BMW, Audi și Mercedes renunță la “mașini la abonament”

…în SUA.

Lansate cu ideea că vor fi viitorul și salvarea constructorilor auto, abonamentele auto nu o duc prea bine pe cea mai mare piață auto din lume. După Mercedes, și Audi și BMW renunță la programele prin care ofereau mașini contra unei taxe lunare.

BMW are/avea programul ăsta și în România, și mi-e lene să caut dacă și ăilalți doi importatori de mașini premium aveau așa ceva.

Întâi, cred că pandemia a avut un cuvânt important de spus pe tema asta, oamenii s-au strâns cu finanțele și programele astea sunt mai scumpe decât un leasing clasic.

Apoi, cred că producătorii au preferat să vândă mașinile celor care vor să le cumpere, nu să le închirieze. Lanțul de distribuție fiind deranjat de pandemie, nu cred că se băgau să oprească mașini pentru sistemul ăsta, mai bine la vânzare. Iar așa ceva nu se face în 6 luni, se adună clienți în 2-3-5 ani.

Partea bună e că mașinile astea pot fi vândute ușor.

bmw-mobility

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

63 comentarii

  1. Adica nu merge modelul “sharing economy”? N-as fi zis

    00
    • Da, e o surpriză că deținerea comună a bunurilor nu funcționează. Văd că unii încearcă să reinventeze comunismul, alți încearcă să reinventeze munca sclavagistă, fără drepturi, fără taxe, fără pensii, fără sindicat.

      00
    • @green Welcome to Brexit Britain deja sar șacalii sa renunțe la săptămana de munca de 40 de ore și protecția angajaților

      00
    • NOU
      #4

      Da, cine ar fi zis :) Doar promoterii agresivi ai gandirii de genul. Periodic mai intru la Oana Bogdan pe pagina (roata motrice a partidului lui Ciolos (fosta roata motrice)) ca sa ma amuz de ce ineptii socialist comuniste mai debiteaza individa. Te doare mintea fratica, nu s-a potolit de la faza cu desfiintarea proprietatii private.

      00
    • Ca fost lucrător la un car-mobility startup, pot să-ți zic că motivul nr.1 pt. care compania nu făcea profit era(u?) cheltuielile cu accidentele/reparațiile/amenzile pentru că cei ce închiriau mașinile nu le tratau precum un BMW luat în rate pentru care vor plăti restul vieții.

      În plus, o chestie pe care nu o aduce nimeni în discuție e faptul că o afacere de tipul ăsta pune mașini în mâinile unor persoane care conduc odată pe lună/săptămână, de multe ori cu mașini diferite deci abilitatea lor de condus lasă de dorit în comparație cu un navetisti cu propria mașină.

      00
    • Nu, nu merge sharing economy si alte utopii socialiste. Nu ca merge cat timp valoarea sociala este data de bani si masina este etalon al ierarhiei sociale.

      00
    • Unii dintre noi isi mai amintesc ce praf s-a ales de avutul obstesc, asa cum era promovata proprietea de stat inainte de ’89.

      00
  2. Autonews cere subscription ca sa citesti articolul, ce ironie!

    00
  3. Volkswagen oferea Golf și Skoda. Dar era o mica prăpastie între ce prezenta reclamă și ceea ce găseai in oferta efectivă. Făcusem un calcul pe termen mai lung ( 10 ani mașină pe abonament versus aceeași mașină luată prin credit). Dar când am primit oferta pe hârtie…. am renunțat instant la idee.

    00
    • ca sa fie comparatie mere cu mere, trebuia sa compari „masina noua (cu vanzarea celei vechi indiferent de daune si consumabuile), la fiecare doi ani timp de 10 ani” vs „masina la abonament timp de 10 ani”

      00
  4. cea mai mare piață auto din lume

    a 2-a poate: https://www.statista.com/statistics/269872/largest-automobile-markets-worldwide-based-on-new-car-registrations/
    Și nush, dar 2000$/luna pare cam multisor, în Europa un xc90, cu asigurare si totul inclus ar fi vreo 1300$ cel mult

    00
  5. Bă, ce chestie, nu au vrut oamenii să plătească lunar mai mult pentru o mașină care nu rămàne a lor :(

    00
    • Nu toti sunt romani sa calculeze cu schimb de ulei facut la Petrica la colt, fara CASCO, cu piese de pe epiesa, fara stres sa vinzi masina din inventar, CU MASINA LA SCHIMB cand ai o problema la masina, etc. Stiu ca noi ne gandim ca ce daca sta 3 saptamani in service, iau autobuzul la munca. Cand esti distribuitor sau job-ul tau zilnic e sa faci 300 km intre clienti o sa vezi altfel lucrurile. Intr-o tara civilizata cand aduni costurile reale de intretinere pentru o masina de flota vei calcula in realitate costurile de „comoditate”.

      00
    • @cosminv, tu ce anume vrei să argumentezi? Că nu-ți prea iese… :)) Tocmai faptul că se renunță la astfel de programe arată că logica ta e puțin greșită și că existau alte variante de „achiziție” a mașinilor respective mai bune dpdvd financiar decât treaba cu închiriatul de la bemve. :)

      00
    • @cosminv, deci tu crezi ca in tarile civilizate majoritatea joburilor presupun 300km naveta, nu ca la noi, munca de birou, ca saracii. Si cand esti distribuitor umbli cu bmw seria 7… aha. Tell me more.
      Oricum ar fi, daca ai de facut n’spe drumuri si nu iti permiti sa ai masina pe dreapta, o schimbi din 4 in 4 ani si atunci in 95% din cazuri masina va merge ok la orice ora. Iar dupa 4 ani mai iei si bani pe ea, avans la alta noua. Nu ai nevoie de abonamente pentru asa ceva.

      00
    • @cosminv
      1. Faptul ca se renunta la astfel de programe arata ca si cetatenii cu bani din tarile civilizate si-au facut niste calcule si a reiesit ca nu renteaza inchirierea pe termen lung.
      2. Nu stiu unde ai facut revizii sau unde ai reparat tu pana acum masinile, dar la majoritatea service-urilor mai rasarite poti sa soliciti masina la schimb cat timp masina ta este la reparat.

      00
    • cosminv incearca sa dea definitia leasingului operational dar nu ii iese prea bine.
      Cred ca prin RO si prin Europa de Est folosesc oamenii leasingul pe post de „un fel de credit”. In realitate scopul leasingului e altul.
      Dar pentru mine, Vasile de la Poplaca sa inchiriez pe termen lung o masina nu e chiar o idee buna. Sau ma rog, sunt eu un Vasile mai prost

      00
  6. Ideea e sa ofere preturi bune cand ai nevoie de ea intr-un weekend nu sa o iei pentru o luna, doua.

    00
    • Aici mai bine inchiriezi o masina in sistem clasic, decat sa-ti faci un abonament lunar.

      00
    • @AndreiG – m-am gandit si eu la asta. Numa’ ca daca vrei una mai mare pt o saptamana (vacanta) te costa cam 1000+ eur (monovolum, 7 locuri). Daca distribui costurile astea in an (presupunem ca nu inchiriezi masina decat o singura data) ajunge sa te cam coste la fel – presupunand ca ai deja un leading la o masina golf-like, faci mentenanta corect, casco, cauciucuri …

      00
    • @miticosul, nu inteleg ce vrei sa spui.
      Daca inchiriezi pentru 4-5 saptamani pe an o masina cu 7 locuri, te costa mai mult decat daca ai plati un abonament lunar pentru aceeasi masina?

      00
  7. Ha! Dupa mine in Romania patern-ul asta de sharing nu va merge niciodata. Fie ca e vorba de masini sau orice altceva. Nu vom respecta niciodata lucrul altuia. De abia il respectam pe al nostru.

    00
    • @Dana, de ce trebuie sa arunci cu noroi in romani atunci cand nu este cazul. Articolul este despre cum se renunta la nivel international la sistemul asta, iar tu vii si ne spui ca in Romania nu se respecta lucrul altuia si nu va functiona niciodata.
      Din faptul ca s-a renuntat la programul asta, putem sa extrapolam ca nici in alte tari nu se respecta bunul altuia.

      PS: uite cateva articole din tari pe care probabil tu le consideri mai civilizate decat Romania. Se pare ca nu au nici cel mai mic respect pentru bunul altuia:
      https://www.dpa-international.com/topic/keeps-throwing-electric-scooters-bikes-water-paris-urn%3Anewsml%3Adpa.com%3A20090101%3A190823-99-580028
      https://laist.com/2019/06/13/bird_graveyard_scooter_instagram_q_and_a.php
      https://www.cbc.ca/radio/spark/spark-421-1.4973383/why-are-people-throwing-electric-scooters-in-the-water-1.4973388

      00
    • @Andrei G. Cand 99% din romani nu respecta bunul altuia, restul de 1% nu merita efortul pentru a-i feri de noroi.

      00
    • Bookster functioneaza.

      00
    • @Zarax, din nou spun ca nu inteleg de ce aruncam acum cu noroi in romani, in conditiile in care era vorba de un articol in care se precizeaza ca sistemul asta nu a functionat la nivel international.
      Ce legatura are toata discutia asta cu respectarea bunului altuia in Romania?

      Si in plus, in ce tari se respecta bunul altuia? Fiindca, din ce apare in presa, sunt mai multe distrugeri in alte tari decat in Romania.

      00
    • @Andrei G

      Asta cu aruncatul scuterelor electrice in apa….personal imi vine sa fac la fel. Cei care le inchiriaza le lasa in mijlocul trotuarului puse in diagonala.

      Pai cand dai de 3 nesimtiti de genul asta nu zici nimic, dar dupa al 70-lea iti cam vine sa-ti iei dreptatea in propiile maini.

      Si probabil cineva asta face in Paris.

      00
    • @Dana, @Zarax, @Ionut O, chiar sunt curios de ce sunteti cu totii de acord cand spuneti ca romanii nu respecta bunul altuia.
      Nu mai dau eu exemple de trotinete, dar m-ar interesa un exemplu concret din partea voastra. Lucruri care sunt distruse de romani, dar in tari precum Franta, Marea Britanie, Germania sunt respectate.

      00
    • @Andrei G
      Exemple: banci distruse in parc, pubele vandalizate, gunoi aruncat pe jos prin parcuri si spatii verzi, autobuze distruse la interior, trenuri la fel.
      Personal mi-am gasit de nenumarate ori masina zgariata fie de carucior, fie de alta masina, fie de cheie pentru ca de ce nu.
      Poate si in alte tari se intampla, dar ca in Romania nu am vazut nicaieri.

      00
    • Bookster functioneaza deoarece clientii lor sunt in marea lor majoritate oameni civilizati: nu arunca cu cartile prin casa, nu mananca salam sau gem pe ele, nu le indoaie colturile, nu strivesc muste cu ele si nici nu le folosesc paginile la buda in scopul stiut.

      Altfel sta treaba cu o masina.

      00
    • @Zarax, astea exista peste tot.
      Statui vandalizate sunt peste tot in lume, poate singura diferenta este ca in orasele mari acestea sunt curatate de autoritati mai des (nu sunt lasate ca la noi cativa ani).
      Banci distruse in parcuri nu am mai vazut de mult.
      Autobuze si trenuri vandalizate la interior sunt din ce in ce mai rare. Iar in cazul trenurilor private, nu prea mai exista aceasta vandalizare.

      Singurul lucru unde sunt total de acord cu tine este in privinta gunoaielor. Mi se pare incredibil cum oamenii le arunca peste tot, desi cred ca avem cea mai mare densitate de cosuri de gunoi pe km patrat.
      In Viena de exemplu te plimbi 5 minute pana dai de un cos de gunoi, dar cu toate astea nimeni nu le arunca pe jos.
      Si dintre toti, cei mai de rahat sunt soferii care arunca ambalaje si chistoace de tigara pe geam.

      00
  8. Au zis facem doar masini electrice din anul XX. Exemplu Volvo. Apoi, masini pe abonament ca la Netflix. Mie imi placea ideea de a avea o masina electrica pentru care sa platesc lunar. Cred ca asta e viitorul oricum.

    00
  9. Sharing economy are sens, cu siguranta, dar poate nu la romani, care oricum sunt mai jmecheri si au nevoie de masina ca sa se dea mari, sa vada fraierii cat de tare e… tin minte ca am fost acum cativa ani prin Budapesta si in afara de cateva Audi-uri si un Porche, nimic in afara de Skode si VW de oameni normali nu am vazut pe acolo. Ma rog, eu nu as lua parte la asa ceva, sunt aproape un germofob si nu as rezista sa impart masina cu altii :) .

    Altfel, hai sa o luam asa: masina noua de 25k euro, valoare nici prea mica, nici prea mare. Amortizare in 10 ani, 2500 euro pe an. Hai sa mai adaugam inca 600 de euro pe an pentru piese, roti, revizii, asigurare, taxe (la inceput, mai putin, ulterior poate bagi ceva mai mult in masina). 3100 de euro pe an, 260 de euro pe luna, aproape 9 euro pe zi. 260 de euro pe luna inseamna o treime (!) din cat o fi venitul mediu lunar al unui bucurestean… mi se pare enorm. Atentie, aici am facut calcul cu valoarea masinii, nu cu un credit/leasing, care pot ajunge sa creasca sensibil suma platita in cele din urma.

    In concluzie, pentru un lucru pe care nu il folosesti 80-90% din timp, a inchiria poate fi o solutie pefect valida dupa ce se va ajunge la mecanisme care sa functioneze (gen masini care se conduc singure pana unde ai tu nevoie)… dar na, romanii or fi belferi si bogati de isi permit sa achizitioneze produse de se amortizeaza la un ritm din asta de o treime din venitul lor…

    00
    • Dar și cînd 3-4 familii au nevoie de aceeași mașină in aceeași zi, să vezi ce mișto e…

      00
    • Nici un lucru nou nu a functionat perfect din prima, dar din punct de vedere economic, mi se pare ca va avea sens candva, cifrele asta spun. Nu are cum sa fie o idee buna sa blochezi o suma atat de mare din venit intr-un obiect pe care il folosesti atat de putin timp.

      Si daca au nevoie mai multi, poate o sa fie un tarif dinamic, la fel ca la Uber si plateste mai mult decat pretul „obisnuit” cine are chef, ceilalti asteapta…. sau isi cumpara masina, nemultumiti de cum functioneaza sistemul asta.

      00
    • Chiar sunt curios care va fi tariful dinamic la inchiriat masini de 1 Mai.

      00
    • @Silviu, ai tot dat în „români” în comentariul tău, dar știi care e cel mai românesc lucru? Faptul că te fute așa tare grija despre ce fac alții cu banii lor. :)) Ești român autentic, așa e.

      00
    • Nu ma fute pe mine grija ce fac altii cu banii lor, sunt doar un simplu observator, lucru pe care il poti vedea si tu cu ochii tai: uita-te cand mai ajungi prin alte orase din Europa cam ce masini se conduc pe acolo si ce vezi pe strazile Bucurestiului sau pe la Mamaia. Dar dupa aia se plang de cat de hapsani sunt altii, cum de au aia si aia, si aia…

      Eu, unul, sunt foarte fericit cu ce am si lucrurile pe care mi le doresc sunt atent gandite, nu ma las dominat de rahaturi din astea consumeriste si orgolii simple.

      00
    • @Silviu, ce masina ai? Sau ce model de telefon ai?

      00
    • Nu ma prinzi asa, Andrei, hahaha! Am o Honda Civic, luata de noua acum cativa ani pe care planuiesc sa o tin muuulti ani de acum inainte si ca telefon, un Pixel 4a luat relativ recent dupa un Oneplus 5 tinut vreo 3 ani si jumatate. Si crede-ma, ca mi-as fi permis lejer un Iphone sau cine-stie-ce Samsung smecher, dar nu vad rostul in a plati de cateva ori mai multi bani pe ceva ce este doar cu 20-30-40% mai bun. La fel si la masini…

      PS: amortizarea pretului masinii, calculata ca % din venitul meu salarial, este sensibil mai mica decat o treime :) .

      00
    • @Silviu : ‘Sharing economy are sens, cu siguranta, dar poate nu la romani’

      Se pare ca nu are sens nicaieri in lume , avand in vedere ca toti cei 3 giganti auto (mercedes , vag si bmw) inchid acest serviciu global. Stii tu chestia aia cu cerere/oferta.
      Ca si idee tu ce ai prefera ? Sa inchiriezi o masina cu 500 de euro pe luna sau sa dai 510 dar la sfarsit sa ramana a ta? Si nu baga placa cu o poti inchiria o luna da si doua nu , ca masina e o necesitate , ai nevoie de ea o data pe saptamana cel putin.
      Eu unul as alege varianta 2 si din cate se pare si restul globului la fel :)

      00
    • @Silviu, eu nu sunt de acord cu afirmația/observația ta. Ce comparăm? Capitale vs. Capitale / Stațiuni de fițe între ele (da, Mamaia e stațiune de fițe chiar dacă e un gunoi, mkay? :D).

      Dacă așa comparăm, eu față de ultima capitală vizitată (Londra) spun că Bucureștiul stă mai prost în materie de mașini. Realist vorbind, cred că mi s-a părut că parcul auto e mai „slab” ca în București doar prin capitalele astea de lângă noi, Atena și… cam atât. Vestul stă mai bine de la A la Z, sau cel puțin cam asta a fost impresia mea.

      00
    • Vuad… discutam peste cativa ani, ce se intampla acum este inevitabil. Ca nu toata lumea va adera la povestea asta (tocmai pentru ca nu este pentru toata lumea) este complet pe langa discutie; poate a fost modelul de afaceri prost, who knows, eu nu m-am uitat cu atat de mare atentie. Dar sharing economy in general va creste accelerat in perioada urmatoare (poti citi articole prin presa serioasa despre asta, par example, in The Economist) si nici macar nu-i vorba de comunism, cum spuneau prost niste oameni mai sus, fiindca vei avea de ales intre a-ti bloca o mare parte din bani intr-un activ subutilizat sau a fi flexibil si a inchiria. Unora le va conveni prima varianta, si mai multora – varianta a doua. Dar ma rog, sa traiesti in negare e misto, bag de seama :) .

      Altfel, cu masina… eu mi-am luat-o din ratiunile enuntate mai sus, as uri sa pun mana acolo unde cine-stie-cine a mai pus mana dupa ce s-a scarpinat intre picioare… dincolo de acest aspect, cum as face eu ar fi astfel: o masina de inchiriat costa atatiea euro pe luna (deseori, costul asta include si benzina, sa nu mai zic de restul lucrurilor), as calcula cate ore pe zi folosesc masina si la ce, apoi cam cat ar veni o amortizare + costuri adiacente si as pune in balanta cele doua. Pentru soferii de week-end, va fi clar mai avantajos sa inchiriezi o masina, pot sa-ti spun asta fara umblu la excel prea mult :) .

      Pana una-alta, VW vrea sa cumpere Europcar… apropo de cat de mort este acest domeniu, deci nu stiu ce citesti tu. Pana sa apara Facebook, au fost o destule retele sociale…

      00
    • Lasand la o parte intepaturile fine : ‘Dar ma rog, sa traiesti in negare e misto, bag de seama’ sau ‘deci nu stiu ce citesti tu. Pana sa apara Facebook, au fost o destule retele sociale’
      Natura umana este aceea de a detine nicidecum de a imparti .Iar ideea de a IMPARTI la acelasi pret (sau aproape acelasi pret) la care ai putea AVEA mi se pare cu atat mai ilogica.
      Dovada este faptul ca dupa cativa ani trag oblonul toti cei trei producatori pe nisa asta iar tu zici ca asta e viitorul……
      Europcar e serviciu de inchiriat masini cu ziua nu ‘abonament lunar’…..

      00
    • @Ciuby apai Londra e unul din cele mai scumpe orase din lume, deci nu prea incape comparatia cu ei; de Atena nu stiu ce sa spun, ca nu am fost sa vad; eu ma refeream la Viena, Budapesta, Praga in principal unde am fost mai atent la ce am vazut prin jurul meu. Scriptic, avem printre cele mai vechi parcuri auto din UE, dar Bucurestiul este alta mancare de peste…. plus ca daca te uiti la varfuri, ele exista si sunt mai numeroase. M-am uitat asa, de distractie pe ce masini sunt inmatriculate in Bucuresti (fara Ilfov)…. avem vreo 3500 de Porsche-uri, si vreo 150 de Ferrari-uri… inclusiv 2 LaFerrari… din care s-au produs 500 la nivel mondial. Asta doar in Bucuresti… in Bucuresti sunt 0,07% din numarul total de Ferrari-uri produse vreodata (am verificat asta de curiozitate).

      Era un articol haios scris acum muuulti ani pe Stratfor de fondatorul lor (am un lapsus cu privire la numele omului). Omul, mare analist, povestea el cum intr-o vizita la Chisinau vazuse nu stiu cate masini de lux pe acolo, iar nevasta lui ii povestise ca vazuse tinere pe strada imbracate cu haine la ultra-moda la Paris in acel an (asta se intampla prin 2010-2011). Banii facuti usor/prin coruptie sunt cheltuiti mai cu mana larga, asta ar fi explicatia pentru care si in Romania se arunca cu bani pe chestiuni frivole in loc sa faca oamenii economii/investitii…

      O sa ma mai uit de curiozitate, ca parca vazusem candva o analiza sociologica fix pe tema asta, unde erau comparate mai multe tari…

      00
    • @VuAd Nu au fost menite ca atacuri alea, daca asa le-ai perceput, imi cer scuze…

      Nu poti avea la acelasi pret la care ai imparti… o masina de 25k euro sa zicem ca te „costa” 9 euro pe ora in bani pierduti (apropo de exemplul de mai sus), dar sa zicem ca tu o folosesti 10%, restul zace in parcare, deci practic tu pierzi/nu castigi 8 euro/ora. Tot ce trebuie sa faca firmele este sa arbitrajeze diferenta asta intre banii pe care tu ii pierzi si sa fie, in acelasi timp, mai eficienti decat utilizarea individuala (ceea ce nu va fi dificil) si bam! Model de afacere. Cand vor fi corect optimizate preturile pentru share economy si va fi competitiva piata asta, va fi foarte ieftina.

      Daimler&Co nu au nici un motiv sa se impuste singuri in picior fiind competitivi pe o piata care le poate omori vanzarile, unde tind sa cred ca au marje mai mari. Inovatia tot outsiderii o vor aduce. Interesul Daimler&Co este chiar sa omoare asemenea competitie fiindca ei pot deveni carne de tun pentru un serviciu gen Uber de inchiriat masini…

      00
    • @Silviu, tu gresesti ceva in calculele tale.
      Analizezi o masina noua de 25.000 euro la care adaugi adaugi costurile pentru revizii, asigurarea, taxe, etc. Presupui ca masina este cumparata de nou si va fi folosita timp de 10 ani (deci o vechime medie a parcului auto de 5 ani).
      Astfel ai ajuns la suma de 260 de euro pe luna, care ar reprezenta mai mult de 1 treime din salariul mediu al unui bucurestean.

      Doar ca varsta medie a parcului auto din Bucuresti este undeva pe la 15 ani, asta insemnand ca valoarea medie a unei masini scade undeva pe la 10.000 euro anual. Adaugand taxe si revizii, ajungi la vreo 160 de euro pe luna deci mult mai putin de 1/3 din veniturile medii.

      00
    • E mai mica varsta medie a masinii pe Bucuresti, ~15 ani o fi la nivel national, in Bucuresti o fi 11-12-13 ani, dar fie, pot face aceasta concesie; pot face si concesia ca am umflat acolo amortizarea, ca e un calcul pe genunchi asta, pur orientativ. Dar nu este o treime din venit, este un sfert… big whoop. Uite, niste date de la Eurostat de astazi, romanii cheltuiesc in zona de preventie medicala 8 euro pe luna versus media UE de 80+ euro pe luna… si nu, nu sunt veniturile de 10 ori mai mici, doar ca suntem needucati financiar. Dar deh, e mai important sa am un bemveu parcat in fata blocului, sa moara dujmanii de pica, decat sa cumpar suplimente alimentare, ce, sa rada de mine vecinu’?!

      Altfel, la o cautare sumara pe net, pare ca multiplul de 10 este o regula utilizata si in alte parti… un rule of thumb decent…

      https://www.cnbc.com/2019/11/04/follow-this-simple-rule-for-car-buying-if-you-want-to-get-rich-says-millionaire-money-expert.html

      00
    • @Silviu, venitul mediu in Bucuresti este undeva pe la 800 de euro, deci 160 de euro sunt undeva pe la 1/5 din venituri (in nici un caz nu sfert).
      Acum, daca mai luam in calcul si faptul ca de multe ori exista o singura masina in familie (adica o masina la 2 salarii), procentul asta scade si mai mult.

      Ne place sa ne laudam ca romanii cheltuie mult pe masini si ca le place sa se dea in spactacol, dar adevarul este ca in general avem cazaturi de masini.
      BMW-uri, Audi-uri si ce mai vedem pe strazi sunt de cele mai multe ori masini cumparate second hand, la maxim 30% din pretul initial de vanzare.

      PS: facand o analiza intre pretul unei Honda Civic luata de tine acum cativa ani de noua, calculele prezentate tot de tine si articolul cu 10%, rezulta ca acum cativa ani salariul/venitul tau era de minim 3000 de euro. Tinand cont ca veniturile au crescut considerabil in ultimii 3-4 ani, pot presupune ca ai macar 3500-4000 euro/luna.

      Este simplu sa comentezi despre altii cand tu ai venituri de 4-5 ori mai mari decat media.

      00
    • Nu e deloc asa, Andrei… nu inteleg de ce chinui cifrele doar ca sa ai impresia ca ai tu dreptate :) . Raportat la venitul meu nu sunt departe de acel prag (cand am facut calculele… si masina a fost sensibil mai ieftina de 25k), cu venitul sotiei/daca luam in calcul venitul familiei mele, sunt comfortabil sub acel prag… soo…

      Altfel, posibil sa judec un pic prea dur treaba asta raportat la venituri, dar nu cred. In Bucuresti, salariul mediu oficial este ~4000 de lei, salariul median tind sa cred ca e mult mai mic (cu alte cuvinte, majoritatea castiga mult mai putin decat atat si ai mai degraba o patura de cateva zeci de mii, hai 100-200k oameni care trag puternic in sus media).

      Ca idee, ai 1,1 milioane masini in oras (inmatriculate in Bucuresti) la o populatie oficiala de 1,8 milioane persoane, numar in care intra copii, batrani care nu mai sunt asa activi etc. (plus ca nu numaram aici pe cei cu alte buletine). O familie are in medie pe la 2 persoane si ceva… deci lumea are mai degraba 2 masini pe familie decat 1.

      00
    • @Silviu, ai aruncat niste cifre care sa iti sustina „povestea”, adica faptul ca romanii ar avea masini mai scumpe decat omologii lor din alte tari, masini pe care de fapt nu si le permit. Si dupa ce ai vazut ca nu se pupa cifrele cu realitatea, ai inceput sa schimbi povestea.

      1. Honda Civic noua nu avea cum sa fie sensibil mai ieftina de 25.000 euro. Poate doar daca ai prins o super oferta si ai luat-o undeva pe la 20.000 euro.
      2. Initial ai spus de veniturile unei persoane, nu ale familiei (acum ti-am ridicat mingea la fileu si ai mers si tu pe calea asta). Dar daca analizam asa pt toata populatia, ajungem undeva la un procent de aproximativ 10-15% din venitul unei familii.
      Adica exact ce scrie in articolul ala dat de tine ca exemplu.
      Asa ca pica toata teoria ta cu masinile de lux din Bucuresti, pe care oamenii teoretic nu si le permit.
      3. Se estimeaza ca populatia Bucurestiului este undeva la vreo 3-3,5 milioane de locuitori, daca ii luam in calcul si pe cei care locuiesc aici, dar nu si-au schimbat cartea de identitate.

      Oricum vrei sa faci calculul, nu reiese de nicaieri ca romanii platesc o treime din venituri pentru achizitia unei masini. Nici macar varianta cu un sfert din venituri nu sta in picioare.

      Lasati-o moarta. Suntem o tara amarata si avem numai junghiuri de masini. Sunt foarte putini cei care au masini intradevar scumpe.

      00
    • @Silviu

      Nu poti avea la acelasi pret la care ai imparti… o masina de 25k euro sa zicem ca te “costa” 9 euro pe ora in bani pierduti (apropo de exemplul de mai sus), dar sa zicem ca tu o folosesti 10%, restul zace in parcare

      Pai vezi , aici e problema , ei iti vindeau un abonament lunar (nu timpul cat foloseai masia) ,Adica 31 de zile aka 744 de ore aka 44640 de minute si te taxau pentru tot timpul ala . Adica si 90% din timpul care e nefolosit tot il plateai . Adica fix cum ai plati rata la masina sau fix acelasi lucru il poti face prin rent-a-car (exista si masini premium prin rent-a-car)dar pentru perioade mai scurte (minim o zi).Adica , mie mi se pare ca ‘baietii’ nu incercau decat sa vanda mai multa cantitate pentru aceeasi bani. Ceva gen iei o bere costa 3 lei , iei un 6 pack costa 16 lei , deci am economisit 2 lei :)

      00
  10. tot spuneti „sharing economy” dar nu cred ca stiti ce inseamanam aici e subscription model
    daca era un abonament de tip sharing economy pentru masini insemna ca iei o masina de pe strada, iti faci treaba cu ea si dupa ce o parcai o lua altcineva si tot asa(gen citylink)…
    aici s-a incercat ce se face mai mult pe partea software unde nu prea mai poti cumpara o licenta de soft si sa-ti ramana a ta pe viata cu updateuri nelimitate…din pacate(pentru ei) nu prea a functionat. Una e sa faci abonament de cafea/filtru de apa unde primesti gratis aparatul si alta e sa dai o suma atat de mare pentru un obiect care la final nu-ti ramane tie

    00
  11. Mureau dacă puneau diacritice? Nu de alta, dar eu când am citit pe jumătate adormită, plAcerea, nu știam ce și cum… Attention span ca de luni.

    00
  12. Abonament la masina premium…

    Problema e in structura demografica a SUA.
    Generatiile tinere nu isi mai cumpara masini, apartamente, terenuri, etc

    Abonamentul era un mod de a atrage clienti tineri catre masini premium.
    Platesti un suma fixa lunara si ai o masina premium.
    Dar tinerii au aceeasi problema peste tot in lumea: nu au bani suficienti.

    Mai toate platformele de car sharing ale producatorilor de masini s-au restrans sau inchis.
    Pentru ca apare a doua problema: producatorii de masini trebuie sa investeasca bani in dezvoltarea de masini electrice si autonome. Munti de bani.

    Deci: piata nu vrea serviciul + producatorul nu mai poate sustine financiar serviciul + producatorul are nevoie de bani in alta parte = faliment.

    00
  13. in america a fost premium only, daca tin bine minte cand am vazut oferta era ceva de genul $2k pe luna si puteai sa le schimbi ca pe chiloti, gama larga de modele.
    nu s-au inscris multi pt ca ala e range-ul pt porsche 911 si alte cele – doh!

    00
    • Problema la ofertele astea in care poti sa schimbi masina foarte des este ca un potential client, daca plateste 2000 de dolari pe luna, doreste o masina care sa arate foarte bine (sa fie in stare impecabila).
      Iar o masina care a avut 2-3 „chiriasi” ce au tinut-o fiecare cate 5-6 luni, nu mai este impecabila.

      00
  14. Planul era sa le inchirieze vesticilor sa le hartaneasca si apoi sa le vanda la suprapret in est :)

    00
  15. Am masina in aboneament. Volvo in Germania. Cand am ales varianta asta de finatare am facut o comparație cu leasingul. Pentru un contract pe 3 ani diferenta lunara de costuri este de 13 euro. In plus. Asta comform calculelor mele. Masina o folosesc doar eu, deci nu e carsharing. Din cate am inteles serviciul din america era ceva premium foarte scump . Adica azi conduci s maine 911etc

    00
    • Din cate imi aduc aminte spuneai ca ai o limita de km anuala peste care platesti in plus, asadar pentru cineva care merge foarte mult diferenta de costuri creste.
      In plus, tot in review-ul tau citisem ca acum s-au marit preturile si nu mai este atat de convenabil. Probabil ca cei de la Volvo si-au facut niste calcule si au ajuns la concluzia ca la final nu prea pot sa vanda masina la un pret suficient de bun pentru a-si amortiza costurile totale de productie.

      00
  16. Abonamentele erau mai scumpe ca un leasing operational. So why bother?

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube