Chestii. Ieri am prins 3 curente de gandire in ziua de azi in advertising si zonele conexe:
-
Baietii destepti. Care au fost destul de destepti sa faca niste campanii si sa incaseze niste bani multi, pee care nu i-au spart pe salariile umflate ale angajatilor, ci i-au pus la saltea. Criza de acum nu ii afecteaza foarte tare, din contra, fiind atenti la costuri din timp, acum au clienti care stiu ca lucreaza bine pe bani mai putini decat alte companii. Naumovici spunea ca Leo Burnett au fost nevoiti sa mareasca salariile nejustificat de mult, pentru ca oamenii erau ofertati de alte agentii. Asta s-a putut pentru ca banii veneau. Acum, cand nu mai sunt bani pe toate drumurile, salariile s-au mai ajustat, iar oamenii care amenintau cu plecatul s-au calmat.
-
Baietii straini. Care au o gandire diferita. Da, e criza, dar asta o sa treaca. Noi trebuie sa ne pregatim pentru ce o sa urmeze. Pentru vremurile bune care vor reveni. Da, am taiat din personal, dar ce ne facem peste 6 luni, cand vom avea iar mult de munca?
-
Fraierii. Astia sunt romanii care plang dupa clientii si piata de acum doi ani, cand o duceau bani, aveau angajati si doua-trei amante si isi faceau concediile in Peru. Acum se multumesc cu Periş. E trist. Sunt agentii care fac 3 clipuri pe 18 mii de euro! Sa le ardem pe rug! Am vrea contracte cu statul, ca sunt bani siguri, dar nu prea avem chef de ei, ca au pretentii multe. Mai bine stam in fund si ne plangem de mila.
Va pare rau? Mie nu. Le-a taiat avantul si nasul cocoseilor. Mai putini conversi si tricouri cu inscrisuri stupide. Mai putine bloguri “creative”. Ideea, creionata de Bogdan Naumovici, ramane: de ce sa dau mai multi bani pe reclame sau pe servicii, cand vad ca se poate face treaba si cu mai putini bani?
Unde mai pui ca multe agentii ”de renume” s-au vazut nevoite sa faca ceea ce inainte considerau treaba murdara. Adica sa scrie kilograme de texte, sa faca BTL (promotii & evenimente) , necoventionale, online si lucruri care chiar vand, spre deosebire de spoturile de 50 000 de euro.
din pacate sunt cam multe din categoria 3, care impanzesc publicitatea romaneasca cu reclame stupide
solutii sunt multe,dar sunt putini cei care sa le aplice
Nu mor caii cand vor cainii.
Online-ul in Romania e inca la ani lumina de ce se intampla in afara. Publicitatea conventionala(adica hulitele spoturi inutile de 50.000) nu tocmai. Cine nu ma crede, sa stea o zi doar pe TF1, o zi doar pe PRO SIEBEN si o zi pe Antena. Si dupa 3 zile sa compare. Romania inca e o piata OK dpdv creativ.
In plus, cate campanii online romanesti au luat Effie-uri afara? Cate agentii online bazate in Romana coordoneaza DIN ROMANIA conturi pe mai multe tari? Ma tem ca agentiile pline de cretini in conversi care fac spoturi de 50.000 sunt mult mult inainte din acest punct de vedere.
Ba nu rade de localitatea Peris ca o sa ajunga mai tare ca Peru :))…mai au si loja de masoni:))) =)) si mai au si paduri, sper sa nu ajunga jegosii astia sa le taie:)