Ceva din viitor: infrastructura gata înainte de construcție
blogAutor:
valijoi, 19 septembrie 2024, 09:21 30501 82
Am mai văzut asta prin America: totul e pregătit pentru ca omul să-și construiască casa. Oare cine a făcut asta? Au căzut din cer? Sau autoritățile alea care cer taxe și autorizații pentru construcții?
Le-a făcut și școli, spital, piață și ce mai trebuie? Si, mai ales, le-a făcut dezvoltatorul sau statul?
Comentariu nasol. 1279
NOU
#5
George Stanomir
In cazul meu in Polonia dezvoltatorul avea promisa o parcela pentru o scoala, i-a luat 4-5 ani dupa ce a terminat cu blocurile, dar tot s-a apucat pana la urma sa ridice o scoala. Infrastructura era deja acolo de la etapa 1, noi am luat in etapa 3 din 4.
Comentariu apreciat.555
NOU
#6
Andrei G
@Lia, toata infrastructura a fost realizata de catre dezvoltator.
„The infrastructure for Mežaparks Residence was funded and developed by Domuss, the private real estate developer, not by the state. Since Mežaparks Residence is a private luxury residential project, the costs for building roads, utilities, and other necessary infrastructure were borne by the developer.
In Latvia, it’s common for private developers to fund and build infrastructure for their projects, especially in upscale developments like Mežaparks Residence. Public infrastructure costs typically involve public roads or utilities outside of the private development’s area, but within the development itself, it’s usually the responsibility of the developer.”
@Andrei, public roads and utilities, nu școli si spitale. Drumuri avem si noi, uneori cu o bandă pe sens si când ne înghesuim toți pe ea, pentru că in residence porumb nu e nimic, așadar trebuie să ieșim cam toți și cam la aceeași oră, normal că se blochează drumul.
Comentariu nasol. 442
NOU
#8
IonutAlt
@Lia, nu e normal sa se blocheze drumul, inseamna ca aia e infrastructura de sat nu de oras daca se blocheaza drumul
143
NOU
#9
Andrei G
@Lia, exact asta este diferenta.
Asa cum spui tu, in Romania de multe ori avem drumuri cu o banda pe sens sau nici macar atat.
Aici, in pozele postate de Vali, daca te uiti cu atentie, o sa vezi ca sunt multe drumuri largi (care includ si trotuare) si cel putin 3 intrari/iesiri din cartier.
130
NOU
#10
Lia
Daca acele 2-3 ieșiri din cartier se varsa in aceeași stradă, iar apoi in aceleași câteva bulevarde făcute pe vremea când nu erau mașini, nu ajută cu absolut nimic, tot se gatuie traficul, dar un pic mai încolo. Ce nu văd in poze e o bandă exclusivă pentru transport în comun, eventual o intrare la metrou, abia astea ar ajuta
223
NOU
#11
Andrei G
@Lia, haide ca ai inceput sa o dai in balarii rau de tot.
1. Am notat numele proiectului imobiliar, cred ca este destul de usor sa cauti pe Google Maps si sa vezi unde dau iesirile alea.
2. Nu stiu daca acel ansamblu are destui locuitori astfel incat sa se justifice o linie dedicata pentru transportul in comun. Asta in conditiile in care distanta maxima din centru si pana la iesire este de vreo 300 metri.
3. Sigur ca ar fi buna o intrare la metrou, doar ca Riga nu are metrou. Asa ca intrarea aia nu ar duce nicaieri.
121
NOU
#12
Andrei G
@Lia, initial spuneai ca este normal sa se construiasca in zone precum Popesti-Leordeni sau Chiajna-Rosu, chiar daca nu exista strazi si niciun fel de infrastructura.
Acum, cand Vali arata un dezvoltator care a creat efectiv infrastructura inainte sa construiasca, spui ca nu este necesar. Ca ar trebui sa aiba minim vreo 3 iesiri bulevarde principale (autostrazi, drumuri narionale, sosele de centru), ca ar trebui sa creeze si linie de metrou privata, plus ca ar trebui sosele cu minim 2-3 benzi pe sens, dintre care una sa fie dedicata pentru transportul in comun care va deservi acel cartier de doar 1 km patrat.
71
NOU
#13
Lia
N-am spus niciodată că trebuie sa se construiască unde nu e infrastructura, am zis doar ca nu dezvoltatorul, ci statul trebuie să o facă! Și prin infrastructura nu ma refer doar la drumuri, ci mai ales la cele necesare într-un cartier, adică, de exemplu școli. Nu știu cum e in Riga, eu zic de București, aici oricâte străzi și ieșiri din cartier ai face, tot in străzile astea vechi făcute de comuniști se va varsa traficul, de asta e Bucureștiul roșu pe waze in întregime, adică inclusiv in centru. Aici nu merge cu străzi de la naiba-n praznic, pentru că nu e loc de mașini oricum. Aici ar merge cu închis cât mai mult pentru trafic și deplasat cu transportul in comun din toate comunele învecinate. Doar ca nu suntem in stare să avem benzi pentru autobuze nici măcar in oraș!
110
NOU
#14
Flat
@Lia este acolo tramvai cu sina separată de trafic, și semaforizare dedicată.
De asemenea, scoli/grădinițe sunt destule și mulți părinții îi duc pe ăia mici pe jos sau cu – horror – bicicleta, chiar și pe zăpadă. Au niste bicle cu scaune din alea mici de copii în spate.
61
NOU
#15
Florea Cioaca
Ce vrea să spună @Lia este că nici de parcări nu avem nevoie….Mai ales că ocupă spațiu unde mai poți trânti un bloc…..Toți în tramvaie, dacă se poate îmbrăcați la fel și cu ratele la zi….. Mașini doar pentru dezvoltatori și conducători…
Poți te rog să dai niște exemple de străzi ,,da-lea” vechi făcute de comuniști?
12
NOU
#16
Andrei G
@Lia, conform a ceea ce spui tu, Bucurestiul este un oras cu infrastructura proasta, facuta de comunisti. Din pacate, este destul de dificil ca cineva sa darame cladirile existente si sa largeasca soselele.
Tot conform a ceea ce spui tu, degeaba face dezvoltatorul drumuri in complexele imobiliare construite, ca acele drumuri tot in soselele comuniste aglomerate se varsa si genereaza mai multa aglomeratie.
Atunci care este concluzia?
Singura solutie ar fi sa nu se mai acorde autorizatii pentru constructia de noi blocuri sau cartiere rezidentiale in Bucuresti si in jurul acestuia, pana cand se rezolva problema traficului. Esti de acord cu mine?
50
NOU
#17
Ionut
Frumos …. da intreb din pura curiozitate, oare cum o sa arate pavajul ala dupa ce vin X basculante acolo ?
Indecis. Tu ce zici?2139
NOU
#18
Mishu05
Americanii construiesc mult cu lemn/materiale usoare. Nu toarna betoane cum turnam noi. Si daca toarna au grija sa mearga cu viteza potrivita. Iar drumurile sunt facute bine rezista la traficul pentru care au fost proiectate. Mai putina bataie de joc spre 0 asa.
Comentariu apreciat.6114
NOU
#19
AlexB
Tu ai impresia ca e prima data când se fac infrastructura înaintea caselor e caz unic… clar nu s-au gândit la asta… ce oameni…
Comentariu apreciat.681
NOU
#20
alex
@Mishu05, fix in engleza scrie pe planurile alea.
Comentariu apreciat.340
NOU
#21
alexnicolae
Fix asta ma gandeam cand am vazut un cartier similar in Germania. Si cand au venit camioanele au pus niste placi peste placi pe trotuar ca sa distribuie greutatea. Si la sfarsitul zilei au curatat strada si trotuarul. Muncitorii au venit cu hainele de oras si s-au schimbat in hainele de lucru. La sfarsitul zilei au strans si materialele care nu s-au folosit (nisip, cuie, etc). Au lasat curat in fiecare seara cel putin pe trotuar, strada si spatiile vizibile de la strada.
Comentariu apreciat.790
NOU
#22
Andrei G
@Mishu05, complexul ala imobiliar este in Letonia, nu in SUA.
181
NOU
#23
Ionut
poate @Mishu05 ca americanii construiesc din lemn, dar aici nu era vorba de americani. Mai mult ca sigur e poza din Europa.
70
NOU
#24
Andrei
Vai de mine! saracul pavaj! – mai bine sa construim pe pamant, noroi, praf si sa ne si mutam poate primii, ca mai apoi sa suportam asta 2 3 ani pana termina toate cifele de facut treaba pe acolo.
80
NOU
#25
bogdan
Foarte frumos, exista asa ceva pe langa Bucuresti, Dumbrava Vlasiei, dar e mic, marketat ca ultra luxury scump terenul pe mp si cam la naiba in praznic pentru banii aia. In Romania mi se pare ca abordarea asta este foarte de nisa….
Si Cosmopolis si, la o scara mai mica, Greenfield fac si infrastructura.
Comentariu nasol. 364
NOU
#27
Ionut
Greenfield ? Aia de unde nu mai poti iesi catre oras ?
Comentariu apreciat.615
NOU
#28
dorin
Dumbrava Vlasiei – acolo parca s-a rasturnat carul cu arhitecti. SF cum arata unele case, stiu ca ii mai urmaream pe cei de la 1408, studioul de arhitectura, si nu reuseam sa imi dau seama ce e atat de special la zona aia, si de ce atat de multe case misto la dracu in praznic.
Indecis. Tu ce zici?265
NOU
#29
ev21
@dorin oamenii care sunt in targetul complexului respectiv nu au nevoie sa vina in fiecare zi in Bucuresti, spre deosebire de toti vecinii lor din Balotesti
Indecis. Tu ce zici?2411
NOU
#30
Boris
Si asta din poza tot la dracu in praznic sunt fata de oras, si pretul e pe la 4300 € / m², iar o casa e 1.5 milioane eur, si complexul rezidential e la porumbi pe langa un oras (care printre altele) mai are si zone care arata asa: https://preview.redd.it/mfrkwcq1iwuz.jpg?auto=webp&s=0c13b549d89b69c9b6b8b57a940342428617f216.
Dar asa e cand facem cherry-picking ca sa sustinem niste puncte de vedere.
deci, cum ar veni, cartierul Băneasa? conform definiției tale – este la dracu-n praznic
02
NOU
#32
Horace
La naiba depinde la ce te raportezi! Din Promenada pana acolo faci 30 min
23
NOU
#33
ev21
@Horace am facut de multe ori drumul pana la Edenland si din zona Barbu Vacarescu fac ~45 min sambata dimineata. Nici nu vreau sa stiu cum e in timpul saptamanii dimineata cand ies bogatii in trafic.
60
NOU
#34
Ion Marius Ionut
Eu inteleg unde vrei sa bati, dar totusi in America in general infrastructura din pozele tale e facuta de dezvoltator.
Acolo oricum e alta lume, nu se fac dezvoltari imobiliare pe 2000 mp, se cumpara hectare intregi, curtile nu sunt de 300 mp la case, sunt de peste 1.000 si tot asa.
Plus ca in majoritatea statelor nu prea ai voie sa vinzi terenuri de casa fara utilitati.
Alta lume, ce sa zic…
Comentariu apreciat.436
NOU
#35
Boris
Aia nu e america. E tara fosta comunista, iar o vila acolo costa peste 1 million. Cu banii astia gasesti si in ro la fel.
Indecis. Tu ce zici?1324
NOU
#36
Emi
Si la noi e asa, doar unde urmeaza sa construiasca fratele lui Negoita
198
NOU
#37
None
Parca era si la Cluj un cartier de genul asta, frumos pregatit de dl. primar pentru blocurile Elenei Udrea, care insa nu au mai venit (prietenii stiu de ce).
162
NOU
#38
Marius
E o pula.
Toata zona aia din spate de la Palady e o mizerie sinistra.
Si construiesc in draci alde neacoita si va deveni un ghetou gen Militari residence.
Comentariu apreciat.293
NOU
#39
hash
Construiesc in draci pentru ca prostii cumpara. N-au standarde de viata, ei sunt multumiti ca nu trebuie sa locuiasca in cort.
Mahalale pentru mahalagii.
Indecis. Tu ce zici?273
NOU
#40
car
Glumesti cu Neacoita. A făcut mizeriile de ghetouri și apoi , într-o zi , ca hoții, a făcut catre ele, un drum de asfalt pe proprietăți private. L-au dat oamenii în judecată, dar ce să vezi, durează procesele…
153
NOU
#41
CosminO
Asa e si in Spania, prima data se baga infrastructura, retelele edilitare, drumurile, inclusiv iluminatul public, iar apoi vin dezvoltatorii.
Comentariu apreciat.332
NOU
#42
Vlad
Problema e ca nu e nici America, nici Spania. E Letonia…
tot pavajul ala se va distruge si trebuie inlocuit la final dupa ce se construieste peste tot
Comentariu nasol. 741
NOU
#44
hash
Numai in Romania constructorii se comporta ca destructorii, si strica/murdaresc ce este deja facut.
Daca in Ro se vopseste o tzeava de gaz, tencuiala casei din jur va fi la final patata cu stropi. Cand tencuiesc, mesterii lasa stropi de tencuiala pe geam si pe canatul sau si clantele murdare. Betonierele lasa urme de noroi pe asfalt cand ies de pe santier etc.
Comentariu apreciat.381
NOU
#45
hash
Apropo, au venit instalatorii de la cablu si au vrut sa-mi puna initial fibra prinsa de burlan / tzeava de gaz. A trebuit sa le spun cum sa faca, au fost destul de indaratnici si s-au cam suparat ca le-am dat indicatii. Chiar si asa, l-am pus la un moment dat pe unul din ei sa puna din nou scara si sa taie o ‘mustata’ de colier cara arata spre cer – fara ea nici nu-ti dadeai seama de la departare ca pe-acolo trece un cablu.
Trageti voi concluzia.
251
NOU
#46
michael
daca vrei sa intelegi mai bine cat de inapoiati suntem ca tara nu este suficient sa te uiti la tarile dezvoltate si sa te compari cu ele.
in schimb este mai eficient sa mergi intr-o tara mai inapoiata ca a noastra gen Macedonia sau Albania si sa petreci 1 saptamana acolo. o sa intelegi ulterior mult mai bine cine suntem, unde suntem si cum ne privesc altii pe noi venind din tari mai dezvoltate.
Comentariu apreciat.424
NOU
#47
George
Dap, văzut asta și în Austria (tras metrou în câmp, bagat canalizare, apă, curent, internet, parcare imensă Park&Ride, străzi, apoi apucat de construit blocuri) și în Tenerife. (inclusiv locuri de parcare „la porumb”, unde se vor dezvolta în viitor hoteluri/blocuri).
Basculantele și buldozerele au, în general, o rută separată, pe drum cu pietriș, ca să nu strice asfaltul sau să iasă cu molozul pe drumul principal.
Am un amic care si-a luat casa acolo. In 2 ani i-a rasarit pe terenul adiacent, in spatele casei sale, un .. bloc.
161
NOU
#50
zedicus
Cum spunea cineva in liveul de ieri, astia din cartierele-dormitor au vrut doar sa aibe unde sa se futa si abia dupa s-au trezit ca le trebuie si facilitati.
si pe aici si-a luat un tovarash teren de casa, am fost pe la el si am vazut cam 500mp liberi langa, se chinuie vecinul sa vanda tzeapa mai departe
cartierul si parcelele s-au vandut cu „rezervare electricitate” (sau ceva de genul), cand au vandut zona aveau un transformator de xx putere, doar ca au mai ramas parcele care nu erau in rezervarea aia si electrica nu poate (in lipsa unui nou transformator) sa adauge alti clienti.
parcela tzeapa de care ziceam nu poate fi racordata la curent pe o strada unde ceilalti au, vecinii spera ca ala sa lase la pret sa isi mareasca ei terenul, vanzatorul sper sa dea o tzeapa si sa vanda la pret mare si sa se descurce (romaneste) cu o conectare la curent.
ps. daca faci o tura cu bicicleta pe acolo .. sunt 3 strazi parca, o sa gasesti parcelele goale care sunt tzeapa
60
NOU
#53
alexandru
cred ca ai pus la gluma link-ul asta. da e adevarat ca in unele zone din portugalia se trage intai infrastructura e apoi se constuieste. Insa unele locuri stau abandonate cu infrastrucutra trasa si 20-30 si vb langa orasele mari nu in Beja unde ai pus tu.
Nu stiu ce ai putea sa faci (in afara de agricultura) in Beja – vara mai sunt si „500” de grade celsius.
74
NOU
#54
ev21
Se intampla si la noi dar e scump si nu ne place, noi vrem ce arati tu acolo in poze la pret de Domnesti neasfaltat jonutzule ca altfel „de banii aia imi iau conac la lacul Como”
119
NOU
#55
hash
Eu am vazut infrastructura facuta inaintea caselor undeva pe coasta Atlanticului, regiunea Loire-Atlantique, Franta anului 2000. Infrastructura era facuta de primarie, eu mergeam (pe jos, ca eram student) pe strada respectiva si vedeam intrari si cabluri spre nicaieri, si ma minunam. Strada cu asfalt, trotuar, si .. camp pe dreapta si pe stanga.
Viena, zona nou construită Aspern-Seestadt. Metrou, spațiu de pietoni, locuri de parcare în garaje (erau cel puțin 5-6 pe o rază de câteva sute de metri), ba chiar și un lac artificial creat de la zero. Urât domnule, urât….
La Cluj nu se mai eliberează PUZ și autorizații de construire fără asfalt, utilități, copaci pe stradă dacă strada e nouă. Te forțează să te asociezi cu alți proprietari de teren, să faci documentația necesară, să construiești drumul și să tragi utilitățile, și abia apoi să depui cerere pentru autorizație de construire. Hârțogăria + pavat strada + tras utilități + plantat copaci au durat aproape doi ani înainte să înceapă fundația anul ăsta în august.
43
NOU
#59
Fz
Acestea fiind zise, Boc is still an arrogant prick and needs to go.
117
NOU
#60
Fz
Comentariul original s-a pierdut. Ziceam că la Cluj nu se eliberează autorizație de construire dacă nu ai asfalt/pavaj, utilități. Și copaci, dacă strada se face de la 0 cu PUZ nou. În cazul nostru, nu au dat autorizație de construire până nu au inspectat strada nouă unde se va construi casa, utilitățile, copacii. Până și poliția rutieră și-a dat cu părerea despre siguranța traficului/semnalizare pe strada nouă. Procedurile durează cam 2 ani. Abia apoi poți să construiești… Regulile astea au venit cam târziu, dar bine că le avem, chiar dacă dezvoltatorii văd în asta încă un motiv de a umfla prețurile.
62
NOU
#61
Stefan
Ce ciudați! În cartierele de lux din România nu ai trotuare.
123
NOU
#62
Cristian Pop
Singurul loc din Romania unde stiu ca lucrurile sunt facute fix asa este Dumbrava Vlasiei, doar ca acolo n’ai bani sa cumperi.
75
NOU
#63
Lia
Copiii din Dumbrava Vlasiei aparțin de școala generală din Ciofliceni sau de cea din Dumbrăveni? Sau fac naveta cu mașina până la o școală din București? Până la urmă sunt doar 28 km. Sau ăștia au elicoptere si doar săracii din Greenfield se plâng de trafic?
174
NOU
#64
ev21
@Lia omul a zis ca e facut bine nu ca-i ideal pentru familii de navetisti cu copii.
Scria pe un forum un tip care voia sa cumpere acolo si toti ii sareau in cap ca „ce faci cu scoala copiilor, cum ajungi la job la ora fixa ca sa nu te dea seful afara si sa ramai pe drumuri” si alte din astea. Le-a explicat omul ca are copiii la facultate in afara si s-a retras din afaceri si e doar el cu sotia si apoi i s-a dat replica clasica romaneasca „oricum e prea scump, de bani aia bla bla Spania bla bla”
73
NOU
#65
adi
https://maps.app.goo.gl/7EugByM9PJ2jDKWd6 din ce am inteles, zona sta asa (inclusiv cu parculete gata construite si mobilate) de prin 2010. Evident, totul construit de autoritatile locale pentru viitoarele proiecte din zona (rezidential, magazin, etc). Si ca asta sunt o gramada de zone prin toata insula.
10
NOU
#66
Rumbu
Exact asa arata si Greenfield prin 2007.
Problema e ce se intampla dupa.
120
NOU
#67
mihai007
Infrastructura aia frumoasa costa si cineva plateste pentru ea: ori dezvoltatorul si pretul ei e inclus in pretul casei ori dupa ce casele sint terminat vine primaria, construieste si apoi proprietarii primesc nota de plata.
Nimic nu e gratis.
54
NOU
#68
mihai
le-a facut dezvoltatorul sau statul, dar stai linistit ca nimic nu e gratis, totul se va regasi in taxele si impozitele pe ce vei construi.
plus ca la ei o casa se contruieste rapid, structura usoara, vine un tir cu tot ce ai nevoie si gata. nu ca la noi unde vine cifa de beton tot la doua zile sa mai torni cate ceva si tupe tot: drum, borduri, alei…
31
NOU
#69
RaduN motociclist periculos
Imaginea e din Polonia, care ei?.
12
NOU
#70
MarcelD
Infrastructura costa multi bani si noi dorim sa ne-o faca gratis statul.
Asta e situatia la zi.
Pur si simplu la noi urbanismul nu e deloc gandit asa, pentru ca ai parcele mici construibile, cu multi proprietari.
E la fel si in agricultura.
31
NOU
#71
BogDan
Dezvoltatorul meu plânge când vede spațiile alea cu copaci. Ce de spațiu irosit :)))
Ok, nu stiu cati dintre voi ati construit, dar in Romania totul e gandit altfel.
1. Cumperi un teren, dar ar trebui sa o faci doar dupa ce vanzatorul scoate un certificat de urbanism ptr construire (nu de informare).
In orase e obligatoriu sa faci asta, iar din acel certificat afli daca si ce poti construi.
2. Cumperi terenul, preiei prin CVC Certificatul de Urbanism emis de Primarie.
3. Certificatul de urbanism mergi la Distribuitorul de Electricitate si el iti da un aviz de amplasament, adica daca poate sa iti aduca curent pe tarla! Doar ca proprietar poti face acest demers!
4. Faci rost de cele 1000 de avize cerute in mod abuziv si depui de Autorizatie de Constructie. Fiecare aviz costa X lei si dureaza Y zile sa fie emis.
Asa afli daca pe sub tine trece o conducta sau cine stie ce cablu de comunicatii speciale.
Multi au avut surprize.
Mai nou, in orase se ia aviz si de la… MAI! Ca s-au trezit ca au aparut blocuri ce vad direct in gradina caselor conspirative
5. Cu Autorizatia de Constructie mergi si ceri autorizatii de constructie pentru:
– curent
– apa
– gaze
Asadar, legislatia din Romania pur si simplu NU permite asemenea SF-uri.
Toata birocratia este facuta pe alt sablon si doar smecherii pot afla informatiile dinainte.
S-ar putea sa afli ca nu exista destula putere electrica pentru ce vrei tu, caz in care ti se spune ca trebuie sa platesti un post trafo si sa il pui pe cei 500mp de teren
Asta cu puterea electrica e critica mai ales daca doresti sa construiesti ceva ce necesita putere electrica maricica (productie).
Vedeti cazul Dumbrava Vlasiei (mentionat mai sus), care se chinuiesc din 2016 (cred) sa vanda loturi, dar fug toti ca de dracu de conditiile puse prin contract si taxa/japca lunara (+ intretinerea) (era 250 EUR acum cativa ani, acum a crescut).
La Dumbrava Vlasiei, pentru ca nimeni nu vrea sa investeasca sute de mii de EUR pe infrastructura si apoi sa o faca cadou distribuitorului, s-a ajuns la aceasta problema, adica nu au fost cedate catre distribuitor retelele de curent si nici drumurile catre Primarie.
Deodata vezi ca drumurile costa mult sa fie intretinute, curentul il platesti la pret de firma cu contoare passante (nu de PF) , apa e din puturi care costa mult sa functioneze si canalizarea nu merge ca unsa, iar fiecare vidanja/curatare costa de te ustura.
Civilizatia costa foarte mult, iar noi nu ne permitem asaceva.
61
NOU
#73
Flat
Și letonii își permit? La ce bani și figuri se sparg prin București pe tzoale, paranghelii și mașini, ai crede că suntem la ani lumină peste frații baltici, niște amărâți. Sau de fapt e vorba de mentalitate și nu de bani?
Oricum foarte interesant comentariul tău, expune clar legile făcute împotriva cetățenilor, oare ce evenimente se întâmplă anul asta care ar putea mișca legile? Parcă ceva cu vot și stampile.
44
NOU
#74
Marcel
Asa e legislatia in Romania, facuta in anii ’90 – Legea Constructiilor 50/1991 (actualziata de 1000 de ori pana acum).
Toata logica este facuta pentru loturi mici, unde fiecare om poate sa isi ridice o coliba.
Chiar si cand vrei sa ridici un bloc/cartier, esti constrans de aceeasi gandire limitata.
Pe suprafete mari statul face PUZ, dar uita sa deseneze utilitati precum scoli, parcuri etc
De ce? Pai sunt X proprietari cu Y terenuri, cui ii iei terenul pentru utilitati?
Si la capitolul drumuri e scandal mare, ca nimeni nu cedeaza de buna voie si Primaria nu are bani/chef de exproprieri, deci se asteapta pana cineva cumpara majoritatea loturilor, cedeaza teren pt minimum de drumuri permis de lege si abia apoi se creaza/modifica PUZ.
Rezultatul este o mizerie:
– drumuri mici, adesea private
– utilitati facute pe sponci, pe care oricum nu isi doreste Primaria sa le preia, ca nu are bani de intretinere.
– blocuri cat mai inalte
– spatiu „verde” sub parcarile de resedinta
– lipsa de spatii de joaca/relaxare
00
NOU
#75
vali
utilitati facute pe sponci, pe care oricum nu isi doreste Primaria sa le preia, ca nu are bani de intretinere.
adică ar trebui marite taxele pe proprietate?
NOU
#76
MarcelD
Cat sa le maresti?
Deja pentru o casa de 230mp in camp platesc 500 eur.
Si daca ar fi 5000 eur, crezi in minuni?
Aia cu valoarea de piata e extrem de discutabila.
Case precum a mea in zona sunt la vanzare la 400000 eur de un an.
In ele mai bagi renovare minim 100000 eur.
Cele noi, fara teren sunt deja 300000 si se vand foarte greu.
00
NOU
#77
Rammstein
Daca ai nevoie de poze sau info, momentan imi desfasor activitatea pe un santier in Jermania. Se anunta un cartier de vreo 2000-3000 locuinte. Ce imi place la nebunie e faptul ca drumuri/trotuare sunt terminate inaintea blocurilor. Dar ce e mai misto/interesant e faptul ca locurile de joaca pentru copii sunt aproape terminate. Oamenii de aici au construit locuri de joaca pentru copii si abia apoi inalta blocurile.
Nu, nu sunt santierist in sensul ca nu eu construiesc blocurile, eu doar montez instalatia electrica. As avea multe de spus despre diferente intre Ro si De.
103
NOU
#78
Mishu
Exact la fel e si in Canada. Inainte de a construi cladirile (blocuri sau case) dezvoltatorul realizeaza toate utilitatile (apa, canal, trotuar, strada, etc…) Municipalitatea ii poate pune o gramada de alte conditii (prezervare zona naturala, amenajare curs de apa daca exista prin zona si trebuie schimbat cursul, etc..) si abia apoi ii da autorizatie de constructie. daca nu se achita de cereri nu o obtine. dealtfel, municipalitatea poate impune conditii si proprietarului terenului/casei daca de exemplu trece pe sub teren o conducta si in timp trebuie facute reparatii. se cere ca sa nu se construiasca nimic deasupra ei astfel ca atunci cand e nevoie sa poata veni sa faca reparatii. chiar daca sapa si strica terenul se angajeaza sa-l lase exact la fel cand termina lucrarile.
30
NOU
#79
Marcel
Problema este ca la noi adesea constructorii isi fac treaba la partea de bransamente proprietare, dar e jale pana cand primesti autorizatiile de constructie pentru utilitatile de pe domeniul public, iar cand ai autorizatia astepti o groaza dupa distribuitor sa faca lucrarea (bransamentele la reteaua publica).
Adesea reteaua publica nu a fost gandita pentru explozia dezvoltarii imobiliare, deci canalizarea e prea mica, linia de medie tensiune trebuie adusa de la X km, conducta de apa rece nu are debit/presiune, deci se monteaza rezervoare tampon cu pompe etc
In general, durerea cea mai mare este la curentul electric, care are costuri exorbitante, mai ales daca trebuie sa instalezi punct de transfromare dedicat.
11
NOU
#80
Zsolt
Nu trebuie să mergi în SUA pentru așa ceva. Treci granița la vecinii unguri și vei vedea la fel. Primării care pregătesc parcele pentru cetățeni să își construiască case. Asfalt, canal/ apă, curent electric și gaz tras la teren.
De fapt, în afară de România, toate țările civilizate au fixat prin legi obligația administrației și a furnizorilor de utilități de a conecta terenul omului la rețele.
10
NOU
#81
Pompiliu
În spate la mall Băneasa acolo unde Puiu Popoviciu voia să construiască blocuri sunt deja făcute străzile, trotuarele, canalizările. Tot. Străzile au și marcaje rutiere
Am văzut mai demult un eseu video de 40 de minute care explica de criza imobiliară și explica și istoria celor din America și motivele de ce este situația de la ei așa. Se cheamă „The Housing Crisis is the Everything Crisis”.
Ai de plm. Ce mandre blocuri se putea construi in locul aleilor alea …
cate parcari irosire cu iarba aia, sunt dementi nu se gandeste nimeni ca trebuie tunsa.. madness
E teapa, nu se vede niciun capac de fosa septica
Comentariu ascuns de spiriduși!
[Click aici]
In cazul meu in Polonia dezvoltatorul avea promisa o parcela pentru o scoala, i-a luat 4-5 ani dupa ce a terminat cu blocurile, dar tot s-a apucat pana la urma sa ridice o scoala. Infrastructura era deja acolo de la etapa 1, noi am luat in etapa 3 din 4.
@Lia, toata infrastructura a fost realizata de catre dezvoltator.
„The infrastructure for Mežaparks Residence was funded and developed by Domuss, the private real estate developer, not by the state. Since Mežaparks Residence is a private luxury residential project, the costs for building roads, utilities, and other necessary infrastructure were borne by the developer.
In Latvia, it’s common for private developers to fund and build infrastructure for their projects, especially in upscale developments like Mežaparks Residence. Public infrastructure costs typically involve public roads or utilities outside of the private development’s area, but within the development itself, it’s usually the responsibility of the developer.”
Comentariu ascuns de spiriduși!
[Click aici]
@Lia, nu e normal sa se blocheze drumul, inseamna ca aia e infrastructura de sat nu de oras daca se blocheaza drumul
@Lia, exact asta este diferenta.
Asa cum spui tu, in Romania de multe ori avem drumuri cu o banda pe sens sau nici macar atat.
Aici, in pozele postate de Vali, daca te uiti cu atentie, o sa vezi ca sunt multe drumuri largi (care includ si trotuare) si cel putin 3 intrari/iesiri din cartier.
Daca acele 2-3 ieșiri din cartier se varsa in aceeași stradă, iar apoi in aceleași câteva bulevarde făcute pe vremea când nu erau mașini, nu ajută cu absolut nimic, tot se gatuie traficul, dar un pic mai încolo. Ce nu văd in poze e o bandă exclusivă pentru transport în comun, eventual o intrare la metrou, abia astea ar ajuta
@Lia, haide ca ai inceput sa o dai in balarii rau de tot.
1. Am notat numele proiectului imobiliar, cred ca este destul de usor sa cauti pe Google Maps si sa vezi unde dau iesirile alea.
2. Nu stiu daca acel ansamblu are destui locuitori astfel incat sa se justifice o linie dedicata pentru transportul in comun. Asta in conditiile in care distanta maxima din centru si pana la iesire este de vreo 300 metri.
3. Sigur ca ar fi buna o intrare la metrou, doar ca Riga nu are metrou. Asa ca intrarea aia nu ar duce nicaieri.
@Lia, initial spuneai ca este normal sa se construiasca in zone precum Popesti-Leordeni sau Chiajna-Rosu, chiar daca nu exista strazi si niciun fel de infrastructura.
Acum, cand Vali arata un dezvoltator care a creat efectiv infrastructura inainte sa construiasca, spui ca nu este necesar. Ca ar trebui sa aiba minim vreo 3 iesiri bulevarde principale (autostrazi, drumuri narionale, sosele de centru), ca ar trebui sa creeze si linie de metrou privata, plus ca ar trebui sosele cu minim 2-3 benzi pe sens, dintre care una sa fie dedicata pentru transportul in comun care va deservi acel cartier de doar 1 km patrat.
N-am spus niciodată că trebuie sa se construiască unde nu e infrastructura, am zis doar ca nu dezvoltatorul, ci statul trebuie să o facă! Și prin infrastructura nu ma refer doar la drumuri, ci mai ales la cele necesare într-un cartier, adică, de exemplu școli. Nu știu cum e in Riga, eu zic de București, aici oricâte străzi și ieșiri din cartier ai face, tot in străzile astea vechi făcute de comuniști se va varsa traficul, de asta e Bucureștiul roșu pe waze in întregime, adică inclusiv in centru. Aici nu merge cu străzi de la naiba-n praznic, pentru că nu e loc de mașini oricum. Aici ar merge cu închis cât mai mult pentru trafic și deplasat cu transportul in comun din toate comunele învecinate. Doar ca nu suntem in stare să avem benzi pentru autobuze nici măcar in oraș!
@Lia este acolo tramvai cu sina separată de trafic, și semaforizare dedicată.
De asemenea, scoli/grădinițe sunt destule și mulți părinții îi duc pe ăia mici pe jos sau cu – horror – bicicleta, chiar și pe zăpadă. Au niste bicle cu scaune din alea mici de copii în spate.
Ce vrea să spună @Lia este că nici de parcări nu avem nevoie….Mai ales că ocupă spațiu unde mai poți trânti un bloc…..Toți în tramvaie, dacă se poate îmbrăcați la fel și cu ratele la zi….. Mașini doar pentru dezvoltatori și conducători…
Poți te rog să dai niște exemple de străzi ,,da-lea” vechi făcute de comuniști?
@Lia, conform a ceea ce spui tu, Bucurestiul este un oras cu infrastructura proasta, facuta de comunisti. Din pacate, este destul de dificil ca cineva sa darame cladirile existente si sa largeasca soselele.
Tot conform a ceea ce spui tu, degeaba face dezvoltatorul drumuri in complexele imobiliare construite, ca acele drumuri tot in soselele comuniste aglomerate se varsa si genereaza mai multa aglomeratie.
Atunci care este concluzia?
Singura solutie ar fi sa nu se mai acorde autorizatii pentru constructia de noi blocuri sau cartiere rezidentiale in Bucuresti si in jurul acestuia, pana cand se rezolva problema traficului. Esti de acord cu mine?
Frumos …. da intreb din pura curiozitate, oare cum o sa arate pavajul ala dupa ce vin X basculante acolo ?
Americanii construiesc mult cu lemn/materiale usoare. Nu toarna betoane cum turnam noi. Si daca toarna au grija sa mearga cu viteza potrivita. Iar drumurile sunt facute bine rezista la traficul pentru care au fost proiectate. Mai putina bataie de joc spre 0 asa.
Tu ai impresia ca e prima data când se fac infrastructura înaintea caselor e caz unic… clar nu s-au gândit la asta… ce oameni…
@Mishu05, fix in engleza scrie pe planurile alea.
Fix asta ma gandeam cand am vazut un cartier similar in Germania. Si cand au venit camioanele au pus niste placi peste placi pe trotuar ca sa distribuie greutatea. Si la sfarsitul zilei au curatat strada si trotuarul. Muncitorii au venit cu hainele de oras si s-au schimbat in hainele de lucru. La sfarsitul zilei au strans si materialele care nu s-au folosit (nisip, cuie, etc). Au lasat curat in fiecare seara cel putin pe trotuar, strada si spatiile vizibile de la strada.
@Mishu05, complexul ala imobiliar este in Letonia, nu in SUA.
poate @Mishu05 ca americanii construiesc din lemn, dar aici nu era vorba de americani. Mai mult ca sigur e poza din Europa.
Vai de mine! saracul pavaj! – mai bine sa construim pe pamant, noroi, praf si sa ne si mutam poate primii, ca mai apoi sa suportam asta 2 3 ani pana termina toate cifele de facut treaba pe acolo.
Foarte frumos, exista asa ceva pe langa Bucuresti, Dumbrava Vlasiei, dar e mic, marketat ca ultra luxury scump terenul pe mp si cam la naiba in praznic pentru banii aia. In Romania mi se pare ca abordarea asta este foarte de nisa….
Comentariu ascuns de spiriduși!
[Click aici]
Greenfield ? Aia de unde nu mai poti iesi catre oras ?
Dumbrava Vlasiei – acolo parca s-a rasturnat carul cu arhitecti. SF cum arata unele case, stiu ca ii mai urmaream pe cei de la 1408, studioul de arhitectura, si nu reuseam sa imi dau seama ce e atat de special la zona aia, si de ce atat de multe case misto la dracu in praznic.
@dorin oamenii care sunt in targetul complexului respectiv nu au nevoie sa vina in fiecare zi in Bucuresti, spre deosebire de toti vecinii lor din Balotesti
Si asta din poza tot la dracu in praznic sunt fata de oras, si pretul e pe la 4300 € / m², iar o casa e 1.5 milioane eur, si complexul rezidential e la porumbi pe langa un oras (care printre altele) mai are si zone care arata asa: https://preview.redd.it/mfrkwcq1iwuz.jpg?auto=webp&s=0c13b549d89b69c9b6b8b57a940342428617f216.
Dar asa e cand facem cherry-picking ca sa sustinem niste puncte de vedere.
@Boris, „la dracu in praznic” este la 6km de centru, accesibil prin transport în comun de genul ăsta?
https://i.ytimg.com/vi/iNNOGyDieu0/maxresdefault.jpg
deci, cum ar veni, cartierul Băneasa? conform definiției tale – este la dracu-n praznic
La naiba depinde la ce te raportezi! Din Promenada pana acolo faci 30 min
@Horace am facut de multe ori drumul pana la Edenland si din zona Barbu Vacarescu fac ~45 min sambata dimineata. Nici nu vreau sa stiu cum e in timpul saptamanii dimineata cand ies bogatii in trafic.
Eu inteleg unde vrei sa bati, dar totusi in America in general infrastructura din pozele tale e facuta de dezvoltator.
Acolo oricum e alta lume, nu se fac dezvoltari imobiliare pe 2000 mp, se cumpara hectare intregi, curtile nu sunt de 300 mp la case, sunt de peste 1.000 si tot asa.
Plus ca in majoritatea statelor nu prea ai voie sa vinzi terenuri de casa fara utilitati.
Alta lume, ce sa zic…
Aia nu e america. E tara fosta comunista, iar o vila acolo costa peste 1 million. Cu banii astia gasesti si in ro la fel.
Si la noi e asa, doar unde urmeaza sa construiasca fratele lui Negoita
Parca era si la Cluj un cartier de genul asta, frumos pregatit de dl. primar pentru blocurile Elenei Udrea, care insa nu au mai venit (prietenii stiu de ce).
E o pula.
Toata zona aia din spate de la Palady e o mizerie sinistra.
Si construiesc in draci alde neacoita si va deveni un ghetou gen Militari residence.
Construiesc in draci pentru ca prostii cumpara. N-au standarde de viata, ei sunt multumiti ca nu trebuie sa locuiasca in cort.
Mahalale pentru mahalagii.
Glumesti cu Neacoita. A făcut mizeriile de ghetouri și apoi , într-o zi , ca hoții, a făcut catre ele, un drum de asfalt pe proprietăți private. L-au dat oamenii în judecată, dar ce să vezi, durează procesele…
Asa e si in Spania, prima data se baga infrastructura, retelele edilitare, drumurile, inclusiv iluminatul public, iar apoi vin dezvoltatorii.
Problema e ca nu e nici America, nici Spania. E Letonia…
Comentariu ascuns de spiriduși!
[Click aici]
Numai in Romania constructorii se comporta ca destructorii, si strica/murdaresc ce este deja facut.
Daca in Ro se vopseste o tzeava de gaz, tencuiala casei din jur va fi la final patata cu stropi. Cand tencuiesc, mesterii lasa stropi de tencuiala pe geam si pe canatul sau si clantele murdare. Betonierele lasa urme de noroi pe asfalt cand ies de pe santier etc.
Apropo, au venit instalatorii de la cablu si au vrut sa-mi puna initial fibra prinsa de burlan / tzeava de gaz. A trebuit sa le spun cum sa faca, au fost destul de indaratnici si s-au cam suparat ca le-am dat indicatii. Chiar si asa, l-am pus la un moment dat pe unul din ei sa puna din nou scara si sa taie o ‘mustata’ de colier cara arata spre cer – fara ea nici nu-ti dadeai seama de la departare ca pe-acolo trece un cablu.
Trageti voi concluzia.
daca vrei sa intelegi mai bine cat de inapoiati suntem ca tara nu este suficient sa te uiti la tarile dezvoltate si sa te compari cu ele.
in schimb este mai eficient sa mergi intr-o tara mai inapoiata ca a noastra gen Macedonia sau Albania si sa petreci 1 saptamana acolo. o sa intelegi ulterior mult mai bine cine suntem, unde suntem si cum ne privesc altii pe noi venind din tari mai dezvoltate.
Dap, văzut asta și în Austria (tras metrou în câmp, bagat canalizare, apă, curent, internet, parcare imensă Park&Ride, străzi, apoi apucat de construit blocuri) și în Tenerife. (inclusiv locuri de parcare „la porumb”, unde se vor dezvolta în viitor hoteluri/blocuri).
Basculantele și buldozerele au, în general, o rută separată, pe drum cu pietriș, ca să nu strice asfaltul sau să iasă cu molozul pe drumul principal.
Viitorul se constuieste azi:
https://pressone.ro/cum-se-vad-din-satelit-cartierele-dormitor-care-au-rasarit-langa-cele-mai-scumpe-orase-din-romania-cluj-si-brasov
Am un amic care si-a luat casa acolo. In 2 ani i-a rasarit pe terenul adiacent, in spatele casei sale, un .. bloc.
Cum spunea cineva in liveul de ieri, astia din cartierele-dormitor au vrut doar sa aibe unde sa se futa si abia dupa s-au trezit ca le trebuie si facilitati.
https://maps.app.goo.gl/hXfdjtgivTbuLiXWA
HUOOOO
tl dr: langa ghimbav s-au dus ceva utilitati in prealabil, dar au fost prost planificate si unii nu se pot conecta
https://www.google.com/maps/@45.660224,25.5196809,3a,75y,240.07h,71.59t/data=!3m6!1e1!3m4!1s-eYEj4Wh74PBHkAAj0rJOQ!2e0!7i13312!8i6656?authuser=0&entry=ttu&g_ep=EgoyMDI0MDkxNi4wIKXMDSoASAFQAw%3D%3D
si pe aici si-a luat un tovarash teren de casa, am fost pe la el si am vazut cam 500mp liberi langa, se chinuie vecinul sa vanda tzeapa mai departe
cartierul si parcelele s-au vandut cu „rezervare electricitate” (sau ceva de genul), cand au vandut zona aveau un transformator de xx putere, doar ca au mai ramas parcele care nu erau in rezervarea aia si electrica nu poate (in lipsa unui nou transformator) sa adauge alti clienti.
parcela tzeapa de care ziceam nu poate fi racordata la curent pe o strada unde ceilalti au, vecinii spera ca ala sa lase la pret sa isi mareasca ei terenul, vanzatorul sper sa dea o tzeapa si sa vanda la pret mare si sa se descurce (romaneste) cu o conectare la curent.
ps. daca faci o tura cu bicicleta pe acolo .. sunt 3 strazi parca, o sa gasesti parcelele goale care sunt tzeapa
cred ca ai pus la gluma link-ul asta. da e adevarat ca in unele zone din portugalia se trage intai infrastructura e apoi se constuieste. Insa unele locuri stau abandonate cu infrastrucutra trasa si 20-30 si vb langa orasele mari nu in Beja unde ai pus tu.
Nu stiu ce ai putea sa faci (in afara de agricultura) in Beja – vara mai sunt si „500” de grade celsius.
Se intampla si la noi dar e scump si nu ne place, noi vrem ce arati tu acolo in poze la pret de Domnesti neasfaltat jonutzule ca altfel „de banii aia imi iau conac la lacul Como”
Eu am vazut infrastructura facuta inaintea caselor undeva pe coasta Atlanticului, regiunea Loire-Atlantique, Franta anului 2000. Infrastructura era facuta de primarie, eu mergeam (pe jos, ca eram student) pe strada respectiva si vedeam intrari si cabluri spre nicaieri, si ma minunam. Strada cu asfalt, trotuar, si .. camp pe dreapta si pe stanga.
Zona din poze e din Riga: https://maps.app.goo.gl/PnShLYmt4queYw7W9
Viena, zona nou construită Aspern-Seestadt. Metrou, spațiu de pietoni, locuri de parcare în garaje (erau cel puțin 5-6 pe o rază de câteva sute de metri), ba chiar și un lac artificial creat de la zero. Urât domnule, urât….
https://maps.app.goo.gl/JQgiuXNFd8ZnQeuP8
La Cluj nu se mai eliberează PUZ și autorizații de construire fără asfalt, utilități, copaci pe stradă dacă strada e nouă. Te forțează să te asociezi cu alți proprietari de teren, să faci documentația necesară, să construiești drumul și să tragi utilitățile, și abia apoi să depui cerere pentru autorizație de construire. Hârțogăria + pavat strada + tras utilități + plantat copaci au durat aproape doi ani înainte să înceapă fundația anul ăsta în august.
Acestea fiind zise, Boc is still an arrogant prick and needs to go.
Comentariul original s-a pierdut. Ziceam că la Cluj nu se eliberează autorizație de construire dacă nu ai asfalt/pavaj, utilități. Și copaci, dacă strada se face de la 0 cu PUZ nou. În cazul nostru, nu au dat autorizație de construire până nu au inspectat strada nouă unde se va construi casa, utilitățile, copacii. Până și poliția rutieră și-a dat cu părerea despre siguranța traficului/semnalizare pe strada nouă. Procedurile durează cam 2 ani. Abia apoi poți să construiești… Regulile astea au venit cam târziu, dar bine că le avem, chiar dacă dezvoltatorii văd în asta încă un motiv de a umfla prețurile.
Ce ciudați! În cartierele de lux din România nu ai trotuare.
Singurul loc din Romania unde stiu ca lucrurile sunt facute fix asa este Dumbrava Vlasiei, doar ca acolo n’ai bani sa cumperi.
Copiii din Dumbrava Vlasiei aparțin de școala generală din Ciofliceni sau de cea din Dumbrăveni? Sau fac naveta cu mașina până la o școală din București? Până la urmă sunt doar 28 km. Sau ăștia au elicoptere si doar săracii din Greenfield se plâng de trafic?
@Lia omul a zis ca e facut bine nu ca-i ideal pentru familii de navetisti cu copii.
Scria pe un forum un tip care voia sa cumpere acolo si toti ii sareau in cap ca „ce faci cu scoala copiilor, cum ajungi la job la ora fixa ca sa nu te dea seful afara si sa ramai pe drumuri” si alte din astea. Le-a explicat omul ca are copiii la facultate in afara si s-a retras din afaceri si e doar el cu sotia si apoi i s-a dat replica clasica romaneasca „oricum e prea scump, de bani aia bla bla Spania bla bla”
https://maps.app.goo.gl/7EugByM9PJ2jDKWd6 din ce am inteles, zona sta asa (inclusiv cu parculete gata construite si mobilate) de prin 2010. Evident, totul construit de autoritatile locale pentru viitoarele proiecte din zona (rezidential, magazin, etc). Si ca asta sunt o gramada de zone prin toata insula.
Exact asa arata si Greenfield prin 2007.
Problema e ce se intampla dupa.
Infrastructura aia frumoasa costa si cineva plateste pentru ea: ori dezvoltatorul si pretul ei e inclus in pretul casei ori dupa ce casele sint terminat vine primaria, construieste si apoi proprietarii primesc nota de plata.
Nimic nu e gratis.
le-a facut dezvoltatorul sau statul, dar stai linistit ca nimic nu e gratis, totul se va regasi in taxele si impozitele pe ce vei construi.
plus ca la ei o casa se contruieste rapid, structura usoara, vine un tir cu tot ce ai nevoie si gata. nu ca la noi unde vine cifa de beton tot la doua zile sa mai torni cate ceva si tupe tot: drum, borduri, alei…
Imaginea e din Polonia, care ei?.
Infrastructura costa multi bani si noi dorim sa ne-o faca gratis statul.
Asta e situatia la zi.
Pur si simplu la noi urbanismul nu e deloc gandit asa, pentru ca ai parcele mici construibile, cu multi proprietari.
E la fel si in agricultura.
Dezvoltatorul meu plânge când vede spațiile alea cu copaci. Ce de spațiu irosit :)))
Dezvoltatorul meu fiind ăsta:
https://hotnews.ro/e-in-ograda-dansilor-reactia-primarului-din-chiajna-dupa-ce-mai-multi-localnici-i-au-cerut-desfiintarea-unui-loc-de-joaca-construit-in-parcare-1792381
Ok, nu stiu cati dintre voi ati construit, dar in Romania totul e gandit altfel.
1. Cumperi un teren, dar ar trebui sa o faci doar dupa ce vanzatorul scoate un certificat de urbanism ptr construire (nu de informare).
In orase e obligatoriu sa faci asta, iar din acel certificat afli daca si ce poti construi.
2. Cumperi terenul, preiei prin CVC Certificatul de Urbanism emis de Primarie.
3. Certificatul de urbanism mergi la Distribuitorul de Electricitate si el iti da un aviz de amplasament, adica daca poate sa iti aduca curent pe tarla! Doar ca proprietar poti face acest demers!
4. Faci rost de cele 1000 de avize cerute in mod abuziv si depui de Autorizatie de Constructie. Fiecare aviz costa X lei si dureaza Y zile sa fie emis.
Asa afli daca pe sub tine trece o conducta sau cine stie ce cablu de comunicatii speciale.
Multi au avut surprize.
Mai nou, in orase se ia aviz si de la… MAI! Ca s-au trezit ca au aparut blocuri ce vad direct in gradina caselor conspirative
5. Cu Autorizatia de Constructie mergi si ceri autorizatii de constructie pentru:
– curent
– apa
– gaze
Asadar, legislatia din Romania pur si simplu NU permite asemenea SF-uri.
Toata birocratia este facuta pe alt sablon si doar smecherii pot afla informatiile dinainte.
S-ar putea sa afli ca nu exista destula putere electrica pentru ce vrei tu, caz in care ti se spune ca trebuie sa platesti un post trafo si sa il pui pe cei 500mp de teren
Asta cu puterea electrica e critica mai ales daca doresti sa construiesti ceva ce necesita putere electrica maricica (productie).
Vedeti cazul Dumbrava Vlasiei (mentionat mai sus), care se chinuiesc din 2016 (cred) sa vanda loturi, dar fug toti ca de dracu de conditiile puse prin contract si taxa/japca lunara (+ intretinerea) (era 250 EUR acum cativa ani, acum a crescut).
La Dumbrava Vlasiei, pentru ca nimeni nu vrea sa investeasca sute de mii de EUR pe infrastructura si apoi sa o faca cadou distribuitorului, s-a ajuns la aceasta problema, adica nu au fost cedate catre distribuitor retelele de curent si nici drumurile catre Primarie.
Deodata vezi ca drumurile costa mult sa fie intretinute, curentul il platesti la pret de firma cu contoare passante (nu de PF) , apa e din puturi care costa mult sa functioneze si canalizarea nu merge ca unsa, iar fiecare vidanja/curatare costa de te ustura.
Civilizatia costa foarte mult, iar noi nu ne permitem asaceva.
Și letonii își permit? La ce bani și figuri se sparg prin București pe tzoale, paranghelii și mașini, ai crede că suntem la ani lumină peste frații baltici, niște amărâți. Sau de fapt e vorba de mentalitate și nu de bani?
Oricum foarte interesant comentariul tău, expune clar legile făcute împotriva cetățenilor, oare ce evenimente se întâmplă anul asta care ar putea mișca legile? Parcă ceva cu vot și stampile.
Asa e legislatia in Romania, facuta in anii ’90 – Legea Constructiilor 50/1991 (actualziata de 1000 de ori pana acum).
Toata logica este facuta pentru loturi mici, unde fiecare om poate sa isi ridice o coliba.
Chiar si cand vrei sa ridici un bloc/cartier, esti constrans de aceeasi gandire limitata.
Pe suprafete mari statul face PUZ, dar uita sa deseneze utilitati precum scoli, parcuri etc
De ce? Pai sunt X proprietari cu Y terenuri, cui ii iei terenul pentru utilitati?
Si la capitolul drumuri e scandal mare, ca nimeni nu cedeaza de buna voie si Primaria nu are bani/chef de exproprieri, deci se asteapta pana cineva cumpara majoritatea loturilor, cedeaza teren pt minimum de drumuri permis de lege si abia apoi se creaza/modifica PUZ.
Rezultatul este o mizerie:
– drumuri mici, adesea private
– utilitati facute pe sponci, pe care oricum nu isi doreste Primaria sa le preia, ca nu are bani de intretinere.
– blocuri cat mai inalte
– spatiu „verde” sub parcarile de resedinta
– lipsa de spatii de joaca/relaxare
adică ar trebui marite taxele pe proprietate?
Cat sa le maresti?
Deja pentru o casa de 230mp in camp platesc 500 eur.
Si daca ar fi 5000 eur, crezi in minuni?
Aia cu valoarea de piata e extrem de discutabila.
Case precum a mea in zona sunt la vanzare la 400000 eur de un an.
In ele mai bagi renovare minim 100000 eur.
Cele noi, fara teren sunt deja 300000 si se vand foarte greu.
Daca ai nevoie de poze sau info, momentan imi desfasor activitatea pe un santier in Jermania. Se anunta un cartier de vreo 2000-3000 locuinte. Ce imi place la nebunie e faptul ca drumuri/trotuare sunt terminate inaintea blocurilor. Dar ce e mai misto/interesant e faptul ca locurile de joaca pentru copii sunt aproape terminate. Oamenii de aici au construit locuri de joaca pentru copii si abia apoi inalta blocurile.
Nu, nu sunt santierist in sensul ca nu eu construiesc blocurile, eu doar montez instalatia electrica. As avea multe de spus despre diferente intre Ro si De.
Exact la fel e si in Canada. Inainte de a construi cladirile (blocuri sau case) dezvoltatorul realizeaza toate utilitatile (apa, canal, trotuar, strada, etc…) Municipalitatea ii poate pune o gramada de alte conditii (prezervare zona naturala, amenajare curs de apa daca exista prin zona si trebuie schimbat cursul, etc..) si abia apoi ii da autorizatie de constructie. daca nu se achita de cereri nu o obtine. dealtfel, municipalitatea poate impune conditii si proprietarului terenului/casei daca de exemplu trece pe sub teren o conducta si in timp trebuie facute reparatii. se cere ca sa nu se construiasca nimic deasupra ei astfel ca atunci cand e nevoie sa poata veni sa faca reparatii. chiar daca sapa si strica terenul se angajeaza sa-l lase exact la fel cand termina lucrarile.
Problema este ca la noi adesea constructorii isi fac treaba la partea de bransamente proprietare, dar e jale pana cand primesti autorizatiile de constructie pentru utilitatile de pe domeniul public, iar cand ai autorizatia astepti o groaza dupa distribuitor sa faca lucrarea (bransamentele la reteaua publica).
Adesea reteaua publica nu a fost gandita pentru explozia dezvoltarii imobiliare, deci canalizarea e prea mica, linia de medie tensiune trebuie adusa de la X km, conducta de apa rece nu are debit/presiune, deci se monteaza rezervoare tampon cu pompe etc
In general, durerea cea mai mare este la curentul electric, care are costuri exorbitante, mai ales daca trebuie sa instalezi punct de transfromare dedicat.
Nu trebuie să mergi în SUA pentru așa ceva. Treci granița la vecinii unguri și vei vedea la fel. Primării care pregătesc parcele pentru cetățeni să își construiască case. Asfalt, canal/ apă, curent electric și gaz tras la teren.
De fapt, în afară de România, toate țările civilizate au fixat prin legi obligația administrației și a furnizorilor de utilități de a conecta terenul omului la rețele.
În spate la mall Băneasa acolo unde Puiu Popoviciu voia să construiască blocuri sunt deja făcute străzile, trotuarele, canalizările. Tot. Străzile au și marcaje rutiere
Am văzut mai demult un eseu video de 40 de minute care explica de criza imobiliară și explica și istoria celor din America și motivele de ce este situația de la ei așa. Se cheamă „The Housing Crisis is the Everything Crisis”.