Blestemul prostiei…

Consilierul Ciprian Ciucu a publicat imagini cu al doilea autobuz Otokar, achiziționat recent de primăria Capitalei, stricat în trafic. Al doilea azi, după o săptămână de exploatare.

autobuz-otokar

Faza e așa: nu contează cât au costat, nu contează cine a luat șpaga, nu contează cine le-a achiziționat și cine o să facă pârnaie pentru asta. Astea sunt detalii care vor fi uitate în timp. Ce contează e ca ele să funcționeze. Dacă ele ar funcționa, toate astea s-ar trece cu vederea.

Dar aici intră ticăloșia și blestemul prostiei: la autobuzele alea bune, trainice, funcționale, probabil șpăgile ar fi fost mai mici și sifonarea mai grea. Și prostia și lăcomia i-au orbit și au ales cum le era lor mai bine pe termen scurt. Da, dar autobuzele se strică!!! Nu contează, noi ne-am luat banii! Da, dar sunt proaste! Nu contează, noi ne-am luat banii! E complet stupid să gândești așa! Nu contează, noi ne-am luat banii! O să mai vrei voturi la anul? Nu contează, noi ne-am luat banii!

Nu se gândesc deloc să construiască ceva, sunt puși doar pe jaf.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 3$

93 comentarii

  1. Mă pi*$ pe șnapanii ăștia de la conducere, puși si ținuți pe posturi de NOI ! Au autobuzele Mercedes 5-6 milioane de km si dacă am fi avut infrastructura bună și mentenanța, ar fi ajuns la 15 milioane de km iar asta nu e o exagerare, vă spune cineva avizat în acest domeniu, vă dați seama ce cartoane de autokare ne-au furat si băgat ăștia ? Nici n-ar trebui să ne mai urcăm in ele !!!

    00
  2. Nici vorba sa piarda vreun vot pentru asta Toleranta votantului PSD la coruptie e legendara. Si cei indignati si revoltati vor avea un concert/festival/concediu chiar in ziua votului.

    Daca iti imaginezi ca asa functioneaza democratia, te cam inseli. Reteta e simpla: primii 3,5 ani furam cat putem, ultimele 6 luni dam pomeni si uite asa se face si al doilea mandat. Sau facem upgrade, trecem la functia de Presedinte.

    00
  3. NOU
    #9

    Thank you, Captain Obvious!

    00
  4. Iohanis e profesor de fizică, se pricepe la mecanica si le-a stricat el azi noapte cu surubelnita furata de la Cotroceni.

    00
  5. Cică doamna Firea și Otokar ar vrea sa de-a în judecată publicațiile care au postat imagini/articole cu autobuze stricate, acuzând că le discreditează imaginea. Pe de altă, ai văzut vreun protest, cât de mic, împotriva lor?

    00
    • Adică thumbs-upurile de aici la mesajele anti doamna Firea nu sunt suficiente că protest? Doamna le vede și înțelege părerea oamenilor, doar nu vrei acum să îi dea in cap…

      00
    • Asociația revolutionariilor nustiucare a notificat si obtinut actele pentru protest în fața primariei in fiecare zi pe următorii ani. Cum apari acolo in 1-2 min vin jandarmii pe tine, 2k amenda. E interzis protestul cand deja e anunțat altul in același spațiu.

      00
  6. NOU
    #16

    Sacul gol nu sta in picioare. Iei-iei dar trebuie sa si pui cate ceva la loc. Latul lui Firea s-a mai strans un pic. PSD-ul i-a dat jet, bucurestenii nu o mai vor, pun pariu ca cu greu o sa isi gaseasca de lucru secretara la primaria Voluntari.

    00
  7. Din pacate dictonul a furat mama da a si facut, aici s-a blocat la prima parte. Nu stiu ce e mai trist, faptul ca cea mai mare aglomeratie din tara a avut primari slabi, sau faptul ca in anul centenarului un primar mandru ca este roman, a preferat sa cumpere autobuze turcesti in detrimentul celor romanesti…..

    00
  8. Pe votanții lui Firea oricum nu îi interesează dacă se strica sau nu, ei au timp să mai stea jumătate de oră în stație pe drum spre piața de la celalalt capăt al orașului.

