Business Mindset

Două chestii mișto de tot la Shark Tank, apropo de întrebarea lui Vivi, pe care le-am observat de-a lungul celor cinci sezoane:

Ce e unic la afacerea ta?

Întrebarea asta îi defazează pe mulți. În ultimul episod a venit un băiat care vindea ciocolată personalizată (ca la pizza, alegeai suportul și ce puneai pe ea și gata), iar unul dintre rechini i-a făcut o ofertă simplă: facem o companie nouă cu 2 milioane capital, îți dau 25% din ea să faci fix ce faci acum, dar pentru mine. Nu e nimic unic în ce faci, toată lumea o poate face, nu ai un unghi de abordare cu care poți ieși în față, mâine apar alții care fac același lucru cu 2 dolari mai ieftin și te scot de pe piață.

Cât e profitul per unitate?

Asta e chestia pe care îi excită cel mai mult pe rechini. Mai jos vedeți reacția lui Mark Cuban când aude că un produs costă 2 dolari la fabricat și se vinde cu 6. Și îmi place că toată lumea e deschisă și toată lumea știe că trebuie să existe un profit. Nu ca la noi, unde dacă un magazin vinde ceva în profit sunt proști, iar dacă vând în pierdere sunt proști.

shark-tank-mark-cuban

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

13 comentarii

  1. Multi se gandesc ca atunci cand un magazin vinde un obiect, sa zicem un aragaz, toti banii intra in contul acelei firme, cand realitatea este ca grosul banilor ajunge la producator, deci romanii cred ca sunt hoti cei care vand in profit.

    00
  2. Grosul, nu ajunge la producator
    Producatorul, cumpara materie prima, plateste angajati etc
    Grosul ajunge la stat

    00
  3. Grosul nu ajunge la stat.
    Statul e controlat de masoni, serpilieni, flacara violet etc.
    Grosul ajunge la Illuminati.

    00
  4. Grosul nu ajunge la Iluminati.
    Ajunge la Obama ca el conduce lumea si de la el vin toate prin Basescufundatara.

    00
  5. Random comment: Cu ocazia asta mi-ai reamintit sa ma uit la Shark Tank :P

    00
  6. Grosul nu ajunge la Obama.
    NU Obama/guvernele conduc lumea, GOLDEN SACHS conduce lumea. (https://youtube.com/watch?v=pL76ztUeJIo)
    Grosul ajunge la Goldman SACHS

    00
  7. #unitisalvam grosul care pleaca de la noi

    00
  8. @Tavi nu neaparat la Goldman Sachs, ajunge la cine controleaza fluxul si tiparnitele de bani. Si nu e doar Goldman Sachs, sunt mai multi, care au desenat hartile de influenta asa cum stalin roosevelt si churchill si-au impartit harta. E foarte dificil sa stii care este sau nu este.

    Revenind la Shark Tank, shark tank este cica unul din cel mai vizionate emisiuni din SUA la ora asta, avand slot vinerea seara daca nu gresesc.

    Voiam sa evidentiez care e diferenta daca la noi Nora pentru mama e cea mai urmarita emisiune? Unde suntem ca popor? Si nu, elitele nu compenseaza din pacate pentru majoritatea tembela, oricat de optimisti am fi.

    00
  9. Toate bune si frumoase, problema este ca aia cu unicitatea nu e musai un criteriu intr-o afacere. De altfel, membrii din juriu nu au afaceri care sa aiba ceva unic. Barbara a inceput ca agent imobiliar. Ma rog, e super unic ca idee de business, n-am ce zice.

    Toata lumea care face business stie ca dincolo de idee conteaza si cum vinzi si serviciul si reteaua de contacte etc. Ca poti sa faci mai multi bani dintr-o idee unica, asta e o alta discutie. Dar sa-mi spui ca asta e CRITERIUL pentru ca o afacere sa faca bani, e fals. Eu vad si varianta canadiana. Unul din rechinii de acolo a inceput cu o pizzerie. Epic de unic.

    Daca fondatorii Twitter ar veni in emisiune, ar fi dati, in suturi, afara. Asta nu a impiedicat firma sa faca un IPO buniciel.

    Altfel: o emisiune buna, de la care oricine vrea sa ajunga la un moment dat in business, are ce invata.

    00
  10. uite, apropos de leii/varcolacii/whatever din concursurile alea de bazinis … :-( e adevarat ca exemplu ales nu e super-bine ales, dar in fond, cam are dreptate.

    00
  11. Businesses are hard. Really really really hard.

    00
  12. Aș fi foarte îngrijorat dacă nu aș crește cu vârsta. :-)

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la de la Aceeași Mărie.

Pun clipuri pe Youtube