Blogging in Germany and America @IFA

Robert Scoble

  • live video is great
  • google is a distribution channel
  • 18.000 people follow me on friendfeeds
  • vorbeşte de tehnologiile noi şi de cum le foloseşte pentru a-şi distribui munca
  • termenul este live web, motoarele de căutare indexează imediat totul, nu mai e ca pe vremea altavistei
  • the news happen in real time, with real people
  • nu crede în ceea ce citeşte pe internet decât după 24 de ore, pentru că dacă rezistă 24 de ore, înseamnă că e adevărat.

Thomas Knuwer

  • Germany is way behind the internet
  • un ziar îi numeşte pe internauţi "non sexual idiots"
  • germanii sunt mai frustraţi decât românii
  • most of the blogs are about software, se ignoră blogurile culinare, de exemplu
  • they do not trust wikipedia
  • jurnaliştii folosesc internetul pentru research şi pentru comunicare

Robert Basic

  • bloggerii sunt maimuţe în costum
  • jurnaliştii îl întreabă de ce nu pune literatură demnă de Nobel pe blog?

Larry Magid

  • ia partea ziariştilor, vorbeşte despre jurnalismul serios şi responsabil
  • vorbeste despre Scoble şi cum un blogger mic în comparaţie cu new york times, poate atinge un public foarte mare
  • bloggerii politici sunt credibili

Harry McCracken

  • vorbeşte despre preluarea de idei din bloguri şi transformarea lor în subiecte de media, atent şi corect analizate

Steve Wildstrom

  • blogurile şi non blogurile. vorbeşte despre începuturile blogurilor, despre newsgrupuri 
  • de cele mai multe ori, articolele cele mai citite de pe businessweek.com sunt scrise în stilul blogurilor

Dave Graveline

  • cât de mult factchecking fac bloggerii?

Discuţii

scoble: it’s participatory media, ştirile se pot corecta instant. ceea ce nu se întâmplă în old media. dave winer s-a apucat de blogging pentru că discuta cu un ziarist două ore şi apareau în ziar două fraze. vorbeşte despre cazurile în care jurnaliştii înţeleg greşit. vorbeşte despre corectarea ştirilor.

knuwer: jurnaliştii oldschool se tem de internet pentru că ei pot corecta mai greu ştirile decât pe internet. pe internet, jurnaliştii trebuie să îşi susţină pounctul de vedere şi să îşi confrunte cititorii.

scoble: îmi pot publica munca pe internet. dă exemplu un interviu care a durat 10 ore şi la tv a apărut o oră. pe internet se publică şi contextul.

knuwer: oamenii intervievaţi de jurnaliştii germani vor textul înainte, ca să îl corecteze şi să insereze pasaje.

scoble vorbeşte despre off the record şi on the record.

basic: cititorii nu contează atunci când scriu, ci doar după ce textul a fost publicat.

scoble: uneltele schimbă modul în care comunicăm. facebook, friendfeed…

mccracken vorbeste despre jurnaliştii clasici, care nu au antrenament  în editare foto, video sau în computere.

magid: nu face bani din blog, companiile din Germania nu sunt deschise la reclama pe blog, dar îi creşte reputaţia, primeşte informaţii de la cititori.

Participanţi la conferinţă au fost vreo 50, din care 3/4 trecuţi de 35 de ani. Am rămas cu impresia că bloggerii germani sunt nişte jurnalişti care în timpul liber au învaţat să folosească netul.

M-am întreţinut cu producătorul lui Scoble despre San Francisco, rock şi internet. FastCompany o duc bine, cele 5 showuri pe care le produc sunt finanţate şi banii ies.

Imagini de la eveniment aici.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.