Cele 3 tipuri de comentarii la creșterea tarifelor de parcare

În februarie au apărut primele panouri în București cu noile tarife de parcare pentru cei care au treabă și cei care locuiesc cine știe pe unde. Am făcut o selecție cu cele mai bune, ca să înțelegem mai bine situația.

Sunt 3 tipuri de comentarii:

  1. Oamenii care înțeleg că e un disconfort pe termen scurt pentru un confort pe termen mediu și lung. Trotuarul nu e al mașinilor.
  2. Oamenii care își caută scuze. Metroul e aglomerat, babele din STB put, eu trebuie să ajung dincolo, parcarea costă prea mult dacă vin cu copilul în parc. Bieții locuitori din centru. Salariul mediu e X, oamenii nu-și permit parcări. În general, oameni care nu vor să admită că au prea multe mașini și suferă și ei de pe urma mizeriei umane fără limită de care dau dovadă.
  3. Oamenii care se agață de un detaliu mic și insistă că, din cauza acelui detaliu, e mai bine să nu se facă nimic. E compania lui Firea. Ce mare amenajare fac, trag linii pe asfalt? Ce salarii au nenorociții ăștia?

Și, desigur, omniprezenții “să se facă și după aia văd eu dacă vreau să plătesc”.

E doar o altă zi în România, țara care își așteaptă tătucul…

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

147 comentarii

  1. sa se mute in provincie, zic.

    00
    • s-au mutat, uite unde a ajuns Clujul :))

      00
    • exact. sa se mute la Cluj ca-s ieftine parcarile si nici nu se ridica masinile pe banda rulanta :)

      00
    • Si la Oradea se ridica de zor masinile

      00
    • La Cluj e 8 lei ora de parcare in centru, dungi pe asfalt si atat. Nu exista nicio parcare subterana centrala. Administratia Boc nu face parcari, doar ridica masini – majoritatea cu numere de Bucuresti sau alte judete. Dar nimeni nu protesteaza, toti par hipnotizati de povestile aiuritoare cu metrou, autobuz fara sofer, centuri si paracenturi, tren metropolitan etc. Cand nici o parcare decenta nu sunt in stare sa faca…

      00
    • @Lara .. cam cat turkish delight mananci?

      …ultima oara cand am fost in cluj, saptamana trecuta, si avem asa:
      – parking centru neacoperit langa biserica
      – parking langa primarie acoperit / langa biblioteca, 5 min maxim de mers pe jos pana in centru
      – parking polivalenta / langa parc , subteran ( 1leu ora) ..

      plus parking-urile private:
      – cel din m. viteazu
      – cel de la central
      + strazile laturalnice

      mereu, dar absolut mereu am gasit loc de parcare, platit, foarte aproape de unde am avut treaba in centru.

      00
    • Observatie pentru Cluj; desi uneori nu-mi convine, ca mai am treaba in centru, inteleg perfect logica parcarilor foarte scumpe in centru si/sau putine, sa nu aglomereze inutil centrul.

      Ai treaba in centru Clujului, unde nu prea sunt cladiri de birouri, institutii ale statului etc, stai putin, ca ora de parcare e scumpa. Iti rezolvi treaba, platesti si pleci, lasi locul de parcare liber pentru altcineva care are o treaba rapida in centru. Cand era parcarea 1leu/ora, veneau baietii la terase si statea cate 3-4 ore, nu era o problema. E, acum cand costul parcarii tinde sa egalizeze costul consumatiei la terasa, parca sunt mai putini (e si efectul psihologic „aproape 2 Eur parcarea/ora)

      Mai sunt tot felul de notari, avocati, etc – care veneau la servici cu masina, iar intr-un birou notarial lucreaza intre 3 si 5 persoane (birouri mici). La un calcul rapid 10 birouri X 5 oameni = 50 locuri de parcare ocupate inutil timp de 8-10 ore pe zi.
      De cand e 8 lei ora, parca nu prea iti da mana sa platesti 80 lei/zi.
      A si mai e o gaselnita „diabolica” – tariful progresiv: 8 lei prima ora, 10 lei ora a doua, etc Cu asta clar te descurajeaza sa stai ca bizonul in nestire.

      A fost si un caz care a facut ceva valva la un moment dat cu un tip din afara orasului, care nu stia de introducerea tarifului progresiv si care a facut un mega scandal cand a avut de platit ceva peste 2000 lei pentru ca el parcase in zona 0 si plecase cateva zile. S-a gandit el ca acolo ii sta masina „safe”. Evident ca inainte sa faca scandal, a facut o „romaneasca” – s-a dus la intrare si si-a scos tichet ca si cum ar fi intrat de cateva minute. Teapa, bariera de la iesire este dotata cu camera care stie ca OCR-izeze numarul masinii si sa caute intr-o baza de date pentru a verifica ora intrarii.

      Cu alte cuvinte, pentru un oras mare (eventual cu o trama stradata datand din evul mediu) solutia asta este. Acum iti gasesti loc de parcare, rezolvi si pleci. Nu mai sta nimeni pe avarii, nu mai parcheaza nimeni la misto, lucrurile merg spre bine. Transportul public este mai mult decat decent(benzi dedicate), nu prea mai sunt nici „suedeji” nici tot felul de incurca-lume, ca nici transportul nu e moka (un bilet pe o ora este 2.5 lei(dus intors 5 lei, se cunoaste din pensie), iar preturile din piata sunt absolut aliniate, nu are rost sa mergi in centru ca nu faci nici o economie.

      00
    • Unii vorbesc cu admiratie de Cluj. Locuiesc in Cluj din 2010. Nu sunt parcari. Daca mergi in centru nu prea ai unde parca, esti norocos daca gasesti loc in parcari. Acum cu pandemia sunt mai mult locuri de parcare, dar cand mergeti pe strazile din Cluj si vedeti masinile parcate pe trotuar sau pe prima banda, sa stiti ca sunt parcate asa/acolo pentru ca nu au unde parca altundeva.

      Cand m-am mutat in Cluj-Napoca, mergeam cu masina la birou. O parcam la 15 minute distanta ca sa nu parchez pe trotuar. Apoi m-am prins ca daca merg cu bus-ul aveam 5 minute de mers pe jos din statia Avram Iancu pana la birou, deci mai putin decat cand mergeam cu masina si o lasam pe str. Pitesi cand eu aveam biroul pe Tipografiei.

      Iar daca vrei sa mergi in vizita la cineva, trebuie sa iei masina cu tine in buzunar, ca locuri de parcare nu sunt decat din acelea cu abonament pentru locatari.

      Iar in zonele nou dezvoltate, chiar si cele bune precum Borhanci, tot nu sunt locuri de parcare. Este strada cu doua benzi, cu trotuar de 1m latime si ghici unde parcheaza oamenii? Da, pe trotuar.

      Asa ca nu veniti la Cluj ca nu e miere. Mai nou se vand casele cu 400 de mii de euro.

      Cautati alt orasel, linistit, acum cu lucrul remote se poate.

      00
    • @noname @Dragoș @Iulian: Emile tu ești?! Sau ai pus angajații din primărie să recite poeziile tale?!
      Am lucrat în centrul Clujului 3 ani de zile. Nu ca avocat. Cu salariu mediu pe economie. În acești trei ani s-au desființat locuri de parcare, costul parcării a sărit la 8 lei pe oră.
      În zona de est a centrului Clujului parcări nu sunt, decât ceea din Cipariu (100 d elocuri), unde stăteai la coadă câte 15-20 de minute să intri. Unde se plătește cu numerar. Și de unde ieșeai când avea chef sistemul arhaic să te lase să ieși. Smart city!
      S-a anunțat un parking privat, construit de biserica reformată, care probabail va fi gata peste 2 ani.
      Alt parking cu 400+ locuri s-a anunțat pe locul actualului parking din Cipariu, dar care bate pasul pe loc, fiindcă biserica greco-catolică strâmbă din nas.
      Deși Boc latră pe orice tv sau radio că ”digitalizare!”, realitatea e că pentur mare amajoritate a birocrației trebuie să te preziniți în persoană la sediul primăriilor din centru.
      Băieții cu Porsche, Bentley și alți bolizi nu au nici o greață. Gestapo-ul local e în buzunarul lui și parchează unde vor ei. După care se salută cordial cu șefii din Gestapo.
      În continuare planurile sunt de a desființa locuri de parcare. În același timp se dau autorizații pentru hotel de 4 stele cu sute de camere, blocuri de birouri de 14 etaje, etc….
      Soluția: micile afaceri vor dispare din centru (noi am plecat de acolo și chiriaș nu s-a găsit de atunci). De aceea e plin centrul Clujului cu magazine de haine second hand (sunt vreo 10 în zona 0).
      Rezidențialul oricum s-a redus la minim și de proastă calitate.
      Transportul public nu e soluție pentru toți. Unde locuiesc eu nu există. Sorry.

      00
  2. Omul tot om ramane, cat timp ii afecteaza buzunarul o sa se revolte. E interesant modul in care se aplica. 2000 lei/an daca vrei loc intr-o zona, dar 8-9k daca vrei UN ANUME LOC. Pe ce se bazeaza oare? Intreb, pentru ca daca e vorba de loc intr-o zona, oamenii vor parca in zonele cele mai apropiate si, atunci, o sa aiba loc oarecum in zona dorita. De ce ai plati de 4 ori mai mult ca sa ai FIX locul 134? Exista si varianta celui care chiar nu vrea sa „caute” si atunci pot sa inteleg. Preturile nu mi se par enorm de mari, sincer. Un loc de parcare cam oriunde ( privat zic ) costa cam 10-20k, sa fie al tau si, la cum e orasul asta, ai nevoie de locul ala de parcare.

    00
    • Nu cred ca ai inteles.
      Pentru 2000 ai voie sa parchezi pe oricare din locuri, DACA SUNT libere.
      Pentru 8-9000 ai un loc mereu rezervat.

      00
    • Loc rezervat inseamna ca vei gasi acelasi loc liber, doar pentru tine, 24/24.

      Dreptul de a parca inseamna ca vei plati x lei / luna pentru a parca in acea zona. Alternativ ai plati x lei / ora. Dar, acest drept nu iti ofera si garantia ca vei gasi un loc de parcare acolo. Acei x lei / luna reprezinta defapt accesul in acea zona de parcare, nu si folosirea ei. Daca ajungi acasa si gasesti 0 locuri libere, in ziua aia nu vei parca acolo. Daca ajungi si gasesti, „costul” cu parcarea e acoperit de acei x lei / luna.

      Poti privi abonamentul lunar drept o asigurare impotriva pretului pe ora.

      00
    • cumpar loc de parcare. platesc 2000euro pe an.

      00
    • Inteleg faza cu 2000 vs 8000. Ceea ce cred ca o sa se intample (pentru ca Romania) e ca vor avea 100 de locuri in zona, dar ce va primaria sa accepte 200 de abonamente de 2000 de lei? Ei iti dau voie sa parchezi acolo, nu e treaba lor ca e imposibil sa si gasesti loc de parcare.

      00
    • @Dan – daca se mentin preturile astea si incep sa-i arda pe cei care parcheaza unde vrea pula lor in 2-3 ani vor fi suficiente locuri. Plus ca banuiesc ca nu sunt prea multi care locuiesc in centru si lucreaza in Ilfov.

      00
    • @zarax, ai sa razi dar fix asa se procedeaza peste tot unde exista sistemul asta. Se face overbooking.
      Deci da, de 2000 de ron poti sa parchezi, daca gasesti loc.

      Care ar fi logica sa dea doar 100 de abonamente de tipul asta pentru 100 de locuri de parcare? Atunci pentru ce ar mai fi ala de 8000?

      00
    • Ce de proști. Dezbat care și cît să plătească, cît mai mult, uitînd ca orașul este facut de ei și de părinții lor, iar asta cu doar o parte din banii din impozite, că restul i-au ciordit autoritățile.

      10
  3. Bai frate eu nu inteleg asta cu faptul ca primaria trebuie sa faca locuri de parcare si sa le dea cetatenilor pe 10 lei pe luna.Multa lume se vaieta prin cartiere ca nu sunt locuri de parcare? De ce nu-si cumpara un petic de pamant si isi fac parcarea proprie daca nu sunt locuri? De unde si pana unde statul trebuie sa le faca lor locuri de parcare?
    Da-le in mortii lor de masini ca nu mai avem loc nici sa punem un picior pe asfalt nici sa tragem pe nas o linie de aer cat de cat curat

    00
    • Adevarul e ca e super simplu sa cumperi pamant de la stat. Parca ii vad pe mosii si pe gospodinele de la mine din bloc lucrand la un caiet de licitatii pentru parcarea din spatele blocului.

      00
    • Pana una alta primaria ia niste bani din impozite, atat pentru terenuri/apartamente cat si pentru autoturisme…
      Din ei trebuie sa faca varii chestii: scoli, gradinite, strazi si de ce nu, parcari :)

      Evident, 10 lei pe luna e o suma modica. Dar daca ar vrea sa descurajeze posesia masinilor ar putea mari impozitul pentru autoturisme plus taxa anuala de parcare.
      Daca lumea se va incapatana sa isi cumpere masini chiar si asa => mai multi bani la buget:
      – bani pentru constructia de parcari supra sau sub-terane
      – bani pentru dezvoltarea transportului in comun
      – bani pentru piste de bicicleta, samd
      Win – win. Ma rog, glumesc un pic, mai exista si alegeri, nu trebuie sa vina lumea suparata la vot :)

      00
  4. De acord cu principiul parcării cu plata în București peste tot.
    Nu sunt de acord cu implrmentarea:
    1. Nu se iau masuri împotriva celor care parchează pe trotuare. La piața 2 mai de exemplu ieri era gol sub panoul informativ dar vreo 5 mașini erau „parcate” pe trotuar.
    2. Nu se poate plăti cu numerar. Știu ca ne „digitalizam” dar trebuie sa se poată plati și cu fise. Tichete în parbriz, parcometre, vânzători ambulanți, nu contează. Trebuie sa poți plăti cu Enescu. Nu poți obliga un client căruia ii oferi un serviciu (parcare) sa acceseze alte servicii (telefonie mobila, cont bancar). Cine nu mănâncă ochisor nu mănânca nici creieras. Nici măcar abonamentul anual nu se poate plăti în numerar. Nu e normal. Eu vreau sa îl plătesc în numerar, la casierie, pe 1 an de zile. Nu pot.
    3. Desfiintat locurile „rezervate” de rezidenta sau crescut corespunzător tariful pentru rezervare. Vrei rezervare, plătești în plus.
    Și, în fine, planuri urbanistice care sa nu mai favorizeze aglomerația gen mai putini zgârie nori, mai puține blocuri unde erau case, etc.

    00
    • ai dreptate. iar nu ing https 3dsecure ing ro e cazut

      00
    • La Viena asta vara am plătit cu fise. Parcomat din 100 in 100 m.
      Consider ca mijloacele de plata electronice trebuie sa fie alternative nu obligatorii. Vrei sa plătești la curve cu cardul? Foarte bine, îl treci prin fanta de la pasarica.
      Din punctul meu de vedere 10 lei per ora în centru e rezonabil. Pentru restul orașului as lasă 5 lei per ora dar liber după ora 21 nu 23.
      Încetul cu încetul costurile locuirii în București încep sa crească. Căldura, gunoiul, parcarea, de la anul impozitele… În principiu ar trebui sa fie un fenomen normal. Orașul e totuși mult prea mare pentru România și sufoca bruma de dezvoltare a orașelor pe o raza de 100 de kilometri. În practica, pentru ca suntem în România, va fi lovita cel mai mult tot asa numita „clasa medie” dar despre asta e mult de discutat.

      00
    • Revin cu noutăți de prin comunele limitrofe ale Bucureștiului: se pregătesc taxe de parcare și în bragadiru și chiajna, și domnești! Nici voluntari nu se simte prea bine. Ma interesez și de Snagov, izvorani săptămâna viitoare.
      Socul va fi și mai mare când o sa crească prețul la combustibil. Ce ziceți de 8 lei litrul pana la sfârșitul lui 2021?
      Iar de prin 2022 sa mai creștem puțin ro vinieta ca să facem autostrăzi. 10 euro pe saptamana, 25 pe luna 100 pe an. Ce sa te plimbi cu mașina personala, poți lua trenul sau, de ce nu, bomba pe roti numita microbuz.
      Și ce atâta circulație cu mașina personala? Ati pe DN 1 pe la prânz pe centura ploiesti vreo trei sferturi din mașini erau cu o singura persoana (inclusiv a mea). Unde dracu aveau atâta treaba?

      00
    • Un motiv pentru a prefera plățile cu numerar
      https://m.facebook.com/costinro/posts/10158981490704706

      00
  5. Concluzia – ‘Nu fi ca Ana!’

    00
  6. Sper sa se faca asa in toata tara. Dar si in toate zonele rezidentiale. Nu doar la bulevarde. Sa fie interzis parcatul pe trotuare si sa aplice cineva legile…

    Cum sa ceara astia din BV doar 150 lei pe loc de parcare pe an? De aia e plin de harburi prin oras. Nu mai zic ca s-au umplut trotuarele pe strada Lunga de cand au pus parcare cu bani…

    00
  7. Inca visez sa aplice aceeasi masura si pe locurile ADP din jurul blocurilor comuniste. La orice chirie la care am stat, 3-4 din 10 locuri erau ocupate de Nea Caisa cu Cielo care o porneste o data la 2 luni, eu cu plecari si veniri zilnice/saptamanele dansam cu masina prin jur, ca a platit ala 86 lei pe an ca sa-si lase masina.

    00
    • Masura ar fi buna, sa faca la fel si la parcarile ADP.
      Dar nu pot sa nu observ cum iesirile tale zilnice sunt mai importante decat iesirile lui nea caisa de care spui. Sau cine stie poate ar trebui cautate chirii cu tot cu loc de parcare si platit putin mai scump.

      00
    • @ Shack, Ion, va inteleg pe amandoi. Shack probabil are nevoie de masina aia pentru a-si castiga traiul de zi cu zi de pleaca de mai multe ori pe zi, deci cu siguranta are nevoie mai mare de locul ala de parcare decat Gigel cu Cielo, care il tine acolo, realist vorbind, pentru ca nu poate renunta la un bun de care nu are cu adevarat nevoie.

      00
    • @Ion – daca parcarea in cartiere ar fi 200 lei/luna fata de 100 lei/an cat e acum, multi nea caisa ar descoperi ca masina aia nu merita banii.
      Si cred ca Shack subestimeaza – sunt mai mult de jumate din masini care nu se misca cu lunile.

      00
    • faci un efort și strangi 3000lei, îi cumperi lu nea caisa cielo-ul, transferi locul pe numele tău, apoi vinzi cielo cu 2500. e mai ieftin decât o șpagă. bi smart!

      00
    • @Ionut esti un bisnitar de succes pana in punctul in care un loc de la ADP nu se poate transfera.

      00
    • @Marius, pana cand vor ajunge preturile la nivelul corect nu e de vina nea caisa. El plateste cat ii cere statul/ primaria, nu face un abuz, nu plateste mai putin pentru ca sta acolo de 20 de ani sau pentru ca stie el pe cineva la parcari.
      @Zarax, treaba cu ce e important o decide fiecare pentru el si este subiectiva. Da, poti sa zici ca e mai important ca unul sa munceasca, sa isi castige painea, dar in acelasi timp pentru nea caisa cel mai important aspect este sa isi pastreze masina cu care merge o data pe luna la cimitir la sotia lui sa rupa buruienile si sa aprinda o lumanare.

      00
    • Taica-miu e nea caisa :) L-am pus sa isi vand gioarsa de cielo si i-am dat corolla mea ca sa nu rugineasca in fata blocului, eu mergand mai mult cu masina de la munca. Acum rugineate corolla in fata blocului, dar la taica-miu. Pleaca rar cu ea, la tara. Desi nu recunoaste, il sperie balamucul care e in trafic si prefera sa evite iesirile.

      00
    • @Shack

      Ai luat chirie ieftina fara loc de parcare ca asa ai vrut,sperand ca o proptesti pe undeva.Asa se intampla cand inchiriezi la pranz,pare totul ok,seara se schimba situatia.Eu am stat cu chirie toata viata si am avut doar doua pretentii : bloc nou fara gandaci si loc de parcare.Acum platesc 50 de euro fara tva pentru parcare la subteran.Amuzant este ca am o masina veche de 14 ani si altii cu masini noi le baga prin gradini,pe trotuare in jurul blocului…
      Acum apropo de nea Caisa si de rationamentul tau : eu am impozit la masina 1700 lei pe an,ma gandesc ca de banii astia ar trebui sa am doua locuri de parcare de la primarie,unul pentru masina si unul pentru carutul de cumparaturi si in diminetile geroase sa-mi aduca Catzu un ceai cald.Dar nu asa functioneaza lumea.La o adica intotdeauna va avea altul bani mai multi decat tine sa liciteze pentru parcare,altul va spune ca are copii si are drepturi mai multe,altul va avea mai multe plecari decat tine si nea Caisa la un loc.

      00
  8. Daca aveti masini hibrid / full electric nu trebuie sa platiti parcarea in spatiile amenajate de municipalitate (in Bucuresti).

    00
  9. Si daca politia tolereaza in continuare parcarile nesimtite, ce rezolvam? Vor fi cateva strazi aerisite si pe restul masini claie peste gramada.
    Locuiesc cat de cat central. Aproape toate blocurile din zona au masini parcate in fata accesului. Lumea e toleranta. Se pare ca sunt singurul nebun care nu e de acord cu practica asta.
    La bulevard e parcata o rulota pe 2 locuri de parcare. In spatele blocului o duba. Ala cu duba tine mereu locul rezervat cu SUV-ul cand are nevoie de ea.
    Locurile de la ADP se inchiriaza la pret de nimic si dupa o lege tampita. Am o tanti in bloc care tine locul ADP desi fie-sa nu mai sta de minim 4 ani cu ea. E mereu liber.
    Pe scurt, trebuie o strategie in ansamblul orasului, nu pe cateva strazi. Altfel mai rau va face.

    00
    • Multi ne plangem ca mai intai trebuie oferite alternative si apoi trecut la amenzi. Aici e alternativa. 6-12 luni in care se merge in paralel cu locuri de 2k de lei pe an si parcat moca / fara amenda pe trotuar, si apoi hai cu amenzile!

      Nu mai poate spune nimeni ca nu a fost anuntat, fiindca exista posibilitatea sa parchezi „legal” de 6-12 luni.

      00
    • da, e super adevarat ce spui. doar ca politia nu numai ca tolereaza parcarile nesimtite ci chiar ei parcheaza nesimtit.

      eu stau la 200m de IPJ Tm si toti angajatii politiei sunt parcati pe trotuare si pe spatiile verzi din parcul de langa IPJ.

      cum sa se respecte legea cand cei care ar trebui sa o aplice, ei insisi o incalca?!

      00
  10. Ce am mai observat, apare astfel o noua categorie de joburi pentru profilul „paznicului de Mega”.
    Poate nu ar strica sa candideze pe post si parcagiii neoficiali, nu?

