De ce a cumpărat Carrefour Billa?

Tranzacția de final de an din România o reprezintă preluarea Billa de către Carrefour pentru o sumă de 100 milioane euro. Și, pentru că nu s-a băgat nimeni la o analiză sau o explicație pentru această mișcare, de obicei pentru că majoritatea celor care scriu pe tema asta nu pot deosebi un hypermarket de supermarket, o fac eu,

Grupul REWE avea în România 86 magazine Billa și 170 magazine Penny Market. Modelul Penny e de succes (cifrele de afaceri ale Kaufland și Aldi stau mărturie), modelul Billa era oarecum singuratic: prea mic să fie hypermarket, prea mare să fie supermarket. Plus o aranjare ciudată față de Kaufland, de pildă.

Grupul Carrefour are 29 hypermarketuri Carrefour, 106 supermarketuri Carrefour Market, 43 magazine Carrefour Express și 10 magazine de Carrefour Contact.

Așadar…

De ce a cumpărat Carrefour Billa:

  1. pe termen lung, francezii știu că vor fi forțați să se mute afară din orașe cu hypermarketul, dar masa de clienți e prea mare pentru a fi abandonată așa de ușor. așa că fac orice pentru a rămâne în oraș și în mintea clienților. ideea de a avea mai multe magazine mici gravitând în jurul unuia mare nu e deloc rea.
  2. Billa pierdea bani. jumătate de milion de euro profit anual poate fi catalogat lejer ca pierdere. nu poți să ai 86 de magazine și profit mai mic decât un traficant de țigări. acționarii nu erau deloc fericiți, îmi închipui, ceea ce a făcut vânzarea mai ușoară. francezii au experiență mai mare în treburi logistice, însă.

Carrefour a simțit acum câțiva ani că Aldi și Kaufland sunt viitorul în orașele cu putere mare de cumpărare din Europa și s-a mișcat în direcția asta. Și continuă să se miște.

 

sigla-billa

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

36 comentarii

  1. De foarte multi ani BILLA se zbate, preturile lor sunt mari intrucat au luat spatii la preturi mari, au pierderi de acoperit.

    Intamplator sunt client BILLA si KAUFLAND si de departe preturile K sunt mai bune.

    00
  2. Sunt curios daca si cand o sa intre Aldi si la noi pe piata. Deocamdata Lidl a intrat tare si alaturi de Mega Image incep sa aiba monopol pe magazinele din oras.

    00
    • Lidl (hard discounter) este in grup cu Kauffland….Asa cum Profi este in grup cu Cora.
      La noi e cam inchisa piata. Cine ar veni de afara ar veni doar daca ar vinde unu din cei existenti pe piata.

      00
    • Gyno, nu stiu de unde ai scos asta cu Profi care e in acelasi grup cu Cora… Profi apartine de fondul de investiții polonez Enterprise Investors, iar Cora de grupul franco-belgian Louis Delhaize.

      00
    • Profit nu mai este de ceva timp asociat cu romania hypermarche (Cora). Tot francezi sunt, la fel și carrefour, dar na. Asta pt gyno și total offtopic.

      00
    • Profi nu are nicio treaba cu Cora. Este detinuta de un fond de investitii polonez. Lucrez la ei.

      00
    • The Louis Delhaize Group owns several supermarket and hypermarket chains internationally, including Cora, Louis Delhaize, Match, Profi, Truffaut, Ecomax, Animalis, Sovena and Houra

      00
  3. „Billa pierdea bani. jumătate de milion de euro profit anual poate fi catalogat lejer ca pierdere. nu poți să ai 86 de magazine și profit mai mic decât un traficant de țigări. acționarii nu erau deloc fericiți, îmi închipui, ceea ce a făcut vânzarea mai ușoară. francezii au experiență mai mare în treburi logistice, însă.”
    ai auzit de evaziune fiscala? chiar crezi ca profitul raportat este si cel real? c’mon

    00
  4. Billa imi place: aerisite, fara cozi, lejere, parcare, produse multe premium si de calitate. Pacat ca se manelizeaza in Carrefour …

    00
    • Pai cred ca de asta pleaca, ca sunt aerisite si fara cozi. Ce-ti place tie nu-i place investitorului. Si mie imi place la Selgros. La mine in oras e asa de aerisit ca uneori tresar cand ma mai intalnesc cu alt client pe la vreun raft.

      00
  5. Nu e o miscare rea. Billa avea preturi maricele fata de restul. Poate Mega sa fi fost mai mari. Insa pozitionarea era foarte buna avind in vedere ca Carefour asta vrea sa aiba magazine in oras. Mai mici, dar sa fie.
    Sa nu mai vorbim de pozitionarea imobiliara. Daca vind 10% din terenuri, isi scot rapid macar 20% din investitie. (ma rog, exagerez, dar tot e ceva)
    Si cind sa se bage lumea la analize cind abia azi s-a aflat? :) Numa intreb.
    oricum, analiza ta e ok.

    00
  6. Nu poti sa compari aranjarea din Billa cu K, e ca si cum ai compara mere cu pere, unul supermarket si altul discounter/”hypermarket wannabe”. Billa nu mai facea fata concurentei de pe piata cu multi jucatori foarte agresivi pe canalul smk (Mega,Profi) plus restul retelelor iar Crf ramasese in urma rau pe acest segment foarte profitabil (costuri mici, marja superioara hypermarketului) si ca cifra pe grup,ambitia lor (Crf)e sa fie no1 pe pietele unde activeaza.. O decizie logica, sa vedem cum se vor pastra,magazinele Billa fiind net superioare celor Crf Market ca si design,ordine,curatenie, aglomerare… In the end, vesti proaste pt magazine de cartier si producatori, retele mai putine si mai puternice, costuri net superioare.

    00
  7. NOU
    #17

    Eu nu inteleg expansiunile astea ale hiyper-super-marketurilor.
    Abia in 2013 s-a facut un Lidl in jumatatea asta de oras, ghici ce ? e plina parcarea aproape tot timpul
    ar mai fi loc si pentru altii, da’ toti se concentreaza fix pe aceleasi in aceleasi zone si directii unde mai sunt 2-3-4-5 magazine la fel
    carefura nu este deloc

    00
  8. Lidl a deschis in Suceava 2 magazine in ultimele 2 saptamani.

    Asa ca acum avem in total 3 Lidl-uri, dintre care 2 le estimez la maxim 2-3km distanta.

    00
  9. Mie-mi plac Auchan si Liedl…

    00
  10. N-am mai intrat in Billa de vreo 10 ani, dar Kaufland are un aranjament ciudat fata de orice altceva.

    00
    • O fi ciudat dar măcar nu-l schimbă. Urăsc cînd mă duc în Carrefur și toate celea îs în alte locuri de cum le știam.
      Probabil că ei consideră scrambling-ul produselor o tehnică de marking. Ei bine, pt mine asta funcționează pe dos. De cele mai multe ori îs pe fugă și prefer să mă duc acolo unde știu precis că ies in 10-15 minute.

      00
  11. Piata de retail se concentreaza: Auchan a luat Real, Carrefour a luat Billa, se asteapta sa fie preluata de unui din ei si Cora. Astfel pe formatele mari o sa ramana doi jupani francezi, Auchan si Carrefour, care o sa se intalneasca la o cafenea in Paris sa decida ce conditii comerciale o sa le ceara furnizorilor romani pentru acces la rafturile lor. Evident ca-i incurca un pic Kaufland, dar stati linistiti, nemtii au dat deja jos chilotii furnizorilor romani(a se vedea chiar delistarea unor produse Coca Cola, sa invete tot omul ce e frica).

    00
  12. Billa de la Tricodava, Dr. Taberei?

    00
  13. Bil(l)a de pe ASE n-o cumpara nimeni? :D

    00
  14. Pentru că poate ?

    00
  15. Daca vine Carrefour ar trebui sa ramana si sigla Billa chiar daca sigla Carrefour este mai mare si impunatoare !!!!! Asta e parerea mea

    00
  16. Candidate vine Carrefour in toate magazinele billa
    Am vāzut pe net ca se fac angajari e adevarat?

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.

Alte linkuri (mostly NSFW)