Ce necaz pe poporul ăsta…

Când au decis autoritățile să scadă cu 50% accizele la combustibil, a venit războiul și a crescut prețul la barilul de petrol.

De când intră în vigoare scăderea? Din noaptea asta? Nasol. De pe la prânz vor fi prețurile noi, cu 50 bani mai scump decât sunt azi. Că așa e în viața, când scade barilul nu scazi prețurile, că spui că ai cumpărat scump, când crește mărești și tu, că au crescut prețurile.

Dar nu e schemă, petroliștii nu sunt pe mână cu statul, să fie clar. Iar articolul ăsta nu e sponsorizat de Petrom, care are cea mai bună benzină și cel mai fin departament de HR.

benzina-masina Car photo created by prostooleh – www.freepik.com

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

25 comentarii

  1. Stiu ca paine e adusa la magazin tot cu motorina dar ce bine ca am renuntat la masina.
    Pe saracii baieti de la uber tot la 1.5 lei/km ii plimba, mie imi convine momentan.

    00
    • In mod normal, pentru deplasare în oraș, sunt de acord cu tine. Dar mie îmi trebuie mașina pentru mers acolo unde nu mă poate duce Uber, autobuz, microbuz, tren. Sau unde folosirea acelor metode de transport ia mult mai mult timp fata de mașina.

      00
    • @Zarax sunt deacord cu tine, dar uite cata lume suparata ca nu mai am EU masina. Of of

      00
    • @Zarax – erau pe aici cativa care iti puteau demonstra din fata tastaturii ca te cunosc ei mai bine decat te cunosti tu si de fapt poti si fara masina.

      00
    • @Robert3
      Poate pentru ca benzina/motorina nu inseamna doar paine si uber.

      00
    • @Zarax unde mergi, în Zăbrăuți?

      00
    • @ubercool
      Hai sa ti dau eu un exemplu: la parinti, stau la 170 de Km distanta de Bucuresti dar daca ar trebui sa ajung ar fi nevoie sa folosesc 3 mijloace de transport.
      Ghici ce, nu sunt asa dese 2 din ele si as pierde vreo 5 ore. Cu masina faci 2 ore, nici mai mult nici mai putin.

      00
    • Eu recunoac nu ma duc la „paine” cu masina de fiecare data da de multe ori ma plimb…..pt ca pitong masina nu e doar pt a iti face treaba cu ea e si pt personal emjoyment, plimbare, sunetu motorului, pasiune. Etc etc
      Chestii de care nu mai zice nimeni nimic ca sar acuma activistii progresisti cu indicele de carbon in dinti si te fac nazist….

      00
  2. NOU
    #9

    Și ăia mai destupați din SUA s-au prins cum cum mare parte din „criză” e folosită de jmecheri să-și umfle buzunarele.

    00
  3. Ceea ce nu înțeleg oamenii este ca este foarte greu sa ai preturi reglementate de stat pe o piata globala.

    Sa luam de exemplu benzina/motorina si sa presupunem ca de maine statul micsoreaza taxe/accize astfel ca pretul la pompa sa fie 4 lei/litru. Dacă în tările din jur pretul este in jur de 7-8 lei/litru ce-i împiedica pe cei din Ungaria, Bulgaria etc. să vină in Romania sa cumpere mii de litri de combustibil pe care sa ii revanda in tara lor cu 7-8 lei pe litru ???

    Daca se intamplă asta in mod evident ca in Romania nu va mai fi benzină/motorină destulă deoarece nu poti produce pentru necesarul altor 4-5 tari.
    Mai departe, atunci cand un produs nu se gaseste si este cerut de toata lumea intr-o economie normală pretul creste – cum in Romania pretul ar fi controlat de stat, pretul la benzinărie ar ramane tot la 4 lei/litru, dar unii ar cumpăra sute ori mii de litri și ar revinde cu preturi poate mai mari de 7 lei/litru cat este acum – adică ar apărea specula

    Astfel, în concluzie, într-un astfel de scenariu oamenii obișnuiți fie nu ar avea de unde sa cumpere benzină, deoarece la pompa nu este, fie vor cumpăra de la speculanți, cu preturi poate mai mari decat acum.

    Da, mai departe poate s-ar putea introduce alte măsuri, cum ar fi rationalizarea – sa cumpere fiecare 30 litri/lună, să zicem – doar ca unii consumă 5 șitri pe lună, iar alții 100, deci cei care consumă 100 vor trebui sp cumpere de undeva diferența de 70 litri, deci tot la speculă s-ar ajunge.

    de asta este foarte complicat să intervii în economie.

    00
    • > ce-i împiedica pe cei din Ungaria, Bulgaria etc. să vină in Romania sa cumpere mii de litri de combustibil pe care sa ii revanda in tara lor cu 7-8 lei pe litru

      Absolut nimic, dar tot nu iese profitabil pentru noi. Daca revand la ei in tara trebuie sa mai plateasca o data accize si impozite aferente statului respectiv deci nu iese bișniț bun.

      Este posibil ca cei aflati in apropierea granitei sa achizitioneze combustibil din RO si sa o foloseasca in scop propriu la ei in tara (cum fac unii romani in apropierea granitei cu MD/UA) ceea ce mie mi se pare extrem de benefic pentru noi pentru ca vom incasa accize si impozite de la unii care nu se folosesc de infrastructura si serviciile publice romane.

      Problema apare cand alte tari cumpara bunuri subventionate de statul nostru, dar aici nu este cazul.

      00
    • In momentul asta benzina e mai ieftina cu vreo 10% in Bulgaria decat in Romania. In Moldova cu 20%. De ce nu suntem toti acolo, cu portbagajele pline de canistre?

      00
    • omul vorbeste de comertul legal. cum ar fi benzinariile care nu au rafinarii proprii si se aprovizioneaza de la producatorii locali.

      dorel, chiar daca are ADR, nu o sa poata sa se duca cu cisterna de 3.5 tone peste granita si sa inceapa sa faca import legal de combustibil. sau daca chiar vrea sa faca asta o sa aiba si de platit multe altele plus sa indeplineasca cine stie ce si cate alte conditii.

      iar daca vrei sa o faci legal ca cetatean simplu, nu stiu ce prevede exact acum legislatia, probabil o poti face in limita unui rezervor, poate si a unei canistre. dar asta ar insemna ca drumul dus intors sa consume mai putin de 10% (sau cat e diferenta de pret) din rezervor + canistra. bucuresti-ruse ar fi la limita profitabilitatii, la un transport ti-ar ramane cativa lei. ar renta cele 4 – 5 ore pierdute pe drum?

      00
  4. NOU
    #14

    eu cred că ceea ce se întâmplă zilele astea este că în toată Europa cei care au capacitatea de a stoca petrol, o fac fără să se uite la preț. chestia este că nu există un plan B care să compenseze petrolul rusesc; toată lumea a fost fericită știind că, la drept vorbind, nici rușii nu au un plan B viabil (dacă nu vând aici, nu prea au unde altundeva – și China, și India, care ar înghiți toată producția lor, sunt totuși prea departe). și uite așa au început intelectualii fini să lucreze cu scenarii tip apocalypse now. nu trebuie să fii un geniu să realizezi că în eventualitatea (posibilă, dar improbabilă astăzi) închiderii robinetelor în Siberia de Vest, societățile europene ar încasa.o infinit mai serios și decât rușii. de pierdut, vor pierde și unii și alții, dar contează și înălțimea de care cazi – una este să cazi din cireș, alta este să.ți rămână elicopterul fără carburant – ca să nu mai vorbim că rușii sunt foarte confortabili cu strategiile lose-lose. chestie de metafizică, ha-ha.

    00
    • NOU
      #15

      top oil producing nations in Europe: 1) Russia=540,700; 2) Norway 88,000; 3) United Kingdom 45,300; restul nu contează. cum ar spune poeții, the rest is silence. datele sunt din 2017, mii tone anual, producție efectivă.

      00
    • Eu zic ca fara exporturile de petrol si gaze catre Europa, in maxim 1-2 ani economia Rusiei nu doar ca ar fi la pamant, dar ar fi undeva la 2 metri sub pamant. Desigur ca si Europa ar fi foarte afectata, dar totusi Rusia nu isi permite aceste pierderi.
      China si India, chiar daca ar avea posibilitatea de a achizitiona toata productia ruseasca, nu vor risca sa devina dependenti de acestia.

      00
    • NOU
      #17

      @ Andrei G. „…when I fall into the abyss, I go straight into it, head down and heels up, and I’m even pleased that I’m falling in such a humiliating position, and for me I find it beautiful…” (Dmitri Karamazov). vezi tu, genul ăsta de socoteli, alminteri cât se poate de rezonabile, nu sunt deloc lămuritoare vis.a.vis de întrebarea: de fapt, cât de departe sunt dispuși să meargă rușii, așa, ca nație, ca popor, să urmărească o fantasmă? ceva mă face să cred că (mai ales în europa) nimeni nu vrea să afle răspunsul la întrebare.

      00
    • economia rusiei este ~60% export de materii prime (cam ca tarile alea din africa), din care majoritatea covarsitoare este petrol si gaze si cel mai mult catre europa. economia europei se bazeaza cam 50% pe ENERGIA provenita din petrolul rusesc.

      economia europei o sa ia o lovitura de pret, cand vor incepe sa acopere deficitul din alte surse, arabeti, americani, venezuela (da, stiu ca venezuela e prietena intima a rusiei, dar ce credeti ca va zice cacaduro ala cand se va trezi cu miliardele pe masa? „ah, nu eu o sa mor de foame alaturi de prietenul meu putin, pentru un conflict aflat la 20.000 de kilometri”? sau va lua banii? sau ii vor lua altii pentru el in urma unui proces succint in care el va accepta sa vorbeasca doar in fata marii adunari nationale? si mai sunt si altii. petrolul exista, rusia era doar cea mai comoda sursa). dar nu se va inclina cu totul. da, ar fi o criza, ar fi blocaje financiare, unele afaceri ar cadea, altele ar apare. s-a ma intamplat.

      in caz ca se oproeste robinetul, economia rusiei scade scurt cu 50% cu posibile mici cresteri ulterioare din vanzarea catre altii dar ar scadea in continuare din lipsa schimburilor economice cu vestul iar pritenia cu china va dura pana cand nu vor mai avea bani, si ei nu prea au decat din petrol si gaze.

      00
    • NOU
      #19

      @thebblack. eu zic, simplu, că lucrurile nu ar fi trebuit să ajungă aici. până să le cadă economia cu 50%, poate rușii se trezesc că au chef să mai vadă o dată Atlanticul, chiar cu riscul unor foarte severe sancțiuni. de data asta, doar din partea americanilor.

      00
    • raspuns tardiv.

      acum 80 de ani rusii s-au impiedicat in finlanda.
      acum se impiedica in ucraina.
      pana la atlantic e cale lunga.

      tot acum 80 de ani daca nu erau aliatii, till lindeman ar fi fost solistul trupei „moskau”.

      00
  5. Nicio pomana nu vine gratis. Pana nu aflam ce se scumpeste zic sa nu mai visam la taierea accizelir

    00
    • Pai or sa creasca datoriile tarii ca vor trebui luati banii pierduti din accize la carburanti din alta parte. Cum „din alta parte” nu prea stiu guvernantii nostri decat din imprumuturi, vom mai baga niste transe de imprumuturi babane pentru a putea plati la timp salariile bugetarilor ca muncesc din parti si vor salarii si mai mari, pensiile specialilor de toate soiurile, cadourile diverse facute cu mare dare de mana de catre cine e la putere pentru a-si asigura masa de votanti la urmatoarele alegeri etc. Partea buna e ca, atunci cand om intra in colaps, poate or veni niste straini sa ne guverneze ca sa ne putem achita datoriile si poate or face ordine in .ro ca noi nu suntem in stare sa ne guvernam rational.

      00
  6. De ce exista acciza la benzina?Este cumva marfa de lux sau viciu?

    00
  7. "când scade barilul nu scazi prețurile, că spui că ai cumpărat scump, când crește mărești și tu, că au crescut prețurile. "

    Vezi ca iti explica colegul cum esti analfabet functional daca nu intelegi mecanismul asta pe care si un copil il poate intelege

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.