Căldură și incendii

Cea mai coruptă țară din UE nu e România, cum ne-am fi așteptat, ci Italia. Cele mai multe șmenuri, sumele cele mai mari sunt furate în Italia.
Un mic exemplu: Mafia gunoaielor a luat bani de la Stat, iar în loc să scape de gunoi l-a îngropat sub plantațiile de roșii. Când mai vedeți roșii din Italia pe undeva, să luați în calcul că la TV au fost emisiuni întregi despre mafia gunoaielor, și ce se scurgea de sub plantațiile de roșii.
Liniile ferate, cel puțin prin Sud, sunt întreținute de „sindicate”. Am să repet ce am mai scris: „Cristi, vizitează Sicilia pe bicicletă fără grijă, Mafia nu se mai ocupă cu chestii mărunte, ei se băgă la contracte cu Statul.
Zona de Nord a Italiei „a fost împărțită” de grupările mafiote din Sud, nu se bagă unii peste alții. În Torino, de exemplu, am auzit că e teritoriul ‘Ndrangheta.
Am locuit un an cu doi sicilieni, la care veneau săptămânal niște columbieni și umpleau masa din bucătărie de marijuana, hașiș, au adus și cocaină odată. Sicilienii, studenți, vindeau marfa colegilor. (oricum, marijuana e „tolerată”, nu te ia Poliția dacă fumezi sau miroși a marijuana).
Imigranții ilegali din Torino (includem si țigani români), mai ales vara, noaptea sunt alergați de „brigăzi” de italieni care voiau să „curețe” orașul. Locuitorii laudă brigazile, le aplaudă, le tin apararea când vine poliția.
În zona Bariera di Milano sau Porta Palazzo mergeam numai cu pumnul strâns în buzunar, să pot riposta rapid dacă e ceva. Oricum, noaptea nu călcam pe acolo. Povești la fel am și despre Roma, Bari, sau Lecce, orașe în care am mai fost.

În general, cred ce spun știrile, că Italia e o țară foarte coruptă. Și relativ periculoasă în anumite zone, experiențe trăite de mine (pot povesti incidente din Bari, de exemplu). Totuși, oricât sunt ei de duși cu pluta, nu am auzit niciodată să moară cineva în spital pentru că a cedat instalația electrică, care a fost suprasolicitată de un reșou, asta pentru că nu exista căldură.

Cu o rețea de conducte duble care depășește 470 km, din 2012 Torino se mândrește cu un record în distribuția de termoficare, care este invidia marilor orașe europene.
Pentru a fi mai clar, cifrele sunt:
* 550.000 de locuințe încălzite (40% din total)
* 500 de milioane de euro investiți
* 567 tone de CO2 mai puțin în aer
Proiectul de termoficare în care a investit Regiunea Piemonte nu este un scop în sine, ci privește mai degrabă spre strategia „20-20-20” impusă de UE
Adică, satisfacerea a 20% din energia necesară cu surse regenerabile, reducând toate emisiile de CO2, dar și consumul de energie cu 20%.
Toate acestea în 2020.

 

Mama mea a fost internată în spital, a fost operată în 2013. A scăpat, a supraviețuit.
Vazând știrile de la TV, a ținut să îmi reamintească cum sora mea îi aducea… sticle cu apă caldă, pentru a avea cu ce se spăla. Pentru a se spăla, „că la femei nu e ca la bărbați, ne spălăm mai des.”, sora mea îi aducea, pe lângă mâncare, sticle cu apă caldă!
În ce spital, în ce oraș, ceva de provincie, sat uitat de lume?
Nu. Spitalul de chirurgie „Sfântul Spiridon” din Iași, unul dintre cele mai mari spitale din țară. Medic bun, dedicat (dormea în spital), dar condițiile au fost din cele mai mizerabile.
Mi s-a spus că s-a schimbat mult, din 2013 până în 2020, nu mai e deloc așa. Poate.
Doar că la TV vedem cum moare lumea pentru că nu există… fix ce nu exista și în 2013. Că e Iași, că e Timișoara, că e București… e România. Toată România.

Italia versus România.
Cea mai coruptă țară din UE, versus a doua cea mai coruptă țară din UE. Măcar ei nu se bagă la găinării din astea, să fure căldura și mâncarea bolnavilor, au o limită de decență.

Un fragment de logică a mamei mele, care are 76 de ani: „După incendiul de la Piatra Neamț, ce ar fi făcut un manger bun de spital, cu ce s-ar fi ocupat a doua zi după ce a aflat de incendiu? E ministrul vinovat că iau foc spitalele? Ce panaramă! Managerul ăla de spital, toți managerii de spital, când au aflat că a fost incendiu la Piatra Neamț, ce au făcut a doua zi!?

Pătrășcan e prea putin mediatizat, față de cât merită.

 

P.S.: ce buget are Bucureștiul? Dacă ar veni primarul din Torino să fie pentru câțiva ani primar la București, câți km de conducte de apă caldă și căldură ar moderniza, cu bugetul Bucureștiului?

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

100 comentarii

  1. in italia e cald tot timpul anului, 20 de grade in decembrie, nu fura caldura ca e suficienta si nau nevoie de resouri sau alte artificii

    00
    • In nordul Italiei e ca la Ploiesti, sunt pe aceeasi paralela. In Bardonecchia, acum se poate schia.

    • lasa exceptiile nordice, cand trei sferturi de tara poate fi incalzita cu apa la temperatura de 40 de grade tot timpul anului, nu te mai uiti la 2 regiuni unde o dai la 60, plus ca italienii chiar si inainte de aderare, cand erau considerati suedejii europei (acum suntem noi), au avut zeci de ani de exersat comportamente deviate din obligatii fata de turisti

      00
    • Mesajul tau care e, in final, legat de textul de mai sus? Nu ma prind… ii scuzi pe romani? Adica, italienii, „suedejii Europeni din anii ’80” pot doar pentru ca la ei e mai cald?

    • concluziile le trage fiecare in functie de cum gandeste (da, ma exprim cu capcane in comentarii, ca la aia cu cartile unde s-a facut laba in cerc pe cat de speciale sunt cartile pe care le citim, dar n-a zis unu ca cititul nu te face mai desptept decat daca studiezi cartea aia) – ideea cu exemplul caldurii care se gaseste de la sine in italia e ca daca nu te incita situatiile din jurul tau s-o faci, ai mai putine sanse sa devii hot sau ticalos
      asta nu e o scuza pentru cum se comporta romanii unii cu altii la 30 de ani de iesire din comunism, e o explicatie partiala
      si nici nu ma astept la transformari rapide, ma uit la tarile din jurul nostru si vad ca o duc usor mai bine decat noi si pentru ca la ei influenta sovietica nu a fost atat de pronuntata, au fost lasati sa-si pastreze niste caracteristici umane, la noi nu, ne-au animalizat 80-90%

      00
    • + incendii in spitalele care trateaza covid au fost in RO, India, Turcia, noi si indienii ne batem pentru primul loc la numarul de astfel de evenimente, despre india nu poti spune ca e din cauza frigului si mai mult ca sigur nici la noi cauza nu este frigul si resourile, dar nici nu sunt specialista in incendii la sectii de ati

      00
    • Replica asta e ca aia pe care am primit-o eu cand i-am zis unui amic: stii bulgarii au facut in 5 ani 20 de statii de metrou, noi de ce nu putem? Eh la noi e mai complicat, noi avem tevi subterane si altele, nu e usor, la ei neavand nimic e mai simplu. Aham. Gasitul de scuze si „nu e vina mea” e sport national la noi.

