Mi-am dat cu ciocanul peste degete și acum plâng…

Înțeleg de ce oamenii nu cer păreri despre chestii. Să nu afle vecinii că ai bani și vrei să-ți cumperi X. Să nu afle cât ai dat pe el. Să nu pară că ești nesigur și ceri, ca fraierul, păreri.

Pe internet e și mai brutal, pentru că tu cauți modele de becuri și vin oameni și-ți recomandă topoare.

Dar uneori vezi situații din astea. Prea des, dacă mă întrebați pe mine. Și astfel de situații sunt motivul pentru care oamenii nu cer păreri. El știe că produsul ăla nu prea e pentru el, că nu i se potrivește, dar caută motive să și-l cumpere, pentru că buget, pentru că grabă, pentru că alte motive. După ce îl cumpără și trece o lună începe să-și dea seama de greșeala făcută. Ce opțiuni are? Să înjure în gând de fiecare dată sau să vorbească despre asta? Ce reacții va avea? Păi nu tu l-ai cumpărat, gogule? Nu tu ai ales? Și ce vrea să evite este “nu ți-a spus toată lumea că nu e pentru tine” sau “păi nu ți-am zis io”.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

111 comentarii

  1. Era unu pe un grup de toyota si intreba cum toate sa faca chip tuning la rav4 2018 hybrid ca nu e la fel de sprintena ca cealalta mașina a lui, un xc60 cu mult mai multi cai

    00
  2. Dacă ii spui ca are motor de Logan (k9k) te ia la pula.

    00
    • O sa schimbe repede subiectul spre dotari si iti va spune ca el nu mai conduce agresiv si nu are nevoie de mai mult, dar moare ceva in el cand opreste AC la depasire.

      00
    • Dacă îi spun că motorul e ok și e in primele 10 motoare ale lumii ca fiabilitate, care e problema?
      Ce văd eu prost la el este că vrea chip tuning la un motor normal, care e făcut pentru cu totul altceva decât ce visează el.
      Dacă îi zici de un 2 litri benzină turbo sau de un motor de peste 2 litri, undeva spre 3 litri, te înjură de mama și plânge în pumni, pentru că e impozitul mare.
      Păi până la urmă, de ce căcat îmi cumpăr o mașină premium, cu multe brizbrizuri, dacă are motorul ăla de 1.5? Unde mai este placerea de a mă bucura de banii plătiți, de un produs premium, de un motor capabil să livreze o senzație și o putere când am un pic chef de joacă și e autostrada liberă? Că o tigaie cu pachet AeMGhe nu e ieftină în nicio privință.
      Doar un alt cuplu de pârliți și rupți în cur, care nu își permit ceva premium, dar complet. Dacă de banii ăia cineva le-ar recomanda o Toyota sau Hyundai/KIA, le pute din cauză că par săraci. Grea boala asta a noastră de a arăta că avem.
      Păi vesticul ăla, care dă mașina înapoi la buy-back după 5 ani sau un nr de kilometri o face de prost? Sau o face pentru că iese din garanție și să înlocuiască consumabilele costă enorm? Nu mai zic de reparatii mai ample, că acolo e jale la prețuri. Nu merită să își bată capul cu ea, pentru că o cumpără est-europenii. Și avem asemenea blasfemie in combinația Mercedes CLA și motor dă Reno, gândit pentru orice altceva decât sportivitate.
      Grele și ciudate vremuri trăim.

      00
    • @ionut
      Nu am zis ca nu e un motor bun. De fapt renault îl va mai folosi o perioada ca tocmai ce a renunțat sa mai dezvolte un succesor.
      De fapt cred ca cei mai fericiți sunt aia cu Logan. O fi ea mașina „eftina” dar are motor de Mercedes! (ba chiar a fost desenata de ala care a desenat slk!)

      00
    • @ionut M, pai da, zi-le la aia cu buget de 5000 euro ca gasesc Clio 2016 (sau alt model clasa B 2016) euro 6, 70-90.000 km ce mai merge inca 5 ani fara probleme. Sa vezi ce injuraturi iti iei….ca ala e cotet, mai bine un A4, seria 3, passat din 2006, si apoi plang in parcare la carrefour ca a crapat alternatoru, injectoru si altele.

      00
  3. Doar 109 CP?

    00
    • Pachet AMG cu 109CP
      :)

      00
    • Fata de legendarul OM606 3 litri diesel care producea intre 130 si 177 cp e ok. Motor fara prea multa electronica.

      00
    • E doar pachetul nu si motorul. Prin pachet se refera la body kit. Are si un coleg de birou seria 3 cu pachet M. E lasinata masina ia suta de imi creste barba, dar are pachet M. E frumoasa masina, si colegul meu sufera de acceleratii da cel mult imi poate provoca o senzatie de greata ca 4 cilindrii diesel sigur altceva nu-mi provoaca.

      00
    • Nici Mercedes nu ar trebui sa puna pachet AMG pe motor de 100 CP, dar na. Cum sa fie boss?

      00
    • sa aiba si bogatii cu 320d pachet M de cine sa rada :)

      00
    • Nu, decât 109 CP.

      00
    • BMW are și pachet M pentru suspensie sau frânare, spre exemplu.
      Din experiență îți spun de un client foarte fericit ca și-a luat un 320d de la Bavaria cu pachet M frâne în 2019, iar în 2020, după doar 15k KM, atunci când senzorul cel rău (de plăcuțe) s-a aprins, a aflat că îl costă plăcuțele față + spate în jur de 2000 lei și țin maxim 15k km.

      00
  4. Explică-mi te rog care e problema cu cla-ul și motor 1.5 109 cai.
    Eventual dacă ai și condus mașina.

    00
    • recitește un pic și textul meu, și poza aia. omul e deja în dubii că mașina aia are destui cai putere pentru cât vrea el. de aia are nevoie de cineva să îi spună „coae, dacă ai nevoie de mai mult, nu ți-o loa, că o să plângi”.

    • Vali, cand iti cumperi o masina, daca nu ai bani fara numar, faci unele compromisuri. E greu sa gasesti ceva in buget si cu tot ce vrei. Omului probabil ii place cum arata masina, ce dotari are si face un compromis la putere. Nu mi se pare ceva de blamat.

      00
    • Era in scoala o intrebare. Ce vrea autorul sa spuna?
      Autorul vrea sa spuna ca nu e o problema la masina ci una la cumparator.
      Acea masina cu acel motor este perfecta pentru anumite persoane, prea lesinata pentru altele sau avion pentru un mosulica care pana acum a avut trabant.
      Cumparatorul cauta doar o validare (sa nu fie el vinovat pentru decizia luata daca il nemultumeste mai apoi) sau un motiv sa nu o cumpere, sa ii arate nevestii ca uite ce zice lumea, ce lesinata e masina. El vrea o masina puternica, cu aspect sportiv, premiium, in tipla si la bani putini. NU exista asa ceva. Asta reiese din faptul ca vrea sa ii puna cip nos etc apoi.

      00
  5. O ruda imi zice ieri:

    „Am luat mare teapa cu masina asta. Am facut banca 150 de milioane, am luat-o si ce crezi? A fost taxi in afara, accident in 2016 (reparatia a costat cat masina) si a avut 13 proprietari!”

    Il intreb de unde stie, zice ca de pe Car Vertical. Pai si de ce ai mai luat-o daca ai apareau toate astea?

    „A, nu, ca am cautat pe Car Vertical cand a inceput sa tremure motorul, nu inainte sa o cumpar”

    00
    • Să trăiți domn Corcoran. :D
      Păi 10 euro la CV și să plătească un băiat care știe cu din ăstea e scump. Dar nu a avut o problemă să plătească bani pe o mașină în orb.

      00
    • @Corcoran – 150milioane sunt cam 3000 euro. De banii astia iei cel mult un logan sh decent. Sau un cla cu pachet amg dat peste cap de 3 ori.

      00
    • Cum spune @MariusCC, la banii astia nu poti oricum sa te astepti sa primesti o masina buna.

      00
    • @MariusCC @ Andrei G – sau un Opel Astra din 2007 – masina decenta in cazul in care nu a fost taxi

      Am 2 prieteni buni cu Astra cumparate cu pana in 3500 Eur, nu au avut nici o problema cu ele

      00
    • @Ionut M – Ai fi uimit sa vezi cati au cumparat masini fara sa faca cea mai mica verificare inainte.

      Cand mi-am luat SUV-ul mare il gasisem pe unul care vindea una destul de ok, omul amabil, se jura ca masina nu are nimic, e impecabila, arata ca in filme. La service aia se uitau dubios la mine, cand am verificat win-ul am vazut ca fusese dauna totala in USA. Efectiv tandari, rupta in doua.

      I-am batut obrazul si am plecat – cand m-am uitat 3 saptamani mai tarziu il vanduse.

      00
    • @Corcoran, ruda ta ce masina si-a luat si din ce an?
      Ca sa putem sa facem o comparatie.

      00
    • Suntem in 2021 si multi oameni inca vorbesc despre bani in lei vechi. La aproape 16 ani de la denominare. De ce? Suna mai impresionant 150 de milioane decat 15 mii?

      00
    • @Andrei G – ce am scris, Opel Astra din 2007

      00
    • @Til – nu stiu sa iti raspund.

      Initial am crezut ca doar astia mai in varsta au ramas la milioane, dar baiatul cu masina (ruda) are 30 de ani.

      00
    • @Corcoran, deci pritenul tau / ruda ta si-a luat un Opel Astra din 2007, la fel ca alti doi buni prieteni ai tai, si s-a pacalit fiindca nu a verificat masina inainte.
      Aici puteai sa-i bati obrazul, daca viitoare poate apeleaza la expertiza ta inainte de a cumpara orice junghi de pe piata.

      00
    • @Til, cand s-a facut denominarea s-a mers prea mult cu preturi in paralel ca sa nu sperie populatia. Oamenilor le-a fost mai comod sa invete sa converteasca moneda noua in aia veche decat pe aia veche in noul leu cum era normal.
      Practic noul leu s-a nascut vechi.

      Scapam de chestia asta cand trecem la euro. Poate :)))

      00
    • NOU
      #31

      @pvladc: pe românii care-n 2021 folosesc 20 milioane lei în loc de 2000 lei eu îi consider retardați mintal și refuz să vorbesc cu ei. Un retardat mintal nu poate avea idei inteligente.

      00
  6. O fi tunata AMG de 1 Aprilie, aia care taie din puterea motorului in loc sa o creasca?

    00
  7. Motor de Dacia și pachet AMG… special kind of stupid

    00
    • Cred ca „special kind of stupid” sunt si cei de la Mercedes. Cum sa asociezi brandul AMG cu motoare de trotineta?

      00
  8. Ieri am cumparat pt sotie o Kia Sorento Hybrid …. sa aduc ciocanul din garaj?

    00
  9. Oamenii sunt ciudați. O ruda a avut A6 model 2016, cutie automată etc. A vândut-o că pleacă din țară și acum folosește un Golf manual și cu mult mai puțini cai. Înainte cutia automată era cea mai bună și caii aia multi erau minunați. Acum cutia automată e scumpă la întreținere, în oraș cam făcea figuri, caii puțini sunt mai buni că nu te tentează sa mergi cu viteză. Și e ciudat nu că nu ar avea bani de ce mașină ar vrea dar se pare că trebuie să își impună ideea asta că ce are acum e cel mai bun pentru el.

    00
    • Acum serios, daca folosesti o masina 2 luni pe an, ceva ieftin, fiabil, fara pretentii e tot ce-ti trebuie. Cat mai putine batai de cap.

      00
  10. @zoso esti hater, ca de obicei ;))

    omul vrea si cu pw0*la-n cur si cu sufletul in Rai.

    Pana la urma… 100CP. 200CP. 300CP? Conteaza mai mult raportul kg/CP (sau CP pe kg) , eventual, daca n-ai CVT, luand media puterii pe “lungimea” unei trepte (nu toate motoarele au banda de putere suficient de lunga).

    00
    • Si raportul CP/kg este foarte prost la masina asta: 109 CP / 1450 kg

      00
    • 0.075 CP / kg, deobicei asa se scrie…

      00
    • @Andrei G asta am scris mai sus. Omul vrea si cam vrea ;))
      1.6TDI 105CP (4400rpm) cu 250Nm(1500-2500rpm) pus pe o cutie de 1250kg mi se pare submotorizare. Poti trage de ea, mai faci un stage 1 dar tot nu e suficient. Am facut 170.000 de km cu ea prin ro…
      Acum cand bugetul e cat e si trebuie un set de roti pentru ca transportul in comun (CFR) exista dar lipseste cu desavarsire… apare si compromisul.
      Si traiesti cu el.

      @Pyro cum vrei tu scriem.

      00
  11. Cum adică ce opțiuni are? Giveaway!

    00
  12. Ba, merita sa dau bani pe „Fiskars Quantum L108” ?
    Nu-i ok si „Fiskars Smart Fit L86”, considerabil mai ieftina ?
    E vreo situatia pe bune unde as regreta ca n-am luat L108 ?

    PS. cumpar de la emag prin linku e la tine :)

    00
  13. La ce cotet e CLA-ul, motorul ala e singura componenta fiabila, cu care nu va avea probleme pe masina.
    Si pana la urma e decent pentru un om normal. 0-100 in 11-12 secunde e acceptabil iar v max 200km e iar mai mult decat suficient.
    Dar trebuie sa iti setezi asteptarile corect.

    00
    • Nu stiu cu ce cotete ai umblat tu dar eu am umblat de cateva ori cu un CLA 220 diesel cumparat de nou din 2016 de catre proprietarul actual. De atunci si pana acum nu am observat probleme de fiabilitate la masina de nici un fel, poate faptul ca e mult prea joasa pentru drumurile stramosesti de atingi cu burta ei cam tot cand treci peste o groapa mai lata. In rest se comporta ca in prima zi, chiar nu bate si nici nu troncane nimic la ea. nu are erori , nimic.
      Asa ca pot doar presupune ca sunt cam acri strugurii..

      00
    • Ce expresie de cacat asta cu „strugurii”. Se baga mereu la inaintare cand nu ai argumente logice. Doar o cautare pe google iti arata cate probleme are CLA-ul si cate review-uri (toate) zic ca se simte o masina ieftina in conditiile in care are pret de Mercedes. Si nu, nu ma refer la versiunea 2020, care a mai remediat din probleme.
      Si eu visez la masini scumpe, dar CLA nu e una din ele.

      00
  14. Are buton pe volan de dat flash-uri pe autostrada/DN?
    Daca da, e tot ce trebuie.

    00
  15. Când a licențiat Mercedes motoarele de la Renault (1,5 și 1,6 diesel) au zis că le modifică ei. Au înlocuit pistoane, segmenți etc., au făcut teste și, după o vreme, și-au băgat pl, când au văzut că nu obțin mare lucru și deja se scumpise cam mult treaba.

    Până la urmă le-au luat așa cum erau și au mai chemat și niște băieți de la Renault să le facă un training pentru calibrare. Nu că erau ăia proști, doar că erau obișnuiți să calibreze motoare cu o grămadă de senzori, pe când astea nu prea aveau nimic în afară de temperatură lichid de răcire și temperatură gaze de evacuare.

    La final, sunt motoare bune, fiabile, dar să-mi bag pl. CLA cu 1.5? Măcar de îl puneau pe ăla de 1.6.

    00
  16. Această alegere are o singură motivație. Imaginea. Pică faze gen,, nu am nevoie de mai multă putere, vreau consum mic, mașina e bestseller pe siguranță, depreciere mică și alte scuze,,.Nu ține. Prin prisma prețului ridicat și a performanțelor modeste, mașina asta e o opțiune doar când vrei să epatezi/ prezinți o imagine de succes.
    Ori o cumperi, îți faci damblaua și nu îți bați capul cu păreriști.

    00
  17. Mașina țiplă, 120k km. Ceva nu se leagă, țiplă nu însemna folia aia de plastic in care e băgat în produs nou? Alta chestie, mașina din 2017, 120k km, cu un an de pandemie, înseamnă vo’ 40k pe an. A fost taxi sau mașina de firma? Că s-au tras bine de ea.

    00
    • masina tipla poate sa fie si la 300.000km cum poate fi devastata la 25.000km. Am un prieten care lucreaza la Fan Courier, masina de serviciu la 30.000km are scaunul soferului distrus si check engine aprins. De asta si pot fi fraieriti romanii cu km dati inapoi pentru ca de fapt km nu inseamna pentru masina cat inseamna intretinerea, drumurile bune si combustibilul de calitate.

      00
    • @Sabotor, pentru masinile diesel aduse din tari cu autostrazi (Germania, Italia), nu este nimic ciudat sa aiba in jur de 50.000 km/an. Majoritatea vesticilor isi cumpara diesel doar daca circula foarte mult cu masina, altfel nu se justifica.
      Restul isi iau masini pe benzina.

      00
    • @meeron, de-asta trebuie sa uiti la ambele. Si la km si la starea masinii. Faptul ca masina arata bine si a fost intretinuta nu justifica achizitionarea uneia cu peste 200.000km din punctul meu de vedere. Pentru ca piesel tot se uzeaza, daca le intretii corect nu inseamna ca sunt indestructibile.
      Daca vrei o masina SH buna, km putini sunt primul pas doar…

      00
    • Eu nu fac nici taxi, nici curierat, doar locul de munca este la 100 km de casa, si am 85% din traseu autostrada, deci rulajul respectiv nu mi se pare deloc mare.
      Eu din 2019 am renuntat la diesel si fac acelasi traseu cu masina alimentata cu benzina, consum cu 1-1.5 litri la suta mai mare, dar e alegerea mea, deci nu vad de ce un rulaj de 120.000 km in 4 ani mare.

      00
    • @becaly, daca masinile sunt din clase si generatii comparabile, nu are cum sa fie o diferenta de doar 1-1.5l intre diesel si benzina.

      00
    • @becaly. Plus ca uzura accentuată se produce la drumuri scurte și porniri dese, nu cînd pui pe drum pentru 100km.

      00
    • @meeron, cam asta este diferenta la drum lung.
      Uite aici o comparatie intre 2 masini cu motoare de putere similara, unde diferenta este de doar 1,3 litri.
      https://bit.ly/3uCP7HG
      https://bit.ly/3f6YOYo

      00
    • @AndreiG
      50000 pe an înseamnă 150 de km zilnic. Având în vedere că mai sunt și zile libere, de fapt duce undeva la 200 de km zilnic. Puțini vestici stau la 100 de km de locul de munca, că nu suntem în America. In plus, pe la 200k km încep să trebuiască să înlocuiești chestii la mașină – mai in filtru de particule, mai una-alta, practic odată ce mașina ajunge la 200k cam trebuie schimbata daca nu vrei bătăi de cap. Astfel, sa dai o gălăgie de bani pentru o mașină cu care mai faci 70-80k km (adică 2-3, maxim 4 ani) e aiurea.

      00
  18. La fel a facut un coleg de munca. A vrut c-class si i-au luat ochii optiunile masinii. Dupa prima iesire in afara orasului a ajuns la concluzia ca ar fi renuntat la ceva optionale pentru un motor mai puternic decat 1.5 dci-ul pe care l-a luat.

    00
    • Știi care e culmea? Că cele mai multe opțiuni sunt să ia ochii, cu scop utilitar zero.
      Și oamenii sunt încântați de ele, că le vad multe și colorate. Aia e durerea, iar apoi folosesc doar ce le e strict util din ele, iar pe restul le ignoră total. Bani dați de pomană.

      00
    • @ IonutM mizeria asta vine din partea constructorilor. De exemplu am luat de curand un smart si sotia a vrut camera pentru parcare. Pentru asta a trebuit sa platim un pachet intreg care mai contine torpedou care se poate inchide, bancheta rabatabila in 2 parti si cotiera, iar bordul e din 2 materiale de culori diferite si scaunele la fel. Nu ma interesa nici una din optiuni. Sau Volvo. Vrei senzori pentru iesirea din parcare cu spatele? Atunci trebuie sa iei si plafonul in alta culoare si niste jante mai mari si mai lucioase. Aaaa si neaparat sistem audio hartman/ kardon sau cum so numii. Si nu sunt deloc meloman

      00
    • Ești burghez, domnul meu.
      Eu când m-am dus să îmi verifice la dealer autorizat, de ce kkt nu mai merge claxonul, mi-a zis fata să desfacă nimic, că e 700 de lei tot blocul de lumini. Aha, ok. L-am făcut eu in curte cu un pistol de lipit și fludor. Cam am văzut că tot nu e ce trebuie, am desființat claxonul de pe blocul de lumini și am pus un buton sub volan. De 2 ani merge fără probleme.
      Am întrebat la ei de senzori de parcare, că a mea nu are: 800 de lei. Include și cameră în banii ăștia? Nu.
      I-am luat de la un magazin din Pitești și i-am montat la un atelier care cu asta se ocupă. 120 de lei senzorii, 60 de lei montajul și 10 lei lu gagio, că am stat cu el de panaramă pe acolo și fu băiat de comitet.
      Dă-i dreaq de senzori, că nu au venit poleiți cu aur. Mă uit la o cameră de mers cu spatele. Dar tot așa, pusă pe șanț.

      00
    • N-a existat vreodata 1,5 DCI pe C-Klasse.

      00
  19. CLA oricum e masina soferitelor incepatoare si nepricepute, cum era Matizul in anii 2000 si 206-le in 2010’s…

    00
  20. Mai sunt oameni care cumpără diesel în 2021?

    00
    • Da, de ce nu? Cu argumente te rog.

      00
    • @Zarax: diesel-ul e mort in Europa, cred ca in maximum 5 ani o sa fie orase in care nu mai ai ce cauta cu diesel, orice euro ar fi el.

      Se vede foarte clar lucrul asta cand cauti o masina pe mobile.de. Daca pana acuma varianta pe benzina era un 10% mai scumpa decat cea pe motorina, acum mai ca nu mai gasesti benzinare decat la mega superpret, in timp ce tot ce e diesel trebuie vandut, diferente de 20-30% intre masini fix aceleasi dotari.

      00
    • @Bogdan ma uit dupa un 1.4TDI (EA288) de 90CP. Cu DQ200. Pentru naveta 50-60 de km pe DN.
      @GeorgeC au mai incercat unii prin DE si au reusit sa limiteze doar niste euro 4 la vreo 10 ani dupa ce nu se mai produceau. Cat timp inca sunt produse si durata de viata a unei masini e de 10 ani… M-as mira sa se intample ceva pana dupa 2035.

      00
    • @GeorceC, stiu de „interdictiile” de care vorbesti. Si m-am documentat. Cei care interzic, interzic sub euro 5 (adica cele fara filtru de particule) si majoritatea includ si benzina Euro 3, 4… A fost un zvon care a speriat pe multi si vad ca se tot perpetueaza acum. Atata timp cat se vand in continuare masini diesel noi, care se incadreaza in normele de poluare, unde e problema? Nu am auzit nicaieri, de nici un plan sa se interzica DOAR diesel in oras. Daca ai surse care sa ma contrazica, te rog, arata-ne si noua.

      00
    • NOU
      #79

      Diesel nu dispare ca interzic accesu in orase. O sa dispara acusica pt. ca: producatorii nu mai pot atinge tintele de poluare, se stie ca urmeaza restrictii pt. producatorii de masini mai stricte legat de emisii, deci nu mai renteaza sa investesti in motoare noi diesel. Se trece pe benzina+GPL , benzina+electric si electric complet.

      00
  21. doamne ce tristi mi se par oamenii astia pentru are masina e viata lor si se intereseaza de toate cacaturile la o masina si-i mai pun cate un beculet si un abtibild sa fie ei mai cu mot. adica bravo lor ca au o pasiune, dar una mai interesanta nu au putut sa isi aleaga?

    00
    • Masina nu e viata mea, dar ma interesez de toate cacaturile pentru ca vreau o masina fiabila, care sa nu-mi faca surprize. Si dau o suma serioasa de bani, nu cumpar o paine de la colt. Indiferent daca masina e noua sau SH.
      Hai sa facem o analogie pe logica ta: „Doamne ce tristi mi se par oamenii astia pentru care casa e viata lor si se intereseaza de toate cacaturile la o locuinta.”. E, cum suna?

      00
    • eu am masina SH pe care am dat 2 salarii si un pic (lucram la universitate in afara, nu erau chiar maruntis, dar nici foarte mult) si o tin pana cand se strica prea des si nu mai merita cheltuit la service pe ea, acum daca as schimba-o (o folosesc cam 1-2 ori pe saptamana la drumuri scurte si o data la vreo 3-4 saptamani pentru drumuri mai lungi) as lua un SH care sa fie vreo 3-4 salarii ale mele de acum sau una noua de maxim vreo 8-10 salarii. la banii astia chiar nu ma intereseaza asa tare daca are 109 cai sau 120 sau 80, oricum conduc ca o bunicuta, calm si nu prea ma bag in depasiri, ca nu-s cretin din ala care are viata asa de ocupata incat se grabeste si trebuie sa depaseasca orice masina in fata lui sau sa se bage primul in orice coloana ca doar el e important pe sosea, si nici nu-s suficient de cretin sa stau intr-un oras gen Bucuresti unde e normal sa se faca 1-2 ore in trafic pana la munca.

      revenind la masina, daca e SH, da cam trebuie sa te interesezi de niste cacaturi care se pot strica, dar daca e noua presupun ca un numar de ani o sa fie fiabila, nu trebuie sa stii chiar tot despre ea. cand oamenii o sa poata cumpara o lucuinta cu 10 salarii, atunci ce ai spus tu are sens, pana atunci nu.

      repet, mi se pare ok ca au oamenii pasiuni, dar mi se pare un pic trist sa consumi asa de multa energie pe o chestie care pana la urma te duce din punctul a in punctul b si sa nu fii din domeniu, gen mecanic auto sau dealer de masini sau ceva de genul.

      00
    • E greu de crezut că unii oameni au alte gusturi și/sau hobby-uri față de tine? Fuck, cunosc oameni care spală mașina zilnic și cunosc oameni care-și desfac motorul să-i schimbe cuzineții de la biele cu tutoriale de YouTube, ei lucrând în publicitate 9-5. Suma viciilor este tot timpul egală.

      00
  22. Eu nu inteleg altceva, o masina din aia second e probabil cel putin 20,000 euro. De ce ai lua o masina premium veche de 4 ani, cand de banii astia iti poti lua una foarte decenta noua (Octavia, Passat, …). Decat sa te casatoresti cu o curva care arata de nota 10, nu mai bine cu o virgina de nota 8?

    00
    • Mazda 6 :x

      00
    • Ce ne mai place sa ne dam cu parerea pe banii altora…

      00
    • @Claudiu – depinde ce compari.
      Am cumparat VW Glof 4 sh cu ~9k euro. La vremea respectiva (2006) de banii aia imi luam un Logan diesel fara ABS, ESP, incalzire in scaune si multe alte chestii.
      VW Tiguan sh cu 15k euro. La banii aia nu gaseam masina din aceeasi clasa. Duster era pe la 19k.
      VW Touareg sh cu 35k. De aceeasi bani imi luam un Hyunday Santa Fe chel care e departe rau de Touareg.

      00
    • Nicio masina din cele mentionate de tine nu sunt ‘foarte decente’ la 20.000. Octavia nu e foarte decenta, in general. Octavia e dovada vie a omului lipsit de imaginatie, atunci cand merge sa isi cumpare masina. Nimeni nu se duce sa-si ia vreo skoda ca simte fiorul auto. Inainte le luai ca erau macar ieftine, azi nici macar argumentul asta nu tine.

      00
    • Hyundai Santa Fe chel are tot ce vrei ca opționale. De aia e departe de Touareg! Dar, ok, comparăm mașini sh cu noi în aceeași bani….

      00
    • @Fisherman
      Santa Fe nu are suspensie pneumatica. Si la 2+ tone se simte.
      Are motoare mici (2.2 diesel de 200CP e cel mai mare). Si la greutatea masinii lipsa de cuplu se simte.
      Daca incerci sa te duci pe dealuri cu Santa Fe s-ar putea sa ramai pe acolo. Touareg se descurca peste medie si in off-road.
      Orice optionale dincolo de airbag-uri peste tot, clima cu cel putin 2 zone, scaune incalzite si faruri xenon sau led sunt inutile.
      Si am gresit si pretul – cel mai ieftin Santa Fe e 45k la promotie.
      Dar cum spune vorba – nu te poti caca in gustul omului. Unii cumpara Santa Fe, altii Touareg (sau GLE AMG ca tot a fost review pe aici).

      00
    • Nimeni nu se duce sa-si ia vreo skoda ca simte fiorul auto.

      Tu n-ai incercat fiorul pe o Fabia cu 75 CP, cu toata familia in masina si doi saci de ciment in portbagaj ….

      00
    • „Nimeni nu se duce sa-si ia vreo skoda ca simte fiorul auto”

      Well…

      00
    • Aici e o mare dilema…masina second cu dotari peste medie sau masina noua cu dotari ridicole? In romania stiu ca dilema e in capul multor concetateni, dar oare cum e in tarile civilizate din vest?
      Si eu mi-am pus intrebarea…oare pot schimba cotetzul meu care a costat nici cat un iphone x nou (la vremea aia), cu o masina noua cu aceleasi dotari? well, la cat castig, niciodata :D
      in plus, casa pare sa fie o prioritate mult mai mare pentru mine, asa ca astea cu masinile sunt doar vise si discutii la o bere…

      00
    • „dar oare cum e in tarile civilizate din vest”

      de ce crezi ca se vand masini sh in tarile astea?

      00
  23. Situatia economica precara, faptul ca in zeci de ani de comunism un autoturism era un vis imposibil, societatea trista si polariazata, viata trista de zi cu zi, agresivitatea din trafic, toate astea au transformat un bun de folosinta (doar 5% cred ca sunt adevarati pasionati, masini de colectie, sportive, etc, a nu se confunda cu racer wanna be ce isi taraie toate kitsch-urile) intr-un obiect de statut, o obsesie, un ideal- interesant este faptul ca devine un ideal de familie.

    Revenind la postarea respectivului cu cla , sa fim seriosi, amg pack e doar ceva vizual, ca s-line la audi, m-pack la bmw, adica o metoda sa castige producatorii mai mult, iar un motor de 110 cp ce are cuplu de 220 nM este decent, cei cu motor aspirat de 1 litru ce sa faca, sa nu mai circule? Nu inteleg de unde obsesia asta de a avea putere, de a depasi, …..oricum amuzanta replica lui, era linistit ca partenera lui de viata a gasit puterea motorului satisfacatoare…..probabil niste frustrati nefericiti

    00
  24. daca ai mai mult de 30 de ani si vorbesti despre chip tuning ….
    ai probleme mai mari decat chip-tuningul

    00
  25. Un prieten a schimbat un Eclass 2009 cu Q3 2014 si se plangea ca producatorii au dat inapoi, ca el pe mercedes avea incalzire in scaune si navigatie, pe audi nu are asa ceva. Man, masina ta nu e full option… difera pachetele… la care el „pe bune la cati bani am dat pe ea cum sa nu aiba ce avea una mai veche, nici nu m-am gandit”. Btw, a cautat masina 3 luni :D

    00
  26. Ești conștient că mănânci rahat cu lopata și tu și ăia care au dat like? MAF, MAP, presiune în rampă, temperatură ulei, presiune DPF, NOx (că e E6) etc… Așa, la mișto, fără să mă obosesc să caut unde trebuie.

    00
  27. Daca ar fi dupa cei ce comenteaza pe aici, toate masinile sh ar trebui casate direct. Deci aviz proprietarilor de cla, 320d cu m paket, amg paket. Cand v-ati plictisit de masina, la casat! Iar sarakiile ce au 15 000-20 000, sa isi cumpere Skoda sau Logan, ce tot atata cla. bmwee. Iar in tot acest timp, va intreb eu asa, tot in Golf 4 o ardeti, bate, troncane ceva?

    00
  28. Care e faza cu motorul? Merge cu el la vedere?
    Se parcheaza langa tine si te intreaba: boss, numai atata ai putut in viata? Eu am putut Mercedes cu pachet AMG.

    Pana pricepe nevasta ca e masina de calici cu pretentii, faci laba si manci cartofi prajiti.

    Nu toata lumea sta pe forumuri auto si stie ultimele modele si optiuni existente.
    Multi au o intelegere generala a masinilor.
    Mercedes scump, Logan ieftin.

    00
    • greu, nene, greu.

    • Nu e asa greu.

      CLA cu 109 CP e pentru cine vrea sa se laude ca si-a luat Mercedes CLA.
      Arata misto, gagicile sunt impresionate.
      Esti cool si asta e tot ce conteaza.

      Cati stiu ca CLA180 CDI are motor de Renault de 1.5 L care era si pe Logan?
      Te-ai astepta sa fie un motor de 1.8 L sau in cel mai rau caz sa fie puterea de 180 CP.
      180 era indicatia pentru motorul 1.8 L benzina de pe C180 w204 si ala avea la 160 CP. Motor de 1.8 L era si pe C200 si avea puterea de aprox. 180 CP.
      Acu cativa ani ma uitam dupa C180 sau C200 pe benzina si daca imi ziceai CLA180 CDI ma asteptam motor de 1.8L sau macar 150 CP. Pentru ca C200 diesel avea motor 2.2L si 150 CP.

      00
    • @Necris
      În caz că nu te-ai prins că ești pe lângă argumentul enunțat de Vali în articol permite-mi să încerc eu să-l enunț din nou pe scurt: autorul comentariului din screenshot decide să-și cumpere ceva ce deja știe că-l va nemulțumi ca putere.

      Nu consideră Vali că e submotorizat sau că o mașină premium astfel echipată nu are sens.
      Articolul vrea să exemplifice compromisuri prost făcute. Omul nu se resemnează că în bugetul său își poate lua o motorizare cât de cât și echipări medii, ci se păcălește singur că dotările exemplarului găsit merită banii și că va putea face el bici din motorizarea Renault.

      00
  29. NOU
    #106

    Trist este ca aia cu Loganu dci (are 95 de cai, dar cu stage up il faci de 109cp) o sa-i dea fum ca e mai usor Golanu. El nu prea are ce „chip” sa-i faca la 109cp, ca aia sunt toti.

    00
    • Da bosule, exact de asta nu poate sta linistit proprietarul de cla, ca vii tu cu loganu tau si il ‘faci’, probabil la buzunare. Si cand aveam masina de 300 cai, mergeam normal, linistit si venea pilotul cu logan dci si imi facea flashuri, injura. O singura data in viata mi-am pus mintea cu un domn de genul, a indraznit sa se dea jos din masina, sa injure si sa scuipe pe geamul automobilului meu.

      00
    • @Notnowm25. 150 cp și 340 Nm e cam maxim ce se pot scoate din motorul K9K fără mari modificări.. Băieții de la vulcanizare te-au mințit.

      00
  30. Nestiind modele merc ma gandeam care e faza, nici nu imi imaginam CLA e ditai barca.

    Simpatici rau astia care vor din motor de 1.5 sa scoata „din soft” racheta.
    Eventual daca il dau jos de pe barca si il pun pe mobra.

    00
  31. Problema e generală, nu ține doar de achizițiile pe care le facem ci orice lucru pe care îl știu ceilalți despre noi e prilej pentru ei de a emite aprecieri, manifestate sau nu. Chiar dacă cei care ne cunosc nu ne-o arată ei ne judecă și iau decizii în privința noastră pe baza acestor percepții, întemeiate sau nu. De-aia majoritatea încearcă să își cultive o imagine publică cât mai aproape de ce li se pare lor ideal, de multe ori falsă grosolan. Până la un punct e de înțeles această teamă de oprobriul celorlalți de vreme ce o relație poate înceta doar pe baza afișării unor concepții diferite de ale lor (gen optiune politica, religioasa, pro-anti vaccin, etc). S-ar putea spune ca n- ar trebui sa conteze dar de ce sa strici ceva care nu stii cand poate fii de folos, probabil asta e ideea..

    00
  32. NOU
    #111

    Si eu ca nestiutor intr-ale masinilor, unde sa caut si sa intreb daca vreau sa-mi cumpar un SUV cu suficienta putere si cu 4×4, cutie automata? Ce recomandari de forumuri bune aveti?

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.