Un viitor director de companie online, actualmente blogger, despre sistemele de affiliate marketing:
Cei care vand prin sistemele astea de afiliere cred ca sunt multumiti momentan, dar daca ar avea foarte multe vanzari pentru care trebuie sa dea comisioane ? S-ar cam aduna procentele, ar fi cam multi bani de dat si cred ca ar schimba sistemul, vor dori iar bannere simple.
V-aţi prins? Dacă ar vinde mai mult, magazinele ar avea mai mult de plătit în comisioane şi nu le-ar conveni.
(pauza de ţigară şi de trecut nervii)
După retardelul de mai sus, dacă eu vând 10 iepuri şi am de plătit comision 1 leu, e bine. Dacă vând 1.000 de iepuri şi am de plătit 100 lei, e rău. Cum pana mea pot fi oamenii atât de proşti? Hai frate, nu te împiedici pe stradă? Nu uiti să respiri?
Ştiu că o să mă înjure pe blog, că o să îşi bage şi o să îşi scoată, dar o palmă la vremea ei face cât o lună de puşcărie.
„die Betreiber des Internetportals The Pirate Bay sind in Schweden zu einem Jahr Gefängnis und Schadenersatz in Höhe von 2,7 Millionen Euro verurteilt worden.”
Cei de la „Pirat bay” au fost condamnati in Suedia la 1 an de inchisoare si la amenda de 2,7 milioane euro.
Suntem inconjurati peste tot de astfel de mentalitati. Exista frica de imbogatire manifestata intr-un mod penibil, ilogic. De aia noi o sa fim mereu cei bogati iar ei o sa fie mereu cei sarantoci.
Zoso , ce te opreste sa nu-i dai numele ? . Zi cine e , ce e asa de mare scofala . Geeee
a comentat mai sus.
adica dansul nu stie ca 1 leu din 10 = 10% si 100 lei din 1000 = 10%? adica omul nu a vazut filmul acela despre criza financiara, in care cineva cu 10.000 dolari si 1.000 dolari castig imprumuta 90.000 dolari ca sa faca 10.000 dolari castig??? asta nu ajunge departe in afaceri :)…
sau cauzeaza o alta criza, peste 30 de ani!
Inițial am dat și eu un search pe google după prima parte a textului și nimic… decât blogul tău. Nu e prima oară când remarc indexarea asta instantă.
Dacă sistemul de afiliere este printr-un third party, mi se pare oarecum logic ca în cazul creșterii numărul de vânzări, la un moment dat să oferi tu însuți (comerciantul) platforma software pentru afiliere.
Apoi, dacă vii nou pe post și arunci ochiul pe comisioanele de la vânzări s-ar putea să te sperie cheltuielile, dacă ești în necunoștință de cauză . Sperând la o cerere inelastică, ai putea micșora comisionul.
Iar dacă ai propriile canale de distribuție, mult mai puternice decât sistemul de afiliere, ai putea chiar să îl elimini de tot… dar asta nu ar justifica vânzările mari pe care le-ai avea prin afiliați. E un fel de învârteală în jurul cozii.
Și cum giganții vând chiar ei bine mersi prin afiliați, puțin probabil că vei găsi tu propriile canale de distribuție mai eficiente.
De admirat totuși inițiativa lui Teniescu de a căuta alternative pentru reducerea costurilor.
Ti-am zis ca ma supar daca ma injuri.
poate se gandea la o schema in care, cu cat vand mai mult cu atat procentul creste, se practica pentru unele scheme de afiliere, nu stiu daca la noi e cazul
Io sper că nu te-ai apucat de fumat!
Cel mai origial mod de asi face reclama, ca daca te injura nul bagai in seama, a trebuit sa spua o cretinatate de proportii epice ca sa fie luat in seama. tocmai iai crescut traficu pe blog si probabil si numaru de comentarii in care e luat la pla si batjocorit
deci dupa ce cai bou de crapa, tot ce tia cerut omu a fost un LINK hahaha
@zoso: serios, un link meritam si eu.
Adevarul e ca ma pus omul pe ganduri. Nu intelegeam , daca vand un produs si el are un comision de X% , vand acelasi produs , dar in numar mai mare , atunci nu e oare normal sa fie si mai mare comisionul adunat de la produs in parte , ca pe una bucata produs e tot de X%. Cred ca am inteles. Si a uitat sa spuna ca si acel magazin ia mai multi bani , adunati normal.
afaceristi de genul sint foarte multi. am stat undeva in partea moldovei intr-o pensiune in chirie, cu cheltuielile incluse. cind am aterizat eu, cu mine erau ocupate 3 camere din 15. la vreo juma’ de an, cind toate camerele s-au ocupat, a venit proprietarul sa-mi zica sa nu mai plec sa las becul aprins in camera mea si sa nu mai uit becul la baie aprins, ca e scump domle, i-a venit factura nus’ cit. e si normal sa-i vina factura mai mare decit ii venea cind erau 3 camere ocupate, dar malaiul care intra in buzunar de la 15 camere nu-l speria.
În viitorul cât de îndepărtat va fi viitor director de companie online? curiozitate
de ce nervi ? emag a facut la fel acum cativa ani. se practica si in offline cu cardurile de fidelitate la care s-a renuntat (era cool cand il aveai in portofel insa nu mai era cool cand trebuia sa dai X% ulterior inapoi).
din nefericire mult timp de acum incolo affiliate marketing va fi privit ca o metoda alternativa de publicitate ieftina. pentru ca patronul roman nu stie sa aloce procent din venit/profit cuiva. profitul e al lui, taxe fixe mai platim.
@zoso btw: vezi ca daca ai disabled referers (din web dev toolbar sau din proxy) nu poti sa postezi comentarii.
@victor: scuze ca exist. nu vrei sa ne lasi ?
Intr-un viitor foarte indepartat daca foloseste „cred ca”.
Mai profitabil ar fi un troc win/win si un training in marketing ca solutie de criza ca sa nu dea faliment inainte de a incepe.
Io aveam o părere mai bună despre Teniescu. Cred că s-a încurcat în idei şi a ieşit ce a ieşit…
Te foarte salut!
Din punctul meu de vedere, este extrem de interesanta chestiunea pusa in discutie. Am citit parerea lui Budda insa am zis sa scriu aci. Sint batran si tipicar! Si ca sa nu existe vorbe la proces:
Tocmai ce am implinit vreo 5 luni de citit asiduu. Ca am avut o idee fixa, cu webul. Si am citit, am rascitit si am paracitit. Incep sa trag niste concluzii. Asadar: in marketing, dupa cum bine este cunoscut, exista o conventie, eu o voi numi CDF – Consumer Disposition Funnel. Este un instrument ce masoara intensitatea relatiei dintre consumatori si o marca. Are mai multe etape iar reprezentata grafic, are forma unei palnii, sau con de brad daca se prefera. Etape, de sus in jos : awarness, consideration, TRIAL, repertoire, regular, loyal & brand ambasador. Intre aceste etape, stagii, consumatorii migreaza – procesul mai poate fi tradus si prin rate de conversie de la o treapta la alta. Dar consumatorii nu fac nimic de capul lor, au nevoie de un imbold – a se citi o activitate/campanie.
Pe de alta parte, cel care are marca in arenda, are si niscaiva datorii fata de business. Pe de-o parte: o conditie sine qua non este aceea de a fi capabil sa stabileasca un obiectiv SMART (specific, measurable, agreed, realistic, time bound). O alta ar fi de a intelege ca marketingul nu este o stiinta exacta, nu este inginerie in forma pura. Dar se poate masura, atata vreme cat lucrurile sint facute asezat si cu minte. Ca sa ajungi acolo unde vrei, cam ai nevoie sa stii ce vor consumatorii. Si incep sa ma indrept catre marketingul afiliat. Is tare curios cati din cei care vor sa utilizeze instrumentul, au idee de ce vor – in fapt – consumatorii. De barierele pe care eu, consumator, le am atunci cand vreau sa cumpar online. Sau, cati au auzit de expresia win – win – win? Unde ultimul e consumatorul!
Cele de mai sus reprezinta argumente pentru urmatoarea afirmatie : cred cu tarie ca, pentru a transforma marketingul afiliat intr-un instrument viabil de comunicare, e nevoie de un efort concertat al partenerilor de business. Pentru ca exista o extrem de vizibila interdependenta. Iar eu, consumator, vreau altceva in afara abordarii clasice. Fa-ma sa cumpar de la tine! Da-mi ceva! Spune-mi, vorbeste-mi! Daca tot am ajuns la tine acasa – via un partener de-al tau – nu ma lasa in usa, cu bracinarii in vine. Eu, consumator, sint asaltat de peste 3.000 de mesaje comerciale / zi. Voluntar sau nu. Vreau altceva ! Vreau alternativa. Dar nu numai dintr-o singura parte.
Comportamentul asta e tipic tipului de manager roman. In momentul in care un intermediar ii creste vanzarile si observa ca are de platit un procent tot mai mare ajunge la concluzia caracteristica „patronului de chiosc” : „Da ce ba io nu pot fara el?” Rationamentul e corect matematic dar nu si logic si in nici un caz moral.
Hai ma, chiar asa?
Si mai ales crezi ca daca e asa, un singur caz face praf tot sistemul :)?
Hia sa ajungem intai la sute de comisione pe zi si multe retele gen 2parale.ro
Apoi vedem.
Modul in care a expus omul problema poate fi acuzat, dar nu atat de dur. Fara sa prezinte niste cifre nu cred ca are rost sa sariti la beregata in stilul clasic romanesc.
Cred ca modelul folosit de companiile de telefonie mobila ar trebui sa dea de gandit. Nu am analizat in detaliu, dar situatia mi se pare asemanatoare… au castigat market share prin dealeri (afiliati in cazul nostru) si acum incent incet le taie craca de sub picioare si investesc in magazine proprii si taie accesul dealerilor la diferite facilitati. Daca e moral, decideti voi.
As da si un alt exemplu, sa zicem ca Apple are 10 reselleri in Romania, care an de an vand tot mai mult. La un moment dat vanzarile ating un nivel critic, moment in care vine Apple si deschide un magazin mare si frumos de mere. De unde credeti ca o sa cumpere zelotii? De la reselleru’ prapadit din mall sau din mega store?
Din momentul ala 6-7 din reselleri inchid magazinul, Apple le strange mana si le multumeste de colaborare & life goes on.
nush cum sa spun, dar mie numele 2parale numai la bani multi nu ma trimite cu gandul
@arhi: „that was deep”
Am senzatia ca omul nu constientizeaza valoarea unui asemenea model de business. In mod logic, banuiesc ca nu percepe nici in ce consta valoarea unui afiliat sau care este diferenta dintre un afiliat si un banner.
Sau ca un program de afiliere poate fi oportun pentru o companie dar nu la fel de indicat pentru o alta. Sau ca numai un manager iresponsabil poate renunta la o sursa de venit performanta, previzibila si cu istoric in favoarea uneia care nu numai ca nu are aceleasi caracteristici dar nici macar nu aduce ceva in plus.
Sau cum difera ratele de conversie in functie de industrie ori brand. Sau cum se manifesta legatura dintre afiliat, conexiunile sale (vizitatorii sai/potentialii clienti ai brandului cu pricina) si vanzator (as in brand but not limited to).
S.a.m.d.
@Arhi: la asta m-am gandit si eu cand am auzit prima data de sistemul respectiv de afiliere. O alegere mai proasta pentru nume nu se putea. Brand-ul se formeaza in mintea consumatorilor, parca asta era una din mantre.
Daca sunt potential vanzator de ce as vrea sa imi vand produsele prin intermediul unui sistem care imi promite 2 parale? Eh, poate are volum…dar totusi, sa fim seriosi. Neeext!
Cu atat mai mult, daca sunt un potential afiliat de ce as alege un program de afiliere care imi sugereaza un castig de doua (!) parale?