      Influenta sovietica? Hai sa scapam de apucaturile fanariote mai intai… :)

      00
    • Daca romanii si italienii sunt suedejii Europei, suedejii ce naiba mai sunt? :)

      00
    • suedezii sunt din india. :)

      00
    • Dan, ca sa fiu si mai cinica, zic ca avem suficiente biserici construite pe spatii verzi chiar si o catedrala imensa construita pe locul unde s-ar fi putut face un parc, special ridicate pentru a ne plinge mortii, la asta suntem bine organizati

      00
  2. Ce-au făcut a doua zi?
    Vlăduț e în tratative cu un regizor pentru un nou film de Oscar.

    00
    • Bai cum n-a batut el Vladut din palme sa rezolve intr-o luna probleme acumulate in 30 de ani…

      00
    • Monșer, aici nu e vorba să renoveze toate spitalele în 60 de zile sau să construiască altele noi. E vorba, de exemplu, să nu pună o prietenă teoloagă de la fundația lui secretar la minister. De făcut publice niște chestii – situația programelor naționale (era o chestie de bricolat niște exceluri). De asumat niște chestii, nu de înjurat subalterni (mă rog, aici a fost mai mult Cîțu).
      Chestii din astea să nu ai impresia că e tot peee-seee-deee la putere, și că USR e altceva.

      00
    • Bai cum n-a batut el Vladut din palme sa rezolve intr-o luna probleme acumulate in 30 de ani…

      Un bulangiu, ce mai. Vai, e de 2 luni ministru si spitalele sunt in continuare o ruina, mor oameni, iau foc, e clar vina lui Vladut, trebuie inlocuit si adus PSD in loc, dupa cum ne explica comunistul iubitor de rusi si degraba scuipator pe UE si Vest, Cristian Banu.

      00
  3. Peste tot sunt probleme în ceea ce privește corupția dacă e sa le iei la purecat, insa asta e diferența majora, ca totusi mai și dau la schimb, astfel încât oamenii sa aibă o viata decenta.
    De aia nu inteleg cum de românii stau pur și simplu fără sa ridice un deget contra nenorociților care tot toaca țară de zeci de ani.
    Adica ok, accepți corupția, dar când nici măcar minimul de civilizație nu îl ai și aici ma refer la spitale, drumuri etc.. Chiar nu înțeleg pasivitatea lor.
    Pe de alta parte, în Franța asta rurală sunt mari probleme cu transportul, la modul ca… Nu există. Asa ca oamenii s-au mulțumit sa își ia câte doua, trei mașini și aia e… Plătesc taxe multe și mari, însa tot ce fac e sa se plângă pe net. De spitale sa nu mai zic, ca e o adevărată penurie de medici specialiști și dacă ai vreo urgenta, singura scăpare e sa suni la salvare ca nu are cine sa te primească dacă mergi la spital. Și la fel…nu se zbate nimeni sa protesteze și sa ceara statului sa facă ceva, ci prefera sa facă zeci de km pentru o consultație iar apoi sa urle pe net. Cred ca pana la urma pasivitate nu e doar în România, acum ca m-am gândit și la problemele ăstora de aici…
    Dar totuși acolo exista mult mai mari și mai multe…iar cazul cu spitalul e cel mai bun exemplu și nici măcar nu e primul…

    00
    • Complet de acord cu tine Ioana!

      00
    • Românii stau pur și simplu fără sa ridice un deget, pentru că nu au spate. Și nimeni nu vrea să se trezească că i s-au stricat brusc frânele într-o curbă sau cu pietre prin geam la ora 4 dimineața.

      Mafia italiană, oricât de nasoală ar fi, cel puțin mimează un grad respect pentru propria țară și comunitate. Mafiei române pur și simplu nu-i pasă. Fie au un exit plan, fie pur și simplu merg pe ideea „o viață am / după mine potopul”.

      Iar lucrul ăsta e valabil oricum pentru toți românii și provine din amestecul de apucături fanariote cu apucături comuniste. Românul e tot timpul în „survival mode”.

      00
  4. Deci dupa toata faza asta cred ca multi au ajuns si o sa ajunga la concluzia „toti sunt la fel” Meh…o sa aiba argumente aia de nu se duc la vot. Zic sa ne impacam cu gandul ca-n 2024 ori AUR fac singuri majoritate, ori revin vechii „prieteni”, PSD. Cum ai da-o, nu e bine. Deci sa speram ca astia de acum o sa fie mai spalati putin, nu atat de jegosi. Tristut.

    00
    • Destul de posibilă o majoritate AUR + PSD + UDMR. Și da, toți chiar sunt la fel, pentru că mai toți sunt descurcăreți și flămânzi iar acum au ajuns la manete și ciolan.
      Puținii care nu sunt flămânzi sunt atât de blazați încât cred ca numai oamenii lor sunt de încredere și pot face treabă.
      Și se formează acea potcoavă politică în care, deși ideologiile sunt complet opuse, efectele finale pentru cetățeanul de rând sunt aceleași: oprimare și austeritate.

      00
  5. Daca Presedintele este sanatos si tara e sanatoasa: Johnny ne invita azi azi la schii 🍾🥳🎖https://www.facebook.com/ionut.cristache.1/videos/3704897866211873

    00
  6. Parca vad gramada venind cu de-alde: „Italienii au avut planul Marshall, noi nu” :)

    Daca ar fi fost si-n R, va imaginati ce miute si parandaraturi ar fi fost si cu pomenile de la americani? Pe $i, frate!

    00
  7. A existat și există preocupare pentru dotarea și modernizarea spitalelor și altor instituții de stat. S-a renovat, îmbunătățit, nu cât ar fi trebuit, dar se merge într-o direcție bună. Problema majoră o reprezintă lipsa personalului calificat: asistente ATI, tehnicieni, constructori, etc. De asta suntem în urmă pe multe planuri. Lucrările, de orice fel, trebuie realizate și întreținute de personal calificat, priceput. Din aceștia nu sunt destui iar ca numărul lor să crească e nevoie de timp.

    00
    • Pai absolventii de medicina si cei ai scolilor sanitare fac petitii pentru locuri de munca, sunt refuzati, iar apoi cei mai buni dintre ei pleaca in restul Europei.

      00
    • Globalizarea sa traiasca. Aia mai destepti pleaca pe bani mai multi ca sa fie coada in tarile civilizate. Cine le ia locul, dracu stie.

      00
    • Plecarea personalului va încetini pe măsură ce cresc salariile, condițiile din spitale se îmbunătățesc și ajung în poziții de conducere persoane interesate să facă treabă. O asistentă la terapie intensivă câștigă acum între 4000 și 5000 net la care se adaugă sporuri ce pot fi de câteva mii de lei. Nu este mult pentru o slujbă stresantă, dar veniturile din Romania pot deveni competitive cu cele din vest mai ales datorită cheltuielilor mai mici.

      00
    • @Luchian Si pana atunci mai mor niste fraieri. Dar e ok, daca asa scrie la cartea de economie cine suntem noi sa vrem sa traim.

      00
    • Nu am zis că situația actuală e normală. Probabil cea mai mare temere a mea e ca cineva apropiat să ajungă internat în vreun spital din România. Însă unele probleme nu au soluții pe loc (termoficarea e un alt exemplu). Tot ce se poate face e ca acum să se ia măsuri pentru a se merge în direcția corectă. Și pentru că știu oameni care asta fac sper că lucrurile se vor îmbunătăți cât mai repede.

      00
    • @Luchian Singurele cheltuieli mai mici sunt cele cu chiria și câteva servicii.
      Mâncarea, cu excepția piețelor, e la preț foarte apropiat de cel din Europa de Vest.

      Dacă poți trăi la nivelul anilor 90, cu hârtie igienică creponată, 95% din mâncare borș și tocană iar restul de 5% parizer de cea mai proastă calitate și lapte reconstituit din praf, la pungă, atunci da, 5000 de lei + sporuri pare un salariu aproape nesimțit de mare.

      Ca să ai același nivel de trai în România pe care îl are un neamț cu € 1,500 în Germania, ar trebui să câștigi în jur de € 700.
      Suma de € 1,500 fiind aprox. salariul „minim” de la ei.
      Ori salariul minim la noi este € 446 iar salariul mediu este € 657, ambele denotând un nivel de trai sub cel „minim” din Germania.

      00
    • 6000 de lei sunt ok, dacă trăiești singur. Dacă ai familie partenerul are și el venit sau ajută prin casă, reducând astfel cheltuielile. În țările mai dezvoltate nivelul de trai este ridicat datorită accesului la infrastructură, educație și servicii de calitate chiar și pentru cei cu venituri medii.

      00
    • @vosidit98, nu chiar. Salariul minim in Germania este, intr-adevar, in jur de €1500 pe luna, dar brut. Taxele, impozitele, asigurarile de diverse feluri taie cam 25% din suma asta. Deci ai ajuns deja la 1200.
      Al doilea element major care suceste calculele e proportia de proprietari de locuinte (>90% in Romania, <40% in Germania, din care mare parte sunt concentrati in Est si la tara). Adica aia care castiga putin si stau in orase din vestul DE au o probabilitate mai mare sa plateasca si chirie fata de echivalentii din RO.

      00
  8. babaieti, a spus Mahler azi la Digi cea mai mare probleme e ca nu poate muta asistente de la gine la ATI sau de la cardio la ATI. In timp ce alea de la ATI isi dau duhul de extenuare, alea de la cardio belesc melu de plictiseala.

    00
    • De asta iau foc spitalele, ca nu se pot muta asistentele de pe o secție pe alta.
      Nu ca se fura de… dintotdeauna, nu, asistentele de la ginecologie sunt problema.

      00
    • Nu stiu cine e Mahler asta, dar are ceva sens. Daca ai mai multe asistente, sau nu dorm cine stie pe unde, ai mai mai sanse sa stingi focul inainte sa devina incendiu.

      00
    • alea de la cardio belesc melu de plictiseala.

      Nope, alea de la gine belesc melu.

      00
    • mă scuzați că mă pun cu curu-n drum, dar poate la asistenta de la ATI face niște chestii despre care aia de la gineco sau cardio nu are habar. și nu poți să le muți așa, ca pe pionii pe tabla de ”nu te supăra frate”, că poate mor oameni.
      am înțeles că medicii aflați în afara programului de lucru, indiferent de specializare au obligația să acorde primul ajutor în caz de chestii nașpa. dar mă îndoiesc să mută careva un stomatolog și-i cere să facă operații pe inimă, sau chiar un ginecolog la cardio sau alte permutări d-astea.
      nu ar trebui să fie valabil și pt asistente?!

      00
    • @AB Evident ca asa e.

      00
  9. Logica romanului: unde vreau sa fiu asistenta ?
    LA OBY/GYN unde pot sa mai iau o spaguta si frec duda zilnic, sau la ATI unde nu ai voie sa intri cu mobil la tine – nu zic de bani – și treaba este garla ?
    Ah si am un sentiment ca diferenta la salariu nu e chiar mare.

    00
    • Nu e logica romanului, e logica si atat.

      00
    • Cunosc trei medici care prefera „actiunea” in locul pierderii de timp.
      Primul (fost coleg de liceu), stagiar fiind a plecat voluntar in Congo, in 2005, sa vada si sa lucreze cu Ebola. Dus cu pluta. Acum e medic in Elvetia.
      Al doilea om cunoscut de mine: naveta zilnica la spital de provincie, ore pe drum cu masina, pentru ca „acolo pot opera, in Bucuresti as freca menta; ma inchid, ma prostesc. Acolo sunt sef de sectie, vreau sa operez!”.
      Al treilea medic: cardiolog, cu un parinte medic pe ambulanta. La simularea de stimulare cardiaca a spart manechinul, atata forta are. Femeie, 1,50m, 45 de kg. Cand vorbeste de cazurile ei, ii stralucesc ochii.
      Ultimii doi au avut oferte in Franta, nu s-au dus.
      Din pacate pentru noi, nici unul din cei trei nu are visuri sa fie manager de spital, prefera medicina reala.

    • @cristici In orice industrie sunt oameni pasionati. Pana si eu am fost unul dintre ei.
      Insa majoritatea o sa aleaga sa munceasca mai putin, decat sa munceasca mai mult, pe aceiasi bani. Cu mentiunea ca decat sa te plictisesti de moarte, mai degraba te-ai baga la ceva munca.

      00
    • Nu am nimic cu el….si eu m-as fi dus ca oricum el face 60min pana pe partie. Daca ia foc ceva, ajunge inaintea pompierilor la fata locului, ca are sirene mari.
      Eu cred ca s-a gandit ca ii vine rapelul in curand si de data asta vrea sa arate un brat si mai „sportiv”

      00
  10. Basically, la italieni s-a furat, dar s-a și făcut. Cam asta nu înțelege lumea bună la prostimea care invocă vorba asta – credem că sunt masochiști sau că aprobă furtul, când oamenii se tem că alternativa e că doar se fură și atât.
    Ce faci bade, șezi și cugeți? Nu, numa’ șed.

    00
    • La italieni nu s-a furat ci mafia baga banii negri in firme din domeniul construcțiilor sa zicem (utilaje scumpe) si apoi iau toate contractele cu statul dar la preturile pietei.

      00
  11. Am locuit un an cu doi sicilieni, la care veneau săptămânal niște columbieni și umpleau masa din bucătărie de marijuana, hașiș, au adus și cocaină odată.

    Dacă erai corect, anunțai poliția.
    Nu ai vrut. Pentru că frică, intimidare etc.

    00
    • Nu am vrut pentru ca erau colegii mei. Nu m-au intimidat niciodată, dimpotrivă, eram prietenul lor. Au vrut chiar sa-mi dea „o liniuta” sa incerc cocaina. Am spus „pas”.
      In general, fumau marijuana, gateau ca sicilienii (mult!), in 80% din timp erau „off”.
      Marijuana cred ca e cel mai indicat drog pentru durere la basca. De asta nici nu fumez, ca prea se pierde contactul cu realitatea, intr-o lume prea ideala.
      Pe cine sa dau la politie, doi „fumati” care gateau ca nebunii si radeau, ascultau muzica italiana? Nu ar fi fost păcat? :)

      00
    • Stiau tinerii aia sa gateasca mai multe feluri decât bătrâna mea. Cum sa suni la poliție, cand unul care rade si pune muzica italiana tee invita la o portie de „pasta amatriciana” si iti spune sa tragi un fum, sa te relaxezi?

      00
    • încălcarea omertà este pedepsită cu moartea :)

      00
    • Dupa un an cu Flavio si Dario, as semna oricand pentru legalizarea marijuanei, chiar dacă nu am fumat in viata mea (nici macar tutun). :)

      00
    • Doi studenți care, in loc sa joace jocuri pe calculator, vorbeau, beau cafea in cescute mici, gateau, fumau, ascultau Ennio Morricone, chemau prietenii/colegii la masă.
      Niciodata nu i-am vazut jucandu-se pe calculator, dar aproape de fiecare data când veneam acasă, Flavio era in bucătărie „facand ceva de mâncare”.
      De la ei am prins un fel de dragoste pentru Sicilia, desi nu am fost niciodată pe insulă. :)

      00
    • Doar cretinii din România mai cred despre cannabis indica & sativa că sunt droguri.
      Probabil că anticii s-ar căca pe ei de râs auzind asta.
      Și cică civilizația a evoluat. A evoluat o pulă. Acum au acces la cuvânt și cretinii. 🤬🤬🤬

      00
    • Ce treaba are asta cu jocurile totusi?
      Nu de alta dar am cunoscut oameni care fumau iarba si se jucau si pe calculator.

      00
    • In ideea ca erau baieti sociabili, cu care puteai vorbi (si manca) ceva. :)

    • NOU
      #56

      Chiar uitasem ce prăduitori suntem !
      Mulțumesc @phaff că mi-ai reamintit !

      00
  12. Deci a ars și Balș, unde muistu’de Cercel a fost director 20 ani. Mda…
    Îi doresc combustie spontană lui și familiei. 🤬🤬🤬

    00
  13. Sa închei epopeea asta: mirosul de hasis nu imi place, e prea întepător.
    Le-am spus asta, ca ma deranjează. De a doua zi, „traficanții” fumau numai pe balcon, ca știau ca sunt deranjat de miros.
    Programul de curățenie era sâmbăta, prin rotație. Casa se mentinea curata, cu reguli, nimeni nu încalca programul de curățenie.
    Pe cine sa dau la poliție, de ce?
    (…)
    Mi-e dor de Torino. :(

    00
  14. In acest moment nu se pot face investitii in spitalele covid pline de pacienti. Asta presupune mutarea lor, dar unde ii poti duce, mai ales pacientii intubati? Nu exista sectii ATI de rezerva.
    Oricum, de unde sa ia exemplu managerii de spital pentru a 2-a zi? De la primul manager al tarii, care ne invita la schi. Sa fi fost si al 5-lea mandat, putea sa aiba decenta sa sara un weekend de distractie.

    00
    • Sunt curios daca televiziunile vor avea stiri pe tema minivacantei dlui presedinte, in conditiile in care in urma cu 2 zile am avut un incendiu. Sa vedem ce zice pionera Andreea Esca. Nu de alta, dar daca era vorba de alt presedinte, deja ne spunea cum ala in plina criza se plimba prin alte parti sau joaca tenis/golf si ce mai vreti voi.

      00
    • Are legatura cu postarea de ieri, „frica nr. 1”, care pentru multi din puternicii zilei nu
      exista. Exercitarea puterii fara un pic de frica va duce la deraierea actului de guvernare.
      Chiar daca au fost scandaluri, Romania a prosperat mai mult in perioadele de coabitare.

      00
  15. „500 de milioane de euro investiți”

    Nu-ti dai seama peste cate vile construite neamurilor, masini scumpe si vacante cu amantii/amantele ar trebui sa sara?
    Unde mai pui ca numai parandaraturile ar trebui sa fie vreo 100 – 200 milioane de euro in plus peste investitie.

    00
  16. Italia – Romania .. e asa diferenta, ca nici nu are rost sa discutam. Prietena-mea de langa Milano si-a rupt glezna in vara, cand a iesit 7 zile dupa carantina la munte, pe langa lacul Garda. Rupta glezna atat de frumos, incat a fost nevoie de 2 operatii majore, are placute, arcuri si nus’ cate suruburi. TOATE serviciile medicale au fost la superlativ, nu a stiut pe nimeni la spital (pe ideea ca mergi cu relatii, in Romania, daca nu mergi si cu buzunarul doldora de bani), nu a platit niciun cent. Ii lua barbata-su de la farmacia spitalului injectiile anti-coagulante si s-au uitat aia ca la urs, ca intreba unde sa le plateasca.

    Si Italia, asa cum spune si autorul, nu (mai) e o tara ideala, au si ei multe bube.

    Unde pastoresc eu sunt probleme in sistemu de sanatate, costa ca dracu’, daca ai asigurare medicala tot te pot fute pe cine stie ce motive (sa iti vina factura de aproape 900 de dolari pe un vaccin al copilului – vaccin gratuit si obligatoriu) etc.

    Dar asa de cacat cum este totul, nu ard oameni in spitale, spitalele in sine sunt dotate la marea arta, se respecta niste proceduri de zici ca sunt maniaci. Dar exact aceste proceduri atat de stricte si faptul ca oricine greseste si-o ia nasol in bot, tine oamenii cat de cat in siguranta.

    Excelenta remarca mamei respective: ce face un manager de spital, dupa un asemenea eveniment? Normal este sa incepi sa te mai si uiti in ograda ta. Sa pui un instalator sa se uite un pic pe la chestii. Dar e mai usor sa stai si sa astepti sa treaca ziua, salariul vine, sporurile sunt acolo, mita e in buzunar etc. …

    Am stiut la viata mea si doctori care „au luat”. Ca e sau nu OK, nu conteaza. Dar au pus apoi mana de la mana si au luat una-alta pe sectie. Unii au renovat sectia intreaga sau macar cate un salon. Daca nu a fost unele chestii, pana sa astepte sa se ia si sa se faca, au platit ei niste bani, sa nu lucreze in cocina.

    Sunt sute de cazuri din astea in toata tara, cu siguranta. Daca sistemul este ticalos, tu, ca individ, inca mai poti sa faci ceva. Doar trebuie sa ai un minim bun simt.

  17. In primul rand, tragedia care s-a intamplat in Matei Bals se poate intampla cam in orice casa din Romania. Si inainte sa ne f.. grija de altii, poate ca ar fi bine sa incepem fiecare sa verificam instalatii electrica/gaze daca este in regula si preventiv un amarat de extinctor in caz de o nasoala. Dupa ce absolut orice roman, va face asta si se va asigura ca este in siguranta, putem avea pretentii de ceva mai mult de la institutiile statului.
    In al doilea rand, spitalul in care s-a intamplat tragedia este unul din cele mai bine echipate si curate spitale din Romania. Pe scurt atata putem noi ca societate in acest moment sa pregatim un spital. Iar daca asta s-a intamplat acolo, riscul de incendiu este in orice spital.
    Acum motivele pentru care se intampla aceste tragedii aici, iar in Italia nu se intampla sunt multe. Cel mai important insa, este faptul ca ani si ani de zile am preferat sa ne plangem, fara a face ceva concret. Iar tot ceea ce acum se intampla este o intarire asupra acestor fapte. O sa mai dureze vreo 2-3 zile si apoi ne luam cu altele, ca nu sunt nici primii, nici ultimii care vor muri.
    Cam din aceste cauze oamenii competenti vor cauta sa plece din tara si vor ramane rebuturile.

    00
    • Nu mai fractura logica inutil. E normal sa am mai mari pretentii de la un spital fata de nea Vasile care n-a avut bani de extinctor.
      Si aici chiar nu e vina noastra, a poporului. Sa-i futa pe aia responsabili, pana la ministru. Nu le mai cauta scuze aiurea. Macar sa-i plangem ca vin altii mai prosti dupa ei. Macar aia n-au victime pe CV.

      00
    • @Dex
      Prima greseala pe care o faci, este sa crezi ca odata gasiti vinovatii de tragedie ceva se va schimba. Mergem un pic in spate prin 2015, unde a ars un club si au murit niste tineri. Ce s-a intamplat atunci, a fost o demisie din partea unui premier uzat, alaturi de niste dosare penale pe care justitia romaneasca inca nu le poate judeca si clasicele afise ca aceasta amplasare functioneaza fara autorizatie de incendiu. Si fara sa ne dam seama, ne-am simtit foarte bine sa gasim vinovatii si sa-i pedepsim cumva, pentru ca apoi sa revenim la ale noastre.
      O buna parte din societatea romaneasca, vrea o demisie un cadavru pe care sa-l savureze crezand ca lucrurile se vor schimba. Si in fond este normal, dar parca m-as multumi mai mult cu un plan clar si usor de urmarit prin care sa facem ca aceste tragedii sa nu se mai intample. Ori noi inca suntem la partea de cautat vinovatii, fara idei pentru viitor, asta e partea trista.

      00
    • @Asdad2005 Trezeste-ma cand vinovatii pentru colectiv au murit in puscarie in timpul unui viol in grup. Pana atunci e doar o mare pacaleala. Si solutia e mai mult „sange”, nu mai putin „sange”. Ca n-a fost deloc „sange”. Exceptand nevinovatii evident.
      Dar hai sa nu cumva sa facem o vanatoare de vrajitoare, ca vrajitoarea pe care am prins-o anterior acum candideaza pe la primarie.

      00
    • @Dex crezi ca e difenta de gandire atat de mare intre nea Vasile si directorul unui spital? Noi, romanii, avem adanc inradacinata ideea ca poti repara orice cu sarma. Cati mor zilnic datorita improvizatilor facute de ei sau de altcineva?
      In jumatate din bodegile din bucuresti se poate repeta tragedia din colectiv, bodegi care pana sa inceapa pandemia au fost pline. Pe de-o parte vrem sa fie trasi la raspundere vinovatii dar pe de alta parte nu ne deranjeaza ca finantam masiv bodegi care nu tin cont de siguranta.

      00
    • @gc Dupa ani de zile petrecuti in subsoluri insalubre cu muzica, eu am renuntat sa le mai frecventez. Ce-i drept, e si varsta, nu prea mai pierd noptile prin cluburi. Dar cine a putut sa inteleaga, a inteles, cine nu… mult noroc.

      00
    • @Dex
      Inainte sa gasim vinovatii vreau soluti/planuri ce se pot pune in functiune pentru a evita viitoare tragedii. Hai sa vedem ce putem face ca povestea aia cu „acest loc functioneaza fara autorizatie de incendiu” sa nu mai existe prin Romania.
      In paralel putem cauta vinovatii, face dosare penale, dar prioritar este sa invatam dracului ceva din aceste tragedii. Faptul ca deja se intampla odata la cateva luni, nu mai este o exceptie ci o regula. Este obligatoriu pentru oricine are putere de decizie sa faca tot ce tine de el/ea ca aceste lucruri sa nu se mai intample. Daca nu se pricep, foarte bine sa lasa dracului pe unii care se pricep si asta este, dar hai sa trecem de la cautat vinovatii in gasit solutii.
      Inteleg nevoia de „sange” in societate, insa nu prea ma incanta o demisie, daca noi nu avem solutii ci doar probleme. Adica ok, pe termen scurt ma simt bine ca s-ar fi facut dreptate, dar la urmatorul incendiu ce facem?

      00
  18. Tocmai ce-am verificat cu mama si „pe vremuri” institutiile aveau pompier angajat. Si acum mi se pare ca e niscaiva lege care te obliga ca spital cu x paturi sa antamezi un serviciu pentru situatii de urgenta dar nu cred ca mai au angajat de specialitate. Cred ca revenirea la obligativitatea prezentei in organigrama a unui pompier (nu voluntar, nu un felcer mai sprintar care poatre trece un barem sportiv, un pompier pe bune, cu scoala, gradat adica) ar ajuta, poate chiar evita asemenea probleme. Pentru ca factual problema e un incendiu cauzat de o suprasarcina, cel putin asa intelegem pana in momentul de fata. Pompier angajat obligatoriu, responsabil atat cu autorizatiile, cat si cu instructajul si cu puteri sporite, sa-ti fie frica de el, daca zice ca n-ai voie sa bagi in priza un incarcator de telefon nu bagi ca-ti da negativ la review si poti sa risti sa platesti cu job-ul, atat ca asistenta, cat si ca medic responsabil pe aripa respectiva.
    Ca e frig, jeg si delasare in spitale, astea-s alte lupte de purtat dar strict pe cazul de fata poate ca daca n-ar face atat cadrele medicale, cat si pacientii ce vrea plua lor in spitale s-ar fi putut evita dezastrul.

    00
  19. Incendiul de ieri se poate asemăna cu focarul din primăvară de la Suceava. Degeaba ai spitale renovate, dacă nu ești în stare să respecți niște proceduri minimale.
    E atât de simplu.

    00
    • Degeaba ai orice daca vinovatii nu patesc nimic. Sau mai bine zis: Care vinovati?
      Fratilor, unchiul meu a facut un an de puscarie pe vremea raposatului ca s-a prabusit malul peste un muncitor si el era inginer, sau ce drac era! Daca voi credeti ca dupa anul ala de puscarie n-a futut orice neregula a prins, va inselati amarnic.

      00
    • @Dex, exact, este vorba aia : pur şi simplu ai avut ghinion. De aia se tot întâmplă nenorociri… nu are cum să mi se întâmple tocmai mie. Chiar dacă ai păţit trebuie să ai ghinion fantastic să ţi se întîmple iar.

      00
    • @Shoric Daca ai murit chiar trebuie sa ai mare ghinion o sa patesti din nou :)

      00
  20. Acum spuneti cati aveti in casa detector de fum, un stingator de incendiu, tablou electric corespunzator instalatiei electrice si eventual asigurare facultativa la locuinta (cea PAD nu acopera incendiile)? Noi, la noi acasa, invatam ceva din toate acestea? Sau doar facem o cruce si zicem Fereasca Domnu’?

    00
    • De ce „un stingator”? Unde il tii, in care camera? Sau il plimbi dupa tine prin casa?
      Eu am vreo douaspe, cate unul in fiecare incinta.

      00
  21. @cristici, omule, da, Italia e cea mai corupta, OK. DAR, as vrea si eu sa fie romania la fel de corupta ca Italia in momentul in care avem si aici trenuri de superviteza ca la ei, metrouri in mai mult de un oras din tara, autostrazi ca la ei, sistem de sanatate cel putin ca acolo.
    Sa nu ne intelegem gresit, nu am zis „au furat maica dar au si facut”. Italia are o mafie acolo, relatii cu politicieni corupti ok, am inteles.
    La noi, in schimb, clasa politica e insusi mafia!
    Da, italia e periculoasa in anumite zone, pana si viena a reusit sa fie „periculoasa”, vezi atentatul din decembrie, DAR….

    00
  22. Conform Corruption Perceptions Index (CPI) 2020 publicat ieri, cea mai coruptă ţară din UE este România, care ocupă ultimul loc (alături de Bulgaria şi Ungaria) cu scorul de 44 (locul 69 la nivel mondial). Italia se află pe locul 20 în UE, cu scorul de 53 (locul 52 mondial).

    https://www.transparency.org/en/cpi/2020/index/

    00
    • Acum cauta si articole scrise de italieni, cu sume. De unde crezi ca am informatia ca Italia ar fi locul 1? Am ramas si mirat cand am citit, ca eu eram 100% convins ca noi detinem topul. Italienii scriu in presa lor ca ei detin topul. Repet, vorbim de sume, nu de numarul de acte de coruptie. 1000 de plicuri bagate in buzunar, versus contract pe 10 ani cu „sindicatul” (Mafia) „sa aiba grija” de liniile ferate din Sicilia…
      Eram intr-o zi in camera si ii aud pe sicilienii mei strigand:
      – Cristi, vino repede!
      – Ce? Ce e?
      – Uite la TV, reportaj din Augusta. Il vezi pe nenea asta? E tatal unui fost coleg de liceu. Jur ca nu am stiut niciunul din noi ca facea parte din Mafie…

      00
    • The CPI scores and ranks countries/territories based on how corrupt a country’s
      public sector is perceived to be by experts and business executives. It is a composite
      index, a combination of 13 surveys and assessments of corruption, collected by a
      variety of reputable institutions. The CPI is the most widely used indicator of
      corruption worldwide.

      00
  23. Ce coincidență maestre, eu chiar am locuit în zona Bariera di Milano și mergeam des pe la Porta Palazzo să iau țigări fără timbru. Nu țin minte să fi trebuit să merg cu pumnul încordat pe-acolo, chit că eram român. Nu țin minte acele brigăzi care să alerge imigranți și era plin de imigranți ilegal pe-acolo.

    Și zici că ai locuit un an cu doi sicilieni și nu știi italiana, ce interesant.

    Am o bănuială că le cam înflorești mergând pe presupunerea că nu te pot verifica ăștia.

    PS. Vezi că am locuit și lângă Roma o perioadă, în Ostia Vecchia, tot o zonă cu imigranți, veneam des noaptea de la muncă. Dacă te mai apucă dorul de povești cu ndragheți, evită zona asta, zi și tu că erau în altă parte, pe la Tiburtini, că poate pe-acolo nu sunt rumâni să te prindă la poveste.

    • Daca promiti ca nu mai comentezi aiurea, cu gandul ca „infloresc” (de ce as face-o, cu ce motiv? cine sunt eu? nimeni!), te ajut cu niste clipuri. De exemplu, acesta (alea cu violente nu le mai stiu, erau pe site-uri locale .it): https://youtu.be/W5itLlvHMts (batrani care striga si au torte. Asta public, ziua.)
      Apoi, cauta singur de taberele de suedeji de la periferia Torino, cum s-au demolat; apoi de napolitanii care au dat foc suedejilor, apoi cauta stiri despre ce se intampla in Ananigna (Roma).
      https://www.vivotorino.it/quartieri-malfamati-torino/
      Dupa toate astea, promiti ca pe viitor te abtii de la comentarii cu „inflorit”? :)
      „nu te pot verifica ăștia.” sunt articole de presa! Ce sa „verifice”? Care „astia”? Cautati singuri, daca vreti mai multe informatii, sunt publice pe net.

      Am locuit cu italieni si nu stiu italiana (ma rog, ma descurc in oras, in piata; am luat examenul de A1 si A2 la italiana, pot intelege un text scris) pentru ca faceam studii in limba engleza, la sectia de limba engleza. baietii nu stiau engleza, si stabilisem o regula sa vorbim cat mai mult in limba engleza, sa prinda si ei, ca aveau examen de limba.
      Am facut si un mic blog, acum X ani: https://studentinitalia.wordpress.com/
      Intra, e interesant. :)

      Svastica pe pereti (am o colectie de poze de felul acesta). Cadrul e interesant, zic eu, pentru ca in dreapta scrie „Torino, Benvenuti!”, iar in stanga e o svastica si cuvantul „Hitler”. ;)

      Barierra di Milano: iese din masina cu pistol: https://youtu.be/yxy6hUwp3bo
      Traficanti de droguri in Parco del Valentino: https://youtu.be/xdyOHx6WGPA
      Sa mai caut?
      Esti fix ca aia pentru care “virusul nu exista”, pentru ca ei nu cunosc pe nimeni care a facut boala. Amuzant.
      Ai locuit tu in Ostia Vecchia… adica o zona unde nu e nici un fel de aglomeratie, nu e trafic (de droguri, in special) pentru ca nu e lume, e zonă dormitor. Daca locuiai la Termini, poate ai fi putut spune ca “stii tu, cunosti tu”.

      00
    • Deja pierd prea mult timp, dar mai ia un link de aici:
      https://www.lastampa.it/torino/2019/03/25/news/la-notte-il-valentino-e-terra-di-delinquenti-1.33690387
      un pasaj tradus repede cu Google Translate, articolul e mai lung. (dupa lectura, mai explica tu cum e treaba in zona, ca ai dormit tu 3 zile pe-acolo si a fost ok, „nu exista dom’le, infloresti tu”):
      «Valentino, imediat ce cade noaptea, devine pământul nimănui. Rămân doar traficanți de droguri, dependenți de droguri și criminali ». Ceea ce spune Fabio, proprietarul unuia dintre chioșcurile parcului de cincisprezece ani, se repetă adesea. O fată abia majora a fost violata la o aruncătură de băț de un club nu poate decât să întărească îngrijorările. „Noaptea, acum rămânem deschise doar sâmbăta, când mai circulă puțin – spun Tony și Giovanna, de asemenea proprietari ai unui chioșc -. Celelalte zile nici nu încercăm. Zona este înfricoșătoare noaptea, este plină de oameni periculoși. Acum câteva luni l-au bătut pe un băiat ieșit de la antrenament, era doar șapte seara ”.

    • Pentru ca m-ai enervat, am vorbit cu niste prieteni din Torino, sa ma ajute:

      Google Translate: «Suntem oameni normali care, cu simpla lor prezență, mergem să-i deranjăm pe cei care comit infracțiuni. Și, făcând acest lucru, luăm înapoi străzi și piețe care altfel ar fi destinate să devină pământul nimănui ». Pe scurt: nimic de-a face cu inițiativele San Salvario în urmă cu cincisprezece ani, când se vorbea deschis despre „patrule”, când încă nu existau cluburi, mica viață de noapte urma…

      https://www.lastampa.it/torino/quartieri/aurora/2017/09/27/news/passeggiate-serali-anti-spaccio-nei-giardini-ostaggio-dei-pusher-1.34427340

      Acum comenteaza tu, explica: daca nu ai vazut tu, nu exista.
      Cine cacat e „cristici”, de ar simti nevoia sa infloreasca el chestii? N-am altceva mai bun de facut?
      Rahat.


      Totusi, cu toate problemele astea, au caldura in case, si nu se fura mancarea bolnavilor. Nu iau foc spitalele. N-au ajuns atat de jos.
      ACESTA e scopul povestirilor mele despre Italia, nu sa ma dau rotund (in fata cui, si cine sunt eu, un nume pe net) ca am locuit cu doi „fumati”.
      Trebuia vazuta padurea, nu copacii.

    • „Patrula din cartier”, filmata noaptea: „Urmăriri, agresiuni, intimidări ale traficanților de droguri care operează în cartier.”
      https://www.youtube.com/watch?v=Wy5KtwSURQ8&ab_channel=LaRepubblica
      Citeste comentariile la clip: „Finalmente qualcosa di utile fatto a sinistra! Bravi, continuate così”
      –-
      „Am o bănuială că le cam înflorești mergând pe presupunerea că nu te pot verifica ăștia.” Da, infloresc, banuiesti bine.

      Voiam sa scriu un text optimist azi, despre muzica jazz si ceai negru, dar trebuie sa pierd timpul cu prostii, „sa ma apar” in ceea ce am scris ieri… cacat.

    • Am locuit cam vreun an pe-acolo, ai mei vreo 15 ani. Au și cetățenia deja și încă au un apartament acolo. E o zonă mai nasoală, dar până la alergat oameni pe stradă și umblat cu frica în pantaloni e cală lungă. Nu mă lua cu presa italiană, o știu, citeam La Stampa zilnic, articolele pe-acolo au titluri de genul „O bandă de români a făcut x chestii” și dacă-l citești cu atenție vezi că nici chestura nici victimele nu spun că ar fi români. Să spui că ăia pe-acolo sunt nasoi e ca și cum ai spune că toți românii sunt plecați la furat.

      Când eram disoccupato beam bere în parc liniștit cu un prieten și nu se lua nici dracu de noi. Erau și dealeri de hasis, puteai să-l cumperi ca pe semințe dacă te interesai un pic, da. Mai treceau scandalagii, dar asta vezi și în București și oriunde. La fel cum vezi nebuni care mai scot arma. Era un loc unde mai mergeam să pușc câte un job, o cârciumă de comuniști foarte hotărâți, nu de-ăștia de carton. Aveau inclusiv săptămânalul Il Comunisto la ziare. Zvastici pe pereți erau, dar erau și însemne cu „Viva la figa”, dacă tot zici că știi italiană de piață. Depinde ce vrei să vezi.

      Apropo, marijuana, chiar dacă n-o consumi, dar stai într-o cameră unde se trage la greu provoacă paranoia. De-aia nasoală rău. Și niciun prăjit nu povestește prea mult despre asta. Poate de frică.

      Sau poate greșesc și n-am pățit-o că sunt mai alb decât mulți dintre ei.

    • Și dacă mai vrei am și niște neamuri suedezi, le-am botezat un copil la Santa Croce aia din centru, dacă tot știi zona, au locuit și ei vreo 10 ani în Bariera di Milano și n-au fost alungați cu torțe și nu simțeau nevoia să umble cu șișul după ei. Bine, poate și pentru că omul se ocupa cu munca și familia, o fi și ăsta un aspect.

      Așa că dacă promiți că nu mai faci presupuneri aiurea despre persoanele care te corectează, o să mă opresc aici.

    • Fraieri aia cu presa lor din Italia, n-au vorbit cu Eftimie, sa le spuna el cum e treaba. Stie „Eftimie”, frate, cunoaste el. Ce La Stampa, ce La Repubblica, ce filmari de noapte cu brigazi de cartier, ce mitinguri cu batrani care striga ca ei vor sa curete orasul, ce tabere de suedeji in flacari, ce poze cu svastici prin cartiere… Eftimie din Romania, coane! A stat el 10 minute pe banca in parc, acum e expert in problema drogurilor si infractionalitatii din Italia.
      Ii dau jde link-uri si-l trimit la surse, el insista.
      Ia mai zi, ai botezat un copil la Santa Croce? Inseamna ca stii sigur cum sta treaba cu drogurile si brigazile de cartier. (nu mai scriu despre incidente vazute de mine in Bari, ca incepe iar sa zica ca „vad numai ce imi convine” – cand pleci cu o imagine idilica despre ceva, si te lovesti de realitate, iti raman in minte chestii, te afecteaza.)

      „presupuneri aiurea despre persoanele care te corectează” – aici e cu dubla jmekerie. 1. crede ca ma corecteaza (dupa ce l-am umplut de linkuri), 2. spune ca eu fac presupuneri. Eu. Eu fac presupuneri despre el, nu el face presupuneri despre mine. :)
      Amuzant.

      Puteam scrie si chestii faine, slujba la biserica de nigerieni in Torino, unde eram singurul alb (am filmat si am pus pe youtube), dar nu despre asta era textul, repet.
      Pierd timpul…

      https://youtu.be/NMFIx5zkhbk
      https://youtu.be/M8hehlZpGjk

    • Repet, insiști să te contrazici cu unul care a locuit acolo, are rude acolo, locuință acolo, s-a învârtit un an printre oamenii ăia. În cartierul ăla, la câteva minute de mers pe de Porta Palazzo. Și nu, exemplul cu botezul nu era că am botezat negri, că nu mă laud cu așa ceva (s-a filmat, n-am pus pe youtube, am cameră video din ’91, mi-a trecut) era despre văru-miu suedez care locuia acolo. Și nu Eftimie din România știe chestii, ci Eftimie din Italia, exact din cartierul în care umblai tu cu pumnii strânși în buzunare de frică. Și care ți-a spus că exagerezi.

      Puteam să încep cu prima ta frază, aia cu cea mai coruptă țară din UE. Dacă-ți tot plac linkurile, caută ce zice Transparency International sau Comisia Europeană, o să vezi că cea mai coruptă nu e nici România nici Italia, deși sunt în top, dar astea nu le-ai găsit că nu se potriveau la narațiune, corect?

      Ceea ce-mi aduce aminte cât de simpatic păreai când îți dădeai cu părerea despre holurile de bloc din Torino, iar vorbind din filme, fără să cunoști situația din teren și motivele pentru aia.

      Da, în fine, distrează-te în continuare, mie chiar nu-mi pasă atât de mult.

    • “Dacă-ți tot plac linkurile, caută ce zice Transparency International sau Comisia Europeană, o să vezi că cea mai coruptă nu e nici România nici Italia…”

      Transparency International: “the lowest performers from the region [Western Europe and the EU] are Romania (44), Hungary (44) and Bulgaria (44).”
      https://www.transparency.org/en/news/cpi-2020-western-europe-eu

      00
  24. Hmm…zici că mafia italiană nu se bagă peste lucrurile esențiale pentru oameni? Bun, roșiile toxice nu sunt o problema. Iar podul ala de pe autostrada A10 s-a gândit el așa că nu e „esențial” si s-a dărâmat singur, nu? Vezi că tot mafia aia aduce gunoaie și in Romania.

    00
    • mafia italiană nu se bagă peste lucrurile esențiale pentru oamenii din italia. noi suntem pielea p*lii pentru ei.

      00
    • Am zis sa nu mai scriu nimic, dar totusi… Am vazut si raspunsurile autorului la comentariul lui Eftimie si mi-a ramas asta in gand „Totusi, cu toate problemele astea, au caldura in case, si nu se fura mancarea bolnavilor. Nu iau foc spitalele. N-au ajuns atat de jos.” Puteti da manuta rosie cati vreti, dar sa intelegem ca autorul nu vede nicio problema in faptul ca Italia a avut probleme cu Mafia atata timp si ca Mafia are atata putere, daca la ei nu ard spitale? Nu stiu cum e in Italia, poate italienilor le convine chestia asta, nicio problema, dar mie mi se pare ca prin comentariul asta autorul incearca sa scuze existenta mafiei italiene si actiunile lor.

      00
    • prin comentariile sale, autorul incearca sa explice ca exista o limita de jos. Iar in Romania limita asta e foarte foarte jos. Atat de jos incat se fura mancarea bolnavilor, si ard spitalele pentru ca managerii fac smenuri cu banii. Smenurile implica, la nivel atat de barbar(!), pierderi de vieti omenesti. Limita e atat de jos incat unei femei de aproape 70 de ani i se aduce LA SPITAL!… apa calda in sticle, sa se poata spala. Iar acestr lucru s-a intamplat in fosta capitala a Romaniei, nu in sate uitate de lume. (oare acolo cum o fi?)
      Care e „limita de jos” pentru Romania?
      Asta incearca sa spuna autorul prin comentariile sale, nu ca scuza mafia in vreun fel.

      Imaginati-va sa duceti apa calda in sticle mamei voastre. Procedeul, cum faci asta. Care e „randamentul” acestei operatiuni, sa transporti apa calda in sticle, de acasa pana la un salon de spital(!), pentru ca mama ta sa se poata spala cat de cat.
      Dar daca nu avea rude in oras? Alte mii, zeci de mii, sute de mii de mame… ele cum se spala in spitalele din Romania?

    • @cristici

      Mda, ai dreptate. Bine, ideal ar fi nici ca la noi, nici sa aiba mafia prea multa putere si sa fie implicata in toate institutiile (cam ca la noi, doar ca acolo e mai next level cred). Cat despre limita de jos…nu stiu. Cand a fost de votat, am votat. Daca intr-adevar nici USR nu fac absolut nimic, ca oricum de la PNL nu are nimeni pretentii…nu stiu ce sa mai zic…

      00
    • La noi, pe lângă mafie (care e de mai multe tipuri, nu e doar Ndrageta vs altă grupare, avem garda veche si nouă a securiștilor, avem partidele, avem câteva grupuri de interlopi mai puternice, avem baroni cu agenda lor proprie, magistrați care se cred o castă specială, asociații, masoni, parveniți însetați de bani și poziție socială, pădurari care taie și spânzură la propriu, primari care cred că sunt șefi peste tot ce mișcă etc.), mai avem și foarte multă incompetența, indiferență și atitudine servilă (capul plecat sabia nu-l taie). Toți vor bani si putere, iar oamenii sunt prinși la mijloc. E greu de identificat unde se oprește una și unde continuă celelalte. Vorba aceea: dă-i portarului putere și ai sa vezi cum îi crește nasul, buzunarul și ficatul.

      00
  25. Whataboutism plictisitor. Eu nu trăiesc în Italia. Trăiesc în România, unde mori cu zile în spital.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.

Pun clipuri pe Youtube