    00
  11. Mie mi se pare incredibil cum lumea cere niste drepturi ce nu au fundament istoric. Da, pentru un bloc construit in ultimii 20 de ani am pretentia sa existe locuri de parcare pentru toti. Cu cat e mai recent blocul, cu atat ar trebui sa fie mai multe locuri de parcare.

    Oameni care locuiesc in blocuri de 10-12-14 etaje, construite intr-o vreme cand existau cat? 1 masina la 10 apartamente? vor sa obtina ceva ce nu a fost specificat niciodata pentru acea zona. La 10 etaje si 4 apt/etaj, sunt 40 de apt. pe o amprenta de cat? 300mp? 500mp? Poate minim 40 de masini. un loc de parcare are 12mp. Sunt 480mp doar pentru masini, fara caile de acces catre locurile de parcare.

    „Cum sa dai omul afara din centru?”. Pai, cand omul a luat apartamentul acum x ani, de ce nu s-a gandit ca va avea nevoie de loc de parcare? ah, masinile nu erau mainstream? asa si? acum sunt. Masina nu e un drept. Da, o consider absolut necesara (macar 1 / familie) dar nu e un drept. Optiunea de a detine o masina e un drept. Masina in sine nu.

    Daca spatiul in care locuiesti nu iti mai este potrivit nevoilor, induri. Cand nu mai poti indura, te muti. Da, sunt sigur ca oameni batrini, cu pensie de 2-3-400 de euro pe luna nu isi permit sa se mute cine stie unde, dar s-au gandit vreodata ca stau intr-un apartament de 100-150-200k de euro primit practic gratis? „Cum sa-l dai afara din casa lui?” Nu il dai. Dar daca vrea facilitati suplimentare va trebui sa si le caute singur.

    00
  12. Offf! de cand astept ziua asta ! Cred a o sa ajung la ADP si o sa pot sa aleg intre locul nr 1 si 36 fiind toate goale. Sa vedem ce face giani de la 7 (asa il cheama) cu cele 2 audi a sase din 2000 ca salariu de impingator de paleti la dedeman nu prea ii mai ajunge si de parizer! NICUSOR PRESEDINTE!

    00
    • Cred ca mai ai de asteptat. Tarifele astea sunt doar pentru parcarile gestionate de PMB (in principiu arterele mari). Tot ce e pe langa blocuri e gestionat de primaria de sector si probabil va fi o lupta politica la baioneta pentru aliniat preturile (sect 3 si 5 parca sunt niste baieti de la psd care vor pistona tare si pe problema asta).

      00
    • Eu nu inteleg cum pot unii sa intretina 2-3 masini. Eu am salariu peste medie (da, stiu, ma laud) si costurile de intretinere, chiar si la o singura masina, cu ITP, RCA, rovigneta, impozit, revizii, verificari, consumabile, cauciucuri, etc. e destul de mare. Sa nu mai zic ca se mai strica una alta. Nu vreau sa stiu cat m-ar costa intretinerea asta daca as avea 2 sau 3 masini.

      00
    • le întrețin prost. mai niște anvelope second hand, mai sărit peste revizii, mai sărit peste reparații…

    • E foarte simplu. Tu te ocupi de masina, revizie, itp pe bune, cauciucuri ok etc..Eu am un vecin cu o masina din 2000 toamna(opel astra break), care tocmai si-a cumparat 4 cauciuri(foarte bune a zis el) cu 120de lei, oferta „prinsa la un baiat””..120 toate 4 :))

      00
    • bos, uite aici un meserie care și-a luat un Q7 și a dat pe 4 anvelope cât am dat eu pe una https://zoso.ro/avem-nevoie-verificari-anvelope/

    • @zarax
      Costuri pe care le-am avut în anul 2020. Prima mașina 23000 lei (jumătate combustibilul) la 40000 km (4 revizii) a doua 5000 lei la vreo 8000km din care combustibilul sub 2000 (o revizie) . Ambele mașini au casco, itp la zi, impozit la zi. Un șofer și jumatate. Nu îmi vine sa renunț la cea veche pentru ca valoarea de piață e mica, nu ma interesează sa o dau la rabla ca să iau una noua, consum urban rezonabil ca să nu zic bun. Sper sa nu mi-o interzică Greta ca să apuce generația următoare sa își facă mana pe ea.

      00
  13. M-a zapacit de cap Ana aia. Ce fac saracii batrani care stau la Amzei si au si ei o masina saracacioasa? Insista cu exemplul asta de parca la Amzei e plin de dacii 1310 si de batrani care merg pana la obor pentru ca e mai ieftin kilu de rosii.

    00
  14. Ok, locul de parcare costa 8600 de lei. Dar la pretul ala pot sa am pretentii. De exemplu o priza pentru masina electrica. Nu-i problema, platesc curentul.

    00
    • Si banii pentru priza de unde sa vina? Din primii 2-3 ani de parcare de 8600 de lei :D

      00
    • @Andrei: de ex, din economiile obtinute prin stoparea furaciunilor si licitatiilor cu parandarat.

      00
    • O statie de încărcare găsesc la 3500 lei pe net. 20.000 din aia rapida care și poate incarca 2 mașini. Și pot lua bani in plus din vânzarea electricității. Și posibil nici sa fie nevoie sa de-a bani, pot face parteneriat cu o firma privată pentru montat apărate.
      Ideea e că la 8600 de lei, mă aștept la mai mult de 2 linii pe asfalt.

      00
  15. Ca o paralela am urmarit ce se intampla in municipiul Constanta, unde noul primar vrea sa stabileasca tarife noi pt parcari + cresterea pretului la abonamente. Toata lumea se da de pamant ca in campanie a promis ca face nu stiu cate parcari (oare cu ce bani?), ca nu e normal asa ceva si ca e dreptul fiecarei familii sa aiba cate masini isi doresc/permit.
    Overall situatia asta inceputa acum 7-8 ani prin vest (Satu Mare, Cluj, Targu Mures, Brasov) incepe sa ajunga la faza de implementare in sudul tarii, zona cu apucaturi balcanice.
    Toti vor schimbarea dar nimeni nu isi asuma costul ei. La fel si cu proprietatea apartamentelor care s-a intamplat contextual ca urmarea e legii din 1991 + hiperinflatia din 97-20. De asta vrem mereu sa primim, sa se faca si apoi sa avem LIBERTATEA sa alegem.

    00
    • nu ne plangem, doar ca plata pentru acele locuri va fi limitata la maximum 3 ore, pretul fiind 7 lei ora pentru primele doua ore si 15 lei a treia ora {fara tva}. inteleg ca asta se intample intr-un interval orar, gen 8-17 de luni pana vineri, pentru a gasi un loc de parcare atunci cand mergi la diverse institutii in timpul timpul zilei, nu 24 din 24. nu de alta, dar veti veni la mare, veti merge la plaja, la terase, la diverse pllimbari si va veti trezi ca daca depasiti acele 3 ore veti plati o amenda de 500 de lei, asta daca nu vi se ridica masina si trebuie platite si transportul si depozitarea acesteia.
      asta este problema, nu pretul, cu toate ca nici pretul nu este de ignorat.

      00
    • Nu stiu de unde te informezi, dar la Cluj nu s-a facut nimic. Au crescut preturile la parcarile in centru, a ajuns 4 lei o jumatate de ora. In rest, in cartiere se plateste 65 de lei / mp pe an in cartiere sau 79 lei / mp in centru, e buluceala in prima zi la primarie sa se depuna cereri, merge pe principiul primul venit, primul servit, dar intietate au tot cei care au ocupat inainte si care pot aduce acte doveditoare si fac plata pana la sfarsitul lui martie.

      00
    • Păi problema nu-i doar cu parcarea rezidentiala, ca barosanii au aprobat viloaie si hoteluri mari in zone de case, mătrășind PUZ-urile, iar acum n-are lumea unde să parcheze, ci și faptul că e un preț aberant (plus limita de timp) fix in zona turistica din centru și in vremuri de foame cruntă printre horecari (nu, nu stau in centru). Vrei turistule sa vii seara in Piața Ovidiu, un festival culinar, o circotecă pentru copii, un spectacol muzical, ceva distractiv? Neee, pe lîngă că te costă parcarea mai mult decît consumația, va trebui să dispari de acolo in 3 ore. Nu, nu merge cu încă o plată suplimentară pe încă 3 ore, chiar dacă ești Berbecaly… Te urci mneata la volan și ciuș la deal. Idei de la armeanca Ovanesian și de la politrucul Moș Teacă, amiralul cu școală de pifani.

      00
  16. Funny thing cu parcarea gratuită pentru electrice și hibrid în parcările Primăriei, pe site-ul ASPMB: „Administratia Strazilor Bucuresti va informeaza ca pana la data de 26.02.2021 se afla in imposibilitatea de a mai emite viniete pentru parcarea gratuita a autovehiculelor electrice sau hibrid, conform H.C.G.M.B. nr. 140/2016. Numarul neasteptat de solicitari din luna ianuarie 2021, reprezentand emiterea a peste 3.000 de viniete, dar si o sincopa in procesul de achizitie au cauzat acest hiatus, pentru care ne prezentam scuze.”

    00
  17. 200 de lei /luna flex nu mi se pare mult TBH e chiar decent pt navetistul de mine, de mult asteptam chestia asta sa am o solutie sa ajung la birou fara stres da nici sa dau 50-60 lei/zi.

    Elegant as zice si mai util ca o taxa de „centru”
    Acum as fi ok si cu interdictie pana in euro 4 sa dispara toate cazanele + confiscat direct tiruri, eu tot nu imi explic ce plm cauta tiruri pe grivita sau prin bucurestii noi (zone rezidentiale).

    00
    • Nu interdictie, ci impozit marit sau taxa de tranzit, dar de ce pana in Euro4 si nu mai sus?
      Daca vor sa faca treaba, ar trebui taxat to ce polueaza, inclusiv Euro6. Pot scuti Electricele si Hibridele.

      00
    • ce iti mai place shaorma.

      00
  18. Când am cumpărat apartamentul, am cumpărat și un loc de parcare. Puteau toți cei care au cumpărat în respectivul bloc să cumpere loc de parcare dar mai mult de jumătate nu au făcut lucrul acesta. Au unii câte două mașin/familie. Le țin aglomerate pe trotuar. O lungă perioadă blocau și intrarea/ieșirea din parcarea subterană.
    Ca o paranteză, sunt apartamente mult mai scumpe în bloc, mașini cu mult mai scumpe decât ale mele – între cei care nu au luat locuri de parcare. În schimb mulți au cumpărat boxe. Care au același preț ca locul de parcare. Între boxă și loc e parcare am ales locul de parcare.
    Ce doream să spun: cât se poate ”și așa” mulți vor dori să facă orice numai să fenteze, chit că au sau nu au bani și chit că au sau nu posibilitaeta de a alege o soluție civilizată. Multe dintre locurile de parcare rămase nevândute au fost date către oameni care locuiesc în vecinătate, sau sunt dat eîn regim de închiriere. Și a fost scandal că unii doreau să ”boicoteze” parcarea, la modul: o să vadă ei că rămân cu ele nevândute și o să ne lase să parcăm gratis acolo. Și nu a fost așa.

    00
    • *decât a mea scuze nu am două mașini :D ba chiar am avut o perioadă în care nu am avut mașină și am subînchiriat unui vecin locul de parcare :D

      00
    • Nu ar trebui sa mai poti vinde apartament nou fara cel putin un loc de parcare atasat. Subteran eventual. Si ai rezolvat si problema locurilor de parcare si problema spatiului de la suprafata ocupat aiurea de masini.

      00
    • In romanica se poate, pt ca investitorul da spaga la primarie si politie, si aia semneaza cu ochii inchisi la receptia de la terminarea lucrărilor; manevra cea mai folosita este inchirierea de parcari tip platforma multi-level doar pentru recepție; bine, asta nu ar merge daca ar fi normali la cap si cumpărătorii de apartamente….dar multi pe principiul ‘las ca vad unde o las eu pe bordura pe undeva’…PSD/PNL suntem noi…

      00
  19. Sunt de acord cu taxa pe parcare si abonamente pentru riverani. Dar:

    1. In Bucuresti e jecmaneala. Abonament pentru riverani de 500 de euro pe an? Muism. In Praga ceva echivalent e 50-60 de euro pe an. In Westminster e 158 de lire pe ani, adica putin sub 200 de euro pe an. E de un muism maxim sa ceri mai mult pe an decat in centrul Londrei.

    2. Multumita epocii de aur, nu exista suficiente locuri de parcare (valabil cam in orice oras din Romania), ca s-a construit inghesuit, fara a lua in calcul ca la un moment dat epoca de aur se va termina si oamenii muncii isi vor permite masini. Nu poti sa-ti bagi efectiv p*la intr-o gramada de oameni. D-aia oamenii isi lasa masina pe unde apuca.

    3. Daca tot vrei sa faci glumite dinastea cu taxa pe parcare, nu mai da autorizatii de constructie dezvoltatorilor imobiliari care nu prevad X locuri de parcare / apartament – pentru X faci un studiu si vezi media de masini/familie. Ca e usor sa scoti o suma din cur si sa spui ca de maine atata costa parcarea, fara sa-ti bati capul cu partea ta din ecuatie – aia in care te ocupi de infrastructura si nevoile cetatenilor. Eu nu vad ca primaria sa fi facut ceva pentru a rezolva problema parcarilor, decat taxa asta de 2.5 ori mai mare decat taxa din centrul Londrei. Asa ca-i inteleg pe aia nemultumiti de mizeria asta.

    00
    • Fun fact, dezvoltatorii fac locuri de parcare, dar de ce sa dea Gica 5000 de euro pe un loc de parcare cand poate sa parcheze pe trotuar.
      La fel si Maricica, are 2 masini si un loc de parcare. Ghici unde o lasa pe a doua. Si se mira de ce isi gaseste oglinda cracanata in fiecare zi.

      Sa se faca parcari, huuo, dar sa nu fereasca sfantu sa platim mai mult de 80 de lei pe an taxa de parcare la ADP. Platim taxe, huooo, sa se faca parcari – orice coclit cu masina inmatriculata in alt loc.

      00
    • Cat costa in centrul Londrei parcarea pe un an? Din ce am gasit pe net pare mai scump ca in Bucuresti…

      00
    • @Alin
      https://www.westminster.gov.uk/sites/default/files/media/documents/parking_fees_charges_jan2021_changes_v5.pdf
      Westminster. Stii, „sectorul” ala cu Buckingham Palace, Big Ben, si Downing Street. Parca si ceva biserica, plm.

      00
    • Cu tine m-am mai contrat si pe alte teme, inutil, so here we go again.

      In Westminster (zona 0 a Londrei), platesti 158 de lire pe an pentru parcare, dar, daca vrei sa si misti masina zilnic mai platest 15 lire Congestion Charge plus 12.5 lire daca esti benzina sub euro5 sau orice diesel.
      In UK, nu exista RCA / Casco, ci doar Casco, iar masina trebuie sa aiba asigurare si daca o tii parcata in fata casei.

      Vezi cum iti mai iese calculul acum.

      00
    • @punKreas
      Problema e adanca rau:
      „Conform PwC Romania, in Bucuresti sunt inmatriculate peste 1.4 milioane de automobile, iar la nivel national sunt peste 8.2 milioane de automobile, in crestere continua. Populatia Bucurestiului, conform INS este de 1.8 milioane de locuitori plus studentii si cei care nu si-au declarat domiciliul in Bucuresti sau locuiesc ocazional. Asta inseamna ca la o populatie putin peste 2 milioane de locuitori, fiecare om ar detine aproximativ o masina. Si asta la doar 250.000 locuri de parcare in Bucuresti.”

      Primul pas, cum zic, faci media de masini/familie si pui dezvoltatorul imobiliar sa faca parcari, la modul daca tot faci blocul asta, strada din jurul lui o faci suficient de lata incat sa poata fi amenajata o parcare in spic pentru nr_apartamente * X. Pentru aia care vor sa cumpere loc de parcare, faci parcare la subsolul blocului, treaba ta. Parcarile din strada nu sunt la vanzare, sunt infrastructura, la fel cum e si strada asfaltata, cablul de curent si tevile de canalizare. Asa ai rezolvat (doar) o parte din problema – macar zonele cu constructii noi nu vor fi sufocate de masini. Pentru restul problemei, nu stiu tata, nu eu sunt primar, sa gaseasca aia alesi la primarie o solutie pentru parcari inainte sa-si bage scurt p*la-n 85% din bucuresteni.

      00
    • @Vlad
      Ai fumat ceva? Sau esti beat? Ca sa stiu.
      Vorbim de PARCARE. Am zis eu ca ar trebui excluse alte taxe – gen congestion charge? Am zis eu ceva de asigurari? Tu justifici ca esti taxat de 10 ori mai mult decat in Praga pentru ca nu exista taxa de centru in praga si ca ai optiune sa faci RCA…. pai ce are sula cu prefectura? Dar, ma rog, tu chiar meriti sa fii taxat cu 500 de euro pe an, e pacat sa nu iei banii fraierului.

      Apropo, nici in Praga nu se plateste congestion charge, nu exista impozit pe masina si nici la casco nu esti obligat.

      00
    • Praga e un oras care are cu ~500k de locuitori mai putin si e si de 2 ori mai mare ca suprafata. Doar de aici (cerere si oferta) ar trebui sa rezulte o crestere de 120% ca pret pentru parcare. Deci un 120-140 EUR pe an (+100% suprafata si inca +20% populatie).

      Apoi, nu reusesc sa gasesc situatia din Praga, dar in cehia erau inmatriculate 5.75milioane de masini, vs Romania cu 8.2 milioane. Extrapoland spre Bucuresti, mai pui inca +30% diferenta de volum si ajungi la un pret de 150-180 EUR pe an.

      Daca mai poti sa si adaugi alti coeficienti, e posibil sa ajungi usor la acei 500 de euro pe an :)

      00
    • @Sabotor: stiam ca e inutil, dar mai bag o fisa. Ti-am dat exemplul ala pentru a-ti arata care este costul total pe care-l implica o masina intr-o tara cu apa calda.
      Tu iei doar ce-ti convine (la fel ca multi alti romani) si ignori restul ecuatiei, desi toate se leaga de cat platesti sa mergi cu masina in centrul unei capitale.

      Pentru bucuresteni e ideal sa ai salarii de Londra, cost de parcare ca in Westminster, TVA si pret de benzina ca in SUA, spitale ca in Elvetia, taxe ca in emiratele arabe si preturi de Slobozia.

      00
    • punKreas, nu, investitorii nu fac suficiente locuri de parcare (ar trebui cate un loc pt fiecare apartament plus 20% suplimwntar pt vizitatori) pt ca ii costa mai mult sa faca parcari subterane iar pe langa bloc nu e eficient pt ca pierd din terenul pt bloc; si stiu si ca romanasii se trag pe kur si nu cumpara locuri, prefera sa parcheze gratis in boscheți

      00
    • @Andrei
      Suprafata aia e mare pentru ca sunt multe parcuri si zone verzi unde – surpriza – nu sunt strazi si parcari. Altfel, centrul e cu stradute mici si intotocheate, mult mai inghesuit decat centrul Bucurestiului, cu mult mai putine locuri de parcare decat in Bucuresti. Si acolo, unde-i mai inghesuit decat in Bucuresti, abonamentul pe an e 50-60 de euro.

      @Vlad
      Inca o data, ce are sula cu prefectura? Adica ce franturi logice sunt in mintea ta incat sa justifici parcarea mult mai scumpa decat in Londra din cauza ca in Bucuresti nu ai congestion charge? Sunt lucruri diferite. Nu vrei masini prin centru care sa polueze? Faci zone in care taxezi accesul. Vrei parcari civilizate? Pui taxa pe parcare. Cele 2 nu se exclud si n-au nimic una cu alta. Astfel, sa zici ca e ok ca in Bucuresti parcarea pe an sa coste 500 de euro, in conditiile in care in Londra – care e MULT mai aglomerat, cu mult mai multe masini si unde salariul mediu e de aprox. 5 ori mai mare decat in Bucuresti – costa mai putin de jumatate denota prostie crunta. Dar hei, treaba ta, ca tu platesti 500 de euro pe an, nu eu. Si stii, prost nu-i ala care cere ci ala care da.

      In Bucuresti s-a facut o romaneasca clasica. Stie si primaria ca majoritatea masinilor parcate sunt ale oamenilor care locuiesc acolo, nu a vizitatorilor. Si in loc sa gaseasca niste solutii de bun simt, gen sa faci cumva sa ai mai mult de 1 loc de parcare la 8 masini, va pun sa platiti de sa va iasa pe ochi. Astfel, plata pe ora, pentru aia care nu sunt din zona si parcheaza pentru o ora-doua e infima – 1 euro/h. In Praga (ca tot am dat exemplu) in centru e de la 2 euro pe ora (anumite locuri de parcare, putine) la 4 euro pe ora (cele mai multe) pentru vizitatori (care nu au rezidenta acolo, maxim 3 ore), in ideea ca vrei sa-i tii pe aia mai departe de centru, aia care nu au neaparat nevoie sa fie acolo. In Londra, nu mai zic, intre 4 si 8 lire/h, tot pe acceasi idee. Iar pentru aia care nu au ce face, pui un tarif de bun-simt, ca ei acolo stau, nu vin la o cafea la smechereala. In Bucuresti e taman pe dos: hai sa-i belim la sange pe aia care stau in zona, iar pentru aia care vin cu masina ca au chef sa parcheze la botul calului, punem preturi mici. Si voi va bucurati, apladutati ca focile si va contraziceti cu mine ignorand sa vedeti ca taxele de parcare in Bucuresti sunt concepute exact pe dos fata de taxele de parcare din orice oras civilizat din Europa. Pai sa va fie de bine pentru ca – asa cum ziceam mai sus – voi veti plati 500 de euro pe an. Si daca pe voi va incanta ideea asta, nu vad de ce n-ati plati; cum am zis, e pacat sa nu-i iei banii fraierului.

      00
    • C-am uitat ceva:

      Ti-am dat exemplul ala pentru a-ti arata care este costul total pe care-l implica o masina intr-o tara cu apa calda

      Praga. N-o fi apa chiar atat de calda ca-n Londra, dar e mai calda decat in Bucuresti. Parcare pe an pentru rezidenti in centru – 50 de euro. Asigurare intre 200 si 400 de euro (desi asigurarea e o companie privata, separata de primarie, dar daca tie-ti place ghiveciul, hai c-o bagam si pe asta). Nu exista congestion charge, nu exista impozit. Cost total anual? Intre 250 si 450 de euro (de la cel mai ieftin la cel mai scump).
      In Berlin rezidentii platesc cica 20 de euro pentru 2 ani, asigurarea (RCA) costa ~700 de euro (fara bonus, ca la nemti bonusurile sunt ceva natural, astfel dupa 5 ani fara incident platesti doar jumatate, adica tot cat platesti in Bucuresti pentru aceeasi masina). Cost total anual? 720 de euro, 320 dupa 5 ani fara incidente, si chiar mai putin dupa mai multi ani fara accidente.

      In Bucuresti dai 500 de euro pe parcare, inca 300 si ceva pentru asigurare, nici nu mai iau in calcul impozitul. Cost total anual? peste 800 de euro. Dar tu-mi vorbesi cu aplomb de costul total pe care-l implica o masina in tari cu apa calda. Si esti bucuros nevoie mare ca esti jefuit ca la drumul mare si-i apostrofezi taman pe aia care-ti atrag atentia ca te fac niste smecheri. GG patratel.

