Booking nu e prietenul vostru

O altă pățania de la un rodditor care a luat ceva pe Booking la Mamaia

Și acum, faza e așa: între voi și proprietari, ei vor ține mereu partea proprietarilor dacă sunt indeciși. Că de pe urma lor își ia comisioane. Da, sunt interesați să vă fie și vouă bine, și vă dau dreptate dacă e evident, dar dacă e 50-50, nu prea.

Bun, dacă nu vreți să stați la hotel și căutați ceva mai ieftin, mai cozy, mai altcumva, iată ce trebuie să faceți. E la mintea cocoșului. Vezi țeapa asta peste tot, constant. Selectezi o locație, vezi 20 de locații, selectezi cel mai mic preț și primele două sunt cu 20-30-40% mai ieftine decât restul, care sunt mai mult sau mai puțin la același preț. Nu ți se ridică nici o suspiciune? Nici una? Absolut nici una?

Și le vezi peste tot. Constant. Și dovada că există e că schema funcționează. Dacă nu ar mai avea clienți pentru scheme de tipul ăsta ar dispărea.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

97 comentarii

  1. bre…e sezon…se face overbooking peste tot…ala a incasat dublu de la alt client pe apartament 211 si isi permite penalizarea de la booking…

    Comentariu apreciat.2124
    • Overbooking la noi? Haha :))) Pai ca sa faci overbooking, trebuie mai intai sa fie booking :))

      Indecis. Tu ce zici?2224
    • @punKreas: Pățit anu’ ăsta la Jupiter fază cu overbooking. Da, stațiunea aia minusculă, unde dacă te-ai împiedicat, aterizezi cu capul în Neptun. Am stat 2 ore la recepție până s-au câcâit să ne dea cheia de la cameră. Iar noi am fost ăia norocoși, alții au stat și 4 ore acolo.

      Litoralul românesc e horror. Dacă hotelurile n-au nicio greață în a-ți da țeapă (mie au vrut să-mi încaseze de două ori taxa de stațiune, probabil își uitase vreuna portofelul acasă în ziua aia și n-avea bani de cafea), darămite samsarii cu apartamente pe Booking/AirBnb/etc.

      144
    • @gabi – te-ai dus inainte de ora ‘oficiala’ de checkin? unele (in jupiter au chiar ora 16’00). Apoi, daca au avut un grup mare de turisti, 20-30 camere, nu pot nici femeile alea de la curatenie sa termine camerele instant ca sa ii cazeze pe urmatorii. Si nu trebuie sa astepti in receptie. Te duci frumos pe plaja sau la restaurantul ala mexican si mananci o ciorba, bei o bere…. te relaxezi, ca de aiai te-ai dus la mare. Nu sa stai sa iti faci nervi cu altii prin receptii de hotel.

      253
    • @Vale

      Păi dacă nu stai la coadă la scandal nu ești român adevărat :))

      Strategia mea a fost aceeași dintotdeauna (după o situație în care mi-au anulat rezervarea).

      Bagajele rămân în mașină până când am cheia în mână. Scurt. Mă duc relaxat, dacă văd că e coadă, mă pot urca în mașină și merge altundeva și revin mai târziu.

      Evident dacă e doar o valiză o duc, nu e capăt de lume. Dar în concedii cu ditamai șandramaua nu despachetez nimic până n-am cheia în mână.

      Îmi și imaginez fericirea aia românească că ai reușit să stai 4 ore la coadă. E o realizare. Eu după 5 minute mă plictisesc.

      121
  2. Comentariu ascuns de spiriduși!
    [Click aici]

    Comentariu nasol. 25274
    • Say that again slowly… N-ai încredere într-un agregator, dar folosești alt agregator. Cred că îmi scapă mie ceva

      Comentariu apreciat.2633
    • Ce protectie ai la airbnb? Eu nu am reusit sa recuperez banii chiar daca le-am facut dovada ca zborul s-a anulat din cauza vremii si nu am cum ajunge.

      Comentariu apreciat.509
    • Mă Jonuțu, ai o logică de om de la țară care a văzut 🦒 la grădina zoologică. 🙄 Poate mai cauți pe viitor și alte opțiuni și vei rămâne șocat, hoteluri cu tarife mai scumpe decât Airbnb și Booking, dar știi tu mai bine.

      203
    • Probabil ca problema mea este ca nu trăiesc în România. Și în fiecare tara, Airbnb e reglementat diferit. Ca sa îmi recuperez o plata, am dat click pe butonul de refund și aia a fost.

      Nu prea înțeleg însă ce legătură are Airbnb cu bilete de avion. Probabil faptul ca are „air” in nume.

      414
    • @Daniel, pentru ce zici tu acolo cu avionul exista asigurari. Nu e treaba AirBNB cum ajungi tu la locatie, treaba lor este ca locatia sa fie ce ai platit. E clar cat de mult intelegi.

      101
    • septimiu, pe undeva prin contract, t&c sau cum s-or mai numi exista ceva numit ‘forta majora’. un uragan care impiedica zborul se incadreaza indiferent cum o privesti, la acea ‘forta majora’.

      52
    • NOU
      #13

      Depinde unde e uraganul. Ca el e forta majora, dar daca se intampla la adunatii copaceni, iar tu ai cazare la cuca macaii, degeaba zici tu ca a fost uragan la adunatii copaceni, si de-aia nu ai putut ajunge. Forta majora invocata de tine nu are legatura cu forta majora descrisa in contractul pt cazarea la cuca macaii. E tot forta majora, dar in alta parte. Asadar, faptul ca nu ai putut lua avionul ca sa ajungi la cazare nu e problema airbnb. Cel mult, poti emite pretentii pt despagubire de la asigurator, daca ai o asigurare de calatorie, in functie de ce optiuni ai ales.

      20
    • o doamne :)))

      daca eu sunt din bucuresti si am zbor si rezervare in roma e evident ca un uragan in caraibe nu e forta majora. chiar trebuie sa iti explice cineva asta?

      dar daca uraganul e in bucuresti sau roma….

      ideea e ca acel uragan sa te impiedice pe tine in mod direct sa ajungi acolo unde ai rezervarea.

      01
  3. la chestiile astea conteaza foarte mult cum arata „204”. Daca era „okish”, ma cazam acolo si reclamam la booking pentru diferenta de pret. Daca era bomba, reclamam la booking si plecam unde vedeam cu ochii. Intr-un final se va rezolva in favoarea clientului, mai ales daca isi face o poza in fata usii apartamentului pe principiul „am ajuns aici, n-am avut cu cine”. In plus, un proprietar care face magarii de genul, o sa aiba si review-uri pe masura. Am avut si eu pataniile mele cu booking-ul, da’ pana la urma a iesit ok de fiecare data.

    Comentariu apreciat.1421
  4. Anul trecut am facut un tur prin Germania. In noaptea in care trebuia sa plec din Berlin catre Munchen mi-au anulat aia din Muchen rezervarea ca cica nu puteau trage bani de pe card, card care avea bani si cu care platisem peste tot in Germania. Nemrnicii de la Booking mi-au zis ca il cred pe proprietar. In ziua cand trebuia sa ma duc eu era mare meci cu Bayern si camerele erau deja de la 150 de euro in sus. Normal ca hotelul s-a gandit „De ce sa vina asta cu 50 de euro rezervati acum 6 luni, cand pot sa ii anulez si sa iau de pe o zi pe alta 200”

    Comentariu apreciat.1647
    • Comentariu ascuns de spiriduși!
      [Click aici]

      Comentariu nasol. 2555
    • Am patit fix la fel cu o cazare in Manchester, au tot plans cateva zile ca ei nu pot sa traga banii desi am incercat cu doua carduri diferite (si debit si credit). Surpriza sau nu, in perioada aia era ceva festival si pretul camerei se dublase.

      Comentariu apreciat.716
    • Booking acționează similar cu eMag. Tu când faci o plată o faci către Booking nu către hotel. Drept urmare nu hotelul retrage sau nu banii de pe card ci Booking o face.

      Hotelul poate anula in anumite condiții rezervarea dar nu are treabă cu retragerea de pe card.

      Indecis. Tu ce zici?3117
    • @Silviu123 nu e obligatoriu ca plata sa se faca prin Booking. Sunt cazuri unde iti cere datele cardului doar pt confirmare dar plata se face direct la hotel si exista cazuri cand nu iti cere nici macar datele cardului.
      Scrie in pagina de rezervare atunci cand plata se face la hotel

      Comentariu apreciat.401
    • @Mihai DB pe Booking scrie mare de tot ca Booking.com nu proceseaza nicio plata si ca toate platile sunt procesate de hotelieri. Mie mi-au raspuns la reclamatie cei de la Booking ca hotelul a incercat sa retraga banii si ca nu erau bani pe card. Deci scrie mare pe Booking ca hotelul proceseaza toate platile si Booking mi-a confirmat asta verbal. Ce mai vrei?

      194
    • @Mihai
      Eu nu sunt procesator de plăți. Nu încasez de la nici o persoană niciodată, nimic. Doar de la Booking direct. Și e cazul multor altora garantat.

      Dar sa admitem că poate hotelul acela nu primea banii prin Booking ci în mod direct.

      As fi curios cum incasa atunci Booking comisionul ? Că de exemplu de la mine îl oprește din încasări. Cum de altfel face și eMag și mulți alți agregatori.

      1110
    • Am patit si eu ceva similar si a trebuit sa fac pe detectivul.
      In unele cazuri hotelul primeste cardul de la Booking si incaseaza plata de pe card (hotelul) dar fara CVV (codul de securitate).
      Pentru evitatea fraudelor majoritatea bancilor au blocate tranzactiile fara codul de securitate si trebuie sa suni, sau sa maresti tu limita din aplicatie la tranzactiile nesecurizate.
      Sper sa fie de ajutor.
      Nota: Nu este exclusa nici varianta ca pretul sa fii crescut datorita vreunui eveniment. Eu va spun ce am patit eu si cum am rezolvat o.

      141
    • @Silviu123, probabil ca isi incaseaza comisioanele la fel ca atunci cand faci plata la receptia hotelului. Nu o data am procedat asa: rezervat pe booking, platit la checkin sau checkout. Am platit in avans, direct pe siteul Booking, doar atunci cand aveau ceva “oferta”, cu pret mai mic dar plata integrala cu X zile inainte de ziua de checkin, dar au fost situatii rare.

      61
    • @Silviu123, dar la cei care nu cer niciun avans si platesti direct la hotel/pensiune cum se procedeaza? Cum incaseaza Booking comisionul?

      81
  5. Da, e clar ca Romulania are nevoie de un booking doar al ei care sa mearga pe cash, pe genunchi si la negru.
    Scuze pa Schengen nu avem.
    Si da, Booking.com e o firma ok cu 10 clase peste kktul ala de Airbnb care are customer service ul undeva prin Mumbai…

    Comentariu apreciat.6325
    • da, normal că nu le place cu cardul, că trebuie să dea explicații pentru plată când se supără și retrag banii. cu cash nu au treaba asta.

  6. Ca proprietar de locatie pe Booking si Airbnb, pot spune clar ca cei mai nesimtiti clienti sunt pe Booking, cei mai fair sunt pe Airbnb.
    Fara modestie, mi-am construit afacerea pe ideea “mai bine pierd eu dar sa fie omul multumit” deci clar NU sustin situatia de mai sus, proprietarul a actionat mizerabil si merita reclamat.

    Cu toatea astea, traim intr-o lume in care 5 oameni rau intentionati pot sa-ti puna la pamant o investitie si o munca.

    Situatie:

    Client care rezerva si accepta regula clar scrisa ca nu exista anulare gratuita in ultimele 5 zile dinainte de sosire, imi cere cu o zi inainte de sosire anulare fara plata, eu refuz, el nu mai vine, eu anunt booking ca nu a venit, el imi lasa review cu nota 1, booking il publica fara niciun stres.

    Situatia 2: cineva rezerva pt muncitorii care-i repara casa, domnii ajung tarziu noaptea, imi cer late check-out, le ofer gratuit, pleaca strangandu-mi mana ca totul e ok, au dormit bine, zambind. Cel care facuse rezervarea imi lasa review cu nota 2, fara text. Il sun, intreb ce n-a fost ok, zice ca el n-a lasat niciun review, nu stie despre ce vorbesc.

    Inca vreo 3 din-astia si te duci in coada listei …

    Booking nu e prietenul nimanui.

    Pe airbnb, nicio situatia dubioasa pana acum, de asta spun ca oamenii sunt mult mai ok.

    Comentariu apreciat.10412
    • NOU
      #31

      Cum lasi un review pe booking daca nu ai fost cazat acolo? Poate tripadvisor, google. Booking nu.

      204
    • Pentru THE Cristina: asa credeam si eu, ca butonul “Mark as no-show” opreste oaspetele sa lase review, booking in schimb nu e de acord.

      221
    • Dar aici este o problema a celor de la Booking. Oricat de suparata ai fi tu pe clientul ala care ti-a dat o stea pentru ca nu ai vrut sa-i anulezi rezervarea, tot cei de la Booking sunt vinovati ca i-au permis sa lase review.

      Eu am patit ceva similar pe aplicatia aia de transport Free Now (teoretic un fel de Uber/Bolt amestecat cu Taxi).
      Fac comanda pentru o cursa la vreo 10 km in afara Bucurestiului, ajunge taxiul, ma urc si imi spune ca el nu poate sa mearga acolo decat daca ii platesc dublu decat scrie pe aparat. Nu sunt de acord si trecem mai departe. Comand un alt taxi din aplicatie, aceeasi poveste. La final am luat un Uber.

      Partea amuzanta este ca am primit calificativ de o stea de la ambii soferi. Discut cu suportul tehnic, imi dau 2 vouchere pentru ca mi s-au refuzat cursele, dar concluzia finala este ca vor ramane si calificativele in aplicatie (ca are si soferul dreptul de a-si spune parerea).

      240
  7. NOU
    #34

    Experiența mea cu Airbnb, în calitate de gazdă, e un pic diferită. Tind să fie părtinitori către client chiar dacă ăla e un jeg. Caz concret: un brazilian – în adevăratul sens al cuvântului har-har – avea următoarea tactică: venea, stătea câteva zile, după care începea să se plângă că are insomnie acută, ca e prea multă lumină în cameră și că vrea banii înapoi. Dar nu zicea că are nevoi “speciale” (aka întuneric complet în cameră) înainte să facă rezervarea în sine. Dacă ar fi zis, probabil că-i ziceam că, sorry, nu pot să te ajut, vezi în altă parte. Norocul meu a fost că am pus strict cancellation policy, pentru că oameni cu așteptări ridicole în general, și poola primea banii înapoi. Long story short, m-a cam frecat 1st line of support, că săracul cleent. Pro tip pentru gazde: cereți să vorbiți cu un șef de tură. Și atunci Joey e chiar Joey, nu Vidit care se dă drept Joey.

    Alt caz, proaspăt scos din cuptor: cuplu cu bebeluș au făcut rezervare acum câteva zile și m-au anunțat acum juma’ de oră, că poate vor avea nevoie să renunțe, că ăla mic e bolnav. N-au exprimat dorința de a primi toți banii înapoi, dar sunt șanse destul de mari să aibă această pretenție.

    Pe de altă parte, strict cancellation policy este în vigoare bine-mersi. Deci, dacă renunță, pierd 50% din valoarea rezervării.

    Acuma, eu care am investit +80K în apartament și constat că, făcând totul legal de 4 ani și, îmi recuperez banii fix poola intr-un orizont de timp cât de cât normal, sunt rău dacă-i zic că, sorry, dar rezervarea vine și cu obligații, deci mergem pe ce zic termenii și condițiile?

    Sunt chiar curios cum se vede treaba asta de partea “cealantă” a gardului.

    Comentariu apreciat.7018
    • Cocco Bello, imi permiti o intrebare? Care este orizontul tau pt bussines-ul Airbnb, pt a recupera cei 80k?
      Ma intereseaza pt mine, pt ca eu am un apart de 70K, pe care ma gandesc sa-l pun pe booking.

      Comentariu apreciat.362
    • @e3vo: dacă n-aș face nici o renovare, un calcul sumar zice un 13 ani. Dar dacă iau în calcul renovări periodice, cu prețurile de acum, trec de 20 de ani. Brașov, central.

      Comentariu apreciat.511
    • @e3vo

      Sunt prea multi factori de luat in calcul așa că nimeni nu îți poate da un răspuns corect. Depinde de zonă, suprafață, aspectul apartamentului , dacă e credit sau luat cash șamd

      Eu personal nu am reușit în nici un an să depășesc 5000 euro net . Net însemnând absolut totul achitat , inclusiv curățenie , utilități, rata la banca, taxe și impozite.

      Comentariu apreciat.502
    • @Silviu123: fucking true dat.

      170
    • Comentariu ascuns de spiriduși!
      [Click aici]

      Comentariu nasol. 241
    • NOU
      #40

      @Marinel: și cum rămâne că ăsta este un business nu binefacere?

      252
    • Ai beneficiat de serviciul de a avea un loc de dormit în ziua în care ajungi la destinație, în momentul în care ajungi, fără să umbli de năuc să-ți cauți cazare după x ore de călătorie.
      Ai beneficiat de liniște psihică pe tema cazării.

      Nu fă rezervare și du-te undeva. Unde se nimerește vreun festival, concert, niște conferințe de ceva profesioniști și vezi ce distractiv e să cauți cazare.
      Pt o experiență autentică du-te cu 2 copii sunt 10 ani după un drum de minim 5 ore.

      Scrie clar politica privind restituirea avansului, etc, nimeni nu-ți pune pistolul la tâmplă să rezervi acolo unde nu se restituie avansul în caz de anulare (în anumite condiții).

      Dacă legea permite asta, atunci e ok.
      Nu-ți place legea, du-te cu jalba-n băț la deputatul/senatorul de circumscripție și mai ia câțiva cu tine.

      80
    • @Marinel vezi ca omul e taran, e „BISINIS” ce dracu nu pricepi. Cat pe ce sa ii tin partea proprietarului pana cand arunca cu cifre si se da de gol cat de nesimtit e. Uite: Scrie negru pe alb ca el castiga 5000 net, nu stiu exact ce taxe are/da dar oricum mai mult de 20 de euro pe zi nu are brutul la profit, brut din care sa-i ramana netul de 5000 de euro. Asa ca pentru cei ce nu pot ajunge ar putea lejer sa zica – te costa 20 de euro pe noaptea nefolosita pentru ca atat castigam eu de pe urma ta. Dar nu, el vrea ” TOTI BANII”.
      De asta nu merge treaba, ca habar nu au sa-si faca calculele si cand le fac iti explica moartea caprioarei.

      Indecis. Tu ce zici?427
    • @septimiu toți banii? Mai bagă o fisă, poate te prinzi că n-am pretenția asta.

      40
    • NOU
      #44

      @Septimiu, taxele se platesc din banii incasati. Daca proprietarul ar cere doar 20 de euro cat ar fi profitul lui, tot ar plati taxe din banii aia, asa ca nici 20 de euro nu i-ar ramane in final.

      42
    • NOU
      #45

      Legat de doamna cu copilul bolnav, daca as fi proprietarul cred ca as face totusi o exceptie, tinand cont de faptul ca a facut rezervarea doar acum cateva zile, deci nu a blocat locatia de acum jumatate de an.

      Repet, doar in cazul asta, intr-adevar e un business, dar afacerile se fac totusi cu oamenii…deocamdata.

      O spun din perspectiva clientului care a avut nevoie de un cancel la o locatie din grecia, pe motiv de Covid.

      Sunt convins ca nu i-a prins bine grecului, dar m-a lasat sa dau cancel fara sa platesc.

      Dupa 2 luni am facut o rezervare in acelasi loc si am adus inca 3 familiii cu noi, i-am rezervat omului toata locatia si l-am cinstit si cu ceva bun si traditional.

      In industria ospitalitatii, e bine sa fii om.

      223
  8. Am patit acelasi lucru, tot prin booking, dar la Contele Vladimir din Bran. Dupa un drum de 400km,am intrebat pana la ce ora este bucataria deschisa.. „pt 50 de lei cat mancati voi, nu o sa tin bucatarul pe care il platesc cu 300 de lei pe zi.. Era vreo 18.30
    Ajunsi in camera, nici nu se asemana cu pozele de pe site, televizorul nu functiona, mobila se dezmembra si asa mai departe.
    Patroana/receptionera si patronul(un bombardier de joasa speta), ne-au spus ca noi romanii habar nu avem ce inseamna turism, booking luandu-mi banii instant. Am plecat de acolo, facut plangere la booking, blocat tranzactia la bcr, in final a venit raspunsul „ca nu m-as fi prezentat la locatie”. M-am dus la ceva hotal din brasov, dar m-am jurat sa nu mai calc prin zona aia

    Comentariu apreciat.881
    • La ce pzm de oră mănâncă ăla masa de seară?! El, pe persoană fizică.
      18.30 mi se pare cel mai devreme pt cină. Dacă te culci la 21.

      40
  9. În cazul meu, în fiecare situație în care am avut de a face cu booking, booking a ținut partea mea. Și tind sa cred ca prefera sa fidelizeze un client, decât un „partener dificil”. Pentru ca partenerul ala va genera noi și noi clienți nemulțumiți.

    Mie spre exemplu mi-a dat banii integral înapoi, deși am făcut o rezervare (gresita), cu plata 100% în avans nerambursabil. Când mi-am dat seama de gafa, le-am explicat și au discutat ei cu hotelul și mi-am primit banii instant înapoi. Si era vorba de o rezervare de aprox 1500 euro. Deci mai sunt și cazuri în care țin partea clienților, chiar dacă nu au dreptate aceștia.

    Comentariu apreciat.464
  10. Comentariu ascuns de spiriduși!
    [Click aici]

    Comentariu nasol. 245
  11. @Vali – vorbești avizat legat de faptul ca booking ține cu gazda, sau e deducție logică cu argumentul din text?
    Întreb că de exemplu Uber se pișă pe șoferi și ține clienții în brațe.

    1410
    • Uber pișă pe oricine , oriunde , oricând

      Situație: Rezervat pt prima și ultima data un Uber sa ma ducă la aeroport la ora 3:30 am. A venit șoferul serviciului care tine cu clientul și mi-a anulat cursa când a văzut ca am bagaj, junior și alte motive retardate.

      Norocul meu a fost ca stau cât de cât aproape de aeroport și aveam mașina personală.

      Contactat serviciul care ține cu clienții și am primit cel mai mare serviciu care ține cu clienții in gură : “ne pare rău o sa investigăm” și atât.
      Și toate asta s-au întâmplat în marele regat al marelui Albion al Marii Britanii.
      Așa ca mai explica-mi despre Uber te rog

      226
    • @Nico, ia zi tu sincer, car seat pt Junior aveai?
      Stii ca in UK , legal, copii au nevoie de car seat pana la 11 ani?

      812
    • @M da, geniu pustiu ce ești , după cum am spus aveam și mașina personală. Nu sunt o persoana care se “descurcă” respect regulile chiar dacă nu-ti vine să crezi

      70
    • @Nico povestea mea e bazată pe ce am trăit în 2018-2019 în România.
      Mi-a vărsat un client o oală cu supă în portbagaj, iar Uber mi-a zis că îmi decontează parțial spălarea portbagajului dacă le duc bon/factură din care să reiasă că am beneficiat de spălare portbagaj. Spălare/curățare interior nu decontează.

      24
    • @Nico: pai asta te intreba, daca ai rezervat uber cu car seat pentru copii. Daca nu, apoi soferul de ce sa isi riste permisul pentru tine?
      De multe ori, povestea e incompleta :)

      231
    • @George, asa vezi tu din calitate de sofer, ca Uber isi bate joc de soferi. Dar si eu, din calitate de client, vad cum Uber isi bate joc de clienti. Dau comanda, imi apare mesaj ca masina ajunge in 3 minute (se si confirma) si apoi stau si astept 3-5-10 minute, moment in care primesc mesaj ca masina nu mai poate ajunge si mi se cauta un alt sofer la care din nou primesc termen de 3 minute si ajunge dupa cel putin 10 minute.

      Si uite asa… am stat eu afara in ploaie 20 de minute sa astept masina care trebuia sa ajunga in 3 minute. Si nu, nu este un caz singular. Efectiv niciodata nu se respecta ETR-ul afisat initial.

      160
    • Andrei G
      mi se pare gresita abordarea unilaterala. nu e normal ca cineva sa aiba mereu dreptate. in povestea mea, mi se pare ca eu am dreptate. adica n-a fost nimic in controlul meu care ar fi putut schimba cursul evenimentelor.
      in cazul tau n-are scuza soferul.

      30
    • @Nico , sunt satul de parinti din astia ca tine care se flexeaxa la mine cand le dau cancel ca nu au car seat.
      Nici un sofer de Uber , in UK, nu iti da cancel la cursa de aeroport, fara motiv.

      52
  12. Eu am inchiriat mult prin booking.com. O sigura data, in Londra, unde nu am mai putut ajunge, au fost discutii, am vorbit cu cineva in engleza, din Olanda cred, s-a rezolvat in 2 zile, adica am primit banii de la booking, urmand sa si-i recupereze ei de la hotel (asa mi-au zis).
    Problema, dupa mine, e cu notele. In ultimii 2-3 ani, daca vrei sa fii sigur ca e ok (nu nemaivazut de incredibil, doar ok din toate punctele de vedere), trebuie sa cauti de la 8.8-9 in sus. Intre 8 si 8.5 e la noroc, sub 8 cred ca e dezamagitor in majoritatea cazurilor (e drept, nu am luat de ani buni cazare cu nota sub 8).

    Comentariu apreciat.440
    • Sfânta treime: 9+, Free cancellation (bine, conceptul de free e mai lax) şi Parking. După aia, mai discutăm.

      Comentariu apreciat.665
    • Orice gigel cu buda in fundul curtii sta 2 nopti si da 10 ca a avut baie privata si e curat. Orice gigel care sta intr-o cocina cum mai arata Vali pe aici la apartamente de vanzare da 10. Cel mai bine e sa cauti pe net poze recente postate de alti clienti si sa citesti review-urile.

      151
    • Am observat si eu asta in ultima perioada. Multi care se plang de chestii dar ratingul dat de ei e 8. Plus ca, aparent, la booking 8 inseamna “good” sau ceva, 10 fiind “exceptional”. Eu filtram mult timp dupa: 8+, only show prop with availability, parking, free cancellation. Acum ma cam simt nevoit sa trec la 9+. Chiar si-asa mereu citesc cele mai recente 20-30 comentarii cu text. La unii calitatea a scazut in timp, altora le-a crescut

      91
    • @MihaiDB: pe de alta parte, multi clienti dau note mici pentru ca nu e trotuar in statiune sau accesul la psicina se inchide la ora 19.

      101
    • @Stf, problema este ca nu dai tu un rating efectiv. Te intreaba anumite lucruri legat de cat de multumit, nemultumit ai fost si acestea le transforma ei in note. Iar tendinta este sa incurajeze notez

      10
    • @PunKreas, și pt nisip pe plajă, pt țânțari în pădure sau pt că pe stradă erau prea mulți vorbitori de spaniolă (în Madrid).

      Am citit niște faze de mă întrebam dacă e trolaj sau omenirea are nevoie de mai multe azi pt deficienți mentali.

      80
  13. E vina lui, ca a vrut în Mamaia.

    Comentariu apreciat.322
  14. Eu zic ca își va primi banii. Am avut un caz oarecum similar și am primit banii înapoi.
    Daca proprietarul face faze de astea, sigur a mai făcut în trecut.
    Also booking poate primi reviews negative pe trustpilot și alte site-uri de profil și nu cred ca își strică imaginea pt un proprietar problematic.

    161
  15. Faptul că a luat ceva pe Booking la Mamaia este țeapa în sine. Restul nici nu mai contează. :)) La noi la mare se merge doar cu vouchere. N-ai vochere și vrei la noi la mare? Iei țeapă!

    Comentariu apreciat.448
  16. Intreb pentru un prieten. Daca aveti probleme cu cazarile luate prin booking de ce nu sunati la suport? (1) daca problema nu e rezolvata dupa ce ati luat teapa de ce nu apelati la APNC (2)

    Indecis. Tu ce zici?317
  17. Nu numai că nu e prieten, dar deja, cu tarifele astea dinamice, devine țepar: nu știu dacă vi s-a întâmplat și vouă, dar mie, in ultimele 3-4 cazări luate prin booking prețurile afișate cu Genius level 1 sau fără cont la mai multe proprietăți erau mai mari decât afișate pe contul meu Genius level 2. Suport, din ce am văzut, poți cere doar după ce ai rezervat, nu înainte. In altă situație, nevasta mea a rezervat pe contul ei in Grecia la un preț, și pe urmă ii arata ca va trage de pe card un preț cu 10% mai mare… Evident că am anulat și mi-am băgat picioarele. Sunt 3 săptămâni de atunci și mesajul către booking in care reclamam situația a dispărut în neant.

    62
    • Nu am pățit să am prețuri mai mari cu cont decât fără, dar am avut multe cazuri unde spuneau că îmi acordă o reducere și defapt era același preț și fără cont.

      Am mai avut cazuri unde prețul era mai bun dacă faceam rezervarea prin aplicația de mobil dar trebuie să te obișnuiești să cauți hotelul și acolo, pe site nu dă niciun indiciu.

      90
    • Am patit ca mie sa nu-mi apara o optiune de cazare la un hotel ( camera dubla, la pretul X ) logat fiind si pe mobil si pe site, dar altcuiva sa ii apara la acel pret mic ( mie imi aparea camera dubla dar la x+20% ). Conturile altfel similare: genius level 2, logate, etx

      10
    • Cam asa am patit acum cateva zile, gasit cazare, lasa ca iau eu ca am Genius shit si e mai ieftin. Teapa, era mai scump cu 10% minim. Dubios…

      10
  18. booking va fi prietenul celui care ii aduce mai multi bani.

    120
  19. Preț mai bun pe mobil mi s-a întâmplat și mie, dar în cazurile astea era pe aceeași platformă și se păstra și pe mobil diferența

    00
  20. Astăzi la ora 6:30 trebuia sa zbor in concediu si sa aterizez in jurul orei 9 in Catania. Din păcate acolo arde aeroportul. Zborul a fost anulat. Am anulat si eu la rândul meu apartamentul din Catania fără absolut nicio problemă. Mie-mi place Booking.

    131
  21. Eu cand plec in vacanta, nu vreau la hotel. Vreau ceva mai cozy, sa aiba eventual ce nu am eu acasa si sa coste cam ca la doua margarete. Si sa fie detinut de nea Caisa, care nu da nici macar bon. Distractie grantata.

    99
  22. Dupa ce rezervi pe booking la hotel, iti zice si numarul camerei? Nu stiam asta :)

    Eu am avut o experienta placuta cu booking in majoritatea cazurilor. Am avut un deces in familie cu 2 zile inainte de rezervare, deci iesisem din perioada de refund. Am luat legatura cu proprietarul daca putem decala perioada, dar nu se putea deoarece era sfarsit de sezon si ii expira si lui chiria (aparent, multi inchiriaza garsoniere/stuidouri pe 3 luni si le inchiriaza mai departe in regim hotelier). Am vorbit pe whatsapp si cumva a reusit sa imi returneze banii din booking. Nota 10 pentru proprietar

    130
    • NOU
      #81

      „Nota 10 pentru proprietar” – vrei sa spui intermediar. De aia e bine sa inchiriezi apartamentul cu contract in care sa specifici clar ca nu are voie sa subinchirieze.

      34
    • Poate proprietarul stia ca acel chirias avea de gand sa subinchirieze prin Booking si a fost de acord cu asta. Nu trebuie mereu sa plecam de la premiza ca s-a dat o teapa.

      30
  23. Cred ca tin eu telefonul gresit sau ceva, dar n-am avut niciodata probleme cu al de astia mari. Booking, expedia, top3 rentals, uber, etc. Nicio problema majora pana acum. La fiecare chestie in afara scriptului am avut rezultate bune cu suportul, fie chat/email fie la telefon.

    Cel mai mult m-au ajutatat siteurile astea mari in tari unde engleza e problematica, sau au altfel de caractere. Uber te salveaza de scamuri celebre prin asia, booking iti trimite chestii sa le arati soferilor in limba lor adresa hotelului, samd. Poate am fost eu norocos, nu stiu. Nu zic ca nu cred povestile oamenilor, dar poate or fi si alti factori acolo. Chiar din sute de interactiuni cu companiile astea sa se fi aliniat atat de bine astrele la mine?

    121
  24. Eu nu inteleg ce face lumea care este atrasa de tepele astea.
    Folosesc Booking de aproape 10 ani cu zeci de rezervari facute anual pentru 2-3 vacante + interes de servici, atat in tara cat si in afara.
    Criteriul general: cel mai mic pret care sa bifeze minimele cerinte (locatie, curatenie, parcare dupa caz, dar fara figuri gen jacuzzi si masaj cu virgine) si care sa aibe scor de minim 8-8,5 din minim cateva zeci de reviewuri. De obicei ma mai uit si peste reviewuri, daca cele negative spun de curatenie sau marlania personalului spun pas. Dar daca daca multe din cele negative sunt pentru ca parcarea privata a proprietatii e la 20 m dupa colt sau genul perdeaua de dus nu avea motive florale (da, sunt si din astea), nu neglijez proprietatea neaparat.
    Nu am avut niciodata problema.
    In ultimul timp am inceput insa sa intalnesc schema cu anulat pe Booking si platit la negru. La ultima cazare in Salonic, cu check-in automat (cheia intr-un seif) proprietarul a insistat ca daca anulez pe booking face o reducere de 15%). Am acceptat, m-a intrebat la ce ora plec, am zis ca maxim la 10. La ora 9 jumate a venit omul sa incaseze, foarte relaxat. Daca eram carnat puteam sa plec linistit la ora 9 si sa il las fluierand a paguba.

    202
  25. Personal, am avut experiente bune cu Booking. Cand au fost probleme am sunat la support si mi-au oferit camera in alt hotel mai bun sau banii inapoi. Dar am sunat cand eram la cazare, astfel ca ei au luat legatura si cu hotelul la care am facut initial rezervarea.

    60
  26. O problema la Booking eu cred ca o reprezinta notele date de catre turisti locurilor de cazare. Am fost luna trecuta intr-un city break in Italia, la Perugia, cazare luata prin Booking.
    Am citit inainte recenziile clientlor hotelului, am vazut pe google maps unde e situat, m-am informat despre cum ajung acolo de la aeroport, am vazut ca are magazine in apropiere etc.
    Hotel cu 8,9 calificativ pe booking. Camera mica, baie minuscula, pereti foarte subtiti, auzeam tot ce face vecinul din camera de vizavi. Desi eram cazat la etajul 1, auzeam galagie de la receptie. Ei bine, problemele astea nu le-am prea vazut mentionate in recenzii. Ba mai mult, ma uit si acum pe recenzii si vad „mic dejun delicios”(apreciere de la un roman) in conditiile in care mic dejun inseamna o cafea si doua croissante, sau „mic dejun foarte bun” (review de la una din Africa de Sud).
    Eu nu pricep de ce mint oamenii sau omit lucrurile care au fost nasoale….

    131
    • @XYZ: aici cred ca tine si de preferintele fiecaruia. Poate aluia cu 2 cornuri ii erau suficiente si daca ar fi primit omlete, carnati, fasole si altele, ar fi avut alta parere :))

      41
    • sau poate chiar au primit altceva ceilalți

      61
    • in Italia sunt alte standarde in ceea ce priveste marimea camerei si micul dejun.
      daca te raportezi la asteptarile de la noi, sunt intr-adevar foarte mici camerele in anumite orase. Dar daca iei in calcul ca acele hoteluri sunt prin cladiri vechi…
      Iar micul dejun la italieni, chiar asta inseamna, o cafea cu croissant. Daca intrebi inainter mai gasesti si unele cu bufet suedez, mic dejuncontinental.
      cand imi caut cazare in Italia ma uit la zona si sa nu fie comentarii ca e murdar.

      50
    • @XYZ, poate ma inseala memoria, dar din cate stiu pe Booking la review pentru mic-dejun ai doar posibilitatea de a alege intre smiley face si sad face. Si cum in general aplicatiile, dar si opinia publica a celor din jurul nostru, ne-au invatat ca trebuie sa merge pe pozitiv, oamenii se gandesc ca daca croissant-ul a fost proaspat si cafeaua calda ar merita un smiley face.
      Iar daca booking vede 7 smiley face si 3 sad face, concluzioneaza ca micul dejun este „delicios”.

      00
  27. NOU
    #91

    Eu am probleme pe booking doar in RO in afara lumea e normala.

    31
  28. Eu am deja nivel 3, nu stiu de cati ani folosesc. Am avut doua situatii rezolvate de suport, una in Grecia rezervare facuta cand mai aveam 4 ore pana la locatie ca eram nehotarati unde, plata integrala, ok, neatenti cand ajungem mai platim o data, au zis ca deblocheaza banii. Plecam( fara chitanta of cours) vine scadenta cardului de cumparaturi dupa ceva timp si apare ca incasata valoarea rezervarii din acel card. Am expus situatia la booking, ne vedeam deja cu concediul platit inca o data, dar au rezolvat intre ei cu proprietarul si au returnat banii. A doua patanie in Serbia, apartamentul platit ne-a zis sa renuntam la rezervare ca a patit o inundatie, noi la fel ca nu, ca e platit si sa renunte el ca noi pierdem banii. A ramas ca da el anulare, aveam mesajele, ne-am cazat altundeva iar ulterior am fost contactati de booking ca nu ne-am prezentat la cazare. Am trimis dovada conversatiei si rezervarea din aceeasi seara in acelasi oras si au deblocat ei banii. Cred ca daca expui situatia corect, vezi rezolvare.

    50
  29. @Andrei G nu Booking a zis ca micul dejun a fost delicios, ci Gigel din Romania si Johhny din Africa de Sud, in review-urile lor.
    Am mai fost in Italia, stiu ca sunt camere mici, dar, de regula, eram avertizat de asa ceva prin review-uri.
    Anul trecut am fost la Pisa dar stiam dinainte de a ajunge acolo ca sunt doua probleme: baia (nu camera) foarte mica si destul de multa galagie fiindca hotelul era situat pe o artera foarte circulata. Mi-am asumat aceste lucruri si m-am cazat in locatia respectiva, unde celelalte lucruri au fost ok., nu am avut nimic de comentat negativ.
    De data asta nu am gasit in review-uri ca sunt camere mici si baia minuscula, de aia m-am enervat. Dar mi-a trecut supararea si sejurul a fost ok.

    30
    • De curiozitate, tu ce nota ai dat pentru cazarea din Pisa? Ai trecut in review ca este galagie si ca baia este minuscula?

      00
  30. 80% din rezervari la fac prin booking. Uzual rezerv cand nu gasesc intelegere la hotel/proprietar.

    Prin intelegere a se citi sa primesc un pret identic cu cel de pe booking sau chiar putin mai mic.

    Am avut de 2 ori probleme cu cazarea de ambele booking-ul a tinut partea clientului:

    1. In china – intrebat hotelul prin aplicatia booking daca are posibilitatea de yearly check in si care ii costul. Primit raspuns prin aplicatie yes yes it„„’s posible no charge. Ajuns la 4 dimineata la hotel. Cerut bani pentru o noapte extra. Platit cazarea in totalitate in momentul check-inului cu cardul.Facut plangere pe e-mail catre booking la ora 4 noaptea + telefon HK .Cand am coborat la micul dejun primit bani pentru noaptea suplimentara cash inapoi.

    2. Serbia – Rezervare cu 8 ore inainte de cazare camera cu 3 paturi pe booking. Contactat proprietate inaintea rezervari pentru un pret si rezervare la camera cu 3 paturi. Comunicat un pret cu aproximativ 10% mai mare + faptul ca nu au nici o camera libera cu 3 paturi. Ajuns la proprietate aceasi poveste nu au camera cu 3 paturi doar daca vreau 2 camere (1 single + 1 double). Platit camere la check in cu card. Facut plangere e-mail + telefon in UK cred. Dimineata aceasi poveste.

    SF-uri deastea cum se povestesc nu am patit cu booking dar nu exclus posibilitatea (conteaza cred ca mult si com tratezi problema)

    Cea mai stresanta experianta am avut-o in Thailanda cu airbnb. Rezervat casa in totalitate pentru revelion – 4000 RON. Gresit ca in momentul rezervari am trecut doar o persoana. Proprietatea a refuzat modificarea din 1 in 4 persoane pe motiv ca o camera este ocupata. Anulat intr-un final rezervarea si am primit bani inapoi de la airbnb dar eram cu morcovu ca iau teapa de 800 Euro.

    30
  31. Eu am folosit mereu booking pentru rezervari cand am plecat prin tara. De fiecare data am sunat pentru a face rezervare, am platit cand am ajuns acolo si totul a fost normal. Chiar daca recenziile era bune, am zis sa fiu sceptic, ca nu stii ce se poate intampla.

    10
  32. Booking este prietenul banilor.

    Prima locatie listata pe Booking o am din 12 Iunie 2009. Nu erau cunoscuti atunci la noi, am aflat de ei de la un client din Olanda venit cu o rezervarea prin hostelworld.

    Atunci venea o echipa din Bulgaria sa verifice propietatile, ca si apartament trebuia sa indeplinesti cateva crieterii pentru a te lista. In plus era obligatoriu sa ai fax, pos sau imprinter pentru ca rezervarile veneau pe fax cu datele cardului oferite de client. Nu exista birou local si nici suport in romana. De la inregistrare si pana la listare dura cateva luni.

    Faptul ca de mai multi ani nu se mai verifica propietatile si ca sunt multe tepe este o chestie asumata de ei, pierderile sunt mult mai mici fata de castiguri. In trecut am cazat clienti cu rezervari la unitati fantoma din orasul meu. Acum poti sa listezi la ei si o saltea pusa in curtea casei, in trecut nici hosteluri sau moteluri nu doreau sa listeze de exemplu.

    In orasul meu erau 5 hoteluri listate si apartamentul meu.

    La inceput clientii erau exclusiv din strainatate ulterior au inceput sa apara si rezervari facute de romani.

    In general clientii din strainatate se descurca cu self check in, citesc informatiile primite dupa rezervare, gasesc locatia si dau doar mesaj ca au ajuns si este totul bine.

    Desi aceleasi informatii le primesc si romanii o mare parte nu gasesc adresa desi primesc locatia din fata blocului, nu se descurca cu self check in si nu citesc informatiile primite. Pana se cazeaza suna de mai multe ori.

    Romanii incearca sa foloseasca ca si metoda de santaj cronica negativa daca nu ii satisfaci anumite cerinte de exemplu vrea sa plece la ora 18 si tu ii explici ca nu este posibil asa ceva si ca prin rezervare a fost de acord cu ora cazarii a eliberarii si a altor conditii. De exemplu desi nu accept animale de companie am avut un grup ce a tinut catelul ascuns in masina.

    Legat de carduri sunt mai multe optiuni si setari in sistem booking incaseaza si apoi iti plateste tine prin banca sau iti genereaza un card virtual, booking doar primeste datele cardului (nu verifica cardul) tu ca si gazda il incasezi.

    Foarte multi clienti nu citesc politicile de anulare si politicile unitatii de cazare legate de parcare ora de cazare, ora de eliberare, self check in etc.

    Eu de exemplu am tarife diferite pentru rezervare nerambursabila sau free cancelation. Lumea trebuie sa inteleaga ca un tarif mai mic pe o politica nerambursabila implica si riscuri, pe de alta parte eu tin blocata cazarea pentru client sa spunem 30 de zile si clientul doreste sa anuleze cu x zile inainte de sosire si doreste returnarea banilor. Clientul nu se gandeste ca 30 de zile acea listare a fost blocata pentru rezervari.

    Legat de overbooking poti oferi clientului o cazare asemanatoare in aceeasi zona, daca clientul nu o doreste in mod normal nu si se returneaza banii.
    Doar daca nu ii oferi o alternativa atunci primeste banii.

    Overbookingul se intampla din diferite motive, rezervari la intervale scurte de timp pe 2 platforme diferite achitate online cand nu ai timp sa blochezi calendarele daca nu ai channel manager. Sau exista situatii cand clientul anterior sa spunem cu o rezervare de 5 nopti doreste sa prelungeasca cu inca 5 nopti, iar tu ai o rezervare de doar 2 nopti. Atunci evident ca unitatea de cazare prefera sa ii prelungeasca cazarea primului client iar tu vei fi relocat.

    La rezervari free cancelation si fara card prezent poti sa ai si surprize neplacute de exemplu in urma cu 4-5 ani un client a facut 3 rezervari la 3 unitati pe care le aveam listate fara sa stie ca toate ajung la mine.

    Ca si client am folosit Booking si in tara si in strainatate. In functie de specificul local poti sa ai experiente pozitive sau negative.

    De exemplu in Danemarca sau Suedia poti sa inchiriezi locatii unde nu au lenjerie si prosoape sau se inchirieaza separat de la receptie. Eu vizitez din anii 1990 Scandinavia si de obicei am un set de lenjerie in bagaj. Dar pentru un rromanasi frumos care a mers doar in Mamaia si la Poiana Brasov daca ajunge noaptea tarziu in Billund si vede ca trebuie sa plateasca separat lenjeria va fi un soc.

    In ceea ce priveste cronicile sunt chestiuni de multe ori subiective. Partea buna este ca de mai multi ani booking te lasa ca si unitate sa raspunzi cronicilor (comentariul este moderat) dar este un plus. Sunt clienti ce ofera cronici corecte dar si clienti care de exemplu pentru ca nu ai avut cum sa ii lasi sa faca eliberarea la ora 20:00 ci la ora 10:30 ofera o nota mica fara un comentariu obiectiv.

    Strainii de obicei daca au o problema sau nu se descurca te contacteaza. Romanii de obicei nu te contacteaza desi in instructiuni tu ai scris in caz de probleme sau nelamuriri va rog sa ma contactati. Un client roman a spus la eliberare ca a fost totul ok dar ca nu a mers masina de spalat vase. Problema era ca nu stia el sa o foloseasca dar nu a anuntat din prima zi sau de cand a dorit sa o foloseasca prima data.

    Sunt lucruri de imbunatatit permanent in toate taberele : unitati listate, clienti, booking sau ma rog site de rezervari.

    10

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.