Cât de greu a fost in 2010

Iniţial, titlul articolului era “ce imi doresc pe 2011” şi voiam să scriu despre cum vreau să se termine criza, vreau să ne recăpătăm demnitatea ca naţie şi alte bullshituri aspiraţionale, care n-au şanse să se împlinească prea curând, dar dă bine la pizduţe dacă le rosteşti.

A fost un an greu

În timp ce scriam la articol, un băiet a comentat aşa:

MadMike a scris pe 30 Decembrie 2010, 12:31 pm

Zoso, aci nu pot sa fiu de acord cu tine. Poate ca da, pentru tine a fost bine, pentru Basescu, Boc, Udrea si alti nenorociti politici da, a fost chiar foarte bine pentru ei. Insa aici decide majoritatea, si 2010 a fost un an prost din toate punctele de vedere, mai prost ca 2008 sau 2009, si va urma un an si mai prost daca B.U.B.A nu va cadea credeti-ma.

Un alt băiet i-a răspuns:

ABS a scris pe 30 Decembrie 2010, 1:54 pm

@MadMike – hai sa iti spun un secret: daca iti faci treaba ca lumea si daca esti bun in ce faci, ai sanse mari sa o duci bine. Eu nu am un job legat de politica, nu am nici o treaba cu asta, si pentru mine 2010 a fost un an BUN. Se putea si mai bine, dupa cum se putea si mai rau. Diferenta este ca eu, ca si zoso sau ceilalti enumerati de ei, AM MUNCIT, nu am frecat-o aiurea. Sa stii ca se poate sa o duci bine prin munca cinstita, puisor…
PS: daca prin “dus bine” tu intelegi sa fii ca Voiculescu/Vantu/Patriciu, cu miliarde de euro in cont, atunci nici noi nu am dus-o bine. Doar ca noi avem standarde mai scazute…

Băietul iniţial are dreptate. Majoritatea a dus-o rău anul ăsta. Rate mari, a crescut francul elveţian, a crescut preţul benzinei, a scăzut valoarea imobilelor, au scăzut salariile… o căruţă de nenorociri s-au abătut asupra românilor. Mai adăugaţi nişte conducători după chipul şi asemănarea poporului şi avem ingredientele pentru încă un an catastrofal.

Dar totuşi…

Unii au dus-o bine. Companii, oameni, persoane, tineri, bătrâni, fete, băieţi, pentru unii a fost un an bun. Oameni calculaţi. Oameni care gândesc înainte de a lua o decizie, înainte de a cheltui, înainte de a se arunca cu capul în gol, bazându-se optimişti pe “o să fie bine”. Lor le-a mers bine. Şi nu sunt în politică, nu sug de la ţâţa vreunui partid, părinţii lor nu sunt baroni ai asfaltului. Pur şi simplu şi-au făcut treaba şi au fost răsplătiţi.

De ce nu au dus-o unii bine

Cu liniuţă:

Fiecare din motivele astea au fost discutate de zeci de ori in ultimii 3 ani, atât aici, cât şi în orice ziar şi blog de pe faţa pământului. Unii au avut urechi să audă şi au acţionat în consecinţă. Alţii au rămas, ca de obicei, pe afară:

Conform celui mai recent studiu al site-ului de recrutare Myjob, 60,6% dintre romani nu ar putea trai nici macar o luna din economii, daca si-ar pierde locul de munca in aceasta perioada. Procentul este cu 20 de puncte mai mare fata de acelasi interval din 2009, cand numai 40% dintre participantii la studiu se aflau in aceasta situatie.

Ce pot eu să fac?

Să plâng pentru fiecare prost care trebuia să aibă un apartament de 100 metri pătraţi dintr-un salariu mediu, un chiuşaptemoon în leasing sau un televizor cât peretele în garsoniera de 22mp, la care nu mai poate plăti ratele acum? Să îmi fie milă de proştii care se făceau că muncesc şi cărora nu le-a păsat de nimic până nu s-au văzut cu bagajele în stradă şi care nici acum nu admit că au fost daţi afară (şi) din cauza lor? Să plâng pe umărul bugetarilor care aveau câte 12-20 milioane sporuri de orice şi care priveau de sus pe fraierii care le plăteau salariile? Nu pot. Mi se rupe de proşti. Eu o duc bine tocmai pentru că nu sunt ca ei. Şi ca mine sunt zeci de români deştepţi şi chibzuiţi, care vor continua să trăiască bine, în ciuda plânsetelor surde ale celor care nu ştiu, nu vor, nu au, nu pot.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

71 comentarii

  1. pai da……aveam si am prieteni sau neamuri bugetare care tot timpul cand ii intrebam ba erau liberi, ba la ei programul era gata la ora 16, ba primeau nu stiu ce prime si sporuri….ca sa nu mai zic de Craciun si Paste ca aveau liber (platit) cate 3 saptamani….si eu bagam ca migu la patron pe care il durea la basca de Pastele si de Craciunul Meu…….e drept a fost greu, luni bune din anul asta nu am avut job, abia pe final de an sunt din nou in campul muncii…..si tot la patron, la o ditamai Compania (nu dau nume)…..si muncesc si sunt bun in ceea ce fac, tocmai pentru ca vreau sa o duc bine in continuare…….uite acum e ora 17.30, inca sunt la job si maine din nou program normal…….pai si bugetar cu putza mare pe banii statului (adica ai mei, ai lui zoso si ai altora) si cu trai de Nekerman nu se poate….

    apropo…..si nu am auzit nici un bugetar sa planga de mila sau sa solidrizeze cu un angajat la privat cand acesta muncea si duminica si sarbatorile iar el frec gratarul cu sula in sus la marginea padurii

    00
  2. Aia cu „facultatile inutile” e belea de belea!
    Si la ce preturi au supt cucu’ mosului de la catedra.

    00
    • @culaie: io zic sa ne pregatim. in 10 ani vor aduce programa la zi. la ziua de azi, ca peste 10 ani o sa muncească masinile, suedejii si roscatele.

  3. In 10 ani moare mosu’ si se schimba cucul. Daca astia nu pun osul la treaba (nu ala pubian) si nu se pun pe invatat, peste 10 ani o sa aiba nevoie de noi sa le pornim masinile, sa le reproducem nevestele, sa le cheltuim mostenirile.
    Emigrare fericita le doresc! Constructiile din Cordoba sa-i pazească pe holoangări!

    00
  4. Ia vezi, io nu-s baiet cu tine… sunt domnu’ baiet, ca-s mai batran! :)

    00
  5. Şi ca mine sunt zeci de români deştepţi şi chibzuiţi, care vor continua să trăiască bine,

    Asta e problema – sunt zeci, nu sute de mii! Banuiesc ca ai vrut sa zici zeci de mii, dar nici asa nu este suficient.
    E adevarat ca aia cu credite pentru telefon si plasma de 200 cm,care mananca paine cu sana sa plateasca ratele sunt dobitoci. Dar ei sunt MULTI ca ei. Ei voteaza. Si restul, cei care sunt chibzuiti sunt afectati de criza. Daca patronul nu mai are cui vinde – face concedieri. Sa zicem ca esti un muncitor bun; angajatorul nu te da afara, dar poti fii sigur ca-ti umbla la beneficii si o sa o duci mai rau decat in anul trecut. Iar daca cumva ai dus-o mai bine in 2010 decat in 2009, cu mici exceptii, poti sa fii sigur ca ai fi dus-o de 10 ori mai bine daca nu era criza.

    00
  6. Zoso, nu tin decat sa te felicit si intr-adevar ai dreptate intr-o masura. Sunt si oameni care sunt realizati si nu o duc prost deloc, tu, si sunt si multe alte exemple si repet iti zic felicitari ca meriti.

    Insa, noi vorbim aici de o majoritate nu de cazurile exceptionale ca alea nu se vad, majoritatea este evidenta. Un salariu minim in Romania este 600Ron si unul mediu 1400-1500 Ron. Spune-mi tu, ce ai putea sa faci cu banii aia? Vorbim fara sa ai rate, chirie sau alte dari. Asta e realitatea, ce spui tu e adevarat, dar cazurile sunt foarte putine.

    E adevarat si faptul ca multi au luat credite pe care nu le pot duce, dar cu sau fara ele oricum, cu 700-800 Lei/luna esti un om terminat sincer. (Ex. numai un plin de motorina ma costa 300 Lei). Deci, sa fim realisti totusi..

    00
    • @MadMike: în 2005, când am început blogul, munceam pe 550 lei. lucram tură dublă şi câştigam 1,100 lei. banii se duceau pe hosting, pe cola, pe factura de curent. şi găseam timp să mai scriu şi pe blog. nu îmi spune despre 600 lei, ştiu cum e să mănânci pâine cu muştar că nu ai bani de mai mult şi nici nu vrei să te duci la părinţi să ceri. puteam rămâne acolo? puteam. in doi ani ajungeam să câştig 1.500 lei, aş fi fost boier. in 2009 ma promovau şef daca eram cuminte si ascultător si câştigam 2.000 lei pe lună. am ales însă să sparg 3.000 într-o săptămână la paris sau să locuiesc la berlin fără un scop anume.

      conspectează asta, să vezi că sunt oameni care vor să angajeze şi nu găsesc.

      ai dreptate, majoritatea o duce prost. dar nu face nimic pentru a ieşi din situaţia in care se află. preferă să aibă 3 telefoane şi să bea 4 beri pe seara decât să cumpere o pastă de dinţi pe lună.

  7. Uite ca asa imi place cum gandesti. De asta e prost romanul. Majoritatea de la „tara” care muncesc cu ziua, dupa ce incaseaza banu’ se duc sa bea mai intai si dupa daca mai ramane ceva mai cumpara si de mancare.

    Am chiar o ruda indepartata (Grad III). A avut apartament de 3 camere, l-a vandut sa achite datoriile si si-a luat cu 2 camere. Acum, l-a dat si a luat unul cu 2 camere de vreo 40 MP, extrem de mic sa achite datoriile. Dupa asta ce face? De asta e prost romanul, nu stie sa administreze ce are. Dupa ce ca nu are ce sa manance, mananca numai pastrama si oricand ma duc in vizita au numai JackDaniels pe masa… Nu se poate asa ceva…

    Sunt de acord cand spui ca multi nu fac nimic sa o duca mai bine, se consoleaza cu ideea e adevarat, dar daca te gandesti, si posibilitatile de a face ceva in ziua de azi sunt limitate.

    Mai mult, in 2005 zici ca aveai 550Lei luna, 1100 tura dubla. Dar in 2005 nu eram in criza si puterea de cumparare era mai mare! Erau alte vremuri, benzina era 2.8 Lei/litru in 2004-2005, acum este 5 Lei/litru. Deci, analizeaza situatia si e ceva diferit, nu mi-o lua in nume de rau.

    In alta ordine nu sunt un „baiet pustan” crede-ma, si iti arat si bulentinul :). Ideea e ca per total o ducem rau, si cand spun asta ma refer in general nu doar la cateva cazuri.

    Cel putin in mediul online, poti fi un exemplu bun dupa cum spui ca ai plecat de jos si acum te descurci OK intelegi, dar e greu si tu ai muncit 4-5 ani pentru a avea ce ai acum. Multi, care incep mediul online, in 1-2 luni maxim vor deja PROFIT, si asta cu articole copiate ici-colo.

    In concluzie, fara munca nu faci nimic. E criza? Muncim mai mult, dar cand toate se scumpesc, salariile se reduc, puterea de cumparare scade si muncesti deja 8 ore pe zi, nu mai poti spune sa iei al doilea job.

    Daca am gresit ceva corecteaza-ma si sper sa nu te fi jignit indirect cu ceva.

    00
  8. BINGO

    00
  9. @costyfm pai tu ori muncesti la ditai Compania ori o arzi pe bloguri ? Scuze insa daca acesta este jobul pentru care esti platit :P …carry on!

    00
  10. @costyfm – o duci cu adevarat bine atunci cand muncesti doar 8 ore, ai liber toate sarbatorile si toate weekend-urile si te mai si plateste bine. ca daca tu tragi cat pentru 2, ce naiba, si cat pentru 1,05 si ai impresia ca ai salariu mare, pai nu-i chiar asa, ar trebui sa-l ai si mai mare.
    iar sa zic ca bugetarii sunt platiti din banii nostri…ma cam abtin. si salariul meu vine din ce cheltuie bugetarii, printre altii. poate sectorul privat nu i-ar incapea pe toti si atunci poate ar fi mai putini care sa cumpere ce ofer eu. si atunci nu mai am nici salariul meu de privat la fel de mare.in plus, e nevoie de ce fac ei, nu ”la dam” bani asa, de pomana. poate doar alora care sunt in plus. ori gandim pana la capat, ori nu mai gandim!

    00
  11. NOU
    #15

    prietene, multi din acei care o duc bine au rude plecate in strainante la ciordeala sau munca de sclav, de aia o duc bine. eu am muncit 2 ani prin resturante ca ajutor de bucatar si ospatar pana nu s-a mai gasit nimic de lucru, si din vina crizei si din vina conducerii. ultima oara acum 2 luni am gasit la un abator de lucru cu 5mil2sute teoretic, care nu imi ajung nimic macar de facturi, fara sa am credite. in mana am luat doar 4 milioane dar am avut grija sa ajung la salariul stabilit, furand pulpe si ficat fix de 1mil2sute, pe cantarite. tie iti e usor sa vorbesti ca doar „iei de la basescu”, nu e nevoie sa te justifici de ce. voi cand faceti postari pe blog vorbiti de marea majoritate, doar ca exista si exceptii care au facut sacrificii sa aibe dracu macar ce manca fara datorii doar ca in tara asta nu se poate. acum stau pe banii statului, cum zici tu, care sunt de fapt tot banii mei care mi se cuvin, platiti tot de mine si stransi, nu a dat nimeni din buzunarul propriu. mai jucam si freerolluri prin programe de poker unde mai scoteam lunar adunat un 200$(mai mult decat luam oriunde), pana sa aud de legea cu interzicerea, cu licenta si chestii gen. in final daca mor de foame o sa fie din cauza conducerii, eu am fost tot posibilul doar ca statul nu a facut nimic pt. mine, doar m-a impins in groapa fara vreo sansa la viitor

    00
  12. MadMike din salar nu o sa traiesti niciodata implinit. Daca ai un mic excedent salarial il poti folosi sa iti platesti rata la plasma sau il poti aduna pentru a putea crea un capital micut cu care sa incerci ceva pe cont propriu . Daca nu ai acel excedent cauta un job mai bun.

    00
  13. Apropos de incurajarea frecarii de menta: din 2011, in Germania familiile ce beneficiaza de ajutoare sociale nu mai primesc indemnizatia pt nou nascuti. Adica nu-i mai incurajeaza pe sarantoci sa toarne copii si sa profite de ei.

    00
  14. În ultimii ani am cutreierat oraşe, sate, spitale, fabrici, corporaţii etc. Ăla care crede că problema României este cauzată de guvernanţi, nu ştie despre ce vb. România este un stat pseudo-capitalist, într-un continuu curs de evoluţie pe de-o parte (infrastructură rutieră, telecomunicaţii, reţele de utilitate publică) şi involuţie pe de altă parte (învăţământ, sănătate). Cine speră într-o evoluţie reală la nivel economic, fabulează. Graficul economic al României e în formă de zig-zag. Peste 10 ani vom fi de 10 ori mai proşti dar cu autostrăzi, gen Dubai.
    @costyfm
    Degeaba te dai exemplu. Tu lucrezi la o corporaţie, poate, care suge sânge tânăr. E în regulă, vei învăţa mersul pe burtă mai repede decât crezi. Economia unui stat nu stă DOAR în corporatişti.

    00
  15. Totul este relativ, de acord cu tine, dar la faza cu facultatea nu am cum să nu te contrazic. E drept, nu cu mult. Facultăţi făcute aiurea nu există. Toate facultăţile din această ţară sunt o apă şi-un pământ! Ca de altfel întreg sistemul de învăţământ. Contează ceea ce poţi tu să faci. Da, este foarte important să fii deştept, dar dacă nu ai şi noroc totul se schimbă… Cred totuşi că nu toţi cei deştepţi o duc bine.

    00
  16. @Let The Devil In: daca as fi lucrat 2 ani ca si ospatar si apoi ca si ajutor de bucatar in putinul timp liber as fi luat niste cursuri si as fi ajuns un bucatar. Si nu orice bucatar, ci un bucatar f bun. Si sa nu imi spui mie ca un bucatar bun nu isi gaseste de lucru pe bani buni. Cei buni isi gasesc oricand de lucru chiar si in perioade de criza. Omul trebuie sa evolueze prin studiat si muncit, nu prin furat pulpe si ficat de pui.

    00
  17. @Iulian
    Sau suedeji, mai ales suedeji. Apropo, când a fost ultima dată când aţi fost într-o secţie de Maternitate? Acolo minoritatea e majoritate. După ce pleacă de acolo, ajunge direct în asistenţă socială. E în regulă, noroc că speranţa de viaţă la suedejii nou născuţi e 50/50 din cauya igienei precare.
    Cum spuneam, cine nu cunoaşte situaţia din teren, nu ar trebui să îşi dea cu părerea.

    @Let The Devil In
    Păi tu ce faci la abator? Eşti tranşator? Cum adică ai făcut tot ce ai putut? De ce nu îţi faci un plan, să înveţi acolo meserie o perioadă şi pe urmă să pleci în străinătate la abatoare, fiindcă acolo există cerere (mai ales pentru tranşatori). Dacă speri la mai mult aici eşti prost de-a dreptul, fără supărare.
    Tu cât ai vrea să primeşti la abator, la muncă necalificată? 20 de mil, sau cât? Te lauzi că joci la poker? Eşti un geniu. La asta se pricepe românul de rând, la jocuri de noroc, PTC-uri şi ciordeală. Cei ca tine formează majoritatea. Succes,

    00
  18. am avut si eu un an bun, din salariu mi-am facut economii si nu credite ca sa-mi rezolv problemele de sanatate, sa-mi iau un laptop nou si sa platesc restantele la facultate

    00
  19. Asta e un fel de „in viata ai si necazuri, ai si succesuri” :P

    00
  20. In mare iti dau dreptate totusi chiar daca criza nu ma afecteaza direct din punctul de vedere al incasarilor cel putin in domeniul meu clientii nu mai sint dispusi sa plateasca tarifele din 2007-2008 si in plus au mai multe pretenii, lucru normal pentru mine nu si pentru altii :)

    Dar chiar daca tu iti faci bine treaba pe felia ta si Statul da cu bita in balta prin legi timpite iar activitatea economica scade, firmele se inchid, lumea intra in somaj degeaba muncesti tu mult si bine. Pe noi Statul mai mult ne incurca decat ne ajuta.
    Probabil mai avem de asteptat 20-25 de ani sa fim pe drumul cel bun.

    Pentru mine a fost cel mai bun an din 1998, dar fata de anii precedenti am muncit mult mai mult pentru rezultatele astea si culmea am reusit sa fac si economii. Deh sunt si eu unul din prostii ce nu au luat masini in `lizing`, plasme in WC, concedii pe credit bla bla…

    00
  21. Zoso!!! Ai dreptate dar atentie … si forma conteaza.
    DAR=TOTUSI –> pleonasm!!

    00
  22. cine mai zice „salar” ma-sa e curva

    00
  23. ce bine le zici

    00
  24. @Mircea Dominte

    „Cred totuşi că nu toţi cei deştepţi o duc bine.” Lol. Pai atunci nu-s destepti. :P

    00
  25. „Unii au dus-o bine”, asta e propozitia reprezentativa pentru Romania anului 2010. Tara asta, la modul general, a dus-o mai prost, si nu pentru ca toti au frecat-o la rece. Tu spui aici ca doar idiotii au dus-o mai rau anul asta, realitatea spune ceva un pic diferit…

    00
  26. Problema o reprezintă în mod special faptul că majoritatea celor din această categorie „datoare” sunt cei care se plâng de condițiile din România, deși nu fac nimic pentru a remedia asta. Sunt cei care dau șpagă, care sprijină evaziunea fiscală, care se bat pe portocale la hypermarket, care cumpără calculator în rate de la Altex pentru copiii lor, că e „de viitor”, ajungând ca peste 3 ani să-l predea la amanet ș.a.. Oameni care cred că locurile de muncă din România se rezumă doar la companiile de stat, iar cei care duminica se întorc de la munte sunt doar parlamentari, hoți sau angajați pe pile.
    Toți ne naștem egali. Toți avem șansa să ajungem cât mai sus prin forțe proprii. Însă nu toți avem mentalitatea potrivită pentru asta, curajul, voința sau alte calități. Asta ne diferențiază.

    00
  27. Mie nu mi se aplica niciunul dintre lucrurile scrise la cei care au dus-o prost, dar mi se aplica aproape toate cele de la cei care au dus-o bine (mai putin aia cu rasplatitul). In concluzie, n-am dus-o prea bine. Lucrez la stat, dar nu pentru ca sunt lenesa si/sau incompetenta, ci pentru ca am ales o profesie care se face putin in Romania si in ffff putine locuri. A fost o alegere constienta si nu ma plang, as vrea doar sa spun ca nu toti cei care lucreaza la stat pleaca la ora 16.00 si pana atunci freaca menta, nu toti cei care lucreaza in privat sunt lumini care trag de dimineata pana seara. (Am experienta ambelor lumi). Si nu toti cei care n-o ducem bine suntem tampiti.

    00
  28. Cel mai bun post pe care l-am citit anul asta!
    Un 2011 mai usor! Sunt convins ca in 2011 cei cu cap se vor descurca mai bine, iar celorlalti le va fi si mai rau. Cert e ca tot pe Base il vor injura. Si mai cert e ca oamenii in cauza nu citesc bloguri. Sau nu citesc punct.

    00
  29. Am spus că ne naștem egali, pentru că avem aceleași drepturi de la naștere. Ceea ce reușim în viață ne diferențiază.

    00
  30. Crezi ca ne putem recapata demnitatea ca natiune? Chiar crezi asta? Crezi ca vom scapa de criza? Romanul e in criza de cand e el pe fata pamantului. Chiar prin 2008 discutam pe tema crizei si cum ii va afecta pe romani, dar am ajuns la o concluzie seaca si adevarata: oricum ar fi criza, noua tot rau ne e. Daca neamtul inainte castiga (sa zicem) 2000 de Euro si ii era cat de cat ok, romanul traia si cu 200, dar daca neamtul va incepe sa primeasca 1500 de Euro in loc de 2000 se va agita, pentru ca punctul mediu de trai al neamtului este in scadere.

    Demnitatea ne-o castigam afara. Am vazut ca un medic roman a fost medaliat in State, in Romania aparatele sunt defecte, noi suntem defecti pentru ca nu facem altceva decat sa ne multumim. Cu ce ne multumim? Simplu: cu de toate. Cu un sistem politic nociv, cu un invatamant prost care ne fac elevii sa semene tot mai mult cu specimenele din filmele americane cu adolescenti idioti s.a.m.d.

    Iar vina nu o poarta Udrea sau Boc sau Basescu. Vina este a noastra, a colectivitatii care se supune.

    Si daca acum ne e greu, draga Zoso, nu vreau sa ma gandesc cum ne va fi dupa urmatoarele alegeri, cand de fapt nu vom avea ce alege pentru ca oameni de ales nu sunt, decat cele ce raman, adica ramasitele…

    … dar sa speram la mai bine! Sa va fie mai bine!

    00
  31. @marius in timpul liber omu’ juca poker, n-avea treaba! … tu il pui sa invete? nu a invatat destul in 12 clase? huooooo!

    00
  32. @Preoteasa
    „Toți ne naștem egali. Toți avem șansa să ajungem cât mai sus prin forțe proprii. Însă nu toți avem mentalitatea potrivită pentru asta, curajul, voința sau alte calități. Asta ne diferențiază.”
    Păi ori suntem egali ori nu mai suntem?

    00
    • @Takju: e o idee greşită asta cu „ne naştem egali”. nu suntem egali. daca tu te naşti la vilă si altul la bordei nu sunteţi egali. el va aborda altfel viata, iar tu il vei stropi cu noroi din masina ta cea noua, primită de la tăticu la 18 ani. egali din nastere e doar modul prostilor de a spune ca şi ei pot. 99% nu pot.

  33. zoso, si eu am dus-o bine. Vad multi oameni care o duc bine in jurul meu si ma intreb in ce masura criza asta e indusa de mass media. Fa un sondaj pe site sa vedem ce procentaj de cititori sunt multumiti cu 2010 si ce procent nu sunt multumiti. Fac pariu ca mare parte din plangaciosii de acum se plangeau si in 2007 ca nu le era bine… Sau poate ca sunt eu rupt de realitate si suntem norocosi astia ce suntem happy cu 2010…

    00
    • @misu: criza nu e indusă de massmedia. ea exista şi e ca o femeie. depinde cum o abordezi. poate fi cea mai buna prietena sau poate fi un cosmar.

  34. vreau o tara ca afara ! scurt.

    00
  35. Ai foarte mare dreptate , eu o duc mai bine decat anul trecut, pot spune ca a fost cel mai bun an de cand sunt la casa mea, si nu am prieteni politicieni,m nu sunt angajat la stat, si nici nu am furat sau inselat, doar am muncit, am incercat sa muncesc mai mult si mai inteligent, m-am purtat frumos cu oamenii.

    Stiti ce am observat, chiar daca somajul este mare, sunt firme cinstite care vor sa angajez pe posturi nu foarte curate, dar cinstite, dar oamenii nu vor sa munceasca, vor bani multi dar cu munca putina sau sa stea, nu vor sa se murdareasca, nu vor sa invete, nu vor sa evolueze. Astia nu prea isi gasesc de lucru

    00
  36. Chiar si cadourile de craciun se scumpesc…nici oamenii nusi mai permit sa puna masa de Craciun:)).

    00
  37. Bai, da, asa e. Ba mai mult decat atat, cumva 2010 a fost un an bun, in sensul ca i-a dat pe oameni cu curul de pamant, obligandu-i sa iasa din delirul ala in care consumau mai mult decat produceau. Si le-a oferit prilejul sa invete ce e mai important in viata: o plasma noua cu diagonala mai mare sau aia mai veche, cu diagonala mai mica, plus bucuria de a te uita la ea cu prietenii sau cu copiii. Sau eu stiu ce alte bucurii simple, care nu tin de diagonala TV-ului…
    Ce ne facem insa cu batranii care au fost aruncati anul asta sub limita de jos a mizeriei? Cu oameni care traiesc din 2-3-4 milioane? Da, noi am invatat ce era de invatat, o sa ne facem pensii private, n-o sa ne bazam pe pensia de la stat, dar batranilor astora nu le mai foloseste aceasta lectie. Si mi-e tare mila de ei. :(

    00
    • simona, fiecare joc are şi pierzători. ca să îţi pară rău de bătrâni trebuie să te uiti in spate la ce ti-au lasat tie, femeie tanara, moştenire.

  38. Da, stiu, o sa ziceti ca batranii astia l-au votat in masa pe Iliescu, in ’90. Asa e…

    00
  39. da, bro, da! m am racorit de la textul asta

    00
  40. Eu sper sa va lasati de etnobotanice :) Chiar ca e greu de scris ultimul articol pe 2010 :)

    00
  41. Articolului astuia i se potriveste vechea vorba: „Dupa razboi multi viteji s-arata!”. Nu toata lumea sufera din cauza prostiei, nu cred ca niste credite de cateva sute de euro sunt cauza suferintei…profesorii, medici, politisti, pompierii, vreti sa-si faca treaba, sa fie profesionisti ca-n germania? cu 1000 de lei pe luna? nu poate toata lumea sa traisca din blog, sau ma rog, jurnalism online sau sa emigreze! Da criza a afectat mult pe niste prosti, dar afecteaza si oameni nevinovati…Romania a facut cele mai mari greseli in 2007 si 2008 cheltuind in prostie…inchei cu alta vorba ce mi se pare ca se potriveste cu articolul: „Pestele de la cap se-mpute!”

    00
  42. „au dat la stat mai mulţi bani decât au primit”
    eu la stat nu dau, in schimb mi se ofera: bere, tigari, samanta de floare, de astea. plata in natura e rentabila. sau ai vrut sa zici altceva?
    Ok, my bad. Imi explici si mie cum poti sa dai mai multi bani la stat si sa primesti fix mumu si tot tu esti de vina?

    00
  43. este vb si de noroc….

    00
  44. NOU
    #55

    Rau e clar ca am dus-o din moment ce ne-am imprumutat noi ca tara cu 20 de miliarde, sau cate or mai fi…Oricum…pana la anu:
    La Multi Ani!

    00
  45. @Mircea Dominte cand o sa importe Germania absolventi de Spiru si Titu Maiorescu cum importa medici din Romania atunci o sa ai dreptate. Pana atunci nu generaliza.

    00
  46. zoso, ai dreptate. cui i-a placut sa suga de la stat acum o suge singur in casa si pe strazi, fara nici un ban in buzunar
    nu zic ca au ramas fara bani, dar li s-a taiat ciolanul si o duc destul de greu acest tip de oameni

    in timp ce la patron se munceste, se si castiga, si daca esti f bun poti fi si de neinlocuit. nu ca la stat, unde orice functie se aseamana cu a unui agent de paza si unde oricine poate fi inlocuit cu altul in orice clipa

    am facut eu o analiza intre cei de la stat si cei de la privat aici:

    pentru mine anul 2009 si 2010 au fost ani buni. 2011 va fi un an si mai bun, si ca softist o sa castig peste 5000 lei lunar (si acum sa aud dezamagirea celor de la stat, si sa-i vad cu buzele umflate)
    insa, toate astea au un pret. imi aduc aminte cand o vacanta intreaga de vara am mancat pe paine numai tutoriale, carti de mii de pagini, toate astea le-am facut de unul singur, cu un singur scop: sa traiesc bine mai tarziu.

    00
  47. Bine, tu poti face o combinatie cu ziua ta: scrii ce-ti doresti pe 2011 si apoi ii fortezi pe-aia care au citit sa arunce cu cadouri dupa Revelion.

    Altfel, numai de bine si mult liniste pe 2011 :)

    00
  48. Pentru mine 2010 a fost un an ca oricare altul. Au fost si bune si rele. Eu nu am credit, nici leasing. Totusi am un singur regret. Piata muncii s-a diminuat considerabil. Nu mai exista cautare, nimeni numai angajeaza. Pe net sunt numai anunturi de la firme unde nu vrea nimeni sa se angajeze. Asa ca am o singura dorinta pentru 2011. Sa se invioreze un pic piata muncii, sa fie iarasi cautare pentru oameni pregatiti si sa se ofere salarii decente.

    00
  49. ^multa liniste (sa nu intru in 2011 cu un typo)

    00
  50. @zoso, mă refer la egalitate din punct de vedere al drepturilor, pentru că și cel care s-a născut la vilă, cât și cel care s-a născut la bordei beneficiază de dreptul la educație, la libertate, la opinie ș.a.. Viitorul și-l creează fiecare în parte, asta depinde doar de abilitățile lor. Diferențierea din acest punct de vedere se poate face atunci când tinerii devin cât mai puțin dependenți față de părinți.

    00
    • @Preoteasa: atunci cand n-ai ce manca nu iti foloseste la nimic dreptul la educaţie. pentru ca vei merge la camp cu parintii, sa coseşti şi să paşti vitele.

  51. @zoso, aici intervine mentalitatea greșită a părinților care nu reușesc să ofere o viață și o educație decentă copilului, trăind cu ideea că trebuie să învețe de mici și să practice foarte des activitățile legate de agricultură ș.a., școala nefiind așa importantă pentru ei.

    00
  52. ca bine zici. nici eu nu m-am avantat pana acum sa cumpar apartamente si masini, de aia acum nici nu am nimic :))
    dar… in romania daca stam sa cumparam doar lucruri ce ne permitem, 70% din poplatie ar locui pe strazi, in cutii de carton.

    00
  53. Nu se duc pentru că probabil școala e la 5 km de ei și pentru că nu au ce mânca, cum ai spus tu. Asta pentru că părinții lor au făcut la fel.

    00
  54. @Preoteasa
    Ne nastem egali doar din punct de vedere legal (constitutional). Altfel, arata-mi egalitatea intre Gigel nascut intr-un sat uitat de lume si Ionel nascut intr-o familie cu un nivel ridicat de trai. Incepand cu educatie, acces la alte resurse, oportunitati etc ai sa vezi ca „egalitatea” nu prea exista. Suna bine in teorie, pacat ca viata este doar practica.

    00
  55. @Preoteasa
    Observ (prea tarziu) ca si Zoso ti-a raspuns in acelasi sens, chiar daca a folosit alte cuvinte.

    00
  56. @culaie Mnah, eu mă refer că n-o duc bine material, că poate spiritual or fi ducând-o. Revenind cu picioarele pe pământ, nu ai cum să spui aşa ceva, fiindcă asta ar însemna că proştii mor de foame şi deştepţii nu duc grija zilei de mâine. După un algoritm mai mult sau mai puţin logic, acest lucru este departe de adevăr… Sau poate te-ai referit la „băieţii deştepţi”? :-?

    00
  57. @ ady Îmi pare rău că trebuie să te contrazic, dar pot generaliza cu atât mai mult cu cât nu am avut legătură vreodată cu instituţii de învăţământ din cele amintite de tine. Dimpotrivă, consider că părerea ta legată de ele, este una corectă. Nu vreau să se simtă nimeni jignit de ceea ce am spus. Am atacat doar un sistem, care a făcut destule victime. Doar n-oi vorbi şi eu acum de nebun… :D

    00
  58. Da, ce usor e sa spui ca si-au luat credite, au consumat mai mult decat puteau, ca aveau salarii mari, ca aveau „venituri sociale” si stateau acas…etc
    Da’ scumpii nostrii conducatori care de 20 de ani isi alimenteaza votantii cu bani de la stat???
    Da’ berbecii care conduc acum tara si care dupa ce un om li se arunca in plina sedinta spun ca nu asta e rezolvarea situatiei si continua sedinta ca si cum nu s-a intamplat nimic??? Da, corect, nu asta este solutia, nici nu cred ca bietul om asta vroia, o solutie, cred ca era un protest, un strigat al omului de rand care avea doi copii de crescut, unul care suferea de autism…
    Daca la 20 de ani de la schimbarea regimului comunist un om striga libertate in Parlamentul Romaniei si un cetatean roman, demnitar al statului in Parlamentul Europei isi ia o a doua cetatenie si Franta si Germania ne discrimineaza pe fata, iar la toate acestea STATUL ROMAN sta si nu face nimic, atunci inseamna ca ceva nu este in regula, ca ceva facem gresit, ca permitem gunoaielor si rahaturilor sa iasa la suprafata si sa ne conduca.

    00

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.

Pun clipuri pe Youtube

Top articole

7 zile

Alte linkuri (mostly NSFW)