Mă plictisesc atât de tare că n-am chef de nimic. Şi scriam un articol despre nişte pantaloni şi, din link în link, am ajuns la două chestii mişto.
La capitolul “investeşte într-o carte de limba română”, tov. Chinezu, care, după ce că e agramat, încearcă să fie şi şmecheraş (pe lângă turnător şi sinistru de oportunist) după ce o ia peste bot. Dar, cum bine observa colegu’ Julius ieri, ce pretenţii să ai de orice de la un om care nu ştie să scrie? Desigur, toţi vor alerga să cumpere laptopurile endorsate de el, la fel cum au alergat să le cumpere când erau susţinute de prostul trustului Intact (Toshiba e pe minus, apropo, şi mai râd o dată aducându-mi aminte că eu am luat mai mulţi bani pe o campanie de bannere decât a luat prostul pentru a-i exploda laptopul în direct, la fel cum am luat mai mulţi bani pe campanii făcute de specialişti social media cu prietenii lor, cu rezultate minimale, şi venit apoi la mine şi la alţii care pot livra rezultate).
Omul cu investiţia în dezvoltarea personală, care însă m-a rugat să nu îl mai pomenesc nominal pe blog (deci nu vă pot da link către el), are nevoie de nişte cursuri de copywriting de bază, asezonate cu un curs de construcţie de propoziţii în limba română (se fac la clasa a doua şi a treia)(aici, recunosc, se descurcă mult mai bine decât prietenul lui), din care să afle de ce n-ai cum să rămâi la curent. Greşeală de şcoala generală nr. 309.
Tot la capitolul limba română, Răzvan Pascu, bloggerul minune al ultimilor ani, omul care se va duce în cap la fel de repede cum a apărut, imediat ce oamenii pentru care scrie (mă rog, nu imbecilii pentru care crede el că scrie, ci ăia care chiar au bani să meargă în excursiile despre care scrie el) se vor sătura de formulările şchioape şi tâmpe, pentru că omul nu are nici un talent la scris. Cumva, nu îi văd pe Manafu sau pe Horaţiu citind cu sufletul la gură compuneri de clasa a doua.
O întrebare nevinovată: 68 likeuri într-o săptămână şi nimeni nu ţi-a spus că virgula aia e aiurea? Întrebarea logică aici e câţi au citit ce ai scris şi câţi au dat like din complezenţă. Pentru că, oricum ai lua-o, lipsa interacţiunii e o problemă gravă, care te va răni tare de tot pe termen lung.
Bottom line: toţi cei de mai sus au fost extrem de atenţi cu brandul lor personal, ceea ce nu e greşit deloc. Un brand personal îngrijit e bun la casa omului şi îţi poate deschide multe uşi. Cumva, eu prefer ca oamenii să mă placă şi să mă citească pentru că scriu chestii interesante sau pentru că pot face chestii, nu pentru că am un brand îngrijit, postură din care dau sfaturi şi altora.
Ştiţi voi, sunt sfaturile alea triste pe care le dau toţi, ce să faci, cum să faci, dar pe care, surprinzător, nici unul nu le pune în aplicare, ba chiar au impresia că îi ataci când le spui că sunt idioţi şi agramaţi. Nu există scuze pentru asemenea greşeli, de pildă, de la oameni care vor şi pretind că fac bani din internet. Iată o poză cu mine cu nişte ochelari de 2 dolari. Brandul meu va avea mult de suferit după asta.
Şi extrabonus: toată lumea spune despre Ciubotaru că e un ghiolban (aici s-ar putea să existe o scuză genetico-geografică) care nu ştie să scrie, dar aceeaşi lume e prietenă cu el, pentru că dă bine. Şi mănâncă şi alţii de pe urma lui, pentru că masturbarea în cerc nu e doar un concept, ci o realitatea amuzant de tristă. Toată lumea îi dă like, toată lumea îl laudă, dar s-ar debarasa de el imediat ce ar apărea ceva mai bun. I-am dat lui Cetin aseară să citească articolul ăsta de pe blogul lui, iar Cetin exclamă magistral: “auzi, bă, tu faci mişto de mine, credeam că e ceva nou, că renunţă la supt p*la pe biscuiţi şi la scris articole scremute, dar articolul e de anul trecut, nu s-a schimbat nimic”.
Bonus: 251 de oameni i-au dat like celui al cărui nume nu trebuie pomenit la un articol în care îndemna cititorii să investească bani în a deveni mai buni. Eu am fost scârbă ordinară, ca de obicei, şi nu vă invit să investiţi bani în voi. Dacă vă duce capul să citiţi pe aici, ştiţi să faceţi asta singuri, n-aveţi nevoie să vă îndemn eu să faceţi nimic.
Ah, şi încă ceva: NU DAŢI LIKE ACESTUI ARTICOL! Cumpăraţi însă un trimmer facial!
Cu cât/căciulă se combină băieţii ăştia la articolele de gen şi pe când apare umrătoru’? Să pun nişte bani deoparte…
Bai zoso, lasa-i frate in pace asa cum sunt ei, nu inteleg de unde vine aceasta invidie. Bravo lui ca incearca totusi, nu toti sunt nascuti pentru a scrie. Iti este teama de concurenta?
@Dan: ei nu sunt concurenţă pentru mine. sunt doar, unii dintre ei, nişte oameni care mă muşcă de fund pe unde apucă. şi eu prefer să îi fut în gură public.
Oricat am incercat, pe Chinezu nu-l pot citi. Sunt defect?
@nobody: nu. omul nu scrie nimic.
Sincer, fara ironie, nu stiu cum Piticu ci Chinezu exista in blogosfera, sincer… Greseli cu duiumul, logica ilogica (suna ciudat, dar asta simt), si abordarea de clasa a 5-a…
Că tot veni vorba de branding personal, doar acum am observat că ți-ai schimbat iconița de la blog. Mă întreb: ce te-a îndemnat să o faci?
Există o Internațională a Imposturii. Și e greu de luptat împotriva ei. E întinsă peste toate domeniile, de la apărat Delta, la bolosferă! Dacă ataci impostura, gata , ești invidios, nu mai ai rezultate, ba tu ești impostor!
That blog gave me cancer. Si-mi sangereaza ochii. Sper ca macar chineza s-o cunoasca mai bine.
„Seful meu are o vorba: “un sfat valoreaza atat cat ai platit pe el”. M-am convins de lucrul acesta de curand, o cunostiinta de pe facebook cu o mica afacere avea ceva probleme, prieteneste i-am dat cateva sugestii de bun simt cum sa le rezolve dar binenteles ca m-a ignorat. Peste 2 luni a platit 2000 de euro consultanta la firma la care lucrez si i-am dat exact aceleasi sfaturi intr-un limbaj corporatist, le-a pus in practica si acum ii merge bine.”
Nu tocmai ai spus singur că prima afirmație este falsă?
@nwradu: nu. citeşte mai atent. vrea să spună că sfaturile gratuite sunt naşpa, alea pe bani, de la un „suit and tie” sunt mai bune. de aia chinezu latră acum pe twitter că sunt un luzer.
@CristiN: am crezut că-s singurul care nu pricepe o iotă din ce scrie piticu.
eu imi mentin parerea ca fiecare adunatura are reprezentantii pe care-i merita. asta-i poporul cititor , asta-i randamentul. ca exista 2-3 exemple diferite…. sunt exceptii nu regula. dintre toti a-listerii declarati majoritatea scriu niste gunoaie fara sens. dar pe de alta parte daca vrea cineva sa faca altceva…. trebuie sa se pupe-n bot cu ei si sa sa zica multam sau varianta de the hard way … sa traga cativa ani pana-si face o comunitate si sa nu se lase cand nu are bani de-un covrig cu lunile. :))
mai mult decat atat nici nu prea e loc de 5-6 zoso pe piata
@Victor: e doar o parare, e o tara libera si fiecare se poate exprima liber, dar mi se pare ca e penibil si nici nu-si da seama.
Intrebarea mea e: sa-mi dau cu titlu de imprumut, cum fac „investitorii” romani?
Tristi sunt specialistii astia de online. „Nu intelegti voi ce vreau sa fac pentru ca nu vedeti „the big picture”. Care big big picture ? Aia in care desi am intrat pe linkul respectiv, nu vad nici o idee interesanta care sa ma faca sa vin si maine ?
De putere de convingere nici nu mai vorbim.
Poate nu vad eu cum trebuie dar la chinezu nu vad nimic..
Seful meu are o vorba: „un sfat valoreaza atat cat ai platit pe el”. M-am convins de lucrul acesta de curand, o cunostiinta de pe facebook cu o mica afacere avea ceva probleme, prieteneste i-am dat cateva sugestii de bun simt cum sa le rezolve dar binenteles ca m-a ignorat. Peste 2 luni a platit 2000 de euro consultanta la firma la care lucrez si i-am dat exact aceleasi sfaturi intr-un limbaj corporatist, le-a pus in practica si acum ii merge bine.
Deci in cazul de fata zero. Unii o sa citesca si o sa se simta atacati, altii o sa ranjeasca malefic (hahaha ce le-a mai tras-o zoso) dar nimeni nu o sa bage la cap. Mai bine va strangeri vreo 10 blogari mai de doamne-ajuta si faceti o conferinta sau un workshop despre cum sa faci bani din bloging sau cum sa iti dezvolti blogul, puneti o taxa de 100-200 de euro si le dai aceleasi sfaturi ca aici.
@Ion: eu fac asta deja, pentru mediul corporatist, nu pentru bloggeri. bloggerii sunt o cauză pierdută, toţi au impresia că sunt mai deştepţi şi scriu mai bine decât mine şi cumva eu ii trag in jos.
Apropo de chinezu, astia-s oamenii care-si dau cu parerea pe-acolo:
Da, asta-i nivelul.
@victor, @Victor Badoiu: suntem mai multi! m-am tot intrebat cum de sunt oameni care-l pot citi totusi pe piticu…
atatea poze, atatea linkuri si atatea cuvinte cand partea cea mai buna este la sfarsit; ma duc sa dau comanda la emag.
acuma stam toti cu ochii paispe peste tot; aici, la chinezu, la negrea, la pascu, pe twitter, facebook sa vedem care pe cine mai injura. poate avem noroc si de ceva sange.
O melodie care se incadreaza perfect in contextul de mai sus : https://www.youtube.com/watch?v=MP8paj5Viks
@matei: ce vrei să spui că Haotik și Chinezu ori Drd. EC sunt la fel? Doar pentru că se adună crezi că se și aseamănă? Of, of oameni răi …
Vali, dincolo de faptul ca scrii chestii interesante, eu te plac si te citesc tocmai pentru modul tau aparte de a-ti arata aprecierea pentru mine, din ce in ce mai des de la o vreme.
@Razvan Pascu: ştii că n-o spun cu răutate, mai ales că nu am nici o miză în zona în care activezi tu. dacă tu vrei să înţelegi ce zic e bine, dacă nu, binele cu forţa se cheamă viol.
Articole multe si bune la Zoso, unul dupa altul! Nimic ironic in afirmatia mea, doar ma bucur cand vad asa chef de scris.
de fapt am zis piscot, dar fie
Astazi fie ai fost suparat pe viata, fie te-ai trezit cu fata la cearceaf, fie ti s-a pus pata, fie a cazut si ultima picatura.
@Waven, nu.
Am vrut eu sa ilustrez o chestie dar nu mi-a iesit. Unul dintre comentatorii fideli ai lui Chinezu scoate ineptii dese, dintre care cea mai mare am gasit-o postata pe blogul lui Haotik.
Cu Haotik chiar nu am nicio treaba, ba chiar ii sunt dator dintr-un anume punct de vedere.
@Matei: waven e prieten cu haotik. e atât de mare rîca in ploieşti incât n-au loc unul de altul.
Nu înțeleg… de ce atâta pizmă în blogosferă?
unu’ mai pizmos ca altu’!
Zoso – anticristul blogosferei!
:)) acum 3 minute citeam o preluare a unui articol de-al meu pe riscograma si vedeam cum in loc de „specialistii” scrisesem „sepcialistii” + inca doua virgule puse aiurea. Nu stiu daca numai mie mi se intampla, dar vad frecvent greselile altora in timp ce in articolele mele le sesizez uneori dupa zile intregi desi periez draftul inainte de publicare.
Ce inteleg eu din comentariile de pana acum: multi A-listeri comit greseli sau au un stil anevoios si capricios dar totusi raman in top. Unde se situeaza valul doi? De ce nu apar influenceri noi? Stiu, e greu cu scrisu’ si cu inspiratia dar totusi sunt multi cu talent nativ pentru asa ceva.
@Horatiu: majoritatea nu sunt dispuşi să îşi sacrifice 1-2 ore in plus pe zi ca să scrie.
@Zoso – de aia erai tu ieri pretenos cu Razvan Pascu?
@R.R: eu sunt mereu prietenos