O chestie care mă frustrează la eMag

Ca orice navetist care se respectă, îmi împart viața între eMag Genius și Amazon Prime. Când sunt în UK, mă frustrează la Amazon lipsa livrării în aceeași zi, când sunt în România, mă frustrează la eMag vânzătorii din marketplace.

TL;DR, din cine știe ce motiv, există vânzători în marketplace care:

  1. nu știu să folosească un calculator (verifică dacă au comenzi din an în paști sau le e lene să le preia ori să cheme curierul – bănuiesc că din motive de costuri, probabil trimit în batch-uri, vinerea)
  2. refuză să folosească depozitele eMag, de unde s-ar putea face dispatching imediat ce a intrat comanda în aplicația eMag, probabil, din nou, din cauză că le e frică să plătească mai mult sau, pur și simplu, mint în legătură cu stocurile disponibile
  3. mint în legătură cu stocurile disponibile – spun în aplicația eMag că au stoc, dar în realitate n-au

Caz concret: luni, am încercat să comand o chestie banală, o lampă magnetică cu LED și senzor de mișcare, s-o prind de mașina de spălat la nivelul gleznei, să nu mai aprind noaptea lumina dacă tre’ să merg la baie și să mă trezesc complet. Termen de livrare: lunea următoare.

Am zis pas și am căutat ceva livrat explicit de eMag. Sincer, nu-mi pasă de la cine cumpăr dacă am livrarea rapidă. De fapt, ăsta e motivul pentru care Amazon are atâta succes, că magazinele mici își țin marfa în centrele de fullfilment ale Amazon. Magazinașelor românești le-o fi frică să nu le fure eMag stocul, nu se gândesc că la cât volum face, eMag ar putea să cumpere de la chinezi aceleași produse și să le vândă la jumate de preț față de ei…

De aia rămân săraci.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

82 comentarii

  1. NOU
    #1

    E din cauza ca pui otet in salata!

    00
  2. Magazinașele românești au același stoc (mic) pentru mai multe canale de vânzare…

    00
    • De aia numai fulfilled de hamazon sau emag, altfel livrare incerta, retur aiurea, etc. Ăla e primul filtru pe care îl pun chiar dacă costă mai mult.

      Caz concret: cheder rigid ușă duș: 10 mărimi, aia mai uzuală singura cu livrare prime dar și dublă ca preț (restul de la același vânzător dar cu fulfillment propriu). Ok, comandat, ajuns coletul întreg însă chederul îndoit în două locuri, complet distrus. Pus înapoi în cutie, printat return label, dus la poștă, primit banii înapoi a doua zi.

      00
  3. Alex, esti un frustrat care face reclamă emagului. Nu cred ca ii este frica nimanui ca ii „fura” marfa ci este vorba de costuri si de neloial joaca Emag . Emag sa cumpere si sa vanda el tot, ca sa nu se mai folosească de datele obtinute din vânzările din marketplace. Pentru cine nu stie, Emag monitorizeaza vânzările din marketplace si daca un produs se vinde bine, va face in asa fel incat sa vanda el acel produs, intr un mod total neloial . Pentru ca tu nu mai poti concura cu Emag, ca tb sa ii dai comision si nu ai cum sa vinzi cu pret mai mic. Ei nici nu poti concura cu sistemul Emag de a isi promova produsele vandute de ei. De exemplu , „Cele mai vândute” sunt manarite prin diverse metode ca tot ei sa iasa in fata. Poate cineva va face o investigație pe treaba asta

    30
    • Deci daca livrezi produsele de la tine din sura, emagul habar nu are ce/cat se vinde (produse comdata pe site-ul lor, evident). Totodata, sunt impresionati la maxim de Vasile care are depozit in beci, simtindu-se constransi sa se „joace loial” cu el. Ai o logica de fier!

      02
    • Da bă, ce chestie! Pe platforma lor nu au voie să facă chestii.. tz tz tz.
      E ca și cum tu esti musafir la mine in casa și mă înjuri că de ce eu am papuci Adidas iar ție nu ți-am dat de loc .

    • @Ciobi: diferenta ar fi ca nu esti musafir acolo, platesti ca sa fii acolo, e o diferenta

      20
    • @Costica: da eram sigur că se găsește cineva să spună „plătesc deci am drepturi”.
      Coa, plătești un căcat crede-mă. Daca ar fi sa te taxeze eMag la cate drepturi vrei ai da faliment.
      Așa că asta cu plătesc este valabilă și dacă spui suma pe care o plătești.

    • @ciobi
      Nu platesc nici mult, nici putin. Platesc cat mi se cere, cand mi se cere.

      00
    • Bă ciobi, viata e mai complicata de atât…
      Știi că dacă bagi in casa ta un musafir, îl lași să stea acolo și pe urmă intrii in casa (ta) fara să îl anunți, tot violare de domiciliu/intrare prin efracție se numeste???

      20
    • Ba baietzi,

      Emag, ca si Amazon sunt cancer pe termen lung pentru cumparatori. Puneti-va mintea la contributie mai bine si organizati-va ca sa nu fie nevoie sa comanzi de azi pe maine. Si chiar pe bune, cum ai trait fara lampa aia de kko pana acum si fix de ieri nu mai poti astepta cateva zile?

      20
  4. Produsele cu valoare mica nu sunt rentabile sa le tii la emag in depozit. Taxa nu este procent din valoarea produsului ci este un cost fix/produs de cativa lei, parca minim era 6 lei

    00
    • Produsul era ceva gen 120 lei redus la 70 (asta ca idee, că nu m-am uitat la preț, m-am uitat la primul din listă), crezi că dacă era problema de „taxă” de 6 lei nu puteau să-l reducă la 76? Problema nu e de 6 lei acolo cînd ai reducere 40%.

    • nici nu stiu cu ce sa incep. Sunt 90% sigur ca produsul nu este redus, pretul lui este in jur de 70 de lei sau mai putin. Costul de 6 lei era unul de plecare acum mai bine de 1 an si crestea in functie de volumul produsului. Deci putea fi mai mare.

      Calculam: 70lei fara tva este aprox 59lei. Daca adaosul produsului este 35-40% atunci castigul ipotetic este de vreo 15 lei fara tva, iar atunci cei 6lei inseamna ceva din adaos, nu?
      Tu nu te uiti la pret, esti dispus sa platesti mai mult, dar majoritatea cumparatorilor se uita la pret, vanzatorii stiu acest lucru si atunci isi adapteaza si ei oferta, nu vand cu adaosuri mari decat daca sunt singurii pe piata cu acel produs si daca este si cerere.

      Alt aspect cu depozitarea, daca nu au rulaj mare la emag cu acel produs, chiar nu merita sa il trimita la ei, ai cost de livrare, depozitare si retur.

      Eu ce vreau sa spun este ca depozitarea la Emag nu este o solutie decat pentru produsele cu rulaj mare si cu valoare mai mare.

      Ca sellerul nu are produsul pe stoc este o alta problema, dar mecanismul Emag mi se pare bun, comisioneaza orice comanda si atunci si sellerul este atent.

      10
    • Faza e că livrarea era la easybox :)

  5. Hei hei hei, stop-joc – lampa cu senzor pentru baie sa nu mai aprinzi ditamai lumina noapte. Man, that’s a game-changer, mersi mult. Ma duc sa caut!

    10
    • Lasa link daca gasesti una cu livrare gratis la easybox.

      00
    • NOU
      #27

      Criza energetica face victime!

      00
    • Vezi la jumbo …20 de lei sau ceva de genul..plm, v-ati obișnuit sa va vina la botul calului…contribuim la reducerea poluării, cu taspe mii de dube de curieri, pe motorină…

      00
    • @car: si la jumbo care-i la porumb cu ce ajungi?

