Din postura ei de nimeni în drum, Geanina ne explică cum trebuie să lucrăm cu influencerii. Și prefer să bat calul ăsta mort decât să scriu despre politică.
Dacă acum 5 ani era la modă să dai sfaturi și să faci prezentări despre cum să abordezi bloggerii, acum totul e despre influenceri. Trebuie să știi cum să te adresezi, cum să respiri în preajma lor, cum să bla bla bla. Geanina a luat ideea asta din prezentarea mea de la Webstock și a zis că nu e destul Negrea aerian și inutil, e cazul să înceapă și ea să scrie și chiar să lanseze un vlog pe tema asta (pentru că deja face succes cu blogul ei rupt în gură, cu 0 comentarii, și cu vlogul ei cu 400 afișări și șocarea șocului cultural).
Și am dat acest exemplu deoarece cred că oricine știe cazul Alexandrion – Alina Ceusan. Dar, din punctul meu de vedere, acolo vina a fost a agenției deoarece nu au pliat obiectivul de a avea prezență la eveniment cu influencerul potrivit și a confundat awarenessul și engagementul de pe Instagram cu numărul de conversii.
Aha. Doar că, dacă agenția era orbită de like-uri, ea ar fi trebuit să știe mai bine. Alexandrion a pierdut bani, dar cine s-a făcut și mai tare de râs?
Dar să trecem la sfaturi
1. Faci un research extrem de amănunțit despre influenceri: ce au mai scris / filmat în trecut, cum se prezintă publicului, dacă au colaborat sau colaborează cu concurența, ce insights au în ce privește audiența, ce tip de conținut fac, dacă au avut sau nu scandaluri de imagine.
Doar că foarte puțini scriu când sunt faze din astea nasoale, deci orice research e inutil. Atât de inutil încât nimeni nu-l face și Geanina ar trebui să știe asta, că ea n-ar avea campanii deloc pe blogul ei, la câte știe internetul despre capacitățile ei. Sau Morodan. Sau alții.
4. Negociezi, în plus, în minus, la livrabile, la bani. Este esențial să îi asculți părerea și să nu îi impui sau să te superi. Până una alta, tu mergi la el, așadar poate să spună orice sumă de bani. Nu e obligat să accepte dacă nu vrea sau nu îi place campania.
HA HA HA! Chestia asta nu se întâmplă niciodată. Nimeni nu acceptă așa ceva. Agenția/clientul înghit țeapa și aia e. Ba revin și a doua oară, pentru că dacă fac doar o singură dată și nu revin, șefii persoanei care s-a ocupat de campanie vor pune întrebări.
6. Închei un contract, foarte detaliat, cu datele postărilor, cu scenariu, cu linkuri, cu livrabile cu tot ce trebuie. Sunt multe cazuri când istoricul mailurilor se pierde, așa că, indiferent de ce se întâmplă, ești acoperit și poți compara ce ai primit cu ce ați semnat.
Basme.
7. Verifici materialele înainte de a fi postate. Nu e vorba de control, nu e vorba de paranoia și nici măcar de neîncredere. Dar, suntem oameni și apar scăpări. Fie un link nu e ok, fie apare în fundal un produs de la concurență, fie s-a uitat un titlu și tot așa.
Basme. Nu verifică nimeni. De aia linkurile sunt de obicei lipsă, de aia influencerii nu știu să pună linkuri sau să dea tag paginii brandului și așa mai departe. Daca Global sunt atât de varză, oare restul cum sunt?
8. Susții conținutul când el devine public. Îl înglobezi pe rețele sociale ale brandului, îi dai share, repost, faci un boost deoarece îți place, din moment ce l-ai plătit și ai decis să colaborați.
Prea de bun simț sfatul ca să fie luat în seamă.
9. Ceri raportul de monitorizare sau cel puțin print scrinurile din insights facebook / instagram, analytics blog, unde nu ai acces public. Compari cu ce ai setat inițial și te rogi să fi ieșit mai bine decât ai visat.
Dacă se întâmpla asta vreodată, jumătate din oamenii din piață dispăreau, iar eu aveam acum în garaj un Tesla nou. 99% din influenceri nu vor să le fie contorizate rezultate, nu dau link monitorizabil, nu nimic. De semnat contract cu livrabile (minim X afișări, minim Y comentarii) nici pomeneală. Nici pe afară nu am auzit de așa ceva.
10. Mulțumești influencerului, îi dai și îi ceri feedback pentru o eventuală colaborare pe viitor. Acest pas este prea des uitat, așa că am zis să îl laa aici că reminder asupra unui mod frumos de a finaliza o campanie cu influenceri.
Geanina, cum ai ciordit tu asta din prezentarea mea, ultima pagină. Vezi, dacă ar fi să ne luăm după sfaturile tale cu research și alte minuni, Luminița Balaban sau Sânziana Negru nu ar mai avea campanii pe motiv că fură. Vezi ce nasoală e viața asta când nu realizezi că tu ar trebui să pleci prima dacă ar fi să ne luăm după sfaturile tale? Apropo, ce KPI ai avut la campaniile alea cu 5 like-uri și 0 comentarii, rulate pe blogul tău? Exact. Shut the fuck up.
cu cine te certi? nu mai bine pui o poza cu ea in curu’ gol pe twitter?
Aprob pozitiv.
Cine e Geanina si, mai presus, avem influenceri in Romania?
Geanina s-a rugat de Vali dar nu a reușit
Ai răbdare, bre! Eu m-am oprit unde am văzut scris „idea”
Nu numai ca bati acest cal mort, dar ii cauti si rudele plus taranii la caruta carora era inhamat si ii bati si pe ei
„și a confundat awarenessul și engagementul de pe Instagram cu numărul de conversii.”
Dupa 17 ani, in sfarsit am inteles si eu de ce se preda Ion Barbu la limba romana de-a 12-a. Credeam c-am invatat uvederodele degeaba, dom’le!
*uvedeNrode
Vali, fa-ne pe plac si spune-ne: n-a vrut sau a cerut prea mult? Nu ne mai fierbe atat!
reacția mea oficială este „brr”.
Sau penicilină. Dacă n-o fi devenit rezistente la aia…
Geanina este un fel de #filme de weekend 🤣
Eu n-as trimite-o la gară. Cel puțin nu din prima
Vali, iti trebuie un tricou cu „Had to give you a career to destroy it” la urmatoru webstock…
mane, eminem s-a fumat acum 5 ani
Daca vinzi rachiu, mergi in club cu sticla inconjurata de doua pizde aproape dezbracate. Si gata. Nu faci campanii d-ampululea pe net, ca omul nu bea pe net. Prosti gramada.
offtopic, turele astea de aici par legit, cu viteza medie ok
https://www.strava.com/athletes/8442645#interval?interval=201801&interval_type=week&chart_type=miles&year_offset=0
după ce ești prins că o arzi cu 40km/h pe zăpadă, te înveți minte.
Influencerul te poate influenta din mediul online?Daca da,atunci inseamna ca ai greierii prajiti si nu mai esti in stare sa gandesti de unul singur.Si iti curg si bale din coltul gurii.
Sa inteleg ca tu decizi sa cumperi ceva, doar dupa ce vezi reclama la tv si atat? Sau la vecinul?
Niciodata, in viata ta, nu ai cautat un review la un produs care te intereseaza, sau ai citit la bloggerul tau preferat, ca foloseste de mult timp un anume produs/ serviciu si pana la urma l-ai cumparat si tu?
Nici eu nu pun botul la campanii, asa aiurea, cand mi-am cumparat un Fibit Versa, am avut grija sa caut recenzii reale, de la bloggeri care scriu pe baza experientelor proprii (adica, produsul este cumparat din buzuarul lor). Si am gasit. Asa am aflat si ce bube are si la ce sa ma astept atunci cand il cumpar, ce face EXACT, cum se comporta dupa o perioada, etc.
La fel si cu cosmeticele. Daca apare ceva nou, nu ma arunc imediat sa cumpar. Astept cateva luni, un an si abia apoi decid. Daca vad ca se mai vorbeste de el si daca bloggerita respectiva, inca foloseste produsul. Apoi, compar recenziile bloggerului, cu cele de pe magazinele online, de la clienti, ma uit la poze si filmulete, fac rost de testere si mostre (unde se poate). Adica, iau toate EXTRA masurile, inainte sa ma apuc sa dau bani pe ceva.
nu toata lumea are atata timp liber
Alexandrion – Alina Ceusan…… care e cazul?
https://zoso.ro/succes-alina-ceusan-single-malt-society/
Nu inteleg ce vrei sa spui cu „nimeni in drum”. Zice clar aici ca e femeie inspirationala:
„asa #caofata cu multe incredere in ea in prezent, dar care a luptat pentru asta.
motiv in plus sa ma bucur ca am fost la #ateliereleincrederii alaturi de alte femei inspirationale sa vorbim despre educatie si importanta mentorilor pentru a-ti oferi incredere cand esti mica. curand pe blog mai multe! 🖤”
Asta si-a pus silicoane pe barter sau doar mi se pare?
dap.
Despre influenceri https://www.youtube.com/watch?v=ZG_s0k-c2iU