Așa ceva, la noi…

Când văd fazele astea, eu îmi aduc aminte de întâmplarea cu paznicul de la incendiul de la clădirea aia de la Armenească, când luase foc clădirea și paznicul le-a zis pompierilor că nu le poate permite accesul în clădire fără să îl sune pe șefu înainte. Și i-a ținut la ușă.

La noi, faza aia cu asfaltarea ar fi așa: de cine aparține strada aia, trebuie să facem un studiu să vedem cât asfalt ne trebuie, licitație pentru studiu, apoi licitație pentru lucrare, nu merge sistemul SEAP, și până se atribuie lucrarea arheologii au împrejmuit groapa cu sârmă ghimpată, că e deja monument istoric.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

52 comentarii

  1. La noi e la fel, dar poze sunt in ordine inversa

    00
  2. Citeam presa locală de la mine din TM.
    Cinci fițuici, fiecare cu păreri diferite, clar pe sistemul cine marcă banul vrea să facă, dar i se bagă bețe în roate.
    Un ciot de drum neasfaltat.
    1. E de vină primarul.
    2. E de vină prefectul.
    3. E de vină ministerul transportului.
    4. E de vina CNAIR.
    5. E de vină DRDP.
    Părerea mea e că de vină e Arsenie Boca. Așa cred eu.

    00
  3. Pe sistemul: noi mai avem asfalt, voi mai aveti rachete de x mln $ bucata?

    00
  4. NOU
    #13

    Explozia de la Mihailesti?

    00
  5. Cat de greu poa sa fie sa publice CNAIR-ul metodologie pentru contructia unui drum normal? Tre sa aiba x straturi, samd …
    Vrei sa il faci ? Uite aici cum. Tre sa tina 5 ani minim. NU tine ? Il repari pe banii tai. Nu ai platit/reparat ? NU mai ai voie sa participi la nici o licitatie bonus recuperarea daunelor anterioare.

    00
    • NOU
      #17

      de la trecut fwtut mașini în leasing fără să plătească ratele pînă la trecut firma cu credite de milioane pe numele unor boschetari, nimic din ce-i omenesc nu le este străin oamenilor (ha) de afaceri români (și nu numai)…

      00
    • Poate ca exista si nu stiu eu insa ar fi interesant sa existe ce spui tu, niste indicatii universale de genul la lucrare – asa arata un drum in sat/judetean/oras, astea sunt straturile, asta e grosimea, asta e materialul, asta e garantia oferita etc.

      La fel de simplu ar trebui sa fie si in ce priveste firmele ce pot licita – firma sa aiba minim x (5) ani de vechime, minim inca 3 lucrari de acelasi tip facute si cel mai important – sa nu aiba voie sa sub contracteze. Ai zis ca faci lucrarea, vii tu si o faci, nu subcontractezi si tu iei diferenta de pret.

      00
    • Au facut niste broscari covorul asfaltic pe DN 39, de la sud de CT pina la 23August, cu 2 straturi, plus ceva umplutura unde era cocoșat, cu armatura textila sa nu fuga vara. Nici n-ai spune ca sint vreo 10 ani de atunci daca nu se gaseau unii că vai, am uitat sa tragem canalizarea, sa facem si niste tuneluri de subtraversare, apoi „modernizari prin Eforie Nord, de 2 ori in 3 ani la rind ca prima data nu le-a iesit șpagile cum trebuie.

      00
  6. Se știe că Romania e un stat semi-esuat! Vali văd că tot speră…e incredibila abnegația lui!

    00
    • El și alții au copii.
      Îți dai seama ce nervi li se vor urca imediat multora în momentul în care vor trebui să-și susțină copiii să plece în străinătate pentru că aici nu se poate; respectiv, politicienii, ofițerii de servicii, și-au iubit mai mult familiile decât au făcut-o alții.

      Va veni și timpul acela pentru copiii multora dar va fi prea târziu.

      00
  7. Ce repede a uitat lumea de tunurile date pe pandemie, când legislația achizițiilor publice era la volum minim iar curtea de conturi lucra de acasă..

    00
    • @Valente

      Alege:

      1. „Nu s-au cumpărat vaccinuri și au murit oameni”

      sau

      2. „S-au cumpărat prea multe vaccinuri și suspectăm nereguli”

      00
    • Boros, poate mă insel, dar Valente n-a zis nimic de vaccinuri.

      Sunt de acord cu tine (dacă e de salvat vieți și sifonatul de parale, risipa etc sunt inevitanile, aia e!), dar și tunuri s-a dat cu grămada.

      00
    • Pai si vaccinurile nu s-au cumparat in pandemie? Ca n-a zis de nimic exceptat…

      00
    • Manevrele s-au facut cu masti si alte materiale sanitare, nu cu vaccinuri. Ca s-au cumparat multe vaccinuri si s-au dus banii pe ele da, dar aia nu e manevra ca nu a imbogatit pe nimeni intern.
      Nu trebuie sa iti curga scuipat din gura ca sa vezi diferentele

      00
  8. In poza doi vedem asfalt uscat, cu culoare de asfalt uscat si oameni care pasesc pe el. E posibil asa ceva dupa 24 de ore de la reparatie? Asfaltul se usuca in 48-72 de ore minim, si mai multe ore daca e umiditate ridicata in aer.

    00
    • De când regula asta? Sa vezi la englezi cum asfaltează autostrada noaptea și ziua se circula pe ea..

      00
    • @Grecu Vii cu un argument din categoria „am auzit ca”. google „asphalt drying time” si vezi si tu ca autostrazile dupe anglea nu are de ce sa fie mai speciale.

