Când vrei să iei banii oamenilor…

Găsești soluții. Iată cum cinci benzi de circulație devin 10 și la fiecare banda e o tanti care încasează. Și încasează. Și încasează. Că ăsta e rolul ei. De aceea avem nevoie de mai mulți polițiști și mai multe încasatoare. Să taie amenzi și să încaseze.

 

statie-taxare

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

29 comentarii

  1. Pentru a avea mai multe incasatoare de genul asta intai ne trebuie alea cinci benzi de autostrada, care pe urma devin zece, si asa mai departe.

    00
  2. Aia nu stiu ca afacerile profitabile se fac dupa modelul: investitie minima, profit maxim, ca in Romania.

    00
  3. pai si la noi pe autostrada nu e la fel ? :) :)
    hmm, parca nu…

    00
  4. Aia se vede de la o poștă că e lucrare necurată, la noi la creștini nu se poate așa ceva, e contra firii…

    00
  5. Indiferent de cat de multe benzi se fac la ghiseurile alea, numarul de masini ramane acelasi, numarul de bani ramane acelasi, timpul petrecut e mai putin. Inteligentule. Te bate matematica, rau.

    00
    • Daciane, sa zicem ca la o casa dureaza 1 minut sa platesti. 100 de masini la o singura casa = 100 de minute de asteptat. 100 de masini la 2 case = 50 de minute de asteptat. 100 de masini la 10 case = 10 minute de asteptat. Sper sa iti fi explicat pe intelesul tau. A, si vezi ca am zis 1 minut asa, ca exemplu, nu te lua de asta, te rog.

      Iar daca unul care sta de cateva ore la coada isi suna un prieten care inca n-a apucat sa intre pe autostrada, poate ala evita autostrada, sa nu stea si el ca prostu’ la coada. Deci, autostrada pierde un client…

      Si vezi ca-s ghișee ;)

      00
    • Tocmai ce ai zis tu vine in favoarea a ceea ce am zis eu. Nu e vorba de bani, e vorba de cat de mult astepti ca sa platesti la un ghiseu. Matematica ta e buna, a lui zoso e mai nasoala.

      00
    • să fie ca voi, șerifi stelari.

  6. În Italia luai un card magnetic la intrarea pe autostradă și plăteai la punctul de ieșire, care putea fi pe o bretea. Pentru 6-700 de km am plătit aproape 40 de euro. În Franța opreai din 100 în 100 de km ca să plătești 3 euro și era cam nașpa. Toate punctele de taxare aveau plata cu cardul, cu abonamente sau chiar aparate de numărat monezi.
    Țările mici (Ungaria, Austria, Slovenia) te taxau prin vigneta. În Slovenia vigneta era cam 39 de euro pe 6 luni.

    00
    • Sincer nu stiu unde ai gasit tu in FR porti de taxare la fiecare 100km. Si aici e la fel ca in IT, iei tichetul si la iesire platesti.

      00
    • Pai s-a dat jos de pe autobanda la fiecare 100 de km.

      00
    • In franta este adevarat, ai porti de plata, distanta de 100km este total aproximativă… De regula autostrada este cu plata iar in jurul oraselor mari devine un fel de centura gratuită. De aici si portile de plata pe tronsoanele respective. Nu sunt chiar 100% sigur, luati-o ca o idee din ce am observat eu in peste un milion de km plimbări prin EU. Spania este campioana autostrazilor, la aproape toate cele cu plata AP ai si varianta free, doar A. Portugalia e dezastru rau.. si maine dimineata ajung pe acolo…

      00
  7. Am prins si eu niste cozi dinastea pe autostrazi. Lumea se inghesuia si statea la cozi de sute de metrii ca sa dea bani. Zău ca nu i-am inteles …

    00
    • Pai e simplu: cand are de facut un drum de 800 km, „lumea” prefera sa stea 20 min la o coada si apoi sa faca tot drumul in 7 ore, decat sa faca drumul in 12 ore dar cu mandria de a nu fi stat la coada ca sa dea bani :) .

      00
  8. În Franța din două benzi se fac vreo 10/15 case de taxat, doar că sunt automate, plătești fie cu bani, fie cu cardul. :)

    00
  9. In Italia există şi Telepass, un dispozitiv pe care îl pui pe parbrizul maşinii şi plata se face automat direct din contul tău din bancă. La orice punct de plată a autostrăzii există cel puţin o bandă rezervată pentru posesorii de Telepass care e tot timpul liberă, nu trebuie să opreşti, doar să incetineşti la 30-40 km/oră, se ridică bariera în faţa ta şi treci liniştit. Bănuiesc că există ceva similar şi în alte ţări serioase.

    00
    • Si in Portugalia e la fel. Via Verde ii zice.

      00
    • Identic si in Franta, Spania, Portugalia… Pt camioane a aparut si in Slovenia… Clar ca exista de mult in Italia, Franta, Germania, Spania, etc. Unele, mai noi, folosesc un receptor gps si taxează in functie de categoria de drum, autostrada sau DN, pe Germania si in perspectiva pe Franta.

      00
  10. Iată și de la prietenii turci, de la intrarea în Istanbul. https://www.google.com/maps/search/istanbul+toll/@41.0621078,28.7999201,333m/data=?dg=dbrw&newdg=1!3m1!1e3?dg=dbrw&newdg=1
    Ce nu se vede acolo este că nu trebuie nici măcar să oprești, îți citește un card din parbriz și se ridică singură bariera (trebuie să mergi cu ~30 km/h)

    00
  11. Acu’ daca ai fi venit si tu cu ideea asta pe vremea lu’ don’ Sova, carele a fost don’ ministru, mai aveai vreo sansa. Cu puterea dansului de munca poa’ sa se fi rezolva’ ceva…asa, acuma… nu stiu ce sa zic, slabe sperante…

    00
  12. In zona Toronto e o autostrada care e „automata”, nu trebuie sa te opresti:

    00
  13. Pentru camioane în Ungaria există un sistem f. inteligent de plată a taxei de drum, un mic dispozitiv cu GPS şi cartelă GSM pentru transmisia datelor, OBU EASY. După cumpărare dispozitivul se înregistrează pe site, se pune în bricheta maşinii şi atât. Va trage automat dintr-un cont taxele aferente drumurilor folosite. Opţional poate întocmi şi foi de drum şi alte asemenea. Este şi o versiune mai complexă care se instalează în camion şi oferă şi alte servicii de management al flotei, al consumului de combustibil etc. În România se găsesc la Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România.

    Adevărat că nu se adresează maşinilor mici. Dar dacă ai eliminat de la ghişeu tot traficul greu, efectul cred că se resimte din plin de către posesorii de autoturisme. Mai ales pe unele trasee.

    00
  14. Cred ca faci o aluzie la bariera de la Fetesti… Exista o solutie usor de aplicat:

    Dunarea se trece cu BACul, la Giurgiu, Calafat, Fetesti si Vadu Oii. Calafat si Giurgiu din cate stiu sunt tot pe bani, si sunt prea departate pt a fi o alternativa, iar in mod natural transportul cu BACul mi se pare mai greoi si mai scump pt a fi o alternativa, astfel: Dunarea o poti trece spre Dobrogea doar pe la Fetesti si Vadu Oii.

    Solutia logica este sa te hotarasti, si sa incasezi banii doar dus, evident o suma dubla, astfel ai de doua ori mai multe case cu jumatate numarul de masini.

    00
    • Dunarea se trece cu bacul si la Calarasi/Chiciu – Ostrov daca vrei sa ajungi in Dobrogea. Sau la Silistra…

      00
  15. În toate ţările cu apă caldă există soluţii de tip go-box, care taxează automat. Cel mai profi mi se pare Toll-collectul nemţesc, bazat pe GPS. Ideea e că au ce să taxeze cu ele. Am vaga impresie că România e singura ţară europeană care nu poate fi tranzitată doar pe autostrăzi…

    00
  16. Cat de ciudat arata. :D

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.

Pun clipuri pe Youtube