    Pentru restul să ne amintim de concluzia unui filmuleț postat mai demult: dacă o categorie socială (De exemplu cei care merg la muncă pe mai mult decât salariul mediu) nu iese suficient de mult la vot astfel încât să poată contribui la încoronarea balanței, acea categorie va fi complet ignorată de politicieni.

    00
  9. Zi-ne acum pe loc cu cat te-a platit divizia de autobuze subaru ca sa discrediteze minunea tehnică modernă, încununarea eforturilor inginerilor, autobuzul otokar??

    00
  10. Poți să fii hater cât vrei, eu sunt mulțumit cu culoarea aleasă de doamna Firea pe ele, sunt plăcute privirii când le vad prin oraș.

    00
  11. Ii ajuta mult si prostia si memoria scurta a electoratului psd. Crezi ca pensionarii vad stirile astea? Si daca le vad, oare le si inteleg?

    00
  12. Cine mai da aiurea în tramvai thumbs down la toate postările e implicit de acord că mă-sa lu Budișteanu e curva.

    00
  13. “și cine o să facă pârnaie pentru asta”. Am ras.

    00
  14. unde mai pui ca pe 11 august a explodat pretul florilor.

    00
  15. Sunt curios daca o sa vedem un dosar instrumentat acum de DNA pe numele duamnei firea. Sper ca nu va inchipuiti ca, de acum inainte, DNA-ul va mai face dosare altcuiva decat cui hotaraste ministrul justitiei

    00
  16. Erdogan a declarat că toți blogării din România care scriu nasoale despre Otokar sunt invitați la ambasada turcă din București pentru că nu sunt ok cu vizele și este ceva urgent dacă mai vor vacanțe în Antalya.

    00
  17. Problemele acestor autobuze tin de nepregatirea lor pentru temperaturile din RO. Cam toate defectiunile sunt in conexiune cu sensibilitatea sistemelor electrice / electronice / climatizare etc. Turcii nu au tinut cont de tenperaturile negative de la noi.

    00
    • Temperaturi negative de la noi? De abia a scazut sub 0 grade temperatura. Pai la -20 prin februarie ce plm o sa se intample? O sa explodeze? Mai ramane sa zici ca nu au dotat autobuzele cu amortizoare pt ca nu au tinut cont de starea drumurilor.

      00
    • ai de plm :))

      00
    • Vad ca s-a inteles total gresit ce am spus. Nici gand sa le gasesc o scuza, am indicat o posibilă cauza a defecțiunilor.

      00
    • Logica da tuturor cu virgula.
      De ce nu avem Merces, doar Firea stie? Nu meritam, e cel mai logic raspuns.
      Ca si continuare – ex Opel livrat in Germania si adus in RO nu are al doilea ventilator, pentru aer. Dar Opelul din Germania nu are piata de livrare Romania.
      Toate adunate, avem acum in RO mijloace de transport pentru Portugalia, pilotate de chinezi, la pret de Ferrari.

      00
    • Are dreptate, n- ati vazut ca si amerecanii ne dau F 16 care nu pot zbura pe frig? Conspiratie, nene…

      00
  18. Personal o sa ma trigger-uiesc pe tema autobuzelor cand o sa imi faca cineva o comparatie intre defectele otokar vs mercedes. M-am documentat un pic pe forumurile RATB-istilor si nu pare chiar asa movă situația. Dar na … mai facem cu totii niste views de la publicul gratar-rezist.

    Altfel, ca posesor de diploma de inginer AR, vad in stirile astea doar graficul cada de baie #fiabilitate #mentenanta

    00
    • NOU
      #47

      n-am inteles nimic, dar poate ne luminezi, ca esti inginer cu diploma

      00
    • Fiind și eu injiner de asta ca tine, îmi e rușine că nu ai fost în stare să transmiți nimic în câteva fraze.

      00
    • Asemanarea dintre un inginer si un bou e ca amandoi au privirea inteligenta, insa nu reusesc sa se exprime.

      00
    • E prost cu diplomă

      00
    • Graficul cada de baie descrie variatia ratei de defectare. Ea are un varf initial in zona in care apar defectele de fabricatie apoi scade si ajunge paralela cu axa timpului. In locul in care devine paralela se stabileste sfarsitul perioadei de garantie. Dupa zona aceasta care este durata de viata utila a produsului urmeaza o crestere a ratei defectelor pana mor toate produsele.

      Poate mai bine dati doua trei cautari pe Google inainte sa va ultragiati ca sa nu ajugeti sa va plimbe #rezist pe la autobaze.

      00
    • NOU
      #52

      Sa le transmita cineva, celor cu skoda TSI de pe blog, ca dupa 2 ani de stat prin service vor avea o cada de baie, apoi expira garantia si moare masina. 😀

      00
  19. Eu as zice ca este o rata de defectare chiar mica pentru cateva zeci de autobuze noi.

    00
    • asa- si cand futi cu prezervativul gaurit, bine macar ca-i fata cu toate ca imi doream baiat.

      00
    • Doar 30 din cele 400 de autobuze au fost livrate, doar la știri s-a vorbit de vreo 10 care au avut probleme, probabil de asta au comandat atâtea, jumătate vor fi folosite pentru piese de schimb.
      Gabriela Firea a cerut autobuze cu sistem integrat de Falafel și Cafea turcească dar au primit Rahat și Pilav (Pilaf).

      Știi care este cea mai interesant lucru ? Dacă mâine ar fi alegeri nu s-ar schimba mare lucru, uite un sondaj de atunci:
      “aproximativ 43% dintre bucureștenii care s-au prezentat la urne au votat în favoarea candidatei PSD şi doar 29% în favoarea următorului clasat, Nicuşor Dan; principalii alegători ai Gabrielei Firea au fost bucureștenii în vârstă de peste 60 de ani – 49%, 26% dintre alegătorii Gabrielei Firea au cel mult 10 clase sau școală profesională, 42% au absolvit liceul sau o școală post-liceală, iar doar 32% au făcut o facultate”.

      00
    • @nicu, daca ce zice @florin e adevărat, dacă din 30 10 s-au defectat…

      Asta înseamnă 30% rată a problemelor?

      Păi ce control al calității au ăia acolo? 🙂

      Nici Daciile alea 1300 din anii 90 când se bătea joc de ele in ultimul hal nu cred că picau așa :))

      00
    • NOU
      #57

      30 poate dintr-o marime, si sunt 2-3 marimi, m-as mira sa fie doar 30 de toate

      00
    • 30 de bucăți au fost recepționate si puse in circulație pe 1 dec. S-au stricat enorm de multe in doar 3 saptamani (au avut o luna de teste aici, doua au crăpat in prima zi), nu pot porni singure (dimineața sunt pornite cu baterii externe in carucior, cel mai probabil astora din trafic le-a murit motorul si nu pot reporni singure), s-au blocat uși cu soferii înăuntru, nu se mai inchideau uși, sarit siguranțe, inundat cu apă clocotită salonul călătorilor, unul scotea fum de nu se mai vedea autobuzul. In plus spatiul pe scaun e prea mic si nu au retainer. Soferii au interdicție clară sa nu vorbească nimic.
      ” Cele 30 de autobuze Otokar vor asigura serviciul de transport pe liniile 302 (cu autobuze de 10 metri lungime), 336 și 601 (cu autobuze de 12 metri lungime), precum și pe liniile 780 și 783, care fac legătura cu Aeroportul Internațional Henri Coandă (cu autobuze articulate, cu lungime de 18 metri). “

      00
    • NOU
      #59

      al dreaq’ si bateriile-s turcesti ?
      ce naiba e retainer ?

      00
    • Nici el nu stie ce e ala retainer dar SHARE MASIV!!!

      Aia cu soferii care nu vorbesc e demna de Scanteia. Agenturile straine ne saboteaza. Ce daca forumurile de ratb-isti au discutii de zeci de pagini pe subiectul Otokar.

      00
    • RETARDER. De unde știi tu ce stiu sau nu stiu eu ? Oricum nu o sa ma crezi așa ca citeste singur https://en.m.wikipedia.org/wiki/Retarder_(mechanical_engineering) . Tu ai mers cu vre-un Otokar, ai vb cu vre-un șofer? Nu ma refer la forumuri anonime. Au interdicție sa vorbeasca cu presa. Personal mă enervează 2 chestii : put ca dracu cand stai in spatele lor, nu stiu ce euro 6 au si nu au stopuri sus pe spate cum au alea vechi.

      00
    • @ciocolatiulverde Probabil se refera la RETARDER,adica un soi de frana de motor.

      00
    • Ah, o frana auxiliara utila la coborarea pantelor lungi. Exact relieful capitalei noastre.

      Daca aveau: sa vina DNA-ul sa investigheze costurile inutile produse de caietul de sarcini!!

      00
  20. NOU
    #64

    La ce rata de defectare au la nici 1 luna, in 5 ani o sa aiba un parc frumos de dezmembrari de unde sa isi procure piesele #ieftin.

    De mercurile lui boc nu se aude nimic ? am vazut niste discutii, ca mercurile alea sunt varianta de buget ca nu se compara cu otokarurile care au dotari…

    00
  21. Kent c b 451 stb otokar 6451

    culoarea cuvantului “defect”= albastru azur

    00
  22. Asa o sa faca si cu tramvaiele.
    Caracatita mafiei Firea & CO este mult prea greu de oprit.
    Calitatea vietii in Bucuresti a scazut dramatic de la an la an.

    00
  23. Oameni buni, cred ca trebuie sa fim un pic mai obiectivi. La licitatia organizata de PMB, Mercedes a fost pe locul 3 iar criteriul cu cea mai mare pondere in evaluarea fost pretul. Otokar au fost pe locul 2 dupa Karsan iar Mercedes doar pe locul 3. Daca Mercedes nu au facut un efort sa fie mai competitivi, e problema lor. Per total au fost cu aproape 22 de milioane mai scumpi pe toata valoarea contractului decat Otokar. La Karsan an inteles ca problema fost garantia redusa. Cand si-au dat seama ce contract au pierdut, Mercedes a dat un pret mai ok pentru un produs mai entry level la Cluj (da, mult laudatele Mercedes de la Cluj, Conecto G, sunt un produs sub Kent C ca prozitionare, la Bucuresti Mercedes a licitat tot Citaro, care sunt mai scumpe decat Conecto. Deci comparati mere cu mere daca va uitati la pret). Ca Otokar sunt clar mai putin fiabile decat Mercedes era de asteptat. Dar, au garantie de 8 ani si vreo 500 mii km. La Cluj, Conecto au doar 5 ani si 350,000 km…relativ putin pentru un autobuz citadin. De asemenea, timp de 4 ani Otokar acopera TOATE costurile de la consumabile (ulei, filtre, placute etc) la anvelope. Ok sunt mai proaste, mai pica, dar timp de 4 ani STB plateste DOAR soferii si motorina. Urmatorii 4 se platesc doar consumabilele nu si reviziile. Aminti-va ca Mercedes Citaro au mers fara becuri, cu anvelope de 10 ani uzate, fara placute de frana schimbate pentru ca STB nu avea bani sa le faca reviziile cum trebuie. Ele sunt un produs superior, dar daca nu sunt bani sa fie intretinute ca lumea tot degeaba. Nu apar decizia Primariei (o urasc pe Firea din toata fiinta) si nici calitatea Otokar. Dar, daca Firea lua Mercedes mai scumpe si cu garantie redusa, urlam pe aici ca a luat spaga de la Tiriac etc. Trebuie verificate masinile la sange si, daca contractul e bine facut, constructorul trebuie sa remedieze urgent si complet toate deficientele tehnice si masinile sa mearga si sa faca treaba. Eu as fi ales doi constructori si luam 100 de unitati de la unul si 100 de la altul. Cele care se dovedeau fiabile, eficiente putea fi comandate intr-o alta transa de 200 de unitati. Nu as fi luat 400 de unitati de la un singur producator. Ce mi se pare mie nedrept este modul care a fost redactat caietul de sarcini pentru licitatia tramvaie care descalifica practic Astra Arad pentru criteriul cifrei de afaceri mici. O prostie, deoarece Imperio e un tramvai construit pe platforma Siemens, ieftin si fiaibil. Suficient de bun pentru Cluj, Oradea, Arad si Galati, dar nu pentru Bucuresti. E aberant sa iei tramvaie de la Skoda sau Alstom la pret aproape dublu cand ai producator local care iti livreaza un produs bun la 60% din cost.

    00
    • NOU
      #73

      Boss, apreciez raspunsul, dar mie nu mi se pare admisibil ca atatea autobuze sa aiba defecte majore, adica sa nu mai poata fi miscate de pe loc.
      In orice societate comerciala, vehiculele alea trebuia sa produca deja bani, cu care sa-si scoata firma investitia.

      00
    • @Cosmin T
      E greu cu părerea obiectiva aici, ai nevoie de cunoștiințe în licitații publice sau măcar simțul realității. Când lipsesc amândouă apar aberații de genul killroy de mai jos care crede ca caietul de sarcini a fost făcut special pe modelul de autobuz care trebuia sa câștige.

      00
    • Ciocolatiul verde – man sunt de acord cu incidenta defectelor. Trebuie trasi la raspundere sa puna baterii si alternatoare puternic si sa remedieze tot. Dar eu ce spuneam este, conform regulii licitatiei (oricarei forme de licitatie fie ea publica sau la o firma privata) trebuie sa publici scoringul. Si daca Otokar s-au clasat primii la costuri intretinere si pe locul 2 la pret, cum justifici acordarea contractului celor de la Mercedes. Nu ne place de voi ca sunteti turci? Nu prea merge. Uite, la Brasov (ca tot sta Vali acolo) licitatia s-a desfasurat intr-un format similar si au participa Otokar si Karsan (printre altii). A castigat Karsan care livreaza deja primele autobuze. Pe langa MAN-urile alea din Brasov care polueaza ingrozitor si arata jalnic, eu zic ca vor fi bune si turcismele astea si vor imbunatati confortul pasagerilor. Greu sa nu le acorzi contractul daca intrunesc cerintele de pret si cele tehnice. Si Karsan sunt un fel de Ssangyong in lumea transportului in comun pe langa Otokar. Apropos, nu stiu daca stie cineva sau poate verifica informatia. Sistemul de incalzire de pe Otokar ar fi facut de Webasto, furnizor german. Or fi montat turcii prost sistemul de s-a umplut autobuzul de apa dar nu putem spune ca sistemul e un produs turcesc.
      link cu stirea despre Karsan la Brasov https://www.bizbrasov.ro/2018/07/04/brasovenii-vor-circula-cu-autobuze-turcesti-karsan-otomotiv-castigat-licitatia-ratbv-de-aproape-24-de-milioane-de-euro/

      00
  24. Vali, din pacate, in ziua de azi, nu mai ai certitudinea ca o masina noua va functiona 100%. De curand am avut livrate 7 Range Rover, toate noi, pana in 10 mile la bord, si toate 7 aveau aprins martorul pentru check engine. Toate 7 au fost trimise inapoi la dealer. Iar asta e doar un exemplu, am avut aceeasi situatie si cu Citroen, VW etc, toate noi.

    00
  25. NOU
    #78

    Cam peste tot se fură în politică, dar 10-20% și chiar se face treaba, la noi se face de două ori mai scump asta în cazul fericit în care se face.
    Cretinii ăștia ar putea fura cel puțin un miliard de euro pe an profitând că românul vrea doar să se facă. De 5 ori mai scump, numai să aibă în plm autostrăzi, spitale etc.

    00
  26. Departe de a fi un fan al “duamnei”, intreb doar : acolo a fost o licitatie, multi de pe aici cred ca duamna a ales ea cu manuta ei autobuzele alea ca i-a placut culoarea. Daca a manarit licitiatia, e simplu de dovedit si sa intre la puscarie. Daca insa aia au castigat licitatia pe baza criteriilor tehnico-economice alese corect atunci e probema alora sa repare rablele in garantie, “duamna” nu mai are nici o vina. Licitatia e obligatorie la astfel de achizitii, nu poti alege Mercedes doar ca iti place tie.

    00
    • Pai cine a facut caietul de sarcini? Faci licitatie pentru autobuze DIESEL in anul 2018 in conditiile in care peste tot in lume se interzic masinile diesel in oras? Cat de mizerabil sa fii, ca om? Putea sa ia fonduri europe e pentru autobuze electrice, dar nu iesea spaga….

      00
    • Tu stii ce inseamna licitatie la stat? Inseamna ca iese modelul dupa care s-a facut caietul de sarcini. Daca in caietul de sarcini scrie dizal cu motor de 3001 cmc si singurul producator care are motor de 3001 cmc e OTOKAR, ala iese. Sau ca e obligatoriu sa fie lung de 30.07m, sau alta caracteristica existenta doar la producatorul turc

      00
    • @Kilroy Fii sincer. Tu știi ce înseamnă licitație la stat?
      Ai participat la scrierea unui caiet de sarcini sau ai răspuns la vreun caiet de sarcini?
      Stii cu ce se ocupa anrmap?

      00
    • @mihaela: lupule, ma lasi? Bineinteles ca stiu. Daca ai acordul entitatii organizatoare, exact asta se intampla – iti securizezi licitatia. Cand citesc ce tot scrieti, imi dau lacrimile. De ras.

      00
    • @kilroy
      Chiar nu înțeleg ce vrei sa spui prin modul de adresare..
      Iar lacrimile oricum ai da-o ar trebui sa fie de plâns, nu de ras, dar pana la urma lacrimile tale răman problema ta.
      “Dacă ai acordul entității organizatoare, îți securirezi licitația”.
      Nu înțeleg ce vrei sa spui cu asta.
      Normal ca licitațiile sunt securizate, doar se fac prin seap.

      00
    • Vad ca mr. Killroy întârzie sa răspundă.
      Cel mai probabil este foarte ocupat cu autodenunturile în cazul licitațiilor manarite la care a luat parte, chiar nu vreau sa îi retin demersul cetățenesc exemplar.

      00
  27. Vezi că l-ai uitat pe ăla de s-a făcut saună. A cedat instalația de căldură sau ce draci a făcut și s-a umplut autobuzul de apă fiartă. Pana mea, începe să-mi fie teamă să mă urc în ele 🙂

    00
    • Țin minte că s-a întâmplat o dată, eram mic. Era un autobuz de ăla care purtase și “rachetele” de gaz pe el, sigur avea vreo 20 de ani. Acum vreo 30 de ani. Adică poate era normal atunci; dar la astea noi, produse anul ăsta…

      00
    • Ah, alea pericol public, dacă bubuiau buteliile alea nu cred că mai scăpa cineva din autobuz. Mdeah, ce vremuri. Și azi, și ieri 🙂

      00
    • mă copii…a bubuit colectiv și lumea e neperturbată.

  28. N-am inteles ce relevanta are tara in care e facuta! Si in Turcia si in Germania poate exista aceeasi calitate, cat timp se vrea. Ca au anumite probleme asta e altceva, poate au luat cu buna stiinta un lot defect, ar fi in stare. Spaga normal ca a fost, iau si cei care inchiria o flota de masini, dar in acest caz, nici nu vreau sa ma gandesc. Ce calitate ofera Mercedes in plus, sau Audi, cand dai peste 50k euro pe o masina si aflii ca te-au pacalit cu noxele..

    00
  29. Nu stiu daca s-a postat mai sus. Am avut probleme cu netul pe mobil. La Brasov au participat Karsan si Otokar. Tot ca la Bucuresti, a castigat Karsan la pret si per total se pare, autobuzele pt Brasov avand alte specificatii decate cele de la Bucale. https://www.bizbrasov.ro/2018/07/04/brasovenii-vor-circula-cu-autobuze-turcesti-karsan-otomotiv-castigat-licitatia-ratbv-de-aproape-24-de-milioane-de-euro/ si da, cum a spus Vali, autobuzele Conecto G de la Cluj ar fi livrate prin RMB Casa Auto, dealer Mercedes unde are dl Rus o participatie importanta (nu stiu cat mai are ca i-a cumparat Tiriac o parte din cate imi amintesc)

    00
  30. Intrebarea e simpla, cati dintre voi si-ar lua masina turceasca ?

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de pe eMAG prin acest link, de la PCGarage prin acest link sau de la Finestore.