update: așa arăta janta de pe spate:
Acum 3 săptămâni, când mă întorceam de la Târgu Mureș, am dat într-o groapă cu mașina. Janta stânga față îndoită rău de tot, deși n-aveam mai mult de 80km/h. Dus la verificat, janta la îndreptat (roluit). Pus pe mașină, mașina tot nu mergea cum trebuie. Dus la verificări, și janta spate era îndoită și mai fusese roluită. OK, pune-o pe stânga spate până îmi iau alta nouă. Dat jos janta de pe stânga, și aia era un pic strâmbă, și aia fusese roluită.
Acum stau în dubii dacă să îmi mai iau jante de aliaj sau să iau direct tablă, că oricum nu-mi pasă de mașină. Sau să încerc să le mai roluiesc pe astea o dată?!
Boss, uite aici generali adevarati: https://www.google.ro/imgres?imgurl=http://photos1.blogger.com/blogger/276/2499/1600/1071568423-0B.jpg&imgrefurl=http://justelite.blogspot.com/2006/05/romanian-gipsy-on-beach.html&docid=jog9rC0IAVKefM&tbnid=0QuZ4dKrmqAB4M:&vet=1&w=800&h=600&hl=ro-ro&source=sh/x/im
Astia si-au pus esarfa de haur sa nu-i traga curentu… in larg
E veche rău. In unele locuri zicea că ar fi din Bulgaria.
eu zic sa faci un giveaway
La toata masina. Si nu pentru concursomani, pentru astia care comenteaza mai rar.
Nu neapărat maşina întreagă, da’ măcar piesele …
măcar caroseria și motorul.
Si numerele boss. Am o colectie de numere si doua de brasov nu ar strica
Jantele pentru concursomani
eo vreau o oglinda sa o lipesc de frunte
Da.
Baga de bicicleta, daca tot nu iti pasa de masina.
Cam de asta m-am mutat eu din Romania. Gropile mi-au mancat nervii si timpul. Si am dat in niste cratere fenomenale, cateodata pe drum national european 99% fara probleme unde e foarte greu sa eviti un crater neasteptat, noaptea, chiar daca mergi doar cu 70-80.
ia si niste rahat cu tine, ca d-asta ai plecat.
Si cica n-am fi un neam de sclifositi
nu degeaba era vorba aia cu datul in gropi
Cam asa se intampla la VW. Cand apare o problema, ea de fapt deschide o lista intreaga. Sau poate am fost eu ghinionist.
Referitor la subiect: tabla all the way. Mai ales ca ai un model extrem de popular si preturile sunt chiar sub limita rezonabilului, fata de alte marci. Si cred ca si sh gasesti la pret ok. Nu are rost sa iei in calcul sa iei de aliaj datorita starii drumurilor dupa primele zapezi pana spre vara cand se trezeste Cnair sa reasfalteze.
Asa e, sa aiba grija sa nu cumpere jante de tabla VW, nu?
Incearca sa la roll-uiesti din nou. Poate reusesti sa le rezolvi. Si daca tot nu iti pasa de masina, ia-ti jante de tabla pentru iarna si alea de aliaj folosestele vara.
Cat dai pe o janta de „origine” iei 4 de tabla pe 16′ si ai scapat de griji, mai ales daca nu tii neaparat la „aspectul comercial”.
Asta in caz ca nu ai deja niste chinezării „dă aliaj”, ca prea s-au șifonat asa repede.
astea erau pe mașină. RONAL. plm.
Ronal de obicei fac bine ce fac si sunt de calitate. Daca ai doar un mai belită (pun intended) cauti pe net si gasesti la fel (SH, ai sanse mari sa gasesti din seturi descompletate). Nu arunca 3 jante pt una cu probleme. Jantele de tabla sunt o optiune buna pt roti de iarna, dar parerea mea e sa cauti janta de aliaj. La cat de dese sunt Passat-urile in Ro imposibil sa nu gasesti.
Ronal si calitate in aceasi propozitie =)))
@vali intra pe olx, cauta in zona niste baieti care dezmembreaza VW, cumpara 2 jante OE VW sh si scapi de probleme.
nu vinde nimeni doar două. găsesc de la 4 in sus
Pe Citron-ul vechi am avut Ronal pe 15 si au fost uberrezistente vara-iarna, si alea luate SH.
Pai iei 4, si daca sunt in stare mai buna decat ale tale, le pui pe astea „noi” pe masina. Cele vechi… la beci. Ca ai unde.
@zoso fix de asta am ramas la 196 65 R15; tabla. Imi permit sa iau gropi si sa nu plang prea tare dupa :)).
clar esti printre putinii sau chiar unicul cu dimensiunea asta: 196 x 65…
@Catavencu se pare ca tastatura mea stie doar cu numere pare :))
Daca erau de tabla pe loc faceai pana nasoala cand dadeai in groapa. Ar trebui sa dam in judecata pe loc primaria pt asta. Oare sunt avocati specializati in asta cum erau cei de recuperare auto ?
Eu i-am dat in judecata, chiar pe cei de la CJ Mures, pentru o faza asemanatoare si am castigat (cel putin la prima instanta). Avocatul s-a descurcat foarte bine si nu cred ca era specializat numai pentru asa ceva, din cate stiu mai avea si altfel de procese.
„Boss”, care e avantajul tau, posesor/sofer al masinii, daca iti pui tabla sau aliaj? Adica da, inteleg, sa moara dujmanii, e lux, arata tipla, etc… da’ in rest? da-le dracu’ de jante, ca oricum drumurile patriei te mananca de viu (as putea sa fac aluzie la accidentul din wkd, cu duduia de 25 de primaveri). crezi ca daca ai aliaj, scapi? eu am renuntat de mult la ideile astea, si ma cam doare in paispe de cum arata. nu mai discutam si de aspectul financiar, ca deja intrebarea ta pare una retorica. in plus, cu roluitul nu e chiar asa usor, pe cand un nea caisa cu niste plumbi si un ciocan gasesti mai usor. zic si eu
Tabla si niste capace cat de cat.
Am patit si eu, dar la tabla e simplu, rapid si eftin la indreptat.
Altele noi pentru ca dupa roluiri cedeaza mai repede la denivelari.
Tabla cel mai bine.Cele de aliaj le tot indrepti dupa fiecare groapa.
Eu mi-am luat de tabla. Acum stau si caut niste capace ok negre, ca masina e neagra si astea gri arata cam nasol.
Iti recomand de tabla; o dimensiune mai mica si nu te mai stesezi (la fel de tare).
Ia argintii + 1 “shprei” negru si ai rezolvat problema
In afara de aspect nu ai nici un avantaj cu jantele de aliaj, nici macar greutate redusa la majoritatea modelelor OEM. Deci daca nu-ti pasa de aspect, ia-ti de tabla.
Masina “incaltata” cu table ma zgarie pe creieras…. dar is mai ok pentru gropanele noastre
Si la mine aceeasi problema, nu prea mai pot sa le roluiesc, trebuie sa le schimb…
Mi-am adus aminte când înjurai oameni atunci când încetineau la gropi, la cale ferată, șamd.
De proști probabil 😁
nu fi cârnat.
Nu sunt, dar nu este chiar ok să înjuri lumea atunci când își protejează mașina.
Eu am 225/45/r18 și nu le-am îndreptat niciodată tocmai pentru că frânez și încerc să evit la maxim gropile.
Sfat: la următoarea achiziție, îți recomand niște cauciucuri XL (extra load). Șocul este preluat mai mult și mai bine de cauciucuri.
si io tot prosti ii credeam dar vad ca e mai rau:
sunt fuduli!
Ochii pe drum, altceva nu pot sa spun. Fara hate.
Am cateva sute de mii de km facuti pe drumurile din Romania cu masini cu jante de 19″-20″-21″ (nu de SUV), inclusiv de iarna, si n-am avut niciodata un cauciuc cu galme sau o janta indoita, pentru ca sunt antent si deschid ochii pe unde merg.
Boss, nu era vorba ca e verificata masina ? ca e de la cunostiinte alea alea ?
Eu zic sa iei jante de aliaj originale.
Si vezi ca si alea de tabla au diferite calitati, am o presimtire ca le faci patrate pe alea ieftine.
nu iau jante de 100 lei bucata, pisoi, stai lejer.
Auzi bos$. Da’ nu merge mai bine pe diesel sau gaz.
dizelache versus benzinar…. Asta face audiență
Eu am renuntat la jantele de aliaj pt ca sunt un stres in plus, si cum nu mai agat nimic ca am nevasta merge si cu jante de tabla.
Dacă nu e Ft fancy masina merg jantele de tabla iarna. Eu am luat în carei o groapa de mi-a îndoit ambele jante de pe partea stânga. Noroc ca erau de tabla, îndreptat, pus pe spate, nici un bai.
Prea multe gropi iarna la noi pt aliaj. Nu le îndrepta, sau dacă o faci, lasă-le de vara
pt cauciucurile de iarna merg jante de tabla. nu te complici,ieftin si dai in gropi cat vrei dupa
Pune frate ce vrei pe ea…ca tot iti scad la pret…
Vand jante tabla VW pe 16″ 5×112
nu crăpate, thx
Negativ, ramase de la Sharan, setul de vara. (gumele date separat, bo$$)
Era cumva prin reghin groapa aia? AM luat si eu una in zona aia dar am avut noroc.
Jante de tabla pe 16 inch, pentru perioada iernii si jante de aliaj pe 17 cu ceva model potrivit, pentru restul anului.
Ia un set de jante SH in stare buna daca gasesti OEM sau un brand mai rasarit. O sa ajute si la revanzare. In rest…ochii la drum si aia e. Nu are rost sa investesti bani in setul acela de jante…o sa fie o groapa fara fund.
Daca nu vrei sa investesti o suma prea mare acum: jante de tabla set complet pe 16; se gasesc peste tot pentru passat, plus un set de antifurturi si gata.
Caută alt service de îndreptat roți. Eu am încercat vreo 4 până am ajuns la cineva care chiar știa ce face. Am avut o mașină grea și îndreptam jantele cam la un an jumătate-doi. Le făcea tipul așa bine de se mirau ăia la vulcanizare cât de puțin plumb aveau nevoie (roțile erau cele originale, 10+ ani).
Si totusi ce legatura are poza cu articolul?
Ăia din poză sunt generali, nu tablagii.
Tabla cum zice toata lumea, iei niste capace frumoase si aia e. Am pemasina de cel putin 3 ani nici o problema, cand aveam meganu indreptam jante de aluminiu la 6 luni si mergeam cu ele ca pe ace. Nu merita.
SI mia nou la transee mari te anunta si waze, deja am o obisnuita sa-l pornesc cand ma urc in masina, m-a salvat de cativa gabori la panda si gropane mari.
așa arăta janta de pe spate https://zoso.ro/img/2020/12/janta-aliaj-ronal-passat-spate-groapa.jpg
Ți-o repară ei sau fac comandă la alta nouă?
le-am aruncat deja și am luat unele de tablă de 230 lei bucata.
eu roluiesc jantele o data la 2 luni … Adica … incepe sa tremure volanul prea mult, trebuie rolutie. Directia and stuff inca tine