      10
    • Tu presupui ca merg la Jumbo oricum, sau care e faza? Cel mai apropiat e de 10km – 36 minute. La consum de 14% in oras la 8.92RON pe litru de benzina prefer sa vina gratis la easybox 😀 Legat de poluare, ia uita-te in oglinda si intreba-te ce polueaza mai mult, o duba cu 100 de pachete sau 100 de oameni cu masina in drum spre Jumbo sa ia o lampa de 20 lei?

      10
    • De exemplu Jumbo pallady e langa metrou…
      Kkt-uri de astea cu senzor și pe baterii sunt si pe la Auchan ,Carrefour, Cora…

      00
    • Nu e mai simplu sa mergi pe intuneric, te pisi aproximativ si vezi tu dimineata ce si cum a iesit.

      00
    • Eu am bec cu led in baie + intrerupator cu led indicator, asa ca ramane tot timpul un mic curent in circuit si ledurile din baie sunt vag luminoase tot timpul, noaptea cand sunt adormit sunt suficiente pentru o vizita scurta.

      00
    • Da’ un copac prin fata blocului nu aveti si voi sa rupeti un bat sa va ghidati noaptea prin casa? Mai eco friendly de atat nu cred ca e nicio lampa de la niciun emag/shitumbo/oshan…

      00
    • Eu am luat-o pe asta.

    • Bandă cu leduri multicolore pe bordura toaletei, cu senzor care o aprinde când ridici capacul.

      00
  6. caz concret
    Cand caut un produs pe emag si e disponibil la un Vanzator Marketplace caut pe google datele lui(site sau telefon) si cumpar produsul direct de la el, mai ieftin.

    10
    • caz concret
      caut un produs pe emag 40 lei-livrare gratis in 12 ore
      il gasesc si la producator (editura de carte) 30 lei + 20 transport.
      ghici cine citea a doua zi si de unde a cumparat?

      10
    • @Vale
      ai avut noroc.
      daca bagi la pacanele 100lei si scoti 500 nu inseamna ca intotdeauna vei avea norocul asta

      00
    • caz concret: gasit produsul la un seller din marketplace, cautat pe siteul lui, gasit mai ieftin dar fara easybox.
      comandat prin emag.

      00
    • La produsele ieftine, nu merita cumpăratul de la seller de pe site-ul lui, MAI ALES dacă ai Genius.

      00
  7. Da, e o idee super buna ca toate firmele să țină produsele in depozitul eMag, ajung mai repede la client, totul este extraordinar, până când eMag decide că ținutul produselor la ei in depozit nu mai costa 2 lei pe lună ci 10 lei și atunci ce sa vezi, pe de o parte tot acest cost se transfera la client și pe alta parte ori plătești prețul respectiv ori dai faliment pentru că :
    -daca ai produsele in depozitul eMag înseamnă că acele produse le livrezi doar prin eMag;
    -daca livrezi doar prin eMag și ești dat afară din depozit și platforma s-a cam terminat cu firma.

    Și pe de altă parte nu știu ce este asa extraordinar ca o firma sa controleze aproape total comerțul online, fie că acea firma este eMag, Altex sau oricare alta – concurenta este in avantajul clientului deci mi se pare un lucru bun că există destule firme in Romania care livrează din depozitul lor și nu din depozitul eMag pentru că asta înseamnă că acele firme se descurca singure.

    00
    • „asta înseamnă că acele firme se descurca singure”

      Ca ele sa se descurce singure in principiu ar insemna sa aiba site-l lor, sa il promoveze in online ei si sa vanda exclusiv prin el.

      00
    • Daca firma ta nu se descurca fara emag atunci firma ta nu e firma, e doar un angajat emag.

      10
  8. NOU
    #45

    La baie se merge cu night-vision!

    00
  9. E greu de producători când comercianții sunt la conducerea pieței.