      00
    • Și ce anume se usucă dintr-o compoziție de bitum, nisip și pietre, aflat la 150 grade celsius la plecarea din stație?

      00
    • @bossuleanu Dacă tot ești asa bun prieten cu google, ia vezi cât timp trebuie lăsat sa se usuce asfaltul fierbinte (hot mix ashlat), posibil sa găsești ca se poate deschide circulației imediat ce a fost turnat ;).

      00
    • Ai vrut sa spui se raceste, nu se usuca ..

      00
    • În poza doi vedem asfalt proaspăt cu tratament din nisip cuarțos.
      Plomba nu e obligatoriu să fie perfectă și nici nu e, având în vedere că în Ucraina e razboi din câte știu eu. Groapa aia e umplută și tasată după posibilități, o să se taseze în continuare, mai ales că vine iarna.

      N a zis nimeni că acolo s a refăcut fundația cu piloni și alte cele. Acolo s a astupat o groapă, s a turnat covor asfaltic pe 30 mp și s a refăcut marcajul linie dublă continuă.

      Ce ți se pare ție de necrezut e faptul că s au făcut astea pe bază de repede, nu prea vezi așa ceva la tine pe stradă, hm?

      00
  9. Ce ma bucur ca ai postat fix poza care mi-a atras si mie atentia. Eu am zis altfel, in Romania inca se face studiu de fezabilitate pt introducerea la universitati programe de doctorat pt ingineri sa invete sa aduca gurile de canalizare la acelasi nivel cu asfaltul turnat.

    00
    • Au trecut vreo 10 ani, pana au adus la forma finala o trecere de cale ferata, undeva prin Mehedinti. Ce vorbesti, domnule, rocket science …

      00
  10. Cand tara e in razboi se instituie asa numita „stare de razboi”. Cand e stare de razboi toate procedeele sunt simplificate si lucrarile/reparatiile se fac direct prin atribuire directa, fara studii, licitatii si alte scheme.
    In Romania de ex, daca ar fi razboi probabil s-ar face cu aceeasi viteza. Care firme si cu ce costuri e o alta poveste. Mecanismele nationale si europene sunt ultra birocratice pe timp de pace, de aia dureaza ani de zile pana se face ceva la noi. Comparam aici mere cu mere gutui.

    00
    • Probabil ar functiona asa
      Pica bomba pe A2, face un crater cu un diametru de 15 metri. Ia Ciuca telefonul si il suna pe un constructor
      -Boss, poti repara asta repede?
      -Nu pot sefu ca nu am oameni si utilaje in zona aia ca is la alte reparatii
      -Boss, e importan, avem lege care te obliga, ca e stare de razboi.
      -Ok sefu, dar te costa 4 milioane de euro acum, pe timp de pace ar fi vreo 400 mii.
      -Nu conteaza, sa fie gata cat mai repede, trimite oamenii acum! Te pup!
      -Respectele mele domn general, se rezolva.

      00
    • @Psionics
      Le strici seara, pe bune..

      00
  11. Tragic este cand mergi pe strada si vezi la marginea ei ca e dezastru, adica la limita dintre asfapt si ce e langa.

    Acolo e „no mans land”, gropi, mizerie etc.

    SI nu, nu se poate repara punctual, ci e nevoie de licitatie pe tot tronsonul, de aceea nu putem avea lucruri frumoase.

    00
  12. Si rusii au reparat podul din Kerch intr-o zi. Atat timp cat au nevoie de infrastructura, o fac sa mearga.

    00
    • L-au lipit cu scoci, cu izolir band, cu letconul ? Podul ala e distrus structural in zona exploziei. Se poate repara dar va dura. Mult.

      00
    • Nu au reparat nimic. Circula doar autoturisme, in viteza mica si trafic redus sa nu fie multe victime daca se prabuseste singura bretea ramasa pe pozitie dar deformata.

      00
    • Asa s-a difuzat la RT, Realitatea este ca vor dura vreo trei luni reparatiile

      00
    • Pe partea pentru mașini, pe o porțiune, se circulă alternativ. Coada de autovehicule la plecarea din Crimeea a ajuns la 22 km.

      00
  13. Ucrainienii pre-razboi erau mult mai corupti decat e romania acum si mult mai la pamant. Acum au sustinere UE/NATO/US si le spun aia ce sa faca de PR, si au peticit un drum ca sa dea bine, ca in mema aia, te bat parintii si in fata copiilor de la bloc/verisorilor, cu ochii plini de lacrimi, spuneai ca nici macar nu te-a durut.

    Daca erau asa tari, reparau acum infrastructura electrica si apa, ca aia doare mai tare decat o strada gaurita, dar aia nu se rezolva asa usor. Eu ma intreb, din ce traiesc aia in Ucraina, firmele mari au cam fugit, proiecte de infrstructura nu cred ca mai face nimeni, de unde vin banii aia lunari, alocatie de la stat?

    00
  14. Momentan vând energie electrică, au surplus fiindcă mare parte din consumatorii industriali sunt zob.
    Ultimele atacuri nu au pus jos chiar toată infrastructura energetică, de centralele nucleare sau de hidrocentrale nu s-au atins.
    Încă.

    00
  15. Au montat si cabluri electrice in 24 de ore? Ca in prima poza nu exista deasupra stalpilor cabluri, in a 2a sunt.

    00
  16. La noi, cînd ar veni camionul cu beton s-ar strînge lumea în jurul gropii și-ar începe să vocifereze ”cum îndrăznești să astupi intrarea în tunelul ce ajunge sub Bucegi!?!?”

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube