Decizie istorică a facultăților de construcții!!!

Urale și lacrimi au izbucnit azi pe toate șoselele României! O materie despre care se vorbea numai pe la colțuri și despre care studenții la Construcții aveau dubii că există va fi introdusă în anul cinci de studiu.

E vorba despre studiul aducerii gurilor de canal la nivel cu șoseaua. Știu, nu vă vine se credeți, dar după 12 ani de studiu în străinătate, într-un final avem și noi destui specialiști care pot preda mai departe această materie. Din ce am înțeles, materia va fi predată în anul 3, urmând a se întinde și în anii 4 și 5, pentru că este stufoasă și are nevoie de aprofundare.

Și da, există zvonuri că din toamnă s-ar putea preda inclusiv înclinarea șoselelor pentru a nu mai exista acvaplanare și, dacă studenții sunt cuminți, cum să facem un drum drept.

sosea-4

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

16 comentarii

  1. Eu credeam ca numai japonezii au tehnica necesara sa niveleze gurile de canal. Acum fie.

    00
  2. NOU
    #2

    A venit pe linia telefonica UE-Ponta-Min. Transporturilor-Fac. de Constructii sau pe linia UE-Ponta-Min. Educatie-Fac. de Constructii?

    00
  3. si cu marcajele reflectorizante? doar cei care fac doctoratul?

    00
  4. Partea cu „Spaga: cum sa se strice drumul, mai repede (trecut si prezent)” a fost sarita din schema, deoarece s-a considerat ca i-ar incarca prea mult, pe silitorii studenti.

    00
  5. Păi stai puţin. Nu era o lege, un regulament, ceva care interzicea plasarea gurilor de canal la acelaşi nivel cu suprafaţa drumului? :) Oricum, sper să nu se uite nici plasarea laturilor canalului la 45 de grade faţă de axul drumului, nu paralel/perpendicular pe acesta. Asta pentru că oricum „la nivel” vor fi doar la momentul predării construcţiei.

    00
  6. Păi, pînă acum l-a Construcții s-au predat cursuri de Politologie, absolvite cu brio de Bogdan Teodorescu și de valeriu Zgone. Ce șosele, stimabile! Șosele știe să facă toată lumea!

    00
  7. ce pacat ca acum se fac doar 4 ani la constructii … si 2 de master

    00
  8. Domnu’ Morar, sper ca e gluma faza aia cu „l-a Constructii”.

    00
  9. Sigur e gluma aia cu l-a Constructii, ce naiba, doar e aradean, Eugene. Si nu Trica,stie Ioan T, la ce ma refer…

    00
  10. Informatii din interiorul sistemului (sunt student in anul 2 master la constructii): pana acum, in cei 4 ani de facultate + 2 de master nimeni nu a zis nimic de capacele de canal. Dar in schimb s-a vorbit foarte mult despre alte lucruri ce-ti plac tie (panta transversala a drumului pentru scurgerea apei, suprainaltarea in curbe etc.).

    00
  11. Problema este la executie nu la proiectare !

    00
  12. NOU
    #12

    Mr. Zoso, sa stii ca, in mod surprinzator, la cursul de drumuri de la constructii (si nu zic de la facultatea de drumuri si poduri, zic de cel de la civile, la care am asistat si eu, ca sa nu zic absolvit) se precizeaza foarte clar cum se face o gura de canal bine, ca sa fie perfect la nivel cu carosabilul, sa nu se lase, etc. Tot la acelasi curs ne povestea profu’ de seminar cum aia de asfaltau prin Bucuresti nu le permiteau sa ia mostre de asfalt pentru verificari…ghici de ce.

    00
  13. Iti place tie sa lovesti in astia mici si multi : ). De obicei, la cele 95% drumuri de rahat din Romania, la care scurgerile sunt la alt nivel fata de ultimul strat de asfalt, trasarile se fac de maistru, care il invata in acelasi timp si pe inginerasu’ (1600 lei, burlac si cu credit la 320) de 24 de ani neimpliniti „cum se face treaba”. Maistrul (3200 lei, diurna inclusa, 3 copii la liceu si unu la Cluj, la facultate) care face trasarile, de altfel foarte experimentat si de origine de la minim 600 de km distanta fata de locul faptei, are o durere majora in penis legata de directia masinii tale, incat nici macar nu isi pune problema. Responsabilul lucrarii, si anume inginerelu’ (2400 lei, insurat cu copil pe teava) de 30 de ani neimpliniti, nu este obisnuit sa dea vesti proaste managementului si nici nu isi permite sa se ia de proiectantul cu 30 de ani de experienta. Cei 3 angajati ai acestui proiectant, inginerasi (1400 lei) de 25 de ani neimpliniti, nici macar nu au idee ce fac. Beneficiarul este o primarie, un consiliu judetean sau o administratie de drumuri (nationale, autostrazi, nu conteaza. Ar trebui sa faca una cu forestiere si le-ar cuprinde pe toate). Are rost sa ne mai punem intrebari?

    00
  14. Eu pot numara numarul de masini care trec fara sa am contact vizual cu scena in desfasurare:
    doua troncanituri de fiecare masina, de la capul de canalizare, o data la trecerea rotii din fata, inca o data la cea din spate.

    Multa stima producatorilor de astfel de porcarii.

    00
  15. NOU
    #15

    @Undeepishcotu ca e cel mai scump asfalt din lume, evident

    00
  16. Din 2014 se va introduce specializarea „aducerea soselelor la nivel cu gurile de canal”. pentru anii 6 si 7.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.