      00
    • @Sabotor. Te faci ca nu vezi adevarata problema – ca nu se mai poate cu atatea masini in Bucuresti, in plm. Solutia ta este sa ignoram totul si smiorc smiorc – parcarea e prea scumpa? Daca ar fi fost 100k de masini, nu exista nici un motiv sa creasca preturile pentru parcare, dar cum plm rezolvi cat de cat rapid problema parcarilor altflel?

      00
    • Vezi ca ai uitat (intentionat?)de Congestion Charge.Si parca mai e o taxa.

      00
    • @venom
      Nu ma fac ca n-o vad, chiar am pus asta intr-un comentariu: la o populatie de 2 milioane de oameni si 1.8 milioane de masini, sunt 250000 de locuri de parcare. Suficient pentru 20% din masini. Iar solutia autoritatilor e „nu-i problema boss, ia sariti cu 500 de euro pe an fiecare”. Nu „hai sa facem infrastructura”, nu nimic, ci „ia platiti fraierilor”. Si „ia platiti” la modul ala obscen, mai mult decat in Londra, mai mult decat in Berlin, mai mult decat in Viena. Pe scurt, autoritatile au rezolvat problema rapid din pix – 250k de locuri de parcare sunt suficiente la 2 milioane de oameni, da-va dracu, iar noi o sa va taxam la sange pentru parcari. Iar voi, paradoxal, aplaudati si va bucurti ca nu aveti unde sa parcati, dar trebuie sa platiti 500 de euro pe an. Rationamentul vostru e efectiv asta: 80% din oameni sa-si bage p*la in ele masini, nu le mai trebuie masini. Sunteti mai comunisti decat Ceausescu.

      @caposu
      Ce pula lu’ Cristos are congestion charge cu taxa de parcare? Bai, voi sunteti batuti in cap? Pacarea e una, asigurarea e alta, taxa de acces in anumite zone e alta. Sunt nelegate una de cealalta, ce pula mea tot aduceti aminte de alte taxe? Cand iti faci abonament la internet iei in discutie pretul metrului cub de apa calda, dau ce pastele ma-sii?

      Bai, pe bune, ma doare-n cot ca-i taxa anuala 500 de euro, ca nu stau acolo, dar ma uimeste cat de bucurosi sunt oamenii ca vor plati mult mai mult decat in orice alta capitala europeana pentru parcare, in conditiile in care autoritatile si-au bagat de mult picioarele si au lasat un 20% din necesarul de locuri de parcare si nici nu misca nimic in directia asta.

      Apropo, trebuie sa fii de-a dreptul cretin sa crezi ca taxa asta va rezolva ca prin minune faptul ca exista doar 250k de locuri de parcare. Da, aia care au masina pe care-o folosesc o data pe an vor renunta la ea; aia care au o rabla abandonata pe o strada vor renunta la ea, iar aia care au mai mult de o masina se vor gandi foarte serios daca chiar au nevoie de a 2-a masina. Dar daca cazurile astea sunt mai mult de 5% din totalul masinilor, eu imi mananc caciula.

      00
    • Pardon, ca tot zic 20% din necesarul de locuri de parcare, greseala mea. E sub 15%. As fi mai degraba de acord cu o lege care sa interizica total accesul masinilor pe teritoriul Bucurestiului, in fond de ce sa lasi masinile sa intre in Bucuresti cand n-ai unde parca? Si uite cum ai rezolvat rapid problema parcarilor.

      00
    • nu sunt 5%, sunt cel puțin 30% cazuri de mașini abandonate, mașini pensionari pentru 1 drum la țară pe an, mașini aduse de samsari și samsari-wannabe, rable-taxiuri vechi, mașini de mers din an în paște

      00
    • @Flat
      daca ar fi un procent semnificativ – 30% cum zici tu – atunci n-ar fi problemele actuale din trafic din Bucuresti, ca – evident – masinile nu sunt pe sosele. Dar cum in Bucuresti cam la orice ora din zi traficul e incredibil de aglomerat, inseamna ca masinile alea chiar circula. Unii zic ca masinile abandonate sunt undeva la 20k – https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/social/cimitirele-de-masini-din-parcarile-bucurestiului-20-000-de-autoturisme-sunt-abandonate-si-ar-putea-fi-ridicate-1446477. Adica ceva gen 1 – 1 si ceva %. Scapi de ele si dintr-o data, problema rezolvata, nu mai ai doar 15% locuri de parcare ci ai ridicat procentul ala pe noi culmi, la 16%.

      Pe cuvantul meu, ma amuza maxim discutiile astea.

      00
    • Tu presupui, în mod eronat și dubios, că toate mașinile circulă zilnic.
      Nu, sunt sute de mii de mașini care stau în parcări. Inclusiv eu las mașina acasă și plec cu metroul.

      Traficul este blocat fiindcă infrastructura nu îl susține, nu are cum, străzile sunt aceleași ca acum 50 de ani. În plus, traficul din București este dublat și de provincialii care vin și tranzitează sau din suburbii, pur și simplu cu treabă, vizită, muncă etc.

      00
    • @Flat
      Tu spui ca 30% din masinile din Bucuresti sunt rable abandonate. Eu iti spun ca nu-i credibil asa ceva, si uite, chiar iti dau un link in care unii au identificat 5000 de masini abandonate, dar estimeaza ca numarul real e mai mare pe la 20k. Adica eu imi sustin afirmatia cu ceva. Tu…. o dai asa, ca asa ti se pare tie, din ochi. Paaaai, ok, sa ai spor la platit aia 500 de euro si mai vorbim peste cateva luni cand o sa fie destul de clar si pentru tine ca nu rablele abandonate sunt de vina pentru lipsa locurilor de parcare.

      00
    • Am mai enumerat o dată, nu toate sunt rable și nu toate sunt abandonate. Unele sunt mașini bune, dar cu care nu se circulă. Altele sunt mașini cu probleme, numere roșii expirate, ITP expirat, defect prea grav de a fi reparat. Altele sunt pur și simplu mașini ale unora care le au doar că se.poate, le folosesc o dată pe lună.

      Eu îmi iau datele din realitatea înconjurătoare, dacă nu crezi te iau de mânuță și te plimb câteva ture prin cartier și îți identific câte mașini au praful pe ele de 5cm sau zac la rigolă sau pe trotuare îngreunând circulația. Cei cu statistica au marcat epavele alea evidente, cu geamuri sparte și unde dorm aurolaci,.eu vorbesc de mașinile care nu se mișcă din diverse motive.

      00
    • @Flat
      uite, doar de dragul discutiei, fie, 30% masini abandonate, care nu se misca, etc. 30%. Dar tu oricum ai parcari doar pentru 15%. Scoti 30% din masini din circuit, imbunatatesti un pic statistica, ai parcari pentru 23% din masini, hai sa rotunjim la 25%. In continuare ai o problema imensa cu parcarile, problema care nu e rezolvata de luatul banilor cu japca de la oameni care efectiv nu au ce sa faca. In continuare ai avea 1 loc de parcare la 4 masini, iar administratia nu face nimic in afara de a-ti baga mana si mai adanc in buzunar. Dar voua va place. Pai sa fie primit, cum am zis, voi dati banii aia, nu eu.

      00
    • De acord. Dar trebuie început de undeva. Se fac și altele. Se face autostrada de centură. Câteva parcări, una la Pantelimon se aproape gata.

      Niciodată nu vor fi suficiente. Niciodată nu vor fi 1,5 milioane de parcări in București, nu e loc. Fizic. Și dacă ar fi loc, a doua zi vor fi 2 milioane de mașini. 3 milioane. Și tot așa.

      Soluția este să descurajăm mașina personală. Parcările nu trebuie construite, trebuie desființate. Treptat, cetățenii trebuie să aibă parcări private, nu publice, iar spatiile publice care sunt acum parcări adp trebuie înlocuite de spatii verzi și piste de biciclete și tramvaie silențioase pe green track.

      00
    • @Flat
      Loc n-o sa fie niciodata pentru ca multe cartiere din Bucuresti au fost construite de niste imbecili comunisti care considerau ca oamenii nu au nevoie de masina.

      Soluția este să descurajăm mașina personală. Parcările nu trebuie construite, trebuie desființate. Treptat, cetățenii trebuie să aibă parcări private, nu publice.

      Lol, gresit. Nu trebuie desfiintate, trebuie taxate. Nu suntem in comunism sa-i zici omului ba, tu n-ai nevoie de masina, da-te dracului. Da, il incurajezi sa renunte la masina, cu transport public decent, dar nu poti sa-ti bati efectiv joc de 85% din posesorii de masini. Si, cel mai mult, cand il prinzi la inghesuiala – ca acum – nu iei si pielea de pe el pentru ca tu, administratia, ai fost atat de incompetenta incat ai dat verde la constructii fara o planificare normala, fara sa prevezi ca oamenii vor cumpara masini pe masura ce creste nivelul de trai. Altfel ce spui tu aici e hai sa ne intoarcem la vremurile din comunism, vremuri in care proprietatea era descurajata maxim.

      Cum am zis mai sus, obligi dezvoltatorul imobiliar sa prevada parcari pe strazile din ansamblul rezidential + parcari la subsol pentru aia care vor sa plateasca. Uite, eu stau intr-un bloc micut, cu 14 apartamente si 14 locuri de parcare la subsol. Plus 6 locuri afara (nu chiar in strada, ci pe calea de acces spre garaj) pentru vizitatori, etc. Daca construiesti la modul asta (si pe aici doar asa ii lasa sa construiasca) nu ajungi in situatia in care ai 250k de locuri de parcare la aproape 2 milioane de masini. Ii taxezi in centru pe aia care vin cu masina de altundeva, sa-i descurajezi sa vina cu masina, nu-i jupoi pe rezidentii de acolo ca i-ai prins la inghesuiala si nu au alta solutie.

      Ce face PMB acum e sa-i puna pe posesorii de masini sa plateasca pentru greselile planului urbanistic al primariei din ultimii 60 de ani. Nu e prea corect, ma intelegi?

      00
  20. Cumva ideea este asociata cu USR. Pe motivul acesta nu o sa-i mai voteze nici naiba. Ei nu inteleg ca prioritar e sa ridice nivelul de trai al urbei in care au fost votati, sa faca un parc, o cresa ,o gradinita, ceva pentru comunitate. Ei au venit cu hai sa marim taxa de parcare, hai sa punem taxa pe gunoi , sa ducem gunoiul cu cartela in saci de 7 culori. PSD o sa rupa la urmatoarele alegeri.

    00
    • De fapt, ideea e de la compania municipala de parcarari si e inca de pe vremea lui firea. De ce au facut asta acum? Hmm, ghici

      00
    • Deci o masura care sa limiteze pe termen lung numarul de masini, care sa permita oamenilor sa merga pe trotuar fie pe jos fie cu copilul in carucior, nu o putem incadra la masuri care ridica nivelul de trai al urbei.

      00
    • E asociata cu USR desi toate parcarile sunt avizate inainte de alegeri. Nu a avut curaj duamna sa o implementeze anul trecut.

      A se vedea datele

      https://cmpb.ro/files/19/CMPB%20anunta%20modificarea%20deschiderea%20unor%20parcari%20-%2024.02.2021.pdf

      00
    • Sunt deacord cu solutia, doar ca din punct de vedere politic pierzi. Mai intai faci naibii un trotuar, repari locuri de joaca faci ceva concret sa vada lumea ca e o schimbare in bine fata de ce a fost in trecut.Nu e ca si cum toate sunt rezolvate si hai sa marim taxele. Dar daca primul lucru e sa ii arzi la buzunar o sa te arzi la vot. Iar daca masura asta a fost votata de PSD in trecut si doar acum pusa in practica, din punctul meu de vedere PSD este imabatil la strategie politica.

      00
    • Da, foarte probabil psd o sa iasa la urmatoarele alegerei…c-asa-i romanul cand se veseleste, vorba cantecului…

      00
    • Cristi, sunt unii care spun ca masurile dure se iau in primul an de mandat, sa se mai tempereze nemultumirea pana la urmatoarele alegeri. Intre timp, poate apar si efectele si nu o sa mai fie atat de grava nemultumirea populara. Vom vedea ce va fi, dar de undeva tot trebuie inceput si sunt lucruri care nu se exclud unele pe altele. Daca sa faci o gradinita dureaza 1-2 ani, stam pe loc cu masuri care pot fi implementate imediat?

      00
    • @Cristi „Mai intai faci naibii un trotuar, repari locuri de joaca faci ceva concret sa vada lumea ca e o schimbare in bine fata de ce a fost in trecut.”
      Eventual niste panselute, niste pavele, marmura pe ici pe colo, pe princpiul „a si facut maica”.
      Ce trotuar sa faca cand sunt ocupate de masini? Locurile de joaca dau bine pentru cei cu copii, nu toti au copii, dar toti mergem ca pietoni si respiram acelasi aer.

      00
    • As vrea sa las aici ideea despre prostie că este asociată cu Cristi. El nu înțelege prea mult despre ce se întâmpla, despre ce poți face mai întâi și repede, dar clar PSD o să rupă.
      El vrea să repare un trotuar dar nu înțelege de unde vin banii și cine poate să îl repare.

      00
  21. Nici o municipalitate nu poate sa bage peste noapte o reglementare prin care pune niste oameni in imposibilitate de a-si mai folosi autoturismele daca nu dau o suma de bani. Care nu e chiar mica.
    In mod normal, ar trebui sa anunti cu macar 6 luni inainte chestia asta si sa faci publicitate la greu, ca sa si afle oamenii. Numa bine, cel care nu foloseste masina prea mult si n-are chef sa plateasca banu are timp sa o vanda, cel cu 2 masini vinde una din ele etc.
    Dar din 2019, cand s-a adoptat HCGMB 517 si pana acuma – 2021, n-a auzit aproape nimeni de treaba asta.
    Ca sa fie totul perfect, cand incerci sa vezi continutul HCGPLM pe site-ul primariei, nici macar nu apar anexele, care contin, surpriza, chiar noile tarife.
    http://acteinterne.pmb.ro/legis/acteinterne/acte_int/afisint.php?f=40279

    00
    • Pe site la cmpb sunt puse si HG-ul si anexele si tarifele

      https://cmpb.ro/page/183

      Cu placere.

      00
    • S-a facut in Tg. Mures. S-au introdus abonamentele pentru riverani, dar riveranii de pe strazile adiacente centrului au luat mumu, ca pe strazile de acolo nu puteai face abonament, era zona 0, unde platesti doar cu ora.

      Asa ca sau ti-o muti pe alta strada, sau platesti pe ora. Si nu ca si cum s-ar fi amenajat ceva locuri, doar la taxa au umblat. Tot pe trotuar sau pe marginea drumului o parchezi, doar ca acum pe bani.

      Insa langa primarie, tot central, au lasat doua strazi sa fie zona 1, adica acolo unde poti face abonament lunar, ca de, aia ce lucreaza in primarie trebuie sa aiba ceva facilitati.

      00
  22. Pai dezvoltatorii pulii ce fac blocuri fara parcari subterane, cum se permite asa ceva?

    00
    • Pai si daca le fac raman goale, nu plateste mai nimeni 10.000 pe locul de parcare la subsol, atat timp cat poti lasa masina gratis pe trotuar..

      00
    • Am încercat sa răspund eu mai sus…pt ca organili iau spaga si cam atât…

      00
  23. NOU
    #107

    Au aparut peste tot panouri de informare in Sectorul 1 cu parcarile astea noi gestionate de PMB, inclusiv pe stradute, nu artere principale. In fine, treaba lor cum e reglementata chestia asta, DAR… ma uite pe site-ul Companiei parcari sau in aplicatia lor minune si nu le regasesc trecute acolo, deci nu se poate plati prin aplicatie. Treaba romaneasca….

    00
  24. Cu cat oamenii sunt mai prosti cu atat au nevoie de mai multe legi care sa-i tina in frau si de mai multa birocratie. Si in aceeasi masura pot fi spoliati mai tare. Opt oameni pe planeta asta au tot atata avere cat jumatatea mai saraca a populatiei GLOBULUI. Cum i-au facut? Ddandu-va voua bani cu imprumut cu dobanzi de o sa plateasca si copiii vostri. Din orice taxa pe care o platiti, o parte ajunge la ei, o parte se duce pe coruptia locala si cea mai mica parte se intoarce ca bunuri si servicii pentru societate.
    Trebuie sa fii trepanat total sa te bucuri cand apar noi taxe pe principiul „o sa se faca”…Nu, nu o sa se faca, sau daca o sa se faca ai platit de 50 de ori pretul. Exemplele sunt nenumarate. Deci bucurati-va ca aveti noi taxe de platit, si aia 8 o sa aiba in curand aceeasi avere ca 6 miliarde de locuitori!

    00
  25. „Oamenii care înțeleg că e un disconfort pe termen scurt pentru un confort pe termen mediu și lung. Trotuarul nu e al mașinilor.”
    De curiozitate, care va fi confortul pe termen mediu sau lung in Bucuresti? Ce inseamna termen lung? 10 ani?
    N-am auzit sa se fi achizitionat sau sa fie bani pentru achizitionarea a cateva sute de autobuze noi. N-am observat sa repare cineva mizeriile alea de linii de tramvai. Nici macar n-au acoperit toate statiile de RATB, STB, cum i-o mai zice.
    Bilete unice Metrorex-STB, ceva? Ioc.
    Verificari pe rablele de Loganuri ale firmelor de taxi cu 300k km la bord? Ioc.
    Pai care e viitorul luminos? Ok, accept disconfortul pe termen scurt, dar mi-ar placea sa stiu inspre ce ma indrept.

    00
  26. Cand te-ai invatat cu caldura subventionata, transportul in comun subventionat si or mai fi si alte ”pomeni mascate” gen excursii pt pensionari, tickete de vacanta, etc, normal ca nu-ti mai vine sa dai bani din buzunar. Si asta in cel mai bogat oras al tarii. La mine in oras nu exista tigania asta ( cu exceptia pensionarilor si elevilor care au ceva beneficii la transport in comun ) si n-a murit nimeni.

    00
    • Pai da, caldura e subventionata ca sa nu plateasca oamenii pierderile din retea. Cand n-ai mai umblat la reteaua aia de termoficare din anii 70 e normal sa ajungi sa subventionezi caldura.
      Transportul in comun din Bucuresti e praf si pulbere cu exceptia metroului şi STB-ul a fost o vaca de muls pentru toti primarii. Practic, subventia apare pt ca nu poti cere omului 3-4 lei pentru o calatorie in autobuze supraaglomerate care stau in trafic de behai sau in tramvaie mizerabile care-i hurducaie si aia 3 neuroni pe care ii mai are.
      Pomenile nu sunt nici macar mascate, oricum ai uitat voucherele pt biciclete, premiul de nastere copil, finantare fertilizare in vitro. Cred ca iei ceva bani si daca te casatoresti.
      Bucurestiul e bogat mai mult pe hartie, ca are datorii garla, si daca am calcula ce suma ar trebui investita ca sa ajunga un oras ca lumea, am face infarct.

      00
  27. Metroul din bucuresti miroase a aqua di gio pe langa metroul din londra sau milano….

    00
  28. Ha, azi incepeau sa planteze semne pe Iuliu Maniu, parcarile in spic de la bulevard, da ?

    Sa vezi Valea Plangerii ce incepe.

    P.S. Hotararea era data din 2019 de Administratia Milfoavei, insa nu au pus-o in practica din 2 motive: arsenal politic acum – vezi postarile si comentariile postacilor pesedei – si faptul ca nu a implementat nici Taxa Oxigen in Bucuresti (astea doua trebuiau sa mearga impreuna)

    00
  29. Nelegat de parcari dar legat de trafic. Plec azi din titan spre o lucrare la km19 pe A1. Cum ieri mi-am luat mare mumu, ca am plecat la 8, zic hai sa plec devreme (6:45) si bag o cafea inainte de lucru, pana vine echipa. Ba baieti, o ora si 40m am facut, din care o ora si 10 doar pe iuliu maniu. Ma uita la blocurile alea de se construiesc in continuare, ba cat de masochist sa fii sa te muti in asa ceva? Si am mers cu waze, l-am lasat sa ma bage pe unde a vrut muschiu lui numa sa ajung. Pe primar si pe ala responsabil de trafi i-as pune sa faca curse de iuliu maniu de dimineata pana seara, poate rezova in rahat nenorocirea aia de bulevard.

    00
    • Pai mai bine luai metroul pana la Pacii si de acolo ocazie

      00
    • Imi permit un sfat: din Bucuresti se iese la max. 6:30, dupa aceea este full tot pana dupa 10.

      Caz concret:
      De 4 ani delegatii cu program de plecat la 6:30 din Militari – DNCB – A3 . Timp pana la urcarea pe A3 – 20-25min
      Anul acesta, aceeasi ora de plecare, 1h20-1h40, doar prin oras (DNCB e aglomerat/blocat la lucrarile de la Mogosoaia).

      Asa ca drept urmare am ajuns sa plec la 6 si sa fac ~30 min traversarea orasului, castig minim 1h din viata :)

      00
    • @Bruta. Am scule si echipament, nu prea merge cu metroul sa mor dde nu as gasi o solutie in sensul asta. Am de facut drumul asta cam 4 luni de acum in colo. Ma bazez ca la vara mai pleaca lumea in concediu.

      00
  30. Toți pripașii vor să trăiască la București, asta până trebuie să plătească taxele de București

    00
  31. Eu nu înțeleg un lucru.
    Dacă plătesc oare în zona 0, pot parca oriunde altundeva pe locurile primăriei?
    Aș plăti ăia 200 / luna doar ca să nu mai am grija parcării când merg prin oraș :)

    00
  32. Eu sunt de părere că pentru zona 2 sunt foarte mici tarifele.

    00
  33. Ma amuza intr-un fel disperarea primariilor din marile orase de a taxa orice loc de parcare, desi, teoretic, au dreptate. Spun TEORETIC, pentru ca din pacate eforturile de a face transportul pulimii mai usor sunt aproape zero.

    Vorbesc de Timisoara, ca in aia am stat 40 de ani. Deci parcare cu plata. OK. Sa se mearga mai mult cu bicicleta, sa se foloseasca mai mult transportul in comun. Si asta corect.

    Acuma cu bicicleta e distractiv, daca nu te calca vreun bou cu masina (umar dislocat, lovita de un bou care nu a inteles ca nu are prioritate), daca e vreme buna, daca nu te deranjeaza sa inghiti kile de gudron sau ce cacat mai iese din masinile care stau si cate o ora in 100 de metri de blocaj.

    Am scos deci bicicleta din lista, in afara zilelor faine si in care ai chef de pedalat, deci probabil iei mijloacele de transport in comun. Care vin cand da dracu’ sunt pline de tigani (mai ales dupa pandemie, cand s-au intors talentele din extern), sunt prost pozitionate etc.

    In contrapartida, stau intr-un oras in care parcarea in zonele bune poate sa fie si 30 de dolari pe ora. in conditiile in care salariul lu’ barbata-miu e 15 dolari pe ora. Dar ai un sistem public de transport atat de bine pus la punct, ca nu ai nevoie de masina. Sunt cateva milioane de oameni care folosesc zilnic sistemul public de transport, dau 100 si ceva de dolari pe un abonament „nelimitat” si au 30 de zile acces la metrou (cu 30 DE LINII) si cateva sute de linii de autobuz.

    Totul stabilit la secunda (in perioade de trafic intens) cobori din metroul M de pilda si expresul (E) te asteapta deja de 30 de secunde in statie. Traversezi peronul (deci te misti 4 metri in stanga) si urci. Gandite incat sa poti face 20-30 de km in cateva minute. La fel autobuzele, cronometrate incat sa ai timp sa cobori la metrou etc.

    In perioadele de trafic mare, autobuze/metrouri suplimentate pe liniile des circulate, se vine la ora FIXA. Nu astepti 20-30 de minute in plus, ca nu a venit autobuzul.

    Nu mai povestesc de aplicatie care iti spune in timp real unde sunt mijloacele de transport asteptate, iti face posibilele trasee, sunt legate la harta si functioneaza ca un gps etc., ca deja discutam SF-uri.

    Odata ce au implementate chestiile astea orasele mari din Romania, odata ce poti sa te BAZEZI zilnic pe sistemul public de transport, atunci da, poti sa vii sa te isterizezi ca lumea circula prea mult cu masina si sa ceri bani pe parcari.

    Altfel e doar inca o metoda de a mai face bani de pe prosti, in loc sa rezolvi problemele de fond si sa incurajezi folosirea sistemului public de transport.

    • iarasi idei extremiste pe care nu mai pot sa le aud. „sa se faca intai, si dupa aia folosesc si eu”.

      realitatea e intotdeauna gri, nu alb-negru si trebuie sa se faca cate putin din ambele pana se ajunge la „SF-urile” de care vorbesti tu.

      mai adaugi 3 autobuze noi la o linie, mai cresti pretul de parcare cu 2 lei, mai rezervi o banda de circulatie pt transportul in comun, mai cresti pretul parcarii cu inca 2 lei, mai adaugi o legatura noua cu o alta linie, mai elimini 30 de locuri de parcare si tot asa pana ajungi la un „sweet spot”.

      nu construieste nimeni acest mamut logistic de transport in comun care sa mearga semi-gol timp de 10 ani cat iti ia ca sa il finalizezi, ca sa poti dupa aia in sfarsit sa cresti pretul parcarii cu 5 lei. este pur si simplu deplasat si nerealist sa sugerezi asa ceva.

      00
    • @michael
      Dar are dreptate. Ma rog, nu in sensul strict, cuvant cu cuvant „sa se faca si apoi folosesc si eu”, ci pune problema asa:
      Ai niste oameni care lucreaza in Bucuresti. Sunt destul de multi, ca tot se lauda Bucurestiul ca produce cea mai mare parte din PIB. Oamenii astia trebuie sa ajunga cumva de acasa la lucru si inapoi acasa. Eventual si la cumparaturi, daca nu sunt adeptii decesului prin infometare. Atata vreme cat transportul in comun e praf, oamenii astia nu au alta solutie decat sa-si puna curul intr-o masina si sa se deplaseze. Asa ca da, inainte sa te preocupe problema numarului masinilor personale in trafic, ai face bine sa ai pregatita o alternativa. Ca daca n-ai alternativa degeaba pui taxe mari, ca nu rezolvi nimic, nu dispar masinile din trafic. Ba pardon, rezolvi ceva – mai multi bani la buget din care sa faci studii de fezabilitate, sa plantezi panselute si sa inlocuiesti borduri. Stii ce au in comun celelalte capitale europene (pe care le-am pomenit intr-un comentariu mai sus), pe langa taxa de parcare decenta pentru rezidenti? Un transport in comun foarte bine pus la punct, transport in comun la care PMB nici nu viseaza. Gen iti ia 15 minute sa ajungi din Watford (zona 8 a Londrei, e de fapt cam in afara Londrei) pana-n Euston (centru, zona 1 a Londrei). Zi-mi tu acum cat iti ia tie in Bucuresti din Pipera pana-n centru?

      00
    • Oh stfu, am trait 10 ani in bucuresti si transportul in comun e mai mult decat decent. Din 10 ani, 5 ani am avut masina si chiar am “rezistat” fara ea pt viata de zi cu zi. Asta pt ca nu erau pe nicaieri locuri de parcare disponibile si nu imi placea tigania cu parcat pe trotuare.

      Da, or fi vreo 30-40% din oameni care au nevoie de masina pt job, dar restul plimba duda de colo pana colo pt ca se poate si pt ca e ieftin.

      00
    • Cand eram student in anu 4 si stateam in regie, vine unu din Barlad in anul 1 cu masina la facultate, cielo lu tacsu. Ca sa mearga pana la carrefour la grozavesti sau pt ce dracu are nevoie un pulete de 19 ani de masina in bucuresti?!

      Pt asta ai nevoie de o taxa de parcare, ca sa descurajeze oamenii pt care masina e un moft. La timisoara e si mai rau, unde si cel mai rupt in cur student are un cazan in fata caminului.

      00
    • Ahaha, cica transportul in comun in Bucuresti e decent. Cand mai exact si pe ce linii? Pe 41? Pe linia albastra dimineata si dupa-masa? Pe autobuzele alea canceroase in care pute a mort si care nu au AC? Pe linia 783 pana la aeroport unde nu ai loc? In taxiurile alea borate? Nu mai stiti ce inseamna „decent” unii dintre voi ori nu ati iesit din casa. Decent nu inseamna sa lesini ca nu mai ai aer in trenul de metrou sau sa trebuiasca sa treaca 3 trenuri ca nu poti sa intri. Va place abuzul unora dintre voi si nu pricepeti ca orasul ala are suficienti bani pentru mijloace de transport mai mult decat decente. Hai sa ne bucuram pentru linia aia de tren de la aeroport pe un singur fir cu locomotiva diesel. Cand ii mai aud pe unii care se bucura la asa ceva in secolul asta si accepta bataia aia de joc, mi se face mila.

      00
    • Michael, eu nu mai folosesc transportul in comun in Timisoara de niste ani buni. In prima faza mi-am luat masina (pentru ca imi tremura curul de frica sa umblu cu laptop dupa mine in 32, plin de tigani, cand incepusem sa mai fac vizite pe la clientii de web design.

      Asa am luat masina in 2009, ca mai bine mi-am vandut sufletul lu’ unicredit pentru leasing, decat sa risc chestii nasoale. Aparent nu s-a rezolvat nimic, pe tata-miu l-a golit unul de portmoneu in decembrie. Nu a avut amaratul nimic acolo, decat 5 lei si cardul bancar si ala gol, dar i-a luat 2 luni sa primeasca un buletin nou, ca l-au tot plimbat ca pe prosti.

      Centrul Timisoarei, nu periferie, da?

      De perversitati cum ar fi sa nu stai o ora dupa un tramvai nu mai discut, ca intru in alte povesti.

      Eu is pe principiul ca nu am nicio problema sa platesc taxe de orice fel ar fi, atat timp cat primesc „ceva” de ele. Aici se impoziteaza progresiv, daca faci niste bani, platesti de te doare fundul. Dar am autostrazi, am un sistem de transport in comun pe care m-am putut baza aproape 4 ani deja, am spitale in care nu ard de vie (desi e de discutat si despre sistemul medical destul), am pompieri care sunt dotati macar cu o saltea, politia stie sa scoata un ostatic etc.

      Nu spune nimeni ca e vreo tara perfecta, dar in Romania nu aud decat ca „nu sunt bani”, „hai sa mai cerem bani”. E multa poluare in orase din cauza masinilor? Cu siguranta. Exista in marile orase un sistem public de transport SIGUR si pe care sa te bazezi? Nu chiar.

      Atunci imi permit si eu sa spun „sa se faca”, pentru ca bani se iau pe toata caile, dar cu facutul e o idee mai complicat.

    • Oh stfu, am trait 10 ani in bucuresti si transportul in comun e mai mult decat decent.

      Esti in faza de denial. Si mi-e mila de tine. N-ai avut ocazia sa vezi transport in comun decent de debitezi asemenea aberatii. Altfel, repet, cat faci din centru pana-n Pipera cu transportul in comun. Ca-n Londra ti-am zis eu – 15 minute.

      Apropo, la metrou in Bucuresti biletele sunt in continuare diferite fata de cele pentru tramvai, nu-i asa? Dar hei, transport in comun mai mult decat decent. Sindrom Stockholm, nu alta. Si vai cat de mult va bucurati voi ca autoritatile va baga din nou mana in buzunar si va siluiesc fara mila…….

      00
    • Este foarte decent. Una din cele mai vaste rețele din Europa. La cât costă călătoria, 25 de eurocenți, este o minune. Da, nu avem tramvaie noi dar măcar merg și te duc unde ai nevoie.

      In Pipera din centru ajungi in 10 minute cu metroul.

      00
    • Ah, 6 statii de metrou. Am uitat ca Bucuresti e cat un catun mai mare. Dar asta zice ca 13 de minute: https://distanta.ro/bucuresti/ratb-metrorex/piata-unirii-2_2118/pipera_2111. Deci cu 2 minute mai putin decat iti ia sa ajungi din Watford (care e la periferia fucking Londrei) in centrul Londrei. Si cumva tie asta iti spune cat de misto e transportul in comun in Bucuresti.

      Dar sa trecem la lucruri mai serioase despre transportul in comun din Bucuresti:
      – Sistem integrat de transport in comun (tren + metrou + tramvai + autobuz + troleibuz)? NU
      – Transport in comun cu program atat de precis incat sa-ti poti regla ceasul dupa el? NU
      – Mijloace de transport in comun sincronizate ca sa nu stai sa pierzi timpul aiurea in statii? Evident ca nu, din moment ce vin cand da domnu’
      – Aer conditionat in mijloacele de transport in comun? Haha, ce gluma buna
      – Mijloace de transport in comun incalzite? Sunt convins ca vechiturile alea iti ofera maximul de comfort.
      – Tramvaie ultra low floor, sau low floor macar? Rampe pentru handicapati la usile tramvaielor? Evident ca NU, doar nu ma cred intr-o tara civilizata, ce mama ma-sii….

      Dar hei, pentru ca platesti doar 25 de eurocenti pentru un cacat pansat, trebuie sa fie bun, nu-i asa?

      Bai, va imbatati cu apa rece. Sincer. Traiti intr-un oras superaglomerat, cu un transport in comun mizerabil, cu locuri de parcare pentru doar 15% din masini, oras al carui administratie va baga mana-n buzunare pana la cot (bai, inca o data, e absolut fenomenal, 500 de euro pe an pentru parcare pentru rezidenti) iar voi sunteti fericiti si aplaudati, ca e bine. Si cand cineva va arata ca in orase mai civilizate parcarea nu costa atata, ca transpotul in comun e ok, ca din taxele platite se face ceva, ca dezvoltatorii nu sunt lasati sa faca blocuri lipite unul de altul, asa ca strazile din ansamblurile rezidentiale sunt prevazute cu parcari (alea platite sunt la subsolul blocurilor) gasiti tot felul de scuze, ca stai, ca impozitul acolo e mai mare, ca asigurarea e mai mare ca hur-dur ce bine-i in Bucuresti cu 500 de euro taxa de parcare anuala pentru rezidenti.

      Absolut ireal ma, ireal…… Meritati sa vi se ia si ultimul leut din buzunar.

      00
  34. Pentru toti cei care tipa sa se faca parcarea 8600 de lei pe an. Aruncati un ochi si vedeti cat costa permisele de parcare in NY . https://www.nychaparking.com/rates/

    00
    • @VuAd
      Pai ce sa faci, daca aia din Manhattan sunt niste saraci lipiti pamantului, le dai locul lor rezervat cu 170 de dolari pentru un an. N-au toti norocul sa se nasca in Bucuresti, unde se stie, sunt doar bogatani, asa ca-si permit 2000 de euro pe an pentru un loc rezervat de parcare pe strada. Si nu-i vezi cat de bucurosi sunt si cum aplauda ca-s jefuiti pe fata?

      00
    • Ce relevanta are NY in discutia asta? De ce nu compari cu Milano, de exemplu, care e mai aproape de Bucuresti, cel putin cultural, daca vrei.

      Salariul mediu net Bucuresti: 860 EUR
      Salariu mediu net Milano: 2600 EUR
      Parcare negarantata Buc zona 0: 410 EUR
      Parcare negarantata Mil zona 0: 250 EUR
      Taxa intrare centru Buc: zero
      Taxa intrare centru Mil: 2 EUR rezidenti/5 EUR non-rezidenti pe zi

      Oamenii care aplauda aia 2000 de lei pe parcari negarantate nu pricep ca, chiar daca fac parte din clasa sociala favorizata care incaseaza salarii peste medie, sunt suprataxati pentru a primi la schimb ZERO servicii. Deci nu doar ca li se iau bani pentru dreptul de a parca, dar li se iau mai multi decat percep alte orase europene mult mai spalate decat Bucuresti, care au mult mai multe servicii de oferit.
      Un bou pe softpedia a scris ca sunt preturi corecte pentru o capitala care se lauda cu un nivel de trai peste media europeana. Da, daca media europeana e formata din Ucraina, Serbia si Bulgaria, atunci ar avea dreptate.

      00
    • Sabotor. Deja e prea mult. Iti tot dai ochii peste cap ca va fi scump locul de parcare si bagi exemple de sume decente din orase civilizate. Verifica te rog, cand ai timp, cam ce impozit anual pe masina platesc oamenii aia. Ca il platesc din acelas buzunar din care platesc si parcarea. Apoi verifica cat e impozitul pe masina in Ro :). Aduna-le.

      00
    • @Iozzica
      In primul rand, futui, e a 3-a oara cand repet: taxa de parcare e una, impozitul e alta treaba, asigurarea altceva, da-o-n pizda ma-sii de treaba. Tu, ca si alt berbec mai sus, esti incantat de o taxa de parcare facuta sa-i jumuleasca pe aia care n-au ce face, ca acolo stau, deci o platesc vrand-nevrand, doar pentru ca ai impozit mai mic decat un neamt. Si bai, fata de nemti (in Berlin) e o diferenta de la 10 euro pe an la 500 de euro pe an. Dar pentru tine e ok. E ca si cand te-ai bucura sa platesti 500 de euro pentru niste mere la aprozar, pentru ca hei, biletul de cinema e ieftin. Bravo, patratel.

      In Cehia nu exista notiunea de impozit pe masina – am scris mai sus exact asta, cand am comparat cheltuielile anuale cu masina in Praga, Berlin si Bucuresti. Nemtii mai platesc ceva taxa anuala pentru masina, un 240 de euro ar fi pentru un diesel de 2 litri. Aduna-le tu, si dup-aia nu uita sa chiui de bucurie ca te indoaie cu taxe o administratie care-ti asigura 15% din necesarul de locuri de parcare din Bucuresti.

      Bai, pe bune, rar mi-a fost dat sa vad oameni mai fericiti ca-s jefuiti ca-n codru. As face un concurs, sa vedem in care capitala se platesc taxe de parcare anuale mai mari decat alea din Bucuresti.

      00
    • Of! Normal ca nu sunt fericit ca trebuie sa bag mana in buzunar sa platesc. Dar se pare ca nu prea am alta varianta. Un berbec, nu? Pentru orice trebuie sa bag mana in buzunar si sa platesc: de la impozite si taxe pana la bere.
      Se pare ca nu e cazul tau. Tu vei plati DOAR parcare si asta te enerveaza. E de inteles.
      Aici nu vorbim de marimea buzunarului ci despre ghinionul de a fi doar unul. Asa e la berbeci…
      Amicul meu de departe platea nemtilor 1600€/an pentru o masina nu de mare prestigiu.( la noi e 20€/an). Sesizezi diferenta?
      Cat spanac sa il mai taxeze neamtul si pentru locul de parcare?
      Si el alt berbec. Doar un singur buzunar.

      01
    • @Iozzica
      Pentru masina mea, daca as sta in Berlin, as plati aprox. 600 de euro pe an pentru asigurare, taxa, taxa de parcare.
      In Viena ar fi undeva pe la 800 de euro pe an.
      In Londra as plati 658 de lire pe an (asigurare mai scumpa)
      In Praga platesc 300 de euro pe an.
      In Bucuresti as ajunge pe la 900 de euro pe an (parcare+impozit+asigurare).

      Si bai, cu toate astea, voi va bucurati ca taxa de parcare e 500 de euro pe an, ca cica – costul total anual cu masina e mai mic decat in alte capitale europene, si-i ok. Ca e misto sa platesti taxa de 500 de euro la primarie pentru ca asiguarea e mai ieftina decat in alte parti. Pentru ca – absolut normal – ce ti-e primaria, ce ti-e o firma privata care ofera un serviciu. SI CU TOATE ASTEA, tot e mai ieftin in alte capitale si TOT o tineti pe a voastra. Puisorilor, cu mana pe inima va spun ca nu platiti suficient de mult, meritati sa va fie luati toti banii, ma.

      Peste tot in lume, taxele platite la primarie sunt MULT mai mici decat in Bucuresti; unde difera mult e pretul asigurarii, dar aia e cu o fima privata, ba boilor, nu tine de administratia locala. Si voi va bucurati maxim ca veti plati mai multi bani unei administratii care nu da pe voi nici un scuipat in vant, de va tine cu locuri de parcare pentru 15% din masini.

      Sunteti absolut fara speranta.

      00
  35. * Sunt de acord cu pretul la locul rezervat, cu conditia de penalitati platite contractantului. 10% din valoarea taxei pentru fiecare data cand locul nu este liber, pe care pot sa si-l recupereze de la contravenient, caruia sa-i ridice masina in maxim 30 de minute, altfel primaria sa suporte penalitati duble. La fel penalitati pentru locul nerezervat, daca nu e nici un loc liber in zona contractuala. E perfect normal ca un contract sa prevada penalitati, daca nu se repecta prevederile de o parte.

    *Daca incepe sa se extinda locurile platite, o sa se mute indivizii pe stradutele mici, unde nu sunt platite. Deci, toleranta zero si amendarea si ridicarea celor care parcheaza ilegal acolo (respectiv prea aproape de trecerile de pietoni, intersectii, blocand accesul. Pe strada unde locuiesc cred ca e ilegal parcatul oriunde, pentru ca e mai scurta de 50 m). Asta nu presupune investitii, caci pot sa plateasca angajatii si echipamentele de ridicare din amenzi.

    00
  36. Știți cât plăteam eu aciișa la spanioli pentru parcat in zona albastra in jurul blocului meu ? 3.25 euro pe săptămâna. Dus la un birou cu actele de la
    Mașina și contractul de chirie, primit un sticker personalizat pe loc și atât. Și plăteam din aplicatie. In rest e 0.75 euro prima ora și maxim 3.25 /3 ore după aia roiu, ca d-aia e zona albastra DOAR IN CENTRU ȘI PE LITORAL, ca acolo e trafic și nu ocupi tu un loc toată ziua. Prețurile din București zău ca sunt pentru miliardari.

    00
  37. Dupa cum observ, cei de la categoria 2 care sunt imbecilii dominanti in comentarii, si au facut aparitia si aici. I as injura direct dar e o risipa de injuratura. Imi plac pitipoancele coapte so nef###e care dau exemplul Viena fara sa stie de fapt cum e in Viena si cum a ajuns Viena la nivelul actual.

    00
  38. @autori ( nu e necesar a fi publicat)

    Automobilul ramane jucaria noastra preferata.
    Ar fi interesant un articol despre costul anual per masina ( impozite, combustibil, intretinere ) o tara occidentala vs Romania.

    Cu speranta ca sugestia nu va supara va multumesc si va salut cu respect!

    00
  39. Meanwhile eu mă rog de 3 ani de primăria sectorului 3 ca să pună o taxă sau un abonament de parcare la mine pe stradă ca să pot și eu să parchez în fața casei. Zonă de case, stradă cu sens unic, consiliul local sau primăria au decis că nu e cazul să traseze locuri de parcare pentru că e domeniu public.
    Nu vreau nimic gratis, vreau doar să pot parca în fața casei și să nu-mi car copii nu știu cât pentru că cei care au firme în zonă vin să parcheze acolo.

    00
  40. NOU
    #145

    @Sabotor: sa nu uitam ca NU se pote plati parcarea cu fise (bine, la ce scoruri sunt, se umple un parcometru dupa 5 masini parcate), deci poti plato doar prin SMS sau aplicatii, ca sunt 2: una a aproape defunctei Companii, care e cam varza, iar alta care percepe un comision de 20% PE ORA de parcare…unde e 5 lei/h, ei cer 6 lei/h. Lumea aplauda, se bucura…. Meanwhile pe anumite stradute vad ca au inceput sa „cada” stalpii cu afisele de parcare…
    PS. Astept sa se voteze desfiintarea Companiei de parcari, asa cum s-a promis, concedierea angajatilor, deci a celor care vor da amenzi/ridica masini parcate fara a plati taxele.. pana se preiau atributiile de vreo directie a primariei, pana se fac concursuri de angajare transparente, cum a zis dom’ primar, prevad ca ne vom apropia de urmatoarele alegeri si iar se va amana re-implementarea taxarii :) spre „disperarea” unora ca nu vor putea plati miile de lei pe an.. :)

    00
    • Asta cu plata doar prin SMS sau aplicatie e alt muism de mare clasa. Vine turistul strain, nu stie o boaba romana, nu are telefon de Romania, deci greut cu plata prin SMS la un numar scurt dinala (bai, pe bune, nu stiu cum poti cu telefon dintr-o retea din strainatate – daca poti). Aplicatia, nu vreau sa fiu rau, dar presimt ca e doar in romana si – mi s-a intamplat asta cu ceva aplicatie facuta de autoritatile romanesti – nu o poti instala pe telefon, ca aplicatia e lansata doar pentru Romania, asa ca daca ai profilul setat pe alta tara, mumu, nu poti instala aplicatia. Si nu poti plati cu fise sau cu card, misto.

      Pretul mi se pare chiar mic, 5 lei pe ora (adica un euro si-un pic) e mult sub orice taxa pe ora din orice alt oras din strainatate.

      Dar e ok, treaba asta n-a fost facuta pentru a descuraja oamenii sa vina cu masina-n centru, nu, e doar pentru a-i jupui de bani. Ca daca ar fi vrut sa descurajeze oamenii sa vina cu masina-n centru, ar fi pus taxa mai mare pe ora pentru non-rezidenti. In schimb, s-a pus taxa mare taman pentru aia care vrand-nevrand o vor plati, ca n-au de ales, acolo locuiesc. Iar prostii se bucura si aplauda ca focile ca vor plati taxe anuale mai mari pentru masina decat regina Angliei. Noaptea mintii….

      00
    • NOU
      #147

      In centru e 10 lei pe ora, eu am pus exemplul cu 5 lei (in zona adiacenta centrului) pentru ca instalasem o aplicatie „partenera”, care apare pe panourile de informare. Si care percepe 20% comision pe ora de parcare, adica unde e 5 lei platesti 6 lei/ora, unde e 10 lei nu am verificat, ca am dezinstalat-o instant.

      00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la de la Aceeași Mărie.

Pun clipuri pe Youtube