Bugetul Bucureștiului pe 2016

Partea cea mai dureroasă din Bugetul pe 2016 arată așa:

  • Directia Investitii – 148.298.000 lei
  • RATB – 532.000.000 lei (subventie si investitii)
  • RADET – 594.000.000 lei (subventie si investitii modernizare retea)

Din 4 miliarde lei, 1 miliard se duc pe subvenții pentru RATB și RADET, ceea ce n-ar fi rău daca aceste entități ar funcționa la parametri ceruți de o capitală europeană. Dar, de 26 de ani, sunt căpușate de șmecherași politici și de reaua intenție a angajaților și șefilor.

Și până nu ia cineva taurul de coarne, se va merge așa, prost și scump.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 3$

32 comentarii

  1. Mai amuzant e bugetul alocat pentru biserici …

    00
  2. Aceeasi poveste, peste tot in tara.

    00
  3. 6 milioane pentru spitale, 10 milioane pentru biserici, dintre care 2 milioane pentru catedrala mantuirii neamurilor proaste

    00
    • Dacă tu chiar ai crezut că doar 6 milioane merg la spitale înseamnă că nu ştii absolut nimic despre cifre. Cum poţi să crezi că 6 milioane sunt pentru spitale şi 500 milioane pentru RATB? Chiar nu poţi gândi?
      Te-a supărat că pentru biserici se dau cu 4 milioane mai mult ca pentru spitale, dar că la RATB se dă cu 496 mai mult nu te-a supărat.

      Eşti doar tipul de om care se lasă infulenţat de presă şi mai ales, cel care DOAR din presă se informează.

      Şi ca să fii şi tu la curent cu realitatea, bugetul stă aşa:
      Administratia Spitalelor si Serviciilor Medicale Bucuresti (ASSMB) – 241.133.000 lei (cheltuieli curente si investitii)
      Acei 6 milioane sunt doar o sumă adăugată, dupa o recalculare, ca să mă înţelegi.

      PE SCURT: 10 milioane pentru biserici, 241 de milioane + subvenţie de 6 milioane pentru spitale.

      00
  4. La RATB e simplu – pretul unui bilet acopera 25% din costul calatoriei. Sunt curios cati ar plati 5.4 lei pe o calatorie ca sa nu mai fie RATB pe minus. Toti dau vina pe pensionari ca merg gratuit, insa problema este ca oamenii normali merg apropape gratuit la 1,3 lei. Aia care taxeaza, restul merg oricum ca pensionarii.

    Io as face urcare exclusiv prin fata, plata/validarea la sofer. Asa ar plati toti si ar disparea si mancatorii de seminte, imputitii, coloratii, vandalii si alte elemente care transforma calatoria cu RATB intr-o experienta de cacat. Sase luni, echipe de jandarmi si politisti locali pazesc usile din spate sa nu se urce cocalarii pana se obisnuieste lumea. Eventual controlorii pot fi convertiti in agenti de paza. Chiar si turnicheti unisens la scari ar merge.

    00
    • pai parca dadusera chestia aia cu controlorii RATB insotiti de politisti acum cateva saptamani, nu?
      Turnichetii aia se pot sari, etc. mai bine blocat usile din mijloc si spate, intrat si bilete pe la sofer.
      Bineinteles ca si atunci o sa se gaseasca unii sa protesteze ca se pierde timp si ca iepurasul n-are basca.

      00
    • “La RATB e simplu – pretul unui bilet acopera 25% din costul calatoriei. Sunt curios cati ar plati 5.4 lei pe o calatorie ca sa nu mai fie RATB pe minus.”

      Si eu stau si ma scarpin in cap si ma gandesc cum e posibil ca o calatorie cu un autobuz sa coste per om cat o cursa de 3-4 km cu taxiul in Bucuresti. Oare e normal?

      Mie mi se pare ca in cazul celor doua regii s-a bagat gunoiul sub pres de ani si ani de zile: fara un plan clar de investitii pe termen lung, capusate din greu pe termen scurt. Acum culegem roadele. Si, mai rau, nu vad cine ar putea sa schimbe sistemul asta. Caci schimbarile or sa fie dureroase si nepopulare: ar trebui stabilite planuri pe termen lung pentru modernizare folosind o consultanta externa reala, ar trebui luate credite pentru asta, ar trebui restructurari, concedieri, reduceri de salarii la regii, ar fi inevitabile masuri precum cresterea pretului la bilete sau cresterea pretului la gigacalorie.

      Cine sa faca asta? Orban sau Firea?

      00
    • Esti idiot amice ! tu ai citi bine suma alocata pt subventia RATB – 532.000.000 lei , adica peste 100 000 000 euro !!!! crezi ca daca ar fi pretul biletelor si abonamentelor mai mare , nu ar mai fi necesara subventia asta ? Pai din subventia asta fura ei , pt subventii de genul asta se lupta sa ajunga la putere ! Trezeste-te in pana mea ! Din contra , RATB si Metrorex trebuie sa fie gratuite , macar pt ideea de a muta 5-10% din traficul auto catre mijloacele de transport in comun(beneficiile sper ca sunt evidente : trafic mai liber putin, mai putina poluare …)

      00
    • Iti dai seama ce buluc ar fi la prima usa in statie la oricare-autobuz la Pta Unirii. In cat timp ar urca si ar taxa vreo 40 de oameni? Solutia ar fi sa bage controale la greu si amenzi. Daca ar fi calatoria 10 lei tot pe minus ar fi pentru ca lume anu ar plati si pe deasupra mai fura si astia motorina, piese etc…

      00
    • Urcam prin fata, dar de coborat pe unde coboram? Pana la urma, tot controalele sunt solutia, iar la banii irositi in acest moment este mai avantajos sa angajezi un controlor pentru fiecare autobuz, troleibuz si tramvai. Unul care sa controleze pe fiecare dintre cei ce se urca.
      Rezultatul ar fi locuri de munca noi si calatori doar cu bilet.

      00
    • de unde cacat scoateti sumele astea? Cum ai facut tu calculul ca e 25% din pret?
      Adica…dau 5lei la taxi sa ma duca de acasa pana in romana si 1.3 lei la autobuz (sume reale). Deci…autobuzul e la 25%?

      Problema la ratb este mersul fara bilet si mai ales furtul de mai sus.

      00
    • yes, si de coborat se coboiara tot prin fata. da, e buluc, dar daca le merge si la nemti si la englezi o sa le mearga si la romani.

      00
    • Pentru aia care au intrebari si acorda epitete gratuit, studiati site-ul RATB, de acolo sunt cifrele. Sau Google is your friend.

      Altele interesante:
      Nivelul de frauda: 40%;
      Calatorii pe an : 786 de milioane;
      Consum in plus din cauza traficului : +10%.

      In majoritatea capitalelor europene civilizate, accesul in transportul public de suprafata se face exclusiv prin usa din fata, iar pe celelalte usi se coboara. Si o calatorie standard e in jur de doi euro.

      00
    • @rumbu
      In UK tot urcatul si coboratul se face prin fata.

      00
    • solutia cea mai simpla ar fi ca ratb sa fie gratuit si gata, zi cat vor economisi daca nu ar mai plati toti controlorii (si jandarmii mai nou) si casierii care stau in cotetele alea, eventual pusi in alte locuri de munca in ratb, si mai ales, cat timp se va economisi din statul la coada. Bineinteles, ca sa se puna in aplicare mai intai ar trebui stopat furtul aiurea al banilor si eventual puse mai multe reclame in mijlocurile de transport.

      Metrorexul este net superior si isi merita banii (poate nu asa mult cat cer acum dar in fine).

      00
  5. Si daca x-ulescu ia taurul de coarne si nu mai da subventii o sa mai castige alegeri?
    Si daca nu mai la capuse va mai avea sustinere politica?
    E trist, stiu.:(

    00
  6. Off-topic: Astept comentariile lui cheddar prin care ne explica, cu un aer de superioritate mai evident decat plagiatul lui Ponta, ca asa ne trebuie, ca suntem vai lupa noastra, ca in tarile cu apa calda asa ceva e de neconceput si cat de mult se bucura ca nu face parte din tribul nostru, si multe altele pe tema asta….

    00
  7. Bine. Iesim in strada?

    00
    • Buna idee. Ce-ai de gand sa ceri?

      00
    • magaria e ca oricat ai striga, nu se poate scoate finantarea bisericii de la buget prea usor. Pentru aia tre’ votat in Parlament- si uite asa isi dau unii seama de ce trebuie sa fie atenti sa nu fie trecuti cre(s)tini la referendumul lu’ peste.

      Ca legea cu finantarea popilor e de pe vremea lu’ Cuza, ca domne’ aia a fost intelegerea facuta cand a nationalizat mosiile bisericesti… asta a explicat-o Vlad petreanu mai demult. Nu e chiar asa usor, dar e atacabila chestia. Dar trebuie chestii de alea … coaie. Poate in 2100.

      Plus, sunt alegeri anula asta, nu? Cine crezi ca risca atacurile batalioanelor de mamaici furioase?

      00
    • Recensamant poate.
      Referendumul e ala la care o sa voteze toti vecinii tai prin iunie.

      00
    • @bogdan. Ai dreptate, recensamant.
      Si de votat votez si la referendum.
      Si daca nu se schimba nimic in Ioropa, Brexit.

      00
  8. Bugetul de investitii al capitalei este de 1,2 mld lei, adica mai mult subventia de 1mld lei platita la RADET si RATB.
    Plus ca din acea subventie e prevazuta si investitii, cel putin la RATB stiu ca e prevazuta achizitionarea de noi tramvaie anul asta.
    Numai marile lucrari de infrastructura care se termina anu asta au bugetate aproape 400 de milioane lei.
    Te grabesti ca fata mare la maritis sa dai stiri din alea bombastice, dar mai bine ai citi in plm cu atentie planul ala de buget, ca ajunge lumea sa te creada

    00
    • NOU
      #28

      Friend, cand explici oamenilor cum sa nu se mai grabeasca incarca sa o faci dupa ce ai recitit cel putin o data ce si cum ai scris,
      Un fel de ” vezi cum iti pui p..lile in propozitie poate te injuri”
      Second, subiectul nu era ” vai ce dispoportionare intre bugetul de investitii si cel alocat RATB ” ci ” uite cati bani se dau catre RATB ca sa faca nimic in continuare”.
      Si trei la RATB este prevazuta nu achizitionarea ci constructia unui singur tramvai anul asta.

      00
  9. RATB cheltuie 15000 euro pe noapte cu liniile de noapte, din care recupereaza maxim 500, pentru ca unii soferi merg cu firma stinsa si nu iau calatori.

    00
    • Pai de ce sa ia soferii pe toti betivii si nebunii care n-au somn noaptea? De ce nu spui cate batai si-au luat soferii de noapte de la toti ciudatii care cauta nod in papura?

      00
  10. Un pic dezamagitor pentru localnici sa vada asa buget: un sfert e subventie la autobuz si caldura, si nici de alea nu is multumiti.

    Am cautat bugetu pentru Cluj-Napoca:
    Total 1,1 miliarde lei, din care 750 milioane pentru functionare si 350 pentru investitii. “Functionare” ma gandesc ca inseamna mult mai mult decat aparatul administrativ.

    00
  11. Trist este ca indiferent cum arata bugetul pe hartie in realitatea tot de bani aruncati in proiecte inutile si in buzunarele unor vom avea parte in asa zisa capitala.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de pe eMAG prin acest link, de la PCGarage prin acest link sau de la Finestore.