Cea mai cretină apucătură a șoferilor români

Se apropie un giratoriu. Sunt 3 benzi. Banda dreapta merge mult mai repede, pentru că toți de pe banda aia fac, logic, dreapta. Ce se gândesc cei mai cretini oameni din univers? Eu fac stânga. De ce să nu mă pun eu pe banda din dreapta?! Dau semnal, desigur, că sunt civilizat, dar tocmai am blocat complet banda aia. Tocmai am futut traficul pe banda aia, pentru că sunt imbecil și mă gândesc că, dacă ăia de pe două benzi nu pot face stânga, sigur o să pot eu. Sigur sigur.

Dacă s-ar da drumul la arme, în primele zile minim 20 de oameni ar muri în orașele mari pentru faza de mai sus.

fun-rechin-ajutor

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

64 comentarii

  1. Eu nu inteleg de ce se mai semnalizeaza stinga cind intri in sensul giratoriu, nu are nici o logica.

    00
    • Vrei sa spui ca nu ai nicio obligatie legala. Dar logica e simpla. Ajuta-i pe ceilalti sa intelaga ce vrei sa faci. Stanga ca stanga (ar trebui dat semnal stanga doar cand executi mai mult de 90 grade in giratoriu), dar semnalul dreapta la iesire e sfant.

      00
    • Ca sa stie cei ce vin din sens opus daca urmeaza sa le tai calea sau nu. De exemplu daca iesi pe a doua iesire nu semnalizezi stanga, in schimb daca iesi pe a 3-a atunci da.

      00
    • Il ajuta pe cel de pe banda din stanga sa vada daca poate iesi din giratoriu sau trebuie sa astepte sa treaca cel de pe banda din dreapta inainte.

      00
    • Nici eu nu inteleg de ce ai carnet

      00
    • si intrarea si iesirea din sensul giratoriu SE SEMNALIZEAZA !!!!

      00
    • Pe mine instructorul m-a invatat simplu la giratorii: stanga la intrare, tot timpul cand esti in sens. Daca trebuie sa iesi pe iesirea 2- dupa ce ai trecut de iesirea 1 semnalizezi dreapta, pana cand ai iesit.

      00
    • Cu tot cu semnalizare s-a urcat un destept din stanga pe mine, si tot el era revoltat ca nu i-am acordat prioritate.

      00
    • E drept ca nu ai nici o obligatie sa semnalizezi, pt ca giratoriul reprezinta directia „inainte”, dar ajuta mult pe ceilalti participanti sa iti inteleaga intentiile, fluidizand astfel traficul.

      O alta discutie foarte interesanta aici, la care eu am primit raspunsuri diferite si de la instructor si de la politisti este legata de semnalizarea in depasiri pe drum cu o banda pe sens (asta e foarte important, DOAR O BANDA PE SENS). Adica: semnalizezi clar stanga inainte sa incepi depasirea, pastrezi semnalizarea pana cand poti reveni pe sensul tau. Acum apare dilema: semnalizezi dreapta reintrarea in banda sau ramai cu semnalizare stanga pana la finalul manevrei de depasire?
      Raspunsurile primite au fost evident jumi juma. Iar motivarile sunt urmatoarele: pt semnalizare dreapta la revenirea pe sensul tau, motivul este ca trebuie sa semnalizezi orice schimbare de banda/directive/etc, asadar dai semnal dreapta inainte sa intri pe sensul tau. Pt mentinerea semnalizarii stanga motivarea a fost ca depasirea este o manevra continua, tu nu schimbi directia de mers ca apoi sa semnalizezi dreapta revenirea, pt ca nu poti merge pe contrasens (e vb de drumurile cu o banda pe sens, da?). Asadar fiind o singura manevra (de depasire) se face ca in lege, adica se da semnal stanga si se mentine pe tot parcursul manevrei (inclusive revenirea pe sensul tau de mers).
      Pe mine m-a invatat instructorul acum multi ani sa mentin semnalul stanga, dar de atunci am avut tot felul de discutii si au fost chiar si politisti rutieri care spuneau ca trebuie dat semnal dreapta.
      Cine are dreptate?

      00
    • here we go again.

      00
    • @Bufnita cum adica pastrezi semnalizarea stanga pana la revenirea pe banda? Ai o problema cu semnalizatorul? Cand incepi manevra de revenire semnalul stanga v-a sarit automat deci vei avea zero semnalizare. There you go :) Intrebarea ar trebui sa fie Semnalizez dreapta sau nu semnalizez nimic.

      Eu zic ca intrebarea nu-si are rostul, dar ar fi bine sa semnalizezi revenirea pe banda ca sa nu creada cel din spatele tau ca tu o sa faci stanga pe o strada laturalnica sau in vreo curte (se mai practica pe la noi asa ca te poti astepta la orice).

      00
    • @bufnitza, conform Codului Rutier esti obligat sa semnalizezi dreapta cand revii pe banda de circulatie.
      Instructorul tau era putin cu capul in nori.

      Articolul 118:
      (1) Conducatorul care efectueaza depasire este obligat:
      d) sa reintre pe banda sau in sirul de circulatie initial dupa ce a semnalizat si s-a asigurat ca poate efectua aceasat manevra in conditii de siguranta pentru vehiculul depasit si pentru ceilalti participanti la trafic,

      00
    • Cu ce naiba ii ajuta??? Nu e logic ca daca nu semnalizeaza nu iasa??? Si daca semnalizeaza dreapta iasa?

      00
    • @gogu_martalogu tu in oglinda ta nu vezi decat partea stanga a masinii de langa tine, nu vezi daca semnalizeaza ala sau nu de iesire. Toata discutia asta ar deveni inutila daca s-ar implementa turbogiratia in toate sensurile giratorii.

      00
    • @Skyler da, turbogiratia e o idee buna. Dar, intamplator, eu locuiesc de cativa ani in Germania, iar aici aproape nimeni nu semnalizeaza stanga si cu toate astea se trece mult mai fluid decat in Romania… Asa ca problema ar putea sa nu fie la semnalizarea stanga, nu?

      00
    • @Bufnita: Eu imi pun intrebarea: ajuta pe cineva ca semnalizez, sau nu? Daca ajuta, dau semnal indiferent de ce spune legea. Legea e facuta sa ajute, dar legea nu poate sa ia in calcul toate posibilitatile, bunul simt ar trebui sa primeze si-atunci cred ca totul ar fi ok.

      00
    • Mare incurcatura cu semnalizarea asta, cred ca mai bine ar fi daca nu am mai semnaliza deloc in sensul giratoriu.
      Imi dau seama acu ca semnalizarea in sensul giratoriu mai mult incurca lumea.

      00
    • Martha Logu are dreptate. Vă laudați cu ieșiri pe afară… unde ați mai văzut (Europa, cindus pe dreapta) să dea șoferii semnal stânga în giratoriu? Obligația ta, care aștepți, este să acorzi prioritate, obligația celui din sens este să semnalizeze dreapta înainte de ieșire. Ia fiți atenți la faza asta data viitoare când conduceți din Ungaria și până în Portugalia (mă refer la zona dintre cele două țări).

      00
    • omul se refera la cei care semnalizeaza la intrarea in giratoriu, nu cand este in el

      00
    • Bufniță: încearcă să schimbi banda spre spre cea din dreapta în timp ce ai semnalizarea spre stânga și „lane assist” activat.

      00
    • În giratoriu semnalizezi doar ieșirea din el. Adică dreapta. Și la intrare te încadrezi pe banda corespunzătoare ieșirii pe care vrei să o utilizezi la ieșire. NU semnalizezi stânga, fiindcă e o prostie.
      Cineva mai sus zicea că l-a învățat instructorul să semnalizeze stânga la intrarea în giratoriu. Te rog frumos să te duci să îi dai un șut în fund din partea mea acelui idiot.

      00
    • @Andrei G, mersi de lămuriri, e clara treaba. Dăm semnal la revenire de acu înainte :)

      00
  2. NOU
    #23

    in giratoriu, ca si in anumite intersectii cu viraje la dreapta cu verde intermitent NU este obligatoriu daca stai pe dreapta sa faci si dreapta : doar daca TE OBLIGA marcajele + indicatoarele :)

    00
  3. de exemplu in bucuresti daca stai pe prima banda care e semnalizata in fata sau dreapta si tu stai desi e rosu cu verde intermitent la dreapta e crima,claxoane,injuraturi. toti bucurestenii inteleg ca e obligatoriu dreapta. in alte orase din romania nu dispera nimeni pentru acelasi lucru ….

    PS : sunt din bucuresti….

    00
    • @bebe m-am luat la cearta cu unul pe o faza de genul, sub pasajul Pipera, la intersectia cu Calea Floreasca. Eu ii ziceam ca nu sunt obligat sa fac dreapta el o dadea cu semaforul…n-ai cu cine…

      00
    • Bucurestiul e atipic, acolo toata lumea se grabeste. Ii vad pe toti ca se agita, inclusiv la cumparaturi, totul pe repede inainte, de stau sa ma gandesc unde se grabesc toti asa?

      00
    • Nu e crima si nici ilegal, dar din bun simt nu blochezi ca taranul banda cu verde intermitent doar pentru ca vrei tu sa fii primul sau al doilea la semafor. Mai ales ca banda 1 de dupa astfel de intersectii de obicei e blocata cu masini parcate, statii etc, si acolo se pune ca vrei sa-i faci pe cei de pe banda 2 daca mergi inainte

      00
    • @florin – dimineata, ora 7:30 – nu mai ai unde sa pui un ac. Crezi tu ca e ok sa fie banda aia libera? Ca sa faci tu dreapta nestingherit ? In regulament scrie clar ca nu esti obligat sa tii banda libera . Daca sunt 5 masini pe strada – da , e de porc sa ocupi banda aiurea ( desi – nu e ilegal) , dar in majoritatea cazurilor vb de situatia de mai sus…

      00
    • Mai ales cand nu ai unde sa arunci un ac. Nu doar eu as trece nestingherit. Cand urla cei din ambulante sa elibereze banda e bine? Stiu, nu e ilegal si ai castigat 5m :) Cand sunt doar 5 masini deja e un alt nivel

      00
  4. tips pentru cine vrea sa-si faca masina pe rca-ul altuia. te duci in orice giratoriu cu 2 benzi si stai pe prima banda dupa care semnalizezi stanga si faci tot sensul in cerc pe banda ta. exista mari sanse ca ala din stanga ta sa te loveasca pentru ca el o sa mearga in fata pe a doua iesire….desi pare ciudat, ala din stanga de pe banda 2 e de vina dpdv legal

    00
    • Asta e cea mai cretina regula posibila. Eu nu reusesc sa ii inteleg rostul, si nu ma folosesc niciodata de ea. Pentru ca nu ma ajuta cu nimic daca imi stric masina, dar nu e vina mea.

      00
    • Am fost lovit fiind în situația asta.Este exact cum zici.
      @Marius: am chef să îmi repar portierele așa că dacă vrei să îți crească RCA-ul dă-mi un semnal și ne vedem la un giratoriu :)
      Da, este greu de înțeles că dacă schimbi banda trebuie să semnalizezi, dacă nu o schimbi nu trebuie să semnalizezi, dacă schimbi banda și lovești pe altul vei fi vinovat.IDEM pentru giratorii.

      00
    • @bebe, nu este deloc ciudata regula asta.
      Cel din stanga care vrea sa iasa din sensul giratoriu este obligat sa acorde prioritate pentru ca schimba directia de mers, trece pe o alta banda.

      00
    • @Andrei G

      Nu e deloc ciudată pe dracu’. Bunul simț ar trebui să-ți spună: prima bandă – primele două ieșiri, a doua bandă – ieșirile 2-4. Lăsând la o parte lăbăreli de genul schimbi banda – acorzi prioritate, scopul giratoriului ar trebui să fie fluidizarea traficului. Or, dacă tu de apuci să folosești ieșirile 3-4 de pe prima bandă, fluidizezi o pulă.

      00
    • pentru toti desteptii cu numerotarea iesirilor si semnalizarea aiurea stanga, stiu ca poate parea ciudat si o sa va explodeze capul, dar :
      sensurile giratorii POT AVEA MAI MULT DE 4 IESIRI

      daca intalnesc un giratoriu cu 17 iesiri, cum semnalizez, pe ce banda ma incadrez? iau raportorul si masor unghiurile ca sa stiu ca pe iesirea 11 sunt la 181,23 grade?

      problema este ca in romania autoritatile au modificat intersectii in cruce in simulacre de giratorii, nu stiu pe ce logica tampita. fluidizare nu, conflicte cu duiumul. sensurile giratorii isi au rostul in afara oraselor, la intersectii de autostrazi si dn-uri, si respectiv in orase in cartiere pe la intersectiile dintre stradute mici.. nu la ditamai bulevardele cu fluxuri mari de masini

      in fine. regula e simpla. nu se semnalizeaza decat dreapta cand iesi
      cand iesi, daca esti atat de dobitoc incat ai stat pe benzile 2, 3, sau din interior, dai dracului prioritate alora din dreapta care poate se invartesc
      cand te apropii cedezi, daca ala din sens nu semnalizeaza inseamna ca teoretic ramane in sens asa ca ASTEPTI

      00
    • stefane – lumea nu s-a creat prin bun simt cu prin respectarea unor reguli. Uita-te cat bun simt gasesti in bucuresti… bebe are dreptate, daca nu ai indicator/marcaj de obligare te invarti pe b1 pana versi iar la final te poti alege si cu un mic bonus denumit rca.

      00
  5. Daca ai ghinionul sa intre in tine vreunul fara RCA sau cu Euroins, City, adica vreo 60% sanse, mai bine stateai cuminte in banca ta.
    Si estimez din ceea ce vad zilnic ca vreo vreo 70% din soferi n-au inteles in viata lor cum functioneaza giratoriul. Sa vezi ce fain e sa te trezesti cu unul venind PE CONTRASENS in giratoriu ca e mai scurt sa taie decat sa ocoleasca.

    00
  6. In giratoriu au prioritate cei ce „merg in el” si daca de exemplu esti intr-unul cu trei benzi si tu esti pe banda unu si mergi „inainte in el”, cel care e pe banda a doua si vrea sa iasa trebuie sa-ti dea prioritate. Sunt tot felul de oameni care cred ca au prioritate la iesire din giratoriu indiferent de banda pe care sunt.

    Semnalizarea in sensurile giratorii este utila pentru restul de soferi ca sa stie ce intentii ai. Ca nu e obligatorie e alta discutie, dar asta nu inseamna ca nu poti semnaliza.

    00
  7. Pai se pot delimita si benzile in giratoriu, te-ai inscris gresit, teapa, aia cu bordurile abia asteapta!

    00
  8. Conform codului rutier romanesc, daca nu sunt marcaje (si nu am vazut vreodata marcaje, desi bat tara asta de ani de zile in lung si-n lat), da, poti fi carnat, intri in giratoriu pe prima banda si iesi la a 4-a iesire, eventual :) Era s-o comit o singura data, giratoriu pe 2 benzi, mergeam inainte, eram pe B2, in dreapta mea, pe B1, un destept care intorcea in acel giratoriu. I-am dat prioritate, na, eram vinovat in caz de accident.

    00
  9. NOU
    #50

    La mine regula e simpla: de oricate ori m-as putea intersecta cu oricare din autovehiculele de pe drum, dau semnal sa-l anunt si ma asigur, apoi fac manevra, daca m-a vazut si ma lasa. E un lucru de baza pentru a evita orice poc.

    Toate regulile rutiere sunt variatiuni ale acestei reguli, care o rafineaza sau o concretizeaza, in functie de situatie si context.

    00
  10. Asa-mi plac discutiile cu si despre condus, ii vezi pe oameni cum se cearta care are dreptate.

    00
  11. Toti retardatii care fac din astea (si sun multe situatii nu numai pt ronduri) au impresia ca sunt mai destepti fata de restul.
    Tot timpul am incercat si voi incerca sa incurc astfel de maimute (dovazile la am pe lateralele masinii :D)

    00
  12. lasa giratoriile si traficul molcom din brasov. mergi pe un drum cu o singura banda in bucuresti, ajungi la intersectie si vrei sa faci stanga, ala din spatele tau face tot stanga dar se baga in paralel cu tine si nu se lasa pana nu intra in fata ta sa faca el stanga, ca el stie.

    00
  13. Giratorii cu turbogirstie.
    Si marcaje pe asfalt. Simplu.
    Schimbi banda: dai semnal si te asiguri. Nu schimbi banda.iesi la prima.
    Alftel sunt giratorii si in India. Cred…

    00
    • tudor – Avem un astfel de exemplar de sens giratoriu pe centura oradiei(stefan cel mare). S-au pus marcajele aferente(b1 prima iesire+marcaj continuu sa nu treaca iar b2 in sensul giratoriu) si bonus avem si indicator. Ghici ce? Pe b2 coada este maricica iar b1 il doare-n spit si intra in sensul giratoriu sa vireze stanga… abia astept sa curga rca-urile sa vopsesc 2 usi, bara spate si aripa spate…

      00
    • Pai asta spun si eu: fara turbogiratie, aia pe care-i doare=n spit si pentru care ar angaja zoso niste rechini nu fac nimic ilegal sau incorect.
      Depinde de situatie in parte: unele giratorii cu torbogiratie pot fi cu banda discontinua (peste care poti sa treci dar tre sa acorzi doar prioritate) cu banda continua (pe unde treci doar daca esti salvare sau magar) si cu trei randuri de borduri ca sa se simta la planetara.

      00
  14. Orice manevră de gen se efectuează pe exterior ca sa te bagi in fața. Nimic nu stiti. :d

    #avemvaloare

    00
  15. Tot văd comentarii că la intrare și ieșire din giratoriu se semnalizează. Este adevărat doar pe jumătate: la intrare se semnalizează DOAR DACĂ se schimbă banda, adică dacă giratoriu are mai mult de o bandă și vrei să intri în altă bandă decât prima. Logic, pentru a ajunge în a 2-a sau a 3-a bandă trebuie să traversezi celelalte benzi și atunci semnalizezi. În schimb, la ieșire din giratoriu ÎNTOTDEAUNA se semnalizează. În acest mod arătăm celor care așteaptă să intre în giratoriu că o pot face întrucât cei care încă sunt în interior urmează să-l părăsească. Dar in România, din cauza neaplicării acestei reguli foarte logice, s-a ajuns la aberația semnalizării în giratoriu atât timp cât stai în interior, indiferent dacă schimbi banda sau nu.

    00
  16. NOU
    #60

    Cel mai simplu in giratorii este sa îți imaginezi că este pur și simplu un drum în curba. Nu stai și tai benzi. Ieși doar de pe banda 1, cu semnal bineînțeles.
    Nu e greu.

    00
  17. Ia uitati-va un pic la asta.. nu vi se pare mai logic asa? Fara sa fie nevoie sa ne intersectam aiurea? De fapt, foarte putini soferi se folosesc de regula cretina care zice ca poti sa te invarti pe banda din exterior.. pur si simplu logica primeaza in fata unei reguli tampite.

    https://www.echopress.com/opinion/4619131-echo-press-editorial-dont-fear-roundabouts-they-work

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube

Alte articole

Alte linkuri (mostly NSFW)