Bucureștenii și parcările…

Un primar de sector le explică bucureștenilor de ce nu vor avea niciodată parcări destule. Pentru că costă foarte mult și nu au de obicei locuri unde să le facă.

Așa că soluțiile sunt „orice altceva”. Taxe mai mari pe a doua și a treia mașină. Tarife mai mari la parcări. Ridicări de mașini. Rugăciuni. Orice.

Nu am văzut discuții despre parcări mari la capăt de metrou la Păcii și Valea Ialomiței, să mai lase oamenii mașinile acolo și să meargă unde au treabă cu metrou.

Din nou, mirarea mea rămâne: la orice ori ești prin București, străzile sunt pline de mașini. OK, curieri, livratori, agenți, înțeleg. La prânz, se duc oamenii la masă. Dar și intre orele astea e plin. Și a doua chestie, deși străzile sunt pline de mașini, prin jurul blocurilor abia găsești câte un loc de parcare, mai ales prin Militari sau Drumul Taberei.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

169 comentarii

  1. E mai simplu sa pui stalpulishori decat sa faci parcari. Easy-way-out.

    10
    • Unde căcat sa se mai facă parcări? Lumea uita că orașele din Romania au fost gândite în comunism când erau 5 mașini într-un cartier. Tot aud placa asta cu vrem parcări. Unde? Nu știu, să se descurce. Ăștia de tot cereti parcări, uitati-va in cartier și vedeți cate spații sunt pretabile pentru a construi parcări, fara a tăia din spațiul verde.

      03
    • Există locuri virane abandonate printre blocuri unde s-ar putea face parcări ?????

      Dacă nu există atunci hai să mai terminăm cu povestea asta „să se facă parcări ”. Deja s-au făcut parcări peste tot unde se putea – iar faza cu parcările subterane nu e fezabilă – nu poti să dai ca oraș 25 – 30.000 de euro pentru a construi un loc de parcare ca oamenii să parcheze gratis.

      02
    • Stau in bloc nou. P+2+1 retras. 15 apartamente, 15 locuri de parcare subterane pe un nivel subteran. Un loc per apartament. Un nivel de parcare subterana pentru fiecare 4 niveluri de bloc.

      Pentru un bloc de 10 etaje ai avea nevoie de 2.5 niveluri subterane, sa fie 1 loc per apartament. Blocurile comuniste nu au acele niveluri subterane, deci pentru fiecare bloc de 10 etaje, mai ai nevoie de inca 2.5 (ca suprafata) pentru locuri de parcare.

      Cine tipa dupa parcari sa se uite pe geam. Daca vede un bloc de 10 etaje, sa raspunda la intrebarea daca intre blocul lui si cel din cealalta parte mai incap alte 5. Sa intre pe google maps, vedere din satelit, si sa se uite in cartier, daca pentru fiecare bloc de 10 e loc de inca 2. Daca intre 2 blocuri de 4 incap inca 2.

      Singurul loc unde ar fi posibil ar fi pe bulevarde, presupunand ca nu trece metroul pe acolo. Facut parcari subterane sub bulevard, dar cine le plateste?

      01
    • subteran in plm… toata lumea ignora partea asta.

      00
    • @Mar în schimb se taie din spațiul verde pentru a face blocuri…. deci loc de parcări ar fi.

      Problema după mine e că poliția nu-și face treaba deloc. Dacă s-ar pune pe dat amenzi măcar în raza a 500m a unei parcări plătite ar apărea oameni dispuși să plătească pentru așa ceva. Cu timpul ar apărea și privați care să construiască parcări pentru închiriat sau ar amenaja locuri pe terenurile virane pe care le dețin.

      00
    • Concluzia: mai daramam din blocuri si facem parcari! Simplu!
      Intrebarea de baraj: Asteptam sa vina ivan sa le darame ?

      00
    • Subteran, da. Doar ca lumea nu vrea parcari …. cu plata. Vrea gratis.

      00
    • In sectorul 2, in special langa Obor, unde stau, sunt multe parcari de resedinta ADP unde se pot face parcari supraetajate. Ontanu a avut un proiect de acest gen, neadoptat de consiliu.

      00
    • Bă, sunteți la fel de panarame că cei care comentează pe facebook. Omu zice următorul lucru:

      „Deci, pentru miracolul nostru, costul ar fi de 270.000 x 10.000 = 2,7 miliarde de euro.

      2,7 miliarde de euro înseamnă bugetul de investiții al Bucureștiului (PMB + primăriile de sector) pentru următorii 6 ani. Ani în care nu s-ar mai îmbunătăți niciun bulevard, niciun tramvai, niciun spital, niciun parc, nicio rețea de termoficare. Nu s-ar mai anvelopa niciun bloc, nu s-ar mai moderniza nicio școală, nu s-ar mai construi nicio grădiniță. Nu s-ar construi niciun bloc de locuințe sociale. Nicio pistă de biciclete. ”

      Chiar dacă s-ar vrea să se facă parcări, ar costa foarte mult. Asta în condițiile în care un loc la subteran costă 30k/loc, iar calculul de mai sus e făcut cu 10k/loc. Nu e vorba că nu se vrea, e că atât se poate. Majoritatea Bucureștenilor oricum sunt proști de bubuie și ar vota un primar care ar băga toții banii în parcări, chiar dacă s-ar duce pe pl restul infrastructurii și al instituțiilor.

      Parcări de tip park&ride se mai fac. De exemplu în Berceni, la noul depou de metrou dinspre centură.

      01
    • @Mar:

      Tot aud placa asta cu vrem parcări. Unde? Nu știu, să se descurce. Ăștia de tot cereti parcări, uitati-va in cartier și vedeți cate spații sunt pretabile pentru a construi parcări, fara a tăia din spațiul verde.

      https://i.postimg.cc/htGtxTgX/Screenshot-2022-08-18-143111.jpg

      *Linia rosie este soseaua de centura cu intrarea pe autostrada si accesul spre Bucuresti
      *Linia portocalie este linia de tramvai (4 statii – 5-10 minute pana la Metrou Preciziei)
      *spatiul cu alb – teren viran pt o eventuala parcare ;-)

      00
    • 10k€ pentru un loc de parcare în parcare etajată? Pentru 12m pătrați? Asta dacă le fac 5/2,4m, cât să poți ieși din mașină și să nu îi rămână botul afară. Sau e cu tot cu șpagă?

      Chiar și așa, 1€/oră, înseamnă 10.000 ore, plus 10% întreținere (sistem de operare bariere automate, instalații incendiu, lifturi, etc…) să zicem 12.000 ore. Cu ocupare 50%, se fac 24.000 ore. 3 ani……
      Lipsă de viziune….

      00
    • @Adib și cine o să parcheze acolo? Eu am spus în cartiere, adică între blocuri, adică unde nu mai exista petec de pământ neocupat.

      00
    • @Andrei „Pentru un bloc de 10 etaje ai avea nevoie de 2.5 niveluri subterane, sa fie 1 loc per apartament.”
      Locurile de parcare se pot face si suprateran. Ai vazut blocurilea alea cu 30-40 etaje? Primele 5-6 sunt parcari.

      00
    • @Costel, cand spui “se pot” te rederi la schimbat destinatia unor etaje de bloc comunist din apartamente in blocuri? Sau te referi la construit pe verticala parcari supraetajate?

      Daca te referi la construit, ramane valabil ce am zis. Pentru un bloc de 10 etaje ai nevoie de o parcare de 3 etaje, avand amprenta blocului respectiv. Ai unde sa o construiesti?

      00
    • @Fisherman dacă ți se pare că e fezabilă ideea, te invit să-ți faci o parcare privată.

      00
    • @Cristian, eu găsesc spațiu și bani, tu te ocupi de actele necesare. Că ultima oară când am vrut să fac ceva în România am auzit mereu „mie ce-mi iese?” . Nu le-a ieșit nimic

      00
  2. Când zice de 1.5 milioane de mașini, se referă doar la cele înmatriculate în București? Că dacă luăm în calcul și cele din provincie, parcă văd că ajungem la aproape dublu.

    00
    • Da, doar din Bucuresti. Dar sunt multe masini cu nr de Bucuresti in tara (leasing sau masini ale companiilor cu sediu in Bucuresti)

      00
  3. „Din nou, mirarea mea rămâne: la orice ori ești prin București, străzile sunt pline de mașini.”

    Influensari

    00
    • Plus bloggeri.
      Plus oameni care au business-uri proprii si nu lucreaza 09-18.
      Plus mamici cu copii care „stau acasa” si se plimba prin oras.
      Plus bugetari acre termina programul de lucru la ora 14:00-15:00.

      00
  4. pentru ca fiecare familie are 5 masini.
    una pentru el
    una pentru ea
    una pt ala micu, doar a intrat la SNSPA, merita
    una pt aia mica, ca nu poti sa lasi fata sa mearga cu tramvaiu
    una pt concedii/weekend/carat cartofi

    noi eram 4 in familie cand stateam la un loc – 3 masini, 1 loc de parcare de la primarie.
    n-ai csf.

    00
    • ca o paranteza, mama avea nevoie de masina ei ca se plimba intre 2 locuri de munca zilnic. Tata la fel. Eu n-aveam nevoie, o conduceam in weekend sau prin vacante dar alternativa era sa o vindem/aruncam si era destul de utila, nu meritau cei 1000eur cat am fi luat pe ea.

      da, era o troaca de masina dar era troaca mea.

      10
    • Cool motive, dar tot de căcat e.

      00
    • e de cacat, dar din pacate e fiecare pe cont propriu.
      asta se intampla in urma cu 10 ani, acum e doar 1 masina, ca ne-au facut metrou :D

      nimeni nu vrea sa se sacrifice pentru binele comun, asta voiam sa zic.

      00
    • @matei, foarte corect.
      Inclusiv cei care cer implementarea de masuri pentru binele comun nu vor sa se sacrifice. Toti cred ca masurile respective nu ii vor afecta pe ei.

      10
    • andrei, n-aveam 3 masini in familie ca eram aroganti sau nesimtiti, ai mei aveau 4 joburi in total, pierdeau prea mult timp cu RATB ul si de multe ori aveau bagaje de carat intre locurile de munca, apoi cumparaturi in drum spre casa.. etc.

      Te mai gandesti si la confortul personal cand muncesti 12h pe zi + 2h pe drum si cand ii vezi pe unii singuri in Q7 la coada la Razoare dimineata la 7, parca nu esti tu principalul vinovat, nu?

      noi ne am prins de ani de zile ca nu exista masuri realiste, nu la cum e construit orasul.

      E urat, poate egoist dar asta e. Mai intai trebuie sa manance copiii mei, apoi eu iar restul sa se descurce.

      00
    • Jegoasa gândire. De aia suntem sălbatici

      00
    • Oooo, @flat, unde era bunul samaritean și nu știam…

      00
    • Am mai zis eu ca scapa cine poate. Fix tipul asta de buticari de apartament cu 4 de job-uri si 3 de masini sunt tiparul clasic de roman care se pisa cu bolta pe restul si au adus orasele in starea de acum. Din pacate sunt majoritari, ori faci ca ei ori dispari

      01
  5. Ieșim mai ieftin dacă mutăm Capitala României în alt județ. :)

    00
    • Sau într-o altă țară.

      00
    • Sau dacă se va veni dinspre Moldova sau Oltenia cu trenul, nu cu mașina care va rămâne pe trotuar în orice situație.

      00
    • Sărumâna, e bine acolo unde e :D

      00
    • Sa își dea demisia primarul de la 2 dacă nu este în stare! la ora actuală avem probabil în București cele mai scumpe parcari din toată Europa iar la salariul mediu ne comparam doar cu Bulgaria. Îți dau și exemplu că sunt incompetenți și doar continua jaful inceput de psd. În Viena pentru rezidenți intr-un cvartal costa 245 euro pe 2 ani de zile, loc nerezervat! dacă se plimba vienezul în alta zona .. prima ora și jumătate e gratis după care plătesc cu ora dar pentru ca e rezident are tarif preferențial. În București costă la parcările albastre acum zona 1 loc nerezervat 1000 lei zona 1 și zona 2 800 lei, dacă faci conversie în Viena aia plătesc vreo 550 lei pe an. Mai mult .. locul cu rezervare în București la pmb este 6700 lei acum. Este doar jaf .. și multă lume e prostita ca în afara sunt scumpe parcările. este scump pentru cine nu e din oraș sau are mai mult de o mașină.

      10
  6. Realist vorbind nu este niciun motiv pentru a se face parcări mari la Păcii sau Valea Ialomitei – cei din București oricum pot merge cu metroul sau autobuzul/tramvaiul iar cei din țară merg pe principiul că o să găsească ei undeva loc de parcare pe unde au treabă.

    Realitatea dură și urâtă pe care nu vrea nimeni să o spună este că în București sunt înmatriculate 1,5 milioane de mașini și sunt doar 230.000 de locuri de parcare. Sunt de acord că poate din cele 1,5 milioane de mașini 2 – 300.000 sunt pe firme de leasing și sunt răspândite în țară, dar pe de altă parte zilnic vin în București mii sau chiar zeci de mii de persoane din țară care au treabă – deci mereu sunt undeva la vreo 1,3 milioane de mașini în circulație.

    Când în orice moment ai 1,3 milioane de mașini în circulație (fie parcate fie care merg efectiv) și doar 230.000 de locuri de parcare este o simplă problemă de matematică – înseamnă că peste 1 milion de mașini nu au loc de parcare – deci peste 1 milion de mașini parchează ilegal – deci din București ar trebui să dispară 1 milion de mașini.

    Aceste mașini pot să dipară doar dacă oamenii vor fi descurajați să aibă mașini – fie prin amenzi plus ridicat mașini parcate iegal sau prin asigurări mai mari sau prin impozite mai mari – nu contează metoda folosită, dar este evident că oamenii vor renunța la mașini doar dacă va fi prea scump să o dețină.

    Dacă din București 1 milion de oameni renunță la mașini pentru că nu și le mai pot permite – asta înseamnă că 1 milion de oameni sunt supărați deci nu vor mai vota în veci omul/partidul care a luat această măsură.

    Deci ca să sintetizăm – ca totul să fie bine ar însemna ca din București să dispară 1 milion de mașini, dar asta nu se poate – deci asta este situația.

    00
    • Ba se poate, si oamenii trebuie sa realizeze ca a-ti permite o masina nu inseamna sa dai 1000 de Euro pe ea + RCA la City si asta e, in rest, bani de GPL sa avem.

      Nu, sa-ti permiti o masina intr-un oras aglomerat inseamna (ca in tari cu apa calda):
      – loc de parcare asigurat
      – platit parcarea atunci cand ai treaba „in centru”
      – CASCO
      – revizii pe bune
      – taxa de poluare in functie de emisii

      Daca toate astea de mai sus s-ar face ca in Vest, ai avea 500,000 de masini disparute MAINE din Bucuresti.

      P.S.: Locuiesc langa ANAF Sector 4 si m-am certat cu oameni pe net ca ei „NU AU LOC DE PARCARE” cand vin la ANAF, in conditiile in care:
      – pe o raza de 1km sunt 4 parcari cu plata
      – Exista statie de autobuz unde ajung 3 linii diferite
      – Exista statie de metrou la 300m
      – Exista statie de tramvai la 150m

      Si tot timpul se va gasi unul care sa zica: „Da, dar daca vin din Otopeni sau Mogosoaia nu pot”. Ce mortii ma-tii mai cauti la ANAF Sector 4 venind din Otopeni sau Mogosoaia????

      01
    • @Vlad – asta tine mult de bun simt. Dar n-ai cu cine sau de unde.

      O fi motive valide sa vii cu masina. Dar aia ar trebui sa fie exceptii. Daca doar „exceptiile” ar veni cu masina si restul si-ar folosi bunul simt, n-ar fi problema. Doar ca noi cu totii suntem un popor exceptional si ce i se aplica unuia, e valabil la toti. Daca unul poate sa ABC, toti trebuie sa ABC. Nu? Ca asa-i in comunism … toti sunt la fel.

      01
    • Lumea mi se pare deconectată de realitate, astfel încât și mie mi se pare că asta e o direcție bună – fă să coste atât de mult să ai o mașină încât să te descurajeze să o ai pe a doua. Cum? idk, nu sunt specialist.

      Check it out:
      Eu stau peste drum de Cocoșatu’. Cartierul ăla este un cartier mic, blocuri cu 4 etaje, majoritatea locuitorilor sunt oameni de condiție medie. Cu toate astea, străzile sunt pline ochi de mașini. De când m-am mutat eu acolo (2019) estimez că numărul lor s-a dublat. Locuri de parcare rezidențială sunt puține de tot, deci toata lumea parchează pe unde apucă, cu ridicat de ștergătoare, cu „locul meu de 30 de ani”, căcaturi din astea.

      Am un vecin pe scară, SPPist pensionat la 42 de ani, care are PATRU mașini (trei Mercedesuri și un Ford Puma). Majoritatea vecinilor mei (pensionari!) au câte 2 mașini. Recent, vecini mei de dedesubt și-au luat încă o mașină, în condițiile în care oamenii ăia nu aveau unde să o parcheze nici pe aia existentă.

      00
    • Si tot timpul se va gasi unul care sa zica: „Da, dar daca vin din Otopeni sau Mogosoaia nu pot”. Ce mortii ma-tii mai cauti la ANAF Sector 4 venind din Otopeni sau Mogosoaia????

      Simplu – locuiește acolo, dar are buletin de sectorul 4. Și ca ăștia sunt majoritatea mutați în suburbii.

      00
    • @Vlad, inainte sa interzicem masinile in orase (sau sa punem taxe la fel ca in orasele din Vest) ce parere ai daca facem si o comparatie a infrastructurii de transport in comun din acele orase?

      Adica Londra de exemplu nu a interzis accesul cu masina in centru inainte de a se asigura ca exista destule autobuze/linii de metrou care sa deserveasca populatia.

      00
    • „Dacă din București 1 milion de oameni renunță la mașini pentru că nu și le mai pot permite – asta înseamnă că 1 milion de oameni sunt supărați deci nu vor mai vota în veci omul/partidul care a luat această măsură.”

      Da, inseamna asta. Dar mai inseamna ca si sistemul public de transport trebuie sa fie pregatit sa preia pe toti astia care renunta la masina. Ca e si asta e o problema.

      00
    • NOU
      #43

      silicon_v – daca te astepti sa gasesti un loc de parcare cand ai treaba in zona respectiva, te poti astepta sa existe si un mijloc de transport in comun care sa te duca acolo.

      Inca mai degraba poti fii sigur ca gasesti un troleu/metrou/whatever, decat un loc de parcare, mai ales unul legal.

      Hai sa nu mai gasim justificari ca sa nu se faca nimic, pe principiul oului si gainii.

      00
    • @Adib
      Da, neplata RCA face parte din problema – pur si simplu statul se face ca nu ii vede pe cei care parchează ilegal, pe cei care circula fără RCA pentru ca dacă i-ar vedea asta ar însemna că probabil o treime din oamenii din tara trebuie sa renunțe la mașină – ori asta cred ca ar însemna o noua revoluție.

      Pur și simplu oamenii s-au obișnuit sa aibă mașina și pentru ca de atâta timp nu respecta regulile privind parcarea, viteza legala și alte reguli de circulație este extrem de greu ca stat sa impui acum regulile.

      00
    • Intr-o tara cu apa calda eu dau anual vreo 700 eur pe asigurare; si 190 eur/luna parcarea. Pe luna, da? Plus 2-3 eur parcarea pe ora in parcari publice cad am chef sa-mi tin curul in puf.
      In ro dau.. Nus, cam 200 eur asigurare si parcarepe an. Adica cam cat parcarea pe o luna in civilizatie

      00
    • @add. Eterna conversie euro/leu fara a pune la socoteala si PPP-ul fiecarei tari in parte.
      Te-ai gandit, ca in tara aia cu apa calda, de care zici tu. 700 euro pe an asigurare e mai ieftina decat 1500 ron in Romania!? Sau 2280 euro parcare pe an, e mai ieftin decat 5-6000 de lei pe an in Ro??

      00
  7. Huo Radu Mihaiu!
    Cum poti sa spui adevarul si sa folosesti argumente logice?!?
    Un politician adevarat trebuie sa spuna ca va da si ca va face, fara sa intre in detalii, ca sa poata alege ce scuze foloseste ulterior in functie de situatia din acel moment.

    00
    • Primarul de sector nu administrează un metrou cu trenuri la 15-20 minute și nici un STB fără benzi dedicate

      00
    • In afara de stalpulishori pe trotuare, nu a facut nimic in sector.

      00
    • @Radu
      A curatat un parc care devenise groapa de gunoi, a pornit reabilitarea a o groaza de blocuri, la frate-meu pe strada a asfaltat in primul an de mandat.

      Asa e ca tu sau cineva din familie e bugetar/fost bugetar?

      00
    • sa își dea demisia dacă nu e capabil. Nu te duce după fenta, în Viena costa 550 lei pe an 1 loc de parcare pentru rezidenți fără rezervare. În București ne baga pe gat la parcările PMB un loc în zona 1 – 1000 lei și zona 2 – 800 lei. În afară e scumpa și descurajatoare circulația/parcarea pentru turiști sau cine nu are rezidență în orașul respectiv.

      00
  8. Bai nu mai pot cu comentariile cu romanii stau cu fundul in masina, 10 masini la familie si lenea de a parca.

    Da, or fi si astea un factor, dar nu e cel principal care cauzeaza aceasta problema a orasului.

    Bucurestiul are un transport in comun DE TOT RAHATUL.
    – Nu este eficient
    – Nu vine la timp
    – Nu poate sa ia lumea muncitoare din satele satelit si sa le aduca in oras
    – Nu e curat
    – E aglomerat asa prost cum e

    Lumea va lua masina tot timpul in detrimentul transportului in comun. Nu va avea niciodata politia destule utilaje sa adune toate masinile din oras si politai sa amendeze la cate masini sunt.

    Ideea cum ca daca se amendeaza/ridica masini va muta populatia catre transportul in comun care e praf si atunci va iesi lumea in strada ca sa se faca, e puerila cel putin.

    Vorbim de o populatie care iese la proteste doar cand ajunge cutitul la os.

    La OUG 13 lumea a iesit in strada pentru ca ala a tratat societatea cu flit la conferinta de presa cu „alta intrebare” ci nu pentru ca toti romanii aveau ei o pasiune pentru justitie.

    Vad pe foarte multi uitandu-se la parcari, cate sa fie, cat sa coste. Asta nu e decat un bandaid la o problema FUNDAMENTALA – TRANSPORTUL IN COMUN IN BUCURESTI E PRAF.

    00
    • aici e un cerc vicios: ratb nu va veni la timp din cauza traficului generat de masini. deci de undeva trebuie inceput si parerea mea nu de la punctualitate, ci de la curatenie: ratb pute! sa le spele, sa controleze biletele, sa asigure paza ca nu toti boschetarii sa se pise in ratb. atunci lumea va lua ratb si incet-incet se va elibera traficul a.i ratb sa aibe si un program previzibil in trafic.

      00
    • @maxp, s-au montat garduri pe jumatate din liniile de tramvai din Bucuresti. Si cu toate astea, nu s-a imbunatatit cu nimic timpul de asteptare. Tot la fel de mult dureaza sa vina tramvaiul. De ce? Nu stim, pentru ca Primaria refuza sa explice sau sa faca publice niste statistici.

      La fel si la metrou. Ba chiar acolo au mai fost eliminate cateva garnituri in ultimii ani, deci timpul de asteptare a crescut putin.

      Asadar, ce te face pe tine sa crezi ca daca acum STB si Metrorex nu pot suplimenta garniturile, vor avea resursele sa faca asta in momentul in care li se dubleaza numarul de calatori?

      00
    • si de ce nu pot fi valabile ambele afirmatii? foarte multe familii au 2 masini, multi au si a 3-a de serviciu si a 4-a de drum lung. ratb-ul nu e grozav, troleibuzele si tramvaiele ar trebui date la topit. e praf, pentru ca e al statului si „se fura”. am avut transport de 1,3 lei, acum avem de 3 lei doar fraierii platesc bilete, smecherii se uita dupa vesta albastra.

      00
    • Aveți aplicație pentru telefon de la ratb, care îți spune exact unde se află un mijloc de transport în comun. O folosesc tot timpul și nu am nici o surpriză. Știu când să plec de acasă, ca să ajung la timp în stație, știu când să plec de la birou ca să ajung la timp în stație. Dacă sunt pe undeva prin oraș, mă pot sincroniza. Singurul moment în care nu ți-ar fi de folos e atunci când trebuie să schimbi mijlocul de transport, că degeaba vezi în aplicație că vine un tramvai peste 20 de min.

      Cât despre calitatea transportului în comun, în anii 90-2000 erau panaramele alea de autobuze ROCAR și Ikarus și mergea lumea cu ele. La înghesuială, cu țiganii care te făceau la buzunar, fără aer condiționat. Dacă se putea atunci, se poate și acum cu astea noi și cu AC.

      00
    • @Andrei G pai dureaza pentru ca:
      1. au trasee foarte lungi
      2. chiar daca au garduri tot tb sa treaca prin intersectii unde se opresc toti grabitii sa faca stanga
      3. Multe din ele sunt vechi si se strica pe drum, de unde rezulta intarzieri de ore. Astfel de cazuri sunt aproape zilnic pe fiecare linie.

      00
    • @ Andrei G
      Tramvaiul 1 luat de la Brancoveanu pana la AFI
      – inainte de garduri: 40 de min
      – dupa garduri: 25 de min
      Deci daca nu te-ai urcat in viata ta in tramvai sau in STB nu mai vorbi aiurea. D

      aca STB ar avea banda dedicata, transportul in comun s-ar imbunatati considerabil. Nu ai cum sa ai transport civilizat de suprafata fara benzi dedicate, ceea ce inseamna iar scoaterea unor nesimtiti de pe prima banda.

      00
    • Nu ai dreptate. Tramvaiul 1 merge decent de când au montat gardurile, la fel și 21.
      In plus, autobuzelele merg mult mai bine de dând pot sa ruleze pe liniile de tramvai.

      00
    • @Silviu Petcu
      1. Daca reduci masinile de pe sosele, nu o sa se micsoreze traseul tramvaielor. Ba chiar in cazul autobuzelor probabil va fi nevoie sa fie marite traseele ca sa acopere si zone in care inainte toata lumea mergea cu masina.
      2. Probabil ca aici ai dreptate.
      3. Daca cresti numarul de pasageri, automat cresti si presiunea pusa pe tramvaiele actuale, deci o sa ajungi la situatia in care o sa se strice si mai multe pe drum.

      @Vlad, esti sigur ca tu ai circulat recent in tramvaiul 1 si ai facut doar 25 de minute? Poate ma insel, dar nu cred ca ajunge la Afi.
      Poate ca ai incurcat cu tramvaiul 25, dar ala nu prea ajunge la Brancoveanu.

      @Scorpy, sigur, Tramvaiul 21 merge foarte decent.
      Am facut acum o simulare pe Google si pentru traseul P-ta Sf Gheorghe – Pasaj Colentina (6,8 km) nu dureaza „decat” 28 de minute.

      00
    • Nici noi nu mai putem cu voi!
      Lumea a iesit in stradă la OUG 13…..pentru că au fost scoși de cine trebuia!
      Tot nu ați depasit OUG 13?
      Ce proteste, nu au votat tinerii frumosi din piață, cei ieșiți impotriva OUG 13, cu dreapta, PNL și USR? Să plătească încât să se indoaie și parcări și apa caldă care nu e triplată și rate bancare dublate! E de dreapta, ce au ales!

      00
  9. Nu am văzut discuții despre parcări mari la capăt de metrou la Păcii și Valea Ialomiței,

    Au facut-o p-aia la Străulești, a se vedea ce succes masiv a avut /s

    00
    • La Valea Ialomiței nici nu mai e loc. Cred că dacă vii dinspre Domnești ajungi mai repede la metrou dacă o lași în capătul străzii Valea Oltului și mergi pe jos cam 1 km. În cazul asta ar fi mai util să largească Prelungirea Ghencea și să facă o parcare la Râul Doamnei. Pentru blocurile de dincolo de Valea Ialomiței există un autobuz care te lasă lângă metrou și care pleacă din capăt confirm programului de pe site STB deci știi exact la ce oră să ieși din casă. Pe măsură ce se construiește în zonă ar putea lungi linia.

      00
    • Nici la Pacii nu ai unde. A fost un loc foarte bun pentru asa ceva la intersectia cu Valea Cascadelor, dar cum stim cu totii ca merg lucrurile, se construiesc blocuri acolo.

      00
  10. Si eu am trei masini, dar mi le permit :)

    00
  11. De ce oamenii au impresia ca parcare in oras pentru masini inseamna ca trebuie sa fie ca aia de la supermarket, mult spatiu pe orizontala?
    Toate marile parcari centrale in orasele din afara sunt fie subterane pe cateva nivele bune, fie supraetajate. Dar cum la noi sub pamant e tehnologie SF sa sapi mai mult de o groapa iar in sus trebuie sa fie doar bloc de locuinte sau birou, greu sa se intample ceva.

    00
    • Cine plm iti face tie parcare etajata/subterana la 20k locul de parcare ca sa tii tu cazanul cu 500 de lei pe an? Ia fa tu, ca pare business.

      00
    • @add -citeste pana la cap, nu comenta la inceput :)

      Eu in suedia platesc 45e/luna. Garaj acoperit. Sa luam suma asta in calcu.
      45*12= 520e anual. Deci. 20000e s-ar amortiza in 40 de ani. Pare super bisnitz
      Fara sa conaideram reparatiile
      Romanii se plang la 500lei. 500e cum pare?

      Aici au facut astea de la inceput. Nu au trebuit sa miste nimic. Anii 70…deci plm

      00
    • Sper ca iti dai seama ca si aia 45E pe luna la tine is masiv subventionati pe undeva. Pune romanul sa plateasca parcarea 500E pe an. HA! Acolo o sa se ajunga, e evident, dar in pasi marunti.
      Mai zi-ne si cat e impozitul la masina, e cumva 20-30 de euro pe an ca aici? Dar daca ai o coaja euro 2?

      00
    • La rezidențial dau 350 de lei pe lună pentru locul de parcare. Dar îl folosesc doar eu și nu l-am găsit niciodată ocupat. Și mașina pe care o parchez pe el cred că valorează vreo 4000 de euro.

      00
    • @Mar, nu era mai „schemă” să cumperi decât să închiriezi sau intenționezi să te cari de acolo pe termen mediu? Altfel, da, știu cum e, am plătit vreo 10k euro pe două locuri de parcare, iar mașinile valorează pe la 12-13k în total. Zi-i asta românului de rând și va arunca cu pietre după tine… cum să dea X mii euro pe parcare, îți dai seama ce mașină își ia de banii ăia? :))

      00
    • Nu sunt decis privind viitorul și stau cu chirie. Mașina o folosesc pentru deplasări în exterior, de 2-3 ori pe lună in weekenduri la cumpărături voluminoase, la ieșit în weekenduri in afara orașului la diferite chestii de distracție cu copilul, când e vreme super nasoala la dus copilul la grădiniță, mers pe la medici etc. Fac undeva la 15-20000 de km pe an cu mașina după calcule. O perioadă am testat cum e fără mașină și e foarte greu, plus costuri mai mari. Mergeam cu avionul în vizita la neamurile din Timișoara sau Cluj, închiriat mașina pentru vacanță. Apoi au apărut situații din alea nașpa. Hai cu copilul la medic că îi este rău, caută Uber cu scaun de copil. Pauză. Hai sa mergem la nu știu ce parc aflat la 40 km. Pauză, nu avem cu ce. Și nu o să mă apuc sa caut să închiriez mașină și dau 100 de euro pentru o zi. Afara plouă foarte tare și e frig. Caută Uber/taxi. Pauză. Știu că pe vremea mea mă duceau prin ploaie și frig și tot am crescut. Dar suntem în 2022 și parcă gradul de confort ar trebui să crească. În rest transport in comun pe cât de mult posibil.

      00
  12. Mai e o problema.. Sa luam bucuresteanul tipic care isi muta fundul cu masina cu orice ocazie. Dar vrea sa faca o fapta buna asa ca vinde masina si foloseste transportul in comun/alternativ. Totul bine si frumos (atat cat se poate) pana ajungi sa ai nevoie sa iesi din Bucuresti… unde dai de trenuri jegoase, care fac mai mult decat o masina pe drum, care se opresc in camp fara aer conditionat, microbuze unde esti obligat sa stai in picioare, conduse de soferi sinucigasi, si cu orare imbecile mai ales in weekend.

    00
    • Ca sa nu mai zic de aria de acoperire. Sunt o gramada de sate la care nu ai cum ajunge altfel decat cu masina.

      00
    • @Zarax „Ca sa nu mai zic de aria de acoperire. Sunt o gramada de sate la care nu ai cum ajunge altfel decat cu masina.”

      Ai un exemplu de sat din ăsta unde lumea e izolată? Că eu am văzut stații de autobuz prin cele mai dubioase localități din mijlocul pustietății.

      00
    • poate rent-a-car ar fi o soluție pentru cazurile alea …

      00
    • @ubercool, @mobutu, uite Magura, jud Brasov. De la Brasov sunt 2 microbuze, costa 36 de lei biletul de persoana. Dureaza cam 3.5 ore. Sursa: autogari.ro
      Deja daca sunt 4 persoane e ma ieftina benzina/motorina. Plus ca dureaza doar 1 ora. Dus intors, 5 ore. Daca te incapatanezi sa mergi cu microbuzul, o faci doar ca sa-mi demonstrezi mie ca se poate.

      Pe avis, un duster de vineri pana luni costa 225E, fara asigurare si alte nebunii. Cu doua weekend-uri din astea, acoperi intretinerea masinii proprii. Daca ai nevoie de un weekend pe luna, cam cum merg la parinti/bunici la tara, din experienta mea, cu portbagajul plin dus-intors (deci tren-microbuz iese din discutie) deja 225E x 12 = 2700E. Nu mai pun la socoteala vacantele.

      As putea sa ma deplasez unde am nevoie, in afara orasului fara masina? Sigur. Dar la fel de bine as putea sa-mi bat un cui in talpa. Rezultatul e acelasi, arat ca pot sa-mi fac singur viata grea.

      00
    • Zarax, cate microbuze pe zi ar trebui sa fie catre un sat din muntii cu o populatie de 553 locuitori ca sa fii tu multumit?!

      00
    • @Eugen, e imposibil sa fie un program si timp de tranzit convenabil pentru microbuzul ala, deci e clar ca e mai ok cu masina atat ca timp (care pentru mine e nepretuit) cat si ca costuri de transport.
      Eu pot recunoaste ca transportul in comun e mai ok in anumite situatii, dar sunt unii pe aici care nici morti nu ar recunoaste ca uneori e mai bine cu masina.

      00
    • Poti inchiria o masina…

      00
    • @Slack, și ne întoarcem de unde am plecat. Peste câteva încheieri pe an e mai rentabil cu propria mașină. Știi ce? Eu sunt curios câți din cei care strigați „Închiriază mașina!” chiar fac asta. Adică câți vorbesc în cunoștință de cauză și câți zic de varianta asta că așa au auzit ei …

      00
    • Eu. Nu am avut mașina până la 33 de ani, și când aveam nevoie in weekend închiriam, de la Hertz sau Sixt

      00
  13. eu tot cred ca cu parcarile inca se mai poate optimiza: alea de s-au construit in pantelimon si mogosoaia inteleg ca sunt goale in mare parte, alea de la hypermarketuri sunt goale noaptea, ce o fi asa greu sa se creeze un cadru legal sa se poata vinde abonamente acolo pe timpul noptii sau chiar si pe timp de zi? stiu unele hypermarketuri din astea de au si ziua 1/3 din parcare goala (kaufland colentina si cora pantelimon de ex). exista parcarea aia mare subterana de la obor, de sub intersectie, are o intrare dezafectata de peste 30 ani undeva inrte blocuri, cu o rampa mare de intrare si f lata, rampa aia era folosita ca parcare de cei care stateau intre blocuri acolo, intrau 30+ masini, fara sa blocheze rampa, de cateva luni le-au scos si au pus bariera, am sperat atunci ca se da drumul la intrarea in parcarea subterana, de unde?! bariera e distrusa acum si se parcheaza blocand intrarea in rampa, deci au disparut din start 30 locuri de parcare.
    sunt multe blocuri comuniste dispuse in patrat/cerc/ de ce nu se fac parcari de tipul lift pt 6-8 masini acolo, inrte ele?
    cum vor sa renunte lumea la masina cand metroul vine la 10 minute si stai ca sardina si ratb n-are AC si pe unele linii mai ramai si fara portofel?

    00
    • „de ce nu se fac parcari” Pai tu de ce nu faci o parcare daca ai atat de mare nevoie? De ce nu te duci la unu care are pamant in zona ta, ii bati in geam si ii oferi pretul cerut pentru o bucata de pamant. De ce sa suport eu din taxele mele costul sa-ti faca o parcare tie?

      00
    • „ce o fi asa greu sa se creeze un cadru legal sa se poata vinde abonamente acolo pe timpul noptii sau chiar si pe timp de zi? ”

      Surpriza, cadrul ala legal exista. Cine vrea sa isi inchirieze proprietatea e liber, dar nu poti sa obligi omul.
      Ca idee, parcarea subterana de la Universitate era mai mult goala acum cativa ani, ca trebuia sa platesti abonament la ea.

      00
    • exista la cora lujerului posibilitatea sa parchezi masina https://zoso.ro/cora-bucuresti-vinde-locuri-de-parcare/
      la cat de goala este, ori nu mai este valabil, ori este mai bine moka ilegal

      00
    • „alea de la hypermarketuri sunt goale noaptea, ce o fi asa greu sa se creeze un cadru legal sa se poata vinde abonamente acolo pe timpul noptii sau chiar si pe timp de zi?”

      Cum au zis și alții, magazinele deja închiriază locuri de parcare. De ex. Cora Lujerului sau Mega Image de la Dristor. Problema e că sunt scumpe, iar oamenii preferă să parcheze în altă parte.

      Dar să zicem că toată lumea s-ar înghesui să închirieze loc de parcare la Cora. Și atunci nu le-ar mai conveni să dea locul de parcare 24/24 ore, ci doar în afara orele de lucru. Ce faci cu mașina până la 22, când se închide magazinul, unde o ții?

      00
    • @vlad vazusem un comentariu pe grupul din sectorul 6 ca cica nu se mai dau abonamente (nu sunt sigur, nu am verificat informatia). Eu am luat parcare pe 1 an acolo, in Martie si n-am avut probleme. Oricum, daca tot bucuresteanu se plange la 500 de lei pe an, cum crezi ca reactioneaza la 2400?

      00
    • @Bruta.. La primărie mai primesc taxe pe mașină?!

      00
  14. Stii care-i treaba cu primarele asta? Ca se lauda ca va face si va drege (parcari supra/subterane)… Acum s-a trezit ca costa? Atunci nu stia?
    Si inca un lucru: au facut 2 euro/ora parcarea in centru… In baza a ce? Cum au stabilit acest tarif, au facut si ei niste studii sa vada cum e in alte parti, un raport cost/putere de cumparare? Au facut public un estimat de buget pe care se asteapta sa il atraga cu aceste scumpiri si ce vor face cu acei bani? Sau au pus din burta si aia e?
    Celuilalt primare, de la 6, nu i se pare o suma mare, 1600 de lei pe luna pe parcare… Ce sa zic?
    Adica, sa ne intelegem, sunt cu totul pentru oras liber, transport alternativ (personal prefer trotineta), dar hai sa vedem cum arata transportul in comun si sa punem niste tarife de parcare decente (nu gratis, nu 2-3 lei, dar nici 10 lei pe ora).
    Parerea mea…

    00
    • Ba, daca nici in centru nu poti ajunge usor cu metroul nu stiu unde o mai poti face. Lasi masina langa cea mai apropiata statie de metrou, ajungi in centru mai repede decat cu masina, iti faci treaba si te intorci sa ti-o iei de unde ai lasat-o.

      00
    • Daca nu ai 1600 de lei pe an sa platesti pentru parcarea masinii atunci nu ar trebui sa ai o masina. Easy.

      00
  15. probleme cu traficul sunt peste tot: la un fost loc de munca, colegii din sua preferau sa ajunga la birou acolo la ei la 6-7 dimineata ca sa fenteze traficul, DAR li se permitea sa plece la 15-16 dupamasa, la noi este permis?

    00
    • Depinde unde lucrezi, prin majoritatea locurilor aș zice că da. Programul e, în general, flexibil, dacă nu lucrezi direct cu clienți.

      00
  16. Ceea ce spune Radu Mihaiu este de bun simt si in fond spune cateva probleme cronice ale Bucurestiului. Cu toate acestea solutiile propuse si mai ales implicatiile nu sunt foarte clare sau coerente. Spun asta pentru ca prima chestie care trebuie sa se rezolve in Bucuresti este reorganizarea/reformarea administratiei publice cu tot ce tine. Avem primarii de sector, avem primarie generala si mai mult avem chestii care apartin de ministerul transportului(centura, metrou). Chestiile astea sunt o problema deoarece totul ajunge blocat in birocratie si implicit avem problemele pe care le avem.
    Odata ce facem asta putem trece la problema numaru doi: modelul de dezvoltare urbana. Am mai repetat pe aici, dar Bucurestiul nu mai are PUG(plan urbanistic general) de prin 2003. Realitatile de atunci sunt profund diferite fata de cele de azi si este imperios necesar sa discutam despre modul in care vrem sa arate orasul. Chestia asta este simpla in cuvinte, dar problematica deoarece sunt multi actori care nu au un interes real sa se faca ceva in directia asta. Model de dezvoltare urbana este ceea ce spune Radu Mihaiu transport public decent(benzi dedicate), chestii in proximatatea zonei si alte cele. Subiectul este vast, dar toti actorii trebuie sa-si asume niste chestii si sa ofere o cronologie de implementare.
    Problema numarul trei este cercul vicios trafic->parcari->transport public. Ca sa nu ne mai tragem pe cur transportul public din Bucuresti este o gluma sinistra si este efectul miserupismul ultimilor 30 de ani. Aici trebuiesc facute investitii urgente si mai ales asiguratul catorva chestii minime: aer conditionat, curatenie. Pe langa asta tot ce inseamna linii de tramvai fie modernizat, fie eliminat sunt zone unde efectiv ti-e frica sa nu te rastorni cu tramvaiul, la asta mai trebuie adaugat ca din toate intrarile ale orasului sa ai linii rapide care te pot duce in centru(metrou,tren,tramvai). Dupa ce faci asta vii cu linii dedicate si amendat la greu cine se baga peste acolo. Legat de parcari treaba este simpla insa orizontul de rezolvare e mai lung. Aici as conditiona inmatricularea in Bucuresti de un loc de parcare. Aditional park&rideuri la intrarile din oras si taxa de aglomeratie pe centru. Bineinteles interzicerea masinilor mai vechi de euro 5 pana in 2030 este o chestie de bun simt si o sa mai elibereze din locuri, iar pentru cei cu masini vechi fie le vand/caseaza si sunt scutiti la taxe si impozite pe proprietate timp x ani, fie primesc un voucher pentru o masina electrica de mici dimensiuni.
    La tot ce am enumerat eu acum orizontul de implementare este minim 10 ani. Problema este ca cetateanul de rand nu are incredere in clasa politica si mai mult nu are rabdare sa mai faca asta. Din cauza asta orice politician are o jena in a implementa aceste lucruri. Pur si simplu nu stie daca mai apuca mandatul in care sa vada aceste lucruri promise. Cetatenii stiu asta si cam din aceste cauze se descurca. Din cauza asta nimeni nu vrea sa renunte la masina, pentru ca nu are incredere ca ceva bun o sa se intample si cam din cauza asta oricine imi spune ca trebuie sa las dracului masina il bag undeva. Este pur si simplu mecanimsul de adaptare pe care orice bucurestean il are.

    00
  17. Daca se tot doreste sa se foloseasca transportul in comun de mai multi bucuresteni poate ca n-ar fi rau ca politistii sa mearga si ei in misiune (in civil de preferat) pe diferite linii de STB si sa mai potoleasca anumite minoritati asuprite care ba agreseaza scolari si liceeni, ba se iau de femei imbracate mai elegant, ba fac bisnita.

    PS: si daca e foarte aglomerat in tramvaie la orele de varf poate n-ar fi rau ca cea gratuite pentru pensionari sa fie aplicabila in alte intervale orare. Vrei sa faci piata la 8 dimineata cand e plin de oameni care se duc la job si scoala atunci plateste bilet intreg. Nu vrei? Asteapta sa se faca ora 10. Carutul ala tras ocupa destul loc.

    00
    • Daca este foarte aglomerat in tramvaie la orele de varf, nu ar fi mai bine sa se suplimenteze numarul acestora? De ce sa ii tratam pe pensionari ca cetateni de mana a doua?

      Sau si mai bine, de ce nu iti cauti tu un loc de munca unde sa poti incepe la 11:00 (sau la 07:00) in loc de 09:00? Si asa scapi si de traficul de seara daca termini programul la ora 20:00 sa spunem.

      00
    • Cum ar fi sa se urce doar pe la sofer si cu aparat de control tot la el. Asa poate se elimina din boschetarii dupa care pute o saptamana.

      00
    • Nu ii trateaza nimeni pe pensionari ca pe oameni de mana a doua doar pentru ca le anulezi gratuitatea la orele de varf. Pot bine mersi sa mearga la kaufland si piata si in alte ore, nu la 8. Ai treaba la policlinica fix la 8? Ok, cumpara un bilet, ca nu saracesti de 3 lei o data pe luna.

      00
    • @Robert, ai idee de ce se duc pensionarii in piata la ora 08:00?
      1. Pentru ca la 12:00 deja se face prea cald in timpul verii si multi au probleme de sanatate.
      2. Pentru ca produsele bune (sau cele ieftine) deja dispar de pe tarabe pana in ora 10:00-11:00. Si din pacate nu suntem capabili sa le dam pensii decente batranilor.

      In plus, atat timp cat transportul in comun este subventionat, este aberant sa spui ca tu ar trebui sa ai mai multe drepturi decat un batran. Aaaa… tu primesti doar 50% subventie si el primeste 100%? Este irelevant asta.

      00
    • @Andrei G sunt de acord cu punctul 1, dar punctul 2

      „2. Pentru ca produsele bune (sau cele ieftine) deja dispar de pe tarabe pana in ora 10:00-11:00. Si din pacate nu suntem capabili sa le dam pensii decente batranilor.”

      Cine cumpără produsele alea? că sigur nu cei care merg la muncă sau la școală :)

      00
    • Andrei G, in Cluj doar pensionarii cu venituri mici au gratuitate la autobuz si restul platesc 3 lei/calatorie. Ca nu poate sa fie si ieftin si bun. In Bucuresti au gratuitate toti pensionarii si problema ar fi sa nu li se restricitioneze gratuitatea in anumite intervale? Daca esti pensionar e in interesul tau sa mearga societatea in care traiesti mai bine, ca poate asa iti creste si tie pensia. Un pensionar poate alege sa amane cumparaturile cu 2 ore, dar un angajat nu gaseste loc de munca unde sa inceapa la 11. Hai sa fim seriosi.

      00
    • @Andrei G: nu trateaza nimeni pensionarii ca fiind cetateni de mana a doua dar daca tot ai biletul subventionat poate ar fi bine sa il si conditionezi. Asta cu pensionarii care se duc la piata dimineate pentru ca e mai racoare e aplicabila doar 3 luni/an (Mai, Iunie si Septembrie). In rest, cum e la 8 dimineata e si la 10.

      Iar asta cu produsele mai bune si mai ieftine se gasesc dimineata e ceva din anii 80′ – 90′ cand nu le gaseai mai deloc. Acum iti garantez ca gasesti ce vrei tu si la 4 dupa-amiaza.

      00
    • Bine, baieti.
      Inteleg ca ati identificat problema traficului din Bucuresti: pensionarii.

      Eu sunt de acord sa nu mai beneficieze de gratuitate intre orele 08:00 si 10:00. Dar daca tot facem asta, ar trebui sa fim corecti pana la capat si inclusiv pasagerii „tineri” sa plateasca biletul la pret nesubventionat in acest interval. Adica undeva la 6-7 lei/calatorie.

      00
    • Ce reprezinta „thumbs down” de la comentariul meu anterior?
      Ca tinerii nu vor totusi sa platesca pretul corect? Sunteti suparati si vreti restrictii doar pentru pensionari, nu si pentru voi?

      00
    • @Andrei G: scuza-ma ca iti zic, dar mai multi oameni ti-au zis „ca esti beat”, dar tu continui sa „nu te duci la culcare”. Si cu toate astea, te intrebi de ce iei manute rosii :))

      00
  18. Viata la oras costa…in Bucuresti costul real e mult mai mare decat cel platit in prezent, dar e clar ca nu prea mai merge asa.

    Strict la parcari, in sectorul 2 unde este el primar s-a dat in folosinta o parcare supraetajata la intrarea in Bucuresti dinspre Pantelimon, dar e mai mult goala…probabil pentru ca sa lasi masina acolo costa.

    00
  19. Parcarea Park & Ride din Pantelimon e mai mult goală, dar hai să zicem că e deschisă recent și n-a aflat încă lumea de ea.

    Dar cei care votează în București vor mai multe parcări de reședință; ei n-au nevoie de Park & Ride care îi ajută eventual pe cei care vin ziua la muncă în București pentru ca seara să se întoarcă acasă la Fundulea. Ei bine, au tăiat o mulțime de spațiu din trotuar și din spațiul verde ca să facă câteva sute de locuri de parcare. Iar în subteran costă cât costă, vorba d-lui primar.

    00
    • Park&Ride îi ajută și pe cei care locuiesc în București, că le curăță aerul, teoretic. Dacă ar dispărea câteva zeci de mii de cazane din trafic, altfel ar sta lucrurile.

      00
    • Da, ajută, dar nu la principala problemă de care se plâng de fapt majoritatea „n-am loc de parcare seara când ajung acasă și trebuie să caut juma de oră prin tot cartierul”.

      00
  20. Văd comentarii despre locuri de parcare, despre STB-ul că nu vine la timp și de aceea ia lumea mașina, despre X număr de mașini…dar niciunul despre faptul că orașul este plin la orice oră din zi. Ok, înțeleg dimineața și seara se duce lumea la muncă. Dar restul zilei? Ok, ești curier, ai treabă să cari marfă, te duci de colo colo la întâlniri, trebuie să ajungi la medic/dentist/psiholog, însă de ce este Bucureștiul mai aglomerat pe la ora 13-14 (când teoretic ar fi mai liber) decât pe la ora 9-10?

    00
    • Nu are o centura la nivel de autostrada (inca) si multi prefera sa o ia prin oras. Al doilea motiv, fiindca Romania e o tara dezechilibrata si totul e concentrat intr-un mare oras.

      00
    • @oxymoron, eu nu prea stiu cat de aglomerat este orasul intre orele 11:00 si 15:00, pentru ca in general sunt acasa sau la birou in intervalul acesta. Cred ca am iesit doar de cateva ori intre aceste ore in oras si mi s-a parut oarecum mai liber. Dar totusi nu vrea sa te contrazic, poate tu cunosti mai bine situatia.

      Acum, dilema mea este urmatoarea: tu ce cauti la orele respective in trafic? De ce nu esti la munca, asa cum te astepti de la ceilalti cetateni ai orasului?

      00
    • @Andrei G Acum lucrez de acasă, dar am am avut o perioadă de 2 ani în care mergeam la birou. Doar că mergeam atunci când era nevoie să fac ceva. Astfel că aveam ore diverse de plecare, între 7 și 11, în general. Eh, la orice oră plecam, traficul era cam la fel de aglomerat.

      00
    • @Andrei G sunt la muncă (work from home) între acele ore cam 90% din timp; când nu am fost am avut de rezolvat treburi de genul: depus acte la secția financiară, ajuns la bancă, ridicat ceva din locul X, mers la doctor/analize.

      Sunt genul care preferă să meargă pe jos chiar dacă fac jumătate de oră până la destinație, iar dacă distanța este prea mare prefer să iau metroul sau tramvaiul. Mașina doar dacă este absolut necesar, în ultimele 2-3 luni a fost nevoie doar când m-am dus cu ea la service și când mi-am dus părinții până la aeroport.

      Culmea este că observațiile mele le făceam mai degrabă din postura de pieton decât cea de șofer; nu o dată am remarcat la mine în cartier traficul intens după prânz și lipsa de locuri de parcare peste tot, iar eu nu stau într-o zonă centrală sau cu clădiri de birouri în jur.

      00
    • @oxymoron, uite ca am descoperit una dintre cauze.
      Cetateni care lucreaza de acasa, deci nu sunt intrafic la ora 08:00, dar care pleaca ulterior sa rezolve diverse situatii. Chiar daca tu circuli fara masina, majoritatea pleaca cu masina (mai ales ca se gandesc ca va fi mai liber).

      O alta cauza posibila o reprezinta cetateni precum @ubercool care au program flexibil, astfel incat nici ei nu sunt neaparat la ora 08:00 in trafic, dar totusi ies dupa ora aceasta.

      Sa nu exageram totusi, traficul dupa ora 09:30 se mai decongestioneaza in tot orasul. Si se aglomereaza din nou intre 17:00 si 19:30.

      00
  21. Am văzut cu ochii mei cum s-au făcut într-o oră, așa, ochiometric, aproape 40 de locuri de parcare. SF intergalactic. Au venit patru Joselitos cu niște vopsea albastră, au tras niște dungi pe jos, alți doi, ceva ingineri încruntați, au montat la capetele străzii două parcometre, ticketometre sau cum plm se numesc și gata parcarea. Asta cu plată.
    Pentru rezidenți, vopsea albă și un indicator,, parcare pentru rezidenți,,.Ceri de la primărie un știker de lipit în geam, dat pe baza unui document care să demonstreze că locuiești pe strada respectivă. Dacă ești mioriticos și parchezi că pot mușchii tăi, în loc de mașină găsești pe jos un abțibild verde fosforescent de la Poliția Locală.

    00
    • NOU
      #124

      Si pentru parcarea aia de rezident cu pret redus platesti pe de alta parte impozit pe casa, masina si o taxa pentru locul de parcare. Cam asta e esenta. Platesti pentru parcare fie prin taxa de parcare fie prin impozitul pe proprietate. Altfel nu ai parcare.

      00
    • Exact. Pentru parcare de rezident în zonă cu plată ( zona albastră) ai preț redus. Pentru parcare în zona delimitată cu alb, se consideră plata impozitul pe proprietate.

      00
  22. Pe locurile virane se construiesc tot blocuri. Mafia imobiliară este mult mai puternică față de niște amărâți de funcționari din primării.

    00
    • La periferie se construiesc blocuri cu minimul de locuri de parcare, fara spatiu verde, fara trotuare si adesea pe stradute unde nu incap 2 masini. Asta in camp, unde s-ar putea face cum trebuie. Dar hei, sa se faca in buricul bucurestiului, hai ca se poate.

      00
  23. Unul dintre voi nu face o documentare serioasa sa vada ca Bucurestiul este cea mai submotorizata capitala din UE (cele mai putine masini la 10 locuitori). Toti preluati propaganda primarilor incompetenti care nu sunt in stare decat sa jupoaie locuitorii care i-au ales

    00
    • Dar cum stă Bucureștiul la densitate, comparativ cu alte capitală din UE?

      00
    • @Emi vorbesti din impresii, nici tu n-ai facut vreo documentare, nu ai stat macar vreo 5 minute sa cauti niste date, ai scos din burta niste minciuni pe care le dai ca adevaruri pentru ca asa au ajuns acum discutiile pe net, se vorbesc din impresii si nu pe date reale.

      In marile orase din Europa sunt maxim 500 de masini per 1000 de locuitori, unele gen Berlin, Paris, Londra, Viena au in jur de 300, Stockholm pe la 400, Milano si Munchen pe la 500 si tot asa. Am scris un comentariu in care detaliam, dar am dat refresh din greseala si a disparut, ia in pzdmt si da vreo 3 cautari pe Google, gasesti statistici oficiale. Plm, Londra are 2,6 milioane de masini inregistrate (1,1 mai mult decat Bucuresti) la o populatie de 9 MELEOANE.

      In Bucuresti primarul ala zice ca sunt 1,5 milioane masini. Acum hai sa zicem ca asa e, desi n-am idee care-s sursele lui. Bucurestiul are 2,42 milioane de locuitori in zona metropolitana (asa am gasit pe net ca noi suntem daci liberi si nici nu ne recenzam si nici nu luam chirie cu contract si ca sa iti faci mutatie in Bucuresti mai bine iti bagi pl), deci rezula cam 620 de masini per mia de locuitori, care e peste orice oras mare si civilizat din Europa, probabil la nivel cu Moscova, Istanbul, Kiev inainte de razboi etc.

      Tu probabil ai retinut partial ca Romania este una dintre cele mai slab motorizate tari din UE (media nationala e de vreo 300 la mie), dar Bucurestiul e caz special.

      00
    • am scris un comentariu cum ca Emi e la furat ca nici el n-a facut nicio documentare, dar evident ca inca sta in purgatoriul comentariilor

      00
    • apropo, tu știi că ai user pe blog, da?

    • nope, uitasem, cred ca o sa mi-l reactivez

      00
  24. Discutia asta tot apare si se asteapta minuni.
    Nu exista minuni, iar solutiile, partiale, inseamna de fapt sa platesti.
    Si nu vrea nimeni sa plateasca.
    Suntem in zona, iar parcarile subrerane costa cat 2 etaje, cine plm sa le faca si cine sa le plateasca?

    Orasul romanesc are blocuri de 6-10 etaje si probabil 1.5 masini/apartament.
    Orice miscare de marire a impozitarii sau a descurajarii masinii e sinucigasa si pe buna dreptate.
    Erau 43C in tramvai acum cateva zile si nu avem nici macar o sosea de centura.
    Avem 3 autostrazi care intra direct in oras si trbuie sa treci prin centru fie ca vrei, fie ca nu vrei.

    Oamenii se misca, fac bani si stai sa vedeti ca incepe scoala la inceput de septembrie si toti or sa urle ca copiii nu merg pe jos la scoala de kkt din cartier, unde parintii lor nu au dovedit nimic.

    Si nimic nu se va schimba.

    BTW, cand sunteti in bara la bara in Bucuresti sau intr-un alt oras mare, si nu prea puteti respira de la noxe, tineti minte ca motorizarile EUR4-5 (multe fara DFP) sunt intr-o proportie covarsitoare.
    https://imgur.com/a/163Kxsl

    00
    • Te cam încurci puțin în normele euro. 4 și 5 sînt mult mai aproape de 6 decît de 2 și 3 raportat la cantitate.

      00
  25. Spatii de parcari au existat in sect.2. Terenul din Barbu Vacarescu, Piata Gemeni, Armeneasca, Piata Obor, Parcul Circului, dar pe toate au fost ridicate blocuri cu peste 20 etaje. Nicio parcare. La mall Veranda se putea face parcare etajata. La fosta Aversa se vrea blocuri cu 25 de etaje si spatii verzi ca niste peluze. La Obor s-a facut noua primarie dar alaturi se putea face parcare etajata. Parcarile nu le face primaria ci privatul cu concesionare teren pe 50 ani, cu fonduri europene sau creditare iar dobanda bancaara subventionata de primarie. La ce primari de doi lei avem, nimic nu este pe plac decat mafia imobiliara!

    00
    • Cocoș, la Obor există mai multe parcări cu plată. Ok, cea de sus, e mai mereu plină, dar la subteran e liber, de obicei. În schimb, pe trotuare e jale.

      00
    • Cum dracu ma ca la piata Gemeni e parcare. De unde le scoti?

      00
    • unde satana e parcare la gemeni? alea 10 masini in fata pietii? omul cred ca zice de locurile alea virane de vis a vis de liceu, peste linia lui 16, unde se ridica blocuri acum

      00
    • Las ca vine cutremurul ala tot prezis, si vor fi locuri berechet

      00
    • Tu ăla care vrei sa betonezi parcul Circului sa faci parcări??? Salutări Băluță

      00
  26. Sunteți pe dinafară: stb gratuit și decent, sub euro 5 eliminat din oraș.
    Sa vezi libertate

    00
  27. oamenii trebuie sa inteleaga ca masinile personale sunt pur si simplu cancerul oraselor. absolut orice alt mijloc de transport e mai bun si mai eficient fata de ele si sunt un cost enorm atat pentru oras (cum zicea si primarul ala, se ft o gramada de bani aiurea pe locuri de parcare si pe infrastructura auto), cat si pentru oameni. iar soferii sa aiba gura mica atunci cand vorbesc ca ei platesc taxa de drum si accize si altele, cand banii pentru locurile lor de parcare si pentru infrastuctura in general nu au cum sa fie acoperiti din ce platesc ei si totul se face in principal din banii tuturor platitorilor de taxe.

    dupa cum s-a mai comentat aici, la noi avem si problema ca orasele s-au proiectat in ideea de o masina la cateva familii (majoritatea cartierelor s-au construit cand trebuia sa astepti cativa ani de zile sa iti cumperi o Dacie 1300), nu invers, cateva masini per familie, iar putinele locuri care ar fi putut fi parcari au fost ocupate de alte constructii haotice, a fost o perioada in care cu spaga unde trebuie se aproba orice.

    un exemplu de calcul facut de un baiat dintr-un oras civilizat: https://www.youtube.com/watch?v=ztHZj6QNlkM

    00
    • rezumat: lumea subapreciaza de cel putin 2 ori costul de intretinere al unei masini.
      Costul unei masini e pe la 7600 EUR/an la care se adauga cam 4000 EUR/an cost din taxe si impozite pentru intretinerea infrastructurii pentru masini.

      cate persoane au un excel in care sa urmareasca cat ii costa masina (inclusiv deprecierea, reparatii, revizii, parcare, PLUS impozitele si taxele pentru infrastructura)?

      00
  28. Toata lumea crede ca in Amsterdam toti locuitorii voiosi au tras un joint, si-au luat biciclete si si-au casat masinile cu voie buna. Fix pula. Prin 60-70 au vazut ca orasul se sufoca la propriu si atunci municipalitatea a inchis strazi si a pus taxe obscene pe parcare si impozite pe masini de te costa o masina cat un rinichi.

    00
    • plătesc mai mult impozit pe mașină la brașov decât la bucurești. aceeași mașină.

    • Corect.Acum 30 de ani in Bruxelles era bara la bara non-stop.Acum pe centru nu prea se mai circula.Si vorbim de un oras in care cel putin jumate sint orice altceva,dar belgieni.

      00
    • Nici macar nu incerca…. N-ai cu cine.

      00
    • @Ciocanul Municipalitatea din Amsterdam a facut asta dupa ce mii de cetateni au pichetat sediul primariei saptamani intregi, dupa ce numarul copiilor pe biciclete morti in accidente de masina devenise foarte mare. Democratie.

      00
    • @Levorius, vrei sa zici ca in Bucuresti nu mor destui copii astfel incat sa le pese bucurestenilor?

      2018: 40 decese in Bucuresti. 1874 la nivel national. Sa asteptam sa mai creasca un pic?

      In Olanda numarul de victime care i-au socat (la nivel de tara): 450 Child Deaths & Over 3200 Total Deaths per Year; de atunci a tot scazut.

      00
  29. NOU
    #153

    Eu as taia in carne vie.

    1. Pus anunturi, social media, declaratii publice – ca de la 1 ianuarie 2023 se interzice accesul masinilor de sub 2.5 tone pe tot teritoriul Bucurestiului, cu exceptia furgonetelor pentru transport marfa si a traficului greu in cazul santierelor in lucru (cu autorizatii date la virgula si verificare riguroasa).

    2. Nu 2.7 miliarde, dar macar 300 de milioane pe an in achizitia de garnituri de tramvai, metrou, autobuze si troleibuze electrice.

    3. Toate bulevardele mari sa fie dedicate exclusiv transportului in comun, cu diferenta in benzi alocata largirii trotuarelor si pentru biciclete/trotinete.

    „Da boss, dar unde imi duc masina ?” – ma doare in pwla.

    00
    • de sub 2.5 tone ? Sau peste 2.5 tone ? Plm, se sinucid și hipsterii cu trotinete.

      00
    • NOU
      #155

      Paco – de sub, adica al masinilor mici, al autoturismelor. Dar si de peste, cu exceptia celor enumerate :)

      00
    • Nu a durat mult pana a aparut prima „solutie finala”.

      00
    • Perfecta idee hai sa vedem cum s-ar putea realiza. Pai partea cu anuntul si campanie este simpla ba chiar se poate pune de un parandarat cu diversi influenceri. Bun trecem la punctul 2, aici din pacate putem discuta doar de STB momentan metroul este in faza de coacere a dosarului cu sina. Pentru asta o sa fie nevoie de o licitatie cu tot tacamul, caiet de sarcini, organizare plus contestatii. Aici chiar daca totul s-ar alinia durata pana cand materialul rulant ar aparea in trafic este de minim 6 luni. Apropo cand o sa fie gata peroanele alea pentru noile tramavaie luate de la Arad? La modul cel mai realistic cred ca abia intr-un an ar aparea material rulant nou asta daca nu apare o alta problema ca na contextul international e mai critic.
      Trecem la punctul 3 care ar putea fi cumva grabit daca nu s-ar mai face licitatie cu studiu de fezabilitate. Sa presupunem ca o sa mergem pe varianta asta si totul se aliniaza conform planului. Pentru a putea face traficul de pe marile bulevarde exclusiv transportului public o sa ai nevoie de un cadru legal si apoi un pic de logistica. Legal pentru ca trebuie cumva sa poti amenda pe nesimtitul care are tupeu sa mearga cu masina pe Maniu ca doar acolo merg numai autobuzele,trolee plus biciclisti/trotinesti. Logistic pentru ca trebuie cumva sa poti aplica cadrul legal de mai sus. In buna traditie romaneasca undeva la un an ar dura asta sau optimistic 6 luni.
      Mergem din nou pe calea cea mai optimista toata povestea asta ar dura cel putin un an sa fie pregatita si implementata. Cum suntem in anul de gratie 2022, asta ar inseamna ca daca ne apucam acum probabil ca in septembrie 2023 ar iesi ceva. Asta daca nu o sa apara un candidat care sa ne spuna ca lucrurile vor ramane asa si brusc acela va fi votat.
      Tot ceea ce incerc sa spun este ca heirupismul asta este gaunos pentru toata lumea. Haosul din Bucuresti nu a aparut peste noapte ci a durat ceva timp sa-l aducem. Sunt destul de sigur ca si aducerea ordinii va dura cam tot atata timp cat ne-a luat sa aducem si haosul.

      00
  30. 3 chestii simple si rapide care se pot implementa:

    – pensionarii sa nu mai aiba gratuitate la orele de varf, sa aiba doar intre orele 11-15 si dupa 19, in rest bilet (eventual cu reducere 50%, de exemplu) – ajuta la aglomeratie
    – sa se urce doar pe usa din fata unde se verifica bilet/abonament sau se achizitioneaza bilet de la sofer. De ce in alte parti se poate asta si la noi nu? – ajuta la aglomeratie/curatenie
    – sa se foloseasca butoanele de STOP si sa nu se mai opreasca in fiecare statie daca nu e nevoie – ajuta la imbunatatirea timpilor

    00
  31. Mulți ‘bucuresteni’ sunt veniti din provincie, unde te deplasezi cu autoturismul, ca nu ai alternativă…e, și ei nu înțeleg ca în București este ineficient sa folosești masina…plus ca e și chestie de ‘imagine’, ai ‘reusit’ la capitală dacă nu mergi cu transportul în comun…ca ei au în același timp restante la întreținere și la rate, e altă discuție…

    00
    • Cei care vin din provincie sînt de multe ori mici meseriași care-și cară și sculele. Încearcă să-ți cari alea cu autobuzul…

      00
    • Depozite de scule de închiriat. Pe modelul easybox. Problema rezolvată

      Mi se pare un cretinism sa cari scule zi de zi după tine. Le lași la sediul companiei sau la lucrare sau in zona de park.&ride dacă ești independent.

      00
  32. am o problema cu primarul din sect. 2
    1. sursele de finantare nu e doar bugetul propriu
    2. sa aplice legea si sa ridice masinile parcate ilegal si mai ales cele care blocheaza benzi intregi de circulatie…vezi mega mall
    3. aici vina e impartita dar e un Lidl langa piata delfinului care are parcarea 80% ocupata non-stop de locatarii din jur. Cei de la lidl se plang ca primaria nu le permite sa puna bariera dar in acelasi timp primaria nu le permite sa blocheze rotile celor care nu sunt clienti.
    4. ar putea sa faca parcari supra-etajate cum e anexa de langa mega-mall si asa cum sunt majoritatea parcarilor din Salonic

    daca primarii din bucuresti ar avea curajul sa ridice orice masina parcata ilegal problema s-ar rezolva de la sine, macar de ar incerca sa faca asta unde chiar exista locuri de parcare cum e cea de la cora pantelimon

    00
    • Din ce bani???????
      Ai citit mă nene

      Fonduri europene nu îți dă nimeni pt parcări, că aduc trafic și poluare.

      Deci ce Sf visezi

      00
  33. Nu mai fiti saraci. Cumparati-va locuri de parcare. Nu aveti de unde acolo unde locuiti? Atunci mutati-va unde a fost construit și cu loc de parcarea sau incetati fandoseala și trezitiva la realitate, realitate care costa. Sau mergeti pe bicla/trotineta/transport public/pe jos. I know it sucks, that’s life!

    00
  34. @maxp da, locurile de parcare din fata pietei. Pai nu vorbeam de piata Gemeni? De cate ori am fost acolo am gasit loc de parcare. Nu gasesti, te bagi in parcarea Mega Image de vis a vis

    00
  35. pe nicolae caranfil au aparut liniile albastre si parcarea cu plata, acum zilnic vad locuri goale de parcare (ceea ce nu vedeam acum 2 sapatamani)…..concluzia mea: locuri de parcare cu plata = mai multe locuri goale de parcare

    ps: in schimb s-a aglomerat intre blocuri, deci e mult „mai bine” sa nu platesti…….

    concluzia mea generala: vrem locuri de parcare…. atunci trebuie sa platesti… oriunde si oricum…. de resedinta/ de neresedinta/de serviciu/de stat/ de orice…..peste tot unde se parcheaza trebuie sa platesti….cat? diferentiat pe zone, in ce cuantum fata de venituri? mai putin de 2 euro/ora, dar mai multe locuri de parcare cu plata.

    strict, parerea mea pt bucuresti!

    00
  36. Isteria asta pe subiect îmi amintește de isteriile similare pe subiectele:

    – demolarea chioșcurilor din București
    – câini vagabonzi
    – fumatul în restaurant

    În sensul că fiecare simte nevoia să aibă o părere, dar la final rămâne cum am stabilit și, de fapt, cum e normal în lumea civilizată. E doar o discuție sterilă și isterică pe subiectul mai general: „facem și noi niște legi și niște reguli și încercăm cât de cât să le aplicăm sau o lăsăm așa cum e și ne plângem în continuare, ca la Românica”?

    N-am mai auzit niciun dac viteaz plângându-se că nu mai sunt câini vagabonzi prin București. Voi?

    00
  37. Eu cred ca aproape jumătate din trafic e dat de caratul plozilor la școală. Dacă ai 2 în cicluri diferite ești non stop pe drumuri. Se vede asta foarte bine când sunt vacante școlare. Adică nu doar vara ci și iarna. Soluții sunt. Da e 10000 euro un loc de parcare pentru ca unui loc de parcare ii revin vreo 30-32 mp ca vorbim de loc în sine 12.5m și de circulații de evacuare pietonala etc. Aia la universitate a fost spre 16k din motive de centru, accese și teren nasol. Dar 10000 euro împărțit la 2500 ore anual inseamna ca in 5 ani iese pe zwrp dacă e 1.2 euro pe ora. În vest eu sub 2 euro.nu am dat nicăieri. Rezidențiale din România sunt cam la 5% randament. Și toți zic ca e super afacere. La 7% realist parcările din București sunt un deal bun. Ca nici un primar nu gândește mai departe de 2-3 ani e altceva. Excepțiile sunt Băsescu și Oprescu dar au prea multe păcate ca lumea sa vadă și partea plina a mandatelor lor.

    00
  38. Primarul de la sectorul 2 e idiot. Eu nu stiu de unde dracu’ au aparut toti pulifricii astia care stau cu capu’ in nisip ca strutul. Concluzia lui ca e scump sa faci locuri de parcare este doar pentru el si aplaudacii lui. Nu inseamna ca daca ceva e scump, nu poate fi profitabil. Dar daca esti prost si tu ceri 500-600 de lei pe an pentru parcare cata vreme cererea e de 10 ori mai mare decat oferta…

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube