M-am tot gândit la o fază în timp ce mă uitam la filmele apărute în ultimii ani, și alea mai bune, și alea mai puțin bune, și cred că pot să pun degetul pe ceva. Cinematografia românească cunoaște o nouă viață datorită lui Matei Dima “Bromania”. Ne place sau nu, asta e realitatea. Datorită lui au apărut și alte filme pe lângă cele făcute de monștrii sacri gen Tudor Giurgiu sau filmele de festival gen “După Dealuri”. Filme la care poți merge cu familia. Filme la care te poți uita cu plăcere.
Sigur, nu toate pe gustul tuturor. Nu toate bune. Dar ce nu-mi place mie poate place altuia.
Bromania și gașca din jurul lui a arătat oamenilor care fac filme că nu e de ajuns să faci un film, trebuie să îl și promovezi pe toate mediile unde poți. Când jumătate de Românie e online, să scoți un film care nu are deloc prezență online e sinucidere. Cine să vină la film dacă nu a auzit de el? Cine să se uite la film dacă nu știe că e la două click-uri distanță pe Netflix?
Când se lansează un film pe afară, actorii principal fac turnee pe la emisiuni TV. Stimulează influenceri să includă referințe despre film în ce zic. Actorii cu social media fac 2-3 reel-uri acolo. Marketing.
Filmul nu este doar “filmul și atât”. Nu este doar “avem nevoie de buget pentru camere, actori, locații”, este și “avem nevoie de marketing, ca să afle lumea de film, ca să vină la film, ca să facem bani cu filmul, dacă tot l-am făcut”, ceva ce până la Bromania nu se făcea.
Da, nu mă uit la “Miami Bici” sau “Buzz House”, dar actorii de acolo au luat niște bani între două filme bune, ceea ce e bine.
De aia nu a fost penalizat mai tare când a fost prins cu zaharul pudră la nas… dacă o făceau, cine mai impulsiona industria cinematografică românească în lipsa lui?!
Romanian comedy Teambuilding has broken records with one million box office sales, film director Tudor Giurgiu says.
Tudor, the chairman of the Transylvania International Film Festival, called it “a historic moment, that after almost 30 years of (post-communist) film-making, one million tickets were sold.”
Mie mi-a placut Team Building, asa lejer dupa 2-3 beri, si mi-au placut mult oltenii
@Pyro… ai plătit bilet?
@Laur l-am vazut pe Netflix, deci da.
@Pyro … exact despre asta e ideea… nu despre câtă artă cinematografică a făcut Bromania așa cum vrea @Asdad2005. Filmul ăsta e un produs care a adus bani unor oameni printre care poate doar 1% vor face și artă la un moment dat. Așadar există speranță.
Un fel de a furat, dar a si facut.
De ce un fel de a furat, dar a si facut?
A afectat in vreun fel calitatea cinematografiei romanesti? A furat din publicul filmelor de festival care se faceau pana acum?
a fumat
nu. de furat au furat aia de faceau filme, pe banii statului, care strangeau 10 oameni
@Andre G, @animaloo
Ascesiunea lui Bromania s-a datorat intr-o masura faptului ca familia sa nu era fitecine, respectiv omul a plecat la 18 ani in SUA sa-si faca studiile. De talent, nu ma pronunt intrucat discutia este prea subiectiva.
Faptul ca el a reusit sa faca acele filme plus promovarea, plus usile deschise pentru a finanta acele poveste nu tine de inteligenta lui ci de faptul ca familia a fost acolo. Este fix conceptul de helicopter kid mai de provincie pe care il pot accepta daca omul are ceva(talent, inteligenta, viziune). Bromania nu are absolut nimic din asta si asta se vede si prin diversele prostii facute plus filmele pe care le-a facut. Este doar un tip care a profitat de un val si care face filme fix pentru romanul mediu.
De ce am spus un fel de a furat, dar a si facut. Partea cu furatul se refera la faptul ca parintii lui sunt bugetari si as vrea sa vad si eu cum fac unii averi de miliarde cu 2000 de euro pe luna. Partea cu a facut, reprezinta fix faptul ca el a lasat deschisa usa si pentru altii, iar explozia de filme romanesti in ultima perioada este si meritul lui.
Despre calitatea filmelor ale lui si a altora nu ma pronunt, insa cat timp Las Fierbinti rupe la audiente este destul de greu sa scoti ceva mai bun decat asta.
Și e un lucru rău? Românul mediu nu are dreptul să vadă filme?
@gogu
Daca faci pentru romanul mediu film o sa ramai la niste injuraturi plus ceva sorbit de ciorbe. Si e ok daca visul tau de cinefil se rezuma la asta. Insa toti din industrie vor ceva de anvergura nemaivazut. Cam de aici incep problemele.
Faci filme pentru pleava greu iesi de acolo. In acelasi timp este al naibii dr greu sa faci un film care sa prinda la toate palierele societatii, chiar daca teme exista cu duiumu. De fapt asta si aduce oameni in cinema, speranta ca cineva o sa faca un film romanesc demn de pus pe harta mondiala. Dupa ce se mai opreste entuziasmul o sa fie mai trist. Dar na multumim Bromania si familiei sale ca ne-a invatat film….
@Asdad2005 de ce vrei ca producătorii de film din România să câștige din start Oscarul? de ce pui presiunea asta pe ei? un film decent la care să te poți relaxa nu-ți place? un film la care să vină publicul în cinematograf să plătească bilet și astfel actorii ăia să-și facă banul nu e bun… tu vrei mai mult, mai mare, mai gros, mai tare, mai nepleavă… ia de-acuma’ncolo să-ți scrii comentariile cu diacritice… ai înțeles?
Monstrul sacru Tudor Giurgiu ?! ??? O, Doamne… mai curand un om descurcaret, bransat la banul public, 40 000 euro pe zi de la primaria Cluj pentru TIFF. Q. e.d.
Comentariu ascuns de spiriduși!
[Click aici]
Nici eu nu ma uit la „Miami bici” (nici la ce face Mungiu), dar da-o in plm de gatekeeping
Un cacat promovat agresiv online e tot un cacat.
E ca si cum ai spune ca PSD e bun, ca le-a aratat celorlalte partide cum se cumpara presa.
N-ai inteles nimic.
Daca vrei tu neaparat sa faci o analogie cu politica, ar merge asa: haur si-a facut reclama pe 3 axe care au mers foarte bine in romania – numele (d’ooh), fb masiv si mers cu autocarul in orase mici si facut panarama. Toate au prins la lume, si au ajuns unde au ajuns.
Asta nu inseamna ca oamenii normali la cap „tin” cu haur, sau vor sa-i voteze. Dar e de analizat si apreciat cum au reusit sa iasa cu procentele astea. Sa te uiti la ceva si sa apreciezi ce / cum au facut nu inseamna ca-i apreciezi pe ei.
Poate și pentru că omul și-a căutat finanțarea din alte surse decât clasica pomană de la minister?
Citisem ceva interviu cu un regizor român și povestea cum îi vin lui ideile și cum le pregătește pentru diferite runde de finanțări de la diferite granturi culturale. Genul de finanțări care apreciază super marea artă. Și cred că de aia ies pe bandă rulantă filme la care merg doi trei cinefili, patru critici pe care nu-i citește nimeni și studenții de la teatru și film că n-au de ales.
Țin minte că la vizionare Aferim! actorul din rolul principal (Teodor Corban) zicea că el s-a dus bucuros să facă un film unde era un pic mai multă acțiune decât mâncat supa în bucătărie. Aveam și pentru regizorul lui Aferim ceva speranțe, dar nu s-a întâmplat.
La Teambuilding m-am dus pentru că am toată lumea îl critica că e un film de rahat cu bancuri slabe. N-am învățat nimic din filmul ăla, n-am avut catharsis, dar de râs am râs, deci nu-mi pare rău nici de banii dați nici de timpul pierdut.
Cum zicea nenea ăla cu nume lung: ,,Scrieți, băieți, numai scrieți!” (nu erau filme pe vremea lui)
Hehee, de la ditamai academicianul Heliade-Radulescu! Mare om.
Da, indemnul e bun si pentru filme si clar unele vor fi bune altele nu.
Cat despre mine, desi am vazut trailere si glume din filmele astea romanesti, nu mi au atras asa de mult atentia incat sa si vad filmele cap-coada.
Bine ca au public, ca daca era dupa mine, faliment scria pe ei.
> Filme la care poți merge cu familia. Filme la care te poți uita cu plăcere.
Ce ai fumat? Cate puli si coaie sunt in gurile lor in filmele alea nu a vazut nici mama festivalelor gay…
Ohvai, au înjurat, maică? Mnenorociții! :))))
Si soacra tot familie e
La fel cum Romica Tociu si Cornel Palade (sau Dan Negru, etc) au revitalizat industria TV din Romania.
La fel cum Gutza a revitalizat industria muzicala din Romania.
La fel cum Panipat a revitalizat gastronomia din Romania, sau cum FruttyFresh a revitalizat ……
La fel cum „berea la pet” a revitalizat industria berii din Romania.
Am postat si un link (iutub) catre exemplificarea data in Idiocracy.
Postarea a cazut la aprobare.
Pentru cine e interesat, vedeti pe iutub secventa despre filmul „ass” din Idiocracy.
Acela este viitorul cu Bromania, Shaorma Baneasa si genul asta de „promotori”.
Daca asa a fost si e meritul lor, atunci e meritul lor. De ce aia mai destepti nu au venit cu ceva mai bun pe piata in acelai timp?
E ca si faza „de ce il platesti pe zugravul asta, eu stiu unul mult mai bun”
„pai asta mi-a facut bucataria”
bun, după ce trecem de reacția inițială cu „DAR SE VOBREȘTE CU PULA IN FILMELE LUI”, poate citiți și textul articolului meu.
https://www.youtube.com/watch?v=MIviMYbW1Rc
si pula chiar raspunde?
daca ai cititori pudici, iti merti soarta
dar să dăm niște telefoane că avem contacte… sau să căutăm niște cifre să punem acolo în articol să zicem că a avut un buget de 18 RON și în primul weekend a avut 46 RON încasări sau ce să zic niște informații așa mai tehnice nu putem??? nu de alta dar avem pedigree de presă…
Si filmele astuia/ astora vrei sa-i faca educatie (cinematografica) copilului tau ?!
păi nu a schimbat-o în bine, mă uit cu plăcere la multe filme românești pe cinepub – un canal cu filme românești pe yt, multe filme sunt mișto, bine făcute. Ideea de bază e că publicul nu mai știe să savureze un film, românii au attention span mic ( format de showurile slabe de la tv sau de numerele slabe de stand up comedy).
Esti intr-o camera cu 10 oameni. Tu si inca unul apreciați nu stiu ce filme bune la care trebuie sa fii atent si sa gandesti. La restul de 8 vine Bromania le arată o manea de film pentru 10 lei/bilet. Prietenul tau se duce si el din curiozitate. Tu refuzi. Acum tu stai singur si acru intr-un colț. Bromania are 90 de lei.
Societatea este cum este și câștigătorii sunt cei care vand lucruri pentru publicul din prezent, nu vand lucruri pentru cum vor ei sa fie publicul.
Extrapolat la populații mari si 5% din pop. Bucureștiului să fie cinefilă inseamnă 20.000 de oameni. Majoritatea dintre noi nu am vorbit vreodată cu mai mult de 1000 de oameni. Nici nu realizăm că suntem in minoritate.
@Andrei, nu ne lasa asa, in nestiinta.
Da-ne si noua 4-5 exemple de filme calitative romanesti din ultimii ani. Daca producatorii nu se pricep sa le promoveze, macar prin recomandari sa mai aflam si noi ca exista.
PS: pana la urma se confirma articolul lui Vali.
Nu conteaza daca se fac filme de calitate, atata timp cat nimeni nu stie de ele.
Andre G , pe mine Arest m.a cam dat peste cap !
oameni de treabă e un super film
mie mi-a plăcut și boss (peste Cîini aș zice)
taximetriști iarăși e bun, da’ tre’ să fi avut contacte în afara bulei ca să-l apreciezi;
da’ io-s fan românești; am „dus” inclusiv 20′ din maiami bici
Gașca Global domină cultural Romania in momentul de fata. Peste 50-60% din artistii mai cunoscuti, actori, influenceri/creatori de continut sunt semnati cu ei sau colaboreaza cu ei.
De asemenea stiu foarte bine care este romanul meu. Romanul mediu e putin cocalar, ii plac manenele (+ celelalte genuri care derivă din asta), munceste, dar ar spera sa vina de undeva o combinatie ceva. Si se crede mult mai smecher de cat este. Spun astea cat se poate de antropologic, fara vreo urma de judecată.
Pentru acest roman a facut Bromania filmele si tot marketing-ul aferent. Sunt filme de masă. Oricât se enerveaza cinefilii de calitatea lor, ei nu inteleg ca sunt o minoritate.
@Razvan: foarte frumos spus „Romanul mediu e putin cocalar, ii plac manenele (+ celelalte genuri care derivă din asta), munceste, dar ar spera sa vina de undeva o combinatie ceva. Si se crede mult mai smecher de cat este. „
dap, succint și exhaustiv totodată, analiza lui @Răzvan ar merita afișată la intrarea în țară, lîngă/pe frunză
Chinuit, am vazut Miami Bici 1, iar la 2 am rezistat doar 15 minute.
Mai bun a fost Team Building.
Or fi generatie noua, or fi investitii in cinematografie si in marketing, dar joaca prost de tot, iar scenariul e… patetic.
Astept sa mai creasca sau doar sa investeasca in filme, nu sa aiba si pretentia sa joace in ele.
Aceasi parere ca tine o am si eu dar ai vazut generatiile de prosti din prezent !? pentru ei se fac asemenea filme! Inainte se faceau filme pentru snobi acum am cazut in extrema cealalta, filme pentru pulimea retarda care rade si daca le arati un deget. Da, un cacat promovat agresiv tot un cacat ramane.
In alta ordine de idei Bromania asta are umorul unei usi de sifonier.
Bromania are singurul merit ca este dintr-o familie speciala si a avut niste usi deschise. Pana atunci au mai fost oameni care au incercat sa obtina finantari si alte povesti, doar ca au fost refuzati frumos. Asta ca subliniez cliseul a furat, dar a si facut….
Ni se livreaza rahat, multi mananca rahat ca atata ii duce capul…important e ca ies bani. Mai mult decat orice problema din tara asta, educatia e la baza tuturor. Nu o sa putem avea nimic niciodata in regula daca indreptarea educatiei nu devine prioritate zero pentru toata lumea. Ce facem acum e sa continuam sa producem prosti care apoi vor arunca banii pe filme tampite, vor cumpara produse proaste, vor lua tepe, vor ajunge in functii publice de unde vor fura si distruge orice, vor lua decizii imbecile care ne vor afecta pe toti, judecatori ce vor lua spaga sau vor da decizii stambe, politisti incapabili sa lupte cu infractionalitatea, procurori tembeli ce vor face dosare proaste in urma carora vor scapa infractorii etc. Cam asta se intampla momentan in romania. Si va continua sa se intample pana se va interveni cumva in reglarea sistemului de educatie.
Sa se faca, sa se intervina !!
Recomand articolele astea doua, mie unul mi se par legate unul de celalalt:
https://historice.ro/desfiintarea-bacalaureatului-procesul-istoric-al-disolutiei-unui-examen/
https://historice.ro/generatia-z-din-romania-manata-cu-biciul-retoric-la-vot-gerontocratia-conservatoare-si-neo-feudalismul-romanesc/
TLDR:
Planul e simplu. Toti copiii/adolescentii retardati odata ajunsi la maturitate urla ca nu isi gasesc de munca chit ca nu stiu sa faca nimic. O parte impinsi de la spate de familie/foame pleaca in afara la munca de jos si importam asiatici in loc. Politicienii sunt interesati de educatia romanilor doar asa din gura.
@Ionut Ce zici tu e partial adevarat. Zic partial pentru ca problema audientei lui Bromania e ca sunt prea putine locuri in „piramidele de putere” si majoritar vor fi chitai de foame sau mai grav pt noi astia cat de cat ok, vor incepe sa dea in cap pe strada de foame sau din motive de probleme psihice.
Deocamdata e comod in piramida de putere, loc in societate mostenit de la ultimele asezari. Ca ne tot aseaza altii de partea cui si cum sa fim, de sute de ani. La prima presiune geopolitica mai zdravana, o sa dispara toti de nu o sa-si aminteasca nimeni in veci de ei.
Cand o sa vina o imparatie cu interes geopolitic, cu directive clare, impuse cu forta, nici frate cu frate nu o sa faca concesii, o sa se filtreze societatea iar.
A, inca ceva. Educatia nu e „facuta” de politicieni. Ea vine din academia. Buna rea cum e, ea se face. Problema eu o vad in format. Educatia are doua elemente. emitator si receptor in stare optima de operare.
Daca tu educi doar o clasa de oameni din centru, iar aia pleaca. Nu mai are cine sa transmita educatia si nici cine sa creeze conditii de trai pentru receptori.
Politicienii trebuie doar sa rezolve faza asta. Ppoi o sa se asaze de la sine. Ce atata filozofie.
Pasarea in spre politic imi pare doar o abrogare inconstienta de la responsabilitatea contractului social al celor din middle si upper class.
Justificarea leostraussiana neonazista cum ca restul sunt retarzi si au IQ mic, nu e fondata de stiinta.
In 2030 o sa fiti fierti in cazane si mancati de cei din ghetou.
pe scurt
scăpăii baga calcaiul pantofului in criblura
Chiar ma bucur ca supravietuieste Danny Trejo saracul intre doua filme, noroc cu Miami Bici.
>Filmul nu este doar “filmul și atât”. Nu este doar “avem nevoie de buget pentru camere, actori, locații”, este și “avem nevoie de marketing, ca să afle lumea de film, ca să vină la film, ca să facem bani cu filmul, dacă tot l-am făcut”, ceva ce până la Bromania nu se făcea.
Și de unde să mai facă bani de marketing, când deja vin cu bani de acasă pentru peliculă, de exemplu? Crezi că oamenii care nu fac filme de masă nu se gândesc și la asta? Dar dacă n-au bani, de unde promovare?
în cuvinte puține, nu are rost să faci un film dacă nu ai și bani de promovare. că nu îl vede nimeni.
#amzis
Bromania pentru filmul romanesc e ca si Henry Ford pentru industria auto.
poate ca Gerald Ford
Sau Harrison Ford
Au schimbat scenaristii bautura cu cocaina si psihedelice.
Se plangea Kevin Smith legat de Red State (parca) , ca il costa $6 milioane filmul iar casa de film calculase $100 de milioane promovare deci cerea 90% din revenue. Asa ca si-a pus casa gaj si a strans cei $6 milioane de film, iar apoi s-a plimbat 1 an din cinematograf in cinematograf personal cu filmul, facand stand-up+Q&A dupa film ca sa stranga inapoi banii.
Bromania nu are pretentii de a face arta cinematografica. Orice ar insemna asta.
Omul face comedii.
Important e ca se fac filme romanesti. Din 100 filme facute sigur vor fi 10 bune.
Ma uitam la un documentar despre industria filmului din Hong Kong si erau firme ce faceau 1 film pe saptamana in anii 70.
La fel si cu fratii Weinstein: la inceputul carierei produceau 1 film pe saptamana.
Avem nevoie de mai multe filme, nu de mai putine.
Bromania a revitalizat filmul românesc la fel cum casele de pariuri au revitalizat fotbalul românesc. A stai.. tot ei au revitalizat și filmul..
Acum sincer, doar pentru ca exista și alte filme românești decât alea centrate pe niște teme suferinde nu înseamnă cinematografie. Toate filmele astea făcute de YouTuberi par niște vloguri mai lungi, cu lumini artificiale care se bat cap în cap cu decorul și strică toată ambienta scenelor, cu scenarii fără sens și fără consistență. N-am văzut un personaj în toate filmele astea care să mă convingă, toți se maimuțăresc care mai de care. Zero consistență în ducerea unui rol de la un capăt la altul. Pe ici colo mai apare câte un film cu câte un personaj care cat de cat încearcă și reușește (de exemplu personajul principal din taximetriști) dar sunt atât de rare momentele alea încât senzația generală e ca cei care iau parte la toată producția sunt acolo ca să se distreze nu să muncească să scoată un produs calitativ. În rest, dacă treci peste toate astea atunci sunt chiar bune.
Marele noroc a lui Bromania e ca a prins fix perioada in care s-au prins baietii ca se spala usor banii prin filme.
„Filme la care poți merge cu familia”.
Corect.
Intrebarea e când mergi cu familia la astfel de filme? Inainte sau dupa concertul lui Sălămior?
Mergi cu La familia
in timpul
Suntem inundati cu destul content ca sa avem de unde alege la ce sa ne uitam. Eu prefer sa vad altceva decat filmele mentionate.
Eu nu sunt pregătit pentru o lume în care PiticiGratis nu are job.
Am zis sa las si eu asta aici ca sa nu existe confuzii pentru „actori” – alea nu sunt filme, tot asa cum nici maneaua nu e muzica, frutifresh nu e suc, H&M nu e fashion etc samd
Dar aportul lor la dezvoltarea industriei va exista, caci, iata, acum au vazut si altii ca se pot face bani din filme romanesti independente. Poate in cativa ani avem noroc si incepem sa facem si filme
Asta este o perspectivă foarte elitistă de a privi problema, să știi. Sunt filme, faptul că de obicei există niște oameni care de obicei își fac circulabă și preferă doar anumite tipuri de filme, asta nu le face mai puțin filme.
Că nu sunt capodopere? Da, plm, sunt niște producții destinate hăhăielii, nu tratează probleme adânci, nu îți dau lumea peste cap când te uiți la ele.
I-as spune realista. Mai ales pentru „actorii” din ele. Daca exista oameni care beau frutifresh asta nu inseamna ca il putem clasa la categoria suc. Ramane ceea ce este, un surogat de suc. La fel cum si astea sunt un surogat de filme. Din mult mai multe motive decat faptul ca nu iti dau lumea peste cap, mai ales cele strict legate de productie, scenariu, fimare, actorie and so on. Un frutifresh al filmelor
@Cristis
sa nu uitam ca industria filmului este pur si simplu o industrie. produce chestii, hai sa le numim filme, ca sa le vanda pe mai multi bani decat a bagat in ele. adica sa faca profit.
ghici care filme se vand mai bine.
ghici pe ce dau banii majoritatea oamenilor.
Filmele alea bune, cu actori celebri, scenarii mișto, locații de top, filmare și sunet profesionist, plus marketing de milioane?
Într-o oarecare măsură,o problemă recurentă reclamată chiar de Porumboiu,Mungiu et co (faptul că nu există filme de gen pentru a susține filmele de autor) s-a rezolvat. Chiar regizorii Noului Val au salutat reușitele lui Bromania sau Mircea Bravo,folosind mai mult sau mai puțin cuvintele spuse de Vali.
A se nota de altfel (cum s-a semnalat în cartea De la tovarășul Ceaușescu la domnul Lăzărescu pe care v-o recomand) ,în afară de Radu Muntean în Furia și Nae Caranfil,toate cele încercări pre Bromania au fost muuuuuult mai de căcat.
Multi nu inteleg ca suntem la inceputurile filmelor facute din bani PRIVATI, cu investitori and so on. E normal ca incearca sa urmeze clisee si povesti simple la inceput. Trebuie sa avem rabdare.
exact. suntem pe drumul cel bun din a ne depărta de filme „de artă” unde se mănâncă ciorbă și se tratează teme grave, gen comunismul.
Cata ironie in faptul ca multi se hahaie la glumele de tot rahatul ale unor beizadele de nomenclaturiști.
Mai venea prin cartier cate-un panacot/pește dă Spanea cu o tigaie de BaMVe mai spălată… Doar ăi mai lache râdeau ca proștii la ce glume scotea ala.
Eu as spune ca plictiseala a revitalizat filmul romanesc. Marketingul doar a facut sa ne dam seama ca se mai fac si bani. In principiu e bine, ca poate daca lumea descopera ca e loc de facut bani, apare concurenta.
Filmele romanesti sunt toate la fel:
– Actori ce nu stiu sa joace, efectiv ii vezi ca se prefac si iti taie jumatate din pofta.
– Idei semioriginale ce cuprind exact o chestie de care scriitorul e, probabil, foarte mandru iar consumatorului i se pare cringe + copiatul din filme spaniole, frantuzesti si adaptat la modelul american. Practic kitsch-uri, suntem foarte buni la kitsch-uri.
– Finalul trebuie sa fie cat mai prost posibil sau chiar inexistent.
Suntem cu 50 de ani in urma altora. Dar nici nu putem recupera daca nu aratam ca se pot castiga bani din asta. Avem nevoie de actori, avem nevoie de producatori, regizori probabil ca avem destui si avem nevoie de scriitori cu mintea odihnita.
Plm, my 2 cents.
Iar ai bășicat interneții cu postarea asta. Nu se face dom’le, că e cu înjurături și bancuri slabe. Bă, voi v-ați mai uitat prin telefoane pe la copiii voștri? Ați observat ce iutubări și vlogări urmăresc? Păi să-mi fie cu iertare, glumele lu bromania sunt șapte clase peste schimonoselile ălora care fac entertainment modern. Ah, că nu place la cinefilul adânc care după ce vede un film de are nevoie de șapte zile să respire normal? Sugi p|_|¬@, nu ești în target!
Si nu, nu sunt mare fan, am fost târât conjunctural la teambuilding și nu mi s-a părut grozav dar nici nu-mi vreau banii și timpul pierdut înapoi, dar din hahaielile din jurul meu an dedus că filmul a ajuns unde trebuie. Și da, trebuie să facem ceva cu actorii care simulează rolurile mai rău decât simulează fetele de pe centură orgasmul!
oamenii nu fac diferența dintre o comedie smart și una de duzină. de aia aveam specialiști în filme care comparau Pulp Fiction cu Expandables.
E cu înjurături și bancuri slabe bagate intr-un joc actoricesc extrem de slab/prost. Nu , nu sunt vreun elitist, imi place vulgul la nebunie dar numai daca este spus de persoana/actorii potriviti..adica cu ceva talent, un banc bun spus de unul fara talent devine un banc prost si invers ..un rahat de gluma seaca spusa de cineva cu talent devine ceva misto si razi.Bromania asta nu inteleg cum a ajuns asa departe , se mai si lauda cu studii de actorie prin America,omul nu are nici macar o urma de talent ca actor, se screme , se forteza ..degeaba.
Matei Dima.. cinematografie… bine, boss.
Cel care a revoluționat cu adevărat cinematografia din România a fost Piedone, nu Bud Spencer, actorul-primar de la sectorul 5!
Eu cred că prima oară am auzit de BRomania la tine când el era student prin state și l-ai promovat și tu, nu erați prieteni online o perioadă?
In rest, deși foarte multe sunt mizerii insipide, mă bucur că există la noi o cinematografie făcută pentru public, nu doar pentru festivaluri și cinefili cum era acum 10-20 de ani, când te mai rugai doar că Nae Caranfil să scoată un film mai pentru public și fără cadre lungi cu ciorbă. Chiar dacă au supt și ei la început bani de la stat (am impresia că un 5 Gang Bang a fost făcut și cu fonduri de la CNC, de se certa unul dintre scenariști, chiar Pitici Gratis, cu trolii pe net), au demonstrat că poți să faci un film cu succes la public cu un nivel de producție un pic peste YouTube, dar nu cu mult, și cu scenarii in stilul comediilor cu adolescenți din anii 2000. E important că au dat exemplu că se poate și poate alții mai talentați o să încerce și ei.
Am văzut și Teambuilding, as zice că au avut glume cam cât pentru un sketch mai lung Sector 7, dar l-au întins cel puțin dublu pentru câte glume aveau, multe din ele și cam nesărate sau la prima mână, dar ca produs comercial a fost foarte ok.
Parerea mea e ca, daca avem cativa ani de cinematografie de-asta de consum, care atrage oamenii spre cinemauri pentru filme romanesti, o sa inceapa sa se produca si filme mai ok, pentru ca investitia va aduce profit. Asa s-a intamplat in mai multe tari din jurul nostru, nu vad de ce am fi diferiti. Si nu, nu am inventat noi cocalarismul si nici filmele proaste.
Lol, nu , nu o sa inceapa sa se produca filme mai ok.Odata ce obisnuiesti si inveti masele de oameni cu laturi de astea cinematografice pai de astea vor vrea si pe viitor.Este ca si ai spune : ”hai sa incurajam si sa promovam concertele de manele sa vina lumea masiv la ele ( chestie care se si intampla de fapt) ca pe urma vor asculta si ceva de calitate”.
Ai totusi dreptate intr-o privinta, nu am inventat noi cocalarismul si nici filmele proaste dar suntem artisti in a implementa cu succes cocalarismul si filmele proaste si as mai aduga prostul gust.
Chiar ieri m-am uitat la Tati Part-time pe Netflix si vezi ca n-a fost rau. Dar stii de ce? Pentru ca a renuntat el sa joace in ele.
Atata timp cat ramane la productie e ok ca talent pe actorie e 0.