    00
  10. 1. Daca nu verifici comenzi si nu le trimiti la termen (de obicei aceeasi zi sau max ziua urmatoare ai rating prost si esti pasibil de suspendare cont marketplace. De obicei te blocheaza rapid. Deci chestia cu livratul vinerea nu prea e posibila/rentabila.
    2. eMag are costuri mari pentru depozitarea la ei. Se plateste pentru fiecare produs in parte. Daca fac toti asa costul acela va fi platit de client.
    3. Daca anulezi o comanda din cauza lipsei stocului real, desi cel din emag exista, din nou, penalizare pe cont.

    Teoretic masurile de prevenire a intarzierilor/anulari exista, doar ca toate aduc cresteri de preturi sau adaos foarte mic pentru vanzatorii in marketplace.

    Am devenit niste panseulte cu totii in ultima perioada si ne asteptam sa avem in mana de ieri un produs ce l-am vazut acum pe TikTok …

    00
    • La punctul 3. E un mare bullshit. Pe emag ii intereseaza doar comisionu.

      Am un prieten ce vinde pe emag anumite chestii. La un produs, el e singurul ce il are la vanzare pentru ca ia de la chinezu ce il aduce in Romania tot stocu. Eh, destul de des apar vanzatori cu „acelasi produs” ce obtin buy buttonu in locul lui. Doar ca acei vanzatori trimit alt produs, asemanator cu cel comandat si acei vanzatori nu primesc nimic

      Treaba e testata, am obtinut vreo 5 vouchere de la emag(ca emag iti baga imediat un voucher de 50-100 de lei sub nas cand faci reclamatie ca nu ti-au trimis comanda corecta) ca m-a rugat acel prieten sa comand(plus alte cunostinte ce au facut acelasi lucru) acel produs sa vada daca il are sau nu. De fiecare data ori mi-au anulat comanda sau mi-au trimis alt produs. Acel vanzator, dupa 2 ani de astfel de chestii inca e pe marketplace.

      01
  11. Dacă trăiești în mijlocul câmpului te înțeleg. Altfel un amărât de bec cu senzor găsești în orice magazin de profil și durează maxim 1h să-l ai.

    00
  12. Chiar de folos lampa aia cu senzor pusa in baie ;)

    00
  13. #3 e prea frecvent. mult prea frecvent.

  14. Eu am avut numai experiente neplacute cu comenzile in marketplace (produse defecte, culori/modele usor diferite, etc) si bonus emag nici nu mi-a publicat review-urile negative, ca sa-si ia si altii teapa. Si in update-urile la site vad ca ascunde din ce in ce mai jos bifa de „vandut de emag”…

    00
    • @Big, pentru ca sistemul de recenzii de la emag are niste reguli clare. Daca eu las review ca vanzatorul mi-a trimis alt produs, mi se pare normal sa nu fie afisat, ca reviewu meu nu are nicio importanta pt produsul respectiv. Ar trebui ca fiecare vanzator sa aiba o sectiune de recenzii, nu doar calificativele primite.

      La fel si in cazul culorii diferite. Daca eu dau 3 stele ca vanzatorul mi-a trimis alta culoare, e normal ca acel rating sa scada nota produsului? Nu ar fi mai bine sa pot lasa recenzie vanzatorului „Acest vanzator trimite des alte produse fata de cele din comenzi”. Lucru ce se poate proba usor, pe baza retururilor.

      In cazul cu alt produs trimis, fa sesizare ca ti-au trimis alt produs si primesti imediat un voucher de 50-100 de lei.

      00
    • Advrt, smr io. Caut ceva pe emag, vad media notelor 4.4. Ma uit in recenzii, vad comentarii de 5 stele cu poze si nebunii, detalii. Vine si Nea Gelu, nota 1 pentru ca emag nu a livrat la timp. Fmm Gelule cu timpul tau, cate produse bune am ratat din cauza ta. Exact ca pe filelist, 99 comentarii bune despre un film, e de ajuns unul naspa ca sa iti futa toata dorinta.

      00
    • @Irpx Da, ca eu sunt un retard care a descoperit netul ieri! Binenteles ca am scris review-urile pe pagina cu ratingul sellerului si emag nu le-a publicat si dupa o luna mi-a trimis niste mailuri seci ca „Am citit review-ul tău și am văzut că acesta conține informații care nu se referă la seller.” Asta de mai multe ori. Daca faptul ca trimite alta culoare sau alt model de produs nu se refera la seller atunci ce?
      De ex am luat oximetru modelul cu cele mai bune reviewuri si ei mi-au trimis alt model ce avea multe review-uri negative. Sau am comandat masti albastre si au venit alt model si alta culoare. Sau benzi luminoase pt sportivi 1 rosie, 1 verde si 1 albastra si au venit 3 rosii. Sau ca am primit telefon ca fiind nou, nu resigilat si el era rootat si cu aplicatii pe el…

      00
    • Ar trebui ca fiecare vanzator sa aiba o sectiune de recenzii, nu doar calificativele primite.

      Dar au deja. Exemplu: https://www.emag.ro/bogceaqe/12195/v?ref=see_vendor_page

  15. Ce ma frustreaza la eMag e ca a format un nou val de puleti care se dau mari afaceristi pentru ca fac bani vanzand fake-uri despre care se jura ca sunt originale. eMag Marketplace sustine vanzarea de fake-uri si in speta daca voi lua teapa de la seller voi considera ca am luat teapa de la eMag.

    Exemplu: Apple Earpods cu jack 3.5 mm. 7 oferte, toate fake.

    10
  16. Toate ca toate, dar un link la lampa asta cu senzor unde gasesc? Sunt dispus sa astept pentru livrare la easybox cateva zile

    00
  17. Referitor la punctul 3…. M-am ocupat o perioadă acu’ câțiva ani cu listarea de produse pe emag marketplace. Eram angajat la o firmă și, printre altele, aveam grijă și de acest lucru. Listat, actualizat prețuri și stocuri, negociat comisioane cu emag (când încă se puteau negocia), documentație produse, preluat comenzi (apropos, le preluam instant, ideea e să vinzi când ai ceva de vândut, d-aia nu îi înțeleg nici eu pe cei de la punctul 1.).
    Ordinul vebit de sus era să listez tot ce pot în emag, chiar și produsele fără stoc, pe care le băgam cu stoc 1 bucată sau ceva de genul. De ce? Ca să fie cât mai multe produse, să fim cât mai vizibili, să apară în căutări etc. Ce făceam când se comanda ceva la care nu aveam stoc? Cei de la vânzări apelau clientul, băgau o explicație de genul „tocmai s-a comandat de către altcineva ultima bucată și nu s-a actualizat stocul în marketplace” sau „am observat o defecțiune la produsul respectiv fix când ne pregăteam să-l împachetăm, nu vi-l mai trimitem” și ofereau alternative, ori să aștepte clientul câteva zile până era adus din nou în stoc produsul, ori să alegă altceva similar pe care ei îl sugerau. Atenție! Ofereau ceva similar tot din marketplace ca să nu se acrească emag-ul că furăm clienții. Dar, subliminal cumva, i se sugera clientului ca, pe viitor, să intre direct pe site-ul firmei, că găsește acolo și alte chestii care ar putea să-l intereseze. Deci produsele alea cu stoc fictiv din emag ajutau foarte mult la reclamă și la agățat clienți, care altfel n-ar fi auzit în veci de firma noastră. Mergea treaba? Da, mergea, firma câștiga destui clienți așa, veniți prin emag, deci merita bătaia de cap și comisioanele.
    Nu știu dacă s-a mai schimbat ceva în relația emag – selleri (eu făceam asta acu’ 4 sau 5 ani), dar bănuiesc că în continuare unii practică așa ceva.

    00
    • Și încă ceva: într-adevăr, emag vedea ce se vinde bine de la firma noastră, și se băgau și ei cu aceleași produse. Dar le luau de la noi, fiindcă nu întotdeauna reușeau să aibă aceleasi înțelegeri bune cu furnizorii noștri, așa că nu-și băteau capul. Cumpărau produsele de la noi direct, noi eram fericiți că vindeam și clienților, și emagului, ei erau fericiți că vindeau, toată lumea fericită.

      00
    • Dar le luau de la noi, fiindcă nu întotdeauna reușeau să aibă aceleasi înțelegeri bune cu furnizorii noștri

      Cumva, mă îndoiesc că eMag n-ar fi în stare să obțină dealuri MULT mai bune ca voi de la aceași furnizori.

  18. La ce tepe am luat de la vanzatorii din marketplace am zis ca never again.

    00
  19. Emag acuma e mai mult pomul laudat. „promovarile” agresive sunt patetice. Bifez „rucsac” si „peste 16”” la genti de laptop >20% din rezultate sunt huse de piele „promovate” pentru 13”. Trecand peste lipsa totala de actiune contra vanzatorilor de produse contrafacute.

    00
  20. Este a treia oara cand dau comanda pe Emag la un produs ( am Genius ) si trec 3 zile fara sa se intample nimic . Uite asa renunt la Genius pentru ca il am degeaba .

    00
  21. Si ce faci cu lampa magnetica ziua, o opresti?

    Voi nu mai aveti spot deasupra chiuvetei? Sau se aprinde odata cu lumina?

    00
    • O înjuri de mamă şi se stinge de ciudă.
      Aia cu sensorul ai ratat-o?

      00
    • @Paco: nu am ratat-o, dar credeam ca e senzor de miscare, nu de luminozitate. Daca e senzor de luminozitate si nu se aprinde ziua cand treci pe langa ea, e ok

      00
    • Am prin casá fo 6 lămpi dinastea.
      Am dat 9 euro pe bucată, de pe Hamazon Şpania. Au şi senzor de luminá ( am puse pe casa scării, cum se crapă de ziua şi intră un pic de luminá prin luminator, íntră la somn singure) şi senzor de mişcare.

      00
  22. La punctul 3 situatia sta in felul urmator. Multi vendori lucreaza de fapt cu stoc furnizor mascat de timpul mare de livrare. Care furnizor poate e undeva prin EU, nu neaparat in Romania. Iti dai seama usor in cazul in care termenul de livrare e de la 3-4 zile in sus. El declara ca are stoc (dar nu are el, are furnizorul lui), insa se scoate cu camasa alba pentru ca pune livrare in 4 zile (sau mai mult) ceea ce ii permite sa faca manevra asta. Iar unii chiar au automatizat asta. Cand le intra comanda, se da comanda automat la furnizor si in max doua zile produsul e la ei, se impacheteaza si se factureaza si in 3-4 zile e la client. Everybody happy. Sort of.

    Bineinteles, presupunand ca nu se pune stoc fictiv ca sa atraga clienti dar lumea s-a invatat deja si dau rating mic sellerului daca isi iau teapa asa ca te poti orienta cat de cat.

    00
  23. Dacă n-ai ales plata cash la livrare…

    :D :D :D
    [hohote de râs]

    00
  24. Pai comenzile se iau de pe o zi pe alta.
    Și după aia se verifica stocul la dragonul roșu.::))

    00
  25. Voi de ce nu folositi lanterna de la Apple Watch cand mergeti seara la baie?

    00
  26. NOU
    #76

    Eu foloseam ecranul la smartwatch pe post de lanterna noaptea.
    Acum am luat 4x Xiaomi Mi Motion-Activated Night Light, ceva promotie cand au fost 50 de lei bucata. Sunt ok.

    00
  27. nu sunt fan emag. chiar dimpotrivă. motivele au fost spuse si aici si in alte articole/comentarii; tendinta spre monopol si sufocarea pietei concurentiale, reducerile false, diferentele ramburs/card, neluare niciunei masuri impotriva vanzatorilor care calca pe bec si inca altele.

    in acelasi timp detest miorlăiturile diversilir vanzatori, ca ii supravegheaza, ca le face concurență neloiala, ca comisioane, ca miau miau.

    baieti, oveste proasta.voi ati apelat la emag, nu v-au adus ei cu forta. asa ca respectati-le regulile. alternativa e simpla. va faceti site si vindeti voi de capul vostru.

    ps sa nu mai mentionam ca pentru cei mai mulți dintre ei dispariția marketplace emag s-ar traduce rapid si fără echivoc prin dispariția propriei lor afaceri.

    00
    • Aia cu „sufocarea pietei concurentiale” mi se pare asa un argument de cacat.

      Nu toate business-urile sunt profitabile pe online. Businessurile conduse prost pe online merita sa moara.

      Ca client, prefer sa moara toti astia mici inutili care revand produse cu adaose imense si servicii zero.

      Cand comand ceva in afara emag, din romania, nu stiu niciodata ce surpriza pot avea.

      Termene de livrare de 5+ zile, comunicare zero cu vanzatorul, transport lent (nu stiu cum reusesc asta);

      Doamne fute-ma sa am nevoie sa dau si retur sau sa vina produsul defect/stricat.

      Am dat o comanda la cel.ro (nu radeti, era la 250 lei cand oriunde altundeva, inclusiv producator, era >450 Lei) Luni spre Marti seara. Mi-a ajuns produsul Lunea urmatoare.

    • sunt de acord cu tot ce zici incepand cu al doilea paragraf.

      problema e ca „sufocarea” aia e o spirala in jos care se termina cu monopolul si asta duce inevitabil la toate celelalte probleme descrise si multe altele.

      si emag nu ii sufoca doar pe maricica srl ci inclusiv pe alti cativa mari/maricei, cel, evomag, vexio. asta cand nu ii cumpara direct ca pe pcgarage.

      00
  28. Problema ta este că ai așteptări prea mari. Nu știu despre ce produse vb. Eu voi răspunde prin prisma unei firme mici care vinde mobilă și lămpi de nișă de calitate foarte înaltă produse de mine și colegii mei.

    1. Nu, nu trebuie să verific și să dau ok la comenzi din trei in trei secunde.
    Eu de expl. îi trimit pe „nervoși” să cumpere din altă parte și îi si blochez pe toate canalele. Comandă acum, sunat in 10 min. dacă am primit comanda că nu au primit niciun mesaj. Ăștia sunt în 100% la 100% din cazuri clienți problematici. Mai bine vând numai 499 de lămpi decât 500 cu nervi.

    2. Fulfillmentul de la Amazon este groaznic dacă vinzi produse sensibile sau nestandardizate, ptr. că
    2.1 costă enorm de mult
    2.2 împachetează extraordinar de prost
    2.3 dacă ai retururi (eu nu am) iarăși este o catastrofă
    2.4 drumuri prea lungi: Amazon in Stettin (PL), westwing in Poznan (PL). Nu că sunt eu supra Ecologistul, însă din PL înapoi peste graniță și de acolo cu posta sau și mai rău transportate in centre logistice Amazon mai mici. La acțiuni de felul acesta îmi vine ca persoană privată sa vomit. Eu personal încerc să fiu responsabil cu natura și personalul meu.
    3. De ce crezi cei mai rău, că mint? Eu vând staționar și pe vreo 7-8 canale online. Banii in SAP, Oracle, work… nu am să bag până nu fac un turn over de aproximativ 20x mai mare. Acum exista posibilitatea sa am clienți nemulțumiți când se suprapun vânzările. Asta-i viața, alte firme trebuie să vândă și ele.

    In continuare: dacă vinzi creioane, atunci contează volumul. Dacă vinzi bijuterii atunci contează mai degrabă marja de câștig – a mea de expl. este in jur de 70% brut (a scăzut din cauza inflației de la 80% și nu am chef să folosesc materie primă mai ieftină)

    Sper că am putut să-ți răspund la întrebări din prisma unei mini-firme care dă de problemele tale însă din partea cealaltă a mesei. Btw. Nu știu cât de săraci sunt alții însă in cazul meu mai bine sărac decât cu un client enervant in plus.

    00
  29. O chestie care mă frustrează la eMag Marketplace

    There, fixed it for you.

    Eu filtrez direct Genius, Livrate de eMag. Rareori mă abat din calea asta.

  30. Eu am un fel de tehnica „hit and run” cu eMag.
    1) Pun produse in lista de preferate, le tot monitorizez prețul. Primesc evident notificări de ieftinire, plm, prețul tot creste. 2) Caut produsul și prin alte părți, google îl anunță pe eMag că eu tot caut produsul și eventual e mai ieftin pe la alții (dar cu expedierea e tot mai scump)
    3) dupa ceva timp hop și reducerea. Daca mai sunt interesat de produs, acționez.
    4) Din cînd în cînd șterg produse din favorite și după ceva timp le pun la loc. Algoritmul știe că sunt interesat și de multe ori apare imediat o reducere.

    Așa am tot luat chestii ieftinite cu 10-15-20 procente față de prețul original cînd l-am pus la favorite. Dar am așteptat, că nu mă grăbesc. Nu sunt tigan, cum se spune, nu mă cac pe mine la 5 lei, dar cînd iau ceva de 1000 lei orice procent înseamnă ceva. Folosesc dropbox-ul de linga mine, sau altul din apropiere, că se pare că există și niste limitări ciudate, adică un produs poate ajunge la un dropbox, dar nu la altul în apropiere, probabil chestie de ruta mașinii.
    Evident că eMag are niste algoritmi care fac mizerii, gen produsul pus la favorite creste imediat în preț. Sau acum am un produs comandat, vine in doua zile de la un comerciant marketplace, dar prețul a urcat brusc și total nejustificat (am comandat Amazon TV stick 4K generația a treia, că un tv Samsung are deja aplicația HBO ștearsă de Samsung remote, iar Netflix are aceeași problema, nu afiseaza titrajul in romana). In fine, am prins gustul unui vin de Tohani, Chocolate Wine in variante demisec și dulce, 30-31 la Megaimage, am găsit pe eMag cu 26 sticla. Luat la box de cite 5, de două ori, făcut review, publicat, ce mai, mă fac partener degustător de vinuri pe emag. Brusc prețul a crescut la 31-35. Pwla reduceri acum. Iau la sticla de la Lidl sau Mega, cînd am nevoie, fix la prețul de emag. Acum cine a crescut prețul, eMag sau Tohaniul?
    Am luat aparat de sudura TIG (să fie acolo, șmecherie cu amorsare HF, că tot cu electrod sudez), reducere consistentă, merge brici, acum e mai scump.
    Caut niste pinze de fierăstrău circular de 165mm, dar subțiri (1.4-1.5 mm) pentru unul pe baterii, găsesc doar DeWalt și Bosch, mult prea scumpe. Mai aștept.

    Nu vă grăbiți, că și eMag are răbdare cu voi. Da, e foarte comod sa vina la Dropbox, că nu suport să mă sune un pulifric semianalfabet să-si bata pwla de mine că nu am fost acasă și livrarea nu a fost posibilă, eu fiind acasă. O dată s-a întîmplat și gata. Chestii mari și scumpe le iau direct din magazin, nu am încredere în transportul unui tv oled de către pulifricul ăla corijent. Și pentru că probabil pulifrici corijenți șoferi de Sameday sau Fancurier sunt și pe aici pe blog, aflați că le dau 10-20 lei bacșiș pentru că-i fac treaba, de fiecare data.

    01

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube