Bicicliștii sunt mai proști decât motocicliștii

Legea spune că n-ai voie să circuli cu bicicleta când când pe drum e polei, zăpadă sau gheață. Și totuși unii bicicliști se aventurează. E dreptul lor să fie proști și să cadă în calea unui automobil și să fie călcați. Că ăsta e pericolul când circuli cu bicicleta pe zăpadă.

În plus, bicicliștii sunt și revoltați: păi ce, dacă legea spune că n-am voie, asta înseamnă să nu mai merg? Să dea, nene, Oprescu zăpada de pe șosea! Să amendeze poliția pe alții, nu pe noi. Să iasă soarele! Să bla bla. Că așa ne dorim să ne civilizăm, respectând legea doar uneori.

Măcar motocicliștii au înțeles de ce nu trebuie să circule iarna.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

71 comentarii

  1. plictiseala dauneaza grav sanatatii si conduce la articole hipsteresti de pe site-uri asijderea

  2. @anzo prin parc si mie imi place sa ma dau pe zapada. sau prin padure. sau oriunde unde nu risc sa ii incarc unuia constiinta ca m-a luat pe scut

  3. lol, ce scandal si tambalau pentru ca s-a gasit unu’ mai smecher si a plecat la plimbare pe bicicleta, desi era zapada pe strada, iar acum cauta sa analizeze virgulele din legislatie ca sa ne demonstreze ca are dreptate. Daca aluneca, cumva, in fata vreunei masini si se lasa cu accidente sau mai rau, poate ar fi tacut malc.

    00
  4. ala e mai prost pentru ca circula cu un mijloc de transport alternativ si s-a intalnit cu un cap de creta cu norma de facut.
    Pentru ca da, intre miliardele de soferi prosti gramada, asta cu bicicleta imi fute mie fengshuiu.

    logica de sofer

    00
  5. Ha! Aveam impresia ca sunt singurul care crede ca aia sunt niste idioti!

    00
  6. Eu vreau sa vad amenzi pentru cei care merg pe sosea desi au piste de biciclete pe trotuar. Si asta o spun in calitate de biciclist, motociclist si conservar.

    00
  7. Eu le-aş da voie să circule, inclusiv pe Valea Oltului sau prin Pasul Tihuţa. Selecţia naturală încă nu a încetat, doar capătă alte forme.

    00
  8. Poate fi distractiv cu bicicleta pe zapada atata vreme cat nu e pe polei, evident NU pe carosabil.

    00
  9. Singura metoda sa inteleaga e cazatura si lovitura la cap.

    00
  10. Dacă scuteriștii cu pizza pot să meargă, nu văd de ce n-ar putea și bicicliștii.

    00
  11. chiar mah. cine se cred acesti biciclisti? ei vor ca-n danemarca, cu piste curate?!?! nu stie ca aci e romania. cum sa se schimbe tara noastra cu dastia?

    00
  12. @Adrian Popa: cand spui „piste de biciclisti” te referi la portiunile trasate cu vopsea galbena si blocate de masini parcate pe trotuar?

    00
  13. Sunt de acord cu masura. E pt binele biciclistilor. Ce nu inteleg este totusi amenda si amenzile astea obscene. Cum poti sa ceri 500 de lei amenda pt asa ceva cand salariul mediu e de 2278 de lei(INS) ?

    00
  14. Am vazut ieri un biciclist care gonea de rupea.
    Dar era in Parcul Tineretului, isi facea omul placerea de off road.
    Bravo lui, frumos!

    00
  15. De înțeles, am înțeles. Dar dacă săptămâna viitoare avem la Bucale grade cu plus, așa cum se anunță… eu scot fieru’ de la hibernat. Păzea :)

    00
  16. Ba cat tupeu au !
    Cica drumul e uscat, cand se vede clar in poza ca pe jos era mazga, amestec din ala de zapada, noroi, si mocirla antiderapanta…

    00
  17. S-or gasi cauciucuri de bicicleta M+S? :-)

    00
  18. Nu pot circula chiar daca am cauciucuri de iarna?

    00
  19. Proştii ăştia din ţările civilizate nu au înţeles de ce nu trebuie să circule iarna: https://youtube.com/watch?v=2rETLfzQrIw

    00
  20. asteptam legea care interzice mersul pe jos iarna in bucuresti
    si pe cea care interzice inotatul in mare daca apa nu are cel putin 19.5 grade!

    00
  21. @Adrian Popa – Cu ce te deranjează bicicliştii care circulă pe şosea?

    00
  22. Astia-s adevaratii hardcore hipsters.

    00
  23. @Tiberius: Aia n-au inteles pentru ca AU piste pentru biciclete si, din pacate, la noi NU au! Ce e asa greu de inteles?

    00
  24. Exista cauciucuri pentru zapada/gheata de bicicleta, in orice caz legea e proasta pentru ca au ramas cu amintirile comuniste cum ca bicicleta are doar un tip de cauciucuri, in alte tari au voie, doar la noi iti da amenda 500 de lei.
    https://youtube.com/watch?v=aIEAsbiQaRE
    ce ‘patineaza’

    00
  25. Azi am fost cu bicicleta la plimbare timp de o ora. Nu era zapada pe jos, ba mai mult erau 8 grade in Arad azi. Soare si frumos. Nu am fost la plimbare cu bicicleta de o luna. Iar pe zapada nu ies, pentru ca imi ingheata mainile si bate vantul in fata, plus ca n-am fost niciodata pe zapada cu bicicleta, dar sunt curios cum se simte. Poate oamenii merg la lucru, sau la birt si n-au chef sa inghete pana la birt. 25km/h bate oricand 5km/h. Sa nu credeti ca le iau apararea biciclistilor. Majoritatea n-au nici far si stop si nu cunosc regulile de circulatie, ce sa mai zic de sonerie. Eu am de toate.

    00
  26. Ryan Pivovar, pe bicicleta cu cauciucuri de iarna patinezi pana te duci dracu, ca nu ai ABS si 4 roti ca la masina. La prima curba luata gresit te duci intins gramada sub masina de pe contrasens.

    00
  27. Sunt unii care si vara pe asfalt uscat cad ca boii in fata masinilor iar altii se simt in siguranta cu bicicleta pe zapada. Normal ca pentru unu care se da ocazional cu bicicleta si doar prin parc e de neinteleles cum poate altu sa mearga foarte bine pe zapada. Oare toti soferii sunt experti in condusul pe timp de iarna?

    00
  28. Biciclisto-hipsteristii astia sunt incredibili. Au tupeul sa iasa pe aceleasi strazi unde se inghesuie 5 masini pe metru patrat, fix pe strazile deszapezite „la ras” de autoritati, pentru uzul exclusiv al automobilistilor. Sunt total de acord cu un ante-comentator care propunea interzicerea circulatiei pietonilor in atare conditii. Pana la urma, se derapeaza mai usor de pe toace cui decat de pe 2 roti.

    Si, asa, ca fapt divers, eu in locul domnilor ofiteri nu l-as fi amendat ci i-as fi taiat cauciucurile, al dreq de hipster!

    00
  29. Esti mai jignitor decat prevede legea. Meriți 500 bice amenda.

    00
  30. Exista cauciucuri de bicicleta cu crampoane, mergi like a boss pe gheata si polei. In Finlanda, mai ales in orașele mici, se merge mult cu bicicleta, chiar si la -25 sau -30. De fapt atunci nu e prea periculos, ca pe zăpada batatorita nu prea aluneca bicicleta, e periculos cand ziua se topește si noaptea Ingheata, atunci fara crampoane si fara pietricele pe jos ești mort.

    00
  31. Si in orașe neaglomerate nu prea e nevoie de piste speciale, unde stau eu sunt doar trotuarele suficient de mari ca sa încapă si bicicliști si pietoni. Desigur, asta nu se aplica la București

    00
  32. Ce proasta-i sorina iordan, aia de a scris articolul cu biciclete…
    Draga sorina iordan, abia astept sa te vad iarna cu bicicleta prin oras… atat eu cat si restul soferilor, vedea-te-as sub tramvai!

    00
  33. @Tiberius, „prostii aia” au vazut ca au pe unde sa circule cu bicicleta iarna, eu zic totusi ca este o diferenta…

    00
  34. @Emilian Nedelcu: adulti intarziati la varsta copilariei, cu reactii imprevizibile si cu un dispret profund fata de reguli si fata de proprietatea altuia. Oricand gata sa te tranteasca la pamant sau sa-ti zgarie masina, ba chiar si casa, daca li se pare lor ca nu au loc de tine.

    Bicicleta este un mijloc de transport cel mult recreational si in mod normal recomandat celor carora nu le este accesibil altceva, din lipsa banilor sau din cauza varstei prea fragede. In rest, este un mijloc total nepractic: viteza de deplasare mai mare doar decat mersul pe jos, capacitate de transport 1 persoana, capacitate de transport bagaje apropiata de zero, capacitate de a te apara de intemperii negativa (te murdareste mai tare decat mersul pe jos).

    Mijloacele de transport sunt destinate calatoriei spre destinatie, cu viteza cat mai mare si in conditii de calatorie cat mai confortabile. NU sunt destinate nici fitness-ului, nici apararii planetei de poluare.

    Bicicleta este hipstareala perfecta a momentului, promovata de o comunitate vocala si egoista. Niciun om normal si sarac din tarile lumii a treia nu vede bicicleta ca ceva glamoros, ci doar ca mijlocul de transport pe care si-l permite, in lipsa altuia mai bun. La noi e pe dos: biciclistii ar dori sa interzica, daca se poate, orice alt mijloc de transport, cu exceptia jucariei lor preferate.

    Hipstarasii de pe biciclete au si cateva „oficine” preferate prin online. Una ar fi hotnews: cand se publica acolo un articol cu ceva parfum contra masinilor, te ingrozesti ce idiotenii pot sa comenteze copiii intarziati de pe biciclete.

    Desigur ca nu toti: exista si oameni normali, care vad bicicleta doar ca ce isi pot permite pe moment, dorind sa evolueze spre ceva mai rapid si mai confortabil. Ei nu sunt vocali, ei doar sunt amaratii in numele carora se burzulesc vocalii, fara drept si contra naturii.

    00
  35. Cand il vad pe cate unul cu bicla pe zapada sau gheata ma intreb de cate ori cade pana ajunge la destinatie :)

    00
  36. NOU
    #36

    Ba, legea ar trebui sa fie un ghid ca sa-ti folosesti constiinta sa vezi ce e bine si ce nu. El a iesit cu bicicleta pe zapada deci in primul rand si-a asumat un risc prin accidentele pe care le poate provoca, nu ca a incalcat legea. Apoi daca vedea ca nu are cum sa rationeze pe acelasi plan cu politistul (explicabil pt ca plm omul vrea sa aplice o lege in orb), se suia pe bicla si la revedere.

    00
  37. @punKreas da omule pe alea. Pe alea imi rup si eu bicicleta in doua si injur pe cei care le-au construit si fac plangeri la primarie. Dar deocamdata pe alea le avem. mergand pe sosea nu se rezolva problema pistelor.

    00
  38. NOU
    #38

    @Ryan Pivovar evident, bicicleta din poza era foarte corespunzator echipata cu un set de Mud King nou; in alte tari – nu vrei sa arati si tu cum niste oameni trec pe piste foarte late si foarte separate de sosele?

    00
  39. Eu vreau să văd amendați pietonii care circulă pe carosabil pentru că pe trotuar e zăpada de un metru.

    00
  40. @Emilian Nedelcu despre ce biciclisti vorbesti? Despre cei care merg ca pisatul boului sau despre cei care merg normal? Probabil ai intuit raspunsul.

    00
  41. ce ai omule cu motociclisti? ai condus in viata ta o motocicleta prin traficul din Romania?

    00
  42. desigur, ce conteaza legea? legea e doar un ghid.

  43. Era pe undeva o zicere, cum ca: dusmanul comun al pietonilor, soferilor si motociclistilor este biciclistu’. In special ala care a fost doar pieton inainte.

    00
  44. Daca tot generalizam, soferii de Renault sunt mai prosti decat ceilalti!

    00
  45. @Lucil : prietene, multi au bicle mai scumpe decat loganul tau.Asa,ca idee..

    00
  46. @Lucil esti un prost.

    00
  47. @bogdan.c In primul rand, in limba romana se scrie bicicleta.
    In al doilea rand, ce relevanta are ce ai zis tu? Si eu am ceasuri mai scumpe ca trotineta ta, tot asa ca idee… ;)
    Ce a zis Lucil e de bun simt, pacat ca sunteti voi prea naivi (ca sa nu zic altceva) sa intelegeti.

    00
  48. Ce a zis Lucil nu e de bun simt. Bicicleta ar fi un mijloc de transport perfect pentru mersul la servici sau la cursuri, daca ar exista trasee unde sa nu dea masinile peste tine sau sa nu dai tu peste pietoni. Bine-nteles, nu sunt pentru toata lumea. Sunt si unii care au tot timpul bagaje, au de dus copii mici la gradinita etc. Pentru astia exista masinile. Dar sa zici ca bicicleta e hipstareala sau masina saracului e o tampenie cat casa.
    PS: vand lanturi de zapada pentru bicicleta

    00
  49. luci nu e prost. Probabil i-a futut prietana un biciclist si are boala. Asa ca isi inventeaza motive.

    capacitate de transport 1 persoana
    – ce-i drept eu sunt mai mult de o persoana. E mai bine sa folosesc o masina de 1.5t sa ma misc in oras

    capacitate de a te apara de intemperii negativa
    – asa…si?

    gata sa te tranteasca la pamant
    – toti intram in rable sa le dam jos

    viteza de deplasare mai mare doar decat mersul pe jos
    – asa e. media de 20 la ora in bucuresti o obtii cu masina doar in vise, daca traversezi dimineta orasul.

    Plm. De cand a venit iarna nu m-am suit pe bicla. Am o buba la un schimbator, m-am lenevit. Dar, este alegerea mea. Nu sunt mai destept sau mai prost decat un biciclist. Doar mai lenes si ma costa mai mult sa merg cu paduraru in loc sa ma sui pe una dintre bicle.

    00
  50. arhi: legea zice „Acoperit de zapada/polei” nu „daca are nitica zapada pe el”.

    00
  51. @animal00 „acoperit” nu înseamnă neapărat „complet acoperit”. Adică nu poţi să scapi de amendă pentru că ai găsit o gură de canal unde e zăpada topită.

    Să mergi pe mâzga aia e total iresponsabil, atât pentru tine cât şi pentru ceilalţi care participă la trafic. Singurul aspect care merită discutat e cuantumul amenzii şi zic asta din perspectiva unui om care are o cursieră şi un MTB.

    Cât despre Lucil, era evident că bate câmpii cu graţie. Când a început cu „mijloacele de transport sunt destinate calatoriei spre destinatie, cu viteza cat mai mare” s-a umectat o ţară întreagă.

    00
  52. @Lucil daca esti unul din cei care cred ca oamenii se dau cu bitza pentru ca nu au bani sugi pendula!
    semnat: eu + cateva milioane de iEuropeni care se dau cu bitza spre servici chiar si la -20 C.

    00
  53. Exista enorm de multi oameni pe planeta asta care nu isi permit decat o bicicleta. Nici nu o divinizeaza, nici nu o privesc ca pe un aparat de fitness mai cool. E mijlocul lor de transport pana la serviciul mizer pe care-l au si spera sa ajunga candva sa-si permita ceva mai mult decat amarata de bicicleta.

    Hipsterul european nu are cum sa priceapa asta. (Pe bune, ce ma enerveaza astia ca nu au si biciclete branduite Range Rover sau Jaguar, taranii naibii, auzi, au numai Land Rover! https://www.landrover.co.uk/index.html

    00
  54. „Bicicliștii sunt mai proști decât motocicliștii” – mai ales cei care nu stiu sa foloseasca macar un paint sa-si acopere datele personale.

    00
  55. Dupa cum am scris, bicicleta este preferata de adultii intarziati la varsta copilariei: fara obligatii sociale, fara responsabilitati sociale, cu un comportament deplorabil.

    Unele lucruri mi se pareau evidente, dar fanii biclei au tinut sa demonstreze ca nu pricep:

    – capacitate de transport 1 persoana: nu poti sa ai responsabilitatea niciunei altei persoane. Nu poti sa iti iei partenerul de viata de la serviciu, nu poti sa iti iei copilul de la gradinita sau scoala. Rezulta ca nu ai aceste responsabilitati.

    – capacitate de transport bagaje nula: nu ai nevoie sa transporti bagaje. Nu faci nicio cumparatura cu volum sau masa semnificativa in timpul saptamanii. Pentru ca nu ai nicio responsabilitate fata de altul, o punga de chips-uri si o sticla de cola mica e tot ce ai nevoie sa cumperi seara. Nu intelegi ca altii, dupa ce si-au luat partenerul sau copiii de undeva, se opresc si la magazin, pentru ca aceste fiinte (care depind de ei) trebuie sa manance, sa se imbrace, etc. Tu nu ai pe nimeni care depinde de tine.

    – te murdareste mai mult decat mersul pe jos: (credeam ca nu necesita explicatie!) Poate iti place sa arati murdar si ponosit. Eu nu. Nici nu as putea sa fiu luat in serios astfel de partenerii (de afaceri, de munca) de diverse tipuri, deci nu as putea sa imi fac job-ul prea bine, deci nu as putea sa-i intretin pe cei ce depind de mine. Tu, care lucrezi intr-un backoffice cu castile pe urechi intreaga zi, nu conteaza daca ai pantalonii stropiti de noroi. Nici nu conteaza daca la urmatoarea marire de salariu te sare pe principiul ca esti un freak nespalat, ca nu depinde nimeni de tine.

    Nu am mentionat ca te tranteste jos, dar e o observatie buna. Adaugirea precum ca iti place sa distrugi lucrul altuia nu face decat sa confirme comportamentul antisocial. :)

    Stiu ca nu ai cum sa intelegi (la varsta asta si la mentalitatea asta), dar exista masini pe care este o placere sa le conduci. In general sunt (foarte) scumpe si nu prea poti sa castigi suficient ca sa iti permiti una mergand doar pe bicla, dar trebuie doar sa ma crezi pe cuvant, daca ai deschidere de minte. Asa ca viteza de transport poate sa nu fie relevanta, in anumite situatii, ci confortul sa primeze.

    In alte situatii, cum este situatia din Bucuresti, unde, de exemplu, primaria vrea sa ingusteze Calea Victoriei, un avantaj artificial ramane artificial. Nu e mai rapida bicicleta (pe medie), ci doar i-a facut un hipster de la primarie loc mai mult, in dauna altora.

    Bicicleta este un mijloc de transport rational si avantajos pe distante scurte. Deci e rational sa o combini cu alte mijloace de transport (in comun) si parcurgi doar ultimul kilometru („last mile”) pe bicicleta, de la statie pana la destinatie. Hipsterul de Bucuresti insa nu asta vrea, ci si-ar dori o pista perpetua, de la un capat la altul al orasului. De ce? Pentru ca i-ar face placere copilului din el sa se joace mai mult timp pe strada.

    Faptul ca exista si alti europeni care prefera bicicleta in mod absurd si cand nu e cazul? Hipstarismul nu a fost inventat la noi, doar copiem prosteste.

    00
  56. Lucil, nu cumva esti si din Cluj, geniule? Ca numa n Cluj am auzit ca biciclistii sant mai saraci ca pietonii, ca aia au bani sa si cumpere un bilet.
    Fuck me, I love this country.

    00
  57. Lucil, serios, iniţial am crezut că eşti un troll, dar văd că dedici suficient de mult timp şi efort pentru acest subiect.

    Faptul că tu declari că „bicicleta este preferata de adultii intarziati la varsta copilariei: fara obligatii sociale, fara responsabilitati sociale, cu un comportament deplorabil” arată că ai carenţe mari de gândire, educaţie şi bun simţ. În primul rând, *tu* nu vezi avantajele mersului pe bicicletă şi consideri că lumea echivalează un autoturism cu o bicicletă.

    Hai să le luăm pe rând.

    Zici că nu am responsabilităţi pentru că nu pot transpota nevasta, copilul sau câinele. În primul rând, nimeni nu spune că dacă ai bicicletă nu poţi avea autoturism. Pot să mă deplasez cu bicicleta la birou pentru că oricum mă duc singur acolo, iar laptop-ul, charger-ul şi actele încap bine-mersi într-un rucsac, ba chiar şi o caserolă cu mâncare şi nişte haine de schimb. Spun asta din experienţă. De asemenea, la birou există o incintă numite „baie” unde te poţi spăla de murdăria de pe stradă şi de transpiraţie, eventual cu o invenţie numită „duş”, la care adaugi „săpun”. Serios, există, chiar şi în România.

    Aşa că, în fiecare zi mai frumoasă, în loc să stau cu fundul în maşină şi să consum benzină, optez să merg cu bicicleta până la birou. Aş putea să merg cu RATB-ul sau cu metroul, însă nu văd de ce aş sta înghesuit când pot să pedalez în voie şi să fac şi puţină mişcare. Şi de nenumărate ori am mers cu bicicleta până în piaţă, de unde am luat fructe, legume şi nişte carne (am un MacBook Air, nu ocupă mult spaţiu) şi am ajuns în timp record acasă. Iar dacă am o zi în care trebuie să fac mai multe drumuri sau să transport mai multe lucruri (să zicem că aş cumpăra nişte bidoane cu apă), atunci pot lăsa bicicleta acasă fără nicio problemă.

    Faptul că tu argumentezi că ai confort sporit în maşini foarte scumpe, sigur, e opţiunea ta. Însă eşti cel puţin obtuz în gândire dacă tu crezi că definiţia ta de confort se aplică la absolut toată lumea. Poate că pentru mine confort înseamnă să merg pe vârful muntelui. Poate că pentru mine confort înseamnă să pot să joc un baschet cu copilul. Poate că pentru mine confort înseamnă să nu am burtă când am 50 de ani.

    00
  58. @Lucil Prietene, bicicleta este doar în capul tău un mijloc de transport recreaţional, care este mai mai rapid doar faţă de mersul pe jos.

    Folosesc bicicleta de ani bani ca mijloc de transport şi, crede-mă, ajung mai rapid decât mulţi şoferi în orice parte a Bucureştiului.

    @Adrian Popa, eu respect regulile de circulaţie şi nu incomodez nicium traficul. Nu mă iau la bătaie cu şoferii, nu-i înjur, îmi văd de treaba mea şi circul pe partea dreaptă a carosabilului. Semnalizez când intru în depăşire şi ştiu cine are prioritatea într-o intersecţie cu sens giratoriu. Şi ca mine sunt mulţi, aşa că nu mai generaliza aiurea.

    În ceea ce priveşte amenzile, mie legea mi se pare foarte clară. Dar mai clar ar trebui să fie bunul simţ, care să-i spună unuia de vrea să meargă cu bicicleta că poate sfârşi sub roţile unei maşini şi dacă e doar ud pe carosabil, darămite dacă a nins şi s-a format zăpadă/gheaţă/fleoşcăială.

    E zăpadă, te duci cu bicicleta în parc, treaba ta, dar nu intra pe stradă cu ea. Nu-ţi nenoroceşti doar tu viaţa.

    00
  59. Draga Po, sa mi sugi pendula, tu, Lucil si alti retarzi de bun simt. Autorul articolului o fi vrut sa faca ceva bun dar n a starnit decat un roi de viespi. Au ajuns sa si dea cu parerea toti frustratii despre cum sta treaba cu biciclistii in Romania. Po, iti transmit o mare muie de la mine. Esti un fatalau care are impresia ca gandeste. sictir major.

    00
  60. pardon, sa mi sugeti :)

    00
  61. Lucil, am mai citit o data ce ai scris. Omule, cred ca in loc de creier ai o glanda. Nu mai gandi, fa ti o favoare. Follow the signs and die.

    00
  62. E normal ca automobilistii si biciclistii sa aiba ceva de impartit, mai ales cand strazile nu se fac peste noapte ca n west. Pana mai ieri erau cativa cu bicicleta, azi romanii inteleg sa fie europeni daca folosesc bicicleta no matter what. Spre deosebire de cei care inteleg sa foloseasca masina no matter what. Stilul romanesc, multa pasiune, mai putin creier. Sant sofer si merg cu bicicleta. Vad zilnic o multime de oameni carora le as ascunde bicicleta pentru totdeauna doar ca sa le fac un bine. La fel cum unora din soferi, le as lua carnetul, indiferent daca e si o bicicleta la mijloc. Trebuie un pic de disciplina si respect in trafic. Nu merge la mica omenie cum ne am invatat mereu. Biciclistii trebuie sa mearga corect daca nu vor sa i inflameze pe buna dreptate pe soferi si invers, ce i asa greu de inteles? Iar I ar soferii s o lase mai moale, numai masina e a lor, strada e publica si are reguli clare, fara speculatii si abuz. Nu au hipsterii nici o vina, chestia cu hipsterii e un nou fetish. Biciclistul a devenit o specie aparte in Romania si pentru ca nici un taran cu jeep n o sa se suie pe bicicleta sa vina din Floresti in Cluj – ar sucomba eroic pe la Metro. Si nici una din odraslele venite la facultate din vreun sat, n o sa se dea cu bicicleta de vreme ce la el in sat numa’ postasul are bicicleta – restul persoanelor respectabile si ambitioase, potentialele vitale si susceptibile de un mare succes folosesc automobilul. Whatever. Plec la Pol. Sper sa nu zgarii capota nici unui urs care vorbeste la telefon. Si daca se intampla, macar sa nu ma manance ca i am aratat degetul.

    00
  63. Sa spui ca bicicleta e un un mijloc de transport care nu e bun ca te murdareste si nu poti nici cara mai mult de o persoana e de un ridicol greu de imaginat. Probabil tatal lui Lucil a fost carutas. E ca si cum ai spune ca Scufita Rosie e o tampenie – ce ne invata el? – sa intram in vorba cu necunoscuti in mijlocul padurii. Ce sugaci sant unii.

    00
  64. „nu poti sa ai responsabilitatea niciunei altei persoane”
    – corect. Pentru ca eu cand merg la munca am responsabilitatea altei persoane.

    „Nu poti sa iti iei partenerul de viata de la serviciu”
    – sau poate are si ea masina/bicicleta si nu are nevoie de mine sa fac pe taximetristu.

    „capacitate de transport bagaje nula”
    – ce saraci sunt aia de isi iau Lamborghini ca nu pot cara un frigider. Nu de alta, dar si pe bicla merg cu 20kg de bagaje, dar se pare ca este o limita nula

    „Nu intelegi ca altii, dupa ce si-au luat partenerul sau copiii de undeva, se opresc si la magazin, pentru ca aceste fiinte trebuie sa manance, sa se imbrace”
    – sau inteleg ca nu mergi in fiecare zi la cumparaturi. sau ca seara >7 drumul e mai lejer deci poti sa iti lasi bicicleta acasa si sa te sui in masina spre cumparaturi.

    „Nici nu conteaza daca la urmatoarea marire de salariu te sare pe principiul ca esti un freak nespalat”
    – da. Noi biciclistii suntem atat de saraci incat nu avem decat un singur rand de haine.

    „In general sunt (foarte) scumpe si nu prea poti sa castigi suficient ca sa iti permiti una mergand doar pe bicla”
    – sarmanu CEO de la orange

    Trolezi simpatic. Esti amuzant

    00
  65. @Andrei: poti sa ai 54 de biciclete si sa mergi numai in parc. Pe mazga aia mergi foarte linistit cu o bicicleta cu roti de 32. Cu mtb-ul nici nu te stresezi.
    e neplacut ca te murdareste ca dracu, trebuie sa ai mai multa grija la curbe si cam atat.
    A…iresponsabil e sa faci asta in Bucuresti, cu toti cretinii de soferi.

    00
  66. NOU
    #66

    Ma asteptam sa fie tristete pe aici cand intru dupa o zi si n-am fost dezamagit. Adevarul e ca ai nevoie de o viziune interioara stabila ca sa-ti dai seama ca frameworkul in care traiam e prost iar legea in esenta ei este un ghid, nu un lucru suprem la care sa te raportezi. Mai naspa e ca asa se perpetueaza sistemul asta de valori proaste.

    00
  67. Io am impresia ca pana la urma soferii nu is deranjati de aia care merg la lucru cu bicicleta. Probabil ca nici nu ii observa in trafic.
    Problema e cu aiaialti, aia care trec trecerea de pietoni calare, iesind de pe cine stie ce straduta, aia care merg pe mijlocul benzii si tin o coloana de masini in spate, ca se simt egali in drepturi drepturi(da, in Cluj, ca aici nu dam peste ei daca fac asta), aia care circula noaptea fara cea mai mica chestie refletorizanta, ce sa mai zic de ceva lumini, aia care taie prin fata masinii, ca s-au hotarat brusc sa vireze intr-o parte sau in alta etc. Problema nu is biciclistii ci meltenii dintre ei, exact ca in orice alt domeniu.
    Daca zice legea cumva, pai ar fi bine sa o respecti? Sau daca vrei sa risti, ok. Dar daca mori din bravada si prostie sub rotile mele, sa stii de pe acum ca pe langa tine mort, o sa iti dau in judecata si familia pentru plata reparatiilor.
    500 de lei? Extrem de putin.

    00
  68. @animal00 păi eu de Bucureşti vorbeam :-)

    00
  69. Vai de mine cate comentarii, nu stiu daca a zis cineva inaintea mea, dar zic oricum: In Timisoara, pistele de biciclete sunt vopsite, iar indiferent de anotimp, cand acestea sunt ude, sunt foarte alunecoase! Asta ca o ironie… Iarna nu e voie, ca e gheata, zapada, polei si aluneca… Iarna, vara, toamna si iarna, daca e uda pista, aluneca. Iar primarele Robu din Timisoara, cand i-am spus personal de acest aspect, la o intalnire cu cei din cartier, a zis ca (evident) nu are cunostinta de acest aspect.

    00
  70. Lucil, ia mai suge tu… bicicleta. :)
    Personal, mi-am luat bicla de cand cu harmalaia aia in Baneasa, cu pasajul, de statea autobuzul 3000 de ani pentru 3 statii.
    Apoi mi-am dat seama ca nu ma „prinde” nici un tramvai din spate, nici macar 41, ala cu linie izolata de sosea. Ma urcam pe bicla si extrem de rar se gasea vreun tramvai sa ma depaseasca.
    Am facut si teste cu niste colegi, eu pe bicla, ei pe Toyota RAV4: au ajuns cu doar 5 minute inaintea mea la munca. :)
    Nu sunt adeptul mersului pe bicla iarna, si nici pe ploaie, dar cand 3-4-5 ani ai tot mers pe bicla… e ca si cum i-ai cere lui Lucil sa-si dea curul jos din masina si sa se urce in 311: parca pute mai tare de cand nu te-ai mai urcat in el, nu?
    ––––––––
    Folosesc bicla cam 8 luni pe an, aprilie-noiembrie.
    A, Luciana, eu imi fac piata tot cu bicla, avand o ladita legata de portbagaj.
    Ghici ce, pentru maximum 3km de mers, pana gasesti tu un loc de parcare, eu-s acasa. :)

    00
  71. P.S.: Testele cu respectivii colegi au fost dupa deschiderea pasajului, cand cica se relaxase circulatia. Dar au inchis niste strazi, acum nu mai poti face stanga, dreapta, pe niste strazi… pana ocoloeau ei sa ajunga la sediu, eu ii ajungeam din urma. :)

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube