De ce industria auto insistă cu landing page-ul ăsta?

Am văzut asta de multe ori în industria auto: în loc să îmi arate chestii despre mașină, mă trimit la un landing page unde îmi cer repede mailul și telefonul. Detalii despre mașină nu, alte detalii, nu, doar repede nume, mail și telefon.

M-am abonat la câteva pe la începutul lunii și până acum am primit o singură ofertă pe email, care s-a dus direct în spam, probabil că acolo s-au dus comunicările lor și probabil tot acolo se vor duce și newsletterele următoare. Practic, bani cheltuiți aiurea. Dau bani ca să creeze o bază de date ca să le trimită clienților un newsletter cu rată de deschidere mai mică decât catalogul Kflnd. Succes răsunător al departamentului de marketing.

 

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

28 comentarii

  1. Cine se mai aboneaza in ziua de azi la newsletter-e? Chiar intreb, sunt curios! Si reclamele AdSense, la aceleasi pagini duc (poate nu doar click-ul sa-ti aduca bani ci si un abonat direct din reclama aia? E posibil?).

    00
    • Depinde de newsletter. Daca stii sa scrii ce trebuie, oameni ajung sa intre in panica daca se-ntampla sa nu le mai trimiti mail-ul zilnic (da, zilnic).

      00
  2. Pentru ca daca nu au chestia aia poporul intra, citeste si pleaca iar firma nu castiga nimic. Daca au insa nume si numar de telefon pot sa te sune si sa incerce sa te convinga sa cumperi sau sa iti ofere mai multe idei/informatii.

    00
    • Interesant, dau un raspuns corect insa primesc doar minusuri pentru ca lumea nu vrea sa accepte realitatea :)

      00
    • Primesti minusuri fiindca nu ai reusit sa citesti tot textul. Vezi ca la inceptul celui de al doilea paragraf spune ca nu a primit nici un telefon, doar o oferta. Problema era ca nu fac nimic cu datele adunate ceea ce inseamna ca fix comentariul tau initial nu are treaba cu realitatea.

      00
    • @gc – eu explicam sensul sistemului, sa colecteze date personale pentru departamentul de vanzari, faptul ca nu exista follow up nu inseamna decat ca aia de la vanzari nu isi fac treaba.

      00
    • Buuun. Acum daca citesti un pic mai incolo vezi ca scrie „Practic, bani cheltuiți aiurea.” . Ideea articolului e sistemul nu functioneaza si se arunca bani pentru nimic concret.
      Nu a fost nevoie decat de 3 ore sa citim si sa intelegem un text de 9 randuri.

      00
  3. O sa razi, dar banuiesc ca problema sta la comisioane.
    Un site bine facut, e vazut ca o concurenta directa la agentii de vanzari (desi e o imbecilitate).

    Si e o adevarata politica de marci sa ascunda datele tehnice (vezi Ford) amanuntite ale masinii.

    00
    • Cel mai mare PDF de prezentare il au cei de la Ford, infomatii la gramada, fara explicatii, fara legaturi intre diferitele optiuni de cumparat, iar spre sfarsit chiar si capetele de tabel lipsesc.

      00
    • La Ford e un haos general, in special pe modelele noi. La masina comandata de mine, la livrare, masina comandata cu jante de 17 a sosit cu jante de 18. Stiti, pe echiparea asta este obligatoriu sa punem jante de 18.
      Daca le puneam eu din optiuni ma costa undeva la 600 euro.

      00
    • asta e varianta corecta. structura de sales e gestionata doar din perspectiva vanzarilor directe. online e doar tangential. si daca primesti ceva pe email sau telefonic e doar o invitatie sa treci pe la showroom sa vorbesti cu omul de vanzari.

      00
  4. varianta ar fi sa creeze content si sa aiba un proces de nurturing, sa urmareasca actiunile userului, sa acorde scoring in functie de astea, sa urmareasca un buyer journey, sa stie in ce stadiu acesteia e, s-ar baza pe niste persona, sa le califice la nivel de marketing si apoi de vanzari. Bine, pentru toate astea trebuie oameni si bani. Si probabil numerita sa faca asta pentru ca majoritatea romanilor merg pe un SH cinstit, iar aia de cumpara de nou, majoritatea cumpara cu sufletul.

    00
    • „sa creeze content si sa aiba un proces de nurturing, sa urmareasca actiunile userului, sa acorde scoring in functie de astea, sa urmareasca un buyer journey…” Crezi că ai mai putea să exprimi ideile astea strict în limba română? oricât de pășunist ar suna.

      00
  5. In toamna trecuta cautam sa-mi cumpar masina. Imi place Karoq, intru pe site la Skoda cer sa fiu contactat de un dealer, trece aproape o luna si primesc un telefon.
    Buna ziua, cum a fost interactiunea cu dealerul ?
    A fost superb, nu am fost contactat pana acum.
    Ah, ne cerem scuze, relansez dealerul.
    Peste doua saptamani, din nou telefon.
    Cum a fost ?
    Superb din nou, nu am fost contactat, nu va mai deranjati.

    Pana la urma, mi-am luat Focus :)

    00
  6. Da, mai nou se practică şi la dezvoltatorii imobiliari…. lăsaţi-ne un număr de telefon şi vă contactează cineva de la vânzări. Tot legat de auto, am avut o fază amuzantă la KIA,mers în showroom, văzut un Niro, cerut o ofertă pentru achiziţie… a rămas că discută cu un superior pentru un preţ final…. şi nici în ziua de astăzi nu a mai revenit cu un telefon.

    PS: Mail-ul de la mine cu propunerea a ajuns în neant sau pur şi simplu nu era interesantă cererea?

    00
  7. Experiența mea cu dealerii auto este că, dacă nu te duci în showroom, nu-ți răspunde nimeni la nimic. Iar în showroomuri 3 sferturi nu știu să-ți prezinte dotările mașinii.

    00
  8. baza aia de date se poate folosi si pe FB pentru lookalike audiences, apoi sunt multe firme de marketing care insista ca email marketing vine cu rezultate. Scopul lor e de a genera leads nu sa te educe despre optinile produsului.
    Sau faci ca JEGOSII de la Telekom, aduni cat mai multe informatii de la nume, adresa, nr de telefon fix si mobil, varsta, eventual loc de munca si apoi vinzi baza de date oricui.

    00
  9. NOU
    #22

    ce rafala a tras ala cu ak-ul :D

    00
  10. E de tot rahatul atitudinea multor producatori. Stii clar ce produs ai si totusi nu poti furniza un site clar de customizari si preturi informative. Cauta sa customizezi un Duster automat sau un Duster cu GPL. Neam. Mergi la reprezentantii locali si incepe circul si povestile: pai sa vezi ca am niste parciuri prin curte cu care se plimba familia portarului la tara si iti facem discount de 20%(model vechi si vizibil calarit). Stai ca nu sunt pe stoc si nu stim cat o sa dureze. Avem la un model albastru pe stoc si navigatie moca. WTF ? Vreau sa scot un model customizat de mine de pe net si sa merg la Dealer sa negociez de acolo. Cer prea mult ?

    00
  11. catalogul Kflnd macar poti sa-l folosesti la impachetat peste sau daca nu, macar sa pui o masa campeneasca.

    00
  12. „Nu mai afisam preturile masinilor, dar dati-ne datele dvs. personale, ca va trimitem noi o oferta „personalizata”.”

    00
  13. s-a strigat volvo?

    00
  14. Dați-ne datele voastre și apoi nu mai sunați la ușă că iieșim noi din cănd în când.

    00
  15. e ca si cu salariul la interviu. zi-ne tot despre tine si apoi nu ne intelegem la pret.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Ultimele articole

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.

Pun clipuri pe Youtube

Top articole

7 zile