E bună sau nu legea aia cu pietonii accidentați dincolo de trecerea de pietoni?

Accident grav la Mediaș:

Doua familii din Medias traiesc clipe de cosmar dupa ce fiicele lor au fost spulberate de masina unuia dintre cei mai bogati romani – Claudiu Necsulescu, patronul Jidvei. Una dintre copile, in varsta de 8 ani, a murit pe loc, in timp ce prietena ei, in varsta de 12 ani, este in moarte cerebrala.

Afaceristul se afla la volanul unui Mercedes, in localitatea Saros pe Târnave, cand cele doua fetite, spun politistii, ar fi traversat neregulamentar ca sa mearga la alimentara pentru cumparaturi. Bolidul le-a spulberat pe micute.

“Necsulescu nu are carnetul suspendat, si merge in continuare bine-mersi.Ba chiar si-a luat limuzina implicata in accident, din curtea politiei, la doar cateva ore dupa producerea tragediei”, sustine aceeasi persoana.

Politia Rutiera Sibiu a confirmat acest lucru, insa reprezentantii institutiei sustin ca acest lucru este absolut firesc, de vreme ce “conducatorul auto nu a incalcat codul rutier”, adica s-a dovedit ca nu a consumat bauturi alcoolice in acea noapte, iar viteza nu a fost inca stabilita. (de aici)

Da, e nasol, dar nu erau pe trecere, deci, conform legii din 2006, omul nu e vinovat. Probabil va lua amendă pentru viteză, dar legea aia a fost făcută fix pentru chestii din astea, pentru că erau prea mulți oameni cărora le săreau idioți în față și mergeau la pârnaie nevinovați.

Și da, legea există peste tot în lume.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

50 comentarii

  1. Nu iei doar amenda pentru viteza.

    10
  2. Am o intrebare, daca o sa ia amenda pentru viteza, asta inseamna ca a depasit-o, ori asta nu inseamna omor din culpa ?

    00
  3. Probabil îi va face dosar pentru omor din culpă, dar doar atât. Vina le aparţine micuţelor că au traversat prin loc nepermis.

    00
  4. Cu tot respectul pt suferinta parintilor din aceste momente, e normal ca soferul sa fie nevinovat daca pietonii au traversat neregulanentar. Se va face o expertiza si vor stabilii viteaza cu care se deplasa masina in localitate. Daca este peste limita maxima legala putem vorbii de omor din culpa, pana atunci nu.
    Si mie mi-au sarit in fata masinii pietoni ce traversau neregulamentar si nu este deloc placut, mai ales pt ei. Noroc ca nu i-am lovit, chiar ma bucur. Gandind logic, ce vina poate avea un sofer in cazul unui accident in care pietonii au traversat neregulamentar? La o adica, daca ei nu se ingirjesc de sanatatea si integritatea lor corporala, de ce sa pedespim pe un altul. Intr-o lume ideala, accidentatii ar trebui sa suporte si costurile cu reparatia masinii.

    00
  5. Legea e buna, evident, dar aplicabila de una singura cat timp conducatorul auto respecta regulile de circulatie. Ca tocmai de-aia avem: limita de viteza, parcare interzisa langa intersectii, circulat cu faza scurta, etc…daca nu toate regulile astea trebuiau abolite. Parametrii acestor reguli sunt calculati (mai bine sau mai prost e alta discute) tocmai pentru a evita accidentele raportandu-ne la omul mediu. Si evident, din punct de vedere al adaptibilitatii la trafic, copii, batranii ca sa nu mai vorbim de nevazatori de exemplu sunt sub media aia. E total absurd sa ignoram toate aceste reguli cand o asemenea persoana incalca alta. Pana la urma cum decizi care e regula mai puternica „nu circula cu peste 50 in localitati” sau „nu trece strada prin locuri nepermise” ca nu stiu sa existe nicaieri o ierarhizare a lor. Deci nu este nevinovat pentru ca si altul a incalcat o lege, asta presupunand ca a avut si el viteza.
    Plus, plecatul cu masina inainte de finalizarea expertizei cred ca e clar interzis prin lege si nu dovedeste altceva decat ori un caracter de cacat ori o incercare de a acoperi ceva, ori ambele.

    00
  6. Vina aparține familiei și statului. Pentru că nu le-a învațat să se asigure la traversarea prin loc nepermis (atât familia cât și statul) cât și pentru faptul că l-au lăsat pe ăla să-și ia mașina înapoi fără să stabilească viteza, care oricum lua cu suspendare.

    00
  7. de ce ii faca dosar? atata timp cat nu a incalcat legea, fetele au incalcat legea, e ca si cump ar cadea de pe o cladire si ai lua la bani marunti administratorul, constructorul, nu de multe ori ma trezesc cu gravide, femei cu copii, cu carucioare care merg pe marginea strazii, imi vine sa le iau la palme, daca strig la ele prietena mea spune ca sunt misogin ( pai nu vezi ma ca e gravida?)

    00
    • Pretenas…daca nu avea viteza putea sa evite, logic nu?

      00
    • De acord.Dardaca tot suntem soferi,spune sincer,cu 50la ora omori doi oameni odata?nu stiu voi,dar cand eram copil se mai intampla sa fiu neatent.Chiar de ai mei m au invatat ce trebuie.Ce ai spune unui sofer care ti arunca n aer copilul si l omoara??cred ca i ai spune ca era un copil doar…pe cand soferul are unele responsabilitati in plus cand ia un permis si iese pe drum.

      00
  8. PS: ziceam ca nu exista o ierarhizare. Dar singura pe care am putea-o considera este cuantumul penalizarii. O simpla cautare (recunosc nu am verificat prea mult imi spune urmatoarele):
    150 Ron amendă dacă treci strada prin loc nepermis
    Depasirea vitezei legale cu 30-40 km/h – 4 puncte de penalizare si amenda intre 440 si 590 lei
    Deci presupunand ca circuli cu 81 in localitate (nu neaparat discutand despre accidentul acesta, chiar si fara un accident) si altul trece starada prin loc nepermis cine pare sa incalce legea mai grav?

    00
  9. De ce nu dai toata stirea: „Fetitele traversau la cativa metri de trecerea de pietoni. Drumul era in lucru, era semnalizat, si mai multi martori l-au vazut cand a depasit coloana si a intrat cu viteza in ele… a povestit sfasiata de durere mama fetitei”

    00
  10. PPS: degeaba mi-ai aprobat PS-ul daca nu si postul initial (no offense, porbabil din gresala)
    Ah, si daca ne uitam la lege asta chiar spune „in conditiile in care conducatorul vehiculului respectiv a respectat prevederile legale privind circulatia prin acel sector.” Deci chiar nu se aplica in conditile in care a depasit viteza regulamentara.

    00
  11. Da, Vali, dar esti de acord ca legea e interpretata cu fundul? Cel mai probabil ala va scapa, ca asa e in .ro, legile sunt interpretate si aplicate diferit, desi culmea, tot in lege e scris ”in conditiile in care conducatorul vehiculului respectiv a respectat prevederile legale privind circulatia prin acel sector.” (citat din articolul tau).
    In localitate, la viteza legala, doar in cazuri exceptionale un sofer nu poate evita accidentarea celor ce traverseaza strada neregulamentar (doar daca doarme la volan, e beat, face depasiri neregulamentare sau pur si simplu pietonul sare in fata masinii).
    Oricum, urmele franarii, daca exista, vor spune daca ala macar a avut intentia sa franeze sau nu si cu ce viteza a mers. …si ar mai fi si martorii..

    00
  12. Soferul este nevinovat de accident doar daca circula in conditiile legii. Depasind viteza legala, vina trece toata la el, chiar daca au traversat in loc nepermis soferul este obligat sa conduca preventiv.

    Daca in oras dobitocul din fata ta pune frana brusc si il lovesti e el de vina daca tu conduceai cu viteza legala, daca tu erai peste viteza legala esti tu de vina. Cam stupid, dar asta e legea.

    Pentru ca tu sa fii nevinovat de accident trebuie sa conduci cu viteza legala in portiunea respectiva in momentul in care ti se arunca sub roti victima.

    00
    • Esti vinovat in ambele cazuri…conducerea preventiva spune ca trebuie sa pastrezi distanta fata de masina din fata si viteza adaptata in asa fel incat sa eviti si frana brusca a celui din fata !

      00
  13. Eu parcurg zilnic, de doua ori, drumul din Pantelimon pana la statia de metrou Costin Georgian. Eu zic ca pietonii care traverseaza pe unde vor ei (oh… si cati sunt!) ar trebui opriti pe loc si batuti crunt (pe stilul salvamar – nu ai murit, dar te bat eu bine). Daca au si un copil de mana sau carucior (cca. 50% din ei) sa li se ia si copilul spre a-l da la crescut unor oameni care sunt in stare…

    00
  14. Mda, zicea o cunostiinta cetatean italian ca la ei legea spune ca trecerea de pietoni inseamna si 100m inainte si dupa trecerea propriu zisa. Probabil au avut suficiente cazuri ca sa procedeze asa.

    00
    • Trecerea de pietoni se pozitioneaza intrece cele doua semne de trecere, deci 1 metru lateral de marcaj, totusi, e vina pietonilor daca nu au trecut pe la trecere, si doi la mana, e vina parintilor pt ca erau minore si nesupravegheate.

      00
  15. P.S. In apropierea trecerilor de pietoni nesemaforizate viteza maxima legala este de 30 Km/h in localitate si 50 Km/h in afara localitatilor. La 30 ~ 40 km la ora trecand pe trecere nu ai cum sa spulberi pe cineva imediat dupa.

    00
  16. @Iulian:-in Italia, legea prevede ca spatiul de 6 metri inainte cat si dupa trecerea de pietoni este socotita tot spatiu al trecerii de pietoni. E la fel ca la statiile de autobuze sau ca la spatiul unde este interzis sa opresti/stationezi inainte sau dupa intersectii. Oricum, si acolo dar si aici, in codul rutier, soferul e sfatuit sa fie prudent si sa evite pe cat posibil accidentele si lovirea pietonilor neatenti, pe principiul ca fierul se repara dar omul din morti nu se mai intoarce! :)

    00
  17. „Fetitele traversau la cativa metri de trecerea de pietoni. Drumul era in lucru, era semnalizat, si mai multi martori l-au vazut cand a depasit coloana si a intrat cu viteza in ele…”
    Asta inseamna depasirea pe trecerea de pietoni care e ilegala si in cazul asta chiar mortala. Nu vreau sa presupun ca traversarea la cativa metri de trecere a fost facuta din cauza lucrului la drum.
    Relevante sunt totusi ambele fapte:
    – Doi pietoni au incalcat legea si au fost pedesiti cu inchisoare pe viata err… cu moartea.
    – Un sofer a incalcat legea, culpa din care a rezultat moartea a doi pietoni si a fost pedepsit… not.
    In ce masura fiecare din cele doua evenimente a condus la eveniment las pe altii sa se pronunte.

    @zoso: Daca un sofer nevinovat omoara pe cineva cu masina, soferul nevinovat este… nevinovat! Suntem de acord cu truismul asta. Sinucigasii nu trebuie sa produca inscrisuri in cazierul altora.
    Din informatiile pe care le am in speta asta pare a fi vorba de altceva.

    P.S.Nu-mi place nici vanatoarea de vrajitoare. Nu stiu cati dintre cei care ucid sau ranesc din culpa la volan executa vreo zi de inchisoare. Nu vad de ce asta ar fi un caz cu circumstatnte agravante. Dimpotriva

    00
  18. 1) In apropierea trecerilor de pietoni trebuie redusa viteza de deplasare [se presupune un sofer care circula cu max 50 kmh, care VA REDUCE viteza – nu se specifica (,) cu cat trebuie redusa, dar e clar ca trebuie sa ai cel mult un 40 kmh…]
    2) „cativa metri” = CATI? 5m sau 40m nu vor fi tratati la fel de catre cei care efectueaza expertiza accidentului
    3) daca pietonul se afla la mai mult de 10-15 m de trecerea de pietoni, nu i se poate face dosar penal pentru ucidere din culpa … –> culpa = vinovatie (fara intentie) . Daca nu exista vinovatie (deci culpa!), cum sa i se faca dosar penal??

    00
  19. Și tot în Italia îl arătau la știri cel puțin o săptămână, imediat după știrile cu berlusconi și dacă nu era vreun atentat mafiot … se pare că aici au prioritate femeile și copiii

    00
  20. Am si eu o intrebare. Cum se stabileste ce viteza avea? Masinile noi au ABS, de unde urme de franare? Mai ales daca plouase sau a plouat pana sa faca masuratori ce mai pot determina? Eu am lovit un pieton care traversa neregulamentar (asa cum s-a stabilit si ulterior de catre politie) si cand am mers cu politistii la fata locului l-am intrebat cum poate stabili viteza? Nu am cum ca nu exista urme de franare, a fost raspunsul.

    Vina in primul rand e a statului roman incepand cu Ceausescu si terminand cu Sova. Toate drumurile patriei trec prin sate si orasele. E inevitabil sa apara accidente de acest gen chiar si atunci cand conduci ultra legal.

    00
  21. Ca om ce a trecut printr-un accident la trecerea de pietoni pot spune ca in lege se specifica ca soferul sa aiba viteza legala altfel se cheama culpa comuna.
    Altfel mai exista ceva specificare in lege ca la accident cu victima masina nu trebuie mutata pentru ca sa se poata face masuratorile .
    Apoi parasirea locului se poate face numai daca vrei sa duci victima la spital si si aia ar fi bine sa fie cu acordul politiei.

    Deci nu cred ca domnul sofer este in totalitate nevinovat in acest caz. doar ca nefiind trecere de pietoni este absolvit de o mare parte din vina.
    La masinile cu ABS urma de franare este de cele mai multe ori inexistenta si nu mai poate fi vorba de a folosi asta drept proba.

    Este un caz delicat si nu numai din prisma mortii care indurereaza pe toata lumea, cat pentru ca discutiile pot fi extrem de largi.
    In cazul in care totusi d-l sofer este gasit si el vinovat (nu prea cred) vor fi probleme in plata despagubirilor si alte discutii cu compania de asigurari (plata se va face numai pe baza unui act de la judecator si chiar si atunci trebuie si o decizie de impunere).

    E pacat ca s-a intamplat si mi-ar placea sa cred ca nici soferului nu-i e total indiferent si ca ar fi mai multumit fara experienta asta.

    00
  22. @Liviu R – urmele franarii nu mai prea exista de cand avem ABS, care impiedica blocarea rotilor masinii… trebuie sa mergi foarte tare si sa apesi frana foarte brusc ca sa lasi urme de cauciuc.

    00
  23. @Iordan:- in legatura cu urmele de frana, de acord, as zice chiar ”bingo”! :)
    Insa nu neaparat ca trebuie sa mergi tare, e suficient si cu 50/h sa apesi brusc pana la podea pedala de frana ca sa blochezi rotile si abs-ul sa nu mai raspunda. Bine, mai sunt alte posibile situatii pentru a ”obtine” roti blocate, gen pastile consumate, abs defect, discuri de frana incinse ..etc.
    Am zis bingo, pentru ca daca omul ala mergea cu 50/h atunci ii erau necesari doar 25 de metri pentru a opri masina pe loc, fara a bloca rotile, bineinteles daca vedea copiii la timp. Cum el a oprit dupa inca vreo 30 de metri dupa ce lovise copiii, inseamna ca nici macar nu i-a vazut dar avea si viteza foarte mare (80-90/H..cine stie).
    Realitatea e ca el a depasit o coloana de masini ce tocmai isi relua mersul dupa ce acordasera prioritate la trecerea de pietoni (din spuselor unor localnici), fara sa se gandeasca probabil ca daca aia merg incet poate e vreun motiv.
    De scapat tot scapa, sunt atatea chichite in lege incat e mai mult ca sigur ca scapa, macar sa ajute cumva pe oamenii aceia.

    00
  24. Cum s-ar putea calcula viteza cu putina vointa si fara urme de franare https://youtube.com/watch?v=HeUX6LABCEA

    00
  25. Conform distanta de franare la 70 la ora e de aproape 28 metri.

    00
  26. Mai lasati-ne dracu cu italia voastra, peste tot ii umflati pe italieni, spanioli sau alte rase, in timp ce ei te privesc cu dispret si cand le lasi bacsis in vacanta! E o tragedie, nu poti dori nimanui asa ceva, dar traim intr-o tara ca romania, unde o ziarista a fost rapita in plina strada, amenintata si violata intr-un parc! Un specimen asa, ar trebui omorat, dar probabil este lasat in libertate pana solutionarea anchetei! Soferul din acea masina, nu e ca si cum s-a dat jos si le-a impuscat, doar nu a vrut sa omoare doua copile! Am vazut si cazuri in care soferul mergea cu 30 km. h, cauta un post de radio probabil, un copil o ia la fuga de pe trotuar, il calca, iar familia vine sa-l linseze ca mergea cu 100 km.h nemernicu..

    00
    • Adica tu ai impresia ca nu trebuie sa fii atent la drum daca mergi cu 30? numai tampiti. Volanul nu e joc pe computer atentia ta, in clipa in care te deplasezi si cu 5 km/h trebuie sa fie la drum, nu la radio!

      vorbind despre caz…cu martori si dupa urmele de pe masina se stabileste viteza masinii. Evident avea viteza mare si legile sunt prea blande. Ala trebuia sa aiba permisul suspendat 5 ani, puscarie si daune de sute de mii de euro pentru traumele familiei. Sa invete toti retardatii ca condusul agresiv inseamna ramas fara permis si ca daca ai bani nu esti mai presus de lege.

      00
  27. Mortul e vinovat. Restul e irelevant!

    00
  28. Legea o fi ea bună, dar ca orice lege în România, interpretarea ei poate fi perversă. Am (avut) un prieten pompier, un tip foarte cumsecade, ajuns acum câţiva ani la 2 metri sub pământ într-un caz asemănător. Mergea dimineaţa la lucru şi l-a spulberat un prăpădit cu Dacia, pe trecerea de pietoni. L-a aruncat nişte zeci de metri mai încolo. Şoferul a scăpat nevinovat, ancheta stabilind după propriile sale declaraţii că pietonul n-ar fi avut talpa pe trecere, ci un metru după. Deci nu traversase pe trecerea de pietoni. Adică dacă omul ar fi traversat pe trecere, şoferul ar fi avut timp să oprească. Dar fiind 2 metri mai departe, nu a putut să-l evite. Fuck logic. Nu au mai contat viteza maşinii, urmele de frânare, distanţa la care a fost aruncat un om de aproape 100 kg etc.

    Apropo de lege şi ordine, sper că nu a intrat în spam acest comentariu.

    00
  29. @Saragea … singurii care m-au tratat cu dispret in Italia au fost vanzatorii de la Wind, care nu pot spune ca se comporta mai rau decat angajatii de la ghiseu ai rds&rcs din Romania. Iar aia de lucreaza in restaurante si se uita urat la tine vezi ca s-ar putea sa fie din aceeasi natie ca tine. Si aici in ultimele 2 luni au fost prezentate la televizor n cazuri de persoane care dadeau cu masina peste cate un copil aflat pe marginea drumului sau pe bicicleta, in anumite cazuri repetand stirea zile la rand.

    00
  30. Din ce am citit pe blogul tau si al lui Arhi, altfel sunt datele problemei…
    – Tipul depasea o coloana de masini – clar avea peste limita legala, cu un peste de cel putin 20km/h.
    – Era pe contrasens – probabil fetele au vazut coloana de masini si nu se asteptau sa vina vreo masina din acelasi sens pe contrasens, posibil sa se fii asigurat din alergat sau ce faceau daca vine vreo masina din directia opusa.
    – Testarea cu etilotestul s-a facut in curtea unui localnic – DE CE ? In cazuri de genul TREBUIE NEAPARAT si o expertiza IML, unde-i ?
    – Avea carnetul suspendat din luna august – ce cauta la volan ?

    In fond sunt copii si te astepti sa greseasca, nu inteleg de ce casunati pe ei ?
    Dpmdv i-as da ani grei de racoare ! Ca sofer tot timpul ar trebui sa previi imprevizibilul, chiar si pe un camp deschis poti avea „norocul” sa iti iasa ceva in fata iar consecintele ar putea fi fatale.

    Sunt total pentru legea in care daca omori pe cineva in afara trecerii de pietoni sa fii absolvit de vina ca sofer, dar asta in cazul in care soferul nu-i sub influenta bauturilor alcoolice/drogurilor si nu a depasit viteza maxim admisa!

    00
  31. Dacă a avut peste 30km/h este vinovat soferul. Discutiile pot incepe de la ce pedeapsa poate sa primeasca mai departe. Insa dacă avea 31 la ora, e vinovat soferul. Legal.

    00
  32. Coloana stationa la semaforul provizoriu de acolo. Drumul intre Medias – Sighisoara e in lucru.

    00
  33. @Vali – ma intreb daca politistilor nostri macar le-a trecut prin cap chestia asta printre multe altele ca sa ia in calcul eliberarea inculpatului asa de repede.
    Ceea ce mi se pare foarte grav este restituirea masinii asa de repede dupa incident. Ma indoiesc ca ar fi recoltat toate dovezile incriminatorii/discriminatorii de pe masina cum si datele din computerul de bord. Ai fii uimit cate detalii sunt stocate in computerul de bord in caz de accident la masinile noi. Masina ar fi trebuit sa ramana la „Pulitie” pentru expertize ceva mai mult, totusi e vorba de viata unor oameni.

    Cineva ar trebui sa fie tras la raspundere din Politie !

    00
  34. Pedeapsa pentru accidentele rutiere va fi masina cu limitarea vitezei prin GPS.

    Sa-l vad eu pe Zoso cand nu i-o mai vrea magarul (meganu) peste 50 la ora, ca a detectat ca e in localitate… ce o mai spune atunci.

    „Spulberarea” unui om la aceasta viteza va fi ceva de domeniul SF, vom privi filmele din vechime ramanand prosti despre barbaria trecuta, dupa cum zic cimpanzeii dresati sa scrie stirile.

    De accidentele rutiere, parerea mea e ca intotdeauna e vina soferului. Intotdeauna! El intra in oameni, nu oamenii in ei.
    Ca a fost trecere, ca par, ca mar, nu are nici o importanta!
    In 5 ani de acum incolo, toate acestea vor fi istorie!

    00
    • Fratele meu ! Ma scuzi dar vb prostii mai mari decat tine ! Alaltaieri noaptea un pieton inconstient si beat a sarit efectiv pe masina mea venind de pe contrasens -masina mea la viteza de aprox 60-65/h(pe DN 85 extern vit max admisa 100/h !)-era noapte -nu stalpi nu lumini camp deschis dreapta si stanga ! Masina Zafira A cu cu stalpii laterali ce mai si inchid vederea in colt stanga ! Aparut din lateral stanga aproape instantaneau(a vrut sa traverseze in fuga -lovit cazut murit ! distanta de oprire totala(timp de reactie+franare fara urme(ABS)-42 m !) Masina ridicata de Politie si expertizata a doua zi (frane+directie in stare perfecta).Expertii criminalisti dupa probe si martori au verificat tot ! Alcooltest cu martor -probe de sange (alcool+drog)-negative ! A doua zi primit inapoi masina+actele+placute+autorizare de reparatie ! De ce sunt eu vinovat (dupa mintea ta) pt un betiv inconstient ce imi sare efectiv in fata masinii atunci cand eu conduc PREVENTIV in afara localitatii cu 65 avand limita de 100 ! Mentalitatea ta este a unui refulat ce nu-si permite o masina si este suparat pe toti soferii ca sunt buni sau rai ! Este pacat de un om ce a murit dar vina este in totalitate a lui ! Sa mai spunem ca eu va trebui sa cheltui in jur de 3000 Ron sa repar masina(chiar daca este culpa totala a pietonului ! ) Fa afirmatii dupa ce rationezi ! Asa tot soferul e vinovat pt orice sinucigas ce sare in fata masinii !

      00
  35. vorbiti vorbe, nici n-am avut rabdare sa citesc pana la capat toate comentariile…zoso a zis in zece cuvinte esentialul problemei…unul dintre cei mai bogati romani…helloooooo ! o sa plateasca cecuri din greu si o sa faca pipi pe lege…mortii nu se mai intorc asa ca or sa ia bani multi pentru pierderea lor…s-a mai intamplat si o sa se mai intample, nu e vorba de cinism ci de viata de zi cu zi. punct.

    00
  36. Să i se suspende permisu’ dă conducere lu’ Zoso!

    00
  37. E clar ca soferul va scapa. Ce ma face sa cred asta? Doar faptul ca soferul a plecat cu limuzina din dotare, din curtea politiei, la cateva ore dupa producerea accidentului.

    00
  38. Sigur ca da – cand e langa trecere e de vina mortul ca nu respecta legea. Cand e pe trecere si e lovit de soferul cretin (care nu vrea sa priceapa ca legea explica faptul ca soferul trebuie sa presupuna ca pietonul e neatent sau imbecil si sa fie in stare sa franeze chiar si in ultimul moment pentru ca are doar 30 la ora cand se apropie de zebra) , e de vina tot mortul pentru ca nu pricepe legile fizicii. Soferul are intotdeauna dreptate. Exact.

    Ce-ti mai place si tie sa faci flotari logice pentru muschii tai preferati!

    00
  39. In anii ’80 tatal meu era sofer pe camion si l-a acrosat pe unul rupt de beat pe marginea drumului. A facut 1 an de puscarie. Toata viata si-a sustinut nevinovatia, deci l-a marcat, era mai stresat, nu se mai bucura asa de viata. A murit de cancer. Erau legi mult mai aiurea. Oricum traiesti toata viata cu gandul ca poate puteai face ceva sa eviti nenorocirea. Atata timp cat respecti toate legile nu vad vreun motiv sa fi tras la raspundere din punct de vedere legal. Sunt total impotriva celor care au un comportament salbatic in apropierea trecerilor de pietoni. Nu o data mi s-a intamplat sa trebuiasca sa alerg pe trecerea de pietoni de frica sa nu fiu calcat. Unii nu stiu de frana. Educatia este problema in tara noastra. Copilele acelea asa au fost crescute, altii merg pe drum fara sa constientizeze pericolele. Totul pleaca de la faptul ca asa cresti, cu acest gand.

    00
  40. NOU
    #48

    Cel mai bine ar fi sa nu fi acuzat de nimic daca e sa calci pe cineva in afara trecerii de pieton. L-ai oamorat asta e! Nu ai ce cauta sa traversezi in alta parte.
    Asa poate ar deveni si pietonii mai civilizati ca si pe trecere merg ca niste oi !
    Acuma o sa veniti voi sa spuneti car putea fi calcata mama, sau fie-mea sau stiu ce aberatii!
    Da stiu asta! Dar aici tine de creierul si educatia fiecaruia! In cazul in care ar exista legea sa calci pe cineva in afara trecerii fara sa patesti nimic, s-ar trezi multa lume la realitate si ar ar crapa doar prostii

    00
  41. buna, rog sa ma ajutati cu un sfat ! Din pacate am nimerit intr-o situatie penibila , deci am produs un accident rutier in urma caruia am lovit un pieton minor care se deplasa neregulamentar . pe timp de zi in tensiune de trafic ma deplasam aproximativ 20 Km/h din spatele unei rutieri a sarit in graba pietonul , nu am reusit sa reactionez imediat si l-am lovit in urma caruia sa ales cu comotii la picior am chemat salvarea si politia la locul accidentului dupa sa constatat ca aproximativ la 50 de metri de la trecerea de pietoni a fost lovit pietonul in virsta de 8 ani . Pagube ale masinii sunt neinsemnate . Am intocmit proces verbal si dupa anchetatorul nu ma telefonat in schimb parintii victemei ma telefoneaza cu amenintari . Nu stiu cum sa reactionez rog un sfat de la cineva care sa intilnit cu astfel de situatie . Mersi anticipat.

    00
    • Plangere la politie impotriva celor ce va hartuiesc cu probe: inregistrari convorbiri mesaje poze etc ! De vor alege cel putin cu amenda penala daca nu chiar si cateva luni de mititica…dupa ce ca nu sunt in stare sa-si educe plozii mai sunt si scandalagii !! Sunt cumva din ciurda celor tuciurii sau a celor cu ceafa groasa de bizon ? Cu siguranta fac parte din aceste grupe…

      00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.