Chitanța versus bilet de intrare

Ca să circuli cu trenul de la Otopeni la Gară ai nevoie de bilet. Poți cumpăra bilet din tren, dar… durează cinci minute să-ți scrie chitanța. Că a elibera un bilet simplu e greșit. E nevoie de chitanță, pentru…nimic.

Am mai pățit asta și în alte situații. Oameni care n-au altă treabă decât să completeze chitanțe în loc să-ți dea un simplu bilet. Prea multă logică: Marcel, ai aici 20 de bilete, le vinzi și ne aduci X lei. Nu e nevoie să știm numele și seria CI pentru fiecare persoană care a cumpărat un bilet. Nu avem ce face cu informațiile astea. Avem nevoie să știm că s-au vândut un număr de bilete.

Le verifică cineva? Nope. Doar le stocăm undeva, ca să…nimic.

 

film-icare-alot-3

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

46 comentarii

  1. Pai parca stiam ca oricum, biletele tin loc de bon fiscal/chitanta.

    00
    • Da, dar cand ti-l elibereaza in tren omul nu are pe ce sa scrie biletul, deci iti scrie o chitanta. M-am plimbat si eu cu trenul ala odata cu fi-miu – din gara de nord am luat de la automat, la intoarcere am luat de la nenea. La dus bilet, la intors chitanta.

      00
    • TFC (privatul ala a unui baiat destept) are la controlori tableta si imprimanta, 20 de sec si ai bilet.

      CFR – sifonareala de zeci de miliarde pe an „nu stim dastea boss”

      00
    • Din ce am vazut la altii, exista un carnetel cu bilete. Cand rupe biletul de acolo, o parte o primesti tu si o parte ramane in carnetel. Partea aia probabil ajunge la contabilitate.

      00
  2. nu chitanta este cel mai inutil lucru in cazul asta ci Marcel!

    00
  3. Poate nu am inteles eu bine, nici nu sunt contabil dar cred ca este o eroare de logica in postarea asta… chitanta atesta incasarea banilor, se introduce in contabilitate bla bla.

    De ce astia de la Dedeman mai emit facturi, chitante si bonuri la casa cand ar putea pur si simplu sa numere toapoarele vandute?

    00
    • Pentru ca biletele, in anumite conditii, tin loc de bon fiscal conform legii. Topoarele nu !

      00
    • @thundermar ai grijă cu idei din astea. Mâine-poimâine vezi propunere de lege pentru reducerea birocrației – codul fiscal pe topor.

      00
    • Da nu e mai simplu cu automat de cartele contactless și turnicheti? Luat biletul de la aparat, citit la turnichet, zdup pe peron.
      Uite o idee simplă de pe vremea când făceam naveta prin Tokyo: aveam un card care se numește Pasmo, reîncărcabil cu yeni de la aparate prezente în stațiile de transport public. Aveau aparate la turnicheti care citeau de unde se intra, apoi citea pe unde se ieșea la următoarea stație și trăgeau automat banii de pe cardul ăla. Frumos, simplu, contactless. Cardul putea fi folosit și pentru plăți la comercianți. O soluție simplă, practică, care fluidizează enorm. Același card îl foloseam și pentru autobuz: ne urcam pe la sofer, aparatul făcea piu și coboram prin spate sau pe la mijloc. Dandy relaxat. Tipul ăsta de card ar putea fi încărcat contactless, cu cardul de la orice bancomat penal, de pe aplicația de internet banking sau magazinele de telefoane mobile.
      Dacă nu suntem in stare să dezvoltăm niște soluții viabile, de ce nu am putea importa cu totul niște tehnologii care funcționează impecabil la alții, fără intervenția umană? Nu cred că tușește careva.

      00
    • Noi nu am reusit nici macar sa pastram abonamentul comun pentru RATB si Metrorex. Ar fi frumos ce spui tu, dar este deja de domeniul SF-ului pentru Romania.

      00
    • @IonutM oarecum acum cativa ani, destul de multi, am venit tangential cu un proiect de a pune turnicheti din aia la fiecare peron la gara de nord. ei bine, spaga cica era mai mare ca profitul pt firma instalatoare asa ca s-a renuntat. ma rog cred ca erau si alte variabile intr-un final, dar ca idee….

      00
    • @MaxP @IonutM Nu mai bine punem niste cititoare de carduri normale, dam cu cardul la intrare si apoi la iesire, banii sunt trasi direct din cont si iti vine factura pe mail?

      Foloseam des chestia asta la Flytoget (mergea doar cu Mastercard).

      00
    • @zidanne tu ai vz ce fauna e in gara de nord? crezi ca au toti carduri? sau inteleg ei unde sa dea cu cardul? :)

      00
    • Exista la japoneji și varianta cu biletul de hârtie, dar era cu 10% mai scump, ca să încurajeze mamuții să folosească cardurile. E o metodă bună de civiliza plebea.
      E cam aceeași metodă folosită de eMag: la curier 5 lei in plus pentru plata cu cheș, la izibox 2.5 lei pentru plata cu cardul, pă interneți 0 comision de plată. Când comanzi frecvent pentru tine și neamuri, că deh ai Genius, și vezi că dai într-o lună poate și 30 de lei doar comisioane degeaba, te cam face să te întrebi dacă nu ar fi mai bine pă onlain. La fel și cu transportul.
      Bine, nu vorbim de stolurile de țigani, care oricum nu plătesc bilet și stau la fel de bine în tren, ca pe cracă.

      00
    • @maxp am peste 40.000+km facuti cu personalul.
      Hai sa nu vorbim de funie in casa spanzuratului ;))

      00
  4. Problema e ca la CFR sunt o gramada de rute si conductorul trebuie sa calculeze (manual) cat are de incasat in functie de distanta/tipul de tren si alte mizerii.

    Trenul la care faci referire nu are un regim special si se aplica aceeasi metoda.

    PS: vezi ca ai automate de bilete in gara de nord si dureaza 2 minute sa iei un bilet.

    00
    • TFC (privatul ala a unui baiat destept) are la controlori tableta si imprimanta, 20 de sec si ai bilet.

      00
    • Nu am zis ca solutia CFR e buna. Doar i-am explicat lui Vali ca ruta spre aeroport nu are nimic special si de ce dureaza atat sa ii dea un bilet in tren.

      Daca vrei sa vorbim de SFuri putem mentiona tarife dinamice in functie de ora/ziua trenului sau popularitatea rutei sau optiunea de a lua un bilet pe o ruta X->Y si de a-l folosi la orice tren pe acea ruta.

      00
    • Pe microbuzul cu care mă mai duceam acasă biletele erau tipărite transversal cu vreo 20-30 de prețuri, de la cel mai ieftin care ar fi putut exista pe ruta aia (2-3 lei) până la cel maxim (45 lei).
      Faza e că de cele mai multe ori pleca plin din ambele capete de linie, dar oamenii aveau posibilitatea de a da bilet conform prețului plătit, bilet și sumă care se putea reflecta corect în contabilitate și pt ăia care urcau într-o comună și coborau în următoarea de pe traseul principal.
      Biletul se rupea la prețul plătit, corespunzător distanței pe care mergeai.
      Am văzut asta pe toate biletele pe care le-am primit pe orice microbuz/autocar, pe orice rută, în orice zonă a țării.

      00
  5. dar si daca are loc o crima in tren si apoi gasesc infractorul pe baza adresei pe care a completat-o la chitanta?! eeeeee?

    00
  6. Mergea si o factura fiscala…

    00
  7. Salut!
    Chiar nu a călătorit nimeni cu Sotftrans sau Regiotrans?
    Acolo primești bilet în tren, doar rezervarea de loc o faci online.
    La CFR nu s-a vrut, nu mai căutați scuze.

    00
    • si la tfc, regiontrans parca am luat din oradea si aveau automat in gara inainte de CFR.

      00
    • Acolo iei bilet în tren doar dacă nu au casă de bilete în stația de urcare.
      În gara de nord și în Brașov sunt case de bilete pt cel puțin una din firmele astea (nu mai știu sigur care, parcă Softrans)

      00
  8. Calatoresc frecvent in afara si de cand cu trenul de otopeni, doar asta folosesc pana in gara de nord si apoi la Constanta. Mult mai repede decat orice alternativa, iar la clasa 1 chiar super civilizat. Mi-ar fi placut totusi sa nu fie la clasa 1 acei tarani angajati ai CFR care merg moka.
    Totusi, vreau sa spun doar ca biletul de la Otopeni la Gara de Nord e 4 lei. Sincer, este ridicol de mic pretul, pentru o capitala europeana, de la aeroport in centrul orasului, sub un euro. Peste tot e minim 5 euro, macar fa-l 2 euro la noi. Trenul nu trebuie sa fie ieftin, ci rapid, la timpi exaci si confortabil.
    Eu imi iau biletele online sau de la bancomate, evit la sa iau biletul de la nas pentru ca sigur n-are rest, dar ce ma deranjeaza cel mai mult e ca online trebuie sa cumperi biletul cu cel putin 6 ore inainte de plecarea trenului. Am intrebat nasul de ce nu pot lua cu 15 min inainte de plecare si raspunsul a fost…ca sa avem noi timp sa primim listele cu bilete vandute online, tiparite pe hartie. Oare e asa greu sa primesti un cod pe care sa il introduca nasul intr-un device, sau QR cod, sau cod de bare. Dar, cred ca asta este dosarul cu sina al CFR-ului.

    00
    • In Danemarca, cand mergi cu trenul, „nashul” valideaza cardul de calatorie cu telefonul. Nu asteapta nicio lista.

      00
    • @cris, asta cu cei care au transport gratuit pe CFR la clasa 1 este cea mai mare prostie. Gratuitatea ar trebui oferita la clasa a 2-a si cine vrea sa plateasca diferenta. Nu conteaza ca esti angajat, pensionar, etc.

      00
  9. Nașii de pe Regiotrans au o chestie la brâu, cam ca alea de la casele de marcat la supermarket, care scoate bon pe loc. Fiscalizat etc.

  10. Sunt automate, 1 minut să iei bilet. Și-n Gara de Nord, și-n Otopeni. Numai pe alea le-am folosit, nu pricep de ce ai vrea neapărat să iei bilet din tren în afara faptului în care întârzii și este nevoie să urci direct în el, nu mai ai timp și de automatele de bilete…

    00
  11. Cine-i bruneta din poza? :D (intreb pentru un prieten)

    00
  12. In mod normal, din cate stiu, chiar ANAF spune ca acolo unde se emit bilete (fie ca e cinematograf, tren, stadion, etc) nu mai sunt necesare acele bonuri / chitante pentru ca fix biletul emis tine loc si de bon fiscal si de chitanta si asa mai departe.
    Dar poate ANAF-ul este mai prost pregatit decat nasul din tren.

    00
  13. O sa mai treacă 30 de ani până vom scăpa de aceste sechele birocratice inutile.

    00
  14. stai stai stai, aia scriu o chitanta de mana in anno domini 2021? cum zicea preacucernicul Eftimie mai sus, n-au auzit de automate din alea portabile care dau chitanta?

    00
  15. Nu cred ca s-a zis, dar: „TFC (privatul ala a unui baiat destept) are la controlori tableta si imprimanta, 20 de sec si ai bilet.”

    00
  16. Eu am plătit cu cardul un bilet pe trenul TFC de la Aeroport spre Gara de Nord cu cardul în tren și totul a durat câteva secunde (după plată s-a tipărit o hârtie – bilet, nu chitanță)

    00
  17. Depinde de compania care opereaza trenul…
    La companiile private se emite bilet dintr-un „automat” portabil pe care-l detine controlorul. De asemenea, companiile private ofera in mod uzual serviciul de achizitionat bilet din tren si pe alte rute pe care le opereaza.

    La CFR probabil vor sa te determine sa-ti iei biletul din gara. Luatul biletului CFR din tren este mai degraba o exceptie. Pe multe rute CFR ai si posibilitatea sa achizitionezi biletul online.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube