Bugetul de difuzare al unei reclame

Apropo de faza asta cu clip de 70.000€ pentru producerea unei reclame cu Anna Lesko, scriu mai jos ceva ce poate nu știați.

Din bugetul ăla, citiți și în articolul de mai sus, o parte consistentă e investita în promovarea reclamei. Știu că sună stupid, dar așa e. O reclamă o faci ca să promovezi ceva, dar și reclama aia are nevoie de promovare.

De pildă, să o preia cine trebuie. Să fie share-uită pe pagini de Facebook cu interacțiune mare. Să fie pusă la swipe-up pe conturi de Instagram mari și să ajungă în treding pe Youtube. Să fie mângâiată în emisiunea aia TV despre reclame. Să dai un boost post de 5.000€. Toate astea costă.

Și mai costă ceva: articolele laudative post reclamă. Nu merge doar să arunci reclama, să îi cumperi 1 milion de afișări și să te duci la client cu raportul ăsta în dinți. Mai dai un ban pe la niște publicații să îți laude campania. Că dă bine când ești lăudat cu toată gura prin revistele de business sau prin IQads. Altfel le iei banii la fraieri.

Ăsta e bugetul de difuzare.

202003025502214242

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

12 comentarii

  1. De 70.000 euro promovezi reclama pe facebook pana o convingi si pe bunica-mea sa-si cumpere papuci Balenciaga.Dar na,forta inca e pe TV la noi.

    00
    • De 70.000 euro promovezi reclama pe Facebook incat nu ajunge bunica-ta sa o vada nici macar o data.

      Dar oricum ai omis ideea cea mai importanta din articol, cei 70.000 euro reprezinta bugetul total: productia reclamei, onorariul artistului, comisionul agentiei, promovarea si articolele laudative.

      00
    • A trecut gluma pe langa tine ca moartea pe langa Iliescu

      00
    • Ar da Facebook faliment daca ar fi cum zici tu.

      00
  2. Din ce stiu eu, companiile au alocate bugete pentru fiecare departament in parte, iar oamenii se „chinuie” sa cheltuiasca banii respectivi, altfel la anul primesc bani mai putini, de aici si campaniile de marketing idioate, teambuildinguri, delegatii, licente la winrar, etc.

    Bineinteles situatia se schimba dramatical cand e vorba de mariri sau angajati seniori.

    00
  3. De ce ar avea nevoie Baroul București de reclama?

    00
  4. Ca la Super Bowl, unde costă 5.6m euro să dai 30 secunde de reclamă pe tv. Dar costul reclamei în sine, plata vedetei, nu sunt incluse în costul ăsta. Deci reclama aia este în final mult mai scumpă.

    00
  5. Adica buget pentru prosteala alaturi de prezentarea falsa a lucrurilor.
    E bine. Societatea se indreapta in directia corecta!

    00
  6. Pai nu e normal sa coste difuzarea reclamei ceva? Ce la TV sau la radio e gratis? Faci clipul si gata reclama?

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.