La ce mă uit când aleg un set de bare transversale pentru mașină?

Am dat o căutare și am găsit 190 opțiuni, de la 200 lei la 1.500 lei. Nu mă pricep, nu vreau să pun pe mașină o cutie, vreau să pun un portbagaj din ăsta și/sau să car niște cherestea (bucăți ușoare, nu grinzi). 200 lei mi se pare puțin, dar nici 1.300 lei.

HALP!

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

44 comentarii

  1. Cauta la lidl, is decente pentru ce vrei tu, aprox 180 de lei.

    01
    • Am din alea de la Lidl, foarte multumit. Mai am 4 chingi usoare de 5m in portbagaj si pot cara orice.
      Singura neplacere e ca la peste 80/h fluiera usor.

      Ateltie la antena!

      00
    • E posibil sa fluiere de la chingi, nu de la bare.

    • Peste 80km/h?

      Eu am avut o data puse si la 40km/h m-am oprit si le-am dat jos ca ma scoteau din sarite. Si conduc masina cu motor mare si zgomotos…

    • ba, surprinzător, tata are tot d-astea. Am pus pătrați de 4 m lungime, câteva bucăți bune pe ele. E drept ca am mers fix 1.5 km, dar am facut ceva drumuri. Le are de mai bine de un an și nu cedează, iar el cara destul de des chestii pe portbagaj.

      00
    • Pana sa le iau pe astea, aveam bare eco, 2 sipci de la Hornbach, de le prindeam cu soricei.

      10
    • Fluiera de la bare, am eu o pereche de Thule ieftine din otel si fac la fel. Le dau jos cand nu am nevoie de ele.

      11
    • si eu am barele de la Lidl si ale mele fluiera intre 60 si 70 km/h.
      Fluieratul apare din efectul de fluier care se face cu partea de jos a barelor ramasa deschisa. eu am rezolvat cu banda lipita si inchis canalul. Interesant esta ca fluiera numai bara din fata (pe cea din spate n-am pus banda).
      De tinut cont este si capacitatea barelor de transport (pe cele de la lidl scrie max 70kg daca tin minte) dar mai ales a plafonulu/barelor de pe plafon.

      00
  2. Eu pot recomanda un set de bare Hakr din aluminiu, m-au servit timp foarte bine timp de 2 ani (apoi am vandut masina), atat iarna cu suporti de snowboard cat si vara cu biciclete.

    00
  3. 1. Sa fie cu profil aerodinamic ( tip lama). Cele patrate fac un zgomot groaznic.

    2. Cele mai scumpe au incuietori mai rezistente. Am avut si scumpe si ieftinituri si niciodata nu a atentat cineva la barrle transversale. Daca vor sa fure iti sparg lacatul la cutie ca e doar unul.

    3. La cele mai scumpe poti comanda acelasi butuc pentru tot ce iti cumperi ulterior ( cutie, suport bicicleta, suport ski). Cel putin asa este la Thule.

    4. Scump de obicei = aluminiu = usor
    Ieftin = metal ordinar = greu

    5. Cel mai important lucru, pe suport scrie Thule. Ai valoare!
    :)

    00
  4. sa fie in culoarea masinii

    00
  5. Nu-s expert dar te uiti la „maximum load” pt. bare si ar fi indicat sa te uiti si la greutatea maxima admisa pe plafon, a masinii (la unele masini e destul de mica).
    Apoi, daca nu au profil aerodinamic si le lasi pe masina cand mergi cu viteze mari devine super enervant suieratul ala. Personal recomand Thule.

    00
  6. Depinde ce vrei să faci cu ele, eu i-am luat acum vreo 8 ani un set ieftinache ptr Logan, a cărat taică-miu cu ele aproape orice de la tablă, grinzi de lemn, saltele sit tot ce se poate prinde de ele.
    Dacă au bare longitudinale deja, contează foarte mult sistemul acestora, vrei să nu alunece barele transversale pe ele.
    Dacă vrei să mergi la drum lung cu ele aerodinamica e foarte importantă.

    00
  7. Ce ai pe plafon? Ai șine? Cel mai bine caută într-un catalog Thule ceva compatibil cu mașina, ca să știi ce să cauți

    00
  8. In primul rand trebuie sa alegi in functie de modul de prindere: pe bare longitudinale (cred ca e cazul subaru) sau in puncte fixe.

    00
  9. Eu am Tesla si daca am de carat ceva fac un barter cu o casa de expeditii.

    04
    • Aici comenteaza doar cei care cara lucruri pe plafonul masinii. Blogul de laudarosi e doua click-uri mai incolo.Daca ai spus-o sub forma de gluma ….. :)))) buna rau .
      ON topic , alea de la lidl cred ca sunt ok (159 ron) , aluminiu plus sina aia de cauciuc , ca am vazut unele care aveau striatii in loc de cauciuc pe mijloc.Am unele asemanatoare de cativa ani , si fac fata cu brio la greutate de 80kg+

      01
  10. Am avut mai multe tipuri de bare transversale, pentru transportul bicicletelor. De regulă, cu cât sunt mai ieftine, cu atât șuieră mai tare peste 60-70 km/h. Și sunt mai greu de montat.
    Îți recomand marca Cruz, mi se pare că au cel mai bun raport calitate preț. Pentru acel suport pe care vrei să îl pui, nu are sens să le iei aero, cele în formă pătrată își vor face bine treabă.

    10
    • Întrebarea e cât de des va avea nevoie de portbagaj. Dacă îl folosește măcar de 3-4 ori pe lună o să se plictisească să tot monteze și să demonteze barele. Și-atunci ajută unele de aluminiu, care nu ruginesc și sunt mai aerodinamice.

      Cu barele de oțel poți căra mai mult, dar atenție și la greutatea maximă admisă pe plafon. Iar dacă ai grijă să nu le zgârii, nu ar trebui să ruginească.

      00
  11. 1. Sarcina maxima admisibila pe bara.
    2. Sistemul de prindere (pe bare longitudinale sau pe plafon). In cazul barelor longitudinale sa fie cheie. Pentru montare pe plafon atentie la sistemul de prindere. sunt unele ce au si o talpa mai lata pentru distributia uniforma a incarcarii.
    3. Pentru portbagajul de mai sus recomand bare din otel. Nu te uita la forma aerodinamica, oricum portbagajul este patratos. Mai mult de 100km/h nu faci.
    4. Atentie mare la pozitia barelor transversale. Atentie la instructiunile de instalare. Eu am avut unele montate gresit (avean si cutie). Simteam cum se dezechilibreaza masina in curbe si la franare.

    00
  12. Parerea mea e ca, daca vrei sa le tii pe masina mult timp, adica sa nu le tot dai jos si sa le pui cand ai nevoie, atunci sa nu suiere e cel mai important. Eu am luat anul trecut, pentru bicla, Thule Aero. Nu am dat importanta, nu am citit si cei de la montaj mi-au dat chederul care umple santul acela unde intra prinderile suporturilor, cutiei etc. in portbagaj. Tot anul trecut le-am injurat si am le-am denigrat, mama lor de Thule, aero zice-se, 250 EUR etc. si ele suierau ca toti dracii. Si prin trapa inchisa, pe autostrada, erau enervante, apai cu ea deschisa. Chiar si la viteze urbane, cu trapa deschisa faceau un zgomot infiorator. Abia asteptam sa vina iarna sa le scot.
    Anul asta, adica ieri, le montez eu si dau, in manual, peste o foarfeca ce taia chederul ala. Explicatii nu erau, dar m-am incumetat sa tai cauciucul ala si sa il pun in stanga si dreapta suportului. Schimbare radicala: nu se mai aude absolut nimic cu trapa inchisa, nu mai suiera deloc, este ca si cand nu le-as avea pe masina.
    Nu stiu cele patrate cum sunt sau cele aero de la alte marci, dar astea aero Thule sunt extraordinar de silentioase si usor de folosit daca respecti montajul din manual.

    10
  13. Eu as alege unele dedicate pt mașina, nu universale. Nu ai nevoie de portbagajul acela, merge carat direct. Eu am thule și am pus palul de la vreo 2 șifoniere pe care le arunca un vecin.

    00
  14. Thule wingbars – cel mult 1.000 lei cu prinderi si “gheare” dedicate, specifice fiecarei caroserii).
    Suporta 100kg si nici nu “vajaie” la viteza.
    Foarte versatile (incap 4 suporti bicla/ un portbagaj + 2 bicle/ sau 4 ski/ 2 placi).
    Uita de menabo sau alte chinezarii.

    20
    • De acord, parerea mea e ca exista Thule si alte marci. Asadar, Thule alese pentru modelul masinii si ai rezolvat problema. E posibil sa aiba sistem modular si pentru alta masina sa ai nevoie doar de prinderile pe masina.

      00
    • Intr adevar cele mai bune. Calitatea celor de la Thule e cu mult peste celelalte firme. Detin acest model de cativa ani si sunt f multumit.

      10
  15. Sa fie de aluminiu si sa aiba un pic de forma aerodinamica. Si incuietoare ca sa scada sansele sa ramai fara. Eu mi-am luat Menabo care ca si sistem este o varianta mai ieftina a lui Thule si la jumatate de pret. Sunt foarte multumit, nu am avut probleme de suieraturi. Interesant a fost cu 4 skiuri, 4 persoane masina plina am scos consum mai mic decat singur si cu doar cu skiurile mele.

    00
  16. Tocmai ce mi-am luat bare acum cateva zile, pentru biciclete. Neintelegand nimic din ofertele online (adica nu gaseam pentru modelul curent al masinii) si neavand inspiratia sa ma duc la un magazin dedicat ca sa incerc (portbagajeauto mi s-a zis), m-am dus si am luat de la dealer, exact de se potrivea pentru masina. Dupa care am remarcat ca suportii Thule pentru biciclete sunt compatibili cu ce am luat de la dealer (au niscai suruburi in T care se potrivesc cu profilul barelor transversale). Daca nu s-ar fi potrivit (pe bare patrate, de exemplu), mi-ar fi trebuit adaptoare.

    Barele ovale fara suportii de bicicleta montati nu “fluiera” pana la 80-100km/h, mai ales daca au si chederul pus in profil. Cu suporti (deci fara cheder), si mai ales si cu biciclete incep sa faca zgomot la viteze relativ reduse, de 50-60km/h.

    10
    • Vezi ca chederul se taie si se pune in locurile ramase libere pana in suporturi. Eu am mers un an de zile fara el si injuram Thule ca sunt snapani. Le-am pus ieri din nou, am pus si chederul taiat cu foarfeca in profilul ramas gol intre suporturi si acum e super liniste.

      00
  17. Eu am un raspuns:Thule.
    Da,sunt scumpe.
    Am.avut inainte si ieftine. Nu no name. Le puneam intr-o ora, le aranjam, ma chinuiam sa le strang. S-au exfoliat si au ruginit dupa 2 ani.
    Am trexut la Thule de nevoie cand celelalte nu mai vpiau sa se prinda si aveam nevoie urgent de bare. Supriza se monteaza in cateva minute. Usor, fara nervi. Solide. Bune.

    Satisfactia trecerii la Thule a foat cam la fel cu trecerea de la motocoasa no name la Stihl.

    Cineva spunea ca barele Norauto sunt facute de Thule sunt cam la fel dar mai ieftine. Nu sunt sigur dar merita verificat.

    00
    • Menabo Brio = cele din Lidl. Foarte ok dacă le acoperi partea inferioară cu bandă. Am avut și thule și Hakr și Cruz, am montat la cunoscuți Green Valley – decente și ele.

      00
  18. Am avut bare de la Lidl, pe care le foloseam in mare parte pentru portbagajul de pe masina.
    Sunt ieftine, usoare si bune, se monteaza in 3-4 minute cu un inbus, au incuietoare.

    Fa si tu cum recomanzi altora: ia intai ceva mediu sau ieftin si daca nu esti multumit, treci la o versiune mai scumpa. Dar eu zic ca cele de la Lidl sunt ok, doar sa le gasesti ca nu sunt in oferta tot timpul.

    00
  19. Barele nu sunt universale, ptr ca producatorii tembeli, deci nu te juca si cumpara Thule.

    Sunt cam scumpe, dar calitatea face diferenta, iar aici nu e joaca.

    Thule.com – vezi catalog
    XV are doua sisteme: bare sau… gauri.
    Tu ai gauri (pinpoints).
    Diferentele dintre barele thule tin in mod special de partea aerodinamica/pret

    http://www.portbagajeauto.ro
    Da-le un mail si vei vedea optiunile de pret.

    10
  20. Thule all the way, specific modelului de masina. Sint la al doilea set de bare, primul a fost bonus la vanzarea masinii. Cu aceeasi ocazie am trecut pe profil aerodinamic, diferenta de zgomot este notabila. Alte avantaje: se pupa perfect cu caroseria, materiale de calitate, finisaje perfecte, mecanisme simple dar solide si de incredere, ergonomice, nu necesita scule suplimentare, au o singura cheie de montaj care se poate „ascunde” in montantul barei si o ai acolo oricand (e asigurata de incuietoare), timpul de montaj e atat de scurt (aprox. 5 min.) incat le folosesc doar cand am nevoie, nu le las pe masina. Ar mai fi integrarea perfecta cu suporturile dedicate (biciclete, caiac, cutie, schi etc) produse tot de ei. Eu folosesc suporturile de biciclete, inca nu am gasit ceva care sa fe atat de bine conceput ca design si functiune.

    00
  21. sa fie din aluminiu si aerodinamice (sa tai cu atentie cauciucul ala de umplere, sa nu ramana spatiu la canal, altfel indiferent de marca o sa ti fluiere)
    recomand cruz, sunt la fel de bune ca thule la 50% din pret
    daca n-am gresit modelul, ar fi ~600
    https://www.portbagaje.ro/produse/kit-bare-transversale-portbagaj-auto-subaru-xv-07-11-11-17/9621/
    eu am luat de aici, dar poate le are epiesa sau emag mai ieftin

    00
  22. Principala caracteristică e să nu facă zgomot. Eu merg cu viteză, le folosesc săptămânal și mi-e silă să le demontez deci în afara sezonului cu zăpadă sunt permanent pe mașină -> Thule Wingbar. Am primit unele pătrata no-name cu mașina, făceau treaba la fel de bine dar zgomotul era oribil.

    00
  23. Vrei silentioase ? Thule
    Vrei ieftine si trainice ? Lidl (am de 4 ani)

    Apoi trebuie sa iei in calcul ce cutie pui sau ce suporti. Pentru ca de ex. daca ai cutia sau suportii Thule, vei fi conditionat sa iei barele de la ei.

    Personal, acum 4 ani, am avut nevoie de: rezistenta, fixare buna pe barele longitudinale si sa sustina cutie mare. Pusesem deja ochii pe un 380L (nu Thule) dar mai plat (ca masina e si asa mare si inaltata si sa nu dau chiar in toti copacii), asa ca am ales varianta trainica din Lidl (si pretul a contat mult)
    Nu m-a interesat zgomotul, din 2 motive:
    1. Cu tancul nu merg mai mult de 110
    2. Muzica merge mereu in masina.

    Asa ca a fost un Win-Win combinatia asta.

    00
  24. Aviz amatorilor – de joi intra in oferta setul de bare transversale. O sa-mi iau si eu un set.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube