…aduceți-vă aminte că asta concepeau mințile ilustre ale industriei auto, în loc să se gândească la mașini mai bune, mai electrice, mai mișto. Ăla era focusul lor, cum facem autobuze mai mari, să luăm mai mulți bani de la fraieri. Oricum merg câte unul în autobuzele astea, că sunt sociopați și narcisiști, hai să facem și versiunea sport sau luxury la ele. Eu mă sperii mereu de cât de mare este un Discovery când trece pe lângă mine. Dar asta cerea piața. Golf se vinde în 100.000 bucăți pe an, nu ne interesează ce vor cumpărătorii de asemenea mașini, noi redirecționăm bani de cercetare la ce vor sociopații, să vindem 2.000 autobuze pe an.
Asta și cerut 35€ pe un port USB, port pe care coreenii îl dădeau gratis. Nu unul, trei.
Asta cer pietele de la est de Viena… namile cu care să se arate ‘valoarea’ …chestie de educație, mentalitate…
Nu vezi atatea GLS-uri intr-un oras la vest de Viena fata de cate vezi in Bucuresti. Cand vin colegii din UK in Bucuresti sunt mereu fascinati de cate masini scumpe vad pe strada.
@ev21, colegii tai sunt fascinati de cate masini scumpe vad pe strada in conditiile in care stiu ca Romania este o tara saraca si se asteapta ca nimeni sa nu aiba masini scumpe.
Ca in rest, poti sa te uiti pe orice statistica si o sa vezi ca piata de masini de lux din Romania este de cateva ori mai mica decat cea din Marea Britanie.
@Andrei sunt mai evidente la noi si cam la orice ora din zi. Prin Londra vezi multe masini scumpe doar prin Kensington and co.
Aia cu asteptarile de tara saraca a fost prima data, vorbesc de oameni care vin in Bucuresti de minim 3 ori pe an, ani la rand.
@ev21, da, probabil ca sunt mai evidente la noi, ca ai 100 de masini de lux printre 1000 de rable. Fata de UK unde ai 100 de masini de lux printre 1000 de masini medii.
In 10 zile petrecute in sudul spaniei, malaga pana la gibraltar, cred ca am vazut 2 GLE, 2 Porsche si cam atat. 2-3 din marcile premium vechi de peste 10 ani. In rest mașini mici si medii, modele banale, vechi si noi.
La intoarcere am vazut mai multe si mai scumpe in 30 min cat sa ies din Otopeni. Pe drum spre Iasi pe E85 GLE uri de cativa ani fara numar.
Am ajuns vara asta cateva zile in San Sebastian, care e un fel de Marbella a nordului Spaniei.
Masini de lux, evident ca erau. Dar nimic spectaculos, cam ce-ai vedea in 2 zile de plimbat prin centrul Iasi-ului.
Clar ca difera proportia, clar ca nu prea erau rable pe acolo, dar chiar si asa
corect nu este „ca cere piata” ci „o sa facem noi sa ceara piata”
am un amic care lucreaza de ani buni pentru un dealer VW si imi spunea ca a avut cerere de VW UP si Polo ca la balamuc (inclusiv flote) dar fie „nema” produs fie pret prea mare pentru Polo si lumea care dorea UP sau Polo s-a „bagat” la un T CROSS pentru ca unul dotat si automat devenea mai ieftin ca un Polo dotat fiind practic aceiasi masina cu alta caroserie dar cu senzatia ca iti iei ceva mai bun, mai mare, mai la moda
cu altce cuvinte producatorii au cam bagat pe gat cu forta toate SUVurile si SUVuletele facandu le mai atractive
Ev21 e încă un prost care crede ca brandurile de lux is fac cota in romania.
Nu știe de google, statistici etc. El știe ca vede 4 Ferrari în dorobanti deci aici se vând toate.
Dacă vede 4 gls într-o zi e clar. Din cele 4000plus gls vandute in 2021 in Europa, aici s-au dat toate.
Nu mai zic ca multi nu realizează ca vezi multe gls 2021 aici ca ala de 2024 e in germania.
Da Ioane, ai uitat sa zici ca sunt si sarac si invidios
Daca tu din mesajul meu ai inteles ca toate masinile scumpe se vand doar in Romania e clar cine e cel prost.
Citat din ev.
„Nu vezi atatea GLS-uri intr-un oras la vest de Viena fata de cate vezi in Bucuresti.”
Eu sunt prost ca am dedus de aici tu crezi ca în Viena/vest de Viena se vând mai puține gls decât cat bucuresti/România.
@Ioan nu vezi atat de multe ca nu sunt mereu prin trafic ca la noi si sunt spread around prin tara, cum s-ar zice. Parca iti placea statistica sau iti place doar asa ca idee?
Ia compara centrul Romei cu centru Bucurestiului sau Floreasca si vezi unde gasesti mai multe G-uri.
Comentariu ascuns de spiriduși!
[Click aici]
ioan, ai 4 comentarii aici. hai să nu fim agresivi.
Ma enervez maxim pe faze de genul asta. Fala asta românească când vine vorba de mașini, cum credem noi ca tot luxul auto e în București și Constanța.
Da, sar în ochi multe, dar nu, nu sunt mai multe decât în vest. Ca nu au cum sa fie. Și apare Gica sa ne spună ca el a fost în Roma și el nu a văzut mașini de lux în Roma. Ca nu sunt.
Suntem în josul listei la passenger cars. 357 fata de 663 (Italia) per 1000 locuitori.
Apoi sub 10mii toate cu totul.
„Anul trecut, în țara noastră figurau ca înmatriculate peste 8.000 de modele Porsche, în jur de 500 de modele Bentley și tot atâtea Maserati, peste 250 de Ferarri, aproape 200 de autoturisme Rolls-Royce și peste 100 de Lamborghini.”
Noi avem aprox 120 lambo registered total.
Germania are 900+ lambo registered per an (2023)
Dar da, România rupe. Nu se compara.
Bre Ionut, vorba aia ai 4 comentarii din care in 3 ma jingesti direct si deloc creativ dar ai venit tu de la coada vacii si crezi ca cineva de pe blogul asta se faleste cu orice legat de Romania si ca ce am zis eu era o lauda?! rly??? Ia loc si mai citeste.
@Ioan – Imaginea unei tari este fix aia din orasele mari, la fel cum atunci cand vorbim de America avem in cap New York, Los Angeles sau Miami, nu ceva orasel din North Dakota sau Luisiana. Exact la fel si in Romania imaginea este data de orasele mai mari, nu de Slatina si Copsa Mica.
Partea cu masinile mai scumpe in Romania poate sa aiba (si o) alta explicatie: produsele de lux nu sunt pentru super bogati (old money), sunt pentru cei ce incearca sa isi construiasca o imagine si un statut, asa ca amaratul care lucreaza cu ziua o sa isi cumpere o copie de tricou Versace sau Balenciaga, ala care face niste bani buni o sa isi cumpere haine de la Phillip Plein ca sa vada dusmanii cum da el 2500 de euro pe un tricou si aia la nivel de zeci de milioane de talia lui Becali, Tiriac etc nu mai stau in loc sa arate lumii toale si vacante in Bali.
Exact la fel s-ar putea ca in Romania mai multi sa prefer in loc de un Logan nou un BMW la mana a doua si in loc de un Renault cash un X7 sau Q7 in leasing pe cand in vest este posibil ca oamenii sa nu stea chiar asa in loc de acel statut si atunci la ei sa vezi Renaulturi noi si in Romania sa vezi Q7 si X7 de cativa ani.
Si da, m-am intalnit cu un rus care sta in Canada, a fost in vacanta undeva in Grecia si mi-a spus ca erau multi romani cu masini scumpe, Audi si BMW. Asta a vazut el, asta sare in ochi. Ca aia multi sunt 1 sau 5% din popor este mai putin relevant, exista si sar in ochi.
@bigbear
Am zis eu ca nu sunt mașini în romania și ca nu sar în ochi?
Sunt perfect de acord. Problema mea este sofismul asta în gândire: pt ca îți sar în ochi înseamnă că România are cele mai multe mașini.
Eu am scris exact cate sunt (mașini de super lux) și diferența este de la cer la pământ. Dacă ne uitam la bmw etc e chiar penibil deja. Sunt mai multe bmwuri sh 3 ani vechime pe mobile (42mii) etc decât bmwuri cu mai puțin de 3 ani vechime înmatriculate in România.
Noi avem 430k bmw uri cu totul.
În Germania se înmatriculează peste 200k pe an.
Este absolut ridicol sa compari orice capitala la „vest de Viena” dpdv mașini lux cu București.
Am fost în Berlin anul trecut. Numărul de mașini de lux și tipul (ffff rare) pe care l-am văzut a disperat-o pe prietena mea ca făceam poze la fiecare semafor.
În Copenhaga, unde sunt taxe de te caci pe tine, am văzut la electrice de lux (care ma rog, not tax heavy) și Porsche de m-am plcitisit. Repeta dupa mine: la fiecare colt e un porsche / bmw / Audi.
Problema e ca ai noștri romani se plimba în zone predominat pietonale și se mira ca nu vad mașini.
Și încă ceva, mi se pare fascinant ca exista în 2024 oameni (cititori zoso) care isi argumentează poziția prin anecdote de genul: am avut eu un prieten rus din Canada care a fost o data în Grecia și care mi-a zis ca el a văzut doar mașini de lux de România.
Da bre, eu fix acu sunt în Grecia și da mașinile de ro sunt de lux (și câteva loganuri). Știi de ce?? În plm ca ăștia își permit sa vina în concediu!
Fucking logic!
@ev21: e plina UK de masini de lux, conduse de rusi, ucrainieni, arabeti si romani (pe langa altii de prin zona), nu prea vad ei prin centrele oraselor mari, din cauza ULE`Z si impracticalitatii sa mergi cu ele pe acolo.
@Ioan – nu imi dau seama cu cine te certi, serios. Tu spui ” pt ca îți sar în ochi înseamnă că România are cele mai multe mașini” si tot scrii paragrafe despre cate masini sunt inmatriculate in Romania vs alte tari insa ai plecat de la comentariul lui ev21 care spune „Nu vezi atatea GLS-uri intr-un oras la vest de Viena fata de cate vezi in Bucuresti. Cand vin colegii din UK in Bucuresti sunt mereu fascinati de cate masini scumpe vad pe strada.”
Omul spune de vazut, de perceptie, nu de cate sunt inmatriculate in Romania, este o fraza scurta – „Nu vezi atatea GLS-uri intr-un oras la vest de Viena fata de cate vezi in Bucuresti”.
De unde ai luat tu ” Problema mea este sofismul asta în gândire: pt ca îți sar în ochi înseamnă că România are cele mai multe mașini” – cine a spus ca Romania are cele mai multe masini de lux, ca sa contrazici afirmatia?
Sper ca nu inventezi tu o idee doar ca sa o combati, pentru ca asta se face in politica.
Cu GLE e voie? Întreb pt un prieten
“Don’t be so defeatist, dear! It’s very middle class!”
GLE, X5, Touareg le înțeleg un pic. Tiguanul e de săraci, GLCul e prea mic pentru valoarea mea, sunt echivalentul Seriei5 sau a E-Klass-ului.
Sa stii ca de cateva ori m-am simtit un pic marginalizat in trafic, in Cullinan.
Vezi ca au reparat Q8-ul, nu mai e autobuz. Ala sportback e chiar buburuza
Pe mine ma fascineaza masinile scumpe la ore de varf. Ii vezi pe baieti in S-class, G-class, Range Rover Autobiography (vazut dimineata), Bentayga etc cum stau in trafic dimineata si seara odata cu toata lumea — pai ce rahat ai facut nene, ce ai realizat in viata daca iesi in trafic odata cu toti muritorii?
Probabil ca s-ar deplasa cu elicopterul, doar ca au auzit de unul numit Kobe Bryant care a facut accident acum cativa ani si prefera sa mai astepte cateva ore in trafic.
Da boss ca asta era problema, nu faptul ca iesi in traficul infect odata cu toata lumea si ca nu poti sa-ti faci tu propriul program
@ev21, aici am glumit.
Dar daca este sa analizam situatia, pana si Kobe Bryant cu averea lui de 2 miliarde de dolari tot in trafic cu plebea ar fi trebuit sa iasa. De asta a ales elicopterul.
Eu nu stiu cum vine aceasta logica a voastra.
Te bucuri ca cel ce si-a permis o masina scumpa sta in acelasi trafic mizer, iar undeva in inima ta mica speri ca vor fi loviti de o stafulgerare si vor cumpara un Sandero sau doamne fereste bicicleta?
Cu masina de 2000 eur sau 200 000 eur, in acelasi trafic inoti, diferenta e de comfort.
Unii mananca icre negre, altii mananca ochii de la hamsii. E exact acelasi lucru, ca tot in burta ajung si acolo e intuneric.
Du-te pe la parcările ghetourilor facute de frații neacoita la margine de bucurestistan, sa vezi ce avioane de mașini …
Deci stau in apartamentepenibile, cu finisaje low cost, cu pereți de rigips, dar au ‘mașina de valoare’ ,boss..
da sa stii ca mai sunt si oameni cu masini scumpe daca inca muncesc de dimineata pana seara ….
https://youtu.be/RWsBbZTdMx4?t=228
@Vali exact asta era ideea nu ca oamenii cu bani n-ar trebui sa munceasca.
M-au sunat la 16 sa vin sa iau cotetul meu skoda din service de la celalalt capat al orasului si ei inchid la 18 si ii dadea aluia cu virgula cand i-am zis ca vin a doua zi la 10-11
Dac-ai fi un pic mai deștept de atât și n-ai copia standup-ul lui Vio, nu te-ar mai fascina atât. Ca să ai bani, trebuie să faci bani. Oamenii ăia cu Bentayga și Cullinan se întâlnesc cu dezvoltatori, avocați, notari, bancheri la 8/9/10 117/18/19 – și trebuie să fie în același trafic. Pentru că, de multe ori, atunci se poate și nu se poate altcândva. Și nu mereu poți să delegi.
La fel cum poți să vezi Bentayga în trafic la 8 și pentru că trebuie dus plodul la școală și ce vezi tu la cămașă, la volan, e șoferul, nu proprietarul.
La fel cum poate fi dusă și la service, că la 11/12/13 ai de plecat spre Viena sau Mamaia, după buget.
La fel cum pot fi un milion de alte situații neînchipuite de o minte oloagă care crede același lucru: mașină șmecheră = bani mulți pă de-a moaca = stat degeaba = dormit toată ziua = hai să mă dau șmecher pe blog la Zoso…
andrei incearcă să fie edgy la mine pe blog.
@Vali Andrei e tot Ioan de mai sus? Nu pot sa cred ca am starnit atata ura de la doi oameni diferiti la o simpla discutie despre masini. Hai ca schimb si eu usernameul.
nu, sunt diferiți.
Da ma, da altcumva stai in trafic in scaune de piele naturala Nappa/Merino, cu scaune si volan incalzite (sau ventilate), mari sanse sa ai si masaj, sistem de sonorizare bengos (pentru o masina) si probabil si amanta care sa iti faca o felatie.
Mie îmi plac meltenii care vb cu telefonul în mana dar au mașini noi. Greu cu tehnologia, nasol sa fi prost.
Comentariu ascuns de spiriduși!
[Click aici]
Ba, Andrei-C1, nu stiu ce masina ai dar, in/din Loganul meu se aude/sunt auzit destul de bine si nu s-a plans nimeni. Dar, nu-i problema ca-ti pui viata in pericol, problema e ca ii pui in pericol pe altii.
Comentariu ascuns de spiriduși!
[Click aici]
Si cum iti mai arati „valuarea” daca nu esti cu biscuitele in mana ?
@Andrei-C1: pe 2005 poate s-o fi auzit prost, dar la masinile noi sigur nu se mai aude. Din 2016 pana acum am schimbat 3 masini noi si pe toate ma auzeam foarte bine si auzeam foarte bine. Erau niste Ford, deci nu erau ceva scump si cu cele mai noi dotari tehnice. Am si un Ford din 2005 si inclusiv pe ala ma aud si aud bine. Da, nu e la fel de clara vocea cum e in cele noi, dar poti purta o conversatie in conditii mult mai bune decat daca stai cu biscuitele in mana
Comentariu ascuns de spiriduși!
[Click aici]
Confirm, din cele mai multe masini noi se aude destul de clar si afara. Nu auzi ce vorbeste soferul, dar te prinzi si tu din replicile interlocutorului.
La Peugeot-ul meu nu extrem de nou, vorbeam doar prin sistemul media al masinii. Oamenii de multe ori nu stiau ca sunt la volan.
Nu e problema ca se aude prost. E problema ca oamenii sunt prosti.
Sa zicem ca ai un sistem prost însă o casca bt e 50ron, da-o naiba.
Și am mai observat o chestie, tot la ăștia certați cu tehnologia, vorbesc ținând telefonul ca gura și pe speaker.ar putea sa îl lase în bord și sa vb oe speaker dar nah, sunt prosti.
V-a mai zis Vali care e motivul real pentru care oamenii bogati nu folosesc bluetooth dar nu va place sa retineti: cum e cand ai telefonul conectat la masina si te suna amanta cand esti cu nevasta? sau cand esti cu altcineva in masina si trebuie sa discuti combinatii grele? sau cand esti in fata case si discuti afaceri importante ca orice roman si se aude de afara?
@ev, ei in majoritatea timpului fiind singuri, ori ai impresia ca fac asa din obisnuinta? Ce-i drept sunt obisnuiti cu prostia
Doar pentru că ești un sărăntoc și nu-ți permiți amantă/e sau conversații despre sume și situații pe care nu at trebui să le asculte altcineva.
Comentariu ascuns de spiriduși!
[Click aici]
Stai asa ca acum am vazut ca ai X5 deci, la nivel de carkit, sunt peste tine cu Loganul meu. Ieii! 😂🤣😂
Comentariu ascuns de spiriduși!
[Click aici]
De uitat, n-o sa uit ca aia tine de educatia/bunul simt al soferului.
Motivul pentru care autobuzele astea exista este unul destul de simplu. Mai precis exista o anumita categorie de oameni care sunt dispusi sa plateasca in jur de 100k eur pentru o masina de genul asta si se mai pot intinde cu cateva zeci de mii de euro numai din dotari. Asa ca orice producator cu staif isi face un calcul matematic: un autobuz costa cat X econoboxuri din care imi rezulta profit Y la masina. Daca suma este mai mare ca 0 atunci se da drumul la toata sandramaua si ai situatia actuala.
Ce am uitat sa spun este ca acest gen de calcul a fost facut intr-o era in care dobanzile erau 0 si banii erau peste tot. Asa ca lumea a cumparat, cum a cumparat si a mers mai departe. Insa cum totul este ciclic petrecerea s-a terminat si am intrat in alta era, unde numarul de oameni dispusi sa plateasca acele sume s-a tot micsorat. Asa ca acum producatorii auto(in special cei europeni) se afla in situatia ingrata in care econoboxul devine premium si se apropie de pretul unui autobuz asta in timp ce Hyundai,Kia,Toyota castiga tot mai multi adepti pentru ca s-au concentrat pe mase si nu au ars-o elitist.
X7,Q8 sunt doar rodul unor producatori auto care au vrut sa se pozitioneze elitist desi clientela lor de baza nu era asta. As intelege Aston Martin, Ferrari, Lamborghini sa faca autobuze intrucat clientela lor asta e, insa BMW si Audi si-au tras singuri ceva in zonele sensibile….
Autobuze au existat intotdeauna, doar ca in loc de Q8 era S8. Cum pe lungime n-a mai fost loc de crestere, au inceput sa creasca si pe inaltime.
Urmatorul pas e sa le faca foldable, ca pe telefoane.
Combinatia 200 km/h + stalp le face destul de „foldable” /s
Abia astept sa se lanseze Citroen Oli. Daca pretul va fi ok imi voi cumpara.
Intradevar e o masina electrica asa cum ar trebui sa fie
Sub 30 000 eur nu va fi, poate chiar 40 000.
La banii ăștia romanul deja se vede în q7 sh full fără piele.
Noroc ca este gandita pentru oras. Ca la plimbarile vara pe autostrada, este posibil sa fie nevoie sa opresti la fiecare 30 de minute sa cureti parbrizul de insecte.
Nu stiu de Oli (il caut pe net acu) daram banuiele ca e cam in aceasi zona cu Renault 5 (care din pmdv e o masinuta faina)
>> Abia astept sa se lanseze Citroen Oli
Da’ tu stii ca este un concept care nu se va lansa niciodata, nu?
Se lansează dar diferit de prezentare și cu tot felul de probleme de funcționalitate și rezistență + întârzieri ca n-a ajuns cartonul ăla celular la timp din China.
De ce vor oamenii autobuze? In caz ca se întâlnesc într-o curbă cu cretinul ăla cu depășirea pe Oituz! E clar că au șanse mai mari sa scape într-un tanc decât într-un Matiz. Huidu nu era tot in tanc când i-a omorât pe nevinovații ăia din Logan?
Aia de au bani de q8 au bani de 2 masini, n-are sens sa mergi prin oras cu q8-ul decat sa arati ca esti cocalar
Da, într-adevăr, trebuie să fii foarte inteligent să îți iei două mașini, așadar două locuri de parcare, doar ca să arăți necunoscuților că nu ești cocalar! Nu mai bine îți pui un abtibild „nu-s cocalar, is fricos si n-am bani de două mașini, și pe asta mi-am luat-o in rate că mi-e frică de gibonii de pe drum”?
Verificati daca nu cumva aveti creieru atrofiat, ai bani de q8 dar nu de parcare? Genius..
Din experienta mea tractoarele astea sunt coduse fie de femei, fie de ceva copii de bani gata, fie de gigei care stau in 2 camere cu sotie si copil
Vreau să schimb 7er-ul cu un X7 că m-am săturat de cărat Ikea cu i3-ul 😞. Doritori? Rog seriozitate!
si cata publitate la ele…si vedete platite sa laude…si test drive…si emisiuni care mai de care
Producatorii clasici de masini nu pornesc de la nevoile clientilor cand fac o masina. Ei pornesc de la cum sa traga cat mai multi bani de pe clienti oferind cat mai putin. Mor de ciuda cand vad ca lumea inca se lasa pacalita sa bage zeci de mii de euro in buzunarele nesimtitilor astora de producatori pentru niste masini facute efectiv in bataie de joc. Firme conduse numai de finantisti si juristi care habar nu au ce inseamna o masina…adica obiectul central al firmei lor. Pare ca nici macar nu conduc masinile pe care le produc.
Configuram acum un opel mokka electric (dar se aplica la orice alt model de la orice alt producator). Te apuca rasu daca nu ar fi de plans cum ajungi la peste 40.000 euro cu un cotet de masina. Cata nesimtire sa aiba incat sa nu isi dea seama ca nu ai cum sa ceri atatia bani pe un cotet ordinar, in conditiile in care cu aprox aceeasi suma iei o tesla model 3 care e 100 de clase peste. Apoi se mira producatorii astia antici ca nu vand electrice. Cat tupeu…incredibil.
Da o tura sa vezi configuratorul de la Fiat 500e (electric).
Cica nu se cumpara si sunt proteste ca se va inchide fabrica.
Nicio legatura cu faptul ca pleaca de la 34000 EUR!
Din ce modele au fost menționate și ce comparații de dimensiune am făcut înțeleg că industria auto urmează strategia Apple din ultimii 15 ani.
Poate nu inteleg eu, dar inclusiv tu ai masina mare si nu golf. So what’s the point?
Ai avut passat, megane, forester, nimic mic. O sotie, un copil, mers des pe bicicleta.
Inalti un passsat si ai suv, pare masiv, dar tot pe acolo bate la dimensiuni. Asa ca de ce sa iei passat unde nu poti sa bagi nimic, cand poti sa iei touareg unde pui 4 porci. Diferenta e fix de 10cm in lungime. Sau 25cm cum am zice noi baietii.
eu nu circul zilnic cu orele cu mașina. fac plinul la lună sau la două luni, în funcție de cât car, și de obicei car ceva cu ea. zilele trecute am avut nevoie de niște scânduri și 2 saci de nisip. cam greu de pus pe biclă. și ies in trafic când nu vă incurc, după 9 jumate și până la 4 jumate.
ar fi stupid din partea mea să latru la autobuze și eu sa ies, chiar și cu hibrida, zilnic să nimic.
doar că în articol nu e vorba despre asta. e vorba despre direcționarea resurselor companiilor de la mașini la autobuze.
Bre, tu cred ca nu ai vazut spatiul interior si portbagajul unui SUV. Un break serios ii da clasa din orice punct de vedere, inclusiv spatiu in portbagaj si ergonomie.
Părerea mea pentru faptul ca sunt atâtea mașini fff scumpe în România este și ca toate sunt pe firmă sau majoritatea.
În vest nu ai asa mare deducere fiscala la masina, nu ca aia nu si-ar cumpara dacă ar putea deduce din impozite.
Un simplu ordin de interzicere a înmatriculării pe firme de asemenea vehicule ar rezolva o parte din problemă. Iar cine își permite ca privat, să-i fie de bine.
doar daca o iei in leasing, cu un cost total dublu/triplu.
altfel poti deduce fiscal tva si cheltuieli cu amortizarea in limita a 1500 lei lunar.
@Dan,
1. Este frumos sa ne mintim ca romanii au cele mai scumpe masini. Doar ca realitatea arata ca piata de la noi este nesemnificativa fata de piata din oricare tara din Vestul Europei.
2. Poate fi surprinzator pentru tine, dar si in Vest sunt o multime de beneficii daca ai masina pe firma. Atat de multe incat unii angajati isi negociaza salariu + masina, chiar daca activitatea nu implica nevoia unei masini de serviciu.
@Andrei G
1.Nu am zis și nici nu cred ca suntem o piață semnificativa de mașini scumpe, doar ca mulți patroni din Ro prefera sa își cumpere pe leasing o mașină mai scumpa decit si-ar permite dacă ar cumpără pe pf.
2.La negocierile salar +masina de obicei nu sunt mașinile ff scumpe, și chiar dw ar fi asa, câți angajați sa fie sa primească Q8 + salar?
Peste tot in lume munca e supraimpozitata, de aici e doar un pas ca firma sa prefere sa cumpere masinile si sa le dea angajatilor/patronului.
Nu e nimic anormal, doar invidie.
Banii se invart, statul castiga din miscarea banilor.
Nu e deloc o idee buna ca statul sa tot interzica chestii.
Din ce in ce mai multe firme se orienteaza catre leasing operational. Sigur e mai scump, dar deduci TVA la fiecare factura si nu ai blocati banii in fiare + nu te doare capul de mentenanta.
Recent luat CHR 1.8 Hibrid, renuntat (sper sa vand curand) la Opel Mokka diesel. Condusul este foarte ok, nu am simtit nici un fel de deranj, lipsa etc, chiar daca este mai lenes fata de Mokka. In plus condus putin in afara pe autostrada (ploiesti), foarte misto optiunile de cruise, distantare fata de cel din fata, lane assist etc. Consum in oras 6 si afara 4.5. Asa ca nu vad nici un motiv pentru care nu s-ar interzice inmatricularile de diesel de astazi.
Sincer nici eu nu-i înțeleg pe ăștia de umblă zilnic cu ”locomotive” și nici pentru cărat una alta mai mărunte, că eu cînd am băgat întrun Golf 5 o canapea cu lungimea utilă de 2 metri și-au făcut cruce cei de la magazin că n-a rămas nimic pe afară… Dar să cari 2,5 tone de fier degeaba pentru un pui de pizdă de 45kg chiar este economic pentru buzunar…
Nu avea mai mult sens să plătești 150 – 200 lei unui nene cu papuc/dubiță? (presupunând că e transport local).
Căci așa cum se uitau cei de la magazin mă uitam și eu la un prieten care se necăjise acum câteva zile că și-a zgâriat bordul cu niște bare lungi de metal pe care a ținut să le care el.
Nu. Și nici nu s-a zgîriat nimic iar 150-200 de lei e chiar foarte mult pentru cine muncește pentru banii ăștia ca să-i dea unui taximetrist pentru 10 minute de transport (că doar nu erau valori de aur sau explozibil) .
Oare ce o fi fost în capul lu’ Micutzu/mihaitza vrum vrum de și-au luat ditai raptoru ca mașina de oras.
nimic. am râs de el când și l-a luat și nu se putea sui in el fără praguri. el avea nevoie de break sau suv mare și și-a luat cotețul ăla.
Am avut ocazia să conduc,acum vreo 10 ani , un X5 și un Q7 (ambele 3.0 diesel) pe străduțele unei stațiuni montane elvețiene. Ai altă senzație, e ca atunci când locuiești la vilă vs. apartament la bloc. Pe drumuri acoperite de polei și gheață nu aveam probleme. Am avut odată o Fabia break în fața mea care, în vârful unei pante alunecoase, nu a mai putut înainta și a trebuit să revină (cu spatele) în jos la baza pantei. Eu am oprit, am așteptat,apoi am pornit și am urcat fără nici o problemă.
Era plin de Subaru( diverse modele) printre localnici.
Q: how many usb ports?
A: three in my dick!
Am avut in timp: Fabia, VW Bora (1.8T), Golf (2.0 D), Volvo (V50), Passat(B8) si acum X5. De ce-am trecut la X5 ? Pentru ca imi pasa mai mult de siguranta si confortul familiei mele decat de lista de masini agreate pe tot felul de bloguri.