5,8km cu termen de execuție 24 de luni. Vedeți mai jos o randare.
Nu mă pricep, dar de ce nu au casetat râul și apoi construit pe lângă el? Că dacă ați mai fost prin zonă ați văzut că râul ăla a fost foarte lat și acum 3/4 din albie e goală.
5,8km cu termen de execuție 24 de luni. Vedeți mai jos o randare.
Nu mă pricep, dar de ce nu au casetat râul și apoi construit pe lângă el? Că dacă ați mai fost prin zonă ați văzut că râul ăla a fost foarte lat și acum 3/4 din albie e goală.
Poate mă înșel, nefiind de specialitate, dar citesc despre tot felul de lucrări de infrastructură cu niște termene de execuție neverosimil de lungi. Senzația mea este că in multe cazuri nu se vrea realizarea acestora.
Nu poti breh sa faci 5.8km de sosea in mai putin de 24 luni, nu suntem japonezi ce naiba!
Probabil e o metoda de sifonat bani. Participi la licitatie cu pret de dumping ca sa te asiguri ca ai pretul cel mai mic si peste un an te dai lovit si mai ceri 60% in plus.
@Flo – Legal, nu poti majora pretul unui contract. Pretul unui contract de achizitie publica este FERM si nu poate suferi modificari (sau acte aditionale care sa majoreze pretul), in afara celor prevazute de lege, cum ar fi majorarea pretului materialelor de constructii (si chiar si acolo exista o limita).
Asta e pentru ca nu exista finanțare pentru mare parte din proiecte. Chiar și acolo unde UE da bani, acoperă doar parțial. Vorbim de miliarde de euro, care sunt greu de acoperit de la buget. Chiar și dacă am eradica mare parte din evaziune, chiar si dacă am elimina pensiile speciale sau jumătate din bugetari, tot nu am putea asigura finanțare sa executam totul acum. Asa ca le esalonezi, le crești durata SF, proiectare, execuție.
”dacă am elimina pensiile speciale sau jumătate din bugetari” ne-am putea umple de infrastructura chiar si fara fonduri europene.
@Sebi
Și A, și B.
D.p.d.v. a variantei A, e vorba lipsei de sclavi. Ia harta și fă-ți niște calcule ochiometrice: cât durează să aduci toate materialele la primul punct de lucru, câți pot lucra la un moment dat pe șantierul de lucru, câți poți susține pe șantierul de lucru raportat & diferențiat dintre numărul lor pe persoană fizică-mentenanța grea (tot ce ține de obiecte, echipamente, kilograme, tone; logistica)-mentenanța ușoară (ergonomia)-câte de zile pe an se pot executa lucrările, tot pe cât poate susține bugetele & rezervele operaționale.
Când vă dați mari cu Transfăgărașanul, nu vă vin în minte cam ce a trebuit, cât a trebuit, cum a trebuit, să se înceapă & să se termine lucrările. Dacă includ factorul uman, dintr-o dată vi se trăzvește vena limbricului comunist din voi, cu „ce atâta drepturi umane!?”…
@Alex
Ar fi bine să-l asculți pe @FLO.
Contractul original? Nu.
Daune, neajunsuri, lipsuri? O, da.
Suntem nepregatiti si dezorganizati.
Teoriile conspiratiei nu au nici o treaba cu trei palme de centura la Comarnic.
@Phaff, și câți or fi murit sau or fi fost schilodiți ca să facă transfăgărașan sau casa poporului sau mai știu eu ce repede…..
Orice varianta de centura ocolitoare nu va fi eficienta.
Pana nu se face o sosea de viteza – autostrada sau DX de la Ploiesti la Brasov cu acces rapid in toate statiunile problema nu se rezolva, nu vom mai sta la trecerea de pietoni din Comarnic, o sa stam la intrarea si iesirea de pe centura.
Singurul avantaj, poate in Comarnic vor intra mai putine masini, mai putin zgomot, poluare, ceea ce pentru un oras de munte e destul de important.
Deja ai cam intins coarda cu „Comarnic e oras” si mai zici si ca e „oras de munte” pfff deja e prea de tot.
De unde incepe centura, de la cortul lui Ponta? O mai fi acolo? Ca colegul Șova era dus la adapost, sa nu stea in vitregiile naturii pina se termina autostrada Ploiesti-Brasov…
Eu sunt încă șocată când citesc că marele pod al secolului, Brăila -Tulcea, are covorul asfaltic neconform. Deci…cum, mă? Și n-a fost nimeni spânzurat de piloni?
Cine te oprește?
@ambra: cât pe aci să zici ceva de Drulă.
Bha, voi aștia de propuneți soluții demne de epoca Vlad Țepeș, ce probleme nerefulate aveț’?!
Probleme de incompetență și/sau corupție. Unde scrie Drulă? Ce tot îndrugi acolo?
Galatenii vor braileni, iar brailenii invers. Din pacate procedurile sunt incetinite de tulceni care au depus plangere si vor populatie egal reprezentata iar mortul sa fie proaspat in fiecare zi. In zare, the boszgors take notes
In articol nu e specificat temeiul legal al exproprierilor.
Daca e cel la care ma gandesc eu, vor urma procese intinse pe decenii cu proprietarii de drept, timp in care lucrarile vor fi sistate.
S-a schimbat de mult legea. Te expropriază oricum. Nu-ți convine suma, te judeci. Dar lucrarea continuă.
@Cipper
Exact.
Nu cunosc situatia din teren dar, nu inteleg de ce tot trec de pe o parte pe alta a raului. Doar ca sa faca poduri? Se „castiga” atat de bine de pe urma lor? Si de ce nu tin drumul drept? Oare de ce e nevoie de atatea curbe si invarteli?
Ca sa fie o centura în stil romanesc, cu multe limitări de viteza, de ieși mai bine prin localitate decât pe așa-zisa centura
Să manîncă si gura milițenilor o agudă, pe pod fiind interzisa depasirea. Acum nu vor mai sta in boscheti ci la cap de pod(uri).
CNAIR-ul alege mereu cea mai ieftină variantă de traseu, chiar dacă aceasta se dovedește a fi extrem de idioată – vezi cum arată viitoarea centură a Sighișoarei. Ca să țină costurile jos, beneficiarul evită pe cât posibil exproprierile scumpe și podurile complicate (peste cale ferată, de exemplu). Așa îți iese un traseu precum cel de la Comarnic.
Legat de ideea lui Vali, văd două motive pentru care nu se casetează râul: te mănâncă viermii până obții acordul de mediu pentru așa ceva, plus costul extrem de ridicat.
Raul e acolo fix la iesirea din munte. O fi acum 3/4 goala albia, dar cand se topesc zapezile se umple, e ok sa fie asa de lata si daca se umple o data la 10 ani.
Acum ca au legat dopul de sticla de Cola se vor topi mai greu zapezile.
Mai ales daca nu mai ninge
Exact aia voiam să zic și eu. Problema nu e pentru cei 9/10 ani in care e semi uscată Prahova, ci pentru al 10 lea an in care vine apa și mătura toată structura, de te mai costă încă pe atât să îl repari. Plus, dacă prinde mult trafic pe el, posibil și victime. Cred că e un calcul financiar făcut acolo încât să le spună că nu se justifică.
Mda.. „ACUM” și Dunarea este cam goală, nu este chiar un reper bun pentru debite mari
,,că râul ăla a fost foarte lat și acum 3/4 din albie e goală,,.
E ok boss. Tu te faci că glumești, noi că ne amuzăm.
Din trotuarul din fața casei tale fă jumătate parcare, oricum lumea te evită si Duster-ul alb se poate ascunde după semnul de circulație ,,Loc de joacă. Staționare interzisă”.
Că si trotuarul din fata casei tale e la fel ca albia râului… după ce te muți, o sa mai înceapă să treacă lumea.
Ca apa de ploaie prin albia râului.
Acum o sa creasca repede si pretul bojdeucilor din partea ailalta.
Deci nu va mai fi coada la Comarnic, va fi la giratoriul de iesire/intrare. La fel cum se formeaza cozi de sute de metri la giratoriile de DN1 pe langa Ploiesti. Got it.
Astept un pod la noul giratoriu de la intrarea din Sinaia!
Si daca nu stiati, in Sinaia Primarul a innebunit de tot.
Vrea un tunel de 600m pe care sincer nu il inteleg.
Desigur, e mare nevoie de parcari pe acolo, dar nu vad un asemenea proiect sa fie dus la finalizare.
Tunelul respectiv va face legatura cu reteaua de tuneluri dacice, ce n-ai inteles?
Foarte fain!
Unde-ar fi pomana aia sa mai aiba si turistii pe unde sa se plimbe.
„Tunelul respectiv va face legatura cu reteaua de tuneluri dacice”, deocamdata. Dupa obtinerea avizelor de mediu, va face legatura cu tunelurile din Gaza, pe sub Mediterana
prima problema…. 1 an pentru 6 kilometri de drum este extraordinar de putin.
a doua…. daca astia ar face drumurile conform recomandarilor din articole de blog si comentarii, exact aceiasi oameni ar injura de mama focului si s-ar intreba ce tampiti au proiectat drumul.
24 de luni un an??? Unde n-ar da Dumnezeu…
Sunt de acord însă ca 2 ani pentru aproape 6 km de drum ar reprezenta un record de viteza…
Dufu ai dreptate. my bad. a zis cineva mai sus prin comentarii ceva de „un an” si eu, un pic mai euforic in momentul ala, am ramas setat.
24 de luni e la limita, in functie de ce firma e, ce putere are si cat de mult implica in proiect.
oricare din firmele mari, daca ar implica tot ce are, probabil l-ar rezolva in cateva luni. dar costul ar fi exorbitant, ar depasi orice buget rational.
si oricum nu poti sa aduci tot ce ai acolo. ca nu asa merg lucrurile. nu poti sa aduci 6000 de buldozere care sa faca cate un metru de drum in idee ca il termini in 2 zile. nici dobitocul ala de mandachi nu si-a facut metrul de autostrada intr-o zi.
Tu faci misto de noi cu clipul ala penibil de pe iutub ?
Stii cate desene cu autostrazi/drumuri/poduri am vazut eu in ultimii 30 de ani? Am ajuns la concluzia ca cea mai sigura autostrada pe care o s-o prinda generatia mea, este autostrada catre cimitir.
Eu merg pe principiul stramosec „doua drumuri sunt mai bune decat unul”. Mai rau decat este deja nu prea are cum sa fie.
In schimb povestea cu 24 de luni pentru 2 poduri si 6 km de drum facut de la 0…hahaha
Sambapula ce-i cu randarea aia si cate mii de euro s-au dat pe ea? fratimiu facea randari mai civlizate in anu 4 de Mincu las-o-n mortii mei de manevra baaaaaaaaaa
era frati-tu dispus să dea 50% înapoi?
La desene animate nu ne bate nimeni.