Câți șoferi credeți că știu că trebuie să te asiguri și din spate?

Vă spun eu că nu mulți. Nu mulți deloc.

Accidentul ăsta, care e fix ca ăla pe care l-am avut eu acum niște ani, dovedește asta. Nea Caisă a pus frână, a dat semnal, a văzut că nu vine nimeni din față, aia a fost. Când o să îi explice polițistul că e vinovat o să îi fugă pământul de sub picioare, o să dea cu basca de pământ și o să plângă că legile sunt proaste.

Văd zilnic, când conduc pe distanțe lungi, șoferi care se bagă în depășire fără să se uite în spate. Uită. Nu se gândesc că. Nu e treaba lor. Nu există amenzi. Dau vina pe orice. Caută ei articolul ăla din lege care spune că mașinile trebuie depășite una câte una, încetișor, după ce ai anunțat asta prin fax.

Da, am văzut comentariile de aici, mulți oameni cu permis de conducere, foarte puțini șoferi. Eu, care sunt un șofer foarte bun, mă consider mediocru, sunt curios cum se consideră ăia care au scris tot felul de grozăvii prin comentarii.

(via)

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

213 comentarii

  1. Întotdeauna trebuie să te asiguri ! Aici de exemplu cel aflat în depășire putea lovi mașină, care poate intra în șosea făcând dreapta exact în fața lui !

    Indecis. Tu ce zici?2042
    • Intotdeauna trebuie sa te asiguri, cum ziceau si Euroins, si inaintea lor, City Insurance.

      Comentariu apreciat.1496
    • Era o poveste cu drobul de sare……
      Ala de care zici tu , in afara faptului ca are fix aceeasi obligatie de a se ASIGURA mai are si un mare semn de cedeaza in stanga sus…….plm

      31
  2. Vina e a aluia ce facea stanga ca nu s-a asigurat. Dar ceva imi spune ca ala ce l-a lovit, era in depasire de coloana, ceea ce cred ca e tot ilegal. Altfel, ala voia sa iasa de pe strada, nu ar fi dat inapoi preventiv.

    Deci doi isteti. Cand amandoi sunt de vina, mai plateste asigurarea reparatiile? :)

    Indecis. Tu ce zici?7265
    • Comentariu ascuns de spiriduși!
      [Click aici]

      Comentariu nasol. 1957
    • Lasă depășirea coloanei. Legea te obligă când ăla din fata face stânga, tu să-l depășești prin dreapta.

      Indecis. Tu ce zici?4967
    • Altul care susține că nu ai voie sa depășești coloana de mașini…

    • @vax, înainte să îți dai cu părerea despre lucuri de care nu ai habar, consulta legea. Doar așa, ca idee. Astfel vei afla:

      CAPITOLUL V
      Reguli de circulaţie

      SECŢIUNEA a 3-a
      Reguli pentru circulaţia vehiculelor
      Art. 120
      (1) Se interzice depăşirea vehiculelor:
      (…)
      k) pe sectorul de drum unde s-a format o coloană de vehicule ÎN AȘTEPTARE, dacă prin aceasta se intră pe sensul opus de circulaţie.

      Comentariu apreciat.1156
    • @alex,
      dar de astea ce parere ai?
      „Articolul 45
      (1) Depășirea este manevra prin care un vehicul trece înaintea altui vehicul ori pe lângă un obstacol, aflat pe același sens de circulație, prin schimbarea direcției de mers și ieșirea de pe banda de circulație sau din șirul de vehicule în care s-a aflat inițial.”

      UN vehicul trece inaintea ALTUI (adica tot unul) vehicul, da?

      „(3) Atunci când prin manevra de depășire se trece peste axa care separa sensurile de circulație, conducătorii de vehicule trebuie să se asigure că din sens opus nu se apropie un vehicul și că dispun de spațiu suficient pentru a reintra pe banda inițială, unde au obligația să revină după efectuarea manevrei de depășire.”

      au OBLIGATIA sa revina pe banda dupa depasire (adia a unui SINGUR vehicul).

      ce zici, cum ai face sa depasesti o coloana in mers fara sa incalci astea?

      ps. excludem depasirile de pe autostrada care se fac fara a trece peste axa de separare a sensului (nu a benzilor), da?

      Indecis. Tu ce zici?2441
    • Doi superi isteti, imbecilul premiant care face stanga fara sa se asigure si imbecilul de ocazie care:
      – avea peste 50 in localitate, clar
      – depasea x masini in viteza, cand era evident ca cel putin 2 masini din coloana incetineau sa permita cuiva efectuarea unei manevre. Asta e fix ca aia care opresc la trecere, evident sa dea prioritate oricui si pe alaturi trece balaurul in viteza, ca el evident ca nu vede pietoni si cei care opresc/incetinesc is fraieri.

      Comentariu apreciat.6110
    • In RO, cred ca in max. 1-2 cazuri din 10 cei care se angajeaza in depasire se asigura din spate. Iti dai seama de asta si pentru ca dau semnal cam in acelasi timp cu trasul de volan. Semn ca ii doare la bascheti de etapa preliminara de asigurare si semnalizare care ar trebui sa dureze min. 3-5 sec. Legea interzice clar angajarea in depasire in conditiile in care un alt vehicul din spate este deja angajat in depasire. Asta in RO.

      Afara e mai simplu. Lumea pur si simplu nu depaseste decat in situatii absolut exceptionale sau, o idee mai frecvent, pe autostrada sau segmente de drum cu min doua benzi pe sens, dar si atunci depasirea e o manevra rara. Lumea in general isi adapteaza ritmul de condus dupa masina din fata. In general se conduce cu 10-15kmph sub limita de viteza afisata (in general 40, 50 sau 70kmph). Daca masina din fata opreste neasteptat, masinile din spate se vor opri si ele. Daca oprirea dureaza mai mult de 10-15 secunde si nu e linie continua, atunci vehiculul din spate incepe sa evalueze oportunitatea depasirii si dupa ce considera ca e 100% sigur (niciun vehicul pe sens opus vizibil pe macar 500m), atunci depaseste.
      Nicio asemanare intre stilul de condus de acolo cu cel din RO.

      Indecis. Tu ce zici?3915
    • @john2381 , au obligatia sa revina pe banda , dar nu scrie NICAIERI in legislatie ca nu ai voie sa depasesti mai mult de 1 autovehicul.
      @Zarax , aia cu depasirea pe partea dreapta e complet aiurea in legislatie . La modul ca pe o sosea cu o banda pe sensul de mers nu ai unde/cum sa depasesti prin dreapta , iar in cazul uneia cu 2 sau mai multe benzi , nu ai avea de ce sa fi pe alta banda decat banda 1 (asta in cazul in care nu depasesti) . La tramvaie e alta poveste :)

      24
    • @vuad,
      daca citeai definitia depasirii vedeai ca o depasire inseamna sa treci inaintea altui (adica a unuia singur) vehicul.
      si dupa ce faci o depasire esti obligat sa te intorci pe banda.
      da, apoi poti sa faci inca o depasire iesind din nou de pe banda, dar nu poti (legal) sa depasesti mai multe vehicule la o singura trecere peste axa drumului.

      tot in completarea ideii poti sa vezi si obligatiile pe care la ai la depasire, mai exact partea in care trebuie sa te asiguri ca vehiculul din fata nu semnalizeaza si la fel ca vehiculul din spate nu semnalizeaza (adica unul singur, cel imediat din spate, pentru ca atat e normal ca poti vedea si asigura fara alte probleme).

      cat despre depasirea prin dreapta.. ea e posibila si pe un drum cu o banda pentru ca depasire nu presupune musai iesire de pe banda, ci doar din sir.
      si cum la virajul spre stanga te incadrezi oricum pe stanga benzii.. e posibil sa mearga depasire prin dreapta.
      daca nu e posibila.. astepti.

      56
    • @vuad,
      si pentru ca observ ca multi citesc, dar putini inteleg..
      pe un drum cu 2 benzi poti sa fii pe b2 (adica alta banda decat b1) daca e aglomerat.
      obligatia ta e sa mergi pe b1 cand ea e libera.
      daca nu.. mergi pe b2 daca tu mergi mai repede (fara depasirea limitei legale) decat cei de pe b1.

      52
  3. SUVul negru e vinovat daca a inceput manevra dupa ce ala gri a semnalizat si inceput sa se pregateasca pt. manevra

    Ala gri e vinovat daca a inceput sa semnalizeze si sa incetineasca si sa se pregateasca de manevra dupa ce SUVul a inceput manevra de depasire (cand SUV era deja in depasire).

    Asta zice legea.

    Practic, e mai greu de demonstrat care a fost primul (poate daca ar avea camere de bord) si ala gri o sa fie vinovat.

    Comentariu apreciat.10821
    • Comentariu ascuns de spiriduși!
      [Click aici]

      Comentariu nasol. 26100
    • NOU
      #17

      @mouse: Daca eu vreau sa fac stanga pe un DN cu 1 banda, pun semnal, incep sa incetinesc, raman pe banda mea ca vad bizonul din spate si ala daca intra in mine tot asa gandesti, ca eu nu m-am asigurat si am pus frana degeaba?
      PS. in cazul de fata, daca SUV a inceput depasirea dupa ce a vazut ca ala avea semnal, e vinovat. Si invers (cum s-a mai zis aici) Dar e greu de demonstrat.

      Indecis. Tu ce zici?309
    • Ionut, semnalizare nu înseamnă prioritate

      Comentariu apreciat.3610
    • Vlad, doar ca si ala care e in depasire tot „doar semnal a dat”. Dupa logica ta, pe drum cu o banda circulat intens nu ai cum sa faci stanga, ca tu dai semnal stanga si incetinesti si toti din spate te depasesc (ca ai incetinit/oprit) si n-ai prioritate.

      Comentariu apreciat.336
    • Semnalizarea nu da prioritate, dar anunta o intentie.
      Daca semnalizezi din timp si incetinesti sa faci stanga si toti aia din spatele tau n-au chef sa te astepte si te depasesc, tu tre sa stai sa termine toti din spate depasirea si apoi sa faci stanga…sau cum…dupa logica asta.

      E grav ce e pe aici.
      Mai patesc cand tre sa schimb banda ca am obstacol ca cel din spate sa tasneasca si sa schimbe el inaintea mea, fara semnalizare, eu avand semnalizarea din timp. Uneori trag de voln in acelasi timp si pun frana tare, se creeaza situatii aiurea.

      2 masini care au acelasi regim de prioritate (merg unul dupa altul), cel care semnalizeaza primul intentia, are prioritate. (spus in limbaj mai simplu).

      Comentariu apreciat.637
    • Va mai zic eu una. Nu conteaza cine a semnalizat primul. Conteaza ca depasirea s-a facut in zona unei intersectii.
      Legea spune clar ca depasirea este interzisa in zona intersectiilor de drumuri. In general exista indicator care semnalizeaza apropierea unei intersectii de drumuri fix ca cea din video. Tot in general, in aceleasi zone exista si indicatoare de limitare a vitezei, din acelasi motiv.

      Astfel, cel cu SUV este 101% vinovat.

      Indecis. Tu ce zici?4016
    • @Tom depășirea este interzisă în intersecțiile NEDIRIJATE. Acolo ochiometric se intersectează două categorii diferite de drumuri, deci prioritate au cei de pe drumul din categorie superioară, deci intersecția nu e nedirijată

      Indecis. Tu ce zici?1922
    • @cantrem
      Da, asa este, interdictia actioneaza in situatia intersectiei nedirijate.
      Aceea pare o intersectie nedirijata, atat cat am putut vedea. Pe filmare nu apar semne plasate in intersectie care sa reglementeze prioritatea.

      136
    • Nu are nici o legatura care a fost primul.

      1. Erau pe DN, dar in localitate => garantat SUV-ul a depasit viteza maxima permisa.
      2. Indiferent de ce viteza maxima e permisa, tu trebuie sa adaptezi viteza la conditiile de trafic, adica sa te deplasezi o viteza care sa-ti permita sa reactionezi la tot felul de chestii, in principiu obstacole, sa opresti in siguranta cand masina din fata franeaza brusc sau apare un obstacol.
      3. Cand lovesti pe oricine venind din spate, nu prea imi dau seama in ce situatii ai putea fi complet nevinovat. Ai toata vizibilitatea posibila, aia din fata incetineau, cand esti in depasire oricand e posibilitatea sa trebuiasca sa te repliezi si aia din jur i-au lasat respectivului tot spatiul sa reintre in rand, daca SUV-istul nu era bizon.

      Mai mult, e clar ca ala care venea de pe drumul neasfaltat il vazuse pe bizon demult si s-a dat in spate ca sa-i faca loc vitezomanului.

      93
  4. Comentariu ascuns de spiriduși!
    [Click aici]

    Comentariu nasol. 1256
    • SUV-ul efectua manevra de depasire a cel putin 2 vehicule, duba si masina gri care face stanga. Ambii sunt in culpa.

      58
    • NOU
      #27

      la accident e ca la divorț; pot fi grade diferite, da’ nu există vinovatul unic absolut; diferențierea se face doar la nivelul de plată daune; de orice fel…

      67
  5. also preventiv e sa ai si un traseu care nu face stanga dupa o curba (nu stiu ce o fi acolo dar mna)

    320
  6. Practica de a depăși lansat este dovadă de nesimțire. Sa explic. O regulă nescrisă, morală, este aceea că depășirea unui vehicul lent (TIR) trebuie sa o facă rând pe rând conducătorii auto din coloană. Deci așteptăm toți ca mașina nr. 1 sa treacă de TIR, nu ne băgăm din poziția 4, 5, 17. Sigur că pot exista fricoși in prima poziție, dar asta e, așteptăm. Când depășim lansat punem in pericol pt că este o manevră la care ceilalți nu se așteptau. Riscul de a depăși așa este mare și nu merită rewardul, 5 10 minute câștigate.

    Comentariu apreciat.16627
    • Asta n-o s-o vezi tu vreodata in Romania; tot timpul e un zmeu cu un cazan care se crede mai smecher oricine altcineva asa ca forteaza depasirea cand e cu 6 sau mai multe masini in spatele TIR-ului, dupa care se milogeste sa i se faca si lui loc inapoi in coloana, ca vine un alt TIR pe contrasens.

      Comentariu apreciat.1386
    • Amin!

      132
    • dar asta e, așteptăm

      Ti-ai gasit si unde sa zici vorbe din astea 😀 Pai avem 200+ cai ca sa asteptam?!

      Comentariu apreciat.544
    • NOU
      #33

      Nu trebuie 200+. Cand am venit din GR prin Bulagria pe zona Plevna-intersectia cu 5, era unul cu un Opel Astra 2005, break, dizal ca fumega – am numarat 5 depasiri de coloana in rampa, fara sa vada nimic, cu replieri la milimetru – punea toata coloana noastra frana sa-i faca loc. Karma pana la urma a intervenit si era tras pe dreapta de un echipaj :)
      Om pe la 50+, l-am vazut langa masina discuta cu politaii…

      Comentariu apreciat.472
    • Soferii de Astra G caravan sunt o categorie aparte, ei conduc in alta dimensiune.

      Comentariu apreciat.363
    • Unii nu depasesc, stau lipiti de TIR si, practic, ii forteaza pe ceilalti sa faca depasiri mai riscante. Pe de alta parte, daca ii fortezi si nu sunt capabili, ii pui in pericol.

      Indecis. Tu ce zici?1331
    • @Sabotor

      Masinile din coloana au o problema maricica cu distanta de siguranta daca trebuie sa-i faca loc celui care depaseste.

      @Flat

      La schimbarea directiei de mers, te asiguri ca nu vine nimeni din fata SAU din spate. Nu exista „nu ma asteptam” daca efectuezi manevra de depasire corect.

      Indecis. Tu ce zici?1519
    • @flat, grăiești o inepție. Care este limita până la care, în mod unanim, se va considera că un vehicul este lent și, deci, s-ar aplica regula ta nescrisă? Dacă eu, de exemplu, nu mă grăbesc / n-am chef / primesc deliciul șoferului / nu știu / nu-mi merge junghiul mai tare și, în mașina 2, fiind, nu am chef să depășesc vehiculul care merge “lent”? Se formează o coloana din zeci de mașini pentru ca toți așteaptă să depășesc eu? Într-o coloana vor fi mereu indivizi care, din varii motive, nu vor depăși; ce vină au cei care vor să ajungă într-un loc înainte de a uita de unde au plecat și încotro se îndreaptă? Poate, da, eu cu Tico estimez, intr-un anumit punct, ca nu mă încadrez să depășesc vehiculul lent, dar altul se încadrează că-i permite mașina – de ce ar trebui să mă intereseze / deranjeze?

      Faptul că un șofer efectueaza o manevra de depășire, nu este ceva gresit, indiferent ca depășește una, doua, n mașini, atat timp cât pe sectorul respectiv este permisă manevra respectiva. Mașinile vin echipate cu doua/trei oglinzi care nu-s puse acolo de forma, ci să te uiți constant ce se intampla și în spate, cu atât mai mult dacă schimbi banda / direcția de mers.

      Îmi cer scuze pentru că încalc constant, metodic și nonșalant regulile nescrise pe care le-ați visat tu sau alții asemenea ție.

      Indecis. Tu ce zici?3531
    • @Stefan

      Masinile din coloana au o problema maricica cu distanta de siguranta daca trebuie sa-i faca loc celui care depaseste.

      Tu ai condus prin Romania? Condusul la aspiratie, la 1 m de masina din fata e sport national. Acum multi ani am fost singurul care a scapat cu masina intacta dupa un carambol de vo’ 10 masini pentru ca am fost singurul care a lasat distanta suficienta fata de ala din fata. In rest, in fata mea 5 berbeci si-au indoit masinile, iar in spatele meu alti 5.

      242
    • @Alex, limita este 80-90 pe un drum național, adică TIR-uri sau camioane sau harghiteni :) dacă tu ai chef să dormi în spatele unui asemenea vehicul, foarte bine, o faci cu bun simț, adică lași o distanță rezonabilă și dai câte un semnal dreapta pentru a permite celui din spatele tău să te depășească pe tine. dar e greu cu empatia și gânditul mai departe de propriul volan.

      „ce vină au cei care vor să ajungă într-un loc înainte de a uita de unde au plecat și încotro se îndreaptă?” au vina că sunt cretini congenitali, care fac depășiri foarte riscante cu beneficii minime (5-10 minute petrecute apoi la țigară sau la frecat mangalul). mai au vina că nu realizează că apar sectoare de drum cu 2 benzi din când în când, așa că pot aștepta în morții lor până ajung acolo, și nu să facă scheme periculoase în zone cu o bandă pe sens.

      206
    • NOU
      #40

      în apărarea celui cu Astra G Caravan, mașina aia a fist cunoscută și sub nick-ul de „sicriu”, so… he was legit somehow

      13
  7. intersectie nedirijata, depasirea este interzisa.

    Comentariu apreciat.10824
    • Eu vad un drum laturalnic de rang inferior (sa-i zicem drum comunal) posibil sa nu fie vizibil din soseaua principala. In lipsa unui indicator de depasire interzisa sau trecere de pietoni, acolo se poate depasi.

      611
    • 102 berbeci susțin ca aia de circula pe drum național trebuie sa dea prioritate de dreapta când vine unul de pe drum de pământ. Ca așa este în intersecțiile nedirijate. De unde v-ați găsit bre ?

      68
    • Trec pe acolo des. În stânga e un teren viran, lângă gara CFR. Nu e nicio intersecție

      11
    • Intersectie nedirijata inseamna o intersectie de doua drumuri (fara semne de circulatie) .
      In intersectia aia e foarte clar care este drumul cu prioritate . Imi e greu sa cred ca nu exista semne pe un DN , chiar si in Romania …..

      30
  8. Ahahaaaaa sper ca s-a facut acordeon viteazu cu GLK si poate avem noroc sa nu lase nici urmasi. Daca era in spatele aluia cu Astra vedea ca incetineste.

    Comentariu apreciat.5426
  9. HG 1391/2006
    Articolul 120
    (1) Se interzice depăşirea vehiculelor:
    a) în intersectii cu circulatia nedirijata;

    Comentariu apreciat.12011
    • Și a #coloanelor…

      Dar dacă venea lansat, e clar că avea prioritate…

      Comentariu apreciat.489
    • NOU
      #49

      Totusi aia nu e intersectie nedirijata din ce vad, e doar parcarea garii. Mea culpa daca e de fapt drum la stanga spre gara.

      122
    • @TheSame
      E interzisa depasirea unei coloane doar daca coloana e stationara.

      1910
    • @sabotor,
      care e definitia depasirii si ce obligatie ai dupa efectuarea ei?
      hint: revenirea pe banda dupa depasirea unui vehicul, deci automat nu ai voie sa depasesti o coloana dintr-o singura manevra.

      68
    • @john2381
      Desi toate in articolele despre depasire se face referire la un singur vehicul, nu scrie niciunde ca e interzis sa depasesti mai mult de un vehicul. Insa scrie ca e interzisa depasirea coloanelor in asteptare. Adica oprite. Sau a coloanelor oficiale.

      Dar nu trebuie sa ma crezi pe mine, uite parerea unui politist.

      85
    • @sabotor,
      pai nu e interzis sa depasesti mai mult de un vehicul (pe autostrada),
      dar daca o faci trecand pe sensul opus atunci ai OBLIGATIA de a reveni pe banda dupa depasire (a unui vehicul).
      si accidentul din discutia de aici e si un exemplu foarte bun pentru de ce e asa.

      aia cu coloana oprita e mentionata diferit pentru ca are o sanctiune diferita (mai grava).

      cat despre politistul de la politia animalelor care isi da cu parerea despre trafic..
      e acelasi care spunea aberatii si despre giratorii.
      nu te ajuta cu nimic parerea lui (gresita, ca si altele pe care le-a avut) daca o sa faci ca masina neagra din clip, iar celalalt o sa aiba un avocat macar decent.

      108
    • @john2381

      dar daca o faci trecand pe sensul opus atunci ai OBLIGATIA de a reveni pe banda dupa depasire (a unui vehicul).

      Gresesti:

      să reintre pe banda sau în şirul de circulaţie iniţial după ce a semnalizat şi s-a asigurat că poate efectua această manevră în condiţii de siguranţă pentru vehiculul depăşit şi pentru ceilalţi participanţi la trafic.

      Obligatia se refera la faptul ca trebuie sa reintri pe banda in conditii de siguranta, si nu la faptul ca trebuie sa reintrii pe banda dupa fiecare autovehicul depasit.

      Serios, n-o mai da de gard. Tot ce scrie in codul rutier referitor la depasirea coloanelor e legat de coloane oprite sau coloane oficiale. Si – serios – ti-am dat acolo si parerea unui politist care a lucrat 12 ani la rutiera, dar tu nimic, o dai inainte cu parerea ta, ca-i prost, ca-i de la politia animalelor etc, doar pentru ca nu-ti confirma parerea ta.

      1111
    • @Sabotor – daca este permisă depășirea unei coloane cum cuantificam depășirea și mersul pe contrasens? Discutam despre drumuri cu o bandă pe sens unde depășirea se face pe sens opus – sa inteleg ca pot sa conduc pe sens opus cat timp vreau eu atâta timp cât depasesc alte vehicule?

      62
    • @sabotor,
      art 45 alin 3 din oug iti spune ce obligatie ai:
      „(3) Atunci când prin manevra de depășire se trece peste axa care separă sensurile de circulație, conducătorii de vehicule trebuie să se asigure că din sens opus nu se apropie un vehicul și că dispun de spațiu suficient pentru a reintra pe banda inițială, unde au obligația să revină după efectuarea manevrei de depășire.”

      au olbigatia sa revina (pe banda initiala) dupa depasirea (adica dupa ce a trecut inainte altui / unul vehicul).

      tu imi spui aici despre regulamentul de aplicare al oug care iti explica si CUM trebuie sa te intorci pe banda.
      la art 118 alin d (pe care l-ai citat tu) spune:
      „Conducătorul de vehicul care efectuează depășirea este obligat:
      d) să reintre pe banda sau în șirul de circulație inițial după ce a semnalizat și s-a asigurat că poate efectua această manevră în condiții de siguranță pentru vehiculul depășit și pentru ceilalți participanți la trafic.”

      adica e in continuare obligat sa revina pe banda initiala, dar nu oricum, ci in anumite conditii.
      textul asta nu il scuteste nicaieri de obligatia de a reveni pe banda.

      83
    • @Bigbear
      Pe scurt da. Cata vreme depasesti, nu vine nimic din fata si nu e interzia depasirea in zona aia, cata vreme depasesti, poti sa mergi linistit pe contrasens. Codul rutier te obliga sa reintri pe banda ta doar dupa ce ai terminat depasirea.

      34
    • @sabotor,
      exact, cand ai trecut in fata altui vehicul ai terminat depasirea, deci esti obligat sa te inrtorci pe banda.
      ma bucur ca ai inteles ca nu poti merge pe contrasens mai mult de un vehicul.

      17
  10. Comentariu ascuns de spiriduși!
    [Click aici]

    Comentariu nasol. 12134
  11. Esti un sofer foarte bun doar in fanteziile tale…

    Aprent pretenarii sa iti dea zmetia peste ceafa cand aberezi, de care tot bateai filozofic moneda, s-au lasat de meserie.

    Comentariu apreciat.15410
    • atat am de zis, un sofer bun are reactii bune, un sofer foarte bun anticipeaza. Uite uite uite, fara sa faci nimic semnificativ, sau sa feresti masina de a intra in sant cand esti cu tirul in curba si ti-a calcat banda sunt exemple fine.

      Comentariu apreciat.303
    • NOU
      #63

      @urweiss, ai dreptate, @Vali este anticipativ, are experiență și ceva căluți sub cwr, da’ nu e bun; știu asta de pe pielea mea; care vrei un preinfarct, te invit cu mine la un B-IS, vinerea la prînz; jur că nu am cum să merg altfel cu iveco 3.0, din cauză de merțane, beamveuri și alte sigle, ai căror șoferi își aduc aminte de talpă doar pe linie dreaptă; singura dată cînd m-am dat pe dreapta și am mers precum mașina școlii a fost pe 13.10.2022, că tătă România venea la Sf. Parascheva; am făcut de la BZ la IS cinci ore jumate…

      21
  12. Pariu că nenea din SUV nu se va mai băga intr-o depășire de coloană cate zile mai are el pe Pământ?

    Al naibii să fiu dacă înțeleg logica asta „era s-o mierlesc dar important e că era altul de vină”.

    Dacă știi ce șoferi sunt pe drumurile patriei, si știi cum conduc, de ce le-ai da ocazia sa fie idioți pe pielea ta?

    Comentariu apreciat.676
    • Ala cu SUV-ul numai ce a aflat ca nu merge cu șpagă si cand vine vorba de legile fizicii.

      Comentariu apreciat.603
    • Ala cu SUV-ul are 18, avea 2 gagici in masina, trebuia sa le impresioneze cumva. Si a reusit maxim.

      Comentariu apreciat.675
  13. Legea e slabă. Dacă mașina care aștepta să intre pe DN făcea dreapta, nu făcea accident frontal cu SUV-ul aflat în depășire? De bun simt mi s-ar părea decent sa fie interzise depășirile în intersecții – ceea ce, parcă, e deja prevăzut, dar nu și în mod expres semnalizare. Nu știu exact, nu am carnet.

    175
    • o să fie depășirea interzisă acolo după accidentul ăsta.

    • Nu facea, la intrarea pe un drum pricipal trebuie sa te asiguri din ambele directii. Probabil a vazut de departe ca SUV-ul facea „scheme” si a asteptat cuminte.

      262
    • NOU
      #70

      @Vali, într-o țară civilizată, fie că e intersecție, fie că e intrarea în parcarea gării, depășirea ar fi fost interzisă from the begining…

      72
    • @vali fast forward câțiva ani – o să fie depășirea interzisă peste tot

      și o să ne întrebăm „oare de ce durează 3 zile să traversezi românia?”

      34
  14. Deci și tu ai fost in situația gipului negru?? Sper că trollezi:)

    Comentariu apreciat.649
  15. Eu sper ca doar ne testezi. Please.

    Comentariu apreciat.654
  16. Nu se depăşeşte o coloană care stă, altfel, dacă te asiguri şi nu încalci alte articole, poți depăşi mi multe maşini o dată.

    Acestea fiind zise, teoretic trebuie să existe un semn de inersecție cu drum fără prioritate cam cu 200m înainte. Dacă există şi a început depăşirea după el, e vinovat. Chiar şi dacă venea lansat, are obligația să reintre pe sens cât mai repede.

    Celălalt trebuia să se asigure, evident, dar pentru el. Nu ştiu dacă i se va da vreo parte de culpă, chiar sunt curios.

    Comentariu apreciat.344
    • Dacă nu e indicator treaba e delicată şi ține de t1 şi t2. Ambii trebuie să se asigure că fac manevra după ce s-au asigurat. Dacă primul a şi semnalizat târziu, s-ar putea chiar să i se dea dreptate suv-ului. Dacă nu, culpă comună probabil. Primul că deşi a semnalizat primul, nu s-a asigurat când a făcut manevra, suv-ul pentru că a depăşit după ce primul deja semnaliza.

