Pentru că…
Un bărbat de 66 de ani care mergea pe lângă bicicletă a fost accidentat mortal, miercuri seara, în comuna Troianul, de o autocisternă, al cărei şofer nu s-a asigurat la plecarea de pe loc, informează IPJ Teleorman. (sursa)
Și știți discuții. Dar nu avea lumini. Dar nu avea vestă. Dar nu avea șapcă. Detectați proștii care nu merg pe bicicletă instant de la comentarii din astea.
Cine merge pe bicicletă știe că poți să ai girofar pe cap și tot se poate întâmpla să nu te vadă șoferul. Că e ocupat și că nu îi pasă.
De aceea trebuie să te asiguri că șoferul te-a văzut. Nu trebuie să presupui, nu trebuie să îți continui drumul că poate te vede el și oprește.
Știu că, teoretic, bla bla bla, dar nu. În caz de ceva, nu dă el cu capul de asfalt și nu moare el, tu mori. Tu trebuie să te asiguri că ești în siguranță.
Cand asezi carul inantea cailor.
Zeci de comune fara trotuare dar cu sali de sport si parcuri dendrologice. Investitii aiurea. Daca nu ai trotuare poti sa te kaki in ea shapca si sa te stergi cu vesta thereafter
Singura legatura intre trotuar si bicicleta e ca bicicleta nu are ce cauta pe trotuar!
Cand treci granita la vest prin puncte de frontiera locale nu Nadlac sau alea mari si importante imediat cum trecu vama inclusiv pe drumuri locale vezi de obicei o pista de biciclete separata de drum intre sate. Interesant.
@George, Exact din cauza bicicliștilor si, mai ales, trotinetistilor de pe trotuar, după mulți ani in care am fost pieton (și mergeam mult, peste 20 de mii de pași pe zi de lucru, mai mult de dublu in weekend, nu-mi place transportul in comun, evit cât pot) mi-am luat mașină, nu mai fac un pas pe jos. Luna trecută, la un drum de 20 de min pe jos, trotuarul de pe Calea Văcărești, ăla spre delta, erau sa ma calce 2 trotinete si o bicicleta. Acum fac același drum in 10 min cu mașină (da, posibil ca uneori, in funcție de trafic, să fac tot 20 sau chiar mai mult) dar măcar sunt in siguranță.
@Lia: iarta-ma, dar asta e cea mai puerila scuza in a argumenta faptul ca circuli cu masina :))
@Punkcreas,într-adevăr, faptul ca nu vreau sa ajung la spital sau chiar să mor e o scuza puerila! Ia de aici niște link-uri cu ce fac idolii tăi, salvatorii planetei si ucigașii pietonilor
https://www.monitorulcj.ro/actualitate/114227-l-ati-vazut-un-tanar-pe-trotineta-este-cautat-de-politie-pentru-ca-a-lovit-un-pieton-si-a-fugit-de-la-locul-accidentului-foto
https://www.google.com/amp/s/www.digi24.ro/amphtml/stiri/actualitate/evenimente/un-barbat-din-baia-mare-a-fost-retinut-dupa-ce-a-accidentat-un-pieton-cu-trotineta-electrica-si-apoi-a-fugit-2435999
https://jurnalfm.ro/pieton-aflat-pe-trotuar-accidentat-de-o-trotineta-electrica/
https://www.google.com/amp/s/www.digi24.ro/amphtml/stiri/actualitate/evenimente/video-accident-cu-trotineta-electrica-pe-o-trecere-de-pietoni-din-bucuresti-momentul-a-fost-surprins-de-camerele-de-supraveghere-1582509
Astea sunt doar la o căutare rapidă pe Google, mai am o mulțime don experiența personală.
Adevarul e ca nu m-am mai dat cu bicicleta de mai bine de un an dar …. mai mereu purtam casca (90% din timp) si am avut mereu toate elementele obligatorii de la bicicleta (reflectorizante, lumini) si aveam si niste benzi reflectorizante pe care mi le prindeam noaptea pe maneci sa vada lumea cand virez. In 10 ani de mers pe carosabil am avut un singur incident cand am intrat intr-o masina care nu a dat prioritate in intersectie.
Acuma stiu ca experienta fiecaruia e diferita, dar mai demult rar dadeam peste biciclisti neechipati (ok, nu toata lumea poarta casca) sau care sa ni fie macar vag la curent cu legislatia.
Azi, mai ales livratorii pe bicicleta, rar vad pe cineva care sa aiba lumini (noaptea!!!). Merg pe contrasens sau pe trotuar fara nici o jena, nu acorda prioritate de nici un fel, nu opresc la semafoare, nimic.
Da, toata lumea are ceva cu trotinetistii si biciclistii care merg pe trotuar…
Da, eu merg cu bicicleta pe trotuar, dar merg incet, nu claxonez pietonii pentru ca este teritoriul lor si stiu ca eu sunt ilegal acolo, conform legilor romanesti. Dar ati incercat sa mergeti pe strada cu bicicleta? Chiar si pe cele cateva piste de bicicleta din bucuresti care sunt pline de masini si gropi si canale?
Nu-mi permit sa merg pe strada cu bicicleta (nu mai zic de trotineta) – am facut-o si era sa mor de 3 ori intr-o zi (portiera deschisa, ocolire groapa fara asigurare si era sa ma calareasca, stat pe telefon – IN MERS – nu m-a vazut -. Si toate astea le-am evitat pentru ca am 25 de ani de condus in bucuresti, stiu cum functioneaza traficul.
Cu toate astea nu am auzit pana acum sa fi murit cineva fiind lovit pe trotuar de bicicleta sau trotineta …ca se mai rupe un picior, o mana, da, recunosc dar astea fac parte din viata…De cum ai iesit din casa, lumea e plina de pericole – vezi femeia care a murit cand i-a cazut sinucigasa in cap…
Circula de cateva zile o stire ca sa puna restrictie la trotinete pana la 14 ani – in stirea aia se mentiona ca anul trecut au fost 70 de accidente (trotineta pe carosabil) si o persoana decedata iar anul asta 30 pana acum deci probabil 50 pana la sfarsitul anului.
Toata lumea e fiarta pe interzis trotinete dar nu va ganditi ca eu pe bicicleta inseamna o masina in minus in trafic.
Pe principiul asta, hai sa interzicem si masinile ca doar mor mii de oameni pe an din accidente de masina, nu? Sa stam toti baricadati in case, sa lucram de acasa si alte cacaturi dinastea.
@the real blue Da, tu pe bicicletă pe trotuar însemnă o mașină in minus pe stradă (sau un pieton in minus, dacă facem trotuarele sigure, adică fără bicicliști pe ele) dar înseamnă si o mașină in plus, pentru că eu nu mai pot merge pe trotuar de voi! Cât despre un picior rupt, dacă da peste mine un special de ăsta ca tine, e parte din viață, n-are decât să fie parte din viața ta, că eu mai bine evit!
@George Nici pe carosabil nu are ce cauta.
ai scris gresit sali de jocuri, aka pariuri, pacanele.
@weeeq, aia de la Kiszombor catre Mako e de zeci de ani facuta. Vad ca e una noua in constructie pe la Battonya, pana la dracu in praznic catre Pitvaros…asta in conditiile in care asfaltul de pe zona aia e chiar rau! Dar no, oamenii isi cunosc poate prioritatile
Bravo lor, macar nu am grija biciclistilor pe putinele DN-uri unguresti, pana dau de autostrada.
Mori cu legea în mână.
As vrea sa vad politai de la rutiera in trafic cu camere omologate pe bicicleta si cu radar.
Sunt multi soferi care nu stiu ce inseamna sa mergi pe bicicleta si astfel nu-si pun problema.
“Că e ocupat și că nu îi pasă.” Oare câți știu de “noile” reglementări referitoare la depășirea bicicliștilor?! Și din aceștia, câți le aplică?
te referi la aia cu trecut razant? e plin.
Odata am depasit un biciclist intr-un sat lasandu-i spatiu destul de mare mai ales ca parea ca se cam clatina domnul si soferul din spatele meu mai ca se baga intre noi, el a crezut ca eu fac stanga sau ceva.
@ev21 daca lasa distanta de siguranta fata de tine era bine. Dar distanta fata de ala din fata e pentru fraieri. Trebuie sa stai la aspiratie ca la formula 1.
@anukoi Nu vrei sa ne referim si la biciclisti?
Cati stiu ca e OBLIGATORIU ridicatul mainii pentru a indica faptul ca schimbi directia de mers?
E interzis sa circuli pe trotuar. ( sa nu mai vorbim de faptul ca NU ai voie sa „claxonezi” pietoni pe trotuar cand esti totusi pe bicicleta.)
E OBLIGATORIU sa cobori de pe bicicleta cand treversezi pe trecerea de pietoni (in special daca e nesemaforizata)
E interzis sa circuli pe autostrada. (am intalnit personal biciclist in dreptul Hornbach pe A1 spre Bucuresti … pe banda 2 !!!)
TREBUIE sa opresti la semafor.
Nu ai voie sa circuli pe contrasens (e plin de ei pe pistele de biciclete de pe splai pe sensul gresit chiar daca e marcat pe jos)
Cand virezi la stanga NU AI prioritate…
Plus multe alte „chestii expirate si nasoale” care totusi se afla in regulamentul de circulatie pe drumurile publece. (ca de cand s-a importat prima masina in Romania niciun guvern nu a fost in stare sa conceapa si sa voteze o LEGE . Avem un regulament si un decret pe care le f*& cum vor ei… ca e mai simplu)
In rest…Numai de bine.
@vali Chiar la ăia, mi se pare o inconștiență mare să faci așa ceva, cu sau fără lege schimbată.
@leco Ne putem referi la ce vrei tu, una nu o exclude pe cealaltă. Eu vorbeam în ton cu articolul, care azi este despre bicicliștii care circulă corect, cel puțin eu așa l-am înțeles. Iar dacă cineva nu respectă o regulă, asta nu e un motiv pentru mine să încalc o alta.
Nu sunt biciclist, chiar n-am curaj pentru asta.
@leco toti sunt muisti, nu doar biciclistii sau doar conservarii:
> Cati stiu ca e OBLIGATORIU ridicatul mainii pentru a indica faptul ca schimbi directia de mers?
sincer, nu stiu daca e pus in codul rutier asta, dar din cate stiu pentru masini e obligatorie semnalizarea la schimbarea directiei, inclusiv pentru cei care au BMW
> E interzis sa circuli pe trotuar. ( sa nu mai vorbim de faptul ca NU ai voie sa „claxonezi” pietoni pe trotuar cand esti totusi pe bicicleta.)
E interzis sa parchezi pe trotuar sau pe locuri cu stationarea sau oprirea interzisa, dar e plin de masini pe acolo
> E OBLIGATORIU sa cobori de pe bicicleta cand treversezi pe trecerea de pietoni (in special daca e nesemaforizata)
E obligatoriu sa opresti cand ai pietonul angajat in traversare, dar de multe ori muisti treceau prin fata mea cand eu eram deja pe la jumatatea trecerii si ei pe sensul celalalt
> E interzis sa circuli pe autostrada. (am intalnit personal biciclist in dreptul Hornbach pe A1 spre Bucuresti … pe banda 2 !!!)
E interzis sa circuli cu masina pe trotuar, dar asta nu ii opreste pe unii
> TREBUIE sa opresti la semafor.
TREBUIE sa nu fortezi galben sau rosu si apoi ramai blocat ca vaca in intersectie
> Nu ai voie sa circuli pe contrasens (e plin de ei pe pistele de biciclete de pe splai pe sensul gresit chiar daca e marcat pe jos)
Mai rar, dar sunt si masini care circula pe contrasens, mai ales pe stradute mici
> Cand virezi la stanga NU AI prioritate…
Mai rar, dar sunt si masini care se baga aiurea fara sa aiba prioritate
In rest…Numai de bine.
@Perkele tu ce vrei sa argumentezi? Daca exista imbecili inseamna ca e justificat sa nu respecti regulile?
Mai bine pune mana si raportea la sange masinile parcate aiurea.
Sunt si soferi imbecili, clar. Dar ca experienta personala care vad cel putin 10-15 biciclisti pe zi (mai ales in ziua de azi cu serviciile astea de livrare) …. oare cati biciclisti am vazut sa respecte legea anul asta? Zero. Nici unul.
Unul singur am vazut care sa opreasca la semafor, dar dupa aia a virat fara sa semnalizeze. Vasta majoritate a celor pe care i-am intalnit in trafic anul asta nu au elemente reflectorizante pe biciclete. Cu exceptia de mai sus, toti pe care i-am vazut la semafoare trec fara probleme pe rosu printre pietoni – cativa aproape sa dea peste mine sau peste caruciorul copilului.
Sunt imbecili peste tot, dar problema e de scara.
Intr-o zi vad 4-5 masini care trec pe rosu …. dar in cele 3-4 drumuri pe care le fac zilnic vad zeci daca nu sute de masini pe la semafoare (mai ales cand mai stau intr-o coloana). Dar tot zilnic vad acelasi numar de biciclisti care trec pe rosu (jumatate din biciclistii pe care-i vad intr-o zi).
Intr-un an am vazut o masina care a mers mai mult de 50m pe trotuar (si am raportat-o la politie). Intr-o zi vad in general macar un biciclist pe trotuar (si nu pun la socoteala copiii).
@Radu: ce vreau sa argumentez e gandirea ca hai sa limitam sau descurajam bicicletele pentru ca biciclistii sunt muisti se poate aplica si la soferi si atunci nu o sa le convina ca hai sa nu mai circule masini pentru ca sunt multi soferi muisti
@Perkele „E obligatoriu sa opresti cand ai pietonul angajat in traversare, dar de multe ori muisti treceau prin fata mea cand eu eram deja pe la jumatatea trecerii si ei pe sensul celalalt”. Nu ai permis de conducere, este?
In copilarie si adolescenta mergeam pe bicicleta oriunde in cartier. Mi-a placut foarte mult sa merg pe bicicleta, dar, la o aniversare m-au intrebat cumnatii daca sa imi ia o bicicleta si dupa ce am ezitat putin, am raspuns negativ. La ce atitudine de rahat au soferii fata de biciclisti, am decis sa raman in viata. Bine, aparitia trotinetistilor cu combinatia de atitudine cretina cu nerespectarea oricaror legi nu a facut sa se imbunatateasca situatia in vreun fel. Si, da, daca as fi biciclist, as considera tirurile cele mai periculoase si m-as comporta in consecinta.
multi oameni au impresia ca „dreptate” si „prioritate” sunt niste scuturi din Star Trek care ii protejeaza in caz de accident.
sunt biciclist si merg des cu bicicleta prin oras (macar de 4 ori pe saptamana), regulile principale sunt:
– mergi pe bicicleta cu ideea ca oricine ar putea sa iti faca o nasoala: o masina sa vireze spre tine fara semnalizare, o masina parcata deschide o portiera, un pieton iti sare in fata, un cretin te sterge pentru ca el crede ca strada e numai pentru masini si tu il incurci in situatii din astea in general incetinesti, stai cu mana pe frana sau oricum esti mai atent si te gandesti cum sa eviti pericolul. si niciodata nu mergi razant cu masinile parcate
– ai lumini si reflectorizante, mai ales acum ca seara e intuneric
– semnalizezi orice schimbare de directie si te asiguri
– arati muie la muistii care te claxoneaza din spatele tau sau la altii care te sicaneaza in trafic, daca opresc la semafor sau ii ajungi in trafic, poti si sa le arati obrazul
regula cu muia la muisti nu o respectam!
Io le mai strig sa semnalizeze dracului, că dacă ești bicicleta te ignora.
Atenție la pensionarii de la volan, ăștia reacționează greu și te iau pe capota, și atenție la dubari și cocleți – chiar și un Subaru cu suport de biciclete deasupra m-a ‘sters’ pe Mureșenilor.
Și e bine sa aveți lumini și ziua, mai ales acum când e înnorat – eu am cinci.
de cand motociclesc am observat ca soferul roman coclete are prostul obicei sa vina pana la roata ta si sa claxoneze, gen claxon sa ii faci loc.
Evident coclete mereu grabit din clasa masina nemteasca cotet.
Fereasca sfantu sa invarti un pic de manson ca o vede ca pe un afront personal si te trezesti cu un sharan besit care ii da duhu incercand sa tina pasu, sa iti arate el tie.
Ok, deci daca e cu Renault e automat un personaj OK?
(as zice si eu de „toti motociclistii… ” dar m-a invatat mama ca nu e frumos sa generalizezi)
Oh, asta cu motocicliștii.. zi-mi că măcar tu nu te strecori printre benzi.
@F, @Alxzen n-a zis „toți șoferii”, a zis „șoferul român coclete”, dar dacă tu simți o muscă pe căciulă e problema ta.
O vorba veche din popor zice ca tabla se indoaie iar oasele se rup
La cateva saptamani dupa ce m-am mutat in Olanda a dat o duba peste mine cand mergeam cu bicicleta spre autobuz. Aveam prioritate si eram pe banda de biciclete. Ala cedase prioritate unui grup de biciclisti din fata si nu m-a mai vazut si pe mine. Nici n-am schitat sa opresc, m-a luat in plin.
Aia a fost prima din 4 lectii importante invatate despre mersul pe bicicleta.
Eu sunt defectul ala care la o tura cu bicicleta pe sosea imi aprind lumina de pe spate doar-doar un adormit ma vede mai usor de la lumina rosu aprins care palpaie cu 2 ore inainte de apus. Prefer sa se consume ala inutil decat sa ajung in sant impins de vreun bou.
O sa las asta aici:
https://www.facebook.com/groups/bucuresteniivorsapedaleze/posts/5929872807115226/
„Cine merge pe bicicletă știe că poți să ai girofar pe cap și tot se poate întâmpla să nu te vadă șoferul.” – ok, daca se porti se poate intampla – asa ca sa nu purtam pentru ca nu face nici o diferenta desi statisticile zic ca face. A da, nu elimina riscurile, dar le reduce semnificativ.
Dar …. pe bou nu il vindeci cu nimic. Soferul n-a fost atent la plecarea de pe loc. N-are nici o relevanta ca vorbim de biciclist. Putea sa fie pieton, putea sa fie alta masina. Cu asa un bou la volan, cei din jur sunt mereu la ruleta ruseasca fara sa stie.
Bicicleta – lumini, ochi de pisica, ce zice legea ca e obligatoriu. Nice to have: haine cu elemente reflectorizante, casca. Eu as face hainele cu elemente reflectorizante obligatorii, nu de alta, dar noaptea e suficient sa vrei sa faci un viraj intr-o zona cu iluminare mai putin ideala …. daca ai elemente reflectorizante pe maneci e genial.
Noaptea circul pe trotuar în anumite zone.
Nu se aplica 100%, pentru ca viteza este alta, dar sunt multe lucruri pe care le pot invata si biciclistii fara carnet de aici:
https://www.youtube.com/watch?v=x94PGgYKHQ0
FortNine – Invisibility Training for Motorcyclists
Corect. Când te dai cu bicicleta în trafic, pleci de la premisa că nu vei fi văzut; trebuie să-ți asumi asta. Pur și simplu. Nu se negociază, degeaba te crezi deștept, că mori.
Anyway, o întâmplare aproape haioasă de săptămâna trecută:
Plec de acasă cu bicicleta, văd că vine o mașină care circulă încet, nu mă bag în fața ei, deși puteam să fac asta lejer. Era un Seat Arosa cu o mămică la volan, doi copii pe bancheta din spate, săreau de mama focului. Plec de pe loc. Aia oprește. Căuta loc de parcare. Mă opresc și eu. Era mai cam o lungime de mașină între mine și ea. Din față vine altă mașină, ea începe să dea brusc cu spatele. Cu ambele picioare jos, am început să merg în spate cât am putut în ălea câteva secunde. nu s-a oprit până nu am urlat TARE. Femeia pur și simplu nu se uitase. Era senină. ”Dar v-am făcut ceva?”
Partea și mai mișto: ceva mai încolo erau parcați unii care-și duceau și ei copiii la aceeași grădiniță/afterschool. Iese afară din Passatu-i B6 mândru un justitițiar care se răstește la mine, că ce ridic eu tonul la o femeie cu copii și că unde mi-e casca și vesta. I lost it. Am răcnit el că e bou și că femeia nu s-a asigurat și că el nu cunoaște codul rutier, care nu prevede nimic de obligativitatea căștii (ironic, de cele mai multe ori port cască în oraș) și nici de cea a vreunei veste pe timpul zilei. Atât de tare m-am înfuriat, că nu i-am mai zis că n-avea cretina scaune de copii și că-i omora pe ăia direct la orice accident, mama lui pește prăjit. S-a liniștit destul de repede cu puseul de deșteptăciune, eu m-am felicitat în sinea-mi că n-am vorbit mai urât decât o făcusem și-așa și am plecat. El însă a rămas să facă pe deșteptul cu vecinul meu, care ieșise în geam și care i-a spus și el, dar mai frumos, că e bou și că nu știe pe ce lume trăiește. Când am plecat, doamna șoferiță era senină și zâmbăreață, ei i se părea că e OK totul.
De fiecare dată când se discută despre comportamentul șoferilor în trafic, nu contează cât de jegoși sunt ăștia, ajungem la ideea că bicicliștii nu au bască. Temele favorite: ”nu ai vestă” și ”lasă că am văzut eu că nu vă dați jos la trecere”. Câți dintre cei de aici știu că legea nu spune nimic de obligativitatea vestei și că ăla e doar cel mai ieftin și la îndemână articol care te face vizibil și de aia e popular?
Cât despre datul jos la trecere, există cretini care vor să faci asta și când ei oricum au roșu la semafor și când oricum nu pui pe nimeni în pericol dacă traversezi strada rămânând pe bicicletă. Să descaleci doar fiindcă așa vor ei, că atâta îi duce pe ei capul și la asta reduc ei siguranța în trafic. Că doar, da: dacă eu conduc în așa fel încât îți pun viața-n pericol, e dreptul meu să o fac, pentru a echilibra faptul că în alt colț al țării un biciclist cretin trece cu bicicleta pe trecere și așa arăt eu că sunt deștept. Mhm! Stați liniștiți, eu cobor la trecere aproape de fiecare dată, dar recunosc că uneori profit de semafor sau de puhoiul de pietoni și mă fofilez alături de ei.
Rămâne valabil ce spune Vali: vrei să fii viu și a doua zi? Asigură-te TU tot timpul!
Mx
„Cine merge pe bicicletă știe că poți să ai girofar pe cap și tot se poate întâmpla să nu te vadă șoferul. Că e ocupat și că nu îi pasă.”
Nimic mai adevarat. Am 5 intamplari in ultimul an din care as fi iesit extrem de sifonat sau mai rau daca n-as fi cascat ochii larg si daca n-as avea reflexe brici. De doua ori pe pista de bicicleta de pe chei diferiti domni faceau dreapta cu dezinvoltura direct peste mine. Degeaba mori cu dreptatea in brate, cascati ochii larg ca e mai bine pentru voi.