Bună de tot propunerea cu comasarea comunelor și satelor

„PMP cere ca reforma statului teritorial-administrativ să înceapă, cu măsuri ferme care să oprească mersul către nicăieri al României. (…) E nevoie de nişte studii. PMP propune ca orice comunitate care are mai puţin de 1000 de suflete să se comaseze cu alte comune, pentru ca aparatul birocratic să fie mai suplu. 1000 de comune cheltuie mai mult decât pot să culeagă în termen de taxe şi impozite. De aceea, trebuie să intervină întotdeauna Guvernul cu alocări suplimentare de la bugetul central şi asta înseamnă bani luaţi de la infrastructură şi duşi în zona de consum”, a spus Mihai Neamţu, purtătorul de cuvânt al PMP, miercuri, în cadrul unei conferinţe de presă.

Mișto de tot. Da. Trebuie. Dar cineva trebuie să își asume asta. Să scoată niște bugetari inutili la pensie. Să le explice unor bătrâni căpoși că nu e cazul să mai insiste cu satul lor și că tradițiile mai și mor.

Și tot cred că ideea mea ca, dacă în 2-3 ani nu ia nimeni în posesie o casă, să o ia statul și să facă ce vrea cu ea. Că e clar că, dacă nu ai aflat că a murit mă-ta doi ani și nu ti-a păsat, nu o să vii după aia să îți ceri drepturile. România are nevoie de teren agricol, nu de case părăsite.

Curmați-le suferința bătrânilor. HAI PNL! Hai că se poate!

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

74 comentarii

  1. Cea mai buna idee din ultimii ani, sincer. Daca am face un plan pe 10-20 ani, cu tinte clare, sa mor de nu as dona bani oe principiul un leu pt ateneu.

    00
    • Cea mai bună idee pentru că e făcută de unul de la PMP și nu de la PSD/PNL :))
      Câți primari au cei din PMP ? Exact! Au găsit și ăștia o șmecherie ca sa ii ardă pe ăia mai mari ca ei când se ajunge la perioadele de votare…nu tu primar în fiecare comună, nu tu voturi destule.

      00
    • Oh, @Davko..

      00
  2. Dar nu le ia nimeni nimic. Asa functioneaza si acum. O comuna e compusa din mai multe sate.
    Ce vor, e ca numarul comunelor sa scada, fiind incorporate in comune mai mari, ca si sate.
    Nu cred ca ii pasa lui Nea’ Costica daca Capusata unde a trait el o viata se intituleaza Sat sau Comuna.

    00
    • Da, dar ii pasa primarului Vasile care se vede acum fara comuna pe care sa o mai conduca.

      00
    • Unora le pasa, dacă ii pui sa devina sat al unei comune cu care sunt la cuțite (la propriu). Dar na, trebuie munca de convingere, explicate avantaje, eliminate posibilele discriminări viitoare la alocări bugetare pe satele noii comune…

      00
  3. Și cam ce agricultură facem cultivând terenuri pe care zeci de ani au fost construcții?
    Mai mult decât niște șmenuri imobiliare nu vom vedea.

    00
    • nu e vorba numai de locul de casa…tataia ala mai are si o faneata..si un hectar de teren…

      00
    • @Attilla
      În zonele agricole, populate preponderent cu bătrâni, terenurile lor sunt cultivate bine mersi de cine are unelte.

      00
    • cu ce pana mea șmenuri imobiliare? cu case dărăpănate în curul lumii?

    • @vali
      Explică te rog cum primăria Freșcăței are bani pentru operațiunile necesare: constatare lipsă succesori, expropriere, intabulare imobil, valorificare imobil.
      Cine plătește?

      00
    • @Vali-șef-de-blog, Vali ăstălalt are oarecum dreptate. și în prezent Codul Civil reglementează situația când nu apare niciun moștenitor să se manifeste. Codul zice 1 an și 6 luni de la deschiderea moștenirii. Momentul deschiderii moștenirii este momentul decesului proprietarului anterior.
      În cazurile astea statul, prin primării, trebuie să se miște și să urmeze aceleași proceduri și să dea aceași bani la notarul public, ca un moștenitor-persoană fizică.
      art. 1135-1140 plus câteva din legea notarilor publici.
      + Articolul 1.135
      Articolul 1.136
      Administrarea provizorie a bunurilor moştenirii
      (1) Cât timp moştenirea nu a fost acceptată sau dacă succesibilul nu este cunoscut, notarul public competent poate să numească un curator special al moştenirii, pentru apărarea drepturilor moştenitorului eventual, având drepturile şi îndatoririle de administrare prevăzute la art. 1.117 alin. (3)-(5).
      (2) În cazurile prevăzute la alin. (1), acţiunile împotriva moştenirii se vor îndrepta împotriva unui curator special, numit de notarul public competent, la cererea reclamantului.
      (3) Dacă există indicii că moştenirea urmează a fi declarată vacantă, notarul public competent încunoştinţează şi organul care reprezintă comuna, oraşul sau, după caz, municipiul.
      Articolul 1.137
      Somarea succesibililor
      (1) Dacă în termen de un an şi 6 luni de la deschiderea moştenirii nu s-a înfăţişat niciun succesibil, notarul, la cererea oricărei persoane interesate, îi va soma pe toţi succesibilii, printr-o publicaţie făcută la locul deschiderii moştenirii, la locul unde se află imobilele din patrimoniul succesoral, precum şi într-un ziar de largă circulaţie, pe cheltuiala moştenirii, să se înfăţişeze la biroul său în termen de cel mult două luni de la publicare.
      (2) Dacă niciun succesibil nu se prezintă în termenul fixat în publicaţie, notarul va constata că moştenirea este vacantă.
      Articolul 1.138
      Dreptul de a culege moştenirea vacantă
      Moştenirile vacante revin comunei, oraşului sau, după caz, municipiului în a cărui rază teritorială se aflau bunurile la data deschiderii moştenirii şi intră în domeniul lor privat. Este considerată nescrisă orice dispoziţie testamentară care, fără a stipula transmiterea bunurilor moştenirii, urmăreşte să înlăture această regulă.
      Articolul 1.139
      Intrarea în stăpânirea moştenirii vacante şi răspunderea pentru pasiv
      (1) Comuna, oraşul sau, după caz, municipiul intră în stăpânirea de fapt a moştenirii de îndată ce toţi succesibilii cunoscuţi au renunţat la moştenire ori, la împlinirea termenului prevăzut la art. 1.137, dacă niciun moştenitor nu este cunoscut. Moştenirea se dobândeşte retroactiv de la data deschiderii sale.
      (2) Comuna, oraşul sau, după caz, municipiul suportă pasivul moştenirii vacante numai în limita valorii bunurilor din patrimoniul succesoral.
      Articolul 1.140
      Desfiinţarea vacanţei moştenirii
      Dacă, deşi s-a constatat vacanţa moştenirii, există moştenitori, atunci aceştia pot exercita petiţia de ereditate împotriva comunei, oraşului sau, după caz, municipiului.

      00
  4. 2-3 ani este putin…pana la urma dreptul la propietate ar trebui sa fie sfant.

    poti face asta dupa un 50 ani, dupa 50 ani trecerea in propietatea statului…iar in acesti 50, statul sa fie doar chirias: daca in 3 ani nu a revendicat nimeni terenul agricol sa pui grau (ori ca stat ori ca arendas) daca dupa 50 ani vin urmasii sa le poti da cota parte si daca nu vin…asta e…ramane al statului.

    00
    • nu e puțin. dacă tu mori și 2 ani nu vine nimeni să revendice averea ta, ori nu le pasă, ori au murit și ei.

    • Dreptul la proprietate trebuie sa fie sfant.
      Doar ca aici discutam despre dreptul la mostenire, mostenirea unui bun provenit de la o ruda de care nu iti pasa sau nici macar nu stii ca exista.

      00
    • cat de bine te intelegi tu sau nu te intelegi tu cu urmasii…e treaba ta si a lor…nu a statului.

      da, mi s-ar parea norml sa fie valabil testamentul: vrea pula mea sa las terenul bisericii, primariei…oricui…e al meu, treaba mea…dar daca eu nu ii trimit pe urmasi la origini in mod clar…nu e treaba statului sa faca asta

      00
    • yup. dar în același timp proprietarii sunt obligați să-și exercite drepturile și să-și îndeplinească obligațiile cu bună-credință. nu pot solicita respectarea drepturilor lor, dacă nu și-au îndeplinit obligațiile.
      este unul din principiile fundamentale ale dreptului.
      un alt principiu fundamental: drepturile și obligațiile sunt exercitate și îndeplinite cu scopul producerii de efecte juridice.
      nu putem să stăm 50 de ani după oarecine să-și aducă aminte la bătrânețe c-a murit bunică-sa și parcă avea o bucățică de teren și-o casă. și niște capre sau mai știu eu ce. ce facem cu impozitul? cu neglijența terenului/casei care repercutează asupra vecinilor? ce facem cu caprele? le îngrijesc vecinii 50 de ani?
      până acum câțiva ani până și uzucapiunea de rea-credință era pe 30 de ani.
      am scris mai sus, moștenirea devine vacantă după 1,5 ani.

      00
    • de obicei mă doare în papuci de minusuri, dar stați voi într-un bloc în care pentru un apartament nu plătește nimeni întreținerea 50 de ani (ok, apa, gazele nu le consumă nimeni, dar căldura se dă, fie că stă, fie că nu stă nimeni în el), în care nu face nimeni curat și colcăie gândacii și poate șoarecii. cu un proprietar mort căruia nu i se poate lua acordul pentru schimbat țevi vechi și alte îmbunătățiri în bloc.
      sau vecini cu un teren neîngrijit pe care se face junglă și o casă care se dărâmă și în care se oploștesc animale sălbăticite sau oameni fără adăpost.
      departe, foarte departe de mine de a contesta proprietatea privată, dar drepturile vin la pachet cu obligații.

      00
  5. Aveți un fix cu „proprietate statului”.
    Ați uitat că acum 10 ani același stat tăia pensiile și salariile bugetarilor ca să poată ciordi unii cu spor pe mână cu aia de la restituirea proprietăților.

    00
    • Tăia ca să nu intram în incapacitate de plata.
      Ca FMI și restul investitorilor voiau sa vadă bani în plus pe loc, nu puteau fi duși cu zăhărelul cu povesti gen reforme și nu o sa mai furam.

      00
  6. Sunt multe comune care dacă ar fi sa fie privite ca societăți comerciale ar fi fost demult închise. Sunt comune care nu reușesc să își acopere cheltuielile cu funcționarea din taxele și impozitele încasate… Ideea e buna dacă este implementată cu capo solutie ar fi un „un birou mobil” că sa nu izolezi complet anumite date…

    00
  7. Treaba asta ar trebui sa fie complementara unui plan de a ajunge cu nivelul de incasare a taxelor si impozitelor la 99%.

    00
  8. Pmp nu e basescu?! Sa înteleg ca unii aveau dreptate?!

    În fine, cred eu ca comunele pot fi comasate fara scandal prin crearea de centre administrative care sa preia anumite functii ale comunelor, cum s-a facut cu scolile de exemplu. Ele au ramas doar ca conducerea s-a mutat la o scoala mai mare. Primarii pot ramane, consilierii la fel, îngheti anumite posturi care nu necesita interactiune cu cetateanul si faci mutarea serviciilor.
    Si mai e o problema cu comasarea satelor … infrastructura lipsa ;)

    00
  9. În anumite județe (Timiș, Suceava, Mureș, Harghita îmi vin acum în minte) s-au înființat zeci de comune după 2000. A fost un val foarte inegal, în unele județe știu ca nu s-a înființat niciuna. Oficial pt ca satul respectiv și încă unul sau doua din comuna inițială fuseseră cândva comune. În practica pt ca anumiți voiau sa fie primari, funcționari etc în satul lor și făcând parte dintr-o comuna mai mare, le luau fata cei din alte sate componente.
    Oricum, dacă sunt și mici, și apropiate unele de altele, clar trebuie comasate.

    00
    • Si prin Oltenia unele comune s-au transformat cu tamtam in orase, iar dupa niste ani au constatat ca nu au putut accesa fonduri europene, pe care, organizati ca si comune le-ar fi putut accesa fara probleme

      00
    • Mda, la transformat în orașe mai mult au făcut economii la bugetul UE. Și în rest nu cred ca au fost cheltuieli în plus fata de când erau comune. Cred ca a fost mai mult o chestie de orgoliu la Potcoava, Berbești, Băbeni, Bechet Turceni sau Tismana.

      00
    • S – nu are treaba cu candva fusesera comune. Candva si bucurestiul era un oras, nu capitala… pentru urcare in grad iti trebuie referendum(local) si criterii de indeplinit. Dar stai, voi va cacati pe voi cu comunele dar ati uitat in anii preaderarii la mUE cand comune fara asfalt au devenit orase….

      00
  10. Mulțumim partidului psd, cu dedicație dracnea, că s-a kkt și pișat pe ideea asta.

    00
  11. 1000 de locuitori e puțin totuși. nu sunt foarte multe comune cu mai puțin de 1000. 2000 ar fi un început mai bun.

    00
    • Adică ar trebui comasate cu alte comune și cele sub 2000 de locuitori, nu numai cele sub 1000.

      00
    • exact!
      in plus, trebuie stabilit corect numarul celor care mai locuiesc acolo, pentru ca in multe sate jumatate sunt plecati!

      00
    • Mda, populația stabila e cea mai mare (aia după care sunt 18, 2 milioane de alegători în România) pt ca aia sunt cei cu buletin valabil pe localitatea respectiva. Pentru asta sunt publicate date semestriale.
      Populația rezidenta estimata e cea care chiar a locuit în localitatea (tara) respectiva în ultimele 6 luni. E cea numarata și la recensământ și apoi se fac estimări semestriale pe baza ei, tot asa pana la următorul recensământ. Conform ăleia, suntem 19,4 mil (fata de peste 22 mil, cât e populația stabila)
      Sigur mulți primari ar vrea ca populația stabila sa fie luata în considerare…cu excepția celor din suburbii, unde populația rezidenta e mai mare decât cea care are buletin pe localitatea respectiva.

      00
  12. Explică te rog cum primăria Freșcăței are bani pentru operațiunile necesare: constatare lipsă succesori, expropriere, intabulare imobil, valorificare imobil. Cine plătește?

    Nu ai inteles.
    Va fi komunikat prin ordin de zi de la komandament.

    00
  13. Ideea nu e rea, dar parca vad cum vor face front comun primari PSD si PNL impotriva ideii, ca sa nu isi piarda sinecurile

    00
  14. NOU
    #40

    25 de județe în loc de 41, numarul comunelor redus la jumătate si satele neviabile/parasite desființate. O gură de aer pentru administrație și economie.

    00
    • Dai tu bani oamenilor sa plece? Fiecare sta unde vrea, nu e ca pe vremea lui ceașcă, cu sistematizarea satelor. Oricum alea neviabile prin definiție sunt părăsite.
      25 de județe? 16 lipsa? Hai sa le ghicesc
      1. Salaj(cu Cluj)
      2. Bistrița Năsăud (cu Cluj)
      3. Covasna (cu Harghita)
      4. Caraș Severin (cu Timis)
      5. Vaslui (cu Iași)
      6.Vrancea (cu Galați)
      7. Tulcea (cu Constanța)
      8.Ialomita (cu Călărași)
      9. Teleorman (cu Giurgiu)
      10.Ilfov (cu București)
      11. Gorj (cu Dolj sau cu Valcea)
      12.Mehedinti (cu Dolj)
      13.Olt (cu Dolj)
      14.Satu Mare (cu Maramureș)
      15.Braila (cu Galați :))
      16.Alba (cu Hunedoara)
      15 din astea au pana în 400 de mii de locuitori (Olt e cel mai mare) . Ilfov a depășit de câțiva ani bine de tot numărul asta, dar na, e Ilfov… Care și acum are o groaza de instituții la București. Poate fi din nou sector, nu agricol ci suburban.
      Mai rămân sub 400 de mii de locuitori… doar Botoșani.
      Dar desființarea de județe nu prea îmi place, s-a mai făcut și a creat animozități. Cum ziceam și la alt articol, în cazul unor județe mai mici se pot regionaliza anumite instituții care acum sunt județene.

      00
  15. Chestia asta as aplica-o in invatamant… fara regrete.

    00
  16. Nimic ce spune Neamtu sau Papahagi nu are cum sa fie bun, oamenii sunt total pe langa orice subiect ce tine de adminstratie, singurele subiecte despre care poate ar avea dreptul sa-si dea cu parerea sunt cum sa tii niste oameni in conditii de Evul Mediu… penibili, i-a primit PMP cu bratele deschise… ce nu stiu e ca de la 6% o sa avanseze la urmatoarele alegeri spere 4%…

    00
  17. OT: e foarte curios faptul ca playtech apare in primele rezultate cand cauti vreo informatie despre alegeri sau in general stiri…..smecher securistul Burci sau „baby broker” (https://www.facebook.com/Grupul.Investigatii.Politice/videos/1044115125624124/)

    00
  18. Pana la comasare astept sa vad un drum de legatura decent intre sate/comune. Nu vorbim de comune/sate aflate in varf de munte si intinse pe 30 de km dar astept sa vad ca drumurile existente sa fie cu asfalt; nici nu ma mai astept la construire/largire de drumuri noi/centuri ocolitoare.
    Totusi, pana la urma ce facem in acest caz cand intre satul x si satul y (resedinta de comuna) sunt 8 km iar transport in comun nu exista? Sistem electronic pentru impozit nu exista, ce sa mai vorbesc de restul birocratiei? Eu cred ca voi nu ati fost in germania sa vedeti sate/orasele(cum mortii lor s-or numi) cu 6000 de locuitori lipite una de alta! da ba, lipite una de alta, adica comuna x lipita de comuna y cu densitate mare de locuitori!

    00
    • pentru infrastructura sunt necesari bani!
      ca sa fie bani, trebuie mai intai eliminata risipa!
      lmc, a baga bani inaintea reformarii este pagubos!

      00
    • daddy – cat cheltuie o primarie cu aparatul administrativ este fix pix comparativ cu cat cheltuie unele primarii prin zilele comunei sau mai stiu eu ce panselute sau reasfaltari tot la 3 ani ca nu au fost in stare sa planifice investiiile cu cap impreuna cu electrica si distrigaz…

      00
    • Pai și în România vezi multe fizic.
      Iar drumuri decente între comune/sate poți vedea destule la mine în judet, în Sibiu. E plin. Plus foarte multe sate cu aproape toate ulițele și străzile asfaltate.

      00
    • *fizic unite

      00
    • verde-n … habar n-ai, la tara cea mai mare parte a bugetului se duce pe salarii si indemnizatii, acum si pe pensii speciale, iar restul, daca mai ramane, pe ceea ce am denumit alte forme de furt, contracte din care fura aceeasi primari si consilieri!
      daca desfiintezi primaria, bugetul disponibil pentru infrastructura al unei astfel de localitati ar putea creste si cu 500% de a doua zi!
      deci intai trebuie curatat cancerul!

      00
    • daddy – aham, deci sa pricep ca daca desfiintezi o primarie nu mai trebuie asfaltate drumurile, nu mai trebuiesc reparate scoli, nu mai trebuie platit socialul(nu ma refer la pierde vara ci la cei cu handicap) sau cum?
      Am scris mai sus, aparatul propriu este infim la bugetul unei primarii comparativ cu asfaltari si alte servicii necesare bunei functionari unei comune. Care salarii speciale? Singurul salar special il are primarul(si probabil vicele in viitor) si ala doar daca isi duce mandatul pana la capat dar si acesta fiind limitat la vreo 3-4 tururi, bugetul casei de pensii nici ca il simte, ba mai mult, ca sa vezi ca nu se va plati din bugetul casei de pensii ci din bugetul general si atunci idem, 200 de pensii speciale a cate 1200 de ron in plus ba mai mult ca se calculeaza in functie de rangul comunei/orasului/municipiului, deci cei cu comunele de grad 4 vor primi in plus o pensie „speciala” de cacao. Totusi din 1990 si pana in 2018 numarul comunelor a crescut cu doar 10%, da ba, 10%, adica 200 de comune. Iti dai seama ce greu este sa cotrobaiesti putin nu? 200 de comune, adica maxim 200 de pensii speciale ale primarilor dar care probabil se vor pensiona in 2030-2040 sau si mai tarziu moment in care oricum romania va fi depopulata si vanduta unei puteri gen germania(grecia?!). Concluzia? Degeaba comasezi comune, nu vezi ca nu sunt in stare sa asfalteze 2 strazi iar tu ai impresia ca daca vei comasa comune brusc se vor asfalta 10? Problema nu este la numarul de angajati ci problema este la incompetenta acestora in materie de miserupism.

      00
    • @verdenpom
      Nu ma aștept sa arate asa în 2019, pentru ca poza de pe street view e mai veche de 2015. S-au făcut multe de atunci.
      Sa vezi cum arata street view din fata blocului meu… E de dinainte sa ma mut acolo. O parte e pământ, o parte e asfalt… Acum e parcare asfaltata complet de vreo 3 ani.
      Google earth-ul pe Sibiu e atât de vechi ca lipsesc cartiere întregi.
      Deci tu ar trebui sa călătorești prin tara și sa vezi situația reala.
      Eu nu am zis nici măcar ca toate drumurile au fost refăcute, am zis ca găsești destule exemple în județul Sibiu, cel putin. Ca se înțelegea ca vrei sa vezi exemple. De oriunde din tara.
      Si de unde ai scos-o ca merg la marea neagra? Din 2012 n-am mai călcat în Dobrogea.

      00
    • verzila, insisti in neinteligenta!
      poate pentru ca desfiintarea posturilor de taietori de frunza verde la caini te-ar pune la dispozitia pietei fortei de munca?!

      00
    • Taticule ce ai trecut prin viata doar facand umbra pamantului tin sa te atentionez ca nu sunt bugetar. Ba mai mult sunt privat cu impozitele la zi si sunt propriul angajat… dar ma rog. Eu va las in durerea voastra

      00
  19. @verdenpom
    Ba are treaba. Asta a fost argumentul : „popor de la mine din sat! Cândva ne conduceam singuri, eram comuna separata de satul vecin! Sa fim din nou comuna, jos jugul satului vecin!”
    Si s-a făcut referendum și oamenii au votat ca să redevina comuna separata.
    Ridicarea la rangul de oraș nu a dus la cheltuieli noi, ca aparatul administrativ e în funcție de mărimea populației, nu în funcție de statutul localității.

    00
    • S – de ce esti prost? Sa fim din nou comuna: trebuie sa indeplinesti conditii, in primul rand populatie! Si da, aparatul administrativ costa in functie de rang iar aici daca nu ma crezi cauta grilele de salarizare si vei vedea ca difera substantial + sa nu mai zic ca pentru atragerea de fonduri la o comuna devenita oras te-ai supt cand trebuie sa aduci un alt aport de bani % pentru proiect comparativ cu o comuna… a da, ti-am zis ca sunt si alte taxe/impozite la oras fata de comuna? Mai mari desigur
      LEGE nr.351 din 6 iulie 2001
      privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului naţional – Secţiunea a IV-a Reţeaua de localităţi

      2.0. Elemente şi nivel de dotare ale localităţilor rurale de rang IV

      R4.0. Condiţii necesare pentru înfiinţarea de comune

      Populaţia minimă – 1.500 de locuitori
      Potenţial economic care să asigure echilibrul bugetar al comunei
      Legături pe drumuri sau pe calea ferată între satul reşedinţă de comună şi celelalte sate componente
      Reducerea distanţei dintre satul reşedinţă de comună şi celelalte sate componente
      Spaţii construite pentru instituţii şi dotări*):
      primărie;
      şcoală primară şi gimnazială;
      dispensar uman, farmacie sau punct farmaceutic;
      post de poliţie;
      staţie/haltă C.F. sau staţie de transport auto

      00
    • cate din comunele infiintate dupa anul 2001 indeplinesc conditiile alea?

      00
    • daddy – gen toate? Ia arata-mi tu mie o comuna infiintata de dupa 2001 ce nu indeplineste conditiile pentru a fi comuna!

      00
    • Pai normal ca inainte sa ceara sa devina comuna au verificat dacă îndeplinesc condițiile astea, chiar trebuia sa specific? Dar sunt destule sate care îndeplinesc condițiile astea și nu au cerut sa devina comune. Nu e ca și cand toate satele din tara au verificat dacă îndeplinesc condițiile și, dacă bifau toate criteriile, au fost obligate sa ceara sa devina comuna.

      00
    • Eu ma retrag. Citeste legea si vei vedea de ce chiar si unele sate cu populatie mare nu pot deveni comuna…

      00
    • Înțelege ca nici un sat nu a fost obligat sa ceara sa devina comuna sau oraș. Au fost interese ale unora.

      00
    • Aham? Nu au fost obligate? Ia vezi cateva orase de prin moldova ce au fost obligate sa devina orase pentru statistica mUE prin care trebuia sa avem x orase pentru aderare la mUE… si e normal, intotdeauna sunt interesele cuiva, dar daca populatia a votat la referendum inseamna ca a fost interesul comunei. Haide sa iti dau un exemplu: comuna negreni din cluj. A fost comuna in anii 1950, apoi desfiintata, iar prin 2000 s-a facut referendum pentru a redeveni comuna. De ce? Simplu, pentru ca fosta comuna(ciucea) nu era in stare sa organizeze festivalul anual specific comunei asa ca populatia a decis sa se reinfiinteze… dar ma rog, te las in bula ta. Ia spune-mi, ai deschis link-ul ce l-am trimis aici? Daca l-ai deschis inseamna ca nu prea ai habar din ce ai citit acolo.

      00
    • Lasă poveștile, doar în capul tău e % de orase criteriu pt aderarea la ue. Iar dacă era vreo lege de genul asta, sigur nu s-a mai aplicat ulterior întrării în UE ar fi însemnat ca trebuiau sa devina orașe chiajna, floresti, Dumbrăvița, giroc, Selimbar, Apahida, miroslava și alte comune-suburbii mult mai mari decât multe orașe. Sunt tot comune.
      Iar în ceea ce privește apariția de comune, în unele sate nu au fost interesați nici sa organizeze referendum. Și nu s-a organizat, pt ca nu i-a obligat nimeni. Interesul populației… Tot au fost initial câțiva care au trezit interesul respectiv.

      00
  20. complet On

    https://www.autovit.ro/autoturisme/toyota/rav-4/#7f3d074a68

    mi se pare ceva foarte fishy la anuntul asta, ceva gen „familie de medici care au folosit masina doar in excursiile anuale pe autostrazi”

    te rog sa preiei acest dosar

    00
  21. Dacă în 2-3 ani nu ia nimeni în posesie o casă, să o ia statul și să facă ce vrea cu ea

    Foarte greșit și prea puțină lume văd că te trage de urechi pentru asta. Dar putem ajunge la un consens. De ce nu facem altfel? statul să te caute să-ți dea ce e al tău. Și, dacă nu reușește să dea de tine în 2-3 ani, abia atunci să-ți ia casa.
    În momentul actual dacă stai cu părinții, că na .. sunt bătrâni și trebuie să ai grijă de ei (și asta e situația la sat în multe, multe familii), după ce mor, trebuie să te duci să umbli prin o grămadă de părți și să plătești un purcoi de bani pentru actele la o casă în care tu locuiești deja de ani buni și care părinții tăi oricum ți-o lăsau ție, dar nu i-a dus capul să facă acte (iar tu nu i-ai întrebat pentru că nu ți s-a părut potrivit).

    Știu că descrii o altă situație, aia în care copiii își părăsesc părinții sau bunicii, dar chiar și așa asta nu înseamnă că bunicii nu ar vrea să îți lase ție tot. Și s-ar rezolva, dacă statul ar încerca să te caute după ce s-ar întregistra decesul. Apoi, dacă tu te-ai mutat din oraș și nu ți-ai făcut mutație și statul nu are cum să dea de tine, aia e problema ta.

    00
  22. Nu e rea ideea dar nu poti face aceste lucruri decat in urma unei analize INDIVIDUALE! Ce te faci cu comunele din munti unde distantele sunt foarte mari si populatia mica? Daca aduni 5 comune a cate 200 locuitori si le comasezi poti ajunge la distante intre sat si primarie de 50-60 km. Cum ajunge un batranel dintr-un astfel de sat la Primarie sa isi rezolve o problema? De aceea spun ca analiza trebuie facuta individual, pe niste criterii prestabilite dar si cu exceptii. Mi se pare normal ca statul sa subventioneze un aparat administrativ MINIM pentru o comuna de 200 locuitori daca nu mai este nicio alta asezare apropiata. Altfel, limita de 1000 locuitori mi se pare mica, as urca-o la 2-3000.

    00
    • ce problema sa-si rezolve?!
      poate nu iti dai seama, dar problemele pe care trebuie sa si le rezolve oamenii la primarie sunt create chiar de primarie!
      pentru localitatile izolate, cea mai buna solutie este scutirea legala de obligatiile interactionarii cu primaria!
      este ilogic sa finantezi cu milioane o primarie ca sa colectezi cateva mii din impozite!

      00
  23. Iti dai seama cati bani pierde biserica la faza asta… Cine crezi tu ca are atata sange in instalatie sa-si puna biserica in cap. Cuza ce a avut curajul asta…si l-au mazilit scurt.

    00
  24. Buna la toti,ce metode ar fii sa comasam doua unitati administrative?doar un referendum intre ele sau si altele ?

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.