Ce le mai dă prin cap avocaţilor din muzică?

Nimic deosebit. Ce faceţi voi aici, aveţi un site cu versuri? Aha. Plătiţi pe cineva pentru că afişaţi versurile astea? Nu? Păi voi ştiţi câtă muncă e să scrii un cântec? Ia, valea!

Sau, altfel spus, casa de discuri Warner împreună cu alte două au deschis procese împotriva proprietarilor a patru siteuri de versuri pentru încălcarea cu bună ştiinţa a drepturilor de autor, cerând desfiinţarea siteurilor şi despăgubiri.

via wenn

(ps: da, ştiu, e de ieri ştirea că trilubilu sunt daţi în judecată pentru încălcarea drepturilor de autor. dar cum sergiu e momentan în concediu pe alt continent şi nu se ştie exact de ce sunt acuzaţi, a urla aiurea e tâmp. nu, nu sunt gigi bloggerul anonim, nici ecostin. altfel, v-aş putea spune că Dănilescu s-a pus cu biciul pe gaşca de la intact interactive, primul pe lista neagră fiind gabriel boacă. dar nici aici nu există confirmări, deci canci ştire.)

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

37 comentarii

  1. maine, poimaine, daca o sa te cheme „Michael” o sa fii dat in judecata ca ii „besesti” numele lui Michael Jackson (fosta)vedeta. Vai-si-amar

    00
  2. S-a ales praful si de web doiu asta. Ce farmec mai are internetul fara torrente, site-uri de video-sharing…

    00
  3. Acele case de productie au platit bani grei pentru acele strofe care nu sunt nici creatii comune si nici public domain. Reproducerea strofelor este permisa si este gratuita atat timp cat nu este folosita in scopuri comerciale. Cine vrea sa faca un ban din asta trebuie sa plateasca acele royalty fees.
    Altii se risca insa si merg cu smangleala gandindu-se ca nu vine Warner sa se ia tocmai de ei…strategie destul de inteligenta dar pana la un anumit punct cand incepi sa fii observat, iar Warner se simte sa dea un exemplu.

    00
  4. sunt de acord cu radu… si totusi nu! depinde foarte mult de felul in care privesti lucrurile! pentru mine si pentru multi altii, muzica nu este o afacere. platesc pentru muzica pe care o ascult (da, iau muzica de pe itunes) pentru ca stiu ca si artistii primesc o parte (din pacate prea mica) insa nu sunt de acord cu legile cu ajutorul caruia un oarece lacom de bani isi atribuie munca altora! pe scurt, versurile ar trebui sa fie gratuite pentru oricine.

    insa asta inseamna ca nici site-ul care le posteaza nu are voie sa faca bani din ele!

    adevarul e… pe undeva la mijloc!

    00
  5. Radu, zici ca daca eu ma apcu sa traduc strofele dintr-o melodie, si le pun pe blog, pot fi dat in judecata pentru ca le-am tradus, sau le-am transcris pe site. Pana la urma nu mi le-am atribuit mie. Si nici cei de pe site-urile de versuri nu spun ca sunt versuri scrise de ei. Ai titlul melodiei, ai artistul, la cate unele chiar si o scurta biografie. Deci nu inteleg cu ce ii deranjeaza. Maine poimaine or sa ne dea in judecata ca am facut karaoke pe vreo melodie la vreun chef, si au filmarea de la prietenii mei!

    00
  6. Asta inseamna ca pot sa-mi fac site cu versuri, da’ sa nu pun adsense pe el :)) ?

    00
  7. Bai ca rahat. Dar banii astia chiar trebuie sa strice totul, chiar nu se mai satura? Ce mai urmeaza? F-ing shit.

    00
  8. NOU
    #8

    Mi se pare oarecum corect, din punct de vedere al biznisului.
    Mâine Warner o să vrea să scoată un site pe nișa tocmai eliberată de băieții de mai sus, site din care va scoate bani frumoși.

    00
  9. hai sa fim seriosi. sergiu stia ca se expune acestui risc inca de cand a inceput proiectul. ziua era aproape sigur ca va veni, nu se stia insa cand… serios vorbind acum: cantaretii, actorii, compozitorii, toti oamenii astia care fac munca de creatie sau interpretare, o fac de pomana? sa vina un agarici si sa o puna repede pe youtube sau trilubilu? pai ei din ce mai traiesc????

    00
  10. @slim

    aproape, aproape…

    00
  11. mi se pare mie sau iar ii down trackeru de la piratebay?

    00
  12. Tampenie maxima. Oricine poate sa „scoata” versurile de la o melodie. Nu cred ca se supara vreun artist cand i se publica versurile pentru a fi fredonate.. de fani in mod corect, nu numai cu „la la la”.

    00
  13. ok. muzica costa -trebuie platita !
    versurile costa – trebuie platite !
    videoclipurile costa – trebuie platite !
    INTREBARE : dar de unde sa scoata atitia bani un tinar cu doi parinti cu salariul mediu pe economie , CA SA-SI IMBOGATEASCA NIVELUL DE CULTURA ? ca doar muzica e arta,cultura , nu ?
    De cind s-a inceput cu descarcarea p2p de pe net , eu , de 35 de ani , deci nu consumator inrait de muzica ( aia sint tinerii intre 14 – 25 ani ) , AM DESCOPERIT O GRAMADA DE STILURI DE MUZICA , DE ARTISTI , pe care nu ii descarcam SIGUR daca era pe bani , cine risca sa dea 15 dolari pe un CD care poate nu-i place.
    Acum daca vin in concert in apropriere SIUGUR MA DUC , la cel pe care era necunoscut altfel .
    CONCLUZIE : DOMNILOR DIN INDUSTRIA MUZICALA – ( nu artistii ) – CI CEI CARE PARAZITEAZA TALENTELE MUZICALE – E ORA CA INDUSTRIA MUZICALA SA SE SCHIMBE.
    Voi (parazitii din industrie ) sinteti niste lipitori financiare , a descoperirii frumosului de catre oameni ,o piedica in calea cunoasterii , SI CUNOASTERE INSEAMNA EVOUTIE UMANA !

    00
  14. @ dani – oare stie cineva CITI ARTISTI S-AU PIERDUT , pentru ca in perioada cind nu era netul , nu au fost PRODUSI DE CATRE PRODUCATORI !
    adica nu au fost MULSI DE CASELE DE PRODUCTIE ???
    ca sa vinzi un produs TREBUIE SA FIE CUNOSCUT PRODUSUL TAU.
    din ce sa traiasca ? concerte , materiale promotionale , RECLAME , etc

    00
  15. Se strange latul si la Trilulilu. Era si normal avand in vedere ca ei din bani foarte multi pe care ii incaseaza din publicitate nu au platit nimic autorilor. Trilulilu a fost iresponsabil de la bun inceput si faptul ca a „trait” 2 ani si jumatate se datoareaza numai si numai legislatiei permisive din Romania. Ganditi-va si voi la artisti care muncesc pentru ca sa scoata piesele alea. Toata lumea acum asculta piesele de pe Trilulilu, recunosc ca si eu de cand este Trilulilu n-am mai downloadat sau cumparat deloc muzica. Trilulilu a facut o gaura imena caselor de discuri. Trilulilu ar putea intra in legalitate daca utilizatorii ar trebui sa plateasca o suma de bani pentru fiecare melodie care o asculta, iar acea suma de bani sa ajunga in contul autorului melodiei. Adevarul stiti care e ? Ca acest site Trilulilu in frunte cu cei care l-au creat s-au imbogatit de pe urma muncii altora, a artistilor, a cantaretilor.

    00
  16. NOU
    #16

    @Skag: teoretic poți cita din melodia preferată pe blogul tău. Dar dacă faci un site cu milioane de vizite zilnic pe care vinzi bannere se schimbă discuția. Ideea e simplă, până la urmă: cine face afaceri cu opere muzicale trebuie să aibă în prealabil contracte de licență pentru ele. Simplu.

    00
  17. Radu Boncea: Copyright există pe produsul finit, adică pe melodie şi album. E ca şi cum mecanicii auto ar putea fi daţi în judecată pentru că vând subansamble, luând de la gura service-urilor autorizate. Nu există. Poate de asta Europa se fereşte de nebunia patentelor, care a cuprins SUA?

    00
  18. Ce *****! Cum adica? Pai atunci aceasta stupizenie se poate aplica, sa zicem, si la o poezie… Daca eu iubesc o domnisoara si intr-un post la mine pe blog, „recit” o poezie de-a lui Mihai Eminescu, ce se poate intampla? Rudele lui Eminescu ma pot da in judecata ca nu platesc drepturi de autor?

    00
  19. NOU
    #19

    @dani: Unde au disparut faima si respectul fanilor? Totul se reduce la bani?

    Acest tip de business se aseamana foarte mult cu metoda romaneasca de a scoate bani din orice. Lumea evolueaza dar internetul devine din ce in ce mai restrictionat. Trist

    00
  20. @dani: din concerte. Nu vine nimeni sa cante in locul tau sau sa iti fure banii din bilete

    00
  21. @Programare Sociala: sau respectivii in incapacitate de plata vor accepta sa vanda la un pret neglijabil.

    00
  22. NOU
    #22

    @dani: dacă agaricii nu puneau melodia pe youtube probabil că până acum agariciul ăla ar fi murit de foame. Internetul este cea mai sigură modalitate să te promovezi.
    Cum faci și bani din asta, totuși… este cu totul altă mâncare de pește.

    00
  23. Si celor care au pus muzica poetilor pe versuri ce le face ? Le ia boii de la bicicleta ca au folosit versurile lui Eminescu si nu i-au pus la mormant nici o floare ?!

    00
  24. de cand youtube a devenit aproape inutilizabil din cauza problemelor de regiune si copyright ascultam multa muzica de pe trilulilu si mai vedeam cate un videoclip original.
    cat despre versuri, mi se pare ridicol. de multe ori am reusit sa gasesc un cantec in google din care mai tineam minte o propozitie sau am cautat textul ca nu intelegeam tot ce se canta.
    dani: ar trebui sa traieasca din concerte si turnee (sau nunti) pentru ca de cand cu youtube si altele de acest gen cred ca multa lume asculta asa decat sa mai faca download la piesa.

    00
  25. @dAImon Nu vorbim de copyright aici, ci de exclusivitatea caselor de discuri de a vinde/comercializa creatiile artistilor. Drepturile de autor apartin celor care au compus versurile si melodia si nu caselor de discuri.
    Oricum te inseli si in ceea ce priveste copyrightul, pentru ca, cum zici tu, se aplica drepturile de autor si pe „subansamble”, adica pe versuri. Ca un exemplu, cel care compune versurile poate fi diferit de cel care compune melodia care la randul lui poate fi diferit de cel care o interpreteaza, iar produsul final poate fi un „compromis” intre mai multi detinatori de drepturi de autor obtinut prin contracte de drept de utilizare sau un fel de copyleft.
    Casele de discuri insa folosesc produsul finit in care intra toate aceste ansamble si nu permit comercializarea acestor melodii sau ansamble de catre de terti fara acordul lor.

    00
  26. @ Florin Grozea – esti un artist submediocru , care a esuat ca artist , acuma incerci sa scoti bani din casa ta de discuri si din alte chestii , ca din talent cam subtire
    @ others – se vor cripta fishierele , se vor gasi alte metode de impartit muzica intre utilizatorii de internet .

    00
  27. Si eu sunt de parare ca artistii trebuie platiti pentru muzica pe care o asculti. Problema insa este ca se cer prea multi bani pentru acest „privilegiu” de catre casele de productie. Daca isi inchipuie acestia ca, prin diversele restrictii, cei care acum downloadeaza ilegal vor plati in viitor se inseala.
    Sa zicem ca vor elimina complet orice site free. Va asigur ca va urma o perioada de liniste pentru toate trupele in sensul ca doar fanii fideli vor cumpara albumul ceilalti nefiind convinsi sa dea 10-15-20 euro pe un album al unei trupe de care nu sunt siguri cum suna. Peste 80% dintre artisti vor intra in anonimat si vor incepe ei sa puna muzica pe un site free.
    Cel putin in cazul meu, industria muzicala a primit de la mine 200 euro in ultimul an pe niste albume si dvd-uri pe care nu le-as fi cumparat daca nu le-as fi descoperit frunzarind youtube-ul.

    00
  28. Noii artisti nu sunt in stare sa scoata bani din concerte. Nimeni din noua generatie nu este in stare sa umple o sala de concert, daramite un stadion. Uitati-va la U2, Depeche Mode, Madonna, Rolling Stones. Mai au maxim 10 ani de viata. Sunt ultimii artisti care mai pot umple stadioane.
    Si din concerte vin banii. Casa de discuri iti arunca maruntisuri din vanzarile de discuri.
    Asa ca toti ratatii cu pretentii de megastaruri nu au ce face si incep aceste vanatori de fantome incercand sa scoata si ultimul cent pe care il pot stoarce. Mai bine si-ar folosi energia sa produca muzica de calitate care sa bucure cat mai multi oameni si atunci vor reusi si ei sa umple stadioanele.
    Si casele de discuri ar putea sa inceapa sa promoveze valori. Dar pentru ei e simplu, deoarece oricum iau grosul vanzarilor si de la bombele actuale. Imi este mila de asa zisii artisti contemporani.

    00
  29. Zoso, e o solutie partiala! Cred ca toti saliveaza la un turneu pe 50 de stadioane, numai al lor.
    Probabil o sa se ajunga la ce a zis Catalin mai sus. Artistii de valoare vor difuza gratuit muzica lor pe Internet si ne vor astepta la concerte ca sa platim. Cel putin mie asa mi-ar placea.

    00
  30. asta inseamna ca in curand o sa vedem si saiturile de subtitrari date in judecata?

    00
  31. Parerea mea este ca o solutie pe termen lung (care se va intampla) este informatia libera (sub licente gen „Creative Commons” in cazul muzicii sau gen „open source” in cazul programelor). Din fericire, foarte multi artisti au inceput sa puna muzica lor liber si sa obtina bani prin concerte sau discuri semnate de ei. Bineinteles, nu au mai au nevoie de case de discuri sa ii promoveze si, din aceasta cauza, aproape toti banii din vanzari sau din concerte ajung la ei. Cei care ii promoveaza sunt insusi cei care copiaza muzica lor (legal, in acest caz).
    Un exemplu care imi vine in minte este formatia „Nine Inch Nails” care a obtinut bani frumosi dintr-un album pe care l-a lansat si liber. Adica ei au pus oficial un torrent cu albumul lor si dupa cateva luni l-au pus spre vanzare. In doar prima saptamana au obtinut 1.6 milioane de dolari, desi muzica lor se putea descarca gratis. Chiar daca un procent mic (din cei care s-au bucurat de muzica lor) au fost cei care au cumparat, totusi numarul acestora din urma a fost suficient de mare incat sa insemne multi bani.

    Vedeti aici mai multe:

    Am observat ca deja exista o tendinta foarte puternica in favoarea libertatii informatiei. Am citit o stire acum cateva zile ca in California se vor folosi manuale sub licenta creative commons:

    Manualele se pot gasi aici:

    Lucrul acesta este foarte relevant si pentru muzica, pentru ca multi elevi vor invata ideea de „informatie libera” din bancile scolii.

    Asa ca pentru casele de discuri exista, din fericire ;), o amenintare si mai mare decat „pirateriea”: muzica libera pusa de catre autor.

    Paul

    00
  32. Exista cumva carti de poezii scoase de catre casele de productie cu versurile din muzica lor? Nu cred.
    Asa ca un site de versuri nu vad cum ar aduce pierdere producatorilor, dimpotriva, teoretic ar trebui sa le creasca vanzarea (daca nu stii cum se numeste melodia – cauti pe google dupa versurile pe care le-ai retinut, ajungi pe un site de music lyrics, vezi cine canta melodia, cumperi albumul).
    Versurile, fara muzica n-au nici o valoare comerciala, iar site-urile care stocheaza versurile, castiga din faptul ca oamenii afla mai repede despre ce melodie e vorba, sau se lamuresc atunci cand sunt niste versuri care nu se inteleg prea bine din cantec.

    00
  33. cit din cei 15 euro ajung in buzunarul artistilor ?
    va rog frumos , raspundeti-mi !
    aviz producatorilor : intrebarea nu e pentru voi .
    nu credem PRODUCATORII , pt. ca se vor apuca sa ne demonstreze ca iau mai mult decit in realitate.

    00
  34. Bine bine, dar cine este acest domn Gabi Boaca? Si ce a facut de este in capul listei?

    00
  35. Daca stai si te gandesti totusi ca (aproape) oricine poate descarca melodiile de pe trilulilu, parca intelegi si pozitia celor care acuza.
    Daca tot faci un business din chestia asta, angajeaza naibii o echipa de programatori buni (sau cel putin unul singur care sa stie jocul), in stare sa securizeze sistemul.

    Regards…

    00
  36. bai Warner astia au jumulit tot internetu. Sper sa se oftice Bin Laden cand nu mai gaseste versuri de Whitney Houston si sa le dea o bomba.

    00

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.