Militez puternic pentru verificarea fiecarui automobil Dacia si dotarea lui cu bece. Ce e becele? E niste ochi care clipeste. Care e bagate in automobil in fata si in spate. In fata ca sa vezi tu drumul si sa te vada aia din fata, si in spate, ca sa te vada aia din spate.
Ieri am condus 700km, de la Debrecen pana la Bucuresti. Iesirea de pe autostrada a fost ok, cei 75km pana la Oradea sunt ca in palma. Ce ma astepta la vama? O ditai groapa! Un fel de “bine ati venit in Romania”. Irelevant. La fel cum irelevant e ca drumul Oradea- Arad e plin de gropi. Cand ajungi la Arad, cotesti stanga spre Deva si drumul devine brusc bun. Prea bun. Pana cand ajungi in Arges, si am relatat ieri cum e pe acolo.
Dar divaghez.
In astia 700km am trecut prin noapte, ploaie, ninsoare, ploaie, ploaie puternica, ninsoare grea. Ce am invatat?
- daca iesi pe un drum national care trece printr-un sat, nu e necesar sa aprinzi becele. farurile sunt pentru idioti.
- daca esti un tir, mergi incet. cand vezi ca vrea un bou sa te depaseasca, baga viteza!
- nu te ajuta cu nimic sa ai motor de 1.9, stiu ca ma faci la drum intins, dar te fac daca te prind la inghesuiala. nu te oftica.
- daca ai masina gri si afara ninge, nu aprinde becele! te văd fraierii care circula pe sosea pana la urma!
- si problema cea mai importanta: dacia 1300 nu are faruri spate! sunt doua becuri chioare, care nu se vad deloc! omul aprinde farurile, vede in fata, dar aia care vin din spate nu il vad decat cand sunt foarte aproape. si problema asta e nasoala si la 50km/h si la 120km/h. asta in cazul in care becurile alea chioare exista, pentru ca uneori nu exista deloc, ca deh, nu deranjeaza pe mine ca nu ai semnale luminoase spate. Cine e de vină? Nu proprietarii, ei n-au de unde sa stie. Nici politistii, ca ei nu opresc dacii.
Altfel: 2 ore de la Oradea la Arad (100km) si 8 ore de la Arad la Bucuresti (500km).
Dacia 1300 nu are nici toba de esapament! de-aia e bine sa iti pui AC pe recirculare cand esti in spatele ei, altfel te trezesti cu habitaclul masinii pomadat cu cele mai intense mirosuri – fum, benzina, GPL…
A, si desi Dacia 1300 nu are lumini de pozitie, ati observat ca stopul ala de ceata te orbeste? ala care sta aprins in orice conditii meteo, numai pe ceata nu…
Oradea – Arad praf drumul – saptamana trecuta am trecut pe acolo. Saptamna asta sunt programat cu masina in service…. am o masina mica si fragila. De asemenea Lugos – Timisora e bataie de joc, daca ma oprea politia refuzam sa le dau actele de nervi.
pe daciile mai vechi ar trebui montat un magnet mare in spate sa culeaga piesele care cad:))
la dacia 1300 e greu sa vezi si cand se aprind stopurile cand pune frana soferul, e destul de neplacut sa conduci in spatele masinii pentru ca de abia vezi, mai ales daca e soare puternic afara.
la fel si pentru cateva semafoare vechi din arad, cand bate soarele in ele nu vezi daca e verde, daca e rosu…
Dar de ce va luati doar de Dacia 1310? La Logan nu se uita nimeni cum se aprind semnalizarile cand calci frana?
Pe aia cu dacii sa zicem ca-i intelegem, au nevoie sa conduca, n-au bani sa-si ia masina mai buna. Dar ce facem cu aia ( si mai ales alea ) care au masini noi si totusi circula fara faruri?
circul destul de mult pe soselele patriei si problema asta cu luminile la daciile vechi am constat-o demult si mereu ma intreb cine naiba le da la stia ITP-ul?!?! nu de alta, dar le-ar prinde bine niste ani de puscarie, si lor, si proprietarilor inconstienti
succes
poate era mai bine s-o fi luat pe la cluj
Daciile sunt cele mai multe masini vechi de pe la noi si cred ca in toti km pe care i-am facut national, sunt singurele masini pe care le-am vazut fara becuri.
Acum doua saptamani am dat de un dobitoc pe Floreasca. Avea becuri, dar nu le aprinsese. I-am facut de doua ori semn, si in final a catacdisit sa puna pozitiile…
Morons.
Eu ma incadrez la categoria „posesor de Dacie” si fierul e destul de vechi dar tot gasesc 10 lei prin buzunar pentru niste faruri normale.
Nasu_mare, zici bine.
Am vazut destule Loganuri fara lumini aprinse, o fi curentul scump, naiba stie. Era de vreo 2 ori sa iau la bataie pe cate unul. O data unul cu Dacia „papuc” pune frana in fata mea. Normal ca nu se aprinde nimic. Aproape sa intru in el. Al doilea a iesit de pe straduta noastra, noaptea, fara nimic aprins. Era suedejul de la casa de vis-a-vis cu nus’ ce furgoneta destul de noua. Mai mult l-am simtit, decat vazut.
In general insa utilizatorii de Dacii au ceva cu bunul simt si siguranta pe drum. ca alta frustrare, de data asta „invers” este pe desteptii care aprind proiectoarele de ceata, chiar daca e seara senina. Ca le place lor sa se laude ca are troaca „extrasuri”
„O ditai groapa! Un fel de “bine ati venit in Romania”.
– groapa aia ii cu un scop acolo :
1. sa nu uiti de unde pleci
2. sa-tzi reaminteasca ca ai revenit in Ro
ar putea chiar sa o treaca pe harta :)) …
12 ore de la Stuttgart la Nadlac (aprox. 1250 km) si inca 12 ore de la Nadlac la Brasov (aprox. 500 km). Marcaje pe drum inexistente, carute nesemnalizate, animale (bipede si patrupede) iesite la plimbare, diferite hirburi oprite pe carosabil fara sa aiba luminile de avarie sau cele de pozitie aprinse, indicatoare canci, drumuri in lucru intre Deva si Sibiu, o fumusete. Daca dupa o saptamina de stat „afara” am realizat ca sintem in urma cu cel putin 50 ani fata de restul UE, ma intreb, in cazul in care as pleca definitiv, ce m-ar face sa revin?
De cativa ani de zile de cand conduc pe aceste minunate drumuri pentru care platesc constiincios rovigneta(trad. furvigneta), am remarcat ca soferii de Dacie nu aprind luminile. Nici cand este soare, nici la amurg, atunci cand abia mai vezi in fata fara lumini. Carutele sunt mai vizibile decat Daciile. Oare astia nu aprind becurile ca nu pot fura curentu’, ca acasa?
In alta ordine de idei… am cateva amintiri de cand intram in depasire, neobservand nimic venind din fata, cand, brusc, in fata mea, pe contrasens: DACIA! Ce aparitie! Fara lumini, neobservabila decat de la maxim 50m.
sa zici mersi daca ai ajuns cu masina intreaga.
eu am ramas fara pompa de servo din cauza unui gropan plantat in mijlocul drumului. La iesirea din Bucuresti spre Autostrada soarelui.
Zoso in vestul tarii parca esti in alta lume.E un contrast puternic intre Muntenia si Ardel.Cel putin te invit sa parcurgi drumul Pitesti-Campulung Muscel si o sa vezi acolo drum mai ceva ca dupa razboi. Masini iesftine sau masini de teren ar trebui.
Toate ca toate, dar a observat cineva ca aproape fiecare logan de politie are o problema cu becurile? Majoritatea pe care le-am vazut merg doar pe pozitii, cu un far, sau doar cu un stop. In unele cazuri nu au nimic aprins. Daca ei merg asa, nu ma mira ca dai peste diverse masini care stau sa cada.
Acum 2 ore .. ma plimb prin TM, in zona Buziasului. Intru pe o strada mai „calma”. In fata un logan alb. Vad ca lumineaza galben spre stanga, asa cum is in spate, si cuget sa il las pe om sa porneasca linistit, mai ales ca nu sunt in mare graba.
Ma apropii mai mult cu masina si ii fac scurt un „flash”, mi-e ca nu mi-a sesizat intentia de mare doamna. Nimic. Pornesc pana la urma si, cand ajung in lateral, vad ca ii lumineaza de fapt avariile, dar cotetul pe patru roti are becul ars in spate. Si sunt prea multi ca el
Cel mai bine e sa iti iei o siren frate , cand dai de greu pornesti sirena si astia ca vor ca nu vor se vor da la o parte crezand ca e vreo salvare. Sau poate iti iei vreun sut in fund de la unu vazand ca ai vrut sa il fraieresti. Orice e posibil in Romaniaa noastra draga.
Pe mine mă scot din sărite idioţii ăia cere-şi ”afumă” semnalele.
Acu doua saptamani eram intr-un service (aveam o problema tocmai la „bece”) si a venit un nene cu audi a8, cu o janta crapata. Unde? La vama din Oradea… Povestea de o mega groapa chiar la intrarea in Romania, pe care n-a vazut-o din cauza ploii.
O fi tot aia?
Atat Oradea-Arad cat si Lugoj – Timisoara se repara constant de 6 ani.
In fiecare primavara situatia e aceeasi cu primavara asta. Gropi uriase, totul distrus.
Urmeaza o perioada de vara cu semafoare si reparatii peste reparatii, care vor fi gata in toamna. Si va urma o alta iarna…
Dupa care vine Zoso si ne intreaba de ce umblam cu SUV?!
Vezi, de aia sa nu simtim gropile alea asa tare.
Norocul tău a fost că n-ai mers Timişoara – Dr. Tr. Severin – Craiova – Piteşti că te lua depresia. De la Timişoara la Lugoj drumul este rău. De la Lugoj spre Severin ai mai multe variante. Pe drumul normal: Caransebeş – Severin sunt căderi de pietre pe un tronson şi nu am auzit să se fi deschis drumul. Mai sunt şi porţiuni de drum oribile, de îţi vine să mergi cu 5 Km pe oră, în total cam vreo 20 Km, până ajungi pe malul Dunăriim lângă Severin, unde sunt şi găuri în viaducte. În dreapta jos ai Dunărea, în stânga ai muntele şi-n faţă gropile… Cealaltă variantă, pe Clisura Dunării este şi ea oribilă… Ce alegi?
Aveai drum prin Arad? Pentru ca exista Oradea-Varfurile-Deva. Destul de ok. 180 km vs. 305 km.
Oradea – Arad a fost carpit in mod constant in ultimii ani, dar in primavara asta intra in reparatie generala si cica il fac ca si pe Arad – Deva…
Cat despre Timisoara – Lugoj… no comment… mai bine pe jos decat cu masina
szeged – timisoara, 120 km, 1.5 ore
timisoara – caransebes, 100 km, 2 ore
caransebes – herculane, 80 km, 2 ore
herculane – severin, 50 km, 2 ore probabil (nu am mai fost pe acolo de mult),
severin – bucuresti, 300 km, 4 ore
total: 650 km, timp: 11.5
hanovra – szeged, 1250 km, 12 ore
secretul: autostrazi;
pana cand nu vom avea:
1. autostrazi prin tara,
2. cultura sofatului pe autrostrada
in rest, prin germania si cehia si austria am vazut pe autostrada cum merge si masina cu 70 km/ h, si tirul cu maxim 80, NUMAI pe banda I si aici punctul 2 mentionat mai sus intervine si face treaba mare de tot
@Dojo: Mare sofer sau soferita esti , nu toata lumea isi permite masini ca tine , sau te pomenesti ca ai Bugatti Veyron .