      26
    • Oricum, ăla din SUV e genul de şofer „bun” cum te consideri şi tu :( genul care merge la limită, agresiv, „se bagă”, şi zgândăreşte cantitatea de noroc care ne-a fost alocată la naştere :)

      Comentariu apreciat.753
    • @vali, mai e și continuarea, dar a murit prin folderul tău de spam :(

      121
    • ai dreptate, poti depasi mai multe masini cu aceeasi manevra, doar sa nu treci peste axa care separa sensurile (adica ai voie sa o faci pe autostrada, nu pe dn17d cu o band pe sens.

      211
    • @adyzah care mers la limita? Ala avea clar peste 50 la ora și e în localitate, deci da.
      Titlul articolului putea sa fie la fel de bine „câți șoferi credeți că respectă limitele de viteză „

      11
  17. Eu nu văd niciun indicator. Ăla din stânga vine de pe un drum neasfaltat. Dar nu are indicator de cedează. Deci aia care vin din stânga lui trebuie să-i acorde prioritate. Trăiască CNAIR.

    1411
  18. Corect, Nea Caisa e un prost, nu s-a asigurat si din spate si o sa predea permisul pentru treaba asta. Dar pe bune, trebuie sa ai destul de putine tigle pe casa ca sa intri in depasirea unuia care semnalizeaza stanga, cel putin eu unul nu m-as baga in depasirea unuia care semnalizeaza stanga (de altfel e si interzis de lege sa intri in depasirea unuia care semnalizeaza stanga deja). Iar Nea Caisa cand intra in cadru are semnalizarea pusa. Nu stim de cand, dar daca eram eu in locul aluia cu SUV-ul negru, lasam balta depasirea din momentul in care-l vedeam pe Nea Caisa ca semnalizeaza. Tocmai pentru ca stiu ca sunt destui imbecili care nu se asigura din spate.

    Comentariu apreciat.377
    • tu ai teoretic dreptate. normal că nu te bagi când îl vezi pe ăla că face stânga. te bagi pentru că…nu îl vezi. și aici cu „nu îl vezi” e mai complicat decât pare. poate mergea încet tocmai ca urma să facă stânga. poate a pus semnalul când ăla era deja în depășire. cel puțin în cazul meu așa a fost. omul s-a infipt în frână, a dat semnal, a tras de volan. eu m-am căcat pe mine de frică, m-am înfipt instant în frână când am văzut intenția.

    • Mi s a întâmplat mie o chestie asemănătoare. In UK. Drum cu o singura bandă pe sens, îl știu ca in palmă.. limită de viteză 60mph. Ajung din spate un tir care inițial mersese ok, cu 60 mph, apoi a redus treptat pe o distanță considerabilă…mă gândesc să l depășesc pentru că mergea constant cu ~40mph…dau semnal și când …pe la jumătatea tirului observ de ce mergea încet…era un Nissan Micra cu un tataica la volan care dăduse semnal dreapta bâjbâia o intrare la o fermă…am frânat și mergeam paralel cu tirul nu știam ce să fac. Noroc că tataie m a văzut și a scos mâna pe geam , mi a făcut semn să mă duc…

      130
    • Și mai e o chestiune… înainte să depășim o mașină, trebuie sa calculăm dacă putem să facem asta fără să depășim și viteza maximă admisă…

      195
    • @Vali

      cel puțin în cazul meu așa a fost. omul s-a infipt în frână, a dat semnal, a tras de volan. eu m-am căcat pe mine de frică, m-am înfipt instant în frână când am văzut intenția.

      Tin minte, zero intentie de a vira stanga, pana cand a ajuns in dreptul drumului. In cazul ala era clar ca-i vinovat, iar tu nu aveai efectiv ce sa faci, ti-a sarit direct in fata (desi eu crezusem ca te scoate vinovat pe tine, dar din alt motiv, depasirea coloanei). Ideea e ca ultimul care a semnalizat e vinovat. Dar in cazul asta, Nea Caisa incetinise destul de mult, cand a intrat in cadru avea deja semnalul pus, nu mi se pare aceeasi situatie cu accidentul tau, in care ala efectiv a inceput sa vireze in momentul in care a pus semnalul. Nea Caisa aici mi se pare destul de predictibil. Cum zic, sa fi fost eu in locul aluia cu SUV, cand ii vad pe aia din fata ca incetinesc, pai incetinesc si eu in prima faza – cel putin pana ma lamuresc daca incetinesc cu un motiv serios sau sunt doar prosti. Presupun ca asta cu SUV era in spatele dubei, duba incetinea pentru ca a vazut ca Nea Caisa semnalizeaza si incetineste sa vireze stanga, iar ala cu SUV banuiesc ca nu s-a gandit o clipa la posibilele motive pentru care ala cu duba incetineste si i-a dat talpa. Iar apoi, cand a iesit pe contrasens, nu s-a uitat ca mai e si Nea Caisa cu semnal pus in fata dubei si i-a dat talpa in continuare.

      122
    • Apropo, stai, mai e o chestie. Cand te pregatesti sa depasesti, esti obligat sa te asiguri doar daca ala din fata ta si ala din spatele tau semnalizeaza intentia de depasire. Altfel spus, daca ala cu SUV e in depasirea unei coloane, putea sa semnalizeze Nea Caisa de 7 mii de ori, ca e Nea Caisa vinovat. Daca ala cu SUV a inceput depasirea din spatele dubei, nu era obligat sa se asigure ca in fata dubei e si un Nea Caisa cu semnal pus ca vireaza stanga, asa ca oricum privim treaba asta, Nea Caisa e vinovat, ura si la gara.

      Astea fiind spuse, repet, eu totusi nu m-as fi bagat in depasirea unora care incetinesc, cel putin pana nu ma lamuresc care e motivul pentru care depasesc.

      718
    • Păi dacă coloana are 50m și nea caisă vrea să facă stânga și nu are vizibilitate pt că în spatele lui sunt mașini mari, iar el dă să se bage încet și apare zmeul??? Cine e de vină. Eu cred și sper că pe zmeu sa l lase pieton. Pur și simplu nu faci așa ceva în zone locuite mai ales. Bun simț 0 nesimțire + ∞

      122
    • @ Sabotor
      Ia auzi hai, nu ai obligația să te asiguri când depășești decât la o mașină în față, dar ai dreptul să depășești coloană. Gen depășesc 10 dar nu mă uit decât la unul, ce poate ieși greșit? Și cel mai drăguț, tot tu spui că dacă depășești, ai obligația să te asiguri și în spate doar la o mașină; dar înțeleg că se aplică numai dacă depășești, dar dacă o iei la stânga nu mai e valabil și îi dai dreptate lui Vali că era vinovat cel în care a intrat și care ce sa vezi, cu mașina fix din spate era ok, nu îl împiedica să vireze. Bai tată băi…

      102
    • @Johnny

      să se asigure că acela care îl urmează sau îl precedă nu a semnalizat intenţia începerii unei manevre similare şi că poate depăşi fără a pune în pericol sau fără a stânjeni circulaţia din sens opus;

      Ba, voi chiar ati citit vreodata codul rutier, sau de ce pula mea sunteti atat de prosti incat sa contraziceti ce scrie in codul rutier?

      69
    • Comentariu ascuns de spiriduși!
      [Click aici]

      Comentariu nasol. 1239
    • @sabotor Din ce văd prin comentarii sunt muci. Vai de șoferul roman nu-i de mirare ca este plin de accidente, nici cu infrastructura nu stam bine dar și șoferii sa ne trăiască.

      24
    • Andyan aia este intersecție nedirijata doar în imaginația ta.

      44
    • Si paizane Vehicul zici . La alin 1 din art 45. Daca tot ai pus si alin 3, acolo scrie conducătorii de vehicule. Asta înseamnă dupa mintea ta creață ca nu au voie sa depășească decât vehiculele care au mai mult de 1 conducator ? sau eventual 2 vehicule depășesc în același timp un al treilea. Cum este ?

      25
    • @Trl
      Stii ce e extrem de amuzant? Ca citez exact articole din codul rutier in care sunt specificate clar obligatiile aluia care efectueaza depasirea, arat si cum vede politia situatia asta, dar ei nu, tot o dau inainte cu tampeniile din capul lor pentru ca… pantof.

      56
    • @ Sabotor
      Pot sa pun pariu că ești IT-ist. Nu toți IT-isti se regăsesc in bancul ăla cu programatorul trimis la piața să cumpere o pâine și dacă au oua, să ia zece- și aduce 10 pâini; dar tu ești stereotipul ambulant. Dacă zice acolo sa te asiguri la mașina din față, apai tu nu înțelegi din asta că trebuie să fii sigur să te bagi în depășire când e safe, nu tată, tu te uiți la o mașină și depășești 10, că la celelalte 9 nu ai nici o obligație, nu îți cere legea; nu contează că al zecelea are semnalul de a o lua la stânga, să depășească sau să vireze, că nu îți zice codul rutier că ar trebui să îți pese de asta, doar la prima e important, de la al doilea încolo încetează să mai fie o problemă. Dar când o iei la stânga trebuie să te asiguri la 10 mașini în spate; dacă depășești axul drumului ca să depășești nu trebuie să îți pese mai mult de o mașină, că la codul rutier zice că te uiți doar la o mașină în spate, nu mai mult, dar pentru luatul la stânga nu zice nimic codul rutier, deci acolo trebuie să îți pese de mai mult de o mașină , că așa e logic, și nu ai codul rutier ca să anuleze logica. Cu gândirea asta dai apă la moară la ăia de râd de IT-isti, nu le mai fă asta colegilor, just stop.

      66
    • @Johnny
      Bai, esti fenomenal, pe bune. Am zis de o mie de ori ca eu nu m-as fi bagat asa cum s-a bagat ala cu SUV, ca ala cu SUV a facut o tampenie din punctul meu de vedere, DAR LEGAL (adica dupa ce scrie in codul rutier) nu e obligat decat sa se asigure daca cel din fata lui si cel din spatele lui au semnalizat intentia de a depasi/schimba sensul de mers, iar tu intelegi ca eu ma bag ca berbecul in depasiri pentru ca ma uit doar la ce semnalizeaza ala din fata? Si mai si dai bancul ala cu ITsti, tot tu ala care nu esti in stare sa intelegi ce am scris? Bai, iti curge scuipatul din gura, nu alta.

      38
    • @vali
      apropo, pe unde e articolul cu accidentul tau? Sa il citeasca si Andyan, sa se uite si la clip, sa afle si cine a fost vinovat intr-o situatie de genul, ca poate se opreste din mancat cacat.

      25
    • la câteva zile după am avut eroare de db, s-a șters o săptămână de postări pe blog.

    • @ Sabotor
      Hai pune-o așa problema, mai pe bucățele dacă nu poți înțelege chestii complexe. Nu exista „depășirea unei coloane”. Daca nu sunt demnitar să am coloana oficială, eu sunt conducător de autovehicul, nu sunt tată elementul nr. X din nici o coloană. Tu te bagi să depășești pe unul, ăla din fața pe care îl vezi. După ce ai făcut asta, reintri pe banda sensului tău, sau mai mergi mai departe să depasesti încă o mașină doar daca și pentru asta te-ai asigurat că se îndeplinesc de asemenea condițiile de la prima. Nu, nu contează ca ești deja dincolo de axul drumului. Și tot așa mai departe. Nu că după ce ai depășit tu pe unul, singurul la care te-ai asigurat că nu semnalizează, poți merge mai departe că asigurarea făcută la o mașină îți dă dreptul legal să depășești încă 5 la care nu te-ai asigurat, că nu erai obligat, și nici nu aveai cum, nevazandu-le inițial.
      P.S. Da, știu că nu tu erai in mașina din filmuleț, îți scriu așa ca să îți fie mai ușor să te transpui în situație, de vreme ce evident ai probleme cu viziunea de ansamblu.

      65
    • johhny, am voie, legal, să depășesc 183 mașini, dacă am loc și nu vine nimic din față. merci.

    • Comentariu ascuns de spiriduși!
      [Click aici]

      Comentariu nasol. 439
    • Comentariu ascuns de spiriduși!
      [Click aici]

      Comentariu nasol. 343
    • @Andyan
      De milogit s-a milogit ma-ta.

      33
  19. Comentariu ascuns de spiriduși!
    [Click aici]

    Comentariu nasol. 1364
  20. Mai exista un caz pe care era sa îl exemplific acum vreo doi ani, pe propria-mi piele: vreau sa fac fix stânga, sa ies de pe un drum principal, aveam treaba într-un sat, ma opresc, ma asigur, văd ca totul e ok, ma pun in mișcare și vine nene o doamna cu o mașina de trece razant pe lângă mine și, din fericire, nici ea nu pierde controlul, nu ne ciocnim, nimic.
    Nu m-am supărat pe ea însă ma întreb, într-un astfel de caz cum demonstrezi situația?

    172
  21. …tata, ala cu SUV-ul negru nu avea ce sa caute sa depaseasca acolo. Asta spune minimum de logica preventiva. Daca exista sansa ca unu’ sa greseasca, stau pe curu’ meu si astept/incetinesc. Nu ma duc „ca eu sunt sofer bun”. E plin cimitiru de soferi buni, eu vreau sa mor din alte cauze, nu ca am fost prost.

    Comentariu apreciat.616
    • ca o completare… nu ma bagam in depasirea asta idioata nu pentru ca m-as fi asteptat sa o comita ala cu masina gri. M-as fi asteptat sa o comita ala cu masina alba. Daca din 10 o comite unu, m-a futut si pe mine, asa ca stau pe curu’ meu si depesasesc cand riscul de accident tinde spre zero, nu cand mi se pare ca legea imi da dreptate.

      Comentariu apreciat.394
  22. Legea îi dă dreptate celui cu SUV dar din punctul meu de vedere nu ar trebui sa fie așa. Din moment ce e interzis să depășesti prin stânga pe cineva care face viraj stânga, de ce ar avea prioritate?
    La fel că în cazul celor pe interzis. Știți că dacă aveți cedează și va lovește unul care vine pe interzis dar e pe drum cu prioritate sunteți vinovat? De ce sa fie așa?
    Ești pe interzis? Mars in m.m. și pierde orice prioritate.

    Indecis. Tu ce zici?3535
    • iti iei minus pentru ca oamenii au 2 neuroni. gen chiar si presupusii it-isti ai blogului.

      Indecis. Tu ce zici?929
    • Cel care nu a acordat prioritate pierde permisul, celalalt ia amendă, dar la asigurari poate fi culpă comună.

      27
    • in ce situatie poate avea prioritate un sens care nu exista?
      chiar nu inteleg cum poate functiona asta.
      ce anume ii da prioritatea? exista un semn de prioritate montat acolo? sau?

      81
    • Are dreptate Zarax. Esti obligat sa te asiguri in toate directiile. Chiar daca dintr-o directie nu ar trebui sa vina nimeni.

      82
    • pentru că pot fi autospeciale în misiune pe interzis.
      și dacă tu ieși fără asigurare, poți accidenta o ambulanță, de ex. sigur, e discutabil dacă o ambulanță o mai și auzi, un cercopitec ilegal nu, și eu consider că ar trebui să nu existe prioritate pentru cei de pe interzis

      72
    • “Din moment ce e interzis să depășesti prin stânga pe cineva care face viraj stânga” Nu scrie asta în regulament, ci doar că se permite depășirea prin dreapta (care e interzisă în mod normal) în astfel de situații.

      07
    • @anukoi,
      nu scrie ca se permite SI prin dreapta,
      scrie SE DEPASESTE prin dreapta, adica asa se face de fiecare data, nu optional.

      @flat,
      discutia era despre un vehicul normal, nu despre cele cu regim prioritar.

      101
  23. NOU
    #116

    M-am uitat cu atentie. E clar ca SUV depasea coloana de masini (van-ul din spatele masinii si inca una au aparut in cadru imediat). Nici nu a avut timp sa observe ca ala facea stanga. De aia si masina care intra pe drum s-a dat mai in spate, l-a vazut pe ala ca venea pe contrasens depasind.
    Problema e ca acolo pare un drum de tara la stanga, deci intersectie nedirijata. Deci SUV e culpa 100%, insa cum a zis @Zarax, e si alalalt e vinovat ca nu s-a asigurat.

    Pe de alta parte nu cred ca e vreun indicator acolo care sa semnalizeze intersectia.

    Si ne plangem apoi de bulgari care au indicatoare de intersectie (cu scazut limita de viteza) la orice cacat de drumeag care intersecteaza DN-ul… Nu e mai corect asa?

    Comentariu apreciat.379
  24. Și ce îl ajuta pe ala cu SUV legea în momentul asta ? Ca ii da asigurarea dauna totala ?
    Da cât sta el în spital ? Ca e clar avariat și el.
    Prevenția e Sfânta.
    La fel și cu accidentul celalalt cu scuterul ?
    Nu contează cine are dreptate.
    E vorba de ce se întâmplă după.

    235
  25. FMM Ion Iliescu!!!

    135
  26. “ Eu, care sunt un șofer foarte bun, mă consider mediocru” – nu e asta o contradicție ?

    203
    • fără să știu detalii, fie biciclistul era beat și a tras de volan aiurea, fie motociclistul a vrut să-l sperie ca să fie amuzant…

    • Victime sunt o femeie de 30 de ani, un bărbat de 38 de ani și o femeie de 56 de ani.

      Bărbatul de 38 ani era șoferul motocicletei, domnișoara de 30 ani stătea în spatele lui și femeia de 56 era biciclista…
      Nu știu daca e fix asa, dar cred ca ăștia cu motociclete la 38 ani nu stau cu femei de 56 ani.

      142
    • Adica de ce anume un barbat de 38 de ani nu ar putea sta strans in spatele unei domnisoare de 30 de ani? De ce??

      41
    • @Vali avem doar un decedat de sex masculin deci biciclistul beat nu putea sa fie in acelasi timp si pe motocicleta
      de aia zic ca e de X Files :)

      10
    • traiasca E85…minunat drum

      20
  27. Depășirea pe partea stânga este interzisa in intersecție. Se permite depășirea pe partea dreapta in cazul in care cel depășit virează stânga.

    97
  28. Cine o fi de vina cine o fi gresit, dar ce credeti voi, zmeul ala care a depasit ca la need 4 speed dupa tumbele astea a bagat ceva in cap? Ca nea caisa cu astra break si-o face ieftin.

    190
  29. Mai distractiv e ca cel care voia sa iasa, a dat in spate vazand ca se fac depasiri… dar cel care a intrat nu si-a pus nici o secunda problema de ce nu iese ala cu soseaua libera.

    813
    • Nu era încadrat corect (din punct de vedere al vizibilității) pentru a părasii drumul, mergea pe jumătatea benzii în loc sa meargă pe lângă marcaj pentru o vizibilitate mai buna și mai ales sa fie văzut bine, mașina gri era și în fata unei dube.
      Vina morala e și a celui cu mașina neagra pentru ca cel mai probabil a executat o depășire a mai multor mașini fără sa aibă vizibilitate dincolo de duba.

      18
  30. E plin blogul de soferi care au luat permisul la Pitesti :(

    1710
  31. Foarte multi șoferi pe aici…
    In primul rand ala a vrut sa intre pe un drum care nu e un drum oficial ( daca era drum cel mai probabil aveam linie continua înainte de intersecție).
    Astfel se poate considera ca șoferul cu mașina gri a vrut sa întoarcă, caz în care avem aceasta lege ;
    35. – Pentru a putea întoarce vehiculul înapoi de pe un sens de circulaţie pe celălalt sens, prin manevrare înainte şi înapoi sau printr-un viraj, conducătorul este obligat să oprească, să semnalizeze şi să se asigure că din spate şi din faţă nu circulă în acel moment nici un vehicul.

    Deci mașina gri nu sa asigurat ca din spate nu circula în acel moment nici un vehicul.

    Indecis. Tu ce zici?529
  32. sunt atat de multe articole de lege pe care le incalca ala care depaseste incat n-avem loc sa le punem pe toate intr-un comentariu.

    cel mai important dintre ele ar fi asta:
    „art 45 – (5) Depășirea se efectuează numai pe partea stângă a vehiculului depășit. Tramvaiul sau vehiculul al cărui conducător a semnalizat intenția și s-a încadrat corespunzător părăsirii sensului de mers spre stânga se depășește prin partea dreapta.”

    scrie ca semnalizeaza parasirea sensului catre stanga, indiferent daca o face pentru a merge pe alt drum sau pentru a intra intr-o curte.

    apoi, mai e obligatia de asigurare a celui care face stanga (care nu il scapa de culpa pe cel care depaseste)..
    considerand viteza cu care mergea cel in depasire.. o sa fie simplu de motivat ca asigurarea s-a facut, doar ca a fost imposibil de vazut din cauza vitezei.

    restul sunt detalii, dar daca se analizeaza pe bune.. nici macar culpa comuna n-ar trebui sa iasa.

    insa partea ingrijoratoare de aici e numarul mare de soferi care cred ca vinovat e cel care face stanga (sper sa nu ma intalnesc cu nici unul dintre ei cand virez stanga).

    Indecis. Tu ce zici?259
    • tu îți bazezi construcția pe ideea că ăla a văzut că opelul dă semnal și apoi s-a băgat în depășire.

    • actiunea se intampla in localitate, deci limita de 50.
      cum ai putea sa nu vezi orice la max 50?
      nici nu zic de cum ai putea depasi daca nu vezi.
      plus ca manevra de depasire nu te scuteste de obligatia respectarii limitei de viteza.

      ps. am scris mai sus, cand depasesti cu trecere peste axa de separare a sensurilor (adica si in cazul de fata) ai obligatia de a reveni pe banda dupa depasire (unde depasire este prin definitie peste un singur vehicul).
      deci o depasire a coloanei (chiar si in mers) nu e permisa acolo (deci berbecul e tot ala care depaseste).

      206
    • Poate le încalcă dar nu le avem pe video, asa ca judecata e pe ce se vede și se dovedește…

      33
    • imi dau seama ca exista o varianta in care cel care face stanga e vinovat:
      cel negru a semnalizat si a inceput manevra fix din spatele lui, dar inainte ca el sa semnalizeze.

      totusi, in clip cel gri semnalizeaza cand intra in cadru, iar impactul cu cel negru e cam la 3 secunde dupa.
      asta ma face sa cred ca e prea putin probabila varianta asta.
      mult mai probabil e ca acolo s-a depasit coloana cu o viteza mult peste cea legala si peste cea de siguranta.

      Comentariu apreciat.281
    • Este clar ca asa e cum zici, doar ca judecata e pe ce se poate dovedi. Duba alba a făcut ca vizibilitatea intre cei doi sa fie minima. Șoferul din mașina gri a văzut ceva (a frânat cu întârziere ), cel din mașina neagra nu a avut timp sa evite coliziunea pentru ca circula cu viteza mare + depășea probabil o coloana de mașini (viteza nu se poate dovedi).
      In legislația rutiera nu este specificat nicăieri faptul ca un șofer nu poate sa depășească mai multe autoturisme în același timp.

      06
    • 47.3021181, 24.3392403 aici e accidentul.

      Linie dreaptă, vizibilitate ok, iar perioada scurtă în care ajung celelalte mașini în spatele Opelului cam indică faptul că cel cu SUV-ul i-a depășit și pe ei, iar manevra nu a fost făcută doar după ce a văzut că Opelul încetinește.

      120
    • @cip03, ai vazut ca exista o filmare, nu?
      pentru viteza.. se ia un reper la intrarea in cadru (t0), se ia urmatorul reper dupa o secunda (t0+1s) si se masoara distanta dintre ele.
      avand distanta si timpul in care e ea parcursa.. se cauta apoi prin cartea de fizica de gradinita si se gaseste pe acolo o formula pentru viteza.

      141
    • NOU
      #144

      @vali tu iti bazezi constructia pe faptul ca cine depaseste are puteri clarvazatoare si poate sa se asigure ca nu face stanga a 5 a masina din coloana din fata si ca nu e niciun obstacol. Nu poti sa depasesti decat o singura masina! Sper sa reduci din depasiri in viitor, e un obicei nefericit. E atat de elementar ca doar o singura masina se poate depasii si asta doar in cazuri extreme incat e ridicol ca exista discutiile astea. La fel limita e 50. Asta inseamna intre 0 si 50 si nu 51 sau 52..

      12
  33. Sa ascultam ce zice si nenea Tavi Pertea https://youtu.be/OQWs9PLGnHI

    14
    • Tavi Perțea e polițistul ăla care lucra la rutieră și nu știa cum se circulă în giratorii? Nu? :))
      Făcea și video-uri în care educa greșit conducătorii.

      10
    • Am fost rău degeaba. În video-ul ăla cu „VIRAJ stânga vs DEPASIRE” explică corect și frumos. Dar la treaba a lui cu giratoriile unde i s-a explicat inclusiv despre colegi că n-are dreptate, asta mă face să-mi fie frică să ajung la agenți ca el.

      Când a ieșit completarea legii (deși nu se schimba nimic) a ieșit să explice că uite s-a schimbat, deși doar s-au făcut câteva completări care nu schimbau cum se interpretează.

      30
  34. NOU
    #149

    In ultimul timp numai păreri pe blogul asta. Că și în cazul celui din Grecia parcat pe interzis: părerea ta nu contează atât timp cât există legi.
    In ce univers e vinovat omul că semnalizează și vrea să facă stânga? Îți spun eu, numai în capul tău.

    Au subliniat destui înainte că nu ai ce depășiri sa faci intr-o intersecție. A nu știi, da de ce PLM crezi că e limita de 50 in localitate? PLM șofer de duminică și blogger obosit.

    Am fost în aceeași situație, m-am băgat ca berbecul să depășesc 3 mașini, puteam sa mor. Ghici ce, nu mai fac!

    Comentariu apreciat.438
    • NOU
      #150

      As vrea sa incep prin a-mi cere scuze de limbaj și să-mi explic comentariul.
      Noi nu știm cum s-a întâmplat și doar presupunem, eu de ex am presupus:
      -auto depășit a semnalizat, viteza mica, in principiu s-a asigurat
      -cel ce depășește circula neregulamentar, probabil depășește coloana având în vedere viteza cu care apare în cadru, simple presupuneri totuși.

      Dpmdv, cel ce a depășit e vinovat, dar în PV, v-a apărea culpa comuna, cat și cum, rămâne la mana legiuitorului.
      Ce mi se pare clar, este că dacă toți conducătorii ar fi condus preventiv, accidentul nu s-ar fi produs, la 50 la ora maxim intra în șanț.

      143
    • mihai, încearcă să scrii în limba română aia pe care o știm cu toții.

    • Comentariu ascuns de spiriduși!
      [Click aici]

      Comentariu nasol. 733
  35. in tara cu cele mai multe decese auto din ue multi oameni considera nevinovat pe cel ce conduce peste limita legala in localitate, incalca alte articole din codul rutier, face accident si dau vina pe cel ce merge mai incet. nici o legatura intre ele?

    Comentariu apreciat.697
    • Se știe, limitele de viteză sunt doar ca să facă polițiștii bani ușor din amenzi. Nici o legătură cu siguranța în trafic.

      Comentariu apreciat.322
    • N-ai nici cea mai vagă idee de ce au apărut limitele de viteză. Că între timp au fost transformate în instrument coercitiv și de făcut bani la buget (vezi speed traps) este partea a doua.

      20
  36. Bă șoferule, știi că nu ai voie să depășești acolo? Ai dat și tu cu basca de pământ când ți-a explicat nenea polițaiul de ce?

    174
  37. Comentariu ascuns de spiriduși!
    [Click aici]

    Comentariu nasol. 834
    • omul efectua o depasire prin stanga a unui vehicul care semnaliza stanga.
      deci restrictia lui in ceea ce priveste depasirea era despre partea prin care trebuia sa o faca.

      apoi.. da, viteza este relevanta cand se produce un accident pentru ca:
      – cel care facea stanga nu il putea vedea cand a facut asigurarea pentru ca venea prea tare
      – cel care depasea nu a mai putut evita accidentul / i-a pus in pericol pe ceilalti

      cat despre depasirea coloanei in mers.. nu este permisa daca prin manevra asta depsesti axa de separare a sensurilor (cum e cazul acolo).

      deci? cum e vinovat cel care face stanga?

      Indecis. Tu ce zici?274
    • e o intersectie in T. ca nu are primaria bani de asfalt, indicatoare, damburi de viteza, e adevarat, banii se duc pe concertele lui hatz.
      also, se vede ce stabil e un suv, de la o mica atingere s-a rostogolit de cateva ori.
      ca un sfat, mergeti mai incet ca de obicei cand e aglomerat, nu mai repede. slower is faster.

      151
    • Well, 11 oameni ar trebui să pună permisul jos și să stea în casă.

      Sper să nu mă întâlnesc vreodată cu voi în trafic. În special cu ăsta care vede intersecția unde nu e.

      Indecis. Tu ce zici?627
    • Citește în plm codul rutier. La art. 45, alin.(5) spune destul de clar „Depăşirea se efectuează numai pe partea stângă a vehiculului depăşit. Tramvaiul sau vehiculul al cărui conducător a semnalizat intenţia şi s-a încadrat corespunzător părăsirii sensului de mers spre stânga se depăşeşte prin partea dreaptă.”
      Sper sa nu ma întâlnesc cu tine „”Raidăre” prin trafic.
      Pe lângă asta, depășirea vitezei legale în localitate, care se poate calcula în urma expertizei, plus art. 120, alin. (1), lit. K, care spune așa „pe sectorul de drum unde s-a format o coloană de vehicule în aşteptare, dacă prin aceasta se intră pe sensul opus de circulaţie.”

      143
    • Bwahaha.
      De aia măndelu de 73 de ani din Vișeu are acu dosar penal.
      Habar fuckin’ n aveți de speță.

      N am zis că mucea avea ce căuta acolo cu viteza aia dar nici tu, nici eu și nici organu’ n avem radar. Mucea are și el dosar, pentru altceva.
      Conform codului rutier, Opelul e vinovat fiindcă nu s a asigurat și punct. Nu sh dacă înțelegi chestia asta: ăla nu e Batman sau Superman să facă legea și să arate cât e de jmeker. E obligat să stea pe pwla lui DUPĂ ce s a asigurat că nu vine moartea din spate. Asta zice legea. N a făcut o.

      Că mucea venea ca nebunul NU E PROBLEMA NIMĂNUI. Asta nu vreți voi să pricepeți. Legal, din pdv al codului rutier, ăla a intrat într-un cap de pod, a fwtut o mașină, pe unul dintre pasageri și aia e. Pentru ce s a întâmplat în cursul manevrei, Opelul e vinovat și punct.
      Vali v a sintetizat în postare. Aveți nevoie și de desene.

      Indecis. Tu ce zici?723
    • 1. viteza e de vină!!! mereu!
      2. dacă mergea mai încet, putea evita…
      3. unde se grăbea, maică?
      4. poliția muncind https://www.g4media.ro/vitezoman-pe-autostrada-un-barbat-a-ramas-fara-permis-4-luni-dupa-ce-a-fost-prins-ruland-cu-peste-200-km-ora-pe-a7.html

    • Bai esti nebun, daca vine mucea cu 200 tot ala cu opelul e de vina ? ca nu vede ca vine giani lansat direct de la bucuresti. Ce logica de bombardieri aveti unii, auzi nu e problema nimanui ca vine schumacher in depasire.

      225
    • Bai raidăre, se fac expertize tehnice pentru stabilirea circumstanțelor de produselor a accenditenlor rutiere, unde se calculează inclusiv vitezele. Dosarul penal se deschide pentru cercetarea circumstanțelor în care s-a produs accidentului, iar vinovatul se stabilește la final.

      141
    • @EU: dacă și tu faci expertiză cum făcea prin 2010 dl. prof.univ.dr.ing. Ion Tabacu, m-am lamurit.
      De-alea din birou, pe 3 poze alb negru și fără sa vada toata masina bucăți.

      12
    • expertiza: acul vitezometrului s-a oprit la…

    • NOU
      #168

      Raider, depasirea e interzisa „in intersectii cu circulatia nedirijata prin mijloace de semnalizare rutiera ori de catre politisti;”, citat din lege. Daca o masina semnaliza stanga si alta voia sa iasa de pe drumul secundar mie mi se pare ca e intersectie. Masinile care asteapta sa faca stanga se depasesc prin dreapta. Viteza in localitate e 50. Bembeistul a incalcat deja atatea reguli ca numai intr-un stat idiot ca Ro o sa fie considerata vina comuna (in mod normal era exclusiv vina nebunului). Mai pe la vest i se lua permisul cu totul si facea scoala inca o data (are 18 ani, avea mamaligi in parbriz).

      183
    • @Sans Hosen

      Daca eu vreau sa intru in curtea mea propie care da in DN, trecand de pe sensul opus(cel mai indepartat de curtea mea, drum cu linie DISCONTINUA), am facut o intersectie? Sau e o intersectie NEDIRIJATA? Sau e o intersectie in T?

      Nu cred.

      Mai mereu ma asigur si din SPATE inainte sa intru in curtea mea. Pentru ca tin si la tabla mea si la viata mea.

      Mi-e indiferenta de parerea lui Jean de la Cuca, Elisabeta de la Dolj… Ca pe ei ii vad din timp cum ‘depasesc’ coloana in oglinzile laterale, cat si cea retrovizoare, aceste specimene care nu au un instinct de a ghici ce va urma ce voi face.
      Mai bine stau 2-3 secunde sa las un prost ce depaseste ATAT viteza legala(zona din discutie e 30km/h, dar nimeni nu o respecta) CAT si ‘depasirea coloanei’ asa cum ziceti voi decat sa imi pierd timpul in spitale cu recuperarea si banii cu reparatia/schimbarea tablei.

      Cred ca lumea inteligenta incepe sa aplice darwinismul prin conservarea instinctului de supravietuire…

      28
    • plm mor de gat cu cei care văd intersecții în orice drum de pământ. Acolo este intersecție doar în imaginația voastră.

      57
  38. Comentariu ascuns de spiriduși!
    [Click aici]

    Comentariu nasol. 128
    • NU ESTE INTERSECȚIE ACOLO DECÂT ÎN IMAGINAȚIA VOASTRĂ

      Linie discontinua, lipsa marcaj depășire interzisă = depășire legal efectuată. Viteza trebuie probată. Altfel ia praful de pe tobă și nu lasă nici un permis niciunde.

      66
  39. Hai ca nu e asa de complicat, gigel nu s-a asigurat de doua ori si a venit SUV-ul negru lansat pe modul „ii fac pe toti dintr-o depasire”. De aia nu l-a vazut pe gigel ca face stanga, a venit cu viteza si nu l-a vazut de duba pe care o depasea deja. Daca venea cu viteza legala avea timp sa isi faca si un ceai inainte aa puna frana si sa il evite pe gigel.

    183
  40. Citind comentariile articolul despre condus, mă sperie gândul că circul în trafic printre voi.
    Atâta gimnastica mentală făcută să justifice condusul prost, grăbit, agresiv și lipsit de cunoașterea oricăror reguli.
    Și în accidentul asta și în cel cu mopedul electric, căutatul vinovatului e cea mai mică problemă. Văd că multora nu le pasă de faptul ca nu te ajuta cu nimic sa ai dreptate legal dacă ești mort sau cu mașina în service.
    Cel cu SUV în depășire dacă avea puțin creier se uita să vadă de ce se oprise coloana înainte sa depășească, iar dacă nu vezi ce se întâmpla, clar nu depășești,nu contează că ai legal dreptate sau nu.
    în celalalt caz, imbecilul cu mopedul nu trebuia sa facă stânga fără sa se asigure temeinic, ce folos sa fi avut dreptate legal dar sa te lovească o mașină de 2 tone și sa fii mort?
    Cu puțină logica și bun simt ar fi mai sigur pe șosele,pentru toți.

    Comentariu apreciat.411
    • Comentariu ascuns de spiriduși!
      [Click aici]

      Comentariu nasol. 1039
    • @Sabotor,un punct de vedere corect.
      Eu când mă urc la volan conduc cât mai calm posibil, preventiv, distanță fața de ceilalți participanți, fără rupt de ritm, fără dormit pe drumuri că mai avem și alte lucruri de făcut în viața.
      Oricum mersul pe șoselele patriei e o loterie,sper să o câștig pe cât mai mult de acum încolo.
      În rest, atenție doar la condus, mașinile ținute din scurt cu reviziile, apa paie și bătaie.

      47
    • A pus Vali mai sus link cu Tavi Pertea care face o aplicatie exact pe depasiri din astea, cu articole de cod rutier explicate clar dar plm manutele rosii de la Sabotor stiu ei mai bine. Daca era linie discontinua, Opel este vinovat. Opiniile voastre lacrimogene nu conteaza. Fără alți dacă parcă mâr câr bâr. Aideplm soferul roman. Vrem reguli dar să le respecte alții, în nici un caz cei care virează stânga.

      312
  41. Prostanu’ ala cu masina gri a incetinit, insa nu stiu cand a dat si semnal. Detaliul unu: 73 ani.
    Balalau’ ala cu SUV a vrut sa depaseasca, ca na, smardoi, feromoni, alea-alea. Detaliul 2: tanar incepator, 18 ani, deja declarat vinovat de „jurnalisti”.
    Dupa cum arata zona, depasirea era permisa, maximul de culpa a soferului suv-ului e viteza. In concurs cu lipsa de experienta, zic ca a scapat ieftin. In schimb, daca ala gri se asigura, totul era ok, niste urari de mame, dumnezei si cam atat. Dar hei, presa p#lii, expertii p#izdii… De fotbal nu mai putem comenta, la tenis a cam palit interesul, cu inotul inca nu suntem asa documentati, ramane „soferia” ca subiect de maxima preocupare si pareti avizate. Na, toti expertii in biochimie si alte alea s-au reprofilat. Si ii vezi pe strazi, cum stau pe benzi, cum depasesc cu 95 camioanele care merg cu 90, cum „ce, ba, am dat semnal” / „”conduc de 50 de ani, nu am facut accident”. De parca faptul ca altii ii evita e meritul lor. Aveti grija de voi, ca altfel e nasolescu.
    PS: se zice in cat timp au venit salvatorii, daca 112 a dat toate info catre salvare/politie, sau a durat 15-20 de minute sa te plimbe dispecera pe la diversi, si sa reiei de 4 ori aceeasi poveste? Era o chestie pe cand cu Caracal, ca nu va mai fi cazul… Cati ani au trecut? Aha, nu mai e emotie nationala, o lasam balta.

    Indecis. Tu ce zici?624
    • conduc de 50 de ani, nu am facut accident

      nu ai făcut accident pentru că mereu te-a ferit cineva. până când nu te-a mai ferit. dar prost conduceai acum 40 de ani, acum 20, acum 10 și ieri. asta e valabil pentru 90% din șoferii români.

    • Ami cer skuze la domn-i soferi, va urez sa va intersectati doar cu altii de teapa voastra, si sa dezbateti pe aici, daca mai apucati, cum e altul vinovat.
      @stapanu’ topoarelor: incerci o rubrica de educatie rutiera? Cred ca ai public suficient, iar public-tinta cu atat mai mult. Am eu o vorba, ca in linie dreapta si o maimuta poate calca acceleratia, dar soferia incepe unde nu mai e linia dreapta. Vreti sa vedeti cat de bine stiti cu volanul? Nu butonati telefonul la volan. Nu calcati marcajele in viraje. Nu mergeti cu 80 pe banda 2, indiferent de drumul pe care va aflati. Nu butonati telefonul la volan. Mergeti pe un circuit cu bolidul cu care va laudati. Mai ales daca e bolid de munca, 1.4 mpi :D

      108
    • tu vezi ce e aici în comentarii? pe cine să educi?

    • Trebuie educați la buzunar. Altfel nu se învață. Vedem câte despăgubiri plătește moșul care probabil în viața lui nu s-a asigurat din spate acolo.

      27
    • tu vezi ce e aici în comentarii?

      Pe mine m-a apucat groza. Si sunt atat de incrancenati incat le dai articole din codul rutier si ei tot p-alor o tin. Mindfuck.

      47
  42. E bazata lumea in Maramu daca tanarul de 18 ani de la sat isi permite SUV.

    91
  43. E interzisa depasirea intr-o intersectie nedirijata. Cam greu sa te asiguri din spate cand ai mai multe masini dupa tine. Te-ai uitat, nu e nimeni, in fata nu e nimeni, incepi sa faci stanga si apare zmeul care depaseste n-spe masini ca toti sunt prosti cand incetinesc ca faci tu stanga, dar el e ala destept. Mai potoliti-va cu formula 1 pe sosele. Vedeti ca exista circuite speciale pentru piloti.

    Comentariu apreciat.377
  44. uite asa inveti sa te asiguri din spate :)) https://youtu.be/BUjSfEDAd-M

    20
  45. Pare că pe nimeni nu interesează ca puștiul cu SUV-ul are minim 100 sau 120 la oră în zonă de 50. Sunt vreo 3 mai sus care amintesc, dintre care unul zice o inepție, cum că nu e importantă viteza în context. Restul? De ce a semnalizat ăla, e intersecție, nu e intersecție, e coloană, nu e coloană, se asigură, nu se asigură…și alte prostii. Nu! Ăla acolo avea viteza muuuult peste limita legală (asta dacă ai ochi să te uiți) și, cum observăm tot mai des în țara asta de șumahări, era doar o chestiune de timp până să pățească ceva. Din fericire n-a reușit să omoare pe nimeni. Din păcate a scăpat și el. Putea să fie o armată acolo care să semnalizeze stânga cu reflectoare și steaguri, că ăla tot trecea ca turbatul. Dar dați-i înainte cu legea și intersecțiile și asiguratul în timp ce vă tremură de nerăbdare piciorul pe accelerație și faceți orice drum din țara asta extrem de periculos și mortal fiindcă nu vă convine vouă să stați după „melcii” care merg regulamentar. Dacă restul mașinilor din spate au oprit, pe el l-a mâncat in cwr să se bage, nu?
    Vreo câteva luni de dat amenzi la tot ce depășește viteza legală peste tot, cu o rețea de camere d-alea bune și cu pumnul în gură la oricine are curaj să le conteste, și să vezi ce sigure ar deveni șoselele, iar la rubrica asta s-ar discuta accidente între biciclete de copii prin parcuri.

    Comentariu apreciat.459
  46. Ca sa fiu decent, pe astia ce sustin ca aia e intersecție nedirijata ii suspectez fie ca nu au carnet , fie ca nu au condus in Ro, in afara localitatii.

    Indecis. Tu ce zici?1222
  47. Ai reîncălzit ciorba ;)).

    80
  48. Știu că e greu pentru mulți dintre comentatorii tăi să înțeleagă că, pur și simplu, nu ai cum să rezonezi cu toată lumea, legat de toate lucrurile.

    De aia le e greu să conceapă că insiști pe temele de circulație, cu predilecție ținând isonul celor care circulă grăbit, hazardat, neatent, agresiv („sportiv”, în limbajul celor care îi apără pe ăia care parchează ampvlea, găsindu-le tot felul de scuze puerile, de genul „sigur a avut o urgență”).

    Da, Vali Petcu, zoso, cel care le zice bine legat de așa multe chestii, le va ține tot timpul partea celor care (se uită la notițe… ) depășesc coloana care încetinește ca cineva să vireze stânga.

    Vedeți-vă de familia, prietenii, hobby-urile voastre, și o să aveți o viață mai liniștită. Duminică plăcută!

    Comentariu apreciat.292
  49. Crăpa fierea în ăla cu SUV dacă mai aștepta, cât?
    2 minute maximum.
    A meritat, cu siguranță.

    152
  50. NOU
    #196

    Faptul că ăla care făcea stânga e vinovat de accidentul ăsta din punct de vedere legal (ceea ce e posibil să fie adevărat, nu știu că n-am nevoie), e doar o altă dovadă că legile din România sunt de rahat.

    Faptul că o grămadă de comentarii îl consideră pe ăla și vinovat moral, e o explicație pentru faptul că legile din România sunt de rahat.

    214
    • Hă?

      25
    • NOU
      #198

      Păi dobitocul care depășea o coloană care îl aștepta pe unul să facă stânga e evident vinovat. Super vinovat, cel mai vinovat om care a fost vreodată vinovat. Trebuia să stea în pizda mă-sii în coloană și să aștepte până vede de ce au încetinit ceilalți.

      Dar aparent nu e vinovat legal, că legile sunt proaste.

      202
    • NOU
      #199

      Băiatul care depășea e super vinovat, că ar fi trebuit să aștepte. Dar legal nu e vinovat, că legile sunt proaste.

      87
    • NOU
      #200

      Au scos prevederea aia cu „redus viteza pana la evitarea oricarui pericol” pentru ca era evident stupida, cum puteai sa stii daca ai eliminat sau nu ORICE pericol. Cumva chestia asta cu „trebuie sa te asiguri ca nu vine nimeni pe contrasens cu 200 la ora desi n-are ce cautat pe drumul ala sau in alt mod ilegal la care nici noi nu ne-am gandit” li se pare logic.

      80
    • NOU
      #201

      Exact, legile în România sunt aproape de „trebuie să opriți la culoarea verde a semaforului, poate trece vreun șmecher”. Și pentru că mulți șoferi români sunt șmecheri, mi se pare normal să aibă legi pentru șmecheri și să îi considere vinovați pe fraierii care nu au fost atenți când trece un șmecher.

      81
  51. NOU
    #202

    Terminati ma cu prostiile ca ala cu suvu n-are nici o treaba cu condusu. Nu mai citati tampenii cand omu e kamikaze. Pai tu dai stanga de semnalizare si depasesti tot ce misca pe drum? N-are cum sa iasa altceva ori o mierlesti ori omori pe careva. Astia nu trebuie sa aiba permis ca nu e de ei. Taxi uber blabla car sau sncfr cel mult.

    Indecis. Tu ce zici?275
  52. Cel din mașina albă parcă a anticipat ce o să se întâmple și s-a tras un metru în spate. Pare că nu este la prima experiență pe drumul ăla.

    140
  53. Un sfat prietenesc, poate ajuta pe cineva vreodata: daca esti in spatele unei masini care incetineste si semnalizeaza stanga, trage-te cat mai pe dreapta, astfel incat si aia din spatele tau sa-i vada semnalul si sa inteleaga ce se intampla.

    180
  54. Este simplu aici . Cand intalnesti pe cineva stationat pe banda 1 si vrei sa treci de el pe banda 2 , te asiguri sa fie libera banda 2 . Nu se trece fara sa opresti , semnal si sa te asiguri din stanga si spate .

    14
  55. Pai cum, boss, trebuie sa te asiguri? Eu stiam ca ai PRIORITATE DE SEMNAL…

    42
  56. Pe E85, sens spre Bucuresti, la intrarea in Sindrilita majoritatea fac stanga pe drumul care iese in Piteasca. Eh, de cand am vazut un tir in spatele meu cum pune frana brusca si remorca i se balanseaza periculos de rapid (in conditiile in care dadusem semnal cu 200 de metri inainte si eram oprit, asteptand sa fac stanga), dau semna cu un 1km inainte :))

    Apropo de depasiri, daca sunt pe autostrada b1, in fata tir, ma mut pe b2, trec de el, apoi revin pe b1, am efectuat o depasire sau o devansare?

    30
    • Orice viraj la stânga de pe E85 e horror, dar acolo a fost popularizat și de Waze în ultimii ani ca alternativă dacă ai nevoie să ajungi în Est/Sud.

      Îți recomand să nu virezi până nu ai loc să intri. Am văzut un caz acolo de lovit din spate și aruncat pe contrasens.

      10
    • ei efectuat o depasire.
      nota: obligatia de revenire dupa depasire se aplica atunci cand treci pe sensul opus, nu cand depasesti folosind o banda de acelasi sens cu tine.

      deci, cand pe autostrada iesi de pe b1 si treci de 10 masini lente folosind b2..
      se cheama ca ai facut o depasire si 9 devansari.
      (depasirea e cand iesi din banda / sir ca sa treci in fata altui vehicul, iar devansarea e cand treci in fata lui cand deja erai pe alta banda).

      30
  57. dupa 1 luna de mers pe trotineta accidentul asta putea fi evitat … de amandoi

    cand mergi pe o strada cu o singura banda si te lipesti cat poti de mult de masini sa faci loc sa poti fi depasit (sau sa depasesti un grup de masini care asteapta sa se elibereze ceva), fiecare masina de pe dreapta este o posibila problema si faci ochii mari. o singura portiera si esti proiectat rapid in ceva. cand schimbi locul si esti la volan, devi mult mai constient cand deschizi usa sa nu iei pe cineva in brate

    concluzia – luati cate o trotineta si mergeti cu ea ;)

    23
  58. Un nou articol cu accident rutier – un nou prilej pentru român să strige tare „nu vrem să ajungem în timp util!!! Depășiri îți trebuie ție? Hai redu la 40 și las-o așa. Păăăiiii legea spune căăă…”

    Every single time.

    29
  59. hai, gata că începem să ne înjurăm și tot nu vreți să acceptați că trebuie să te asiguri. la fel ca atunci când banda1 e liberă și toți căcații mă judecă pe mine că vin cu 180 în loc să se dea dracului la o parte.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube