Pentru oamenii care vor o limuzină puternică, premium, şi nu vor să cumpere din triada cocalarilor (bmw-audi-mercedes), există alternative. C5 e una din ele.
-
motor de 3 litri, motorină, 240 cai, 6 viteze automată. zboară foarte lin şi foarte sigur pe şosea. decent spre bine şi în depăşiri din scurt, deşi cutia automată percutează puţin mai greu făra un mod sport activat.
-
draguţă pielea din interior, cu găurele. mişto şi consola de pe volan, care nu se mişcă în timp ce volanul se învârte.
-
nu îmi place cheia. toţi cocalarii cu fabia au cheia aia care iese când apeşi pe buton, la o limuzină parcă mergea o cheie mai sexy. eventual şi un buton de pornit motorul, ca să nu dai la cheie ca la dacie.
-
n-are suport de pahar la îndemână. are unul rabatabil, dar e ascuns în cotieră. înţeleg un pic de ce, dar şi domnul director are nevoie să bea o cafea din când în când în maşina.
-
cotieră are doar pe dreapta. limuzină, motor mare, o voi conduce doar în oraş?
-
consumul rupe. 12 la sută, nene! dar 12 la suta şi la 220 la oră.
Overall, maşina e ok, again, dacă vă doriţi ceva puternic şi stilat şi nu vreţi un A6 sau un Seria 5. Preţurile încep de pe la 20.000€ si ajung la 45.000€ (versiunea condusă de mine).
Astept cu interes maxim un test si cu un C6 , ca eu visez masina aia. Bine, aia mi-as dori-o de „buna”, dar si o Impreza sau un Evo de… „rea”.
are si modelul asta suspensii din alea hidro-nu-stiu-cum? Mi-a placut la nebunie inca de cand a aparut! Profu’ de criminalistica are unul si atrage mai multe priviri decat S-Klasse-ul lui Adam sau S5-ul fiului…
Pe cand un test-drive cu vreun model Lexus?
de ce e denumita triada cocalarilor? ca tu ai renault? nu poti sa compari c5 cu un E classe.
@webber: pentru ca 50% din incidentele din trafic au ca actori un cocalar care are una din masinile alea. restul de 50% sunt loganişti.
Am avut ocazia sa fac un testdrive cu un C5 in 2008. Tot in aceeasi zi am testat si Mazda 6. Mazda mi s-a parut mai sprintena, poate o fi fost doar o mica diferenta intre motoare insa C5-ul e mai business, mai .. frantuzesc
Frumoasa masina, mai ales interiorul. Cum sunt materialele si finisajele inauntru, sunt ok?
Mi-a placut aia cu Fabia. Zoso, vezi ca Fabia e masina de gospodine, nicidecum de cocalari. Oricum, credeam ca ai ceva mai multa cultura in tagma asta a masinilor, mai ales la cate articole scrii bazandu-te pe experientele din trafic, dar daca tu compari Citroen-ul cu Mercedes, Audi sau BMW, imi cam dovedesti ca impresia mea a fost lejer gresita.
Masina arata foarte bine, am vazut-o si eu in reprezentanta. Dar, daca are aceeasi suspensie ca modelul anterior, sa se duca cu ea… Daca au schimbat aspectul asta….chiar merita!
prietene, nu stiu de ce nu ai audi, bmw sau mercedes, poate ai bani dar nu vrei sa dai atatia pe una dintre cele enumerate mai sus. insa citroen nu se ridica la nivelul acelora. nu este cu mult mai jos, insa totusi…e drept, sfanta treime are pretul umflat din cauza ca e sfanta treime, insa calitatea produsului finit este peste orice masina produsa in franta. aaa, am uitat sa specific si de fiabilitate?
@telespectatorul: ah, mereu pornim cu premisa ca masinile germane sunt senzationale si nu se strica niciodata. ce naiba, doar suntem romani, golf IV e mama noastra.
O prietena si-a luat saptamana trecuta una.
Este mai mult decat ok. Este frumoasa si are multe butoane.
Limuzina cu preturi de la 20 k fara piele? Hmm…
Suspensia hidropneumatica face toti banii! Mie mi se pare ideala pentru minunata noastra tara plina de denivelari si gropi. Celor care o sa imi sara in cap: relax, am „barca” cu asa ceva, e destul de veche si nu e asa de pacatoasa cum se crede. Evident, daca ii dai ce trebuie si nu iti bati joc de ea bagand ulei de motor sau de transformator in instalatie.
Ce nu imi place mie la C5 seria 3 e ca l-au „germanizat” aproape de tot,mai ales la forma exterioara (spatele ala l-am mai vazut undeva ).
@mm: Prietena are multe butoane?
si de unde stii ca am golf 4? personal nu am nici audi, nici bmw, parintii au. si nu pornesc cu nicio premisa. este un fapt. nu neg ca C5 este o masina foarte buna, insa totusi nu este la nivelul celor 3.
@telespectatorul: n-am zis ca ai, am zis ca 90% din romani au impresia ca masinile germane sunt ca panzerele.
@Robert Lazar: Da, are si asta suspensie hidropneumatica.
Zoso, vrei iar sa fiarba lumea de invidie ca tu ai parte de testdrive-uri si ei nu?
Ma bucur ca ti-a placut. E o alternativa la ”uniformele” pe care le vezi in trafic. Si pot sa spun ca la 40.000 km cat am facut cu ea pana acum este impecabila.
Am mai avut acum cativa ani un Saxo de la Citroen. L-am vandut la 90.000 km si nu ii schimbasem decat butonul de ventialtie si o curea de transmisie. In plus, intotdeauna am fost multumit de service-ul lor. Au o atitudine fata de clienti pe care nu am intalnit-o la alte marci.
Si va rog nu imi sariti in cap – cui ii place masina nemteasca sa isi ia. Eu sunt foarte multumit de C5-ul meu.
dar vai, nu ti-ai luat germana? nu stii ca nu se compara? nu stii ca e cea mai fiabilă? offf…
Era interesant să ne povesteşti ce impresie ţi-au făcut suspensiile, în special pe drumuri mai… româneşti. Sunt totuşi una punctele tari ale Citroen.
Fotografiile mi se par nereuşite, n-ai fost atent la lumini şi umbre…
nu sunt ca niciun panzer. calitatea este intr-adevar mai buna la un audi sau mercedes. insa ca sa simti din plin acea diferenta trebuie sa platesti cel putin 50000 de euro. Pentru ce? sa ai toate nebuniile alea de programe si sisteme? si acest citroen este foarte, foarte bun. nu e cu mult, poate cu nimic, mai prejos decat A6 sau Seria 5
@telespectatorul: noroc cu nemţii, ca ei au inventat circuitul electric.
Francezii fac cele mai urate masine cu cele mai proaste design-uri. Fiabilitatea e varza cand vine vorba de suspensii si directie. Singurul motor bun e ala de la Peugeot 1.6 hdi, in rest praf si pulbere. Handlingul e de asemenea praf.
Nu mi-as lua frantuzoaica decat daca as castiga-o moka si atunci as vinde-o si mi-as lua ceva la nemtoaica. Cocalarii isi iau germane pentru ca au bani si au auzit ei ca „sunt cele mai tari” . Nu e vina firmei Bentley ca are si Becali una,nu?
parca e un Passsat, dar e ok, eu am mers cu un c6 acum un an. Citroen e o marca ok si destul de futuristica, Golfurile se strica repede nene. Basta cu miturile made in germany.
dragutza masina, imi place mult, nu mi se pare ca ar consuma mult
My friend, avand in vedere ce review ai facut la C5, mai bine uita-te spre cele 3 marci de cocalari, ti se potrivesc mai bine. Suferi fix de ce se plange si cocalarul de la coltul blocului ….cotiera , cheie tip „brici” ..’consumu rupe’.. cutia percuteaza…iti mai dau eu cateva : „face casa” – consuma putin.. cred / „motoru’ mai rupe 2 caroserii” / „merge rotund” / „porneste la sfert”, poate te ajuta la urmatorul review. bafta
@PCH Motor diesel de 3.0 litri.
Mai ideea e sa nu veneram masinile nemtesti pentru ca-s nemtesti, dar nici sa ajungem sa ne fie scarba de ele doar pentru ca sunt prima alegere a cocalarilor si neinformatilor, pentru ca asa cadem si noi in snobism, la fel ca aia care pufnesc din nas la mici, ca gura lor nu mananca ce mananca tot taranul. Frumoasa masina btw
Toate bune si frumoase dar cei care au bani de E-Klasse, Seria 5 si A6 nu prea se uita la C … Sunt in total alta liga de pret.
C5-ul are pret maxim 45 de mii in timp ce alea nemtesti pleaca de pe la 45 de mii. La banii aia concureaza cu Seria 3, A4 si C Klasse … si si-o ia in freza maxim si de la alea.
@MoFo: şocant, dar a6 pleaca tot de la 35 de mii. audi.de ajută să nu te faci de râs atunci când deschizi pliscul. si clasa C la fel.
Zoso, cand mai vi in Bucuresti, impiedica-te la F64 Studio de un filtru gri gradual. face minuni la contralumina.
12% mi se pare mult pentru motorina, atat consuma balaurul meu de 3 tone. Poate doar daca ai fript-o tot testul.
Mi-a placut plansa centrala, dar spatele, vorba cuiva de mai sus, pus la subler dupa un seria 5, nu spun de la care din cei trei.
2,3 posturi despre criza si acum ne testdrive-ezi un 3 litri de 45.000 ??? ce sa facem cu ea, sa ne caram varza de la piata sa o punem la murat?
C5-ul e o maşină respectabilă, îmi place din toate punctele de vedere. Iar un motor turbodiesel de 3 litri se simte al naiba de bine pe autostradă.
pentru motor de 3,0l, „decent spre bine şi în depăşiri din scurt” e aproape esec. 12% la 220 pur si simplu nu cred! este imposibil!
Păi de-aia nu a reușit nicio marcă franțuzească să pătrundă pe piața americană, pentru că nu se adresează cocalarilor.
Citroen a apelat de-a lungul timpului tot felul de artisti vestiți pentru promovare (Louis de Funes cu 2CV-ul său este cel mai cunoscut, dar nici cu Jean Paul Belmondo nu mi-e rușine).
Până la urmă au și mașinile franțuzești avantajul lor, pentru că le ocolesc hoții.
Toti barbatii sunt priceputi cand e vorba de masini. Cu cocalarii si triada recunoaste ca ai gresit ! La urma urmei nu le proiecteaza nimeni pentru manelisti si suedeji.
Personal cand vad in trafic un BMW,Merc sau Audi negre sau albe pot sa pariez in momentul ala ca la volan e un balaoaches cu burdihan si maiou plasa. Tocmai pt ca 90% din oameni au aceeasi parere nu mi-as lua vreuna din marcile enuntate. Nu imi iau germana din principiu…daca au suedejii si cocalarii, eu nu imi cumpar.
@PCH Eu la asta ti-am raspuns: „pentru motor de 3,0l, “decent spre bine şi în depăşiri din scurt” e aproape esec.”.
Da, de acord si eu cu 12% aproape imposibil la 220 km/h. Insa tind sa cred ca Zoso se referea de fapt la consumul mediu scos pe tot testul.
Pai se putea sa nu comenteze si cocalarii respectivi aici?
@eugen
da,diesel. 12% la 220 este putin.
Ce de comentarii „sponsorizate” :))
In rest, cine e nebun sa dea atatia bani pe o masina franceza?
Eu mi-am cumparat un C4 (2 usi etc) nou nout de la reprezentanta, banii jos… am renuntat la ea dupa 3 luni. Motivele: 1. mult zgomot in interior (intre C4 si logan e acelasi lucru); 2. in 3 luni am fost de 5 ori la service cu tot felul de probleme (de la toba desprinsa din tampoane – asa a venit din fabrica – plus de inca 2 ori pentru ca nu si-au dat seama ca e de la toba si pana la sonda lambda stricata de alte 2 ori). Concluzia pentru mine: niciodata Citroen de acum incolo! Toyota rulez!
eu sunt curios de o chestie… oare butonul ala de avarii nu il puteau pune mai incolo…poate pe usa pasagerului din dreapta??!! cred ca e destul de incomod si trebuie sa te „lungesti” ca sa il poti apasa.
C5 e limuzina?
C5 nu e in aceeasi clasa cu A6, Seria 5 sau E-Klasse. Masina e de clasa medie, nu mare, si se invarte pe langa A4, Seria 3 si C-Klasse.
„Triada” n-are nici o vina pentru specimenele care ajung la volan. Pana la urma sunt niste bunuri, pe o piata libera
@Motorstory: n-am zis ca sunt ei de vină ca tehnologia lor minunata incape pe maini gresite. ci doar ca au o problema de percepţie.
Motorstory are dreptate. C5 este alternativa la C klasse, serie 3 sau A4. Din pacate nici cu modelul asta cei de la Citroen nu au reusit sa ia fata nemtilor. La exterior masina arata bine, pentru ca are un design placut cu tenta sport. Interiorul insa este jalnic. Panoul de comanda de pe consola centrala pare ca este luat din alt tip de masina si inghesuit in locasul ala cu forta. Butonul de avarii este pozitionat aiurea, parca pentru a fi folosit de pasagerul din dreapta. Partea fixa din interiorul volanului nu este atat de ergonomica pe cat s-ar vrea sa fie (butoanele puse direct pe volanul care se roteste sunt mult mai eficiente), iar insertiile metalice de pe volan creeaza disconfort atat iarna (cand sunt prea reci), cat si vara , cand risti sa-ti lasi piela pe ele, daca masina a stat cateva ore in soare.
Probabil ca principalul adversar al acestei masini este Fluence.
Bine mai! Da ce incrancenare si autoconvingere ca triada nu merita banii, ca numai cocalarii le cumpara etc. Luati-va voi Citroen si visati in continuare pe ascuns la Mercedes.
@borg: ce ne facem insa daca nu visam? iti tai venele?
Iti mai spun eu dezavantaje.
1. Masina e foarte grea, ai nevoie de un motor serios pentru demaraj bun. Benzinarele aspirate greu faceau fata, poate astea noi turbo sa fie mai acatarii. Dieselu se descurca, dar trebuia de la 2 litri in sus.
2. E imensa, vizibilitate redusa, greu de apreciat unde se termina, fara senzori de parcare o pocnesti de toate alea.
3. E mare rau ca dimensiuni exterioare, dar interiorul e foarte mic. Spatiu lipsa intre bancheta spate si luneta, portbagaj mic.
4. Directia mi s-a parut foarte usoara dupa al meu Focus, dar e destul de precisa.
In rest, numai de bine. Hydractive-ul da ceata, e foarte confortabil, iar masina e una dintre cele mai frumoase din clasa ei.
@t0m: sa stii ca si seria 5 are un motor de 2 litri, pentru bătrâni.
Petcule, Octavia, nu Fabia. Și apoi.. bă, ăla nu-i consum mare.
@didi – tu n-ai bani de cauciucuri de iarnă. Deci nu-ți dă mă-ta bani de BMW oricum.
ce pana mea e consola aia de pe volan, zici ca esti startrek. mai rau zici ca e semitastatura de calculator.
sunt prea complexe chestiile astea, te trezesti in trafic … si acum ce buton apas ca sa schimb melodia, dar ca sa-l dau pe mute?
Pacat ca e urata
Prieteni, eu sunt de acord ca trebuie si alternative la masinile germane.
Dar, pentru ca ratiunea primeaza, va dau un exemplu: Ford Mondeo limuzina, modelul nou, cumparat in a doua parte a anului 2008 cu 24.000 Eur ( cateva extra), diesel 1.8, si vanduta acum 2 saptamani cu 9400.
Credeti ca omul ( cunostinta de-a mea), ar fi pierdut atat daca isi lua un Audi sau un Mercedes? Sau credeti ca peste 2-3 ani, C5 asta valoreaza mai mult de 40 la suta din pretul pe care il platesti acum?
CA fapt divers, o alternativa la triada germana consider eu Saabul 9-5. Am condus unul, si si merita fiecare banut! Si multa lume intoarce capul dupa ea pe strada ( desi nimeni nu o sa te considere smecherul smecherilor).
Foarte misto masina, mereu mi-a placut C5-ul! Incearca si un Opel Insignia, as fi curios de o comparatie.
@anouk. Da, ar fi pierdut in valoare absoluta si mai mult la o marca premium. Si in plus, asta nu inseamna ca prietenul tau a facut cea mai buna afacere….
Masina este o reusita din aproape toate punctele de vedere. Lasand la o parte cheia, manetele de faruri si stergatoare si alte cateva marintisuri. Mie unul imi place enorm varianta sports tourer, desigur in varianta de echipare foarte inalta, pentru ca standard are inca tendinta de a se pierde in multimea de break-uri existente. Totusi 45.000 Euro, este un pret piperat pentru masina asta, chiar si cu bord cusut sau cu masaj in scaune. Cu 10.000 mai putin ar fi perfect pentru aceasta frantuzoaica. Chiar si asa uzina ar fi pe profit bunicel. Din pacate la aproape orice concesionar din Europa, Citroenul este mai scump ca la noi. Dar ei au servicii de mentenanta ulterioara. Noi aici stam tare rau, spre zero barat. Nu ca la oricare alta firma din RO ar fi altfel, dar pretul masinii ar trebui sa reflecte oarecum si increderea in calitatea asistentei post vanzare.
@zoso, nu man, nu imi tai venele ca nu am de ce. Fiecare cu gusturile lui. Da in general ma enerveaza obfuscatii care pun etichete si generalizeaza fara a fi in cunostinta de cauza. Si toata lumea da verdicte asa cum o auzit el de la altii, gen ca „masinile fratuzesti is slabe”, „BMW au doar cocalarii”, „VW consuma ulei” etc. Dar in viata lor nu s-au suit in altceva decat in dacia berlina a lui tac’so sau in lada lui bunicu. Da ei „stiu” ca unii is cocalari, ca aialalti o facut o afacere proasta cu ce masina si-o luat, ca altu e fraier ca o dat nush cat pe masina, ca is slabe suspensiile, ca el nu ar da atatia bani pe cutare din diverse motive pe care iar le „stie”. Si cand ajunge sa isi cumpere oarece marca, cu dotarile minime, ca doar atata poate, incepe sa gaseasca defecte la orice alta marca si calitati doar la a lui. Deja se simte superior ca nu are masina de cocalar dar de fapt el e cocalarul. Pentru ca nu isi da seama ca masina aia e o unealta; o ai, o folosesti, iti faci treaba, nu ai ce polemiza. Dar e musai sa fie a lui superioara. Si daca da de bani, brusc se schimba treaba si AUDI nu mai e de cocalari, ca e stilata, a „investit in siguranta si calitate” scl.
Cand o fi ajuns Citroen marca premium? Spune-i si tu sedan de clasa medie aka Mondeo, Laguna, Avensis and co. Pana sa ajunga premium mai au de mancat.