Cadillac CTS-V, pentru gospodinele nervoase

Cum ziceam şi aici, dacă ai posibilitatea de a-ţi lua o maşină deosebită in loc de una comună, de ce nu? În spiriul “fii diferit”, Cadillac n-a avut ce face şi a scos un break pe steroizi, un fel de BMW 5GT, cu motor de 6 litri şi 500 cai putere. Mi-aş lua-o, i-aş da jos cifrele cu litrajul şi versiunea şi aş face curse cu ea prin Dorobanţi cu cocalarii care nu ştiu altceva decât M şi AMG şi mi-aş face o colecţie de poze mentale cu moacele lor când nu mă pot depăşi.

 

via smoking tire

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 3$

36 comentarii

  1. 280 km/h. Wow.

    00
  2. Si totusi la un motor gigant de 5 L doar 280 mi se pare putin , masina tipic americana urata , la interior de 2 lei si performante medi . Eu zic ca nu poti sa compari m5-ul si nici AMG-ul cu el , ca sa nu mai zic masinile sport 100 % Ferari , Maserati …

    ps : la megane-ul meu 1.6 16v am prins 195 Km , nu-i mult dar cu doar 85 mai putin ca el .. 🙁

    00
  3. WOW! L!nux a prins 195 cu aia 110 cai ai lui.
    Ce prosti aia care au nevoie de inca 400 sa prinda 280 la ora…mars la manualul de fizica de clasa a 9-a, ca n-ai invatat nimic din el.

    00
  4. 5L gigant? Dar cand un brand european pune motor mai mare cu 1L pe o masina de-a lor si scoate aceeasi putere, nu se mai pare mare ci o tehnologie de ultima ora. Ce sa spun ca ai mers 195kmph cu meganu, si banuiesc pe o sosea cu 2 benzi… ca ai spus tu singur.

    @Zoso – Ultimul facelift de Dodge Charger R/T e de departe mai bun decat Lincolnul. Motor la fel de mare si puternic, un zgomot care face un Harley sa intre in pamant de rusine, pret extrem de decent si o manevrabilitate chiar surpinzatoare pentru o masina americana. Chargerul nou nout varianta full este pe la 25.000 Eur. (la altii, intr-o tara unde taxele sunt normale)

    00
  5. @L!nuX – 6l, nu 5l. Si inca ceva: presupun ca e normal aspirat, ceea ce inseamna multe, cum ar fi absenta turbo lag-ului, consum rezonabil pentru puterea asta etc. Referitor la CP/ viteza, FX45-ul meu scoate 315 CP si prinde doar 240. 200 CP pentru inca 50kmh? Naspa. Pe de alta parte, nenea ala cu inca 185 prinde doar cu inca 40 kmh mai mult? Parca nu suna asa rau….

    @zoso – renunta la astea, sunt ‘diferite’ in sensul rau al cuvantului, calitatea materialelor, a asamblarii etc e de cacao. Si da, te inteleg – si eu vreau un Audi RS6 Avant, cu toate inscriptiile date jos, sa vad cum se caca pe ei aia cu BMW Mwhatever cand ii depaseste un break… dar RS6-le are 570 CP si cel mai bun sistem de tractiune 4×4. Cred ca ai nevoie de un Porsche 911 Turbo ca sa stresezi un RS6 s (pe drum, nu pe circuit).

    @exvpa – manevrabilitate surprinzatoare pentru o masina americana = masina care e facuta de ras de un ford mondeo din 93. Eu sugerez sa nu incerci sa te tii cu Charger-ul dupa un Golf GTI pe Transfagarasan.

    00
  6. pe bune, domnule Petcu?
    plăcerea dumitale e să te dai cu mașina, ca un boss? cocalar șef? asta e plăcerea? of … valoarea ta!
    oricum, oricât de de rahat ar fi americanii și mașinile lor (d.p.v. tehnic/economic/calitate habitaclu) niciodată nu o să poți compara senzația dintr-un Ford F250, motor Hemi 6L, cu orice alt wanna-be truck (vezi VW Amarok).
    așa că mă f*t în ele de mașini americane! da’ ce bine mă f*t!!

    00
  7. Americanele nu ie bune. Si nici hidramatele.
    Da impozitu, cat ie impozitu?
    Mda, la bemve e mai ieftin…

    00
  8. RS6 – FTW !!!

    00
  9. masina asta e pentru mine

    ultima fraza e epica 🙂

    00
  10. Nu stiu ce ti se pare iesit din comun, viteza aia o prinzi cu un Focus RS, Cupra R, Golf R, S3 si orice alt hothatch de peste 250 CP, bineinteles fara limitarea aferenta.

    AMG/M/RS/F (Lexus) nici nu intra in discutie, au zeci de clase peste chestia asta.

    Probabil exista clienti si pentru asa ceva, cum tu ai zis ca ti-ai lua.. exista clienti pentru Gelly si SsangYong daramite pentru 500CP americani …

    00
  11. nu merge, gogule, n-ai unde sa-i dai talpa la aia. Decat daca risti sa te urci pe careva, ca Plapcianu :))

    00
  12. Ia hai sa numaram cati comenteaza de calitatea plasticelor si manevrabilitatea masinilor americane (Chryslerul asta fiind tot americana, deci tot nasoala rau) fara ca macar sa fi avut ocazia sa conduca una…sau in conditiile in care nu au condus altceva decat o Dacie sau un Golf din ’95. Nu de alta, dar daca a zis Clarkson ca bordul la masina aia e facut din plastic folosit si la tavile din fast food-uri, asa o fi.

    Sunt interesati si aia care vorbesc de viteza, curse, motoare si altele, dar care tot cu vreun TDI se plimba.

    00
  13. @alexEAT si @gigi : se vede treaba nu stiti diferentele de marcaj la vitezometrele europene si cele americane… fraticule, ala este in mile pe ora… adica la 175 mph = 280 km/h, iar cu o maina de “doamne” sa atingi aproape 300 de km/h, este destul de bine, parerea mea …. asa ca …. vb cuiva… mai repetati la fizica … nenicule 🙂

    00
  14. @zoso probabil ai vrut sa zici BMW M5 break, ca GT-ul e alta rasa

    @Sabotor, am fost cu un Mustang, are plastic de Ford Focus, ala mai vechi, nu asta scos pe piata de ceva vreme. E chiar sub orice critica si la consum, Chrysler-ul 300 la fel, ieftin si consuma ca vaca, de Hummer nu are rost sa zic nimic. Cam atata am de zis ca atat cunosc personal, restul…poate or fi mai bune, dar Cadillacul din cate stiu eu inca se bazeaza pe multe ramasite ramase de la Saab, mai au pana sa refaca modelele de la zero.

    00
  15. Prefer RS6 avant, arata mult mai bine 🙂

    00
  16. @zoso
    tin minte articolul, tocmai de aceea am amintit de Clarkson 😉

    00
  17. @zoso, lasa-l bre ca deh, se mai gaseste cate un lup moralist atotstiitor sa ne dea el lectii…

    00
  18. chiar daca nu prinde n’spe mii de km de ora tot masina americana ramane. O masina incantatoare din toate punctele de vedere! Sunt diferente enorme intre masinile europene si cele americane… Dar totusi nu cred ca este foarte frumos sa denigram masina americana. Mie personal imi plac masinile americane foarte mult… nu vreau sa ma tin cu ele dupa nu stiu ce golf pe transfagarasan, nu vreau sa ma dau rapid pe bulevarde in bucuresti, nu vreau sa fiu banalul cu bmw, audi, vw, opel, etc… Ce e american ramane american… ce sa-i faci, gusturile nu tre’ discutate!

    00
  19. @Jordan
    CTS-V are compresor Roots. Motorul e bazat pe cel de pe Corvette ZR-1, cu compresor de 1,9 litri in loc de 2,3 litri.
    Eu sugerez sa nu incerci sa te tii cu crossoverul tau dupa un GTI pe nici un fel de drum, circuit, drag-strip sau autostrada, dar asta e pe langa subiect.
    Crezi ca un S320/350 ar avea mai multe sanse contra GTI-ului decat Chargerul ? Compari mere cu portocale.

    00
  20. @Adi
    Re compresor, am gresit se pare – in conditiile astea, chiar ca 500 CP sunt putini…

    Nu ma tin niciodata dupa un GTI decat pana cand il pot depasi. FX-ul are tractiune spate 100% in conditii optime si un sistem 4×4 care poate creste tractiunea fata pana la 50%, in functie de conditiile de drum, cea mai misto directie pe care am incercat-o vreodata, o tinuta de drum super buna (confortul cam sufera) si un demaraj pe care GTI-ul nici nu-l viseaza. Cu alte cuvinte, pe Bucuresti – Brasov sau pe Transfagarasan ma joc oricand cu un GTI. Daca ploua sau daca sunt gropi in sosea (ceea ce se mai intampla in Romania), cu atat mai bine.

    Daca pot intelege de ce sustii ca pe drum un GTI ar putea fi mai rapid – e mai usor, ceea ce ajuta, e mai jos putin, ceea ce iar nu strica -nu inteleg care-i smecheria pe drag strip sau autostrada, unde na, in principiu tine de motor, demaraj si viteza maxima. Re S350, nu stiu daca ai condus vreunul, dar distruge un GTI oriunde, oricand – singura exceptie fiind aglomerarile urbane, unde GTI-ul e mai agil.

    00
  21. Am un singur lucru de zis: 8000 RON impozitul anual pentru un asemenea bebelus.

    00
  22. Si AMG a facut motoare in genul asta. Jaguar inca le produce. Rolls Royce/Bentley au motor de 6,75 litri twin-turbo de 460 CP si nu se plange nimeni.
    Vezi aici :

    Nu am avut ocazia sa vad cum merge un FX45, dar cifrele te contrazic. Demarajul ala la care GTI-ul nu viseaza inseamna vreo 3-4 masini in urma lui, conform masuratorilor. Idem cu balenuta de la Mercedes.

    Ca sa nu mai poluam cu off-topic, argumentul “masina mica si usoara vs mastodont puternic pe drum plin de ace de par” e pueril. Sunt convins ca daca vine un M5 E60 sau un RS6 la VTM nu scoate timp mai bun decat un Clio Williams sau Golf I GTI condus cum trebuie.

    CTS-V-ul e o masina geniala, indiferent ca e sedan, coupe, break sau, in viitor, cabrio. Nu a fost facuta pentru a bate recorduri de hillclimb/auto-cross.

    00
  23. @eugen

    Esti praf, du-te acasa! 280km/h prinde orice hothatch care l-am enumerat acolo. Dar daca tu nu deosebesti un Focus RS de un Focus 1.8 TDCI nu am ce sa iti fac, eventual poti sa nu te mai bagi in seama. Multumesc

    00
  24. ma mir ca e manuala…

    00
  25. @Adi – de Jaguar se cam plang toti, iar RR si Bentley nu vor performanta sportiva, nu concureaza cu M Division sau AMG. Re motoarele AMG, da, acum 5 ani faceau si ei d-astea, dar timpul a trecut…

    Eu nu vorbeam doar de putere, eu vorbeam de manevrabilitate, de ce inseamna tractiune spate / integrala vs tractiune fata, de ce inseamna suspensii sport vs suspensii normale etc. Si gresesti, un RS6 face cercuri in jurul unui Clio Williams, daca sunt conduse de soferi egali ca valoare. Uita-te si tu la campionatul national de raliuri, de unde crezi ca vine super diferenta intre clase?

    CTS-V-ul e misto, agree, dar eu vorbeam strict de dorinta lui zoso de a depasi BMW M-uri si Mercedes AMG-uri. Asta era tot.

    00
  26. Ce ma amuza cand povestim despre ce nu pupam 🙂

    00
  27. 1. Demarajul “pe care GTIul nu-l visează” este (aproape exact) la fel: 6,3-6,5 sec 0-100 km/h, 16,5-16,6 sec 0-100 mph, 14,7-14,8 sec 0-402 m… vorbesc aici de Golf V GTI. Cu Edition 30 se schimbă lucrurile suficient de mult ca balena de 2000 kg fără carburant şi şofer să vadă o pereche de stopuri 🙂

    2. Cu cauciucuri de bună calitate făcute mai la vest de Turcia şi adaptate condiţiilor climatice la fiecare din cei doi concurenţi, e cam greu să te joci cu GTIul, în afară de cazul în care ţii să te sinucizi. (Să zicem) pe un traseu ceva mai dificil ca Buşteni-Braşov. Un Deal Negru, acolo, pe care îl făcea filosoful-automobilist Liiceanu cu E46-le lui. Presupunând, evident, că asta intenţionezi, cu o maşină de lux mai puţin potrivită acrobaţiilor – Alfa Romeo Brera sau Jaguar XK8 au un timp de circuit mai slab decât al majorităţii hot-hatchback-urilor, dar niciun proprietar de Jaguar nu va da Jaguarul şi să ia Golf, Seat, sau, Doamne fereşte, Renault Clio Sport. Nu e de nasul lui. Îi cad gradele şi i se scurtează scula.

    3. RR si Bentley NU SPUN că vor performanţă sportivă. Tac şi fac.

    Exemplu: recordul Marii Britanii pe circuit al anului 1986, media orară de 140,91 mph (226,86 km/h). Maşina: Bentley Turbo R stock. 2315 kg fără încărcătură. “Media” era foarte aproape de viteza maximă. Precedentul deţinător al recordului era Lamborghini Countach. Deci se poate, dacă te cheamă Bentley… pardon, în cazul nostru Irinel 🙂

    4. CTS-V este o maşină extraordinară, nu neapărat fiindcă ar avea motorul şi cutia de viteze de Corvette, ci mai degrabă pentru facilităţi ca amortizoarele electromagnetice (ca la TT generaţia II) şi sistemul de frânare multi-piston gigantic, cu discuri de 380mm. Dacă era ceva cu adevărat demn de dispreţ până azi la mâncătorii de hamburgeri, era calitatea şasiului. Când s-au văzut presaţi de faliment au înţeles că lucrurile nu se măsoară numai în inch cubi şi că mai sunt nişte lucruri ciudate de care ai nevoie între motor şi asfalt.

    Au mai luat ei şi un mic record pe Nürburgring cu CTS-V, unul doar puţin inferior Panamerei.

    5. Dacă Zoso al nostru şi-ar fi permis să ceea ce şi-ar fi dorit, probabil că ar fi avut măcar un Megane RS sau R26. Aşa, rămâne cu visele. Cum există marinari de apă dulce şi generali de birou, mai sunt pe lumea asta şi automobilişti de canapea.

    ~Nautilus

    00
  28. LOL. Dar CTS-V de ce ar vrea cineva să îşi ia, în afară de cel mai evident motiv: fuge?

    Pentru dat prin cartier de la piaţă până acasă şi ocupat inutil locuri de parcare era destul şi Dacia 1310.

    ~Nautilus

    00
  29. @Nautilus – fiecare cu parerea lui, ce pot sa zic? As fi dispus sa testez teoria mea, daca gasesti pe cineva dispus cu un GTI :). Si da, balena de 2000 kg are un raport putere/ greutate de 160 CP/ tona, GTI-ul e undeva pe la 140 CP/ tona, asa ca n-ar trebui sa fie chiar atat de mare diferenta pe cat o vezi tu.

    Oricum, hot hatches sunt proaste pe circuit (tractiune fata – big no no) si au doar suficienta performanta cat sa fie interesante, fara sa ofere altceva – i.e. imagine, confort, dotari etc. Si un Jaguar XKR chiar face ture pe langa GTI-ul ala.

    Re RR si Bentley- 1986? Pe bune? Adica acum 25 de ani? Chiar e relevant pentru ce se intampla acum? Asa Ford e mai tare decat Ferrari, ca doar i-a rupt cu GT40 candva, in preistorie, si noi inca insemnam ceva la fotbal, ca doar am fost in sferturi la mondiale…

    00
  30. @zoso
    Nu cred ca l-ai nimerit pe Nautilus ca “n-ai masina care fuge” 🙂

    @Jordan
    Ma ofer voluntar daca vrei sa testezi teoria ta, cu ceva tot 2.0T cu tractiune fata de aia proasta, ca GTI-ul, cu ~160 CP/tona, ca a ta. Sau poate sare la cap Nautilus 🙂
    Predeal – Trei Brazi anyone ?
    Si BTW, cursele lui Zoso pe Dorobanti cred ca sunt doar de drag. Si le va castiga detasat.

    00

Susținere

Susține acest blog cumpărând de pe eMAG prin acest link, de la PCGarage prin acest link sau de la Finestore.