când mă fac mic, mă angajez la DWD/Underclick

Această înseamnare se vrea o cronică a noului site al ziarului Jurnalul Naţional. Dar ca să putem face asta, trebuie să trecem un pic în revistă ceva.

DWD, Gămulescu, Seo spam

DWD, firma care s-a ocupat de noul site, aparţine lui Adi Stan şi lui Claudiu Gămulescu. Despre primul nu ştiu nimic. Despre al doilea am tot scris. El e cel care a făcut maretul site clubafaceri.ro, picat în dizgraţia google, motiv pentru care au început să se dea curajoşi (tactica nu e străină băieţilor de la DWD). Prima ciocnire cu Claudiu a survenit în 2005, când l-am prins furând articole de pe useit.com. Claudiu lucrează ca şi consultant pentru Netbridge, îi consiliază în materie de virale, cu succese maxime. Între timp, conferenţiaza pe teme de spam şi seo într-o chestie dubioasă care se numeşte Marketing Forum. Între timp, ne-am cunoscut. Am aflat de la el că nu mai lucrează la clubafaceri.ro de mult timp şi că s-a lăsat de spam, acum facând afaceri cinstite. Şi totuşi, câteva luni mai târziu, îl prind cu seo spam pe underclick.ro, siteul cu care se laudă cel mai tare. Dar refuză să comenteze pe blogul personal, unde îmi şterge mesajul, sau face2face, unde râde şi se face că nu aude.

Jurnalul.ro

Glumeam ieri cu cineva pe tema siteurilor făcute de DWD, spunând că n-au decât un designer, care nu ştie decât un singur lucru, şi ăla prost.

De ce prost? Păi, pentru că siteurile din portofolilul DWD seamănă între ele, toate seamănă cu siteul pe care l-au copiat.

Jurnalul.ro e un site înghesuit. Conţinutul e aruncat claie peste grămadă, este foarte greu să găseşti ceva, nu au rss feeds în head, meniul sus pe 3 rânduri e copiat de pe nytimes/underclick şi foarte stufos şi obositor, meniul dreapta e so 2002, cele 4 coloane sunt înghesuite ca naiba, coloana de conţinut e prea mică, pagina de articol e plină de conţinut aruncat cu lopata, fără o delimitare clară sau logică, jump-meniul de sus e foarte mult.

Aiurea.

Cât de mult vorbesc aiurea? Foarte. Lecţia GSP ne arată că oamenii vor intra pe site, oricât de prost şi de ilogic ar fi construit. O uşoară scădere şi apoi revenire în plină forţa. Deci ceea ce am scris mai sus e inutil, iar eu sunt gelos pentru că n-am încasat eu banii pe contractul asta. Asta ca să nu avem vorbe.

E 2008, în plină eră web 2.0. Aceştia sunt oamenii care fac internet la noi. Acestea sunt faptele.

ps: dacă ştie cineva cât a costat redesignul jurnalul.ro, să îmi dea un mail.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

7 comentarii

  1. Ar merge şi la ei, foarte bine, analogia cu varza UPC. E înghesuit ca dracu.

    00
  2. http://i45.photobucket.com/albums/f86/SlimR/DWD.png
    relaxeaza-te zoso, ei chiar stiu web.

    00
  3. Da Esca ce salar are :) ?

    00
  4. m-am uitat peste protofoliul lor si in afara de Jurnalul am vazut ca mai au la activ si Saptamana financiara si Financiarul. Banuiesc ca folosesc aceeasi platforma pentru toate trei.

    La urma urmei multe firme au cateva platforme mari pe care le personalizeaza in functie de cerintele clientului.

    00
  5. de ce „nytimes/underclick”? e clar ca numai de pe nytimes.

    00
  6. @chriscross: minti, mane, nytimes i-a copiat pe ei!

  7. stii cum se spune…munca platita prost nu are spor….salariu decent=calitate superioara. Ma intreb daca vre-un programator de la DWD are mai mult de 10 mil pe luna :P

    00

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube