Cântarele de la casele self-checkout sunt de rahat

Mers în Lidl, casele normale full, casele self-checkout toate libere. Perfect, îmi zic, economisesc timp!

Mă așez la o casă și încep să scanez primul produs. Dau să-l pun pe cântar, îmi dă eroare să scanez produsul. Păi gogule, e scanat? Îl pun pe cântar să-l verifici! Paznicul se uită la mine, eu mă uit la el, vine lângă mine, se scarpină și el în cap. Zic aia e, n-o fi băgată greutarea corectă în sistem, shit happens. Pun produsul lângă cântar, merg mai departe cu alt produs, aceeași bubă. Al treilea produs? Ați ghicit, tot nu vrea să-l ia cântarul. Scanez al patrulea produs? Ghinion amice, ăstuia nu-i recunoaște codul – eroare, se blochează casa. Nu poți să anulezi, nu poți să faci nimic, ai de așteptat după o tanti de prin magazin. Acum arăți ca prostul satului care nu s-a descurcat să-și scaneze 4 produse singur.

Între timp, zic, mai aveam 5-6 produse de scanat, casele self-checkout tot libere, mă pun cu restul produselor la altă casă, hai să scanez măcar restul, pe alt bon, cât aștept. Stă paznicul lângă mine, vede aceeși problemă. Orice produs pe care-l scanam nu mi-l cerea să-l cântăresc. Dacă puneam produsul pe cântar, îmi cerea să-l ridic… Pe tanti care să introducă codul manual pentru produsul care nu era găsit am așteptat-o aproape 10 minute. Halala economie de timp.

Iar pe lângă situația excepțională de mai sus, aproape de fiecare dată când am ajuns la casele alea self-checkout din Lidl, a fost o problemă cu cântarul respectiv, mereu se găsește un produs care are greutatea incorectă introdusă în sistem și stai ca prostul și te uiti pe ecran că n-ai ce să faci.

De Kaufland am mai zis prin comentarii – unde e aceeași situație cu cântarele de la case. Ce-i drept, acolo s-a mai îmbunătățit treaba – acum poți să scanezi multi-pack-uri (deși nu la toate produsele…) și am impresia că au modificat toleranța cântarelor. Tot mai apar cazuri cu fructe la caserolă sau prăjituri (mai cumpăr uneori Amandine) care nu sunt înregistrate corect în sistem…

În schimb la Mega Image mi se pare eșec complet. Cred că le-am folosit doar de vreo 3 ori de când le-au instalat, și mereu a fost nevoie de asistență. Ultima dată luasem niște banane, le-am introdus, pus pe cântarul ala pe care se scanează, pus pe cântarul de verificare și… EROARE. Deci 2 cântare în casa aia nenorocită n-au putut fi de acord cu greutatea produsului! Evident, vine tanti de la casă, încercă și ea și… nimic. După vreo 5 încercări eșuate, s-a dus la altă casă cu bananele să le scaneze. Acolo a mers.

Între timp, la Mega Image au dispărut jumate din casele self-checkout și a apărut în locul lor o casă normală. De bine ce merg, presupun.

Și chiar nu înțeleg rostul cântarului respectiv. De ce Carrefour (și Auchan) pot avea case fără cântar de verificare și astea mai mici (Lidl, Mega, Kaufland) nu?

Ce volum de furturi (în ideea că asta e metrica folosită) ar putea preveni cântarele respective de merită tot deranjul pentru a susține folosirea lor? Pentru că bag de seamă că există niște oameni în spatele acestor sisteme care treubie să cântărească borcane de castraveți sau gogoși în fiecare zi pentru a corela greutatea produselor cu ce există în sistem.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

167 comentarii

  1. Intrebarea e ce mai cauti sa calci fizic in Lild sau Kaufland cand ai ‘nspe servicii de livrare in 1h multe cu livrare gratuita sau ceva jenant gen 4 lei.

    01
    • da, ia da-i livrorului sa iti livreze 2 baxuri de apa si 2 de hartie igienica =))

      00
    • Jumate din băieții ăia de livrează nu știu să citească etichetele de la produse, sau să aleagă produse OK.

      Și nu sunt atât de pretențios, dar dacă vreau o caserolă de piept de pui, nu mi-o alege pe aia care expiră mâine.

    • @NIX ieri am comandat 2 baxuri de apa, hartie si inca cateva mici chestii. Nu inteleg problema. Mai bine iti pierzi tu 1h pe drum, umblat, stat la casa?

      @Znuff Doar la Tazz(kaufland) am avut mici probleme cu produsele cateodata. Bringo si glovo brici. Daca nu gaseau exact ce am comandat ma sunau si pt cea mai mica schimbare sa ma intrebe daca e ok. Gen nu aveau chifle cu susan, dar aveau fara. E o prejudecata bizara asta cu „”baietii care nu stiu sa citeasca”….

      00
    • poate nu locuiește în bucurești unde sunt enșpe servicii de livrare, poate serviciile de livrare nu livrează din kaufland/lidl și vrea produse de acolo.
      poate vrea să aleagă el, poate mai vede noutăți, poate se mai inspiră pt o mâncare nouă, poate …. așa vrea pula lui.

      îmi dai voie să postez aici când aș putea să nu?!

      în orașul unde locuiesc sunt 3 servicii de livrare: kaufland- doar pachete prestabilite de ei, atât produsele și brandul acestora, unul al unui supermarchet local care nu mă inspiră, și unul special doar livrare, din principalele supermarketuri și magazine din oraș și chiar din piață.
      îl folosesc pe ultimul, cel mai mic tarif e 10 lei și deși sunt foarte ok din punctul meu de vedere, mai au mici rateuri la anumite produse aflate în anumite promoții.

      00
    • @Cristian, un om care oferă un exemplu atât de precis ”caserolă de piept de pui care expiră mâine” nu cred că are o prejudecată ci o experiență neplăcută.

      00
    • N-am folosit decât Bringo pentru livrări din super/hiper-market.

      Are rost să vă zic când am comandat 5 banane și am primit 5kg?

      În plus, fiind în Constanța, serviciile de livrare nu se justifică pentru mine. Carrefour e la 5 minute cu mașina. Kaufland și Auchan la fel. Doar Mega și Lidl sunt puțin mai departe (adica, gen, trebuie să stau la 2 semafoare…).

    • @Znuff, ce-ai făcut cu 5 kile de banane? :) banana bread sau le-ai dus la o grădiniță/orfelinat?! :)

      00
    • @AB Argumentul „poate …. așa vrea pula lui” e tot timpul unul valid. Doar ca na… inchide orice conversatie rationala.

      Iar asta cu faptul ca te inspira sa te plimbi prin supermaket prin inghesuiala in cautarea de noutati… e interesant. De parca online astia ascund noutatile de tine…

      00
    • Da, si eu am cateva exemple de cum mi-au busit comanda. Spre exemplu am comandat mai multe chestii de sandwichuri. Si chifle. Chiflele nu au ajuns(destul de esentiale). Dar am inca 10 experiente f bune care absolut compenseaza. Adica aprox alte aprox 10h pe care nu le-am petrecut prin masina.. printre aceleasi rafturi.. la casa etc.

      00
    • Pornești cumva de la premiza greșită că îi desconsider pentru jobul ales. E incorect.

      Ultimele dăți la Bringo am dat doar de băieți tinerei (sub 25), care pur și simplu par a nu avea experiență la cumpărături. Nu-ți trebuie o facultate să știi să alegi o roșie, serios.

      Sau măcar produsul pe care ți-l cer în aplicație, nu altceva care seamănă.

      Am comandat rezervă pentru odorizant de cameră Glade, d’ăla de bagi în priză (sticluță). A reușit să ajungă cu rezervă Spray (d’aia mare) în loc.

      Am dat și de domni la 30+ care m-au sunat și mi-au comunicat că nu recomandă roșiile că nu arată bine (de apreciat!). Există tot felul de cazuri.

      Dar, cum am zis – jobul îmi permite să pierd o zi întreagă la cumpărături dacă am chef. La TV nu mă uit, deci nu știu ce produse noi apar, și în general îmi place să merg noaptea la cumpăraturi, când e mai liber. La Mega e non-stop, așa că uneori merg la 3am (că oricum nu dorm).

    • Znuff, la Bringo baiatul care vine la usa e doar curier, au personal separat care aduna produsele din magazin. In general am vazut niste fete tinere, destul de dezghetate. Eu cateodata le mai intreb chestii si cand le vad prin magazin, ca de obicei stiu produsele mai bine decat angajatii de la raft.

      00
    • @Sorin: nu toți.

      În perioadele aglomerate au, dar nu mereu. Chiar am întrebat și au zis că nu au toți personal care culege comenzile acolo. Nu știu care-i criteriul.

    • @Cristian, sunt curios in ce domeniu lucrezi de esti asa obtuz..
      nu doar ca vrei sa vezi lumea doar din perspectiva ta dar vrei ca si restul lumii sa o vada tot din perspectiva ta =))

      00
    • Jumate din băieții ăia de livrează nu știu să citească etichetele de la produse, sau să aleagă produse OK.

      sunt cazuri in care ce au ei in sistem diferă de produsul pe care dai click în aplicație.

      și da, când nu e aglomerație, băiatul care aduce produsele e cel care le alege. și el e un șofer, și nu se pricepe la cumpărături.

    • poate când s-or însura băieții ăștia or să știe să facă cumpărături, dar până atunci fac training pe spinarea clienților bringo, etc. :)

      00
    • Fascinant cata ura la ideea de livrare acasa a cumparaturilor. Mergeti neamurilor toti si inghesuiti-va unul peste celalalt la magica experienta de shopping in hipermarketuri.

      Evident nu ma refer la exceptiile gen Znuff care se duce la 3 am la nonstop pt ca poate. Sau daca nu ai acces la asa ceva.

      Ma refer la specialii ca NIX care are nevoie sa simta baxurile de apa si hartia igienica inainte sa le cumpere. Poate te fura draq si iti aduce hartie deja folosita…

      00
    • Comand la bringo de când a apărut. Sigur că aplucația are niște bube dar dacă am scris 5 buc la banane am primit 5 buc. Scroe la notes.
      Nu am mai fost la hipermarket de cel puți 3 ani.
      Comand și baxuri de curpapir și apă și bax de bere și dau și bacșiș mereu. Că mă scutește de ore din viața mea.
      Mereu mă sună să îmi spună că avocado e nașpa sau pătrunjelul e bye bye.
      Sau ce să facă daca nu a găsit iaurt de la plmărioara.
      Bringo rulz.
      Ca o femeie care nu se mai deplasează cu mașina Bringo e the best.
      Mai merg doar la piață pentru salăți din grădina ursului.
      Unde nu aș avea Bringo ar fi foarte rău pentru mine și limitările mele fizice.

      00
    • @Cristian,”Poate te fura draq si iti aduce hartie deja folosita”, nu mai trebuie sa subliniez perspectiva din care nu vrei sa iesi si vrei cumva ca ceilalti sa fie obligati sa o adopte, dar hai sa te luminez un pic (daca ajuti si tu la asta), spre exemplu eu am stat fix langa un lidl. pana in lidl si inapoi imi lua mai putin decat pana venea livrarea la usa.
      poate ma gandesc si la omul care livreaza, poate nu vreau sa ii pun in spate 2 baxuri de apa?! poate ies pana la magazin sa intalnesc o fata?! dar inteleg e usor sa arunci vina pe perspectiva altora intr-o lume perfecta a ta si mereu imperfecta a altora, sunt curios de ce continui sa comentezi, nu incepe sa te doara stomacul sau ceva parte vitala?
      ps. nu stiu de unde ai dedus anti-digitalizarea dar in fine

      00
    • @Cristian, nu uraste nimeni ideea de livrare acasa a cumparaturilor. Doar ca sistemul asta nu este potrivit pentru toata lumea. Putem sa luam ca exemplu magazinele din mall-uri. Probabil in jur de 90% au si optiunea de comanda online, dar oamenii tot se duc fizic sa verifice produsele, sa vada cum arata, etc.

      Mie de exemplu imi place si din supermarket sa cumpar produse diferite, nu cumpar mereu acelasi lucru. Iar in aplicatii de obicei nu sunt afisate nici macar 50% din produsele existente. Si apoi, cand ma duc la supermarket poate ma decid sa cumpar 2 banane fiindca mi se par ca sunt coapte (daca sunt verzi, nu imi plac). Sau cumpar rosii doar daca le vad ca sunt mai zemoase, nu genul gogonele colorate.
      Sau poate ma duc la raftul cu bere si o aleg pe cea care imi face acolo cu ochiul (sau poate iau mai multe daca vad vreo oferta). Ultima oara am luat din Kaufland si o portie de sushi, care din cate am vazut nu se regaseste in aplicatie.

      00
    • eu sunt impresionat de toleranta pe care o aratati la comentariile absolut halucinante ale lui cristian, bravo voua!

      00
    • @Marce te rog eu frumos, inceteaza cu explicatiile tale rezonabile despre de ce nu mai calci in hipermarket de 3 ani. Tu chiar nu intelegi ca esti obtuza? Pai NIX unde mai intalneste o fata, daca nu la hipermarket..

      Iar legat de saracul om care cara „in spate” un bax de apa (la mine de obicei il are doar in mana, dar incerc sa nu fiu obtuz, sa il tina si pe cap daca ii place) – eu ii recunosc si recompensez acest efort suplimentar cu extra bacsis. Vezi ca nimeni nu face jobul asta de placere. Daca tu crezi ca il ajuti pe livrator ca il scutesti sa care cumparaturi, esti f special.

      00
    • @Andrei G – eu ma refer strict la cumparaturi de necesitate din hipermarket\supermarket. Deci exemplul cu magazinele din mall nu e relevant deloc. Ma refer la: apa/alcool/sucuri, detergent rufe/vase, chestii de igiena casei, cafea, conserve diverse, mezeluri de tot felul deja ambalate, sapun, hartie si chestii de igiena etc. Si in momentul in care ai deja lista facuta si doar tb sa faci mici ajustari la cantitati in functie de cat s-a consumat in ultima perioada, este magic. Dureaza la propriu 5 minute de click-click, in loc de 1-2h.

      Evident ca si eu mai calc prin magazine mici gen Shop&Go sa iau 1-2 chestii, ca am pofta de capsuni sa zicem. Dar grosul de cumparaturi e planificat si facut de Bringo Glovo si prietenii..

      La mine incep sa inteleg de unde ura si minusurile.. ca sunt barbat domne.. tb sa car baxurile alea mandru si sa fac ochi dulci la femei la coada la casa. GG NIX!

      Dar la Marce??.. a explicat clar ca e femeie, micuta, ioc masina si experienta ei cu Bringo veche de 3 ANI este pozitiva. Te pomenesti ca nenorocita comanda si mancare gata gatita cateodata..

      00
    • in primul rand, cat timp nu incalca nici o lege, „asa vrea pula lui” e argumentul suprem.

      am folosit cu maxima satisfactie serviciul de livrare propriu al carrefour, pana a fost inlcuit cu bringo. not so much dupa.

      dupa aia, e o placere sa ma plimb prin magazinul gol. sigur, se uita pandarii din mall la mine ca la urs cand intru la duminica la 7. dar hei, impusc doi iepuri dintr-o data. imi fac si cumparaturile si damblaua de a ma plimba printre rafturi. avantaj eu.

      00
    • @Cristian, uite asta cu „mezeluri de tot felul deja ambalate”. Mezelurile deja ambalate nu sunt tot timpul cele mai calitative. De obicei cele de la insulele din mijlocul hipermarket-urilor (Auchan, Carrefour) sunt mult mai bune. Dar pentru a alege trebuie sa te duci personal, nu exista varianta de livrator.

      Si uite asa ai ajuns de la povestea ta ca lumea nu ar trebui sa se mai duca deloc in hipermarket-uri la „pentru apa la bax si hartie igienica poti sa faci comanda prin aplicatii”. Sunt lucruri destul de diferite.

      00
    • @Cristian Marce a greșit litere când a scris și trebuie pedepsită.
      Ps – Lasă-i să meargă la hipermarket să-și fută un sfert de weekend că vor să vadă salamul de Sibiu în persoană sau să cunoască fete. E ok. Nu le lua bucuria.

      00
    • Comand chestii prin firma care livrează (nici măcar n-au aplicație, le trimit lista pe whatsapp; pt că îmi place să fiu precisă, le trimit screen-save de pe site-ul supermarketului, sau poze cu produsul) de minim 3 ori pe lună.
      Ca și Marce, sunt femeie și n-am mașină.
      Oamenii ăia mi-au salvat viața, timpul și coloana din martie sau aprilie când au apărut „pe piață”.
      Dar asta nu înseamnă că doar opțiunea mea e cea mai bună pt toată lumea și că trebuie s-o impun celorlalți prin orice mijloace.

      00
    • AB, sarumana, azi am ceva cu tine :). e print screen. screen saver e altceva.

      00
    • sau screenshot.

      00
    • @Thebblack, „screenshot” era cuvântul pe care îl căutam.

      De obicei foloseam „print-screen”, dar mi s-a șoptit că nu-i corect, că aia e operațiunea, nu… produsul rezultat, ca să zic așa.

      În viața mea off-line, dacă folosesc „screenshot” nu înțeleg oamenii ce vreau să zic. :)

      00
    • tehnic vorbind print screen era operatiune prin care imprimanta (printer) scotea pe hartie exact ce afisa ecranul (screen). print screen. de unde si butonul. prtscn.

      acum, foarte mai facem efectiv tiparirea pe hartie a ecranului, de obicei doar salvand continutul acestuia ca imagine separata. screenshot.

      multumesc pentru atentie, imi cer scuze pentru pretiozitate, ma retrag din acest fir al discutiei.

      00
    • Din tot thread-ul ăsta inutil, mi-ar plăcea ca, la final, Cristian și Marce să își dea seama că sunt suflete pereche, să facă un apel video și să se îndrăgostească unul de altul, apoi să își trăiască tot restul vieții comandând fericiți de pe bringo, fiecare din casa lui, dar planificând de fiecare dată împreună.

      00
    • @Znuff exagerezi cu bananele, in bringo app scrie langa ele ca e vb de bucata si nu kg de 1 an cel putin, deci nu stiu cum ai primit 5kg.
      Iar cu casele self poate chiar e o pb in zona ta. Eu bag self la 2 mega de la mine si carrefour verande de cand au aparut si o singura data am av o pb minora. N-as mai

      00
    • Io nu ii înțeleg pe aia de fut. Dai din buci, transpiri, e murdar. Mai bine suni la Brongo, ii pui pe aia sa se futa si le trimiți si un mic bacșiș. In timpul asta ai timp sa iti faci o laba cu gândul la timpul economisit

      00
  2. Am folosit de câteva ori casele self la Mega Image, fără probleme. Da, cel mai ușor merg cele de la Carrefour și Auchan, fără prostia aceea de cântar. Din cauza cântarului, de exemplu, dacă ți-e sete și bei o apă, după ce scanezi sticla goală, se blochează și trebuie să apelezi la personalul de acolo. La Lidl nu mai merg, pot pune ce sisteme vor.

    00
    • sisteme de ecuații cu 3 la cunoscute

      una blonda
      una roșcată
      si una pricepută

      00
    • eram la un moment dat la casa self-pay într-un kaufland când cineva a avut problema cu sticla din care a băut.
      i-am sugerat să pună pe cântar o sticlă de același volum/greutate din frigiderele de pe lângă case, după ce a scanat propriul produs. problem solved.

      00
  3. ahahahaha, da, uneori si capitalismul e de kko.
    cred ca pt lidl n co are mai mult sens pentru ca acolo vin mai multi sarantoci dupa preturi mai mici, dar e amuzant ca se intampla asta, ai zice ca au aceleasi chinezarii de 2 bani pe care le vand la raft, un fel de ‘karma’ daca ar fi sa credem in asa ceva.
    altceva, nu e nevoie sa cantareasca nimeni produsele(cel putin majoritatea) ele avand deja gramajul de la producator, oricum e amuzant cum amazon are magazine cu self checkout doar cu camere iar astia cu niste cantare nu se pot descurca

    00
    • Pot sa te ating, burghezule?

      Nu stiu în alte părți, dar la mine in zona Lidl are chestii interesante, uneori exclusiviste și nu chiar ieftine. Mi-aduc aminte anul trecut ce mișto a fost jamonul ala pulpa întreaga din care am tăiat feliuțe toată iarna.

      Plus ca am o placere vinovata, îmi place sa devalizez rafturile alea de pe mijloc, cu scule, accesorii, gadgeturi dubioase, chestii de grădinărit, sărăcii de haine, unelte de gătit. Asta ca să am și io o preocupare cât ia nefasta de-ale gurii, de-aia evita sa ma ia cu ea la Lidl.

      00
    • toata lumea s-a inflamat ca am zis de ‘capitalism’ sau de ‘amazon’ ?! sunt curios cat de articulati sunt ‘burghejii’ care mi-au dat downvote, macar Rumbu are tot respectul ca a articulat un comenatariu
      @ Rumbu nu m-am legat aparte de lidl, sunt atatea alte magazine care vand chinezarii parca mai ieri comentasem ceva de alt magazin.
      @ restul inflamatilor, e amuzant ca daca am spus ca in lidl calca mai multi sarantoci oamenii au impresia ca le denigrez statutul social =)) ce tzara de sarantoci cu bani

      00
    • @Nix, sunt o sărăntoacă. îmi plac multe din produsele lidl. pt că sunt bune, calitatea lor este pe placul meu, și vorbesc de calitatea lor personală, nu raportată la preț.
      dar, de asemenea, raportul calitate- preț mi se pare mai bun decât în alte magazine în care am acces.
      și multe dintre produsele lor, în special mâncarea, sunt produse în aceleași fabrici în care sunt produse și cele de marcă, mai scumpe/mult mai scumpe.

      nu țin morțiș ca pe laptele din frigiderul meu să scrie zuzu sau altceva. e ok și pilos.

      00
    • @AB.” preț mi se pare mai bun decât în alte magazine în care am acces.” exact! de aia spun ca lidl are sanse mai mari sa fie populat de oameni mai saraci, deci de unde downvoturile? prea’virtue signaling’ comentariul meu? prea protectionisti romanii cu statutul lor?

      00
    • @NIX, cred ca ti-ai mai luat downvoturi si pentru comentariul legat de Amazon.
      Gandeste-te ca un gigant precum Amazon ofera optiunea asta de self checkout doar cu camere in mai putin de 30 de magazine, deci sistemul inca nu este perfect si probabil implementarea costa destul de mult.

      00
    • NOU
      #44

      @NIX
      din câte știu, politica Lidl e să vândă produse de la producători non mainstream. și aici se întâmplă ceva interesant, anume că acești producători se vor strădui să livreze produse de calitate la un preț decent (atenție, vorbim de produse mid range). producătorii au nevoie de promovare, de constanță iar Lidle poate oferi consumatorilor produse decente la un preț mai mic față de cele mainstream, de aceeeași calitate. deci și din perspectivă economică acest business are un rol extraordinar.

      00
    • nu-i pasă nimănui de amazon pentru că sistemul lor nu funcționează, dacă ar funcționa i-ar da roll out
      îți iei downvotes pentru că scrii ca un copil de 10 ani și faci oamenii săraci în comentarii, @AB de exemplu, care are access doar în lidl pentru că probabil are lidl în zonă, dar tu pentru că te simți superior automat ai presupus că e săracă, nu ca tine, și dacă mulțimea zice că ești prost, în loc să taci, zici că țara e de câcat, doar tu ești minunat

      00
    • deci am aflat cum pot enerva usor romanii, le spun saraci si astept sa ii vad cu spume la gura =))
      ps. nu trebuie sa imi explicati utilitatea lidl, am zis ca am locuit fix langa unul (sarac ce sunt)

      00
    • NIX, stii cand nu mai esti cu adevarat sarac?

      atunci cand iti permiti sa iti faci aprozarul in piata dorobanti, dar te doare in pula de rasul altora si te duci in lidl.

      00
    • „NIX, stii cand nu mai esti cu adevarat sarac?”

      Cînd îți cumperi un Lidl cu totul, 2-3 Kaufland (să fie acolo) și toată rețeaua Mega Image din orașul de domiciliu. Pe urmă cumparăturile devin extrem de simple: suni și-i pui să scrie lista după dictare.

      00
    • @Nix, și dacă în general oamenii săraci își fac cumpărăturile în lidl, ce?
      Asta e un motiv să nu mă duc acolo?
      Mă pătez de sărăcie? Se ia sărăcia că am respirat același aer cu săracii sau cum?

      Faptul că săracii ar fi mai puțin educați/mai ghiolbani nu e un argument. Procentul de ghiolbani în supermarketurile „de bogați” e cam tot ăla, și sunt destui ghiolbani în rândul celor cu bani.

      Plus că mie personal nu mi s-a părut că în lidl ar fi mai mulți săraci ca în alte magazine. Cel puțin, nu judecând după haine. Sau după coșurile de cumpărăturile- și în lidl, pt că și în alte supermarketuri am văzut și coșuri de sute de lei, și d-alea de 10-20 de lei.

      Ceea ce pot să recunosc pt lidl e că par să fie un pic mai mulți bătrâni.
      Dar cel puțin pt București și alte orașe mari care au și lidl și hipermarketuri (Carrefour, Cora, auchan), cred că proximitatea e un factor mai important decât prețul pt faptul că sunt mai mulți bătrâni.
      Hipermarketurile sunt mai rare, de multe ori în mall-uri în care trebuie să mai mergi ceva până ajungi la hipermarket și unde e gălăgie, rumoare și aglomerație, sau chiar la marginea orașului.
      Lidl-urile sunt mai multe, micuțe, răspândite printre cartiere. Mult mai accesibile pt persoane în vârstă, poate cu dificultăți de deplasare, care nu pot căra prea mult.

      În București Mega mai e foarte răspândit, dar e mult mai scump.
      Dar Mega mai există doar în încă 2-3 orașe din țară.

      00
    • eu merg jumate idn timp in lidl pentru ca matzele mele sunt basionase, ca orice matza, si fac nazuri majore la orice altceva in afara de marca aia a lor. si daca tot sunt acolo, pot sa imi iau si pentru mine, ca nu imi cade rangul, plus ca marfa e de calitate cel putin acceptabila. iartul pilos? in afara de nume, ca mereu ma astept sa gasesc niste fire de par in galetusa, mi se pare fenomenal.

      00
    • @AB ??? majoritatea mai saraca care se duce in lidl nu iti schimba tie nivelul, am dat lidl ca exemplu pentru motivul in plus pe care l-ar avea cantarul ala care ‘controleaza’ furtul marfii, chiar nu ma intereseaza alte explicatii, e irelevant pentru mine.
      cand iti dai seama ca esti bogat? cand un comentariu in gluma ca esti sarac nu te afecteaza eventual te face doar sa razi ca bezos

      00
    • NIX ține dinadins să ne arate tutor că s-a născut la coada vacii.

      00
    • @Thebblack, ce mănâncă mâțele tale de la lidl, hrana uscată sau pliculețele de hrană umedă? că ai mai multe oferte săptămână viitoare: de luni, plicuri ”coshida”, cutie de 48 de plicuri la 50 lei, și de joi mâncarea uscată ”coshida selection” ceva mai ieftină decât de obicei, plus plicuri ”coshida pure taste”, care nu-s mereu în magazin.

      ps. dacă ești în temă, aveau niște sortimente de plicuri pt pisici care se găseau oricând, la cutii de 12 plicuri, vreo 13 lei, cutiile aveau aceeași culoarea, dar unele bandă verde, altele bandă albastră și altele bandă portocalie. alea cu bandă portocalie erau pt pisici castrate și nu le-am mai văzut de minim 2 luni, ai idee dacă a dispărut sortimentul, sau e o problemă de aprovizionare la magazinul ”meu”?

      00
    • AB, de toate, si crontanele la punga aia de 3 kile sau cat e (o prefera pe aia albastra cu peste), si umeda la pliculetele alea de zici tu, 12 la cutie, o prefera tot pe aia albastra. de cand au aparut betele alea, aia le e cina, de toate culorile. si recent le-am luat si pernutele alea la pliculet mic.

      o perioada le luam si cutiutele alea patrate de toate culorile, si conserva d-aia de 400 iarasi de toate culorile.

      cu restul nu am incercat inca.

      nu pot sa zic ca au disparut din oferta. au fost zile cand intr-un magazin sau altul lipsea cate un sortiment, dar gaseam in alt magazin sau a doua zi.

      00
    • Al meu primește pliculeț sau bețe d-alea cu titlu de tratație specială o dată (băț) sau de două ori (pliculeț) pe săptămână.
      Dacă alunec prea tare pe panta cu pliculețe risc să-mi dau foc la valiză. Primele 8-9 luni de viață a mâncat doar pliculeț sau conservă și fiind de la început un pisic mare (momentan 7 kile în viu, înalt, lung, doar puțin gras), mânca 3-4 pliculețe sau o conservă pe zi. Mi-a rupt buzunarul și spinarea. A fost jale și durere de ambele părți până l-am trecut forțat pe boabe. (E pe purizon de pe zooplus de câțiva ani).
      Tot de la lidl ii plac chestiile uscate/deshidratate, d-alea primește zilnic.
      Adoră gustările (carne cred) liofilizate.
      Astea ca chestii cumpărabile în magazine sau site-uri de profil.

      00
    • PS. Mi-am amintit că la ultima vizită am revăzut cutiile cu pliculețe cu benzi de culori diferite, doar că cea cu bandă portocalie era cu banda galbenă și nu mai scria pe ea „for sterilised cats”.
      Asta e problema mea.

      00
    • au schimbat recent (anul trecut sau asa ceva) design-ul la toate, si oarecum si codul culorilor. meh. marcheting spesialists.

      magadanul meu, cam tot pe acolo desi nu l-am cantarit niciodata, se descurca, ba chiar e cam grasut, cu un plic dimineata, un bat seara, si ce mai pica de la inimile largi. ah, si crontanele la dispozitie.

      si fix aseara m-am distrat cu el cu pernutele alea. ramas singur in bucatarie a inceput sa fugareasca plicul. faceam dresaj cu el. ailalata, care cand a fost cea mai grasa, avea 2 kile uda, mananca doar de foame. inclusiv carne, gatita sau cruda, se uita la tine de parca ai injurat-o de mama.

      00
    • Poa’ să le schimbe designul până le fac roz cu picățele verzi, da’ să scrie undeva care-s pt pisici castrate.
      Și al meu avea boabe la dispoziție non-stop, dar tot pliculeț voia pe săturate.
      Când s-a lăsat cu războiul trecerii la boabe, sărea la mine să mă muște că îi era foame și castronul era plin de boabe. I’m not going back there. :)

      00
  4. La Carrefour poti scana totul direct din aplicatie, cand le pui in cos, iar la casa doar sa platesti. :mindblown:

    00
  5. „Vedeți că nu e ușor să fii casieriță la kaufland?” Asta e replica pe care am primit-o când s-a blocat o casă din asta self.

    00
  6. Singurele case self checkout de care am fost multumit au fost in Cora pentru ca nu au mizeria aia de cantar ca la Lidl/Kaufland/Mega. Nu stiu cum e in Carrefour :)

    00
  7. bine că ai zis, o să mai aștept un pic înainte să folosesc casele self-pay din lidl după ce o să apară la lidl-urile din orașul în care locuiesc. și abia așteptam. :(
    deocamdată mă bucur de feliatorul de pâine, acum cca 1,5 ani când m-am mutat aici nu exista.

    cu alea self-pay de la kaufland mă descurc. nu cumpăr produse la bax, nu mai folosesc punguțele lor de la raionul legume-fructe. mai nasol e cu produsele are au drăcie d-aia de siguranță sau alcoolul.

    00
    • NOU
      #67

      Nu astepta, de cand au bagat la cel din bv aproape de mine, cumpar de acolo exclusiv. Pentru mine a sughitat de mai putine ori ca la kaufland.

      00
    • feliatorul de paine?!? care e scopul acelui aparat? nu ma intelege gresit. stiu ce face (duh, ii zice numele), doar incerc sa inteleg ce cred oamenii care il folosesc ca obtin atunci cand il folosesc.

      ps mie imi place paine pe cat posibil proaspata, cu coaja crocanta. asa ca nu cumpar paine ambalata (mi se pare ca nu are gust si consistenta unui carton ud). si evident ca rup din ea, in 99% din cazuri nu ramane sa se usuce marginea.

      00
    • @Baltha Zerus, deocamdată la lidl-urile (2) de la mine din oraș n-au băgat case self-pay. Poate până se întâmplă, rezolvă bug-urile. :)

      @Thebbblack, eu prefer pâinea neagră, eventual cu semințe și o folosesc în general la sandvișuri. (Și la altele, dar tot felii o tai).
      Îmi place pâinea aia neagră cu semințe din lidl, chiar nu mai știu cum îi zice și îmi place s-o bag la feliator, pe varianta „foarte subțire”- cel mai subțire.
      Prefer ca sandvișul meu să nu fie compus în principal din pâine și acasă, oricât m-aș strădui, nu obțin felii atât de subțiri-drepte-uniforme.

      00
    • eu am de vreo 20 de ani un feliator zass. face galagie dar taie ca in prima zi.grosime reglabila de la sub un milimetru pana la 1 centimetru. pentru 2 sandwichuri nu prapadesc toata painea :).

      00
  8. La Mega Image merg de cateva ori pe saptamana si de mai mult de un an nu am folosit decat casele self-checkout. Rar am avut probleme. Ce e enervant la ei este faptul ca nu poti introduce cantitatea.

    Cum zicea si Vlad mai sus, Carrefour mi se par cei mai avansati avand in vedere ca poti scana cu aplicatia si apoi scanezi un singur cod la iesire. Probabil ca au „pierderi” mai mari fara cantar dar pentru cumparatorul obisnuit mi se pare cea mai buna experienta.

    Din pacate niciun Lidl din zona (si am 3) nu are case self-checkout :(

    00
    • La Mega acum merg doar noaptea (că e non-stop), iar casele alea sunt închise deci nu știu dacă acum merg mai bine, dar când rareori ajung ziua, nu e îngrămădeală la ele. Plus, așa cum am zis, am observat că au dispărut jumate din ele.

      Iar la Lidl, da, nu au peste tot, din 4 magazine care sunt „aproape” de mine, doar 2 au case self-checkout.

    • N au dispărut hahahaha. S au redistribuit. Nu ți face griji, vine generația nouă.

      00
    • Au si la Mega optiunea de a introduce cantitatea de aproximativ o luna 😬.

      00
    • La Mega, vineri noaptea, ora 12, coada lunga la casa, vreo 10-20 de tineri care sprijineau rafturile asteptand sa ajunga la casa. 3 case self, doar una ocupata. Ma indrept cu neincredere spre una, mergea. Arunc o privire la tineri, nimic, preferau sa stea in continuare la coada. Singura mea explicatie e ca nu aveau card(ul la ei), ca altfel ar trebui sa cred ca suntem inconjurati de imbecili, iar asta e mult prea trist.

      00
    • @Bogdan, mi se pare o rautate gratuita sa consideri oamenii care procedeaza diferit fata de tine dobitoci.
      Tu ai o problema cu cei care au preferat sa stea la o casa normala, nu self checkout, altii ar putea sa aiba o problema cu faptul ca te-ai dus pana la magazin in loc sa faci comanda online. O sa-mi spui ca era tarziu si nu mai erau deschise aplicatiile, dar apoi vor veni cei care militeaza pentru inchiderea magazinelor la ora 20:00 si o sa spuna ca tu esti dobitoc ca nu te-ai gandit mai devreme ca ai ceva de cumparat.

      PS: sunt foarte mari sanse ca o partea considerabila dintre acei clienti care faceau cumparaturi la 12 noapte sa cumpere si tigari. Iar alea nu le poti lua de la casele de self checkout.

      00
  9. Cele mai bune cele din Auchan si Carrefour.
    +1 pentru cele din Auchan pentru ca nu trebuie sa astepti un operator daca scanezi alcool de exemplu.

    In Lidl mai intru doar pentru hartia igienica cand au la oferta – in rest stau prost rau cu sortimentul si aprovizionarea.

    00
  10. Asta e motivul pentru care am renuntat de foarte multa vreme la Mega si K.

    In plus: K -labirint, cauti ca prostul, Mega – scump. Adica ne pisam pe tine atat in magazin, cat si la case….

    Asa ca…. Carrefour de 2 ani exclusiv. La case tot procesul super elegant si rapid.

    00
    • @Marius, intradevar in general Mega Image sunt ceva mai scumpi decat Carrefour si Kaufland, dar au avantajul ca sunt magazine de proximitate. Ai nevoie de niste cumparaturi rapide si nu vrei sa pierzi 1 ora pana ajungi la un hipermarket, te duci repede pana in coltul blocului. De fapt, cam asa se si pozitioneaza. Nu am vazut sa promoveze agresiv cumparaturile in volume mari.

      In plus, in ultima perioada mi se pare ca sunt cam singurii la care promotiile sunt pe bune. Adica au reduceri si de 30-40% la diverse produse. Am vazut chiar si 50% reducere la unele sortimente de cafea.

      00
  11. Asta e datorită respectului față de clienți, pe care îi consideră din start niște hoți.
    Am pățit o chestie asemănătoare acum niște ani la Dedemanul din orașul în care locuiam. După ce plăteai la casă (cu casier), și te îndreptai către ieșire venea unul de la firma de pază și compara produsele din coș cu cele de pe bonul fiscal. Prima dată nu mi-am dat seama ce se întâmplă, a doua oară am observat că e o regulă și face la fel cu toți clienții, a treia oară nu a mai fost cazul că nu am mai călcat prin magazin.
    Dar dacă ești mulțumit de încrederea pe care ți-o acordă magazinul, continuă să folosești serviciile respective.

    00
    • da, porcăria aia de la Dedeman e de neînțeles.

    • Cred ca fazele alea de la Dedeman aratau mai mult o lipsa de incredere in proprii angajati. Adica paznicii ii verificau pe casieri mai mult decat pe clienti. Acelasi lucru il faceau intr-o perioada si la Metro.

      00
    • NOU
      #83

      Inca se intampla in sellgros. Dar mai selectiv. Plm, nu inteleg ce poate verifica paznicul cu o factura de 2-4xA4 in mana si 2 cosuri pline varf. Nu vede 90% din continut.

      00
    • Verifica aleatoriu cateva produse. Cu siguranta nu poate verifica totul, dar este suficient sa existe un sentiment de supraveghere suficient de puternic incat casierii sa nu riste sa te lase sa treci cu produse nescanate.

      00
    • Mamă, asta se întâmpla în Selgros prin 2005. La fel și în cazul meu, au vrut odată să mă controleze în coș, mi-am băgat pl în nația lor și nu am mai călcat prin magazin vreodată.

      00
  12. Mie imi plac maxim locurile/kaufland unde nu scrie unde sa pui produsele dupa si inainte de cantarire. Le pun invers, scanez primul produs si blochez casa ca sa vina o tanti suparata ca nu le am pus unde trebuie. E asa greu sa pui un sticker?

    00
    • Suntem arabi? Nu muți mereu produsele de la stânga la dreapta pe măsură ce le scanezi?

      00
    • @Cristian, exact asa faceam si eu pana cand aseara am vazut ca la Mega Image-ul de la piata Vitan este invers. Ce-i drept, este singurul magazin unde am vazut asta pana acum.

      00
    • Uite ca la Kaufland-ul de la mine din zona logica asta nu functioneaza. Pui produsele in partea dreapta a casei, le scanezi apoi le pui in partea stanga. Suntem in Australia?

      00
    • din ce am vazut eu logica e dinspre magazin inspre iesire. ca e din stanga in dreapta sau din dreapta in stanga depinde de orientarea casei.

      00
  13. Singurul self checkout care merge ok e cel de la Carrefour, tocmai pentru ca nu are cantar. Cel mult ocazional mai cere un angajat care sa verifice ca nu esti minor daca ai cumparat alcool.

    00
  14. vineri mi-am iesit din pepeni la un kaufland (apropo de ce zicea un autor pe aici ca vara oamenii sunt mai nervosi). Am scanat o sticla, bam eroare…cica sa pun sticla pe cantar, ea fiind pe cantar…s-a blocat tot.

    00
  15. Ce probleme au unii prin oraşele mari când prin România sunt încă multe magazine mici care nu au nici măcar POS-uri unde să plăteşti cu un card.

    00
    • NOU
      #94

      da, e cu adevărat nesimțire ca în puținele locuri în care există inovații de-astea care te ajută să nu mai stai la cozi, să-ți dorești să și funcționeze!

      00
    • @Toma Dumitru, tocmai mi-am adus aminte că la noi la ţară mai sunt supermarketuri unde casiera mai scoate mufa, bagă mufa şi cu doi pumni reuşeşte în final să facă să meargă tranzacţia.

      00
  16. La Kaufland nu s a modificat vreo limită de cântar, e aceeași limită de 25 de kilograme dată de limitările tehnologice ale cântarului. Există posibilitatea ca aplicația să fi suferit modificări dar pe partea de hardware te asigur că nimeni n a schimbat nimic. Au apărut afișele cu limitarea, asta da. Chestie care lipsea de la început de fapt.
    Funcția multipack e în lucru, nu i tocmai cea mai completă dar lucrează la ea.

    Lidl: dacă toate casele făceau figuri de gen, e problema aplicației.

    Pe tine ca și client te afectează faptul că PROBLEME dar ca și persoană implicată tehnic în problemele de hardware te asigur că jucăriile funcționează perfect iar dacă nu se întâmplă asta, casa e scoasă pe dreapta până apare tehnicianul.

    În lanțul ăsta se implică mai multe entități. Beneficiarul cu regulile lui. Cu personalul lui.
    Firma care livreaza și întreține fierăria (recte mobilierul specializat cu cântarul, echipamentele de reciclare numerar care vin montate în mobilier).
    Firma care vine cu echipamentul fiscal (POS care tre sa fie integrat cu sistemul și pe sistemul clientului, casa de marcat (imprimantă fiscală și tot tacâmul), calculatorul, două tipuri de scanner s.am.d.
    Toate chestiile astea trebuie să meargă perfect. Ajunge o fisă băgată in echipamentul de bancnotă ca tranzacția să nu mai aibă loc sau să aibă și să nu fie încheiată corect. Ajunge o fisă de 5 bani incleiata, un nasture sau un magnet și adio tranzacție rapidă. Ajunge un COM cu probleme la un PC și adio cântar calibrat. Un ambalaj de zahar care curge, un detergent lichid spart, un copil pus pe cantar pană termini plata s.a.m.d. sunt chestii care decalibrează cântarul.

    De ce se folosește sistemul ăsta? Fiindcă așa vrea clientul și s mulți printre voi care întreabă „de ce la Auchan…etc nu se practică”. Hai bă, fiți serioși și căscați vă ochii, Auchan are sistemul ăsta. Carrefour are sistemul ăsta. Că pe lângă sistemul ăsta mai au și variantă fără cântar, se datorează sistemului prin care fac retail. Spațiu. Politică de vânzări.
    Cum se descurcă ăia în Occident și nu bagă fise in echipamentul de bancnotă? Cum nu le crapă cântarul? Se folosește reciclatorul de bani de peste 10 ani în Occident. Aici există de un an și ceva. Probleme în România într un an cât n a avut Germania în 5 ani. Același sistem, facut 1 la 1.

    În final, nu compari Kaufland și Lidl (Rewe) cu Carrefour sau Auchan. Sunt ligi diferite, moduri diferite de abordare.

    00
    • Prin „toleranța cântarelor” mă refer la abateri – adica, ce-i scriptic (borcanul cu murături trebuie să aibe 343 grame) cu faptic (borcanul cu murături poate avea între 330 – 350 grame).

      Eu sunt ferm convins că (,) casele funcționează perfect din punct de vedere tehnic. Dar așa cum ai subliniat și tu – casele astea au un software cu niște reguli create de oameni.

      Nu înțeleg ultimul punct. Nici Auchan si nici Carrefour n-au cântar de verificare. Nu există și/și, ci pur și simplu nu au cântar de verificare la casele de self-checkout. Nu știu unde vrei să bați.

      Și nici cu „nu compari” nu înțeleg ce vrei să zici. E un concept relativ simplu:

      – Cântar de verificare? Probleme
      – Fără cântar de verificare? Smooth sailing

    • Ce vreau să zic e că până și în sate gen Cluj la Carrefour și Auchan ai case rapide cu cântar și fără cântar.

      Toleranța cântarului e de… x la sută. Oricum toleranța nu există mai mare sau mai mică ca să nu fure românu’. Există și e mare tocmai ca sa se evite problemele de flow. De furat…se fură pe metode elaborate, cântarul e pentru confirmarea ieșirilor din stoc. Nu face nimeni metodă de control dintr un cântar care nu i certificat metrologic.

      00
    • Se supără vacaru’ pe sat.

      Tu faci acum ca aia de la McDo când au deschis prima data în România și s-au plâns ca romanul nu intelege conceptul de fast-food și trage de o cola cateva ore.

      Ca si afacerile, hardware-ul și software-ul se pot adapta condițiilor locale.

      00
    • Probabil de aia nu ești tu developer sau manager la implementare, Rumbu. Fiindcă o multinațională gen Kaufland bagă banii în tâmpenii în loc să te lase pe tine să faci cum vrei.

      Pe parte de hardware, surpriz mare pentru tine, mare vizionar! Hardware ul pe parte de soluție de reciclare e adaptat pieței românești prin amabilitatea unora, orele muncite de la 5 jumate dimineața sau printre picioarele clientului care te pleznește cu căruciorul peste cur în timp ce tu adaptezi soluția de reciclare la bancnota de polimer pe care Rumbu o bagă acolo cu sadism.
      Mașina aia tre să verifice perfect, să dea rest perfect și să nu ți zică „bă, bancnota asta de plastic e lipită cu scotch”. Ăsta e primul pas din punctul meu de vedere. Să functioneze perfect cu căcat folosit la plată într un sistem monetar de căcat în condiții de căcat cu utilizare de căcat. Și iote că niște japonezi deștepți au gândit soluția pentru căcat. Da Rumbu, hardware ul e adaptat și testat în piloți cu aproape 1 an înainte de a ajunge să te încurce pe tine în Romania. Bancnotele sunt facute din materiale speciale care doh, diferă. Ai să fii surprins: bancnota de euro e mai curată decât aia de leu.
      Cântarul care te roade? Adaptarea există mare șef de trib! În Germanica ai limită la 20 de kile, 20 de produse. La Romanica ai (știe pwla cât e limita la produse, oricum nu e sub 25) limita MAXIMĂ de încărcare a cântarului în greutate. Sigur, trebuiau să instaleze cântare pentru camioane fiindcă un carucior plin cu doze de bere cântărește ceva da’ boss, scapi ceva din vedere: nu te duci la Kaufland ca să cumperi un carucior de doze de bere. Pur și simplu. Dacă ție ți se pare normal să vezi un buticar cu 10 baxuri de bere în carucior când e ziua de reduceri la bere în Kaufland sau în general, nu neapărat bere ci orice și cu căruciorul ăla se merge la casele express, atunci ai o problemă și nu înțelegi ce înseamnă retail iar dacă înțelegi, tot îți scapă conceptul de self check sau de casă expres.

      00
    • vrei să zici că există oameni care și-au pus copilul pe cântarul de la casa self-pay?
      why?

      00
    • … fiindcă e mai comod să pui copilul pe ceva până iți cauți banii sau cardurile.

      00
    • NOU
      #103

      @raider, tot ce insiri tu acolo nu e problema mea. Nu vrei sa intre cretinul cu 200 de baxuri de bere la casele express ? Pune semn ca doar cosuri de mana.
      Nu vrei sa te iti bati capul cu bacnote ? Pune doar automate cu plata card.

      Astea nu sunt problemele mele. Problema mea e sa functioneze sistemul ala de rahat. Hai sa iti zic cum au phutut casele selfcheckout kauflandul intr-un weekend aglomerat. Au schimbat rolele de hartie de la case din cele albe, in unele cacanii fara sa verifice daca scannerul de la iesire le citeste. Nu le citea. Asta e tot problema clientului ?

      00
    • „functia multipack e in lucru”. :)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))).

      nu ma intelege gresit, nu te contrazic sau critic. dar sunt cateva (as in 5, maxim 10) linii de cod. un programist plictisit de viata le scrie si face si debugging intre doua comentarii imbecile pe bloguri.

      unul adevarat probrabil ca le-ar scrie in 30 de secunde.

      00
    • Prietene, nu contează ce sunt eu sau ce ai tu impresia ca îmi doresc sa fii făcut în viata, în contextul curent sunt un CLIENT căruia i s-a pus în cârcă treaba unei casiere.

      Accept acest lucru daca vine la pachet cu niste avantaje. În cazul meu, vreau sa nu mai stau la coada și sa ies mai repede din magazin.

      Pentru mine, repet, în calitate de CLIENT, e complet irelevant ce îmi povestești aici. Ma lasa complet rece ca te trezești la 5 dimineața sau ca dai cu bucile de cărucioare, treburile astea te fac erou doar în mintea ta.

      Nu bag monede naclaite în aparate, nu îmi pun copilul pe cantar, inteleg limitarile foarte bine fiindca se întâmpla sa lucrez în domeniu. Uite, pe mine cel mai tare ma deranjeaza ca nu pot sa iau țigări la casele automate, dar înțeleg de ce se intampla lucrul asta și nu ma apuc sa fac gat.

      Când programatorii ajung sa dea vina pe utilizatori ca nu le merge jucăria, problema e la programatori fără niciun fel de îndoială. Tehnologia e un mijloc nu un scop; ea se adaptează nevoilor, nu oamenii trebuie sa se adapteze tehnologiei.

      Oamenii sunt diferiți, tine de cultura, educație, zona, disponibilitate. Nu vei educa oamenii impunandu-le tehnologii din zone cu oameni educați ci educand oamenii sau adaptand tehnologia la lipsa de educație.

      Utilizatorul vostru nu e Maricica de la contabilitate care poate fi „trainuita” sa utilizeze Navision și nici Georgel de la vanzari care poate fi „trainuit” sa trântească flow-ul vieții. Utilizatorul vostru e omul obișnuit, de la muncitorul care ia 3 boxuri de bere sa bea cu băieții pe șantier pana la tataie care nu înțelege ce e aia checkout cand scrie pe ecran.

      00
    • Rumbu: data viitoare cere țigări. Dacă nu ți dă țigări la casele expres, eu îți sug paula. Nu le iei tu de pe raft dar aplicația știe și cântarul la fel. Da, inclusiv țigări. Și da, poți să le cumperi.
      Balthazerus: scrie clar acolo „maxim 25 de kilograme”. Nu citește nimeni. La 6 case expres, 3 sunt cu numerar și card, 3 sunt doar cu card. Cântarul e peste tot, nu contează tipul de plată. Din moment ce am ajuns sa ti explic asta, nu prea știi despre ce vorbesc aici. Ergo: te ai băgat în seamă degeaba fiindcă … probabil te plictisești.
      tehblack: liniile tale de cod tre să puște la ce stoc are magazinul. Au cam toate produsele care vin la bax, lipsesc Aqua Carpatica de exemplu, la 6×2 (eu de exemplu aia cumpăr și știu că nu i în listă deocamdată. Fac exact ca oricine, iau bucată cu bucată)
      Probabil mai au lipsuri în aplicație pe partea de produse da’ exact cum zice cineva mai sus: nu i problema mea. Nu i „doar câteva linii de cod”. Mai încearcă.

      00
    • P.S. Balthazerus: rola e albastră și ai văzut o la Lidl și Kaufland. Ai văzut o pe casele expres câteva zile până cineva și a dat probabil palme că hartia reciclata de culoare albastră nu i prea place la scanner. Au schimbat rolele, să fie sănătoși. Probabil că firma care a livrat portamatele cu scanner trebuia să livreze un scanner care să citească în viitor că Kaufland o să vrea hârtie colorată. La capitolul ăsta sunt client ca și tine, culmea… mie mi a citit bonul de fiecare dată. Probabil mă cunoaște.

      00
    • in mintea mea, cand spui „la functia multi pack se lucreaza” inseamna exact codul, nu bazele de date locale prost facute sau intretinute.

      daca la asta te refereai, greseala mea, imi cer scuze.

      00
    • Apropo de limita cântarului, eu nu înțeleg de ce nu ai opțiunea de a ridica produsul de pe cântar, odată cântărit. Ai scanat, ai cântărit, pentru validare, la revedere, pot să îl mut, să îl ridic, să îl pun înapoi, ce îți mai pasă? În felul ăsta poți scana și o tonă, dacă vrei.

      00
    • @RAIDER ”cântarul e pentru confirmarea ieșirilor din stoc.„

      Dacă ai scanat și ai plătit, nu e de ajuns să confirme ieșirea din stoc?

      00
    • Tocmai asta e ideea, nu vreau sa mai interacționez cu personalul sa îmi iau țigări. Dacă ma întrebi pe mine, la alcool și țigări, problema ar putea fi rezolvata cu scanarea unui act de identitate. Bine, nu stiu însă din punct de vedere legal dacă ar fi acceptata aceasta metoda de validare a vârstei, dar prin alte locuri am vazut-o funcționând (ex: automatele de țigări din Italia).

      Intr-un univers paralel probabil am putea merge chiar mai departe cu un AI care sa recunoască varsta după mutra.

      00
    • @Rumbu, am avut o perioadă, între 18 și 21 de ani, în care mi se dădea lejer cu 5 ani mai puțin de către străini care nu voiau nimic de la mine.
      am avut perioade în care, mai ales după poze (aia de buletin era specială) când mi se dădea și cu 10 ani mai mult.

      presupun că nu-s singura care a pățit d-astea, deci scanerul care recunoaște vârsta după moacă nu cred că o să fie prea grozav.

      00
    • eu am o prietena care la 30 de ani se ducea cu buletinul la bar sa isi ia o bere.

      00
  17. Cati va faceti cumparaturile saptamanal?

    Eu am reusit sa ma organizez de asa natura sa merg la sf saptamanii sa mi iau absolut tot ce am nevoie

    De obicei in 3-4 ore termin: 3-4 supermarkteuri + drumul. Din pacate unele produse le gasesti doar in anumite magazine…

    Uneori cumpar si lucruri pt toata luna, sa fie mai light cumparaturile saptamanale.

    00
    • Depinde de produse. De exemplu daca vreau sa mananc o friptura, carnea respectiva nu rezista la frigider mai mult de 2-3 zile. Si daca o bagi la congelator, deja isi pierde din gust. Alte exemple de produse pe care nu le poti cumpara saptamanal ar fi: peste, salata, rosii, mezelurile care nu sunt vidate, etc.
      Alte categorii de produse, cum ar fi cele de curatenie pentru casa de exemplu sau gel, de dus, sampon, pasta de dinti, le cumpar si eu pentru 2-3 luni cel putin.

      00
  18. Folosesc self-checkout de cate ori am ocazia, iata un top al prostiei:

    1/ Kaufland – nu merg des, dar de fiecare data cand am mers am avut nevoie de ceva asistenta la casa aia cu cantarul ala de cacat, mergand pana la situatia in care l-au dezactivat de tot. Locatii – Kaufland Barbu Vacarescu si un Kaufland in Campina.

    2/ Lidl – din cand cantarul da chixuri, odata l-au dezactivat de tot. Am observat ca se intampla cand iau rahaturi mici (un set de pixuri) pe care le pun peste ditamai plasa de cumparaturi. Locatii – Lidl Alexandru Serbanescu (Aviatiei)

    3/ Mega Image – foarte rar am avut probleme la SCO si am folosit in mai multe magazine (din nou – de cate ori am ocazia). Din experienta mea, cel mai ok cantar. Locatii – cele doua din Aviatiei, Plaza Romania, Pantelimon si cred ca si altele.

    4/ Carrefour – flawless de fiecare data. Pentru ca n-are cantar.

    00
  19. Cantarele de verificare sunt niste mizerii, daca ridici putin sacosa ca sa asezi mai bine produsele se blocheaza tot…

    00
    • N o ridica și nu aranja nimic pâna n ai bonul fiscal în mână. Sacoșa n o pui pe cântar decât dacă ai scanat o și o plătești. Simplu?

      00
    • @RAIDER, ideea cu casele de self checkout ar fi sa termini mai repede cumparaturile. Oricum, un client se va misca mai greu decat casierul cand este vorba de scanat produsele. Daca mai stai sa pui prima data produsele pe cantar, apoi sa platesti si la final sa iei din nou toate produsele si sa le aranjezi in punga, s-ar putea sa dureze mai mult decat la o casa normala si sa nu-si mai justifice existenta.

      00
    • @Raider Si daca vin cu sacosa mea de acasa cum fac? Intai le pun pe cantar si dupa aia le iau din nou la mana sa le bag in sacosa? Si daca zici ca asa trebuie de ce mai exista optiunea de „punga proprie”?

      00
    • @RAIDER ”Sacoșa n o pui pe cântar decât dacă ai scanat o și o plătești. Simplu?”

      Nu e deloc simplu, e chiar de căcat. Știi ce ar fi simplu? Să poți pune sacoșa undeva și, după ce scanezi produsul, să îl poți așeza în sacoșă, nu să înghesui o grămadă de produse pe cântar și apoi să să facă figuri, dacă vrei să ridici un produs, să îl aranjezi mai bine.

      00
    • Nu știu cum cuc intrați în kaufland, comentati cu privire la capacitatea de 25 de kile (unii se manifestă de parcă eu am construit cantarul ala), incarcati cantarul, vă crizati că produsele alea ar trebui mutate dupa ce le ați pus pe cantar, de ce trebuie aa le puneti pe cantar inainte s.a.m.d. Bă, poate s eu prost da’ voi nu mergeți cu căruciorul la casă? Cumpărăturile ălea leviteaza pe lângă voi? Da? Cum ajung ălea acolo?
      La casa de linie cum faceți mă? Treceti cu coșul direct? Nu le scoateti din cos (LE PUNEȚI PE BANDĂ), le scanează cineva și VI LE PUNEȚI LA LOC? Mno, aici e la fel, că nu le mai puneti pe bandă ci le scanati si le puneți pe cantar. Direct din coș.
      În final discuția a degenerat intr un căcat sinistru unde o sleahta de analfabeti functional generează scenarii.
      Destul că m am plictisit.

      00
    • @RAIDER, nu genereaza nimeni scenarii. Tu ai fost singurul care a spus o tampenie si acum, in loc sa recunosti sau sa te retragi din discutie, faci pe revoltatul.

      00
    • Băboss: tâmpenie e ce manifestați voi. Realitatea în fața casei de marcat e alta. În concluzie, mergeți voi la buticu’ din colț și boicotati Kauflandu’.
      Ce vreți voi e una. Ce se întâmpla pe teren, e alta. Ideea de bază e că majoritatea utilizatorilor n au probleme, nu se sinucid în fața scannerului și așa mai departe. Voi… ‘mnezo cu mila.

      Hai, succes.

      00
    • Nu sinucide nimeni în fața scanner-ului, dar dacă tot s-a deschis subiectul, hai să ne dăm cu părerea.

      Nu are nici o importanță cum se face la bandă, ci cum s-ar putea face mai bine la casele self-checkout. Putând pune produsele direct în sacoșă, după ce au fost scanate, e optim.

      00
    • @RAIDER, bossulică, ce nu intelegi tu este ca pe clienti nu ii intereseaza limitarile tehnice sau ce scuze mai ai pe aici.
      Realitatea este ca, la Kaufland cel putin, jumatate indtre clienti au probleme cu casele de self checkout. Asbolut de fiecare data erau persoane care asteptau sa vina „supervizorul” sa-i ajute. Si asta inseamna ca sistemul este imperfect sau nu este configurat cum trebuie. Nici nu ma intereseaza a cui este vina, a magazinului, a celui care a dezvoltat softul, sau a fabricii care a produs cantarul. Important este ca la final, clientii au probleme.
      Si se poate vedea foarte simplu ca majoritatea inca prefera sa mearga la o casa normala, cele „rapide” fiind folosite doar atunci cand este coada mare in partea cealalta.

      00
    • Băboss, înțeleg că ești angajat Kaufland/Lidl sau ceva companie care face mentenanță la casele alea. E ok, e normal să vrem să ne apărăm locul de muncă.

      Dar când lumea îți zice că ești beat, poate ar trebui să-i asculți.

      Întreabă orice tanti de la casele alea automate, și-ți vor zice că sunt pline de probleme. Că nu ajung plângerile alea la voi, asta-i altceva.

      Să-ți explic cum face un om normal la casă (Carrefour)?

      – începe scanarea
      – scanează o pungă (dacă o cumpără)
      – începe să scaneze produsele unul câte unul și le pune în pungă

      Face asta pentru că e o economie de timp să le SCANEZI și să le AȘEZI în pungă în același timp.

      La Kaufland o singură data a funcționat treaba cu scanarea pungii prima dată. Dacă vrei să așezi produsele în pungă, casa va da eroare în 99% din cazuri. Tanti de la case mi-au zis că nu funcționează corect, și să scanez punga la sfârșit și să le așez în pungă după ce plătesc.

      Acum, tu vii și insiști că lumea e proastă ca vrea să economisească timp? Serios?

    • pun si eu o 7ntrebare simpatica. tardiv, dar asta e.

      cat cantareste punga aia? este in plaja cantarului? sau altfel spus, o simte?

      00
  20. Carrefour îmi place cel mai mult, self scan-ul ala economisește o gramada de timp. Mai mult decât atât, sunt foarte atenți la sugestii, mi s-a întâmplat sa reclam ceva minor, m-am simțit penibil de cât de in serios m-au luat: telefoane, mailuri și niște puncte cadou.

    Mega e la cealaltă extrema, nu am reușit niciodată sa duc o tranzacție la bun sfârșit fără intervenții. De la blocaje software pana la refuzul de a citi carduri. Dacă faci vreo reclamație, te ignora.

    Restul sunt undeva între astea 2 extreme.

    00
  21. La Lidl și Carrefour (incl. Express) nu am avut până acum nicio problemă și le-am folosit de câteva zeci de ori în ultima perioadă. La Mega le-am folosit doar de câteva ori însă aveam 1-2 produse, au funcționat dar UI-ul e oribil.

    00
  22. La Lidl casele de self checkout mi se par facute in graba asa doar sa bifeze si ei ca au. Vineri am fost, nu am putut sa fac singur pe casierul caci aveam mai mult de 15 produse. Pe langa asta aparent chitanta nu scoatea si codul de bare ca sa iesi pe portita. Erau oameni care asteptau minute bune acolo pana a aparut cineva sa le dea drumul ‘manual’.

    00
    • Aia cu codu’ de bare e nouă. Unde ai pățit asta?

      00
    • Mă, aici scrie clar deasupra caselor „maxim 15 produse”. Acum nu știu cum e la tine…

    • Lidl Pantelimon de langa terasa Marius

      00
    • Si eu aveam probleme la Mega Image, dar in ultimele 2-3 luni pare ca s-au rezolvat. Nu stiu daca am mai invatat eu cum sa lucrez cu sistemul lor sau au schimbat ceva, dar este mult mai bine.

      00
    • Asta cu 15 produse e porcărie. Dacă iei 5 ciocolate, 5 napolitane, 5 pachete de biscuiți și un suc nu ai așa de multe produse (ca volum și ca muncă de scanat) încât să se impună să stai la coadă, dar nici nu ți le poți scana singur.

      00
  23. Cantarele alea sunt o mizerie. Le-am vazut si in Franta cand am scanat produsul si instinctiv am dat sa-l bag in ghiozdan. In Olanda nu exista, o fi vreo „diferenta culturala” ceea ce ma face sa cred ca sunt, totusi, eficiente in a reduce furtul.
    O alta „diferenta culturala” a fost cand la un Auchan din Romania am fost rugat sa las ghiozdanul la intrare.

    00
  24. Casele self checkout încurajează eliminarea de personal și va pun pe voi sa munciți mai mult la cumpărături.

    00
    • Fi atent: nu mă simt grăbit din spatele meu de altul, și am timp să-mi așez cumpărăturile cum vreau eu în pungă.

      Sau: nu stau la coadă la casa după un gigel care plătește cu 3 metode de plată SAU după ala care are 50 de produse pe bandă, înaintea mea, și care tocmai după ce a pus toate cumpărăturile înapoi coș a realizat că trebuie să și plătească, și că mai pierde 5 minute să caute portofelul/cardul.

      Sau: mai puțină interacțiune socială, distanțare etc. că tot e sezon de pandemie.

    • @Znuff ești tare optimist dacă tu crezi că la casele astea n-o să fie coadă. Eu deja am pățit-o o dată sau de două ori. Tu crezi că un client oarecare scanează mai rapid decât un casier cu antrenament? Unde mai pui că în timp ce altul îți scanează și eventual îți bagă în sacoșă cumpărăturile, tu ești liber să-ți cauți portofelul.

      Distanța se păstrează și la casele obișnuite.

      00
    • Nu trebuie sa te simți grăbit dacă te miști normal. O casiera va scana produsele mai repede în timp ce tu le bagi in sacosa, la self check stai și faci tu ambele operatii si nu la fel de repede. Plus ca nu încurajezi scăderea de personal si creșterea profitului unor entitati straine care oricum fac mai mult profit pe produs in romania decât în restul tarilor.
      Va credeti mari deștepți ca va spalati singuri masinile sau platiti self check, când nu vor mai fi case cu casieri si toate vor fi self check, crezi ca vei sta mai mult sau mai puțin ca acum la coada. Oare de ce atunci cand vezi ca la cozile cu casieri este plin primul tău gând este sa te duci la self check in timp ce, 100% mai sunt case cu casieti care stau închise si ar fi putut fi deschise ca sa preia mai eficient restul de oi consumeriste care se duc la self check.
      Deci tu accepți șantajul lor, ei nu vor sa umple toate casele cu lucrători si sa nu existe cozi ci sa te frustreze pe tine îndeajuns încât sa îți modifici comportamentul astfel incat sa incurajezi si sa duci înainte scopul lor principal, acela de a reduce cat mai mult personalul.

      00
    • Casiera scanează produsele mult mai repede decât le pot pune eu în sacoșă, sau chiar căruț.

      Casiera le ia cum îi vin la mână, eu trebuie să le aranjez astfel încât să ajung cu ele întregi acasă: să nu pun sticla de orice/cutia de iaurt peste punga cu piersici/roșii sau peste setul de ciorapi/ceva-ul de îmbrăcăminte. Ca să nu spun că nu-mi place să pun produsele de curățenie prea aproape de mâncare.

      Eu am mereu banii/portofelul/cardul scos, dar tot sunt timpi în care mă simt presată.
      Mai ales dacă plătesc cash, nu știu cum să zic, dar am nevoie de câteva secunde să-mi pun restul în portofel și portofelul în geantă. Și eventual să iau de pe tejghea ultimele produse pe care n-am apucat să le iau din cauza vitezei casierei.
      Ei bine, în momentul în care casiera mi-a pus restul în palmă, din punctul ei de vedere a terminat cu mine și începe să scaneze produsele următorului client, care vrea și el să și le pună în sacoșe.

      De asta eu prefer să iau căruț și nu coș, le pun la loc în căruț, plătesc, apoi așez pe undeva unde nu incomodez și mi le pun în sacoșe. Dar tot nu pot să le arunc în căruț așa oricum.

      Și asta se întâmplă doar raportat la viteza casierei, că mai sunt și clienți care au o plăcere tainică să-ți bage căruțul în fund deși n-ai unde să înaintezi.

      Pt mine personal, chiar dacă la casele self-pay durează mai mult pt că fac eu toate manevrele, presiunea pe care o resimt este muuuult mai mică (chiar și cozile sunt mai mici și până acum nu s-a apucat nimeni să-și scaneze produsele înainte să mi le iau eu pe ale mele), așa că acțiunea de a plăti este mult mai puțin stresantă.
      Ăsta e motivul pentru care eu aleg casele self-pay.

      00
    • Confirm – la Lidl fetele alea zici că sunt antrenate pentru proba olimpică de „100 metri produse scanate”.

      Bunul meu simț mă face să mă grăbesc, pentru că la Lidl mereu au doar 2-3 case deschise când e magazinul plin și se întind cozile până la jumatea raioanelor. E de porc să mă câcâi cu produsele când alții așteaptă după mine.

  25. Cea mai buna experienta la nivel de case self-checkout este în Carrefour. Mai mult în Carrefour Băneasa sunt vreo 2-3 case cu oameni restu self-checkout. De ce? Foarte simplu experienta bună încurajează oamenii sa le folosească și de la un punct încolo câștigul de timp e important. Pe la începuturile pandemiei era coada de pensionari ce foloseau acele case fără probleme.
    Lidl/Kaufland sunt cele mai penibile și efectiv evit sa mai intru pe acolo. Am discutat, am făcut sesizări, dar deja de la un punct prefer sa ma duc undeva unde oamenii aia vor sa-mi ia banii fără prea mult scandal.
    Înțeleg ca retailul nu a simțit o criza și alte nebunii, dar de la un punct deja devenim penibili. Adica ori scoatem casele self-checkout, ori le facem sa meargă ca în Carrefour. Cat timp exista soluția asta, voi merge în Carrefour și nu în Kaufland. Ca eu nu ma încadrez în targetul de client Kaufland, asta e ma duc la altii.

    00
  26. Joi la lidl am dat-o pe spate pe fata de la casele self checkout cu strategia mea de scanare a pungilor de legume. A incercat ea sa bage mai multe pungi din meniul la care au acces angajatii si nu i-a mers. Am rugat-o sa incerc si eu, scanam o data codul, apoi apasam cu degetul pe cantar. Am facut asta de 5 ori, a mers blanita. Tipa era super impresionata (stiu la ce va ganditi, dar sunt urat, n-avea ce altceva sa o impresioneze)

    00
  27. Aceeași situație, azi, la lidl de pe Iuliu Maniu. Hai noroc.

    00
  28. NOU
    #147

    La Lidl am patit si eu dar a fost un operator aproape sa dea cu badgeul. Banuiesc ca e inca in beta testing.

    La Kaufland merge bine in 99% din situatii, sunt multumit. Totusi, stau prost cu personalul si daca se nimeresc cativa batrani care blocheaza casele, se duce dracu’ tot.
    La Auchan mi s-a intamplat sa imi scaneze de 2 ori acelasi produs, in rest functioneaza bine in general.
    La Carrefour cere interventia operatorului cand cumperi alcool si cand cumperi chestii la reducere, o imbecilitate.

    00
  29. Am si eu o nedumerire… cand iti este rentabil la casele rapide? Daca ai 20 de produse cu volum mic, in cat timp ajungi la masina, raportat daca stai la rand la casele clasice? Pentru vreo 15 mizilicuri am stat si am transpirat 7 minute, cu blocat, deblocat etc.
    Cat de real ca timp e casa rapida? Sau iti da doar senzatia de rapiditate?

    00
    • Este rentabil atunci cand la acsele normale sunt cate 5-6 clienti in fata ta cu cosurile pline, iar la cele rapide este liber sau sunt maxim 1-2 clienti.

      00
    • Dacă nu ai multe produse și te-ai obișnuit să îți faci singur checkout. Plus nu mai trebuie să interacționezi cu casierele super grețoase, cele cu „ridicați geaca să văd ce furați”.

      00
    • @Claudia, asta-i noua, eu nu am patit niciodata la niciun supermarket.

      00
  30. Am vazut pe unii in kaufland cum au furat 2 baxuri mari de bere, pur si simplu nu le-au scanat, nici macar nu le-au scos din cos. Au scanat maruntisuri, au platit si au iesit linistiti. Cu tot cu cantarele vietii.

    00
    • Asta zic și eu – n-au cum să prevină furturile cântarele alea ci doar încurcă oamenii.

      Ăia care vor să fure, oricum găsesc metode.

  31. Carrefour sunt cei mai ok la acest capitol, plus varianta de a scana in aplicatie si a plati „cosul” la final. Varianta asta o folosesc in ultima perioada cel mai des.
    Un angajat e la iesire si nu a durat mai mult de 10sec sa valideze ca am >18 ani.
    Auchan: la mine in sat un anagajat scaneaza produsele ca la casele normale si iti da un bon cu care sa platesi… wtf?
    Kaufland: am incercat de 2 ori, de fiecare data probleme.

    00
  32. in sfantu gheorghe am ramas un pic blocat in carrefour. NU au case normale iar eu aveam cash. a venit o fatuca (care mi-a vorbit din prima in romana pentru amatorii de can-canuri) si m-a intrebat care e problema de ma plimb prin fata caselor SCO. „aaah, pai toate accepta cash”. asa era. a mai trebuit sa vina o data ca aveam si niste sticle de vin.

    ca observatii generale. casele self checkout sunt mai rapide acum, cand 90% din clienti se duc la alea normale. cand vor fi numai case d-astea aglomeratia va fi aceasi, ba chiar mai mare pentru ca majoritatea se vor incurca. ba la scanat, ba la cantarit, ba la platit. in momentul ala, numarul de angajati va ca creste pentru ca va fi necesar de un om sa pazeasca fiecare casa pentru ca tigari si alcool. si daca vor inceca smecheria de acum cu un om la cateva case, durata de asteptare la coada va creste exponential pentru ca practic ai o singura casa in loc de 5 6.

    00
  33. La Auchan scanezi dar nu mai cantaresti. Nu cred ca e mare scofala sa sara cantarirea din schema.

    00
  34. ah, si sa mai povestesc o intamplare amuzanta in retrospectiva dar extrem de frustranta la momentul ala. m-am asezat la coada in spatele unui tip care avea 2 verdeturi, o paine si o cutie mare de carton maro pe care scria corona.am ales casa aia pentru ca am zis ca asta termina repede si mi-am insirat eu catrafusele, 1 metru de bon a iesit la final.

    doar ca…
    i-a scanat fata cutia si ii zice (cifrele sunt puse de mine acum, ca nu le mai stiu exact) 36 de lei. asta se uita crucis si ii arata o eticheta pe cutia de carton care zice 10 lei. fata ii explica ca pretul respetiv e pentru un blister iar el in cutie are 4 blistere. la 9 lei cat e un blister ca e oferta, 36 de lei. el nu, ca pe raft scrie 9 lei blisterul dar pe cutie scrie 10, el vrea sa dea 10 lei. dupa ce intreaba fata o colega, si inca una, se mai duce unul dupa eticheta de la raft si vine cu blisterul, ajung sa cheme seful de tura sau cum ii zice. vine ala, se prezinta, se legitimeaza, ala incepe showul din nou, ca magazinul isi bate joc de clientii onesti. ala, cu zambetul pe buze si un calm ireal pentru mine, ca eu il si bateam, ii explica ca ei vand berea aia doar la bucata si la blister, cutia respectiva fiind doar un ambalaj care nu ar fi trebuit sa apara in raft si ca ii multumeste pentru semnalarea acestei probleme si ca o sa se ocupe sa vada cine a pus acea cutie acolo direct FARA sa scoata blisterele. ala pai scrie 10 lei pe cutie. asta la fel de calm ii arata ca pe eticheta respectiva scrie, mult mai mic evident, dar scrie, ca pretul de 10 lei e pentru 6 sticle, adica un blister. iar in cutie sunt 4 blistere. ala, 10 lei scrie pe cutie el plateste doar 10 lei, ca nu il intereseaza pe el de etichetele lor inselatoare, ca face reclamatie la opc. asta ii cere fetei o hartie, si cu un zambet absolut criminal ii cere sa ii scrie numele magzinului, adresa, numele lui, codurile de produs, adresa exacta unde trebuie depusa plangerea, cerandu-si in acelasi timp scuze pentru eroare, dar precizand la final ca totusi eroarea este in favoarea clientului, pentru ca in loc 4x10lei nu are de platit decat 4×9, exact cum scrie pe raft. idiotul scotand fum pe nari si pe urechi a plecat abandonand cutia dar LUAND foaia.

    totul a durat vreo 10 minute. mie imi venea pe rand sa ii dau cu cutia in cap sau sa i-o platesc eu numai sa plece dracului o data.

    case self check-out cu clienti din astia? :)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

    00
  35. La Lidl in Iasi au început să meargă mai bine casele selfcheckout, mai tot timpul recunoaste greutatea produselor, chiar și o pungă de covrigei de 100 grame. Also, este și o casiera care te poate ajuta (una singură la 6 case), și ai nevoie de ea dacă îți cumperi băuturi alcoolice.
    Aceeași situație, casele normale pline, casele self checkout destul de libere.

    00
    • Da, probabil au făcut upgrade la Windows 7 la 10.

      În primele zile, era o casă care dădea BSOD în draci și tot chinuiau să o restarteze.

      00
  36. Lidl și Kaufland au aceeași companie mamă, de unde sistemul similar. Noi am renunțat să mai folosim casele lor checkout, după mai multe ture de nervi.

    00
  37. Mega. Drumul Taberei 96. Folosit #decât self checkout de când au apărut. Nici măcar o singură problemă, orice aș fi luat. Nu sunt sigur că trebuie generalizat…

    00
  38. Conceptul e superb: dupa ce ca magazinul iti externalizeaza munca de casier te mai si vede ca potential hot deci trebuie sa te verifice la sange.

    Urmeaza instructie SSM cand intri la cumparaturi. Nop, cat timp eu clientul nu am nimic de castigat din asta poti sa mori cu sistemul tau cu tot.

    00
  39. Sunt case cu cantar si case fara cantar (la Mega).

    La cele cu cantar, sunt 2 cantare. Pe primul pui cosul cu produsele, dupa ce scanezi un produs trebuie pus imediat pe celalalt cantar ca sa nu se blocheze. E o imbecilitate, dar in ultimul timp merge ok daca esti foarte atent cu fiecare produs.

    00
  40. Mie imi merg blana cele 4 case self check-out de la Megutu` din cartier.
    In schimb la Lidl aproape mereu scap mana pe un prosecco, cutie de Hugo, vin Bob cu Bob rose si…. HOP! AI PESTE 18 ANI???
    Sictir.
    Dar le gasesc eu spilul… candva.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube