Bicicliștii și trotinetiștii au nevoie de educație rutieră

update: e nevoie de o precizare. am trecut pe lângă ele la minim 1 metru distanță, trotineta a rămas cumva mai în stradă decât ele și, fiind pe jos, nu aveam cum să o văd.

Povestea pozelor pe scurt: deși le-am claxonat-o să se dea la o parte, n-au vrut să se urce pe trotuar complet, rămânând pe stradă, și am dat cu mașina peste trotineta lor, care rămăsese în stradă mai mult decât ele.

Pentru că nu au nici un fel de educație rutieră. Nu au idee cum să circule, cum să semnalizeze, cum (și cât de greu) se oprește 2 tone de metal. Nope. Ei au bicicleta sau trotineta lor și nu le pasă.

Și da, sunt destui care abia așteaptă o fază din asta, ca să se poată plânge pe net cum șoferii nu respectă ceilalți participanți la trafic.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

106 comentarii

  1. „cum (și cât de greu) se oprește 2 tone de metal” SE OPRESC ! Educația trebuie să fie pe toate părțile, eu ca biciclist și ca pieton, nu mă avant pe trecerea de pietoni fiindă regula nescrisă este că pe trecerea de pietoni NU AI PRIORITATE, NU te avanți ca nebunul ci te asiguri !

    00
    • „se opreste” ca e decat o masina! Doooohhhh….

      00
    • cred că se referă la cele „2 tone” care „e” mai multe. :)

      00
    • „..fiindă regula nescrisă este că pe trecerea de pietoni NU AI PRIORITATE, NU te avanți ca nebunul ci te asiguri !.. ”

      Asta e fascinant in rrumania , toata lumea interpreteaza dupa capul lor. Au ei legi si reguli interne da-le in plm pe alea din codul rutier. Eu zic sa ma doare in poala de regula ta nescrisa si ma intereseaza mai mult de legea scrisa. Adica aia care stipuleaza ca pe trecerea de pitoni pietonul are prioritate.Tu ca conducator auto non retardat (ala care nu si-a luat permisul pe genunchi) ar trebui sa stie asta si sa ia in seama semnele de presemnalizare sau semnalizare ale trecerilor de pietoni si intotdeauna sa circule cu viteza redusa daca sunt pietoni in apropierea trecerii de pietoni (30/ 50km/h in oras / afara). Asta e obligatie a conducatorului auto. Obligatie , da?
      Doo Tone de metal se opresc instant daca circuli cu viteza recomandata de lege.

      00
  2. In Brasov, moda mersului pe sosea ajunge tarziu. In secret, ma rog sa nu mai ajunga in niciun alt oras. Sunt foarte greu de observat – FOARTE GREU

    00
  3. TOTI participantii la trafic trebuie sa dea un examen. Nu e normal ca biciclist sau „trotinetist” sa circuli impreuna cu masinile fara sa cunosti legislatia rutiera.

    00
    • Hahahahahhahaha…. Hahahahahahahaha….Stai, stai… hahahahahahahahhaha.

      Asa, acum ca ne-am distrat, sa trecem la lucruri cu adevarat serioase:
      Toti soferii auto au dat examen si inca unul destul de serios (totusi, nu suntem Finlanda sa avem nevoie de proba de raliu).

      Si totusi, azi, in jumatate de ora de invartit cu masina am vazut cel putin 10 tampenii care fie incurca traficul (cel mai des intrat in intersectie blocata) fie pun in pericol viata altora (e.g: depasit coloana de masini pe linie dubla continua, intors peste 4 benzi fara semnal si asigurare, oprit inainte de trecere de pietoni sa se dea pasagerul jos din masina).

      Toate astea de mai sus sunt lucruri care fac parte din scoala si examenul auto. Si uite ca nu ajuta examenul ala.

      Solutia reala e ca capetele de creta sa dea amenzi pentru tot ce trebuie, nu doar sa stea in boscheti cu radarul. Si ca acele amenzi sa fie urmarite pana la capat, nu plimbate de colo colo (nu platesti, sechestru pe bunuri, poprire samd).

      Sa vezi ce frumos se civilizeaza romanul nostru…

      P.S: cacofonia e intentionata.

      00
    • Mai lipsea sa-mi zici de sensul giratoriu dar probabil nici tu nu sti exact cum functioneaza.

      Deci logica ta e sa dam amenzi pentru lucruri pe care oamenii (biciclisti) nu le cunosc pentru ca nu trebuiau sa le cunoasca? Te-ai prins acum de ce e necesara o verificare/examen, da?

      00
    • Terminați cu aberațiile, in nici o țară nu dai examen de mers cu bicicleta.

      00
    • Adică vrei să zici că bicicliștii care circulă pe șosele n-ar trebui/n-ar avea de ce să știe regulile de circulație pe șosele?!
      În plus există un minunat principiu de drept care zice că nimeni nu se poate apăra folosindu-se de necunoașterea legii. Este și un dicton mișto în latină, dar eu nu-s capabilă să rețin chestii pe de rost.
      Ca chestie eu sunt un pieton care a încasat o amendă pentru travesat aiurea. Și-am plătit-o. Chestie de 16-17 ani.

      00
    • Trebuie să știe , dar nu sa dea examen. Daca un biciclist e accidentat din vina lui, asta e. Și-a asumat riscul necunoașterii legilor. Neumbland in 2 tone de fiare, doar lui își face rău. Regulile de circulație s-au inventat pt protectia altor oameni decât cei vinovați . Și a proprietăților lor. Ok, o bicicletă implicată într-un accident din vina celui care se da pe ea poate zgâria un pic o mașină. Dar nu e ceva atât de grav, pt care sa renunți la avantajele încurajării circulatului in masă cu bicicleta.

      00
    • @M și ce facem cu biciclistul care nu știe că el trebuie să circule pe șosea și circulă pe trotuar că lui îi e frică pe șosea, printre pietoni și accidentează un pieton?! Care pieton circula fix pe unde trebuia să circule.

      00
    • Și popescu piedone a dat examen, la Pitesti și a luat 5 categorii într-o singură zi :)

      00
    • băi, nu un examen, dar măcar un curs ceva să faci înainte să te arunci în trafic. și să îl faci de bunăvoie, nu pentru că te obligă statul.

    • participanti la trafic sunt si pietonii
      examenul il dadeau toti. se numea „ore de educatie rutiera” si se facea in scoli pe vremea lu ceausescu.

      acum s-a inlocuit cu religie, deci te apara doamne-doamne
      saaau daca crapi intr-un accident, „asa a vrut dumnezeu”

      00
    • @vali

      cursul ala se afla intr-un cerc vicios. Nu-l ofera nimeni pentru ca nu e cerere (ce sunt prost sa fac? costa, plus ca n-am nevoie, eu stiu. Mai ales adolescentii, aia le stiu pe toate). Cei cativa care ar vrea n-au unde ca nu-l ofera nimeni.

      00
    • @A
      Ok, un examen cu o întrebare: ai voie pe trotuar? După ce răspunzi, îți dă un carnet. Daca te prinde după aia pe trotuar, îți ia carnetul și nu mai ai voie cu bicicleta o perioada. Sau deloc, ca sa te înveți minte și să mergi cu mașina :))
      Oricum, e mare mizantropia in tara asta daca și bicicliștii și bicicletele sunt o problema. Da, și pe mine mă enervează idioții care merg cu viteza pe bicicleta. Dar cea mai mare problema e lipsa locurilor de parcare in zone mărginașe, mediane și subterane ale orașelor, care împiedică pietonalizarea completă a centrelor. La Sibiu, in afara de alea relativ puține străzi pietonale , nu mai vezi centrul de mașini. Și lângă sunt niste ruine de fabrici care ar putea fi rase și făcute parcări. Daca ar fi după mine as rade și blocurile comuniste de locuințe din imediata apropiere a centrului (exact cum au ras comuniștii ce era înainte acolo), de lângă gara, și le-as da oamenilor locuințe în altă parte + diferența de preț al pietei. Dar de unde bani? Poate se dau fonduri europene și pt așa ceva…

      00
    • @ zoso: statul chiar te obliga sa ai educație rutieră, e in curicula de la grădiniță până la clasa a patra parca.
      Personal cel mai periculos mi se pare traversarea in viteza cu bicicleta pe trecerea de pietoni. În urma cu multi ani am evitat la limita sa accidentez un astfel de hipster (o tona s-a oprit mai ușor). În București e la moda printre uber-eatși. Și tot cu hipsteri, am văzut în trafic ciocnire între două biciclete, una Uber eats și una glovo. Să vezi înjurături…

      00
    • @M, în primul meu comentatiu mă refeream la comentariul lui Root „să dăm amenzi pt lucruri pe care oamenii (bicicliști) nu le cunosc pt că nu trebuiau să le cunoască”.
      În școală, la orele de educație rutieră ni s-au comunicat chestii basic, în general din punctul de vedere al pietonului. Probabil gândeau că dacă vrei să circuli și altfel pui mâna și înveți.

      00
  4. Motion picture nu e? Sau doar cu roata spate?

    00
  5. Eu „iubesc” trotinetele electrice care circula pe sosea, uneori pe banda 2.

    00
    • poate vor sa faca stanga, la fel ca si biciclistii, sau probabil in acceptiunea celor care conduc masini sunt niste mizerii pentru care ar trebui sa faci puscarie ca exista, nu?
      Sau poate nuar trebui sa faca stanga niciodata ai naibii hipsteri.
      Problema e ca nu exista decat masini si atat. A si sa vezi diferenta intre maimuta cu x5 cum se uita la tine care ai un accent din 2005, ca la un vierme, ca sa nu mia zic ca marea majoritate a maimuteleor de soferi nici nu considera ca existi in planul real daca esti pe bicicleta/trotineta/scuter etc…
      Da noi vorbim de lucruri sfinte in draganistan.

      00
    • Te-am nimerit? Si eu folosesc bicicleta, deci stiu cum e.

      00
    • Neah, doar ca era sa mor de vreo doua ori si te cam saturi dupa ce ajungi langa ei si ii intrebi romantic daca te-au vazut cand au trecut cu 80 pe langa tine. Mare amajoritate au figuri imbecile…

      00
    • Cristi, zicea cineva mai sus ca ar trebui sa fie cursuri pentru toti participantii la trafic. Presupun ca tu ai permis si deci ai fost la cursuri. Pe unde ar trebui sa circule vehiculele si pe unde pietonii?

      00
    • Am o dilema.

      Chestia asta – https://imgur.com/VdKwjS5.png costa 4000 de lei, are autonomie de 60 de km si viteza pana la 50 de km.

      Legea zice ca ai voie maxim cu 25 de km pe ora, dar crezi ca o respecta toti ?

      Pe unde pula mea vrei sa mergi cu asta ? Pe trotuar ?

      Teoretic are trebuii incadrata la mopede si sa dai de carnet pentru AM, dar muie psd, ca este ca este incadrata la categoria trotineta deci nu trebuie carnet si poti si la 12 ani o conduci.

      00
  6. Vaca aia ar trebui sa se hotarasca daca e pieton sau biciclist, daca merge pe trotuar sau pe sosea.

    00
  7. nici 10% din bicilisti sau trotinetisti nu respecta o regula simpla si elementara : trecerea de pietoni e pt petoni si prin urmare trebuie sa o treci la pas.nu o sa vedeti un trotinetist sau biciclist sa se dea jos si sa treaca strada pe langa ea.ma lovesc de problema asta in special pe toate strazile mari din jurul parcului herastrau……

    00
    • Sau cand merg pe strada si daca prind rosu, traverseaza pe la trecerea de pietoni, pe bicicleta, dar ei au drepturi pentru ca utilizeaza un mijloc de transport care nu polueaza orasul

      00
    • traversarea pe trecerea de pietoni dat jos de pe bicleta/trotineta e o aberatie care la noi mai exista, in timp ce in alte tari civilizate nu se intampla asa ceva. si eu ma dau jos de pe bicicleta in majoritatea cazurilor, dar din cauza unor babuini cum ar fi cel de sus. la fel cum pot sa alerg pe trecerea de pietoni, dar aleg sa merg la pas lejer, asa pot sa trec si cu bicicleta cu aceeasi viteza ca si mersul pe jos si sunt la fel de vizibil.

      00
    • Perkele: in romania nu exista treceri pentru biciclete, ele fiind vehicule. Ideea „sa nu treci” este pentru ca prostii vin tare de pe trotuar si se arunca cu bicla pe trecere.
      Altfel, eu trec fara greata, daca am drum pe acolo. Ma asigur ca masinile vad ce vreau sa fac si, cand is oprite trec calare. Presupun ca majoritatea soferilor vor sa trec repede nu legal.

      00
    • @perkele ai dreptate, dar daca tot vrem sa ne comportam ca in tarile civilizate, cand se merge pe strada si la rosu se traverseaza intersectia pe trecerea de pietoni, pe bicicleta, haide sa nu incurcam pietonii, sa se opreasca ei din mers pentru ca ii este cuiva lene sa astepte 1 minut la semafor

      00
    • @perkele
      pe kiseleff dinspre arcul de triumf spre baneasa vin o gramada de biciclisti care merg mai tare sau mai incet pe trotuar si sar direct cu bicicleta pe trecere doar pt faptul ca ei vad verde….. pt cine nu stie pe kiseleff sunt 5(3+2) benzi pe sens si se merge destul de tare si biciclistul poate in 2 secunde sa fie de pe trotuar pe banda 3 sau 4……..

      00
    • Sunt de acord ca biciclistii sa se dea jos de pe bicicleta la o trecere nesemaforizata sau o trecere ca cea din poza, dar nu vad cu ce-i deranjeaza pe soferi biciclistii care traverseaza trecerile semaforizate unde nu va trece nicio masina pana nu se pune rosu la pietoni. Pietonii ar trebui sa fie deranjati de acest fapt.

      00
    • cum zice colegul animaloo, ideea cu datul jos de pe biclă pe trecere există pentru că bicicliștii vin cu 20-30km/h pe trecere și nu ai cum să le dai prioritate dacă ești cu mașina.

    • plm, daca vii 20-30 km pe trecere si da masina peste tine, e vina ta si asa ar trebui sa fie si in lege. ca daca vii in alergare sprint pe trecere (unde poti prinde 20 km/h sau 40 daca esti Usain Bolt) presupun ca tot e vina ta daca da masina peste tine. la fel si cu bicicleta, mi se pare logic ca daca treci cu viteza comparabila cu cei care merg pe jos, atunci nu ar trebui sa fie vreo diferenta daca esti pe bicicleta sau pe langa.

      00
    • Pentru mine regula e simpla: daca trecerea de pietoni este semaforizata (si nu exista liber la dreapta pt masini) atunci biciclistii pot trece pedaland, cu viteza moderata sa nu incurce pietonii. In rest ma dau jos de pe bicicleta. Si ma asigur de fiecare data! Iar daca ar fi sa respectam legea, atunci biciclistii nu mai au ce sa caute pe trecerea de pietoni pt ca au interzis si pe trotuar. In schimb, as vrea sa vad toate masinile la cel putin 1.5 metri de bordura, lasand loc biciclistilor.

      00
    • @animaloo: eu nu inteleg obsesia asta cu bicicleta = vehicul deci circula la un loc cu masinile. In oras spatiul trebuie folosit cat mai eficient. Daca in tari civilizate ai semne de genul asta:
      https://www.google.de/search?q=pedestrians+bicycle+road+sign&safe=active&client=ms-unknown&prmd=isvn&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjYkNa2r8LeAhXHzKQKHbn0C_UQ_AUIEigB&cshid=1541596903489&biw=412&bih=652&dpr=2.63

      nu vad de ce nu ar fi posibil si la noi sa mergi pe trotuar unde acesta e suficient de lat si are sens d.p.d.v. al traficului. Spun asta pentru ca, desi sunt biciclist de ocazie si le inteleg ofurile, am lovit o biciclizda care circula ca vehiculul pe bulevard cu 2 benzi pe sens plus linie de tramvai pe mijlocul strazii, ea voind sa faca stanga pornind de pe marginea dreapta a drumului, traversand adica 4 benzi de carosabil + 2 linii de tramvai (bine ca am lovit-o eu si nu tramvaiul). Pe bulevard cu limita de 60 la ora unde se circula cu 70 pe banda 1, cei de pe a doua depasind. Ca ea e cu vehiculul. Semnaliza legal si se baga in fata masinii cu 25-30 la ora. Era o chestiune de timp pana o pocnea cineva. Pe trotuarul de langa drum circulau 2 pietoni pe ora, dar aia nu erau vehicule ii era rusine sa se amestece cu ei.

      00
    • @alex si esti mandru de isprava ta? bravo

      sper sa ai aceleasi principii sanatoase si atunci cand o sa se urce pe tine un tigan cu x6, ca el merge cu 110 prin oras si tu te târâi cu 70.

      poate ar trebui sa-ti explice cineva semnificatia „limita de 60”..
      ghici ce, include si 30.. si sper ca aia te-a dat in judecata si ti-a luat daune serioase

      00
    • @Flat: mersi, normal ca sunt mandru, am salvat o viata de om. Ti-am explicat ca proasta voia sa intoarca peste linia de tramvai? Crezi ca tramvaiul opreste pentru ca flutura ea din mana semnalizand ca trece?
      P.S. nu avea nicio oglinda la bicicleta, regulile de prioritate nu contau, ea semnaliza si se baga.

      00
    • Ba da exista… in oradea stiu 3 treceri de biciclete legate in paralel cu trecerea de pietoni(desi sunt mai multe)… daca este sa ma intrebi, personal consider acest gen de trecere de pietoni+biciclete o mare tampenie pentru ca biciclistul poate merge „calare pe trecerea de pietoni” cu 35 de km/h complet legal si te intrebi de unde drac a aparut

      00
    • Mai rau e cand nu intra direct perpendicular pe trecere ci dintr-un unghi mare, in viteza, in timp ce eu incetinesc pana la zebra sa las pietonii sa treaca si deseori nu ii vad cum se arunca.

      00
  8. eu ma astept ca in urmatorii ani sa se gaseasca hispteri care sa mearga ei cu trotineta electrica la mare pe A2…….eventual organizator sa fie mandruta

    00
  9. dar daca faci un accident usor sau grav cu un biciclist/trotinetist si e el de vina, cum o rezolvi ? cred ca soferul auto e de vina in orice caz ca celalalt n are permis sau RCA…….

    00
    • Persoanele prejudiciate prin accidente de vehicule neasigurate pentru riscuri de răspundere civilă sau produse de autori neidentificaţi se pot adresa Fondului de Protecție a Victimelor Străzii (FPVS) pentru plata despăgubirilor.

      00
    • Suni la 112 si te rogi sa fie ceva camere prin zona pentru dovezi sau iti cumperi o camera de masina, depinde cat de mult au functionat rugaciunile pentru tine pana acum

      00
    • te pisi pe ea de camera pt ca pe el nu il poate trage politia la raspundere. nu e inmatriculat,nu are permis, nu are RCA dar are voie sa circule cu tine pe strada. acelasi lucru e valabil si in cazul carutelor pe drumuri nationale/europene.
      cred ca solutia legala in astfel de cazuri e sa-l da in judecata si te constitui parte vatamata intr-un proces civil si ai de asteptat ani….. asta daca ii stii datele lu ala de pe buletin ca daca nu stii cum il cheama o iei la cioc

      00
    • bună întrebare.

    • Posibil, nu cunosc sigur, dar cu siguranță este buna in cazul in care dai peste un nebun care spune ca tu l-ai lovit si ca esti de vina

      00
    • Proces civil.

      00
    • Accident cu biciclist din vina lui. Nu am mișcat mașina, am chemat salvarea, poliția (deși biciclistul nu avea nimic și chiar a vrut sa fuga). Am mers la secție am dat declarație, eu am plecat cu permisul in buzunar, biciclistul cu amenda. Cât privește paguba, chiar de la poliție m-au informat ca trebuie sa-l dau in judecată pentru recuperarea banilor.

      00
    • Nu ti-o poti face pe casco si de acolo se descurca ei? Asta dupa ce vine politia, constata etc.

      Am un var care a fost accidentat de masina din vina lui si apoi il tot cautau aia de pe la casco-ul soferului. Nu stiu cum s-a finalizat.

      00
    • Simplu, vine militia, constata, depuneti amandoi declaratie (daca este si el in stare desigur), el primeste amenda si tu primesti o pula-n chiloti. Dauna ti-o recuperezi doar in proces asta desigur daca nu cumva este insolvabil si atunci te duci acasa cu buza umflata pentru ca deh, romanica.

      00
  10. Legea spune ca orice autovehicul/vehicul care circula pe strada trebuie sa respecte aceleasi reguli, nu sa se strecoare printre masini sau cand ridica mana in loc de semnal, sa aibă pretenția la prioritate pentru ca aia inseamna doar intenția lui, nu primeste un semn de prioritate când ridică mâna.
    Ar trebui sa se faca ceva reglementari si pentru categoria asta de “soferi” pentru ca am ajuns sa fiu mai atent la cei care fac slalom printre masini decat la craterele din Bucuresti.

    00
    • Da, trebuie sa respecte regulile, dar „strecuratul” e de fapt depasire si are voie orice vehicul sa o faca, chiar si atunci cand depaste coloana oprita la semafor, atat timp cat prin aceasta manevra nu iese pe contrasens.

      00
  11. Sunt bicilisti in Bucuresti de peste 10 ani cu doua cazaturi cauzate de pietoni ce treceau aiurea (nu de masini sau usi deschise) si pot spune ca cei mai nesimtiti sunt mai ales in ultimul timp pe departe biciclistii:

    1. sunt mult mai agresivi in trafic decat soferii. Au impresia ca pot fi masina, pieton si in general orice ce nu-i obliga sa ii respecte pe ceilalti
    2. nu le pasa de nici un fel reguli. Nu alea de circulatie ci alea de bun simt
    3. pe trotuar nu le e clar ca pietonii au prioritate. Ei fac slalom si claxoneaza nervos
    4. cam 30% n-au nici un fel de lumina. Mai ales cand urci pe banda de biciclete pe Calea Victoriei pe contrasens si ai farurile masinilor ce vin din fata, nici nu-i vezi.

    In general partea de agresivitate e cea mai deranjanta. Cocalarul e cocalar indiferent cu ce se deplaseaza.

    00
  12. nu ai ce sa le faci, nu ai cum sa ii educi. in minunatul sector 3, prin niste zone au facut piste de biciclete langa trotuar. bai sunt foarte misto. cine sta prin zona grigorescu,palady,ressu,rebreanu stie despre ce vorbesc. cu toate astea pe pistele de bicicleta ghici ce gasesti?pieton in plm care au un trotuar la fel de mare si de frumos langa. motiv pentru care preferi sa mergi pe strada printre masini ca ultimu taximetrist a ajuns sa fie mai civilizat decat orice pieton

    00
  13. Bai băieți, voi ați luat carnetul pe bune, sau pe sistemul Ploiești? Trotineta, având motor, trebuie înregistrată. Nu e, e de vină.
    Iar la bicicliști – sunt obligați să meargă pe marginea șoselei inafara de schimbările de banda/ sens și sunt cam vinovați în aproape toate situațiile, dacă nu pot dovedi altceva.

    00
  14. Bucurați-vă că hipsterii nu conduc basculante și autobuze!

    00
  15. se cerea un articol la care sa se planga soferii ;) lots of Mackeys

    00
  16. Circul cu bicicleta prin Bucuresti din 2013. Primii 3 ani, am mers zilnic aproximativ 15 km, cu exceptia situatiilor in care e umezeala pe jos. Acum merg de cateva ori pe saptamana.

    Ca idee, cred ca a fi-n traficul clasic, alaturi de masini, si a nu respecta semaforul e una dintre cele mai nocive atitudini posibile.

    Cei de la volan sunt deja sub efectul felului in care se circula, a face manevre precum cea mentionata mai sus e o sfidare care poate duce la ura fata de o intreaga categorie.

    Cum se poate manifesta ura unui sofer? Inclusiv prin atitudini agresive cand “are dreptul”. Intotdeauna biciclistul iese mai sifonat.

    Cand am inceput sa merg in 2013, chiar era dificil pentru ca nu prea exista constientizarea faptului ca esti si tu in trafic. Cel mai aiurea este cand tu mergi inainte prin intersectie, iar soferul din spatele tau face dreapta pentru ca nu are rabdare sa treci.

    Ca incidente: asteptam sa se faca verde la semafor si aveam in spate un tip care tot ambala motorul. La un moment dat, fara sa se faca verde i-a plecat masina de pe loc si m-a lovit. Nu s-a dat jos din masina, mi-a facut un gest de lehamite gen “hai, ma, abia te-am atins”.

    Culmea este ca am mai stat la semafor niste zeci de secunde, pana ni s-a dat verde.

    Al doilea incident a fost in intersectia de la Dristor, cand am descoperit ce-nseamna sa faci unghi mic intre roata si sina de tramvai.

    Veneam de pe Mihai Bravu si faceam stanga pe Camil Ressu. Noroc ca masinile din drepta mea erau inca oprite la semafor. Mi-am ript manusile. Precizez ca erau din merino :))

    In fine, al treilea incident a fost in intersectia cu statuia de la intersectia Camil Ressu cu Nicolae Grigorescu. Nu, nu s-a intamplat tot atunci.

    Am intrat pe verde dinspre statuie, dar o masina care facea stanga pe Camil Ressu venind din sens opus era sa intre in mine.

    M-am speriat, am apasat ambele frane si din inertie m-am dat peste cap in aer. Soferul mi-a spus doar atat: “Coaie, daca aveam camera…”

    Ce sa zic, cred ca i-a placut la oras.

    In rest, totul bine.

    00
  17. trotinetele alea electrice sunt maxime. la fel de rapide ca masinile, la fel de invizibile ca banii in buzuarele romanilor si la fel de silentioase ca moartea. combinatia perfecta.

    00
  18. Din seria ‘cum il tentam pe Darwin sa ne dea un premiu’ …

    1. biciclisti cu casti in urechi (ear plugs), circuland bezmetic pe drum, eventual si fara bec / ochi de pisica, sa iti dai seama ca l-ai rupt dupa ce treci peste el. Acu’ niste ani, cand eram si eu bezmetica, mi-am pus muzica in casti, sa nu ma plictisesc. Dupa 2 colturi, realizand ca nu aud nimic decat cacatul ala de muzica, m-am lasat de asta.

    2. tineri cu rotile circuland pe carosabil. Asta e noua moda, era sa fac cu inima acum 3 seri, cand veneam cu fata acasa din oras si nu stiam ce dracu’ se misca in dreapta masinii.

    In general, cand nu esti conservar, casti ochii, lasi tot prostul sa treaca (asta am invatat-o nasol, cand mi-am rupt pe prioritatea mea umarul, luandu-ma la tranta cu o masina) si te echipezi sa te vada lumea, daca e intuneric.

    Acum, cand tot mai multi soferi is cu ochii in telefoane, casti tu ochii pentru toti, ca doare al dracului, cand iti rup oasele.

    • Io m-am uitat ca la extraterestri la primul biciclist pe care l-am vazut cu casti.

      00
    • Eu cand merg cu bicicleta am castile in urechi. Dar dau volumul in asa fel incat sa pot auzi ce e in jurul meu. Nu trebuie sa dai muzica sa nu auzi nimic. Plus ca nu sunt din alea de izolat zgomotul, sunt castile care au venit cu telefonul.

      00
  19. Biciclistii au un fel de „loop-hole” rutier. N-au nevoie nici un examen, dar circula intre masini.

    Eu zic de ani de zile ca daca vrei sa mergi pe drum langa masini, trebuie sa ai macar un habar despre bazele. Sa stii ce e prioritate de dreapta, semafor, indicatoare, etc.

    Chiar azi dimineata am vazut un bicilcist trecand pe rosu in intersectie, dimineata la ora 8 in plin trafic… si daca loveste masina tot soferul e de vina…

    00
  20. putin offtopic: mă gândeam în dimineața asta la un lucru. Cum ar fi ca autoritățile sa reglementeze circulația mașinilor de școală, mai exact, între orele 7:00 și 10:00 sa mai pună viitorii șoferi si prin poligon, parcari etc. Astăzi spre exemplu, am facut un drum de 6-7 minute în 20. Pe centura Brasov, nestingherit, un instructor pregătea un viitor sofer … 30 km/h. Nu sunt hater, si eu am fost elev/începător și aceeași opinie aveam si atunci, de ce trebuie sa incurcam traficul la 8 dimineața cu zeci/sute de masini de școală?

    00
    • Ca sa-i obisnuiasca cu traficul, cu situatiile de aglomeratie stresante pentru un incepator. Cred ca au fost vreo 2 milioane de masini de scoala, altfel nu inteleg cum ai facut un drum de 7 minute in 20 din cauza acestora :))

      00
  21. in italia sau anglia exista o categorie de „participanti” la trafic care la noi inca n-a aparut. numele lor in online e „insurance scammers”. vin langa masina ta cand tu stai la trecerea de pietoni si „te lovesc” ei(pietoni fiind) dupa care suna la politie, merg la spital zic ca ii doare capul au cosmaruri nu pot sa doarma nu pot sa mearga la serviciu dupa care primesc de la asiguratorul tau 1000 sau 2000…… doar o camera de bord te salveaza.
    la noi nu au aparut pt ca asiguratorii nu platesc nici daunele alea pe bune :)))

    00
    • hahaha, la noi inca n-a aparut… sau mia bine zis au disparut de mult, acum se ocupa cu chestii mai sofisticate, nu parleli d-astea de prost gust.

      00
  22. Si, deznodamantul cu trotineta care a fost? Nu a avut pretentii sa i-o repari?

    00
  23. Vali, gandeste-te asa: daca in locul scuteristei era un biciclist?
    Si daca biciclistul respecta ce spui tu si statea la semaforul pentru masini?
    Si daca biciclistul statea la rosu pe mijlocui benzii, astfel ca nu puteai sa treci?
    Asa, ai putut sa faci dreapta la intermitent fara probleme :D

    00
    • eu circul frecvent cu bicicleta și mă opresc pe dreapta, știind că mașinile vor trece pe lângă mine. daca ar fi fost un biciclist, l-aș fi claxonat și probabil s-ar fi dat mai în spate. nu țin minte să fi văzut bicicliști care să blocheze accesul către dreapta, nici când eram pe biclă, nici când eram cu mașina.

    • Pai poate citeste articolul acesta si prinde ranchiuna :))
      Daca era o masina care mergea drept, o claxonai?

      00
    • dar dacă stăteam acasă?

    • Politia rutiera s-a decredibilizat total. Trece pe rosu in fata ta de doua ori si nu schitezi nici un gest? Pe urma rogi soferii pe facebook sa nu mai dea flash-uri sa poata prinde ei infractorii internationali. Rau tata, rau.
      Saptamana trecuta am sunat la rutiera sa sanctioneze un vehicul ce bloca circulatia rutiera si accessul intr-o curte. Au venit dupa doua ore! Baremi sa dea dracului o ordonanta si sa abroge codul rutier sa stim o treaba.

      00
  24. Mersul pe trotineta/bicicleta pe trecerea de pietoni, vesnica problema a romanilor.

    00
  25. Am bicicletă. Dede-ţi-vă.

    00
  26. Eu zic ca in primul rand ar trebui educati soferii.

    00
  27. NOU
    #93

    Daca vrei ca noi sa-ti dam dreptate ca ai lovit bicicleta care se afla intr-un loc unde nu trebuia sa fie, din partea mea NU; trebuia sa ocolesti cu atentie sau sa astepti pana se dadea la o parte; la cum ai procedat nu mai poti acuza pe nimeni ca este needucat

    00
    • 1. care bicicletă?
      2. din partea ta? cine ești tu?

    • NOU
      #95

      bicicleta/trotineta ce conteaza ? si nici cine sunt eu nu conteaza, ce conteaza e sa nu lovesti cu masina pe cine nu se da la o parte din calea ta dupa ce claxonezi; stii ca daca politia rutiera s-ar autosesiza ar avea motive sa-ti anuleze permisul ?

      00
  28. Circul cu trotineta electrica de 7 luni, cam 10km zilnic.
    In zone cu piste de biciclisti circul pe pista. Daca nu am pista, circul pe trotuar, cu mentiunea ca le dau prioritate pietonilor si cand ma apropii de ei incetinesc. La intersectii trec exclusiv pe la trecerile de pietoni, pe trotineta, in ritmul in circula oamenii care traverseaza cu mine. Daca masinile de pe ambele sensuri au oprit sa ma lase sa trec si nu sunt oameni pe care sa ii incomodez, traversez cu viteza ceva mai mare. As putea castiga 10 minute pe zi daca as circula constant pe sosea, dar e ok, stiu ca ajung in siguranta si nici nu incurc pe nimeni.
    Cred sincer ca trotinetistii si biciclistii care fac mizerii in trafic ar face mizerii si la volan pentru ca pur si simplu nu le pasa de restul.
    Cred si ca avem nevoie urgenta de ore de educatie rutiera in scoli.

    00
  29. A existat o vreme cand biciclistii aveau permis(atestat, carnet). Eu am vazut carnetul de biciclist a lu’ bunicu din anii ’50.
    mai recent aici http://www.ratt.ro/forum/index.php?showtopic=1821&st=20
    https://cemerita.ro/permise-pentru-biciclisti-ati-fi-de-acord/

    00
  30. Cea mai noua specie de biciclisti aparuta este formata din biciclistii care livreaza mancare acum cu gentile alea enorme in spate care nu stau foarte fixe ci mai intr-o parte: trece biciclistul razant pe langa tine insa ciorba te loveste in cap.

    00
  31. Va meritati tara si unii pe ceilalti. Citesc numai ura prin comentarii. Ura si inversunare.
    Mai oameni buni: trotineta e un participant la trafic „moale”. Nu e protejat de tabla. Daca il lovesti poate chiar muri. Din start trebuie ocolit cu atentie. Poate e beat/ bolnav etc. si in secunda fatala cade si il calci. (Cunosc caz). Il platesti de bun, credeti-ma. Asta o data. A doua: oamenii fac greseli. Sau nu le pasa. Sau sunt prosti si sfideaza. Merita sa ii omori pentru asta? Merita sa risti o condamnare pt omor din culpa? Tineti cont ca trotineta in acest caz STATEA PE LOC. Adica in fata judecatorului ai dat cu masina peate un om ce stationa. In orice tara din vest erai la bulau cu executare.
    Probabil o sa stergi comentariul. It’s ok. Daca l-ai citit si te-am pus macar pe ganduri e bine. :)

    00
    • În sfârșit cineva spune lucrurilor pe nume!
      Dar „lumea ie grăbită domule, ce dacă pierd 5-10 secunde cu toți proștii, io când mai ajung acasă să fac lucrurile alea importante pe care le am de făcut!”
      Urban jungle… Și se miră că trăiesc prost și stresați…..

      00
  32. Situatie veche, dileme permanente. Nu am sa ma iau de greselile gramaticale inserate pe ici pe colo, pan la urma a face scoala si a invata gramatica e o chestie optionala, nu ceva obligatorie.
    Revenind, e de bun simt ca toti participantii la trafic sa cunoasca regulile de circulatie. Spunea cineva mai sus ca ar fi utile cursuri pentru trotinetisti/biciclisti. Pai si pentru pietoni de ce nu? Ca si ei sunt prezenti in toata treaba asta cu traficul rutier, toti suntem pietoni intr-un moment sau altul. Sa mai mentionez de toate situatiile cu pietoni care se arunca sa traverseze strada pentru a prinde un autobuz? Iar pietonii nu dau examen de pieton. Cum nici biciclistii/trotinetistii nu dau un examen. Iar daca ar fi doar niste cursuri sau hai sa spunem si examen… Romanul este inventiv si sigur gaseste o varianta de a fenta, asa cum la testarea psihologica deseori te duci si se pune o viza si nu esti intrebat nimic, cum pentru o suma modica extra iti faci fisa medicala fara sa pasesti in cabinet si cate si mai cate.
    Ar trebui multe lucruri, sa ne respectam, sa respectam legea, sa invatam din greseli, sa acordam prioritate, sa… Sa… Sa…
    Pana una alta, important ar fi sa ne autoeducam, sa ne educam copiii apoi cu regulile de bun simt (stiu, discutabil subiect), cu regulile de circulatie, cu legile, iar daca suntem curajosi… Sa incercam sa ii invatam cu toate acestea si pe cei din jurul nostru (prieteni, familie, cunostinte, etc.) din aproape in aproape.
    Drive safe! Make love, not war ;-)

    00
  33. sustin acest lucru. Si ca pieton era sa fiu lovit de biciclisti care veneau cu viteza din spatele meu,

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.