Brașov: provocarea traficului de pe Mureșenilor

Primăria oferă 40.000€ pentru cine vrea să vină cu idei și să le și implementeze pentru a rezolva niște probleme cu traficul din centru. Idei sunt, dar cum să le implementezi când Consiliul Local și Poliția Rutieră votează contra la orice?

Ia să vedem ce vor și discutăm niște soluții:

Contribuție la obiectivul de reducere a volumelor de trafic în centrul orașului: mai puțin de 800 de vehicule pe oră care intră pe strada Mureșenilor la orele de varf;

Condiții îmbunătățite pentru afacerile locale de livrare a alimentelor și de recepție a mărfurilor;

Scaderea utilizarii vehiculelor motorizate pentru livrari în zona centrală;

Îmbunătățirea calității aerului: număr mai mic de ore pe luna cu PM 1,0 și PM 2,5 care depășesc pragul maxim;

Reducerea poluării fonice pe strada Mureșenilor: de la 70 de decibeli la 50 de decibeli.

Nu ai cum să ai mai puține dube de livrat marfă decât dacă acele afaceri se închid. Nu ai cum să aprovizionezi noaptea, că trezești oamenii care dorm în zonă.

O idee ar fi să nu se mai aprovizioneze în orele de vârf. Că nu faci decât să îngreunezi traficul. E logic. Lași oamenii să plece la muncă și aprovizionezi între 10 și 16. E destul timp să aprovizionezi 1.000 afaceri în 4 ore.

Iar poluarea fonică vine de la șoferi cu tobe sport și motocicliști isteți, pe fondul clădirilor înalte, care fac ca sunetul să rezoneze mai tare, și al lipsei poliției în zonă.

Soluția interzicerii traficului în centru a picat. OK. Hai să ne gândim la o soluție prin care să îi facem pe oameni să nu mai intre cu mașina acolo. Mă gândesc la o parcare undeva, dar oare unde. Nu-mi dau seama. Nici nu sunt dealuri în apropiere car pot fi excavate și transformate în parcări supra sau subterane.

De ideea mea cu drumul care să îi conducă pe turiști spre Poiana fără a trece prin oraș s-a auzit la un moment dat, dar timid.

Cealaltă soluție este la oameni. Brașovenii adoră să-și găsească drumuri în weekendurile aglomerate la neamurile din Schei. Crăciun, Paște, alte sărbători? Atunci e momentul să îi duc unui nepot o damigeană, că o are la mine din 1996. Poveste adevărată. Mă duc la neamuri, știu că ultimele 14 dăți când am fost nu am avut unde parca, dar poate acum avem noroc. Mă duc la o colegă să-i duc un curs de care nu are nevoie, deși ne vedem mâine la ore, dar dacă tot am mașină…

Pe de altă parte, nici nu poți să le spui localnicilor “hei, ai două zile libere, stai în casă, că vin turiștii, nu te duce nici la Aventura Park, nici la 7Scări, nici la nimic”. E aberant. Dar traficul ăsta e diferit de traficul celor care își caută drumuri. Aici e și un paradox, cu cât o parte din localnici nu vor să adauge la trafic și își lasă mașinile acasă, cu atât mai mult alții prind curaj și, dacă au găsit aglomerație de 14 ori, vor încerca încă de 20 de ori, poate și până găsesc.

M-am nimerit la un moment dat printr-un oraș de provincie, Târgu Mureș cred, în weekend. Toată lumea venise cu mașina la piață și era opărită că prea mulți turiști traversează orașul. Nu se opăreau că primăria nu a făcut o centură, se opăreau pe noi.

brasov-2024-31

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

56 comentarii

  1. eu cand am fost nu era trafic, da cladirile erau gaurite de gloante. poate e corelatie

    Comentariu apreciat.358
  2. > Nu ai cum să aprovizionezi noaptea, că trezești oamenii care dorm în zonă.

    Cum sa nu, montezi camere cu audio si senzori si daca aia fac galagie cand dau marfa jos din duba ii amendezi. Ca nu e musai sa trantesti lazi sau cutii pe jos cand livrezi marfa.

    Indecis. Tu ce zici?3855
    • da, ma, ca atunci cand cari cutii noaptea si orice alte lucruri, fix grija ca trebuie sa mergi pe varfuri iti mai trebuie.

      si sa nici nu vorbeasca la telefon, Doamne fereste sa ceara o informatie ceva!

      1513
    • trebuie să audă toată strada că tu cari cutii. trebuie să urli, să trăntești…

    • Fă și tu o invenție, navete de cauciuc de exemplu, le impui și scoți și un franc grămadă…

      20
  3. Comentariu ascuns de spiriduși!
    [Click aici]

    Comentariu nasol. 1677
    • hai că e bine. te-ai mai înmuiat de la „nu există, vă spun eu” la „există, am auzit, dar nu ai ce să faci”. urmează să afli că ai ce să faci. dar nu îți spun eu, care am condus motocicletă de două ori în viață, te las să afli tu, motociclist.

      also, nu vine nimeni să locuiască în centrul vechi fără parcare. cine are 200K să dea pe o casă și 100 pe renovare nu merge pe jos.

    • Comentariu ascuns de spiriduși!
      [Click aici]

      Comentariu nasol. 1955
    • Gentrificare cu straini si hipsteri. Altfel ala care fwte 2 milioane de coco (desi unele ar veni pe la 800k mai realist) pe una d-asta va vrea hotel, iar turist (mai ales roman) = masina, deci acelasi rahat. De tinut cont ca sunt si unele unde fizic nu poti intra cu masina in curte (nici macar ceva gen tico) si nici nu ai cum sa largesti accesul (plus nu uita ca toate sunt monument cls B in sit protejat cls A). Deci cum ziceam, gentrificare cu hipsteri si straini si da comasate toate gunoaiele de garsoniere facute din tot felul de foste anexe gospodaresti. Si ca idee… De la mine din curte exista 1 singura masina ocazional 2 la 8 apartamente (pensionari, student, si „hipsteri” care nu avem nevoie de masina), dar la casa vecina 1 familie are 4 masini din care una o fkn duba.. ca da, stai in centrul istoric dar tii duba, si nu, nu-s muncitori/mesteri si circula cu maxim 2 din ele in acelasi timp.

      198
    • @Motociclist

      pentru asta ai nevoie de un Socialite sa faca lobby. unu care cunoaste lumea buna ce s-ar muta acolo din expatia, da si plebea din administratie, gen primari si securisti.

      https://en.wikipedia.org/wiki/Socialite

      38
    • @Pikiri Doar am zis cum vad eu lucrurile. E foarte posibil sa existe solutii mult mai bune, ce am zis eu este oricum aproape imposibil de implementat.
      Cu ce trebuie sa incepem este decizia la nivel de societate si administratie despre ce se vrea in Centrul Vechi.

      Vrem turism? Atunci facem tot posibilul ca turismul si nevoile turistilor sa fie puse pe primul plan. Asta inseamna sa luam in calcul ca turismul de weeken este compus in mare parte de baietasi cu SUV-uri BMW care vor sa parcheze la botul calului

      Vrem sa facem o zona rezidentiala? Atunci scoatem toate cafenelele si atractiile turistice (festivaluri, concerte) din zona, desfiintam parcarile, facem trotuare largi si locuri pentru riverani.

      Nu cred ca se pot impaca cele doua idei, peste tot in lume exista conflict intre ele.

      197
    • @motocilist. Lumea tureaza aiurea motoarele. Lumea tureaza aiurea motoarele. Lumea tureaza aiurea motoarele. Lumea tureaza aiurea motoarele. Lumea tureaza aiurea motoarele. Lumea tureaza aiurea motoarele.
      Ai retinut sper…

      Nu vad care e diferenta intre auzul unui om normal si al unui „cunoascator”. Probabil cunoscatorul e deaj surd. Din partea mea sa crape cu creierii lipiti pe asfalt toti cunoscatorii cu motociclete „silentioase”.

      Poate intr-o zi o sa va creasca si voua, mototiciclistilor zgomotosi, par in zona inghinala si o sa aveti si alte preocupari decat masuratul evacuarilor scumpe….

      Comentariu apreciat.5515
    • Motociclist, da-ne si noua te rog modelele alea de motociclete silentioase, si daca se poate si cati decibel produc ele pe masuratoarea aia statica cu motorul turat.
      Ca sa intelegem si noi ce considera un motociclist silentios.
      Pentru noi astia nemotociclisti pare ca majoritatea dintre voi aveti probleme serioase cu auzul.

      Comentariu apreciat.429
    • @Sorin Nu stiu date specifice pentru modele silentioase, dar Euro 5, standardul curent pentru motociclete, presupune un nivel maxim de 77dB in mers. Pentru Euro 4 era 80dB.
      Standardele sunt de la UE si nu ai cum sa vinzi o motocicleta noua in Europa altfel. Deci toate motocicletele care au fost vandute de noi in UE din 2005 pana azi, trebuie sa respecte 80dB respectiv 77dB nivel maxim de zgomot. Nivelul asta nu vine neaparat de la esapament, marea parte vine din motor, lant si anvelope.
      Masurarea se face in prima sau a doua viteza la 40 sau 50 km/h (nu mai stiu exact) si nu prea ai cum s-o depasesti cu o motocicleta, avand in vedere ca un motor se tureaza la ~10k rpm. Ca sa intelegi, la motocicleta mea prind cam 150 km/h in prima treapta la 14-15k rpm. In oras la mers pana in 50 km/h nu depasesc 3-4k rpm.
      Daca motocicleta nu are modificari, inseamna ca se incadreaza in limitele astea. Daca are modificari, este treaba RAR-ului sa le depisteze si sa faca ce trebuie.

      Daca vrei iti explic si de ce este o prostie ce se vrea la Bucuresti cu limita de 95dB, pentru ca metoda aia de masurare este diferita si presupune turarea motorului la 75% din redline, caz care la mers legal in oras nu se intampla niciodata.

      Indecis. Tu ce zici?1916
    • Multumesc pentru explicatii
      Acel 80dB este deja imens din punctul meu de vedere, ar trebui sa insemne cel putin interzicerea completa in zone rezidentiale pe timpul noptii.

      La aia cu 95dB ti-as da dreptate, dar cuvantul cheie este „legal”. Nu prea exista motociclisti care merg legal in oras.

      Indecis. Tu ce zici?219
    • Astea sunt normele Euro ale UE. Nu e o inventie romaneasca, sunt valorile din COC-ul european a caror conformitate este masurata la omologarea de model.

      M-ai intrebat de nivelul de zgomot maxim, cel pe care il poate testa si RAR-ul nostru si m-ai facut curios. E 109dB. Legal nu ai cum sa ajungi la valorile alea in oras. Ca sa am 10k rpm ar insemna peste 100km/h. Fapt divers, am si o masina, Euro 6, care are nivelul de zgomot maxim 97dB, iar in mers 73dB. La fel si aici, in oras nu ai cum sa ajungi la valoarea aia daca respecti legea.

      Politia este cea care trebuie sa aplice si verifice asta. Si RAR-ul.

      145
    • O motocicleta face cam tot atata zgomot cat face si o masina de tuns iarba – 90 dB. Sunt curios cati dintre cacatii pe 2 roti care o ard noaptea pe bulevarde ar fi foarte incantati daca s-ar aduna 2-3 oameni cu masinile de tuns iarba, noapte de noapte pe strada lor. Asta 1.

      Si 2. in pula mea, masini cu motoare mult mai mari decat alea de motocicleta sunt silentioase. Tehnologie este sa fie facute si motoare silentioase. Dar, cumva, nu gasesti un motor silentios pe strada. Ba mai mult, ratatii cu puta de 3 cm in erectie isi dau tobele jos de pe motor sa faca si mai mult zgomot. Si apoi vin pe blog sa explice doct ca normele europene ii lasa cu motoare care fac zgomot asa, pe la 90dB.

      Comentariu apreciat.4311
    • Comentariu ascuns de spiriduși!
      [Click aici]

      Comentariu nasol. 530
    • @Motociclist
      Amuzant cum te scremi sa le iei apararea retardatilor tai prieteni, ca vai, regulile UE, ca cacat, ca e ok sa ambalezi motoare noaptea pe bulevarde, ca-s doar 90 dB, deci conform regulilor UE.

      Jegos mic, regulile UE spun si ca zgomotul produs de o masina de tuns iarba nu trebuie sa depaseasca 90 (si ceva) dB. ASTA NU INSEAMNA CA E OK SA SA TUNZI IARBA NOAPTEA, PENTRU CA VAI, 90 dB, DECI SE INCADREAZA IN NORMELE EUROPENE. Asta n-o iei in calcul cand mananci cacat cu regulile UE, asa-i?

      D-aia va uraste lumea, pentru ca sunteti niste cacati cu ochi, prosti si imbecili, cu puta de 3 cm, asa ca incercati sa compensati cu zgomotul facut de mobrele voastre jegoase.

      146
    • din câte știu eu, iarba se poate tunde și noaptea. dovada? https://zoso.ro/img/2020/09/buhnici-noaptea.mp4?_=1

      în rest da, corect, de aia e adorabil drumul de la „io n-am auzit motocicliști turând motoare ca imbecilii” la „aoleu, stai că am mers o dată pe jos și am auzit”.
      ei nu se aud. de aia nici nu se întreabă dacă e tare sau nu. că nu îi duce capul atât de departe.

    • Vali, ai citit comentariul meu? De ce imi pui cuvinte pe care nu le-am zis in gura? Am zis ca inteleg de ce lumea e deranjata de zgomot si ca nu este de la turat aiurea.
      Sper sa nu faci maine live si sa zici ca „era un istet care nu credea ce ziceam, pana nu s-a dus el si a dat-o la intors” dupa care sa te uiti satisfacut in camera, pentru ca ar fi o mare lipsa de onestitate intelectuala.
      Stii cand ai tot spus de oamenii care au anturaj care niciodata nu ii trag de maneca cand gresesc? Acum e unul din momentele alea. Insisti cu un lucru care nu este adevarat si nu stiu la ce iti foloseste. Daca mai multa lume ar merge pe motocicleta, scooter sau bicicleta, multe probleme s-ar rezolva.
      Idiotii sunt egal distribuiti in societate, e imposibil sa nu dai peste unul indiferent de mediu.

      410
    • unul din noi face tumbe logice.

  4. Deja livrarile se cam fac in orarul 10-11, doar atunci e permisa oprirea pe Muresenilor, iar drum spre Poiana e, prin Rasnov. Sa se descurce „finu”, poate asa il convinge pe nanasu sa mai faca ceva la autostrada aia. O parcare ar fi buna, dar daca se poate gratuita si aproape nu ca aia de la Militar, ca termini kurtosu pana ajungi acol, cine a mai pomenit de mers pe jos in orase turistice.
    Decat sa cautam o solutie la oameni, mai bine facem ca si catalanii, doar sa scoatem tot Brasovul din google, nu doar un autobuz.

    176
  5. „M-ai facut curios cand mi-a spus ca nu stiu eu cum tureaza „motociclistii isteti” motoarele pe Muresenilor, cu toate ca ti-am spus ca asta nu se intampla, si am iesit intr-o zi pe jos sa ma plimb prin centru. Da, se aude tare cand trece cate o motocicleta, dar se aude pentru ca in zona este ca un tunel, nu pentru ca tureaza „istetii” motocicletele de nebuni. Au trecut pe langa mine motociclete pe care le stiu si sunt extrem de silentioase, dar care pentru un necunoscator pot parea zgomotoare.”

    Sa fim seriosi cu tunelul doar pe Muresenilor, la fel se aude in tot orasul.
    Caz concret, dimineata pe la 8.30, la semaforul de pe Lunga cu Casa Armatei a oprit o motocicleta. Cat a stationat acolo 30 de secunde si-a turat motorul de vreo 3-4 ori.
    Motivul? Pentru mine necunoscut, dar poate ne ajuti tu cu lamurirea acestei necunoscute.

    Comentariu apreciat.5610
    • NU ÎNȚELEGI TU!!!!

    • Comentariu ascuns de spiriduși!
      [Click aici]

      Comentariu nasol. 1654
    • @motociclist…
      Nici una.
      Dar sincer eram curios ce o sa răspunzi pentru că tu te aberai mai sus că voi nu turați aiurea motoarele.

      Comentariu apreciat.345
    • ma arunc eu in speculatii

      motocicletele de viteza, alea cu 4 pistoane in linie, au cuplul foarte sus in turatie.

      la motociclete, controlul cuplului conteaza la mentinerea echilibrului in mers.

      poate la unele mai vechi, uzate, in oras, ele cum sunt gandite pentru pista, conducand la viteze joase, probabil au tendinta sa se opresca sau nu se mentine uleiul la o vascozitate optima si le afecteaza cuplul si acceleratia. asa ca o accelereaza din instinct, asa ca o drujba cand vezi ca da sa se opreasca. dar motociclistii cum sunt oameni simpli, nu stiu sa iti raspunda de ce o fac.

      193
    • mama mama cate aberatii….

      ala turat-o de idiot, nu din cauza de cuplu. motocicletele nu turbina ca sa fie necesar sa fie tinute in turatii mari pentru demaraj cu talent.
      daca ala e idiot nu înseamnă ca toti ceilalti sunt idioti.

      gasca mea extinsa, vreo 30-40, NU o face. as putea extrapola ca nimeni nu o face si doar ti s-a parut?

      99
    • cate speeduri cu 4 in linie sunt in gasca a si pe unde va dati

      35
    • majoritatea. zx6r, gsxr600, zx750r. zx9, tl-r1000, fzr1000, yzf-850r, cbr900. cel putin pe astea mi le aduc aminte exact ale cui sunt.

      eu sunt mai prost cu sv-650 si inca unul cu xt650.

      mai e unul cu un goldwing, ala e de departe cel mai zgomotos.

      si disclaimer, eu am schimbat toba cu una mai zgomotoasa. toba noua este concepută pentru strada/oras, are CE, am inca actele ei dupa 12 ani, a trecut omologare rar si teste de zgomot, este conformă cu legile din romania, nu o turez a prost la semafor, doar se aude altfel, mai a tractor.

      am schimbat-o pentru ca aia originala nu face chiar nici un zgomot. si inainte sa ma injurati amintiti-va cat ii injirati pe trotinestii electrici. si dupa aia ganditi-va ca aveti de a face acelasi lucru dar nu xu unul care o arde cu 15-20 kmh ci cu minim aceeasi viteza cu voi.

      819
    • „am schimbat-o pentru ca aia originala nu face chiar nici un zgomot.”

      90% din motociclisti. Niste retarzi.

      1510
    • Andrei, nu e ipoteza. esti analfabet functional.

      ai citit, n-ai inteles nimic.

      47
    • am schimbat-o pentru ca aia originala nu face chiar nici un zgomot. si inainte sa ma injurati amintiti-va cat ii injirati pe trotinestii electrici. si dupa aia ganditi-va ca aveti de a face acelasi lucru dar nu xu unul care o arde cu 15-20 kmh ci cu minim aceeasi viteza cu voi.

      Eu nu-i injur. Si nici nu trebuie sa faca zgomot ca sa stiu ca e unde e si sa-l evit. Ce-i drept, trotinetistii electrici nu croseteaza benzile ca niste descreierati de-s ba in dreapta, ma in stanga, ba intinsi pe asfalt.

      21
    • Sabotor, tocmai fiind si eu motociclist exact aata caut in oglinzi. si ii cam vad si ii las sa se duca ca ma bazez mai bine pe frana mea de tractor decat pe a lor (ca oricum sunt surprins de cat de multi soferi care se pretind experimentati considera frana de uegenta calcatul pedalei in blana).

      in acelasi timp aparent sunt unii care ma acuza ca acolo unde limita este 50 eu am ales sa merg cu 20 in loc de 15. cand ei merg cu 59.

      10
  6. „M-am nimerit la un moment dat printr-un oraș de provincie …”
    Adică te-ai nimerit prin Brașov ? :)

    Indecis. Tu ce zici?319
  7. Bariera la intrare, la Rectorat, cu camera de recunoastere a numerelor. Baza de date de tip whitelist cu numere de inmatriculare la nivel de oras.

    Esti inregistrat si intri automat daca locuiesti acolo, esti autobuz, esti masina de interventie (Jandarmerie, Politie, Ambulanta, Pompieri etc), masina inregistrata in baza ca prestator de servicii (instalator termopane, taxi / uber, aprovizionare / livrator etc), sau ai musai nevoie (de ex duci la vreo scoala de pe acolo un copil cu probleme de deplasare temporare sau permanente)

    Ghereta cu supraveghetor / politai care-ti poate ridica bariera daca ii explici ce cauti acolo (am cazare, vin la varu’ in vizita, livrez marfa din Ploiesti unui magazin din Brasov etc)

    Altfel, vrei gratarel fix la Pietre? Urci tot balamucu in autobuz sau iei taxi. Nu-ti convine? Ghinion, sunt paduri destule in jurul orasului.

    Se pot strecura romani si face manareli? Desigur. Dar per total se duce in jos considerabil traficul.

    Indecis. Tu ce zici?2012
  8. Din experienta de 10+ ani de Bucuresti cat si rural, observ o supra aglomerare stupida de masini. Toti vecinii mei au cate 2 – 3 masini parcare la poarta, blocand strada, plus masina din curte. Meanwhile eu n-am nici macar o bicicleta.

    Legat de distributie de marfa, pe distante relativ scurte ar merge vehicule electrice, insa o parte din zgomot nu e facut doar de masina ci de Gigeii care fac mult zgomot. La mine in zona exista o fitofarmacie. Cand vin cu masina, desi e super silentioasa, trantesc usile, aruca saci din masina, trantesc marfa si se comporta in general ca niste animale.

    Comentariu apreciat.424
  9. Centrul Vechi al Brasovului prezinta o particularitate, este o zona cu sens unic, nu este o zona de trecere. Ai ajuns in Piata Sfatului cu masina si eventual in Schei dupa care trebuie sa te intorci pe aceleasi drumuri, nu multe.
    Exista cateva solutii:
    1. Solutii SF
    – tunel pe sub Tampa care sa lege Racadau de zona Poarta Schei
    – telecabina Livada Postei – Poiana Brasov (sau o ruta similara)
    -parcare subterana pe 3 nivele sub Parcul Titulescu
    2. Solutii validate de alte orase
    – gasim o gramazie de optiuni de exemplu
    https://www.archdaily.com/1012235/navigating-2024-european-cities-make-strides-in-urban-cooling-congestion-and-connection
    3. Solutii Romanesti
    – nu comentez pentru ca nu vreau sa jignesc

    153
  10. La mine-n sat toti astia cu carciumi in centrul vechi si-au luat dube electrice, prin ceva finantari. Se poate rezolva la partea cu dubele de marfa.

    94
  11. Am inteles ca in timisoara, cunoscutii urbanisti ardeleni din clanul carpaci, au rezolvat asta usor, transformand strada in zona pietonala, cu gard in capat. Exact ca in mult iubita capitala spirituala a banatului, viena, pe unde de altfel fratii lor si-au format mana.

    204
  12. All for saving the planet and shit, dar e pacat sa nu te duci la colega aia

    121
  13. Muie ălora care dau ture pe Mureșenilor.

    Și în Cluj am văzut specia asta, ambala mizeria aia pe 2 roți și a făcut un zgomot asurzitor cat a dat 3 ture.

    Soluția: cocoașe de cămilă din 50 in 50 de metri. Sau spart strada și lăsat așa, cu gropi și noroi. Desființat orice parcare in Centrul vechi, pari și ridicat troace.

    Ce-am zis in prima propoziție pentru consilierii lu’ pește.

    165
  14. Cel mai simplu ar fi să mutați muzeul, Biserica Neagră, anticariatul și câteva restaurante undeva într-o zonă de câmpie..
    S-ar piered un pic din numărul de turiști dar cred că asta ar crea un pic mai mult spațiu pentru influencetristele preocupate de selfies din Piața Sfatului.

    152
    • Muzeul nu are nimic spectaculos, Biserica Neagra e racoroasa inauntru si da pneumonie, anticariatul e pustiu, iar restaurantele sunt overpriced, aprovizionate de la Metro. Nu mai bine mergeti voi la mall? Sunt doua, aveti si parcare… 😜

      72
    • plus, la biserica neagră trebuie să plătești ca să intri.

  15. Traiesti in tara in care 100k de oameni s-au uitat la live-ul lui Selly in care dezmintea informatiile la care s-au mai uitat cateva ore in alte zile… ala e timp cumulat pierdut, aceiasi oameni se duc sa duca si damigeana, ca ce iti e sa pierzi 1-2 ore din viata inutil, ale tale, ale altora…

    53
  16. „Mă duc la o colegă să-i duc un curs de care nu are nevoie, deși ne vedem mâine la ore, dar dacă tot am mașină…” aici continuarea corectă era ‘că poate fut si eu ceva’ 😁 deci cu paragraful ăsta nu ai dreptate.

    203
  17. ce e cel mai amuzant e ca oamenii se plang intr-o zona turistica de niste turisti. nici macar multi. nici macar cat si-ar dori sa fie ca sa mearga afacerile cum isi doresc. dar se plang. ce dracu se intampla daca chiar vin oamenii, multi oameni, sa isi lase banii acolo, o sa ii alerge cu furci si topoare ca ii deranjeaza?

    01
  18. NOU
    #56

    Turismul in generat nu e acest aducator de venituri miraculos . Citisem undeva ca in orasele super turismul de masa genereaza mai multe costuri ( politie , curatenie, etc) pentru contribuabil decat produce pentru societate. Si da incomodeaza viata reala care apoi dispare din zona. nu mai sunt magazine de tigai ci doar de suveniruri.

    11

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.