Blog: promovarea prin grupuri de Facebook

…funcționează doar dacă ai conținut bun.

Periodic, câte cineva mă invita prin grupuri din astea, unde s-au strâns mai mulți bloggeri ca să se promoveze între ei. Stau, dau click, citesc, observ interacțiunea și plec. 99% din articolele de pe grupurile astea sunt gunoi pur. Nu sunt scrise în limba română, nu sunt scrise cu un pic de har, nu spun nimic interesant sau atractiv. Am citit cred că 60 de articole în ultimele două zile, dar pe cuvânt dacă am reținut ceva.

Nu trebuie să scrie toată lumea ca Petreanu, și vorba aia, mai sunt destui jurnaliști cu 14 ani de presă în spate care scriu 1.800 cuvinte fără cap și fără coadă (ca Bârzoi), dar o coerență și o logică a articolelor nu strică. De ce mă interesează că ai fost plecat și că de mâine te apuci de scris? De ce mă interesează părerile tale despre chestii care te depășesc? De ce dai sfaturi despre făcut bani din blog sau despre cum să ai succes cu blogul dacă nu vorbești din experiență?

Scrisul e o artă. Unii o au, alții o învață, alții se fac de râs în continuare cu texte scremute sau agramate.

 mere

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

17 comentarii

  1. administrez un grup în care se fac recomandări de muzică electronică. un nenică a început să îşi posteze articolele care promovau materiale de construcţii, scule de instalaţii, etc. cât de hapsân să fii să faci asta?

    so, cred că ar mai fi câte ceva de spus şi despre cei care îşi postează pseudo-articolele în grupuri care nu au nimic în comun cu subiectele abordate.

    00
  2. Trebuie sa te intereseze ca sa vina banu ca altfel trebuie sa munceasca si asta-i grav.

    00
  3. Eu cred ca toata lumea pune linkuri acolo dar nimeni nu le citeste iar rata de conversie e undeva spre ZERO.

    Am vrut sa fac un experiment cu utm_souce= pentru fiecare grup in parte dar am zis ca e mai simplu sa dau remove group.

    00
  4. NOU
    #4

    Haotik: intr-adevar, grupurile sunt facute se fie acolo. La un grup cu peste 5000 inscrisi, si ma refer aici la „toate blogurile”, daca intra cineva pe un link postat acolo, se poate numi sarbatoare. Probabil depinde si ce postezi, ce nisa au subiectele, dar e imposibil sa nu existe cineva din 5000 care sa fie interesat de IT. Dar uite ca nu e.

    00
  5. Iti dau dreptate pentru ce zici, nu de alta dar chiar ai dreptate! Administrez(desi e mult spus, pentru ca de fapt nu inseamna mare lucru) unul dintre cele mai mari grupuri de bloggeri(Condica Blogosferei)pe facebook, si am constatat ca in ultimul an de zile interactiunea s-a redus pana spre zero chiar daca am tot incercat sa resuscitez atmosfera iar traficul trimis spre bloguri a scazut cu mai mult de 50%! Toate astea din cauza link-dumping-ului sau hit&run!
    Din fericire apar si articole interesante insa nu stiu daca sunt 50 pe zi, comparand cu anul trecut cand lucrurile erau cu totul altfel!
    Probabil o explicatie si mai potrivita este ca oricine poate face un astfel de grup, cu fel si fel de tematici inventate, dar care pana la urma se dovedesc a fi doar locuri de link-dumping!

    00
  6. Pe scurt: Blog: „promovarea () funcționează doar dacă ai conținut bun.”

    00
  7. Cum a spus si Haotik conversia link-urilor postate in grupurile de pe Fb este aproape de 0 . Pe grupul meu de pe Fb am inchis postarea de link-uri ale articolelor [ cu exceptia celor care pot da informatii folositoare bloggerilor]. Cine are nevoie de o gloata de link-uri nefolositoare ??

    00
  8. @Liviu R., amice, ai luat-o razna. Grup cu 770 de membri este „unul dintre cele mai mari grupuri de bloggeri”. Muhahaha!

    00
  9. Si carutza cu mere ce legatura are? :)

    00
  10. @motanes:- am descris astfel nu pentru ca as dori sa inventez ”chestii” ci pentru ca pur si simplu toti cei din respectivul grup sunt bloggeri activi(de la incepatori pana la experimentati) iar continutul promovat este constituit in totalitate din articole de pe bloguri, nimic altceva(gen reclame aiurea, invitatii la nu stiu ce evenimente etc…)! Exceptand ”toate blogurile” grupul de facebook, care oricum nu are in componenta doar bloggeri, sincer nu prea stiu grupuri mai mari decat Condica Blogosferei, punand accent strict pe conditia ca toti membrii sa fie bloggeri, nu amici bagati cu forta in grupuri si care nu au legatura cu bloggingul! :)

    00
  11. Eu niciodata nu am intrat intr-un grup mai mare, nu stiu cum e la voi, dar in cele in care am intrat eu era un spam groaznic, unul posteaza de cate 5-6 ori acelasi link, de parca nu l-as vedea si daca ar fi o singura data, dar asta-i Romania, ca-n masina de sus.

    00
  12. @Liviu R. – atunci n-aveţi nici o şansă cu grupul ăla. Cui foloseşte un grup unde intră numai bloggerii. Să vă citiţi voi între voi. Chiar nu înţelegeţi ce-i aia promovare. În definitiv, e treaba voastră cum pierdeţi timpul…

    00
  13. multi incep bloggingul la o varsta frageda … nu am nimic cu ei, dar altii chiar nu au talent la scris.

    Vor sa aiba succes in primele luni de aparitie, ca sa nu mai zic ca vor bani din blogg :))))

    00
  14. @motanes:-vezi, tocmai aici e smecheria, pentru ca grupul este deschis si oricine poate vedea si distribui articolele promovate, insa nu oricine poate promova(pune linkuri)! Practic, cine vrea sa fie la curent cu articolele publicate de bloggerii prezenti in Condica isi pastreaza un bookmark(favorite, in facebook) cu pagina si gata, fara sa intre in grup, fara sa primeasca mii de notificari zilnic, fara sa fie undeva doar pentru a fi!
    Daca grupul era unul inchis sau secret, atunci avea relevanta ce ai zis dar asa, nu e decat flux informational cu informatii de pe bloguri si nu alte site-uri! :)

    00
  15. „Promovarea prin grupuri de Facebook…funcționează doar dacă ai conținut bun.”

    Aș completa și cu relevant. De exemplu, eu îmi promovez conținutul pe grupuri relevate (Comunicare și Promovare online & Digital Marketing România), iar CTR-ul e destul de ridicat.

    00
  16. Ce chestie! Observ tendinţa – şi o observ dezinteresat, se poate vedea din blogul meu care nu şi-a propus niciodată să facă bani and stuff – că unii bloggeri şi-au luat-o în cap, iar singurul conţinut pe care îl mai publică poate fi rezumat în felul următor: ia te uită cum sînt ăia (rău, bad, naşpa), ia te uită ce mişto mi-s io, care nu-s ca ei! E vorba de oameni care au devenit celebri scriind despre lucruri interesante, iar acum scriu doar despre faptul că sînt celebri.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.