De ce câștigă Tesla teren în Europa

Dintr-un articol de pe Seeking Alpha:

"In a lot of markets we are seeing Tesla doing better than the BMW 7-series, Mercedes S-class, Audi A8 and Porsche Panamera. Tesla can boast real innovation and customers with big money are trying it. I think in the next 10 years Tesla will have medium and compact cars. We are seeing the next generation of batteries with the Nissan Leaf possibly getting 500 kilometres (300 miles)."

Tesla’s Model X SUV is scheduled for launch next month. The smaller Model 3 will follow in 2017. Other models are expected. Earlier this week Audi announced its new Q6 battery only-powered SUV. It will be launched in 2018, three years behind the Model X."

Cei mai mulți vor spune pentru că se concentrează doar pe electrice și nu au 50 de modele cu 200 de motorizări, care trebuie aliniate în așa fel încât să nu se calce pe picioare nici între ele, nici cu alte produse din grup.

Dar s-ar înșela.

Tesla câștigă pentru că a scos un model în trei versiuni și s-a dus cu el fix la oamenii care pot cumpăra și întreține o mașină electrică. Au ales o altă abordare decât cea a celorlalți producători și ea a dat rezultate.

Pentru că, până acum, majoritatea mașinilor ieșite pe piața europeană au fost îndreptate către partea de mijloc și de jos a pieței. MiEV. Fluence. Prius. Singurii care au adus un hibrid pentru oamenii cu bani au fost Lexus (LS600h) și Infiniti. Și aici apare strategia câștigătoare: ca să poată funcționa, mașinile astea trebuie băgate în priză. Ori, prin multe orașe din Europa, oamenii care și-ar lua așa ceva nu au unde. În schimb, oamenii care au unde (stau la casă și/sau au loc de parcare în garaj subteran la birou) nu și-ar fi luat un Prius sau un Fluence, din considerente estetice, și nu toți aveau 120.000€ să dea pe un LS600h.

Acum, Tesla a simplificat un pic problema: ai mașina ta de oraș, care poate merge între 300 și 500 kilometri, ai mașina ei de oraș și ai o mașină de călătorii. Și ai de ales între Seria 7 sau A8 si Model S. Și dacă apuci să te sui în Model S, deja ți se pare că interiorul de la BMW e vomitiv.

Ce înseamnă asta pentru români: vor fi mai puține limuzine premium de achiziționat peste trei ani.

 

tesla

Taina Sohlman / Shutterstock.com

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

37 comentarii

  1. 691CP, 485km autonomie și 3.2 sec până la 100km sună foarte, foarte convingător. Următoarele generații Tesla vor avea performanțe și mai bune în privința autonomiei. Cu Model S te poți duce de la București la Brașov și înapoi fără să reîncarci acumulatorii, iar dacă am avea stații supercharger, reîncărcarea până la 80% s-ar putea face în 30 min. Mai avem de așteptat până finalizează fabrica gigant de acumulatori din Nevada, când prețurile vor scădea cu 30% în prima fază și până vor apărea fabricile ce reciclează acumulatori cu litiu. Adică vei putea cumpăra acumulatorul Tesla P85 de 1 tonă nu cu 30.000 de dolari cum e acum, ci cu câteva mii, returnând în schimb pe cel uzat.

    00
  2. M-am urcat putin intr-o Tesla expusa intr-un mall local – e intr-adevar o experienta complet deosebita fata de orice altceva. Putin ciudat sa ai consola centrala de instrumente inlocuita de un mega-iPad, dar cred ca asta e viitorul, pana la urma.

    Si nu eram singurul impresionat. Chiar langa mine, un baiat catre altul ”Ai, coaiii, uita-te tu aici shea, n-a vazut neamul tau asa piesa. In pendula mea.”.

    In orice caz, desi n-am nici pe departe bani de asa ceva, m-am programat la un Test Drive. I-am zis rep-ului ca n-am bani, dar as vrea sa vad cum e. Mi-a zis ”acum poate ca n-ai bani, dar stii ce se zice…once you go black…”. El era negru :))).

    00
  3. Plm, Tesla va fi masina misto cand o vor da astia ca premiu la Super Bingo Metropolis.

    00
  4. Sa-ti dai cu tesla-n c*aie!

    00
  5. „Singurii care au adus un hibrid pentru oamenii cu bani au fost Lexus (LS600h) și Infiniti.”

    Uiti de Mercedes S400 Hybrid, scos tot in 2009 ca si LS600h-ul

    00
  6. Asta înseamnă și că peste 4 – 7 ani se vor găsi Tesla ieftine, second hand.

    00
  7. Pe Seeking Alpha e plin de articole mincinoase.
    Tesla vinde direct fara sa ai de face cu toti hotii de la dealer, mentenanta doar iti trimit un update de soft si gata. Apoi din masinile mentionate de tine are 691 cai putere si 2.8 de la 0 la 100. Sa fie vorba ca simti aceeas putere ?

    00
  8. Prin tarile nordice, unde au taxe destul de mari pe masini, Tesla este momentan tax free. Asa ca se face un calcul simplu, sa-mi cumpar o masina care valoreaza 80.000 de euro cu 80.000 de euro, sau sa dau banii astia pe o masina care valoreaza 40.000 dar la care mai vrea si statul 40.000.

    Plus ca au si reteaua de super chargere care traverseaza Europa din Norvegia pana in Spania.

    00
  9. Băi, mai e o chestie pe care ceilalți nu vor s-o recunoască. Tesla au un suport EXCELENT pentru clienți. Nu-ți vând mașina și după aia scot și untu’ din tine pe piese de schimb/revizii și altele de atunci când scapi de mașină răsufli ușurat și juri să nu mai cumperi în veci marca respectivă.

    00
    • asta p[entru ca au puțini. dacă ar lua pielea de pe ei de-acum, n-ar mai avea clienți.

    • Sau poate nenea Musk e capabil să înțeleagă că un client mulțumit contează cel mai mult.

      00
    • hai să nu exagerăm :D

    • Si ar mai fi si alte chestii. Faptul ca-s doar doua rotoare in miscare intr-o masina cu D in coada numelui (adica tractiune integrala electronica) si fiabilitatea extraordinara a motoarelor AC face ca se pot strica muuult mai putine chestii. Daca e sa o luam la purecat, are si asta o reductie la motoarele alea, dar sint angrenaje simple, roti dintate fixe. Si are si un sistem de racire/incalzire cu lichid a bateriei. Insa consumabile/costuri ar trebuie sa ai in primii muulti ani doar stergatoare, cauciucuri si lichid de parbriz. Nu, nu si discuri de frina (desi masina are niste discuri ventilate imense).

      00
    • Din cate am inteles, regenerative braking-ul te ajuta sa nu apesi prea des pe frana. Cand nu mai tii piciorul pe acceleratie, motorul devine un dinam pentru baterie si o incarca. Deci frana o folosesti doar in cazuri de urgenta. Ziceau unii pe un forum ca mai degraba ruginesc placutele de frana decat se uzeaza;)

      00
  10. Vezi ca BMW are un ActiveHybrid 7, iar Merc un S 400 h.

    00
  11. Este prea simplist poate comentariul, dar cred ca Tesla este iPhone-UL, Google vor scoate si ei o masina (deja e in teste) si vor fi Android-ul. Ceilalți sunt doar nokia, BlackBerry si alții care in următorii ani vor avea mari probleme pt ca au încetat sa inoveze.

    Interesant este ca si Apple încearcă sa nu piardă trenul asta si vor fi un al treilea jucător pe piața.

    Normal ar fi fost ca mașinile sa fie primele computerizate, inainte de computerele personale, daca stai si te gândești.

    Desi mi-ar fi placut model x, voi opta pentru Model 3 din considerente de pret. Nu as mai cumpara nici o alta masina, chiar daca trebuie sa aștept inca un an si ceva. :-)

    00
  12. Gusturile nu se discută și personal prefer designul Audi, nu cel BMW (sau Mercedes), dar să afirmi că un 7 are un interior „vomitiv”… LOL.

    00
  13. Parca la Tesla a plecat un designer sau ceva de genu’ de la Apple?

    00
    • Apple și Tesla își fură unii altora angajații; au plecat și de la Tesla către Apple și invers. De când se zvonește că Apple lucrează la o mașină proprie, exodul a fost mai degrabă către Apple. (CEO-ul Apple, Tim Cook, a încercat să ajungă la o înțelegere cu BMW pentru a vinde sub brand propriu un model construit pe baza i3, dar BMW au strâmbat din nas din diverse motive: https://9to5mac.com/2015/07/24/apple-bmw-negotiations/.)

      00
  14. cest tres bien, monsiuer .La noi Fănică are un Bestla cu 6 cai frumosi

    00
  15. Apropos, anul asta vine si superchargeul din Budapesta. Iar la anul sint promise 3-4 si la noi in tara.

    00
  16. BMW si Audi nu merita nicio atentie in cazul acestor masini. Nu au avut curaj sa vina pe piata nici cu hibride, nici cu electrice. I-au lasat pe altii sa isi rupa gatul cu incercarile astea. Si mai zic ca ei sunt tehnici si inventivi. Sa faca Seria 3 si A6 pana n-or mai vrea cocalarii romani sa le cumpere nici la mana a 3-a.

    00
    • De BMW i3 și i8 s-a auzit la tine la țară?

      00
    • Prietene, Ioane, ca sa-ti zic asa… i8 si ce-au mai scos ei au aparut doar dupa ce a aparut Tesla. Marii producatori de masini, BMW, nu au avut curaj/c0a1e sa scoata masini electrice pe piata.

      Au venit si ei acum ca sa fure din piata inventata de altii. Uite-asa ramane Europa in urma. Pentru ca se lasa condusa de Germania. Care, daca nu e sigur, nu se baga.

      00
  17. oare când vom vedea prima Teslă cu volan pe dreapta şi înmatriculată în Bulgaria?

    00
  18. Problema este una simpla: banii. Un Tesla nu il gasesti sub 80.000, un BMW seria 7 (sau A8 sau S) il vanezi la 50.000. De ce nu fac marile companii masini electrice inca? Sunt inca prea scumpe. Anul asta a intrat in vigoare Euro 6, toti le fac sa corespunda normelor, nimic mai mult pentru ca nu este profitabil. Din 2020, cand incepe mult mai restrictivul Euro 7, vorbim de masini electrice ieftine.

    00
  19. NOU
    #35

    Din ce am văzut eu multi proprietari de Tesla au 1-2 mașini maxim.Și oricum seria 7 ori A8 nu își luau, poate un Jaguar XJ sau S.La multi e chestie de preferinta Tesla ca bani au garla daca au Cayenne de 100.000 pentru concedii.

    00
  20. Nu stiu de voi, dar eu nu as avea incredere in ceilalti producatori de masini sa faca o masina electrica care sa merite cumparata. Nu-mi inspira incredere tocmai pentru ca au investitii majore in tehnologia motorului cu ardere interna si pentru toti nu conteaza decat profitul.

    Producatorii traditionali (mai ales cei germani) sunt intr-o mare dilema:

    1) daca fac o masina electrica mai buna decat Tesla, cine le-ar mai cumpara celelalte modele pe care le produc? Pentru ca daca in momentul asta ar face o masina mai buna decat o Tesla, ar fi cea mai buna masina de pe piata.

    2) daca nu fac o masina electrica competitiva cu Tesla, risca sa piarda trenul si pe viitor profiturile sa le fie mancate de micul producator. Se stie ca majoritatea profiturilor provin de la masinile top de gama cu foarte multe optiuni.

    3) Daca fac o masina competitiva cu Tesla, ca performante si pret, de ce as cumpara o masina electrica de la ei cand Tesla are statii supercharger aproape in toata Europa si America si nu costa mai nimic folosirea lor. Tesla avand reteaua proprie de statii de incarcare, sunt motivati sa le tina in functiune 24/7 pt ca altfel vanzarile si brand-ul le-ar fi afectate. Clientul stie foarte bine amplasarea lor si ca acestea asigura o incarcare rapida. Producatorii germani se bazeaza pe solutii terta parte care incarca greu si de multe ori aceste statii nu functioneaza.

    Intre timp, din 6 in 6 luni Audi mai scoate cate un comunicat de presa in care practic ne spune: „Stati asa, nu cumparati o Tesla, pentru ca in 3-4 ani o sa facem si noi o masina elctrica, mai buna decat ce avea Tesla in 2013”. A devenit ilar.

    00
  21. La o prima vedere s-ar parea ca diferenta dintre masinile pur electrice precum Tesla si masinile conventionale, ei bine, aceasta diferenta este adoima celei dintre HDD-uri si SSD-uri.
    Totusi, eu cred ca masina electrica nu are numai avantaje.
    Podeaua masinii captusita cu acumulatori ramane o problema.
    Acest necesar de acumulatori este un factor in calculul distantei dintre roti… desi pare absurd.

    Autonomia este modesta si fac o comparatie aici:
    <>

    Eu locuiesc in Germania si merg destul de mult cu trenul care este electric. Aceste trenuri accelereaza foarte repede… poate comparabil cu Tesla S; si totusi, calatorul nu percepe acesta acceleratie brutala pentru ca trenul nu are „dinamism”.
    Exact acelasi lucru se poate afirma despre o masina de doua tone: nu are cum sa fie „fasneata”.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.