asta a muncii sa sustina. Munca multa si proasta. E o curba a eficientei, cu cat ar creste salariile cu atat s-ar gasi mai putin de munca (s-ar cauta munca din ce in ce mai calificata).
Problema numarul unu este factorul politic. Tagma politicienilor este una de hoti pusi pe capatuiala, dau legi preferentiale si in scopul direct de a fi alesi – obiectiv pe termen foarte scurt.
Si asta pentru ca si electoratul este la fel – el nu se gandeste la copiii sai, la dezvoltarea ca natie, el nu vede mai departe de micul si berea pe care o va ingurgita cu baietii diseara, se va descarca nervos la o hahaiala, isi va baga si-si va scoate, si-a rezolvat problema. Suntem atat de needucati incat nici nu stim ce trebuie sa vrem.
Aspiratiile natiei asteia sunt foarte reduse – ne doare doar de ‘ce mancam maine’. Casa, masina, frigiderul plin si gata. Nu mai e nimic de facut, totul e bine. Pentru restul sa faca altii. Surpriza, nu vine Dumnezeu din cer sa ne faca!
Scoala romaneasca in ansamblu este foarte slaba, nu performeaza decat varfurile – care pleaca. Educatia politica, financiara, tinde spre zero. Drept pentru care prind foarte usor teoriile conspiratiei de care pomenesti: ‘stapanirea’ nu ne lasa, ‘strainii’, etc. Altcineva e de vina. Idei ale celor cu minte putzina.
Ei lăsați că un angajat român în Lidl/Kaufland…whateva nu lucrează cu nimic mai puțin față de omologul lui din jermanika, ba as spune ca dimpotrivă la cum bate vântul prin magazinele in jermanika fata de aglomerația din magazinele din Romania.
Per angajat Lidl/Kaufland face un profit mai mare in Romania decât în jermanika și asta e universal valabil nu doar pt companiile jermanice si nu doar in retail, același lucru e valabil în bănci, omv-uri și petroame toate astea după ce austriecii, frații jermanilor, ne-au luat aproape gratis petrolul, gazele și pădurile.
Iar nematalaii sunt atât de educați incat neo-naziști sunt pe val în toate landurile.
Din ce sa se plătească salarii de 3-4000 de euro?
@hash
Bwhahhahaha!
Ti-as da 100 like-uri pentru „Scoala romaneasca in ansamblu este foarte slaba. Nu performeaza decat varfurile – care pleaca.”
Ce-ai bai, acesti super experti in economie, cum vad ei romanul neproductiv in tara si nemeritand acelasi salar de jermanik, ba, uitati-va in plm in oglinda, ala e raspunsul pentru diferenta salariilor din ro.
Scoala ar trebui sa formeze o intreaga patura sociala, de fapt vreo 3 paturi sociale: muncitorii – generala, profesionistii – scoala profesionala, gulerele albe – facultatea.
Si ei produc analfabetism in masa dar se lauda cu varfurile de olimpiada, care pleaca din tara in proportie de 99%. Si nu ar conta oricum, ca economia romaneasca nu creeaza inca suficiente posturi ultraspecializate pentru ei.
Scoala romaneasca trebuie judecata dupa calitatea mediei elevilor, dupa ce se exclud varfurile, olimpicii. Pentru ca asta este nevoia actuala a societatii romanesti, oameni care in general sa fie ok.
@S – simplu – din profituri pe care sa nu le mai scoată din tara, repet per angajat toți retailerii, băncile, companiile din energie au profituri mai mari in Romania decât în vest.
O da, numai vârfuri pleacă din România, de aia în orice mare oraș din vest nu scapi de grămadă de cerșetori și hoți romani
Si off topic.
Cand am venit cu o idee gen sa incercam sa platim rovigneta cat mai putin si sa alimentam la fel de putin un altfel de protest toti erau cu gura pe mine….
Azi news flash
” Statul român a încasat anul trecut 314 milioane de euro din plata rovinietei „…
Buna tare asta si drumuri pwla.
Cat timp ramanem la stadiul de spectatori, compania de drumuri si altii vor fura fara probleme de constiinta. Pentru ca, surpriza, tot noi suntem aia! In fiecare zi facem tot felul de compromisuri, de la trecut p-airea pana la a nu reclama diverse contraventii, ‘lasa-l, saracul’. Ca daca ar trebui sa ne tinem de reguli, naspa frate, e de munca! Pai munca e greu!
E un fel de mazga calduta in care ne complacem. Mai vine UE, ne mai frige un infringement, de sila, de mila, mai injuram, mai facem ceva spoiala.. Suntem un popor mai de combinatori asa
Cu vigneta nu prea ai cum sa scapi, pentru ca e pur si simplu dezavantajos sa iei pe o luna sau pe o saptamana. De exemplu daca iesi din oras mai mult de 9 weekenduri/an deja e mai ieftina vigneta anuala.
Poate merge doar daca ai mai multe masini, si folosesti sa zicem decapotabila 3 luni / an vara si 4×4 3 luni/an iarna.
Ce mai fac eu este sa mai ciupesc cateva saptamani intre vignetele de un an, daca pica in perioade fara activitate. Dar si asta vine riscul de a uita sa iau vigneta cand am nevoie. Inca nu am muscat-o, dar ma tem ca se va intampla la un moment dat, si va anula toate economiile facute
Sunt 9 milioane de vehicule in tara asta, din care, tineti-va bine, 6 milioane sunt autoturisme mai vechi de 9 ani, deci sub norma de poluare euro 5 (datele sunt publice).
Nici un guvern nu va adopta vreo masura drastica de pe o zi pe alta. Ar iesi jumatate din populatia tarii in strada, cu furci si topoare.
*furci si tractoare, 1.9TDI
Asta s-a întâmplat în Franta anul trecut, vestele galbene au protestat din cauza cresterii accizelor pe carburanti, si înnaspririi ITP-ului care ar fi scos din circulatie o gramada de masini vechi. Pâna si în tari „bogate” ca Franta sunt destui care nu-si permit masini prea noi.
Mai ales ca ei n-au avut un Ceausescu care sa faca loc la mai multi în marile orase, e mai frumos ca în orasele din Ro dar încap mai putini oameni în oras si atunci au nevoie de masini ca de aer.
E an electoral. Masurile dure dar necesare s-au amânat pentru la anul..
Peste 80% dintre mașini au mai mult de 10ani și sunt maxim euro4 dar asta nu însemna că românii își pot permite altceva.
Despre clima/poluare si politicieni – faza din Canada:
– Anul trecut prin vara, in prag de alegeri, imbecilul de Trudeau tot a pedalat pe „climate emergency”. A chemat-o pe Sfanta Greta sa-i lectureze pe aia din Alberta etc.
– Auzeam in campanie la TV o gramada de idioti utili: „Care e prioritatea dvs #1?” „Climate change!” Ma gandeam cum pzda masii bre sa fie climate change your #1?!?, n-ai datorii, familie, copii?
– Ei bine imbecilul s-a reales. Intre timp gogoasa cu grija plebei fata de climate change s-a umflat – manifestatii, CN East (un fel de CFR pe coasta de est) s-a inchis complet (marfa + calatori) din cauza astora cu manifestatiile lor (blocheaza sinele).
Deci parerea mea ca e mai bun un politician sincer care spune ca nu face/nu poate face nimic in legatura cu asta, decat unul care o da ca Ceausescu la congresu’ 14 „vom face/vom drege”.
Dacă era după unii ca tine, rămânea poluarea ca în anii 70, cu râuri care iau foc. Ca na, priorități sunt copiii și datoriile (de parca copiii aia trăiesc pe alta planeta)
@S: Gresesti. Spuneam ca sa te apuci de kr si sa sari in sus „let’s do something-anything NOW!” nu e util. Sf Greta a fost adusa in N America anul trecut din motive strict politice. Daca era intr-adevar vb de „climate change” se ducea in China si India.
Problema masinilor vechi intr-o tara saraca o sa ramane mult timp pentru ca e extrem de greu de rezolvat si probabil trebuie un pachet mai larg. Nu ai cum sa interzici ceva, sa scoti din existenta fara sa pui altceva in loc. In mod similar am putea discuta de spatii verzi si trotuare, ridicam sau amendam toate masinile care sunt putin peste trotuar sau pe un spatiu gol care nu apartine proprietatului. Ok, sute de mii de lei pe zi din amenzi, insa aia tot nu au unde sa le parcheze pentru ca nu au, punct,
Similar – nu poti sa te uiti la Europa si sa discuti de poluare in mod egal cand salariul la ei este sa spunem 1500 de euro si rata la un leasing se simte mult mai putin decat in Romania unde minimul cred ca e 350 de euro.
Eu as incepe treptat, mai intai cu masinile vechi din orase si apoi cele de la tara, pentru ca o masina din oras sta mereu in oras si 90% din emisii stau lipite de oameni, plus ca sunt folosite zilnic pe cand o masina de la tara e condusa probabil mai rar (ca sa ajunga omul la oras cand are nevoie) si o parte din drum e intre localitati unde poluarea clar exista insa efectul asupra oamenilor e mai intarziat.
Cea mai simpla metoda este impozitarea progresiva functie de norma de poluare, combinata cu taxa de intrare in orase.
Fiecare comunitate stabileste nivelul de impozit pentru normele de poluare si o taxa de intrare in oras pentru masini inmatriculate in alte localitati.
Astfel, daca bucurestiul doreste sa elimine masinile poluante din oras, creste impozitul functie de norma de poluare si introduce o taxa de intrare pentru masinile din alte localitati tot functie de norma de poluare.
P.S. Poate aflam cum sunt taxate masinile in alte tari si n-ar mai trebui sa inventam apa calda. Parca impozitarea functie de norma de poluare era implementata in Germania.
In Ontario/Canada platesti impozitul si asigurarea iar masina are motor si merge. Pana acum 1 an si ceva exista test te emisii care se facea la 2 ani sau la vanzare si verifica emisiile sa fie conform specificatiilor masinii.
Nu exista Euro nimic, nu exista alte normale de poluare, 95% din masini sunt pe benzina cu motoare mai mari ca in Europa (in scadere de niste ani) de la 1,7 litri pe Civic, 2 l pe un Focus la 3,3 pe un Dodge Carvan si pana la 5,4l pe un F 150.
Pretul benzinei e undeva la 1,10 dolari/litru in care este inclusa o taxa federala de carbon de 4,4 centi care o sa creasca la 11 centi pana in 2022.
@ – asta e sursa, totul e la vedere – https://www.ontario.ca/page/motor-fuel-prices
Boss, hai că te-a luat valul de ai pus poza domnișoarei Thunberg pe site. Construcțiile și încălzirea poluează cam tot cat ” gioarsele/ cazanele” etc.
Nu ii iau apărarea lui Citu și nu zic că automobile nu poluează dar sa crezi că prin taxe idioate gen vinieta Zyklon București vei scădea măcar cu 1% poluarea e o utopie. Singura metoda daca vrei ceva tangibil in sensul asta e taxarea directă a producătorilor de materii prime: petrol/gaz/ carbune. Restul sunt doar bariere administrative și costul crescut de răsfrânge exclusiv asupra consumatorilor mai ales cei mai vulnerabili.
Legat de viitor uite cam ce puzuri sunt un dezbatere la cgmb azi 14 februarie 2020
http://www4.pmb.ro/wwwt/institutii/CGMB/sedinte/ordinea_de_zi/ordinea_de_zi.php
Vezi cam care e regimul de înălțime propus si infractorhttps rutiera adiacenta: țeapă! Toate puzuri astea creează trafic suplimentar. Și atunci ce faci, mai bagibo taxa și încă o taxa și încă una. Singurii care se bucura sunt politicienii și imobiliarii. Repet, nu contest poluarea produsa de mașini ci doar spun că ai daca toate mașinile din București ar fi numai euro 6, orașul ar fi la fel de poluat.
Abordarea ar trebui sa plece de la urbanism ceea ce nu se întâmplă. Acum mai bine de 10 ani cineva din străinătate îmi spunea duo o plimbare pe b-dul Lascar Catargiu că Bucureștiul arata ca un oraș făcut din resturi. Partea proastă e că acum e mult mai rău și că modelul asta e replicat la Cluj Napoca, Iași, constanta, Timișoara, alea Prahovei ba chiar se pregătește platoul Bucegi. Să vezi poluare și vigneta la Piatra arsa peste 10 ani!
Unde are dreptate Citu este acolo unde spune că el e paralel cu taxa asta. Mă întreb de ce declarația nu a venit de la Ministerul mediului.
În fine, revenind la poza Gretei Thunberg sa ne ferească Dumnezeu de cei că ea și că cei din spatele ei.
Greta e că majoritatea millenials, niste snobi proști care cred că lumea a inceput cu internetul și nici nu vor să învețe să-și deschidă orizonturile.
E drept că ea e doar rezultatul părinților imbecili care o baga in fata.
@Mihai
Greta e doar o păpușă asexuată și educata sa fie obraznică sub scuza că are o „tulburare din spectrul autist”.
Mie mi-e tema de papusarii care o manuie și de prozeliții fanatici pe care ii face.
politicienii reprezinta furnizorii/oferta.
electoratul reprezinta consumatorii/cererea.
pentru a castiga cota de piata, adica voturi, furnizorii sunt obligati sa vina cu oferta cea mai vandabila.
daca taxarea masinilor poluante aducea un castig net de voturi, era luata de mult timp.
asa ca, povestea este despre popor in primul rand!
Iar vorbesti de parca noi romanii suntem un club de milionari care ne cumparam masini vechi numai pentru distractia de a distruge planeta.
Poluarea majora vine de la termocentralele pe carbune Sau de fapt ne deranjeaza saracii cu diesel pe strada si nu avem curaj sa o spunem. Ultimul care a zis ceva de Cernavoda a fost pontanacu..
https://newsweek.ro/sanatate/romania-are-cele-mai-poluate-termocentralele-pe-carbune-din-balcanii-de-vest
PNL-ul așteaptă anticipatele. Nu vrea să își mai asume nimic. E cât se poate de clar. După ce câștigă alegerile, mai dau câteva ordonațe (așa de ochii alegătorilor), după care intră în hibernare până la finalul mandatului.
Se anunță proteste masive in București pe 28 februarie împotriva taxei Oxigen. Bucureștiul nu e Tokyo.
Am tot auzit solutii cu „sa se interzica”, „sa se taxeze” etc. dar la un mic stimulent nu s-ar gandi nimeni. Spre exemplu, sa se reduca impozitele daca masina are instalatie de GPL. Stiu, stiu, o sa imi iau mui, dar exista avantaje clare ale GPL-ului d.p.d.v. al poluarii:
https://www.drivelpg.co.uk/about-autogas/environmental-benefits/
https://www.youtube.com/watch?v=LJrhyyF5oLY